tschikosch fórum hozzászólásai

tschikosch Elküldve: 2011-07-25 00:14 Multikormány beszerelése utólag...

Bero írta: Hali! Valakit érdekelne a 3 küllős multikormányom? Teljesen szép,karcmentes állapotban van,nincs rajta kopás,a multigombok működnek és ezüst berakásos. Kábelekkel mindennel együtt 90.000Ft-ért eladom akit érdekel!



Nocsak!Miért adod el?Hiszen nemrég vetted!

tschikosch Elküldve: 2011-07-23 23:51 Motorolaj

gyorilaszlo írta:
seta írta: Amugy a váltó a 2ütemű motorokban is olajban úszkál, csak a főtengely meg a henger kapja az olajat a benzinből. De elkanyarodtunk az eredeti kérdéstől. tud vki vmi jo motorolaj adalékot, vagy érdemes egyátalán kiprobálni ezt?


Hali! Én nem használok motorolaj adalékot,úgy gondolom jó minőségű olaj mellé nem kell! De ha kell ajánlani valamit,akkor én mindenféleképp a Metabond termékeket ajánlanám... Az üzemanyag adalékukat használom,nagyon rendben van a cucc!

http://www.metabond.hu/metabondnet2/



Szerintem egyébként a Prolong adalékra gondolt a kolléga.Annál volt úgy ha jól emlékszem,hogy levették a szelepdeklit,homokot szórtak bele,leengedték az olajat,elvágták a hűtőcsövet,stb.

tschikosch Elküldve: 2011-07-23 21:03 Motorolaj

YELLOW írta:
seta írta:
YELLOW írta:
seta írta: Sziasztok!

Ugyan a kérdésem nem kötődik bmw-hez, de a motorolajhoz igen. A lényeg h van egy kb 30 éves 4ütemű 550-es motorom, ami annak rendje és módja szerint füstöl, csörög, zörög, szal korának megfelelő állapotban van Nagyon költeni motorgenerálra v ilyesmire nem akarok, viszont kap a benzinbe spurit, meg gondoltam valami motorolaj adalék is jo lenne neki. Volt anno egy olyan teleshop reklám amiben valami olajadalékot reklámoztak. Jár a motor, aztán leengedik az olajat... még mindig jár... tesznek a motorba homokot... még mindig jár... stb. A kérdésem az lenne h tud-e vki ajánlani vmi jó adalékot ilyen idős géphez? A tescosat azért mégsem akarom belerakni...

Előre is köszi!


hil kollégával pont ezt beszéltük a személyes talin. megpróbálom idézni, vagyis elmondani mit mondott: ez hülyeség, nem hétköznapi autokba való. jöttek a hadiparral meg minden. persze elmegy olaj nélkül, mert a lnyeg, hogy a legénységet kimentse a tank, aztán úgyis kidobják a motort. verseny motorok, autósport szintén egy verseny megy a kukába az olaj, meg mondjuk majdnem a fél motor. ha vverseny közben elmegy az olaj, még a boxba be tudnak vele menni. kb ennyi a célja az ilyen szereknek. hétköznapi autókban ez mennyire gyakori? hát nem nagyon...


Autoba nem is akarok ilyet tenni, mit mondtam, egy közel 30 éves motorról van szó (motorkerékpár, vágod) ami hobbi célra terepen van használva. Nemnagyon tartották karban az előző tulajok. Ezért gondoltam h hátha valami olajadalék jot tenne neki, illetve megérné kiprobálni. Nem tankról van szó, nem embert mentek vele (általában), nem versenyzek, nem folyik el az olaj utközben.


én csak megjegyeztem egy dolgot az adalékokról. 30 éves motor? az kétütemű nem? akkor hova akarsz olajat? én szerintem lexarnám, ettől nem lesz jobb.


Vagy:

http://www.hasznaltmotor.hu/ha...W_R71.html

tschikosch Elküldve: 2011-07-23 18:58 Motorolaj

YELLOW írta:
seta írta:
YELLOW írta:
seta írta: Sziasztok!

Ugyan a kérdésem nem kötődik bmw-hez, de a motorolajhoz igen. A lényeg h van egy kb 30 éves 4ütemű 550-es motorom, ami annak rendje és módja szerint füstöl, csörög, zörög, szal korának megfelelő állapotban van Nagyon költeni motorgenerálra v ilyesmire nem akarok, viszont kap a benzinbe spurit, meg gondoltam valami motorolaj adalék is jo lenne neki. Volt anno egy olyan teleshop reklám amiben valami olajadalékot reklámoztak. Jár a motor, aztán leengedik az olajat... még mindig jár... tesznek a motorba homokot... még mindig jár... stb. A kérdésem az lenne h tud-e vki ajánlani vmi jó adalékot ilyen idős géphez? A tescosat azért mégsem akarom belerakni...

