p1tyeszka fórum hozzászólásai

p1tyeszka Elküldve: 2015-09-21 08:51 Üzemanyag minõsítés és átverések!

YELLOW írta: szombaton meglepődtem. a helyi kagylós kúton 352 volt a literje a 95-nek. mondom hétvége van, tank már porzik, 88km-t mutatott, mondom irány az Agip, mostanában ott is annyi az anyag, mint itt, de hétvége lévén lejön 15Ft belőle. megyek, látom 342 van kiírva. monom ezekbe mi ütött? relatíve olcsó az üzemanyag és így is olcsóbban adják? kb 2 éve volt így utoljára. úgyhogy 327 Ft-ért tankoltam. nem ment bele 57 liter az első kattanásig. ez kevesebb mint 19ezerbe került. azért ez jó. nem akarok elszállni, de szeretem a spártai számot, így egy 300 Ft/L jobban tetszene. (egyébként gyanítom, hogy a forgalma megcsappant a kútnak, hogy azonos áron adták, mint itt helyben, pedig nem rossz az anyag, csak úgy vannak sokan, hogy akkor tankolnak a kagylósnál. igaz így oda-vissza egy 15km is benne van, de ki bánja.)


maxxmotion 100-at 380-ért tankoltam, szombaton

p1tyeszka Elküldve: 2015-09-20 18:43 Kardántengely és társai

vicces kis videó...
A link neve
egyébként itt mi van ki? hasonlóan dübörög nekem is mikor váltok.

p1tyeszka Elküldve: 2015-09-10 10:16 Motorolaj

Apus írta:
elgeri írta:
Apus írta: Sziasztok

7 hónapja vettem a nagy Ő-t.
238 ezer km van benne most tervezek olajcserét.
Eddig Castrol Edge 5w30 FST full synthetic olaj volt benne.
Unixnál tervezem a vételt és kérdezném hogy maradhat e ez vagy mást ajánlotok, nem eszi az olajat.
Olajszűrőből, ill levegőszűrőből milyen márkát ajánlotok ?

Köszönöm előre is


Szia

Szerintem is simán jó a Castrol Edge. Mindenki más olajmárkára esküszik, de saját és más tapasztalata is az, hogy a Castrol-ra nemigazán jellemző az olajcsipegetés.
Szűrökből pedig én MANN-t javasolnék, az enyémben légszűrőnél ez a gyári, az olajszűrő meg valami osztrák, de abba is dicsérni szokás a MANN-t.

A sorból ne feled majd el a pollenszűrőt sem. Szegényt sokan félvárról veszik, bár "viccesen" az a legdrágább.


Sziasztok
Köszönöm a válaszokat.
Közbe mann szűrő és olajcsere megtörtént. Először csináltam magamnak így ez nekem elég nagy dolog

Érdekesség vagy csak nekem, hogy 4 liter olaj betöltése után a nívópálcán a max fölött volt az olaj. Pedig meleg motornál majdnem 1 órát hagytam folyni.
A Castrol ennyire jó hogy kitekert ürítőnél sem fogy az olaj ?

Beindítottam a kocsit 1 percre, hogy átjárassam, utána mértem, akkor már a min szint fölött volt valamivel.
Ma reggel viszont megint összecsurgott vagy nem tudom és megint a max fölött volt 2-3 milivel.
Elvileg 4.5 liter kéne bele ezért furcsállom a dologt

Merjek így menni vele és majd közben méregessem hogy, hogy áll ?


Nyugodtan. Az enyémbe 6.5 írnak és csak hatot töltök bele mert ugyanez a helyzet. 5000-km után semmi gond.

p1tyeszka Elküldve: 2015-09-10 10:07 manuális váltó

SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta:
Pitykoo írta:
Bitu79 írta:
SP_323i írta:
Sky írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

Okozhatja a váltó rudazat műanyag cuccainak a kikopása azt, hogy most, hogy hűvösebb lett az 1-2-t nagyon nehezen tudom berakni? Vagy esetleg olaj probléma lehet, ne agy'Isten szinkron gyűrű?
Olyan 4-5 km után már rendesen lehet váltani, addig viszont nagyon erőltetni kell a dolgot


Helló,
van még egy opció az esetleges hibalistán: hidegen nem emel ki rendesen a kuplung.


