notoriusbg fórum hozzászólásai

notoriusbg Elküldve: 2015-06-24 12:02 Autóvásárlás

laleeboy írta:
jamborj írta: Sziasztok!
E46-ot szeretnék venni, erősebb benzinesben gondolkozok, de nem ismerem a Bmw motorokat, melyik a bevált, jó konstrukció? Automata vagy kézi váltó?
Van e olyan motor amit feltétlenül kerüljek?
320i, 325i, 328i, 330i amit nézegetek, de a 330i felé hajlok





A 2.2-es 170 le-s 20i kivételével bármelyik megbízható, jó motor, az hogy manuál vagy automata az a te használati szokásaidtól is függő paraméter


Szia, 330i jó irány! Annyival nem fogyaszt többet a kisebbeknél, mint amennyivel jobban megy (nálam Pesten automatával 11L per 100km), hibái szerintem kb. ugyanazok, csipegeti az olajat, persze elhasználtságtól függő mértékben. Automata váltó szerintem jó dolog, mert kényelmes és ha olyanod van, kapcsolgathatod te is, szóval élményre is kb. ugyanaz tud lenni, viszont költeni is kell rá: ahogy olvastam fórumlakóktól, a GM-váltók hamarabb beadják a kulcsot, mint a ZF-ek, ha tudsz, utóbbival szereltet vegyél, bár pár év alatt valószínűleg arra is kell költened majd (nálam enyhe rázkódással jelzi, hogy hamarosan jöhet egy Wandler-felújítás 150k pénzért, teljes felújítás 4-500k, bontott váltó 100k alatt van - de nálam is az van az autóban és fél éve került be... ). Sok sikert a vásárláshoz!

notoriusbg Elküldve: 2015-06-23 18:43 E46 M futómû

davech írta: Bekerült tegnap gyári komplett M-Packetes első lengéscsillapítók. Lehet hülyeséget kérdezek, de többi futóműhöz tartozó részek stabrúd, lengőkar stb. azokból van m-packetes kivitel, vagy az egy kutya?

Egyenlőre a hátsó részt nem bántottam, nagyon szépen néz ki, hogy az eleje szintben van a hátsóval. (ez lenne a cél) Jelen állás szerint, nemtudom mennyire ok biztonság szempontjából, hogy az eleje m a hátulja meg sima.



Szia, szerintem pl. lengőkarból tuti van külön M-es futóműhöz való. de talán a többi alkatrészből is, le kell csekkolni, az alkatrészes oldalakon általában külön ki van emelve, hogy sportfutóműhöz vagy simához való.

notoriusbg Elküldve: 2015-06-18 11:36 Autóvásárlás

zmathe írta:
YELLOW írta:
zmathe írta: Udv!
Valaki irjon velemenyt,... Megvehetem vagy inkabb ne?...:
http://suchen.mobile.de/auto-i...rigin=PARK



ezt képről megmondani...
nekem az a fura, hogy elől szövet, hátul bőr ülés van...


260.000 Kilométer sok neki? Az automata valto gondos?


Szerintem arra tegyél félre, nem hinném, hogy örök életűek, egy teljes felújítás 4-500k pénz, csak a wandler is kb. 150k, úgy tudom. Nem vagyok szakértője a témának, de biztos, hogy lehetséges hibaforrás a váltó.

notoriusbg Elküldve: 2015-06-18 09:46 Alufelnit Szinterezni, vagy fényezni?

Ervin1979 írta: Sziasztok!

Bpi Szentmihályi úti 24órás gumis melletti felnijavító cégről vélemény, info? Ezek az áraik. 4 DB 18-as gyári BMW felnit csinosítanák. Esetleg jobb/olcsóbb javaslat?
Felnijavítás
4.000 HUF / db-tól
Hegesztés
2.500 HUF / db-tól
Felni felújítása
(javítás + homokolás + fényezés)
12.500 HUF / db-tól
Perempolírozás
3.000 HUF / db-tól
Teljes polírozás
10.000 HUF / db
Homokolás
2.500 HUF / db



Szia, én nemrég fényeztettem újra náluk az egyik felnim, szép lett. Más kérdés, hogy ötvenszer rákérdeztem előtte, meg tudják-e oldani, hogy ugyanolyan színű legyen, mint a többi, mondták igen, de aztán csak látok (enyhe) különbséget. Lehet, ez ilyenkor borítékolható, de akkor meg ne mondják, hogy megoldható. Mindegy, megcsináltatom velük a másikat is azon az oldalon (hál'Istennek azóta azon is megsérült a lakk ). Szóval szépen dolgoznak szerintem, bár nálam igazából csak újrafényezés volt.

