zoliika fórum hozzászólásai

zoliika Elküldve: 2013-08-28 21:22 izzítógyertya

kempelen írta:
bata0305 írta: Sziasztok,

Cserélni szeretném mind a 4 izzitógyertyát, csak nem tudom melyik márkát válasszam.
(2002 320d 150 LE)
Bosch, beru, vagy ngk?
Tippek?

Köszönöm



BERU



Ajánlani tudom,hogy előtte diagra tegyétek és nézzétek meg,hogy jó-e az izzításvezérlőd

zoliika Elküldve: 2013-08-09 21:46 Vicces :)

csatis1 írta:
norbeee írta: Kezdjük tán a "jó" szóval, tárgy esetben "jót",
ámde "tó"-ból "tavat" lesz, nem pediglen "tót".
Egyes számban "kő" a kő, többes számban "kövek",
nőnek "nők" a többese, helytelen a "növek".
Többesben a tő nem "tők", szabatosan "tövek",
amint hogy a cső nem "csők", magyar földön "csövek".
Anyós kérdé: van két vőm, ezek talán "vövek"?
Azt se' tudom, mi a "cö"? Egyes számú cövek?
Csók - ha adják - százával jő, ez benne a jó;
hogyha netán egy puszit kapsz, annak neve "csó"?

Bablevesed lehet sós, némely vinkó savas,
nem lehet az utca hós, magyarul csak havas.

Miskolcon ám Debrecenben, Győrött, Pécsett, Szegeden;
amíg mindezt megtanulod, beleőszülsz, idegen.

Agysebész, ki agyat műt otthon ír egy művet.
Tűt használ a műtéthez, nem pediglen tűvet.
Munka után füvet nyír, véletlen se fűvet.
Vágy fűti a műtősnőt. A műtőt a fűtő.
Nyáron nyír a tüzelő, télen nyárral fűt ő.

Több szélhámost lefüleltek, erre sokan felfüleltek,
kik a népet felültették... mindnyájukat leültették.

Foglár fogán fog-lyuk van, nosza, tömni fogjuk!
Eközben a fogházból megszökhet a foglyuk.
Elröppenhet foglyuk is, hacsak meg nem fogjuk.

Főmérnöknek fáj a feje - vagy talán a fője?
Öt perc múlva jő a neje, s elájul a nője.

Százados a bakák iránt szeretetet tettetett,
reggelenként kávéjukba rút szereket tetetett.

Helyes-kedves helység Bonyhád, hol a konyhád helyiség.
Nemekből vagy igenekből született a nemiség?

Mekkában egy kába ürge Kába Kőbe lövet,
országának nevében a követ követ követ.

Morcos úr a hivatalnok, beszél hideg 's ridegen,
néha játszik nem sajátján, csak idegen idegen.

Szeginé a terítőjét, szavát részeg Szegi szegi,
asszonyának előbb kedvét, majd pedig a nyakát szegi.

Elvált asszony nyögve nyeli a keserű pirulát:
mit válasszon? A Fiatot, fiát vagy a fiúját?

Ingyen strandra lányok mentek, előítélettől mentek,
estefelé arra mentek, én már fuldoklókat mentek.

Eldöntöttem: megnősülök. Fogadok két feleséget.
Megtanultam: két fél alkot és garantál egészséget.

Harminc nyarat megértem,
mint a dinnye megértem,
anyósomat megértem...
én a pénzem megértem.

Hibamentes mentő vagyok.
Szőke Tisza pertján mentem:
díszmagyarom vízbe esett,
díszes mentém menten mentem.

Szövőgyárban kelmét szőnek: fent is lent meg lent is lent.
Kikent kifent késköszörűs lent is fent meg fent is fent.
Ha a kocka újfent fordul fent a lent és lent is fent.

Hajmáskéren pultok körül körözött egy körözött,
hajma lapult kosarában meg egy tasak kőrözött.

Fölvágós a középhátvéd, három csatárt fölvágott,
hát belőle vajon mi lesz: fasírt-é vagy fölvágott?

Díjbirkózó győzött tussal,
nevét írják vörös tussal,
lezuhanyzott meleg tussal,
prímás várja forró tussal.

Határidőt szabott Áron: árat venne szabott áron.
Átvág Áron hat határon, kitartásod meghat, Áron.

Felment, fölment, tejfel, tejföl; ne is folytasd, barátom:
első lett az ángyom lánya a fölemás korláton.