Hali!

Arra azért nem gondoltam, mert gyak. 1 éves a kuplung szerkezet és ha jól emléxem akkor Sachs került bele.


Sztem váltómű olaj a hiba.Próbálj ki más félét.
De lehet,hogy nem kéne bántani,ha 4-5 km után már jó.




Volt mostanában olaj cserélve benne?! és ha igen milyen?


Nem volt olaj cserélve. Gyanaxom én is rá, hogy kezd elfáradni, mivel a melegedés megoldja. Ha olaj csere, akkor ugyan úgy kell, mint automatán, hogy a tábla színe szerint, vagy kézibe mindegy csak hajtóműolaj kerüljön?


vagy szerzel bele gyárit, vagy ha hallgatsz a tapasztalásokra, akkor ATF Dexron 2 vagy 3-at raksz bele. egyéb márkás manuális váltóolajjal akadni fog ugyanúgy.


Port a tanácsért kérdeztem, mert csak 1 éve vagyok kéziváltós, addig automata volt a vasban


Nekem friss gyári van benne, de most, hogy hűl a levegő nálam is akadozik míg be nem melegszik.

p1tyeszka Elküldve: 2015-09-08 09:59 Business rádió kérdés

Ha kiszereltem a rádiót ugye nem fog haragudni érte ha úgy indítok?!

p1tyeszka Elküldve: 2015-09-01 17:13 Üzemanyag minõsítés és átverések!

[quote="elgeri"]
tusi_ írta:
nickname írta:
tusi_ írta: Tankoltam en is a 95 V Motion-t es sokkal jobb, mint a Shell 95 Nitro, plane mint a Fuel Save, az egy szemet. De a V-Motion is messze elmarad az Osztrak vagy Nemet benzintol.
Ha megyek haza Magyarorszagra, akkor mindig Osztrakoknal tankolok, mert 15 Centtel olcsobb, mint Nemetorszagban.
Augusztusban voltam Mo-n es sajnos tankolnom kellett, mert az Osztrak le kifogyoban volt. Nahat azok utan csalodas. Az Osztrak Jettel felmentem 5-ben 3 szemellyel emelkedora, mig a Motionnal mar csak 4 ben sikerult ugyanez. Szemelyk ugyanazok voltak es merheto hizas nem volt
Sehllel hagyjuk, ez borzalom. Sajnos teletankoltam vele kocsit, mar alig varom hogy kifogyjon...


Idézet:
Az szar ügy mert a MAXX Motion az színtiszta osztrák üzemanyag, itthon semmit nem tudnak vele manipulálni, mert az átfejtés is teljesen zárt láncú.





OMV-t meg nem probaltam itt, Jet-nel tankolok, vagy ARAL-nal (Nemet BP).
Nemet/Osztrak anyaggal 5.8-6 korul fogyaszt, otthon 6.4 korul mindegyikkel. Persze nem ugyanazok az utak, de azert szvsz jelentos a kulonbseg. Plane az erzet. Inkabb alacsony fordulaton jon elo, sokkal jobban megugrik kis pedal poccintesre is.



Erről az "alacsony fordulatról" jut eszembe, hogy nekem is szokott olyan érzésem lenni, hogy túlságosan bekopog a motor alacsony fordulatról emelve - erről már beszéltünk. Na én is azt érzem, hogy mintha a benzintől függne. Én mindig OMV-ben tankolok, de nem járok külföldre. Először sima 95-öt, aztán kipróbáltam a MAXX-ot (azóta is csak azt - nem megyek sokat, nem nagyon releváns az ár különbség), és mintha sokkal ritkábban kopogott volna be (és mintha fürgébb is lenne). De aztán csak alkalmi az örömöm, mert hol erősebben érzem ,hol gyengébben, de mindig a tankolás után változik (majdnem üres tankot teletöltve). Szóval szerintem a MAXXból is néha jó, néha nem

Azért nem teljesen értem, hogy a XXI. században ezt hogy engedhetik meg mint a gyártók / forgalmazók, mind a hatóságok. (Bár persze csak költői a kérdésem.)



