autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2021. november 05. péntek, 13:37


Tibus1 írta: Üdv!
E90-es 318D/143 LE (ami konstrukcióban megegyezik a 320d-vel) kocsim van, melyet 2011.10.24-én gyártottak német honban.
A dátumot csak azért írtam, mivel (állítólag) a 2011.03-tól gyártott N47-es kódú motoroknál történt változás, pozitív irányban.
Az autót különben mo-on helyezték először forgalomba 2012.05-hóban, 147E Km van benne.
Keveset használtam eddig céges autó miatt.
A lényeg, szerintetek ilyen paraméterekkel érdemes "vele" hosszútávon terveznem, vagy inkább most amíg relatíve jól el tudnám adni menjen a háztól?!
Egyik oldalt a várható (?) kiadások, a dízelek várható (?) betiltása, a másik oldalon, hogy akkor MIT vegyek ha eladom????

Előre is köszi az építő jellegű tanácsokat, véleményeket


Én nem feltétlen mondanám, hogy 2011-től pozitív irányban módosították volna ezt a motort. A lánc ugyanúgy kényes, annyi hogy itt nem 150ezer fele tépi mint a korai modellekben, 200 ezer kilóméter fele itt is ajánlott a csere. Persze aki óvatos a gázpedállal annak el futhat 250ezer fele is de nem érdemes kockáztatni. Na meg ezzel a módosítással jöttek be a kigyulladások. Bár hiába ugyanaz a motor, inkább a 20d-k gyulladnak ki de mivel echte ugyanaz a motor így a 18d-nél sem zárható ki. Alaposan mosni kell a rendszert és nem lesz gond, illetve ismerősöktől már hallottam hogy ha vissza viszed márkaszervizbe, a rossz EGR-hűtőt garanciába cserélik ingyen. Ha ezek rendben vannak akkor jó motor egyébként jó fogyasztással.
Hosszú távon is jó választás szerintem, futnak már példányok félmillió kilóméter fele is és teljesen rendben vannak, igaz a szervizelésük is.
A betiltással szerintem egyelőre ne foglalkozz, ha be is tiltiják akkor is valamelyik nagyobb nyugati város belső kerületeiben s nem a magyar vidéken.








Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2021. november 05. péntek, 13:45

Tibus1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2009

státusz Tibus1

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2021. november 05. péntek, 08:13


Üdv!
E90-es 318D/143 LE (ami konstrukcióban megegyezik a 320d-vel) kocsim van, melyet 2011.10.24-én gyártottak német honban.
A dátumot csak azért írtam, mivel (állítólag) a 2011.03-tól gyártott N47-es kódú motoroknál történt változás, pozitív irányban.
Az autót különben mo-on helyezték először forgalomba 2012.05-hóban, 147E Km van benne.
Keveset használtam eddig céges autó miatt.
A lényeg, szerintetek ilyen paraméterekkel érdemes "vele" hosszútávon terveznem, vagy inkább most amíg relatíve jól el tudnám adni menjen a háztól?!
Egyik oldalt a várható (?) kiadások, a dízelek várható (?) betiltása, a másik oldalon, hogy akkor MIT vegyek ha eladom????

Előre is köszi az építő jellegű tanácsokat, véleményeket


autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2021. október 30. szombat, 21:15


YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Most figyeltem fel rá hogy menet közben, úgy 1500-2000 fordulat között halk süvítő hang hallatszik a motor felől (talán) a szellőzőn keresztül, minél magasabb a fordulat annál magasabb a süvítés hangja, kb olyan hang mint mikor a menetszél magas hangon süvít. Álló helyzetben hiába pörgetem, nem hallatszik semmi. Viszont biztos nem a menetszél mert váltásnál a fordulatszámmal változik a hang is. Lehet hogy normális (turbó vagy valami) csak túl reagálom a szívóbenzin után


IC (intercooler)csöveket és vákuum csöveket érdemes átnézni esetleg.


Azóta sincs semmi nyom, hiába néztem át mindent. Viszont valami érdekeset (vagy csak nekem tűnik annak) találtam. Az EGR-hűtő végénél ahogy megy ki a szívósor fele, az illesztésnél van bent valami lemez.
Pedig úgy tűnik nincs lefalazva a rendszer, maga a hűtő is forró, múltkor volt kimosatva a szívósorral együtt a hűtő is, akkor sem említett semmit a szerelő.


szerintem az tömítés lesz. bár nem értem mi indokolja a lemez tömítést. meg kell nézni robbantott ábrán ott van-e.


Igen, ábra szerint az egy tömítés. Eléggé furcsállom hogy miért lemezből, bár lehet a hő miatt.


hát más is bírná a hőt... az a baj, most nincs előttem ez a motor.