Földmérő küzd öllel, árral;
árhivatal szökő árral,
ármentő a szökőárral,
suszter inas bökőárral.

Magyarország olyan ország hol a nemes nemtelen,
lábasodnak nincsen lába, aki szemes: szemtelen.
A csinos néha csintalan, szarvatlan a szarvas,
magos lehet magtalan, s farkatlan a farkas.
Daru száll a darujára, s lesz a darus darvas.
Rágcsáló a mérget eszi, engem esz a méreg.
Gerinces, vagy rovar netán a toportyánféreg?
Egyesben a vakondokok "vakond" avagy "vakondok".
Hasonlóképp helyes lesz a "kanon" meg a "kanonok"?

Nemileg vagy némileg? - gyakori a gikszer.
"Kedves ege-segedre" - köszönt a svéd mixer.
Arab diák magolja: tevéd, tévéd, téved;
merjél mérni mértékkel, mertek, merték, mértek.

Pisti így szól: kimosta anyukám a kádat!
Viszonzásul kimossa anyukád a kámat?
Óvodások ragoznak: enyém, enyéd, enyé;
nem tudják, hogy helyesen: tiém, tiéd, tié.

A magyar nyelv - azt hiszem, meggyőztelek Barátom -
külön-leges-legszebb nyelv kerek e nagy világon!


Jól nyomta Sinkovits...

Lehet egy érzelmes hülye vagyok,de nagyon büszke vagyok a mi nyelvünkre és arra,hogy ilyen nagyszerű költemények születnek.
Köszi Norbeee!

zoliika Elküldve: 2013-08-08 21:39 Üzemanyag fogyasztás

norbeee írta:
xlzx írta: Tegnap BP-Dobogókő-Csobánka-BP erőltetett tempóban, 235/40 17es papucsokon, élményautózás 2 személlyel, klímával... felfele 120-180 között, lefele 100-160 között, ami a csövön kifért. Kanyarokban is többnyire 80-120 között. Lefele egy 7es evot kergettem, egyenesekben elment de kanyarokban fogtam.

80Km-re így sikerül 11litert benyalatni a verdával az 13,75ös fogyit jelent. Szerintem nem olyan vész persze biztos ki lehet hozni 8-10literes fogyira is...


320D? 13 literrel? nem sok az egy kicsit? ha padlógázzal közlekedek se eszik többet 8,5 nél.



Ne ,legyünk elfogultak azért dieseleinkel .......és ezt nem a Xlzx-nek írom!

zoliika Elküldve: 2013-08-07 21:26 320d Motor

leon9 írta: Sziasztok!
elszakadt a vezérműlánc a szeretett autómban, 2007.e91.320d, N47D20A 130kw, még nincs szétszedve, de ha van tanácsotok hogy kihez,felújítás vagy komplett motorcsere(ezt honnan)?megköszönöm! egyébként volt ezekre visszahívás vagy most még lehetne futkározni szavatosság ügyében?
Köszönöm,
leo


Hol laksz?Ezt igen fontos lenne tudni.........Töltsd ki az adatlapod rendesen,mert így senki nem fog rád írni vagy segíteni.

zoliika Elküldve: 2013-08-06 23:29 Lengéscsillapitó

tomy1228 írta: Szevasztok!

Olyan problémám lenne hogyha kicsit rosszabb úton megyek rángat a kormány vagy egy kisebb gödörbe belemegyek és szinte kirántja a kezemből a kormányt!Most lett cserélve a lengőkar bár igaz csak az egyik oldali mert a másiknak semmi baja nem volt,két hátsó szilent illetve mindkét oldali stab pálca.Elvittem futóműveshez hátha vmi elmaradt,kilazult de minden jó a cserélt cuccokkal viszont a két első csillapító elfosta magát!Létezik hogy ez okozza ezt a kormány rángatást?

Más:320ci full m -pakett magassága(kerékív és a gumi között) összeshasonlítva az enyémmel magasabban van mint nekem a nem m-pakkos 30d és ez elöl hátul igaz.Ennek nem pont fordítva kéne lennie?

üdv:Tomy


Rángatást okozhatja a gátló ill. a szar kormánymű is!Meg kellene szaggatni azt a kormányösszekötőt és környékétlehet az axiálok gyengélkednek!

zoliika Elküldve: 2013-08-05 21:28 Féktárcsa és fékbetét

m_attila írta:
anubisz írta:
zoliika írta:
anubisz írta:
Amilo írta:
anubisz írta: Mondjuk a tiedre 65,70 ezer csak az első párba ha itthon rendelsz. Akkor inkább tegyél fel 20 ezerért Brembot vagy a gyáriba a lyuggatottat, az is talán olcsóbb. Jobb a hűtése, bár azt is meg lehet ölni, mint minden tárcsát.