notoriusbg Elküldve: 2015-06-09 13:25 Mi lehet a baj?

blueman írta: Tegnapi tortenet, hogy 180 km autopalyazas utan 15 percet pihent az auto, majd indultam tovabb, de jott az erdekes jelenseg, az akkumlator ikon pirosan villogott, vagy 15 percen at hol surubben, hol ritkasabban, majd megszunt a jelenseg, mentem meg utana 180 km-es szakaszt ott mar nem jelentkezett a hiba.
Mi lehet ez? jelenleg nem tapasztalom a jelenseget, de rendesen megijesztett.



Nekem pont mostanában halt meg a generátorom, hasonló jelenségek előzték meg. Hirtelen történt, Miskolc-Pest úton, először az akksi lámpa kezdett kigyulladgatni, majd folyamatosan égett, utána már karácsonyfa, aztán várás a trélerre. Töltést ellenőrizted a "titkos" menüben?

notoriusbg Elküldve: 2015-04-08 18:22 Autóvásárlás

Kenyi írta: Sziasztok!
7 évig hajtottam egy fl előtti e46 320d-t. Nagyon szerettem vele autózni, bármi problémája volt, azonnal megjavíttattam gyári alkatrészekkel stb.. imádtam, de sajnos sosem volt túl megbízható, ezért hát eladtam. Továbbra is az e46 maradt a mániám, szeretnék egy kétajtósat és mivel kiábrándultam a dieselből, ezért egy BENZINESET! Viszont benzin témában nem vagyok otthon, ezért bárkinek bármi használható információja lenne, örömmel venném. Ami leginkább érdekelne: megbízhatóság, fontos különbségek a motorok között, 4henger 6henger, fogyasztás, típushibák.

http://autokatalog.autoscout24...1999-2006/

-a link szerint alig van különbség pl a 320i és a 330i között fogyasztásban! a gyakorlat mit mutat?

-tud valaki valamit arról hogy a 150lovas 320ci miért csak 14 hónapig volt gyártásban? Nem jó vele valami? miért váltotta fele a 2,2-es 170le-s ?

KÖSZI!!!



Szia, nálam jelenleg 11,8-at mutat az átlagfogyasztás-menüpont, viszonylag visszafogott, ám de jellemzően városi használat mellett, automata váltóval. Pályán óra szerint 150-nél 10 litert eszik. Hangjához, erejéhez mérten korrekt

notoriusbg Elküldve: 2015-04-07 10:56 Kormany problema

lantika írta:
Pitykoo írta:
Tano írta:
Pitykoo írta: Köszi, megnézem!
Nekem olyan mintha ahogy ugye szembe van, a kormány alja-teteje fele mozogna!!
Az mitől lehet?!
De szétszedem akkor és hátha találok valamit...


Tehát nem csak a középső légzsákrész mozog, hanem az egész kormányod? Mindenképp szedd ki a közepét, és nézd meg belül, akkor látod a kormány rögzítését is hogy rendben van-e.


Szétszedtem, megnéztem. Igazából semmi olyat nem találtam ami kimondottan rossz lenne ott és az zöröghetne!
Viszont maga a dudát mikor nyomogatom fémes hangon "csattog-zörög" nem tudom, hogy az lehet e a hang okozója ill. hogy a dudának ilyen hangot kellene e adnia??!


Szerintem eltört,vagy hiänyzik az ami a legzsäkot visszatolja a helyere. itt a 8-as,9-es kepeken lätszik igazäbol,az a torx fejü fenyes csavar amire gondolok.



Szia, nekem anno a kormánybetétet és a multigombsort összefogó kis csavar esett ki, be a duda mögé, ami miatt a duda önálló életre kelt időnként (vicces, hogy erről a problémáról is van youtube-videó ); nem lehet, hogy nálad is ez a kis csavar okozza a macerát?

notoriusbg Elküldve: 2015-03-30 12:02 Felni csere

YELLOW írta:
notoriusbg írta:
YELLOW írta:
notoriusbg írta: Sziasztok!

