Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. február 04. szerda, 09:11


Mégis mit vártok? Nézzétek meg a motor karakterisztikáját. Hacsak ki nem cseréled a turbót kissebbre, ami kissebb fordulaton is már hatékony, akkor nem tudsz ezen változtatni. Adott hogy 1750-nél (M47 204D1) vagy 2000-nél (M47N 204D4) van a nyomatékcsúcsod. Viszont a kissebb turbó nagyobb fordulaton már nem fog tudni elég levegőt biztosítani. Valahol meg kellett találni az egyensúlyt a gyártónak, ez nyilván kompromisszumokkal jár. Ha nem akarsz annyit várni, akkor válts vissza, azért van az a váltó, hogy minden sebességhez meglegyen a megfelelő fordulatszámtartomány.
Az újabb motoroknál már kettős megfúvású turbót használnak, azzal sikerült elérni hogy pl. a benyások már 1200-1300 környékén leadják a nyomatékot, de a dízeleken ez sem sokat változtatott, a karakterisztikájuk ilyen.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. február 04. szerda, 09:12

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2015. február 04. szerda, 08:45


AteszE46 írta:
kundof1 írta: Az lenne a kérdésem h nektek mikor indul meg a gép, mert nekem kb olyan 1650-től tölt a turbo és olyan 1900-2000-től kezd ugy el kapcsolni a turbó...ez helyes??


Enyém is ilyen. Szerintem jobb lenne, ha kicsit lentebb már töltene.


Igen. Kicsit bosszantó, hogy nyugiba elindulva már 30-nál lehet dugni a 3-ast. Ilyenkor 1000 környékén van a fordulat. Hogyha innen kéne gyorsítani, akkor kb 5-7 másodperc, mire valami történik az erölködős hangeffektuson kívül. Vagy vissza kell rakni 2-be és úgy gyorsítani vagy lehet bámulni a másik autó fenekét, ahogy távolodik
Mondjuk én jövő 7en fogom átnézetni a vákumcsöveket, meg a változó geometriát, hátha javul kicsit a rugalmassága alacsony fordulaton.
Tévedés ne essék, mert csodát nem várok, de az a 5-7 másodperc, mire észhez tér a motor a gázpedál lenyomása után borzasztó sok idő forgalomban haladva.
Mondjuk azt is hozzá tenném, hogy ekkora késlekedést nem tapasztaltam ősszel, csak most télen. Lehet, hogy a levegő hőmérséklete befolyásolja, de ezt csak úgy nagyon szőr mentén említem, mert ősz előtt még automata volt a vas úgyhogy kb fél év tapasztalatom van kéziváltós használatban.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. február 04. szerda, 07:38


AteszE46 írta:
kundof1 írta: Az lenne a kérdésem h nektek mikor indul meg a gép, mert nekem kb olyan 1650-től tölt a turbo és olyan 1900-2000-től kezd ugy el kapcsolni a turbó...ez helyes??


Enyém is ilyen. Szerintem jobb lenne, ha kicsit lentebb már töltene.


ettől lentebb? vannak bizonyos határok (fizikai), ami behatárolja ezt. esetleg külső megoldással lehetne megoldani. ha nincs a kipu. gáznak elég nyomása meghajtani a turbót, akkor nem tud tölteni. ahhoz meg kell bizonyos motorfordulat. persze lehetne játszani sok mindennel, de az úgyis valaminek a hátrányára menne.
mellesleg ha eláltogatod 1600 alatt, akkor szépen spórolva el tudsz vele járni.

AteszE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz AteszE46

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2015. február 03. kedd, 23:31


kundof1 írta: Az lenne a kérdésem h nektek mikor indul meg a gép, mert nekem kb olyan 1650-től tölt a turbo és olyan 1900-2000-től kezd ugy el kapcsolni a turbó...ez helyes??


Enyém is ilyen. Szerintem jobb lenne, ha kicsit lentebb már töltene.


kundof1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kundof1

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 128

Elküldve: 2015. február 03. kedd, 23:24


Az lenne a kérdésem h nektek mikor indul meg a gép, mert nekem kb olyan 1650-től tölt a turbo és olyan 1900-2000-től kezd ugy el kapcsolni a turbó...ez helyes??