én is csak jókat tudok mondani maxxmotion-ról. harmadszorra tankoltam s eddig elégedett vagyok. igaz azt hallottam, hogy az észak-keleti régiókba ugyanúgy a mol szállít oda is...
bocsánat a dupláért

p1tyeszka Elküldve: 2015-09-01 17:12 Üzemanyag minõsítés és átverések!

[quote="elgeri"]
tusi_ írta:
nickname írta:
tusi_ írta: Tankoltam en is a 95 V Motion-t es sokkal jobb, mint a Shell 95 Nitro, plane mint a Fuel Save, az egy szemet. De a V-Motion is messze elmarad az Osztrak vagy Nemet benzintol.
Ha megyek haza Magyarorszagra, akkor mindig Osztrakoknal tankolok, mert 15 Centtel olcsobb, mint Nemetorszagban.
Augusztusban voltam Mo-n es sajnos tankolnom kellett, mert az Osztrak le kifogyoban volt. Nahat azok utan csalodas. Az Osztrak Jettel felmentem 5-ben 3 szemellyel emelkedora, mig a Motionnal mar csak 4 ben sikerult ugyanez. Szemelyk ugyanazok voltak es merheto hizas nem volt
Sehllel hagyjuk, ez borzalom. Sajnos teletankoltam vele kocsit, mar alig varom hogy kifogyjon...


Idézet:
Az szar ügy mert a MAXX Motion az színtiszta osztrák üzemanyag, itthon semmit nem tudnak vele manipulálni, mert az átfejtés is teljesen zárt láncú.

én is csak jókat tudok mondani maxxmotion-ról. harmadszorra tankoltam s eddig elégedett vagyok. igaz azt hallottam, hogy az észak-keleti régiókba ugyanúgy a mol szállít oda is...




OMV-t meg nem probaltam itt, Jet-nel tankolok, vagy ARAL-nal (Nemet BP).
Nemet/Osztrak anyaggal 5.8-6 korul fogyaszt, otthon 6.4 korul mindegyikkel. Persze nem ugyanazok az utak, de azert szvsz jelentos a kulonbseg. Plane az erzet. Inkabb alacsony fordulaton jon elo, sokkal jobban megugrik kis pedal poccintesre is.



Erről az "alacsony fordulatról" jut eszembe, hogy nekem is szokott olyan érzésem lenni, hogy túlságosan bekopog a motor alacsony fordulatról emelve - erről már beszéltünk. Na én is azt érzem, hogy mintha a benzintől függne. Én mindig OMV-ben tankolok, de nem járok külföldre. Először sima 95-öt, aztán kipróbáltam a MAXX-ot (azóta is csak azt - nem megyek sokat, nem nagyon releváns az ár különbség), és mintha sokkal ritkábban kopogott volna be (és mintha fürgébb is lenne). De aztán csak alkalmi az örömöm, mert hol erősebben érzem ,hol gyengébben, de mindig a tankolás után változik (majdnem üres tankot teletöltve). Szóval szerintem a MAXXból is néha jó, néha nem

Azért nem teljesen értem, hogy a XXI. században ezt hogy engedhetik meg mint a gyártók / forgalmazók, mind a hatóságok. (Bár persze csak költői a kérdésem.)



p1tyeszka Elküldve: 2015-08-27 09:07 Mi lehet a baj?

Pitykoo írta:
Bitu79 írta: http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=30

9-es szilentet kell valószínű cserélni.A neten sokan ezt cserélték,és csillapodott a "dübbenés"
De nem tuti biztos,hogy ettől jó lesz.De ezt esetleg kipróbálnám...