A hétvégén tettem fel a nyári kerekeket, eddig még nem voltak az autón, nemrég vettem őket, felnit+gumit együtt. Cserét követően az első néhány méter után félreálltam megnézni, hogy nincs-e leeresztve valamelyik abroncs, annyira durván nehézkesnek tűntek az első kerekek, mintha malomkövek lennének fent (mondjuk erősen nyomvályús is volt az az útszakasz). A felnik ugyanúgy styling 44-ek (17''), mint a téli kerekek voltak és a gumiméret is ugyanaz: 225/45 R17. Lehetséges, hogy ennyire eltérően viselkedjenek a téli (Michelin Alpin A4) és nyári gumijaim (Bridgestone Potenza) ugyanazon méret ellenére? Még az jutott eszembe, hogy a nyáriak lehet, hogy defekttűrők (nem vagyok biztos benne), nem tudom, ez számíthat-e...


kérdés a téli mennyire régi, és miylen a minta. mert a nyári vadi új, még új gumi jobban tapadhat, mint a téli. így az út jobban viszi. de durvának nem kellene lennie.
nekem furcsa, hogy a felni paraméterek ugyanazok, gumiméret ugyanaz, nem szabadna így nagy különbségnek lennie. nekem most a téli 195 után a nyári 225-tel (más felni, nagyobb méret) azért küzdeni kell, érezhető a különbség.


Hát, a télit anno újonnan vettem, ez volt a második szezonja, míg a nyáriakat használtan vettem és bár alig kopottak, nem hinném, hogy jobban tapadnának, mint a téliek. A korábbi, jóval kopottabb nyárijaim is küzdősebbek voltak, mint a téli, valahogy a téliek a nagynak számító méret ellenére is totál kezelhetőek, de ez most durva. Ha ilyen, hát ilyen, hozzászokom, ezzel nincs baj, csak annyira nagy a váltás, hogy parázok, hátha a felnikkel van valami (bár a gumisok most centírozták), vagy a gumisok elcsesztek valamit... Ennek amúgy van valami káros hatása a futóműre vagy csak a vezetési élmény változik meg?


a centrírozásnak ehhez nincs köze. attól rázna, ha nem lenne jó. őszintén mondom, nem tudok rá okosat mondani, így a leírtak alapján. ha tutti ugyanolyan a felni ET-je is, és véletlen nem replica az egyik szett, akkor tényleg nem tudok rá kézzel fogható magyarázatot adni. a merevebb gumifal sem ebben mutatkozik meg, inkább jobban üt, ha gödörbe mész. egy nagyon picit talán a guminyomásra tudok még következtetni, hogy alacsonyabb. viszont arra is érdemes figyelni, hogy bár számügyilag azonos a két gumi szélessége, fizikálisan lehet mégis szélesebb a Bridgestone. (ez magával a guminyomással is változhat) vagy a maga a profil van úgy kialakítva, hogy szélesebb.
nekem anno a 225-ös Fulda szemre is sokkal szélesebb volt, mint a BFGoodrich 225. a BFG-t lemértem még a gumisnál mondom ez gyártási hibás, de meg volt a 225, a 245 BFG-m volt olyan széles mint a Fulda 225.
mérni lehet úgyis, ha tiszta a gumi, és a friss por meglátszik a futófelületen, akkor azt is le lehet mérni, ugyanúgy a télinél is, még lehet látszik rajta.


Hm, ez jó ötlet, köszi, otthon lemérem! Most, hogy így mondod, mintha feltűnt volna, hogy kevésbé "áll ki" a felni pereme, mint korábban, úgyhogy simán lehet, hogy szélesebbek ezek az abroncsok...

notoriusbg Elküldve: 2015-03-30 11:38 Felni csere

YELLOW írta:
notoriusbg írta: Sziasztok!

A hétvégén tettem fel a nyári kerekeket, eddig még nem voltak az autón, nemrég vettem őket, felnit+gumit együtt. Cserét követően az első néhány méter után félreálltam megnézni, hogy nincs-e leeresztve valamelyik abroncs, annyira durván nehézkesnek tűntek az első kerekek, mintha malomkövek lennének fent (mondjuk erősen nyomvályús is volt az az útszakasz). A felnik ugyanúgy styling 44-ek (17''), mint a téli kerekek voltak és a gumiméret is ugyanaz: 225/45 R17. Lehetséges, hogy ennyire eltérően viselkedjenek a téli (Michelin Alpin A4) és nyári gumijaim (Bridgestone Potenza) ugyanazon méret ellenére? Még az jutott eszembe, hogy a nyáriak lehet, hogy defekttűrők (nem vagyok biztos benne), nem tudom, ez számíthat-e...


kérdés a téli mennyire régi, és miylen a minta. mert a nyári vadi új, még új gumi jobban tapadhat, mint a téli. így az út jobban viszi. de durvának nem kellene lennie.
nekem furcsa, hogy a felni paraméterek ugyanazok, gumiméret ugyanaz, nem szabadna így nagy különbségnek lennie. nekem most a téli 195 után a nyári 225-tel (más felni, nagyobb méret) azért küzdeni kell, érezhető a különbség.