Itt látszik a 4-es számmal jelölve. Csak én is furcsálltam hogy fémből tömítés, mikor tőle pár centire ott a műanyag szívósor. De akkor minden rendben, csak szeretem alaposan körbe járni ezt a motort főleg a kigyulladás miatt.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. október 30. szombat, 19:21


Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Most figyeltem fel rá hogy menet közben, úgy 1500-2000 fordulat között halk süvítő hang hallatszik a motor felől (talán) a szellőzőn keresztül, minél magasabb a fordulat annál magasabb a süvítés hangja, kb olyan hang mint mikor a menetszél magas hangon süvít. Álló helyzetben hiába pörgetem, nem hallatszik semmi. Viszont biztos nem a menetszél mert váltásnál a fordulatszámmal változik a hang is. Lehet hogy normális (turbó vagy valami) csak túl reagálom a szívóbenzin után


IC (intercooler)csöveket és vákuum csöveket érdemes átnézni esetleg.


Azóta sincs semmi nyom, hiába néztem át mindent. Viszont valami érdekeset (vagy csak nekem tűnik annak) találtam. Az EGR-hűtő végénél ahogy megy ki a szívósor fele, az illesztésnél van bent valami lemez.
Pedig úgy tűnik nincs lefalazva a rendszer, maga a hűtő is forró, múltkor volt kimosatva a szívósorral együtt a hűtő is, akkor sem említett semmit a szerelő.


szerintem az tömítés lesz. bár nem értem mi indokolja a lemez tömítést. meg kell nézni robbantott ábrán ott van-e.


Igen, ábra szerint az egy tömítés. Eléggé furcsállom hogy miért lemezből, bár lehet a hő miatt.


hát más is bírná a hőt... az a baj, most nincs előttem ez a motor.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2021. október 30. szombat, 19:17


YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Most figyeltem fel rá hogy menet közben, úgy 1500-2000 fordulat között halk süvítő hang hallatszik a motor felől (talán) a szellőzőn keresztül, minél magasabb a fordulat annál magasabb a süvítés hangja, kb olyan hang mint mikor a menetszél magas hangon süvít. Álló helyzetben hiába pörgetem, nem hallatszik semmi. Viszont biztos nem a menetszél mert váltásnál a fordulatszámmal változik a hang is. Lehet hogy normális (turbó vagy valami) csak túl reagálom a szívóbenzin után


IC (intercooler)csöveket és vákuum csöveket érdemes átnézni esetleg.


Azóta sincs semmi nyom, hiába néztem át mindent. Viszont valami érdekeset (vagy csak nekem tűnik annak) találtam. Az EGR-hűtő végénél ahogy megy ki a szívósor fele, az illesztésnél van bent valami lemez.
Pedig úgy tűnik nincs lefalazva a rendszer, maga a hűtő is forró, múltkor volt kimosatva a szívósorral együtt a hűtő is, akkor sem említett semmit a szerelő.


szerintem az tömítés lesz. bár nem értem mi indokolja a lemez tömítést. meg kell nézni robbantott ábrán ott van-e.


Igen, ábra szerint az egy tömítés. Eléggé furcsállom hogy miért lemezből, bár lehet a hő miatt.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. október 30. szombat, 17:23


Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Most figyeltem fel rá hogy menet közben, úgy 1500-2000 fordulat között halk süvítő hang hallatszik a motor felől (talán) a szellőzőn keresztül, minél magasabb a fordulat annál magasabb a süvítés hangja, kb olyan hang mint mikor a menetszél magas hangon süvít. Álló helyzetben hiába pörgetem, nem hallatszik semmi. Viszont biztos nem a menetszél mert váltásnál a fordulatszámmal változik a hang is. Lehet hogy normális (turbó vagy valami) csak túl reagálom a szívóbenzin után


IC (intercooler)csöveket és vákuum csöveket érdemes átnézni esetleg.


Azóta sincs semmi nyom, hiába néztem át mindent. Viszont valami érdekeset (vagy csak nekem tűnik annak) találtam. Az EGR-hűtő végénél ahogy megy ki a szívósor fele, az illesztésnél van bent valami lemez.
Pedig úgy tűnik nincs lefalazva a rendszer, maga a hűtő is forró, múltkor volt kimosatva a szívósorral együtt a hűtő is, akkor sem említett semmit a szerelő.


szerintem az tömítés lesz. bár nem értem mi indokolja a lemez tömítést. meg kell nézni robbantott ábrán ott van-e.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2021. október 30. szombat, 13:22


YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Most figyeltem fel rá hogy menet közben, úgy 1500-2000 fordulat között halk süvítő hang hallatszik a motor felől (talán) a szellőzőn keresztül, minél magasabb a fordulat annál magasabb a süvítés hangja, kb olyan hang mint mikor a menetszél magas hangon süvít. Álló helyzetben hiába pörgetem, nem hallatszik semmi. Viszont biztos nem a menetszél mert váltásnál a fordulatszámmal változik a hang is. Lehet hogy normális (turbó vagy valami) csak túl reagálom a szívóbenzin után


IC (intercooler)csöveket és vákuum csöveket érdemes átnézni esetleg.