A tárcsával még nincsen probléma, bőven elmegy még. Egyébként lyuggatott az első és hátsó tárcsa is.


akkor jó. Következő már nekem is az lesz, bár ez még alig kopott. Gyárit vagy Zimmert teszek fel mindenképpen. Atékra is sokan sírnak, van akinek üt,van akinek nem, mikor milyet fogsz ki. Nem véletlen megfizethető, ha magas széntartalmú csúcs tárcsa lenne az is 70,80 körül mozogna párja.


Kb:45ekm Ate-val a tárcsán mérhető kopás nincs a fékbetétek azok még pár olajcserét kibírnak egy lapon nem említeném a gyári féktárcsávalOlyan "satukat" nyomok időnként autópályán,hogy az eszméletlen és bírja.Ha lehetne az asszony biciklijére is azt tennék.


van akinél beválik, az rejtély, hogy másoknál meg miért kell szabályoztatni nem sokkal a vásárlás után.


Mert a Zolinak jó a futóműje ...


Igen,valóban jó a futóművem ez az egyik tényező.A másik kérdés,hogy honnan származik.Eredeti-e az a Ate?Lásd. motorolaj kérdés stb.Egy biztos most Erfurtban vagyok és Thüringia nem egy tehetős tartománya Német.o-nak mondhatni "csóró".Itt nem váltogatják 3-4-5 évente az autóikat az emberek.Próbálják,mint Mi fenntartani 8-10-12éves autóikat.Rengeteg e-46-ot láttam kint és gyakorlatilag 80%-ban ate power disc van."cirmicicát" nem nagyon láttam.....!Sőt tovább megyek egy autókereskedésben két e-46-ot láttam 330ci-t eibach ültetés aztán megnéztem a keréknél ate,a másik eibach ültetés 320d sedan megnéztem ate.....Lehet a "mélyszegénység" teszi,de ez a eibach+ate németéknél nagyon menő.

zoliika Elküldve: 2013-08-05 21:05 Féktárcsa és fékbetét

anubisz írta:
Amilo írta:
anubisz írta: Mondjuk a tiedre 65,70 ezer csak az első párba ha itthon rendelsz. Akkor inkább tegyél fel 20 ezerért Brembot vagy a gyáriba a lyuggatottat, az is talán olcsóbb. Jobb a hűtése, bár azt is meg lehet ölni, mint minden tárcsát.


A tárcsával még nincsen probléma, bőven elmegy még. Egyébként lyuggatott az első és hátsó tárcsa is.


akkor jó. Következő már nekem is az lesz, bár ez még alig kopott. Gyárit vagy Zimmert teszek fel mindenképpen. Atékra is sokan sírnak, van akinek üt,van akinek nem, mikor milyet fogsz ki. Nem véletlen megfizethető, ha magas széntartalmú csúcs tárcsa lenne az is 70,80 körül mozogna párja.


Kb:45ekm Ate-val a tárcsán mérhető kopás nincs a fékbetétek azok még pár olajcserét kibírnak egy lapon nem említeném a gyári féktárcsávalOlyan "satukat" nyomok időnként autópályán,hogy az eszméletlen és bírja.Ha lehetne az asszony biciklijére is azt tennék.

zoliika Elküldve: 2013-08-04 22:03 Autóvásárlás

Ezt az autót szeretné megvenni az öcsém.Ő,kért meg,hogy szakavatott szemek ,ha lehet írjanak már egy-két sort,hogy kinek mi a véleménye.Teljesen beleszeretett és azt mondja,hogy gyakorlatilag új szaga van,nagyon ki van kímélve.Hát nem tudom......aut.,18i,M-packet elég érdekes összeállítás.Neki városban kellene szaladgálni és kint él Manchesterben.

zoliika Elküldve: 2013-08-04 21:53 Fék

pot írta:
jrtom írta:
zoliika írta:
pot írta: Sziasztok olyan problémám lenne ha fékezek el kezd rázni a kormány, kicseréltem e fékbetéteket elől, felszabályoztattam a tárcsát, de a hiba nem múlt el . Tegnap mentem vele és azt vettem észre, mint ha még jobban rázkódna . Tudnátok nekem tanácsot adni , hogy mi lehet a baj , félek , hogy szétrázza az autót. Szerintem új tárcsát kéne ,hogy vegyek de attól félek hogy valami más baj lesz??? És fölös az új tárcsa..
Válaszotokat előre is köszi


Fékmunkahenger szétkap ,kitakarít és új felujítókészlet berak!Ennyi!Ja,meg fékolajcsere(dot4 Ate)


Én inkább a lengőkar hátsó szilentjeit cserélném ki.