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz Fazi3334

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2015. január 26. hétfő, 17:32


Sziasztok!

Facelift előtti 320d-nél és 318d-nél előforduló főtengely törésről ki mit tud? Gondolok itt a kiváltó okra és a megelőzésre. Köszi, üdv!

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2015. január 24. szombat, 16:30


Üdv.

Tegnap csereltem kartergazszuro betetet a kocsimban amivel probléma nem volt.
no ma reggel mentem a kocsival es arra lettem figyelmes hogy tul magas a fogyasztás. Itt arra gondolok h pl 90 tempomat lemegy 5,2-5,5 re..de mkst 7,8 at mutatott lenullazott bc vel is !! A pillanatnyi is 8ason alt a 5-6 helyett..

mi okozhatott ilyesmi nemu valtozast egyik pillanatril a másikra?
Ja es mintha 5-ben 100tol gyengecskebb le ne a gép szerintem vagy megszoktam mar nagyon..itt azt ertem h pl 100rol 150re lassban gyorsult fel.

lehet köze a betet cserehez?
Illetve ra 1 órára minden fasza volt már!

Vajon csak bezavarodott vagy netán valami bibi lenne?
köszi


toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2015. január 24. szombat, 05:33


Nekem az utóbbi van nem pedig a szövetes jobb azt mondják. átmérőre figyeltél gondolom nem?


Fort
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Fort

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2015. január 23. péntek, 11:55


toki24 írta:
szotakdavid írta:
lela írta:
Fort írta:
YELLOW írta:
Fort írta:
Köszönöm a gyors választ.Az olajat nem eszi az autó,nem hangosabb tőle a motor.Itthon az új olaj,ha bármi változás lenne lecserélem azonnal,de maximum 15.000-nél.Akkor kiderül hogy a következő csere is 15-nél vagy már 10.000-nél legyen.80%-ban főúton járok napi 100km-t,a légszűrő kivettem,tiszta.Tankolni csak kúton tankolok és negyed tank alá nem nagyon megy a mutató,így bízom benne hogy az üzemanyagszűrővel sem lesz gond ha 30.000-nél cserélem.

A másik dolog a klíma szíja lenne.Ebben a hidegebb párás időben kicsit nyekergett.A fórum olvasgatása után az ajánlott Contitech-et rendeltem,de a régit levettem mert idegesített a hangja.Ha 1-2 napot így járok vele, baj lehet belőle? Szokott ennek a feszítő görgője is nyekeregni vagy általában a szíj használódik el?Szíj levétele után megpörgettem,de úgy nem hallottam rendellenes hangot.

Harmadik dolog (Jó hogy ma eszembe jut minden hülyeség ) a porlasztó üzemanyagcsövek a motor tetején (vagy mi ennek a pontos neve) lennének.Kartergáz szűrő cseréjénél láttam hogy nagyon rossz állapotban vannak és ahogy megmozgattam az egyiket,el is repedt.A helyi autós boltban résolajcsőként árult vászonos gumicsövet kaptam csak.Ideiglenesen erre cseréltem ki mind a 4-et,de sürgősen lecserélném normális résolaj csövekre.Hol tudok ilyet rendelni és milyen minőséget,fajtát válasszak?



lehet csak akkor van a görgőnek hangja, ha feszül rajta a szíj. de szíj nélkül ne menjél, mert se vízpumpa, se szervod nem lesz. habár várjáá csak neked lehet van külön egy másik szíj is. akkor viszont nem gáz, ha az csak a klímára megy..


Igen két szíj van ez a rövidebb,a klímás.Ha nem a szíj okozza mást nem lesz egy tartalék belőle,de azért bízom benne hogy feszítőt nem kell most cserélnem.



Én nem használnám szíj nélkül, mert a főtengely ékszíjtárcsa akkor van jól kiegyensúlyozva ha rajta van.Ha csak az egyik van ráakasztva fél oldalól terheli csak.Le ne szakadjon az ékszíjtárcsád. Egyébként rá is van írva a szíjtárcsa szélére hogy ne használja szíj nélkül.