Már az összes szilent, kardámtartó, hardy....stb. ki lett cserélve csak a difi nem, úgyhogy difi lesz a ludas, de azért köszi...


tuti nem difi szilent, ez a hang biztos, hogy a hajtásból jön.

p1tyeszka Elküldve: 2015-08-25 20:26 Mi lehet a baj?

Pitykoo írta:
Bitu79 írta:
Gyula74 írta:
Gyula74 írta:
Pitykoo írta:
toki24 írta:
BoryG írta:
Gyula74 írta: Sziasztok!
Egy hete vettem az autót és a következőt tapasztalom: El indulásnál akár óvatosan vagy tök normál indulással és tolatásnál ahogy rá engedem a kuplungot a hátsó részről hatalmas akadozó ütő hangok jönnek amíg el nem indulok vele és utána nem szól. 318 a gépem. Difi vagy féltengely vagy kardán,ki tudja mi lehet a baj??



Hello Gyula74!
Én is ezt tapasztalom, hidegen indítok berakom 1-be egy élesebb ütőhang, a többi fokozatban csend van. Ha felmelegszik a motor akkor 1-esbe sem csinálja. 6 hónapja járok vele így, a szerelőm semmit nem mondott hogy hibás lenne. De érdekelne engem is hogy mi lehet ez....
Ha megtudsz valamit írj....
Üdv
Gery
Szia Gery,ok ha tudok valamit meg írom!

Sok minden lehet sajnos ott hátul, de én pl kardánfelfüggesztőre tippelnék,de elég sok minden van ott szóval..



Én már mindent kicseréltem amit lehetett és még mindig csinálja.
Szerelőm azt mondta a difi lesz a szar de ha nem idegesít nagyon nincs értelme foglalkozni vele mert a gatyámat is rá lehetne költeni...
Pedig egyszer rá fogom mert zavar...



Sziasztok! Köszi a válaszokat,szerintem is difi lesz ami egy vagyonba kerül a munka díjjal együtt majd..




Pici hangja nekem is van elindulásnál ha rondán kuplungolok.Sztem ez természetes hang,mivel valamennyi holtjátéka kell lenni a dolgoknak...

Sztem bolhából csináltok elefántot.
Esetleg csinálnátok róla felvételt?
Kíváncsi vagyok arra a hangra.
Sok ember egy vagyont költött erre,és a hang megmaradt...
Tele van ezzel a net.


A kis holtjáték nem zavarna, de ez nem az.
Nagyon finoman és óvatosan kell kuplungozni, hogy ne legyen hangja.
Ha rendesen váltogatok minden váltásnál dübben, koppan.
Azért ez nem természetes dolog...
Még egy hátsókerekes, vagy őszkerekes autónál se hallottam ilyet...
Pl. céges toyota hiace lassan 500e van benne és semmi hangja ( nincs kímélve )
Gondolom BMW-nél ez is típushiba....
Számomra ez a hang élvezhetetlenné teszi a vezetést, mert mindig erre figyelek, hogy ne adjon hangot...
De remélem egyszer megoldódik...


Ha megtaláltad írj. Az előző e46-omba váltótól hátrafelé szinte mindent kicseréltem és ugyanúgy dübögött. A jelenlegi is ilyen, de egy petákot se vagyok hajlandó költeni rá!

p1tyeszka Elküldve: 2015-08-11 08:46 elektromos ablakemelõ_

germina írta:
Tano írta:
p1tyeszka írta: üdv, az első ablakokat lehet programozni, hogy a kulcs2xeri nyomására húzza fel?


Nem, csak úgy húzza fel ha nyomod a gombot folyamatosan.


Köszi az infót! És lefele is működik!!!


ijja, nálam is müxik csak bambáztam...

p1tyeszka Elküldve: 2015-08-09 21:08 elektromos ablakemelõ_

üdv, az első ablakokat lehet programozni, hogy a kulcs2xeri nyomására húzza fel?

p1tyeszka Elküldve: 2015-07-29 13:37 angel eye

YELLOW írta:
lantika írta:
Thomasito írta:
lela írta:
Itt mindenki a COB-ot preferálja?
Esetleg ezt próbálta már valaki?
Esetleg azezen az oldalon lévő 168 ledes variáns prólta már valaki? Azt írja egybefüggő a fénye.
ezen az oldalon lévő mennyiség pedig egyenesen zavarba ejtő.