Akkor tárcsa probléma nem lehet????


Elviekben tárcsa is lehet.Nézd!Azzal,hogy megvizsgálod a lengőkart és egy felújítókészletet veszel bele és lecseréled az olajat és kitakarítod a munkahengert nem veszítesz vele semmit szerintem.Ha ezek után is "ránt" akkor tárcsa.Egyébként nekem 16 éve van autóm és 4* újíttattam fel a tárcsáimat különböző autóknál,soha nem vált be pár ezer km és szar utána megint!



zoliika Elküldve: 2013-08-04 21:16 Fék

pot írta: Sziasztok olyan problémám lenne ha fékezek el kezd rázni a kormány, kicseréltem e fékbetéteket elől, felszabályoztattam a tárcsát, de a hiba nem múlt el . Tegnap mentem vele és azt vettem észre, mint ha még jobban rázkódna . Tudnátok nekem tanácsot adni , hogy mi lehet a baj , félek , hogy szétrázza az autót. Szerintem új tárcsát kéne ,hogy vegyek de attól félek hogy valami más baj lesz??? És fölös az új tárcsa..
Válaszotokat előre is köszi


Fékmunkahenger szétkap ,kitakarít és új felujítókészlet berak!Ennyi!Ja,meg fékolajcsere(dot4 Ate)

Egyébként még lehet a lengőkarnál kiment a szilented és fékezésnél "ránt".

Úgy ,látom Jrtom megelőzött!

zoliika Elküldve: 2013-08-01 21:22 Üzemanyag fogyasztás

Nosztalgiáztam itt egy kicsit ebben a fórum témában és eldöntöttem ,hogy leírom két nappal ezelőtti élményemet.Ehhez hasonló "tesztet" még nem csinált itt senki,nem azért ,mert nem szeretett volna hanem ,mert M.O-on ez már gyakorlatilag bűncselekmény
Helyszín :Németország,azon belűl Erfurt- Passau útvonal.Ezen táv 496km jelent.Munkahelyem elhagytam kb:4km-re volt egy töltőállomás megtankoltam tele term.(nem első kattanásra meg másodikra és egyéb varázs hangokra nem izgulok teljesen tele) ellenőriztem az olajszinetet nem mintha problémám lett volna eddig az olajfogyival,mivel 15e km-t cserélem Én a több mint 3 év alatt mérhető olajfogyasztásom nem volt eddig,a lényeg megnéztem.Tötyögés Erfurtban 5-6km,30-40km(bau-stauzone)autópálya építés-javítás,torlódások,és még kb:60-70km 120-130km/h korlátozások.A többi ami a csövön kifér.....Ezt az jelenti,hogy 200km/h felett pontosabban 200-215km/h-val mentem gyakorlatilag 400km-t,lehet sokan megszólnak ezért,hogy egy diesel motorral ez teszem,ráadásul 2 lityissel,Én úgy gondolom ennyit ki kell bírnia.Ki is bírtaCsak Én fáradtam le agyilag úgy,hogy az nem igaz.....jobban lefáradtam mint általában az 1200km alatt,nem is csinálok ilyet többet.
Szóval a lényeg,a határátkelőnél Passau-nál ismét tankoltam és olajat is megnéztem ,mert gondoltam most először lesz olajfogyim.....és lett is kb:1,5dl.A gázolaj fogyasztásom pedig egész pontosan:13,78liter/100kmHa valaki ilyesfajta száguldozásra adja a fejét akkor,ilyen és ehhez hasonló fogyasztásra számoljon a 150le-s olajkályhályával

zoliika Elküldve: 2013-07-13 11:16 Mi lehet a baj?

zsitvayb írta:
Tano írta:
zsitvayb írta: ...de jol gondolom ugye, hogy a masodik lehetoseget ugy ertsem, hogy amennyiben el tudok indulni az autoval? Mert jelenleg annyira szorul, hogy elindulaskor csak megemelkedik az auto hatulja, de mas nem tortenik.