Előre is köszi!


hil kollégával pont ezt beszéltük a személyes talin. megpróbálom idézni, vagyis elmondani mit mondott: ez hülyeség, nem hétköznapi autokba való. jöttek a hadiparral meg minden. persze elmegy olaj nélkül, mert a lnyeg, hogy a legénységet kimentse a tank, aztán úgyis kidobják a motort. verseny motorok, autósport szintén egy verseny megy a kukába az olaj, meg mondjuk majdnem a fél motor. ha vverseny közben elmegy az olaj, még a boxba be tudnak vele menni. kb ennyi a célja az ilyen szereknek. hétköznapi autókban ez mennyire gyakori? hát nem nagyon...


Autoba nem is akarok ilyet tenni, mit mondtam, egy közel 30 éves motorról van szó (motorkerékpár, vágod) ami hobbi célra terepen van használva. Nemnagyon tartották karban az előző tulajok. Ezért gondoltam h hátha valami olajadalék jot tenne neki, illetve megérné kiprobálni. Nem tankról van szó, nem embert mentek vele (általában), nem versenyzek, nem folyik el az olaj utközben.


én csak megjegyeztem egy dolgot az adalékokról. 30 éves motor? az kétütemű nem? akkor hova akarsz olajat? én szerintem lexarnám, ettől nem lesz jobb.


http://www.kislexikon.hu/otto-motor.html

http://www.tananyag.almasi.hu/...k/otto.htm



???

tschikosch Elküldve: 2011-07-23 14:35 Klubtársvadászat!

Sziasztok!

Vannak esetleg BMW-s társak Zalaegerszeg,vagy környékéről?
Ha igen,lenne privát kérdésem.

tschikosch Elküldve: 2011-07-22 13:19 Autóvásárlás

zoliika írta:
tschikosch írta: Sziasztok!

Képek alapján van valakinek észrevétele,véleménye a következő autóról?

http://www.hasznaltauto.hu/aut...et-4920920


Ha gondolod megnézhetem neked aztán küldök privit 1.5 km-re van tőlem a kereskedés


Csak ha van kedved,és ha nem gond.
Km-t se írta ki,vagy nagyon sok,vagy hihetetlenül kevés.

tschikosch Elküldve: 2011-07-21 19:03 Autóvásárlás

Sziasztok!

Képek alapján van valakinek észrevétele,véleménye a következő autóról?

http://www.hasznaltauto.hu/aut...et-4920920

tschikosch Elküldve: 2011-06-18 20:45 Trükkök és okosságok

kempelen írta:
csavitouring írta:
Mire jó egy kombi

Most néztem, ez ETK-ba a gyári csatlakozó és dugó aljzat pár ezeresből meg van


Hűtőtáskád van már?

Azt vegyél elsőnek. Utána vegyél hozzá egy touringot.



És csakis kizárólag BMW-s hűtőtáskát!!!

tschikosch Elküldve: 2011-06-18 15:20 Trükkök és okosságok

Coyote írta:
csavitouring írta: Kedves touring tulajok

A kérdésem az lenne. A csomagtartóban lévő bal hátsó hangszóró előtt mi van, micsoda?
12V-os szivargyújtó csatlakozás?



Igen az, és nekem nagyon hiányzik a sedanból... Elektromos hűtőtáska miatt.


Jé!Nekem is van!
Megyek,veszek egy hűtőtáskát!


tschikosch Elküldve: 2011-06-16 16:30 320d Motor

csavitouring írta:
Coyote írta:
csavitouring írta:
Coyote írta:
csavitouring írta: Elmondod, hogyan szedték ki, dugózták le, illetve mit tettek vele?


Coyote írta:
csavitouring írta: Sziasztok,

Az szeretném megkérdezni, hogy a kézi váltós 20d motorban M47N illetve a szívósorban vannak azok a kis pillangó szelepek vagy csak az automatánál?


A kéziváltósban is ott vannak, nincs különbség.




ahogy írtam a másik topikban de folytassuk itt


És nem lehet külön cserélni, csak szívósorral együtt az szívás és drága


Cserélni nem érdemes, csak kivenni! Szívósort így nem kell cserélni persze. Ha dugód nincs, maradjanak benn a tengelyek...