Akkor a gyàrilag klíma nélküli e46-ok mind gyàrtàdi hibàbasak?!



A csö miatt ne aggodj ha hozzá valót vettél átmérőben és megfelelőt akkor tökéletes, mi is a multkor cseréltük ki mindet az enyémben, biztos ami biztos alapon.. egy kettő elég repedt isvolt már..


Hát ez az,hogy szerintem nem megfelelőt kaptam.
Ilyet adtak,ami sima gumi belül,kívül szövettel
Lehet hogy ilyet kellene keresnem,ami belső szövet erösítéssel van?
Nem lenne túl jó ha rámgyulladna az autó

Tegnap megjött a szíj is,így ma kiderül hogy feszítőt is kell e újat rendelnem.





szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2015. január 22. csütörtök, 19:08


YELLOW írta:
minimal írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
Akkor a gyàrilag klíma nélküli e46-ok mind gyàrtàdi hibàbasak?!


tényleg volt ilyen E46 amúgy? valamikor hallottam, de nem hittem el. mert oké E36-ba volt. de E46 abban az árkategóriában én alapnak mondanám már a klímát. legalább a manuált. mondjuk aki egy BMW-t ebben az időben klíma nélkül vett meg, az biztos nem volt tiszta fialás ki rendel le így egy BMW-t? még a manuális klímán is elszőrnyűlködöm egy BMW-ben, pedig E90, E60-ban is volt.


Én tavaly találkoztam egy olyan 1es BMW-vel (e87) amiben gyárilag nem volt klíma.



hihetetlen...
bár, ha azt nézem anno a mercihez is feláras volt a hátsó ablakfűtés
oké, hogy a BMW prémium márka, de azért az alapár így is túl magas, tehát abba is beleférhetne a klíma. de akkor legalább legyen annyival magasabb az alapár, de járjon alapból a klíma. azért 2015-ben, egy BMW-t nem adjanak már klíma nélkül. agyaltam itt magamban, hogy biztos van olyan régió, ahol nem igénylik a klímát, de télen is van haszna, igaz nem annyira jellemző.


Igen volt ilyen.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. január 22. csütörtök, 11:57


minimal írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
Akkor a gyàrilag klíma nélküli e46-ok mind gyàrtàdi hibàbasak?!


tényleg volt ilyen E46 amúgy? valamikor hallottam, de nem hittem el. mert oké E36-ba volt. de E46 abban az árkategóriában én alapnak mondanám már a klímát. legalább a manuált. mondjuk aki egy BMW-t ebben az időben klíma nélkül vett meg, az biztos nem volt tiszta fialás ki rendel le így egy BMW-t? még a manuális klímán is elszőrnyűlködöm egy BMW-ben, pedig E90, E60-ban is volt.


Én tavaly találkoztam egy olyan 1es BMW-vel (e87) amiben gyárilag nem volt klíma.



hihetetlen...
bár, ha azt nézem anno a mercihez is feláras volt a hátsó ablakfűtés
oké, hogy a BMW prémium márka, de azért az alapár így is túl magas, tehát abba is beleférhetne a klíma. de akkor legalább legyen annyival magasabb az alapár, de járjon alapból a klíma. azért 2015-ben, egy BMW-t nem adjanak már klíma nélkül. agyaltam itt magamban, hogy biztos van olyan régió, ahol nem igénylik a klímát, de télen is van haszna, igaz nem annyira jellemző.

minimal

státusz minimal

Törzsvendég

Elismertség: 11% (15 pont) | Hozzászólások: 131

Elküldve: 2015. január 22. csütörtök, 11:47


YELLOW írta:
szotakdavid írta:
Akkor a gyàrilag klíma nélküli e46-ok mind gyàrtàdi hibàbasak?!


tényleg volt ilyen E46 amúgy? valamikor hallottam, de nem hittem el. mert oké E36-ba volt. de E46 abban az árkategóriában én alapnak mondanám már a klímát. legalább a manuált. mondjuk aki egy BMW-t ebben az időben klíma nélkül vett meg, az biztos nem volt tiszta fialás ki rendel le így egy BMW-t? még a manuális klímán is elszőrnyűlködöm egy BMW-ben, pedig E90, E60-ban is volt.