Nyilván elindulás után tudod azt megcsinálni.
Ha el sem tudsz indulni az elég gáz, főleg hogy hozzá sem férsz a fal miatt. A kéziféked be volt húzva mikor megáltál? Ha igen, akkor esélyes hogy az állt be. Ha nem, akkor a tárcsafék ragadt meg. Ezt esetleg megpróbálhatod befújni valami oldószeres sprével, rozsdamaróval vagy ilyesmivel, hátha utána megindul. Esetleg még megütögethetnéd. Ha a kézifék szorult meg az rosszabb, mert ahhoz nem igen férsz hozzá.



Nagy nehezen sikerult arreb toszogalni az autot a fal mellol, ugyhogy sikerult levenni a kereket. Egy kis fektisztito, nehany jol iranyzott kalapacsutes es ujra forog a kerek.
Koszi a segitseget. A tanulsag megvolt a sztoribol. Ha belegondolok, szerintem ez volt az elso olyan alkalom, hogy mosas utan ne mentem volna az autoval.


Én Traunreutba jártam így,télen -17 fokbanpersze mikor megálltam,leparkoltam akkor még csak +2 fok volt csak reggelre kicsit hideg lettVolt ám meglepetés

zoliika Elküldve: 2013-07-12 20:38 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
Takiii írta:
zoliika írta: Kedves fórumtársak!
Olyan tagok tapasztalatát várom akiknek,150le-s 20d-s motorral rendelkező autója van és 16"-os felnigarnitúrája váltó méretben 205/55 gumákkal és a nyárija 17" 225/45 gumákkal és aki túlnyomórészt autópályán használja.130-150km/h-s tempóval.Kérdésem az lenne,hogy mekkora fogyasztás változás van a téli-nyári guma váltásnál?Nem érdekelnek a benzines tapasztalatok és egyéb típusok 20d 150le!Van ilyen aki így használja és ilyen felnijei vannak? Kérem írja le!
Bitte ,Danke



Szia Zoli,

EU3 320d Touring van 150Le 6 gang 2,35-ös (leghosszabb) diffivel és nekem 140Km/h tempomattal fedélzeti szerint olyan 5,6 Litert mutat, ami valósan számolva olyan 5,8-5,9L
7*16 205/55 16 téli ill 205/50-225/45 17 nyári között nagyjából nincs különbség..


én sem tapasztalok különbséget. mert amit télen foygaszt pluszban, az nyáron ott van a szélesebb gumi miatt.


Nekem van pedig,téli és nyári között!0,5 lityiB..dtam volna meg,mikor megvettem ezeket a rohadás nyári gumákat

zoliika Elküldve: 2013-07-10 13:57 Motorolaj

jons írta:
Tano írta: Ismét egy tanulságos cikk a Totalcaron.


Igen! Nagyon tetszett a cikk. 10-12 ezrenként cserélt olajból még nem származott baj sosem.



Nagyon jó cikk!Itt jön az aggodalmam........aki megteheti,hogy új Bmw-t vesz ,garancia bla-bla 30e km-s szervizek,ami lent leírtak alapján talán nem a legegészségesebb 200-250e km-el eladja aztán ....Szóval értitek?Sokszor felteszem magamnak a kérdést.Jó-jó ez az autó bevált,de ha le kell majd cserélnem.Akkor vegyek egy használtat a maga 30e km-s szervízintervallumával?És az az 30e km-s szervíz sokszor félig lecserélt olajjal?(Walliszos technológia)Vagy vegyek egy újat 15m huf-ért és azonnal bukok 4 millát

zoliika Elküldve: 2013-07-09 11:50 Társalgó

YELLOW írta: volt valakinek mostanában műszaki?
tegnap este vettem észre, hogy amit kaptam papírt, a zöldkártyás résznél, az van írva, hogy az okmány érvényessége (legalul a lapon) 2013.08.07. azaz 1 hónap. 2 évről is rémlik valami, de nem vagyok biztos benne, ez gondolom az lenne, hogy maga a mérés 1 hónapig érvényes, tehát addig ha bármi olyan van, nem kell újra mérni.
vagy mi is van? mivel a műszakit megkaptam 2 évre, meg rákerült a kék plakett is gondolom csak 2 év az a két év...


Ez a lap,nem "sárga" volt véletlen?Bocs,de ez egy labda volt le kellett ütnöm