Hát, a télit anno újonnan vettem, ez volt a második szezonja, míg a nyáriakat használtan vettem és bár alig kopottak, nem hinném, hogy jobban tapadnának, mint a téliek. A korábbi, jóval kopottabb nyárijaim is küzdősebbek voltak, mint a téli, valahogy a téliek a nagynak számító méret ellenére is totál kezelhetőek, de ez most durva. Ha ilyen, hát ilyen, hozzászokom, ezzel nincs baj, csak annyira nagy a váltás, hogy parázok, hátha a felnikkel van valami (bár a gumisok most centírozták), vagy a gumisok elcsesztek valamit... Ennek amúgy van valami káros hatása a futóműre vagy csak a vezetési élmény változik meg?

notoriusbg Elküldve: 2015-03-30 11:15 Felni csere

Sziasztok!

A hétvégén tettem fel a nyári kerekeket, eddig még nem voltak az autón, nemrég vettem őket, felnit+gumit együtt. Cserét követően az első néhány méter után félreálltam megnézni, hogy nincs-e leeresztve valamelyik abroncs, annyira durván nehézkesnek tűntek az első kerekek, mintha malomkövek lennének fent (mondjuk erősen nyomvályús is volt az az útszakasz). A felnik ugyanúgy styling 44-ek (17''), mint a téli kerekek voltak és a gumiméret is ugyanaz: 225/45 R17. Lehetséges, hogy ennyire eltérően viselkedjenek a téli (Michelin Alpin A4) és nyári gumijaim (Bridgestone Potenza) ugyanazon méret ellenére? Még az jutott eszembe, hogy a nyáriak lehet, hogy defekttűrők (nem vagyok biztos benne), nem tudom, ez számíthat-e...

notoriusbg Elküldve: 2015-03-24 13:13 Magyar nyelvû leírás?

elgeri írta:
notoriusbg írta:
elgeri írta:
arnold89 írta: Sziasztok!

Most beszéltem a wallissal és nem adnak magyar leírást az autómhoz...

Tudan valaki segíteni 320d E90 hez szeretnék magyar kézikönyvet!

Előre is köszi!!


Szia

Itt se megy? (épp az előbb írtam egy másik fórumba):

"Mint mindig, most is ezt tudom tanácsolni:
http://www.bmw.hu/hu_rb/hu/own...ction.html

Pontos adatok alapján megküldik CDn a magyar kézikönyvet!
Filléres dolog, de jófejség! (És azóta se bombáznak halálra marketinggel.)"



Szia,


Ez nem az a lehúzós történet, amiről olvastam valahol, hogy arra mennek, hogy küldj nekik illegális példányt, aztán megzsarolnak? Csak mert mindketten újoncok a fórumon, egy időben hasonló kérdéssel...
Véletlenül sem akarok ördögöt festeni a falra, csak nehogy megjárd, miközben segíteni akarsz..


Köszi, lehet, erre nem is figyeltem!
De én csak a hivatalos forrásokat ajánlottam (mást nem ismerek)! Amit legális mindenkinek megpróbálni



Persze, vágom, szerintem ezen nem is lehet fogást találni, de - továbbra sem akarván semmit sem festeni sehová - ez a második kérdező már úgy kezdi, hogy a BMW-nél nem adtak neki... (Nyilván, ha nem inge, nem is fogja magára venni, úgyhogy emiatt nem aggódom.)

notoriusbg Elküldve: 2015-03-24 11:50 Magyar nyelvû leírás?

elgeri írta:
arnold89 írta: Sziasztok!

Most beszéltem a wallissal és nem adnak magyar leírást az autómhoz...

Tudan valaki segíteni 320d E90 hez szeretnék magyar kézikönyvet!

Előre is köszi!!


Szia

Itt se megy? (épp az előbb írtam egy másik fórumba):

"Mint mindig, most is ezt tudom tanácsolni:
http://www.bmw.hu/hu_rb/hu/own...ction.html

Pontos adatok alapján megküldik CDn a magyar kézikönyvet!
Filléres dolog, de jófejség! (És azóta se bombáznak halálra marketinggel.)"