A COB nekem pl túl kékes-lilás, a ledes viszont szép fehér. A régi 66db-os viszont felejtős, az már-már retro.

Itt van jó kis leírás melyik milyen. Sztem a sok kis ledes SMD a nyerő!


Nekem egy nagy problemäm van az angel eyessel,es ez miatt nincs nekem. 131mm-es karika tul nagy,a 120 meg kicsi,mivel az e46-hoz pontosan 12mm-es kellene.Szoval az egyik kicsi,a mäsik nagy.


na pont emiatt nem akarok én belevágni...


szerintem együtt lehet vele élni. nagyon közelről feltűnő csak. puding próbája az evés

p1tyeszka Elküldve: 2015-07-27 21:29 angel eye

lela írta:
p1tyeszka írta:

Ma bekerült a cob. Mocskos kínai kókányság az egész! Mindent bevetettem, egyoldalú, kétoldalú sőt még ragasztó pisztolyt is...Erős fénye van egy kicsit nekem, de majd megszokom.


Mire kötötted? Mert én a helyzetjelzőre kötném, tehát ha egyet kapcsolnék akkor az kapcsolná fel a kis helyzetjelző lámpával (w5w ) együtt. A helyzetjeltőt meg kicserélném led-re. És ha így járnék országúton az lehet elég is lenne.

Itt mindenki a COB-ot preferálja?
Esetleg ezt próbálta már valaki?
Esetleg azezen az oldalon lévő 168 ledes variáns prólta már valaki? Azt írja egybefüggő a fénye.
ezen az oldalon lévő mennyiség pedig egyenesen zavarba ejtő.



jó helyre kötnéd azért éjszaka kapcsolj tompítottat országúton

p1tyeszka Elküldve: 2015-07-05 10:37 angel eye

YELLOW írta:
p1tyeszka írta:
Ma bekerült a cob. Mocskos kínai kókányság az egész! Mindent bevetettem, egyoldalú, kétoldalú sőt még ragasztó pisztolyt is...Erős fénye van egy kicsit nekem, de majd megszokom.


ebay-ről? link van? ez olyan jó méretnek tűnik. vagy ez is belóg a peremen belülre? csökkenti a rendes lámpa által vetített fény képét?


Innen van. A külső karika éppen jó. A belső, a kisebb belóg és szivacs is volt vele mert valamiért a csipesz kitágult rajta és így nem tartott semmit pedig egyforma a karika "váza". Leragasztottam felül a csipeszt plusz a jobb oldali belső kapott ragasztópisztolyt is amit lehet is látni, de alig észrevehető és tutira tartja. Ha egyszer lesz kedvem újra szétbontani akkor megcsinálom rendesen. Tompítottat teljesen elnyomja ez a hideg fehér, szóval vennem kell Osram Nightbreakert... Pár kép még.

p1tyeszka Elküldve: 2015-07-04 22:37 angel eye

lantika írta:
p1tyeszka írta:
lantika írta:
p1tyeszka írta: üdv,
melyiket érdemes venni, cob vagy smd?


Ledek.
Video

A kerdesedre välaszolva: COB mert annak folyamatos a fenye,SMD eseteben lehet lätni közelröl a ledek közti helyet.


Köszi, cob megrendelve. Esetleg egy bolondbiztos leírás vagy videó van a beszerelésről. Nem baj ha nem magyar.


Pl ez.
Video amiböl van egy csomo a Youtube-on,ha räkeresel erre--> E46 angel eyes retrofit.


Ma bekerült a cob. Mocskos kínai kókányság az egész! Mindent bevetettem, egyoldalú, kétoldalú sőt még ragasztó pisztolyt is...Erős fénye van egy kicsit nekem, de majd megszokom.