Én tavaly találkoztam egy olyan 1es BMW-vel (e87) amiben gyárilag nem volt klíma.



lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2015. január 22. csütörtök, 10:47



[/quote]

Akkor a gyàrilag klíma nélküli e46-ok mind gyàrtàdi hibàbasak?![/quote]


Jogos!
Én kérek elnézést.Én sem gondoltam volna hogy van klíma nélküli.
Gondolom a felírat teljesen szíj nélküli állapotra vonatkozik.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. január 22. csütörtök, 07:43


szotakdavid írta:
Akkor a gyàrilag klíma nélküli e46-ok mind gyàrtàdi hibàbasak?!


tényleg volt ilyen E46 amúgy? valamikor hallottam, de nem hittem el. mert oké E36-ba volt. de E46 abban az árkategóriában én alapnak mondanám már a klímát. legalább a manuált. mondjuk aki egy BMW-t ebben az időben klíma nélkül vett meg, az biztos nem volt tiszta fialás ki rendel le így egy BMW-t? még a manuális klímán is elszőrnyűlködöm egy BMW-ben, pedig E90, E60-ban is volt.

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2015. január 22. csütörtök, 05:33


szotakdavid írta:
lela írta:
Fort írta:
YELLOW írta:
Fort írta:
Köszönöm a gyors választ.Az olajat nem eszi az autó,nem hangosabb tőle a motor.Itthon az új olaj,ha bármi változás lenne lecserélem azonnal,de maximum 15.000-nél.Akkor kiderül hogy a következő csere is 15-nél vagy már 10.000-nél legyen.80%-ban főúton járok napi 100km-t,a légszűrő kivettem,tiszta.Tankolni csak kúton tankolok és negyed tank alá nem nagyon megy a mutató,így bízom benne hogy az üzemanyagszűrővel sem lesz gond ha 30.000-nél cserélem.

A másik dolog a klíma szíja lenne.Ebben a hidegebb párás időben kicsit nyekergett.A fórum olvasgatása után az ajánlott Contitech-et rendeltem,de a régit levettem mert idegesített a hangja.Ha 1-2 napot így járok vele, baj lehet belőle? Szokott ennek a feszítő görgője is nyekeregni vagy általában a szíj használódik el?Szíj levétele után megpörgettem,de úgy nem hallottam rendellenes hangot.

Harmadik dolog (Jó hogy ma eszembe jut minden hülyeség ) a porlasztó üzemanyagcsövek a motor tetején (vagy mi ennek a pontos neve) lennének.Kartergáz szűrő cseréjénél láttam hogy nagyon rossz állapotban vannak és ahogy megmozgattam az egyiket,el is repedt.A helyi autós boltban résolajcsőként árult vászonos gumicsövet kaptam csak.Ideiglenesen erre cseréltem ki mind a 4-et,de sürgősen lecserélném normális résolaj csövekre.Hol tudok ilyet rendelni és milyen minőséget,fajtát válasszak?



lehet csak akkor van a görgőnek hangja, ha feszül rajta a szíj. de szíj nélkül ne menjél, mert se vízpumpa, se szervod nem lesz. habár várjáá csak neked lehet van külön egy másik szíj is. akkor viszont nem gáz, ha az csak a klímára megy..


Igen két szíj van ez a rövidebb,a klímás.Ha nem a szíj okozza mást nem lesz egy tartalék belőle,de azért bízom benne hogy feszítőt nem kell most cserélnem.



Én nem használnám szíj nélkül, mert a főtengely ékszíjtárcsa akkor van jól kiegyensúlyozva ha rajta van.Ha csak az egyik van ráakasztva fél oldalól terheli csak.Le ne szakadjon az ékszíjtárcsád. Egyébként rá is van írva a szíjtárcsa szélére hogy ne használja szíj nélkül.


Akkor a gyàrilag klíma nélküli e46-ok mind gyàrtàdi hibàbasak?!



A csö miatt ne aggodj ha hozzá valót vettél átmérőben és megfelelőt akkor tökéletes, mi is a multkor cseréltük ki mindet az enyémben, biztos ami biztos alapon.. egy kettő elég repedt isvolt már..