Szia,


Ez nem az a lehúzós történet, amiről olvastam valahol, hogy arra mennek, hogy küldj nekik illegális példányt, aztán megzsarolnak? Csak mert mindketten újoncok a fórumon, egy időben hasonló kérdéssel...
Véletlenül sem akarok ördögöt festeni a falra, csak nehogy megjárd, miközben segíteni akarsz..

notoriusbg Elküldve: 2015-03-13 12:27 e36 vásárlás

Oliv3r írta: Üdv!
Éppen autóvásárlás előtt állok, e36-os a kiszemelt. Mindenképpen benzines, 318 , de inkább nagyobb majd meglátom meddig ér a takaró...
Szóval nem vagyok nagy rutinos a témában ezért az a kérdésem, hogy mire érdemes figyelnem a vásárláskor?Mik lehetnek a típushibák, azt hallottam sokszor rohadnak, meg sok a törött (erre utaló nyomot hol keressek)? Még talán annyi hogy Németországban élek ott is venném.
Előre is köszönöm.



Szia!


Nem tudom, mennyire segít a döntéshozatalban, de ha elfogadsz egy tanácsot, én inkább 6 hengerest (320i vagy nagyobb) vennék a helyedben. Egy jóbarátomnak van 318i-je és nem fogyaszt (lényegesen) kevesebbet, viszont gyengébb és ugyebár a 6 hengeresek hangját külön szokták dícsérni... Apukámnak volt anno kéziváltós 320i-je és simán elmászkált vele 9L-ből, aminél a spanom kocsija sem eszik kevesebbet.. (Meg talán azt is szokták mondani, a 6 hengeresekkel kevesebb a gond, de ezügyben nincs személyes tapasztalatom.)
Sok sikert a vásárláshoz!

notoriusbg Elküldve: 2015-02-12 13:10 Kipufogó

InsaneWombat írta: Sziasztok!

Googlizáson már túl vagyok, nem jártam sikerrel. Létezik az, hogy Magyarországon nem lehet beszerezni e90 330i gyári új króm kipufogó végeket (nem kínai ebayes)? USA-ba találtam, de onnan mire ideszállítják dupla lesz az ára...

Minden hasznos tippet megköszönnék a beszerezhetőséget illetően.


Szia!

Én a sajátomhoz vettem újakat (a régiek potom pénzért eladók, ha valakit érdekel ), úgy emlékszem, innen: http://autoalkatreszed.hu/search/articlenr.html , a realoem-es cikkszámok alapján. Érdekes volt, hogy a Schmiedmann-nál kaphatóra azt írták a honlapjukon, hogy ugyanaz kell pl. 325i-hez, mint 330i-hez, pedig elviekben nem, mert az enyémnél nem egyforma hosszú a két vég - ezt csak azért írom, hogy érdemes a gyári cikkszámok alapján biztosra menni.
Amúgy nem volt olcsó, de szerintem bőven megéri, sokat dob a megjelenésen!
A következő hasonló fejlesztés nálam a kilincsek lesznek, de egyelőre még nem volt bő negyvenezrem (!) arra a 2 darabra...

notoriusbg Elküldve: 2015-02-02 12:01 Mi lehet a baj?

andree írta:
andree írta:
notoriusbg írta:
solyom76 írta:
andree írta: Sziasztok,

Az ablakmosó tartályban lévő szivattyú elengedi a vizet. A kérdésem az lenne hogy milyen márkát érdemes venni belőle? Elég nagy a szórás árban, 3500-12500, az alsó kategória Mapco és Vag group, a drágábbak Febi és Hella. Ebből persze van kedvezmény. Mit ajánlotok?
Köszi.


Szia én a febit vettem,kb fél éve az ablak,és a lámpa mosóhoz is eddig működnek..


Szia, nekem elég volt kicserélni a szivattyún lévő tömítő gumigyűrűt. Szét volt szakadva, állítólag típushiba, hogy idővel elérik (egy amerikai oldalon írt erről valaki), nem éri meg emiatt új szivattyút venni, fillérekből kijön az új gyűrű, de fontos, hogy passzoljon a méret, én vittem magammal az eredetit. Szóval nálam ez így bevált, nyár végén cseréltem, azóta baba.


Szia, sajnos nekem belül van valami a szivattyúba. Nem a csatlakozásnál folyik, hanem a szivattyú alsó kétharmadánál lévő téglalap alakú nyíláson. A folyás olyan mértékű hogy kb 2 óra alatt elmegy az 5 liter. Mi a véleményed?


Újra elolvasva a hsz-t tehát szétszedted a szivattyút és belül cseréltél tömítő gyűrűt?


Nem, sajnos akkor nálad nem megoldás, amit írtam...