És azok nem tudnak beleesni, én úgy értettem, mintha azok is bele tudnának esni, vagy rosszul gondolom?


az nemtud beeseni,az csak egy tengely.Viszont ha bennehagyod őket,és nem dugózod le,akkor a tengely szimeringjénél taknyolhatja az olajat,pl,ez is egy hiba.
Ezért is érdemes dugózni.
Mondom vigyél el egyet egy esztergályoshoz...
Így jössz ki a legolcsóbban.

tschikosch Elküldve: 2011-06-16 15:52 Autóvásárlás

ksziszi írta: CAR-TOM kft-től vettem egy 316ti-t visszatekert km órával, és 1 db.kulccsal, mert elhallgatták a kulcs hiányát.Kérdésem, mit lehetne tenni a most ,hogy kitudódott a km tekergetés?


Kell tudnod bizonyítani is,hogy ők tekerték vissza.Ha ők azt mondják,hogy már így került hozzájuk,akkor folyik tovább a szar...
Nem egyszerű az ügy.

tschikosch Elküldve: 2011-06-16 15:49 Eladó 320 D Touring

Coyote írta:
csavitouring írta: Kedves 320d és 320d touring tulajok

Szeretném kérni a véleményeteket, tanácsotokat, tapasztalatotokat. Jelenleg egy 320i e36 touring van. Diesel autóm még sosem volt, és szeretnék vásárolni e46 320d vagy 330d, nagy valószínűséggel 320d lesz belőle.
Mennyire hangos a motor alapjáraton, illetve mentközben, mennyire rázkódik a 4 henger miatt. Hogy megy az én autómhoz képest, lehet, hogy hülyeségeket kérdezek, de még nem volt tapasztalatom. Kívülről már hallottam 320d-t elég hangos a motorja, de belülről nem. 330d- vel mentem, de gondolom, egy 20d az teljesen más más.
Egy szemtelen kérésem lenne még hozzátok, akinek 320d 6 seb touring-a van és Budapesten lakik, esetleg lenne-e lehetőségem rá, hogy megnézzem, kipróbáljam(nem szét hajtani) mi hogyan működik benne beszélgetni tapasztalatokat gyűjteni az autóról.

Válaszotokat előre is köszönöm!


Nekem is ez az első dízelem (320D), de kellemesen csalódtam benne. Alapjáraton kívülről kerti traktor hang, de belülről legfeljebb indítózáskor vagy leállításkor ránt egyet a kasznin (hogy érezd, hogy az erő veled van )

Menet közben belülről egy álom, nagyon csendes az autó, egészen 140-ig szélhang sincs. 30-40 km/h-tól felejtős a dízelhang kivülről is, inkább a gumik zúgnak, és persze a turbó fütyül - ez viszont ajándék a fülnek, én perverz módon néha még az ablakot is lehúzom, hogy halljam a süvítést, amikor kigyorsítok. Komolyan mondom, ez a suhanás egy élmény. Nem ugyanaz az élmény, amit a Mazdámon a Remus adott, nem is az, amit a TRD rendszer és VVTi motor a Toyotámon, de egy kicsivel sem rosszabb. Olyan nagyautós, elegáns, erőteljes süvítés... szerintem neked is tetszeni fog.
A menettulajdonságok persze mások, a benzineshez képest nem a felső tartományban jön a nyomaték, hanem már lentről, és érzésem szerint 4000 felett már jobb felkapcsolni a nyomatékhoz, ezt kicsit szokni kell. Ahogy azt is, hogy a dinamikus vezetők benzinessel 3500 rpm körül járnak, míg dízelnél a 2000 rpm is megteszi (természetesen jóval kevesebb üzemanyaggal).
Nekem bejött, pedig mindig is olajkályha-ellenes voltam egy picit. Fontos, hogy én nem az olcsóbb gázolaj és az alacsonyabb fogyasztás miatt választottam ezt az autót, hanem a menettulajdonságok győztek meg.


4000 felett?
Nem tudom nekem mióta megvan az autó,(kb 1,5 éve),voltam-e egyáltalán 4000 fordulat felett???

tschikosch Elküldve: 2011-06-16 15:41 Autóvásárlás

csavitouring írta:
Coyote írta:
csavitouring írta: Jó hogy felhoztad ezt a pillangó szelepes dolgot ez mindem 320d-ben benne, van, én úgy tudtam, hogy csak az automatában van benne és a kézi váltósban nincsen? Bár ez ezt a320d motornál kell megkérdeznem. Észre vettél valami változást, hogy nincsenek benne?


Az enyémben még benne vannak a szelepek, és nem voltak javítva vagy cserélve - minimum 156000 km alatt semmi baja nincs az autónak, ami el is várható szerintem
Talán nem törvényszerű, hogy tönkremennek, de ha mégis, akkor azt előjel nélkül teszik, egyik napról a másikra...

Amúgy a pillangószelepes topikban mindent megtudsz a témáról, nekem elégséges volt az ottani infó. A többiek nem tapasztaltak semmilyen változást és a működése alapján nem is szabad, hogy változást tapasztalj.



Köszönöm beleolvastam, ezek szerint érdemes ki venni őket és le dugózni, jobb a békesség, ne legyen később nagyobb kár. Kár, hogy nem lehet itt Magyarországon beszerezni ilyen dugó készletet


Ha nem baj hogy áll az autó pár napot,akkor vedd ki a pillangót,egyet vigyél el esztergályoshoz,és az alapján megcsinálja aluból. Ha kell nyomtasd ki a fényképet,a swirl flap-ról,így könnyebb elmagyarázni neki,mit is akarsz.Olcsón megúszod,nekem 4000 Ft-ért csinálta esztergályos a 4 db-ot,plusz még vettem 4 új O-gyűrűt (olaj és vegyszerálló kell,hogy legyen!) párszáz ft-ért,de a régit is felrakhatod rá,ha nincs elkopva.

tschikosch Elküldve: 2011-06-08 20:27 Gyári xenon probléma és még néhány dolog

anubisz írta:
YELLOW írta:
tschikosch írta:
Neo78 írta:
tschikosch írta: Sziasztok!

Gyári xenonnal köv problámám van,volt.
A jobbos pár perc vibrálás után kialudt,le és felkapcsolás után megint világított pár percig,vibrálva,majd kialudt.
Csináltam keresztpróbát balos jobbos izzó megcserélve,és a hiba átment a balosra,viszont itt nem alszik ki egy idő után,hanem vibrálva megy.
Volt egy tartalék használt izzóm,de ezzel is azt csinálja,teljesen mindegy,melyikbe teszem.
Kérdésem az lenne,hogy az izzó tönkre szokott így menni?Nem egyszerűen csak kiég,aztán nem világít tovább?
Létezik hogy egy pár perc vibrálás után azért nem világít tovább,mert hibát észlel,és elveszi az áramot?
Köszi a válaszokat.


Szerintem cseréld le mindkét izzót és megszunik a probléma, nekem is volt hasonló problémám, újakra cseréltem és megszunt. Nálam villantott mint egy vaku idokozonként, majd volt amikor el is aludt. Le és felkapcsolással újra beindult, viszont gondolt egyet és megint elkezdte a villogást.


Dettó!Tehát akkor romolhat így el az izzó!
Már csak egy kérdés,milyen izzót javasoltok?Hallottam olyat,hogy a gagyi kinyírja az elektronikát,vagy trafót.



én egyet tudok tanácsolni, amit itteni emberkéktől hallottam, hogy a gyári 4300k-s az mind sárgás volt, és nem tetszett nekik.
ha veszel, akkor philips, de 5300-5800k körülit.


Tipikus hiba. Tiszta ideg voltam,mindig azt hitték rá villantottam,valakire. Kikapcs,vissza,és újra jó egy darabig. Ki még nem égett egyszer sem. Csere,és jó lett. Én is azt hittem még annak idején,hogy trafó. Meg cseréltem,utána a másik oldalon csinálta.


Rendben.Kösztök a válaszokat.Nézek valami izzófélét.
Üdv mkinek!


tschikosch Elküldve: 2011-06-08 15:13 Gyári xenon probléma és még néhány dolog

Neo78 írta:
tschikosch írta: Sziasztok!

Gyári xenonnal köv problámám van,volt.
A jobbos pár perc vibrálás után kialudt,le és felkapcsolás után megint világított pár percig,vibrálva,majd kialudt.
Csináltam keresztpróbát balos jobbos izzó megcserélve,és a hiba átment a balosra,viszont itt nem alszik ki egy idő után,hanem vibrálva megy.
Volt egy tartalék használt izzóm,de ezzel is azt csinálja,teljesen mindegy,melyikbe teszem.
Kérdésem az lenne,hogy az izzó tönkre szokott így menni?Nem egyszerűen csak kiég,aztán nem világít tovább?
Létezik hogy egy pár perc vibrálás után azért nem világít tovább,mert hibát észlel,és elveszi az áramot?
Köszi a válaszokat.


Szerintem cseréld le mindkét izzót és megszunik a probléma, nekem is volt hasonló problémám, újakra cseréltem és megszunt. Nálam villantott mint egy vaku idokozonként, majd volt amikor el is aludt. Le és felkapcsolással újra beindult, viszont gondolt egyet és megint elkezdte a villogást.


Dettó!Tehát akkor romolhat így el az izzó!
Már csak egy kérdés,milyen izzót javasoltok?Hallottam olyat,hogy a gagyi kinyírja az elektronikát,vagy trafót.