Azóta sincs semmi nyom, hiába néztem át mindent. Viszont valami érdekeset (vagy csak nekem tűnik annak) találtam. Az EGR-hűtő végénél ahogy megy ki a szívósor fele, az illesztésnél van bent valami lemez.
Pedig úgy tűnik nincs lefalazva a rendszer, maga a hűtő is forró, múltkor volt kimosatva a szívósorral együtt a hűtő is, akkor sem említett semmit a szerelő.







Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2021. október 30. szombat, 13:29


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. október 26. kedd, 22:16


Adriano98 írta: Sziasztok!

Most figyeltem fel rá hogy menet közben, úgy 1500-2000 fordulat között halk süvítő hang hallatszik a motor felől (talán) a szellőzőn keresztül, minél magasabb a fordulat annál magasabb a süvítés hangja, kb olyan hang mint mikor a menetszél magas hangon süvít. Álló helyzetben hiába pörgetem, nem hallatszik semmi. Viszont biztos nem a menetszél mert váltásnál a fordulatszámmal változik a hang is. Lehet hogy normális (turbó vagy valami) csak túl reagálom a szívóbenzin után


IC (intercooler)csöveket és vákuum csöveket érdemes átnézni esetleg.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2021. október 26. kedd, 17:57


Sziasztok!

Most figyeltem fel rá hogy menet közben, úgy 1500-2000 fordulat között halk süvítő hang hallatszik a motor felől (talán) a szellőzőn keresztül, minél magasabb a fordulat annál magasabb a süvítés hangja, kb olyan hang mint mikor a menetszél magas hangon süvít. Álló helyzetben hiába pörgetem, nem hallatszik semmi. Viszont biztos nem a menetszél mert váltásnál a fordulatszámmal változik a hang is. Lehet hogy normális (turbó vagy valami) csak túl reagálom a szívóbenzin után



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2021. október 26. kedd, 17:58

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2021. augusztus 03. kedd, 18:31


Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Ma egy fura dolog történt a kocsimmal.

Indultam útnak, be akarom kapcsolni a klímát, nem hűt. Igaz hogy órákig kint állt a napon a kocsi, de egy 30 perces út után is csak forró levegőt nyom a klíma. Klímagázra gyanakodtam, mert előtte sem nyomott olyan hű de hideg levegőt. Még mindig a klímagázra gyanakodrtam, majd most este bent a városban, bekapcsolt klímánál egyszer csak kissé megtorpan a kocsi. Félre álltam, semmi hibakód, gond nélkül hazajöttem. Megérkezek, mikor kiszállok a kocsiból figyelmes leszek valami enyhe szagra, kb mint mikor gumit égetnek. Gondolom azért beszagolok a motortérbe, hát onnan jön. Nem nagyon erős, de érezhető, kissé a klíma is nyomatja befele (a forró levegővel). Nem füstöl a motortér meg semmi rendellenességet nem látok a motortérben, egyik ismerősöm szerint csak a nagy hő az oka, de szerintem van itt más is. Talán leégett a klímakompresszor? Vagy valakinek esetleg más ötlete? N47D20 motor.
nézni kellene járó motornál, klíma bekapcs, hogy a klíma szíjtárcsája forog-e. mert gyanús, hogy beállt a kompresszor és az ékszíj elforog a tárcsán.
ha alacsony a gáz, egy idő után nem indul be a kompresszor. de van ott elfagyás szenzor is, ami miatt nem kapcsolhat be.

És így el merjek vele menni lábon a szerelőhöz? Esetleg kikapcsolt klímával?

hát attól függ milyen messze. mert lehet a kuplunggal összegyógyult és akkor nem old el, azaz a szíj csúszni fog. ezt meg kell nézni, hogy tud-e szabadon futni, ha nem megy a klíma. ha igen, akkor mehetsz vele.

Köszi, valóban a klímakompresszor állt be. A kuplung rendben így klíma nélkül nincs gond, azon kívül hogy az évnek pont a "legjobb" időszakában adta meg magát

érdemes lesz megnézni, hogy a hosszbordás szíj milyen állapotba került. nem üvegesedett-e fel a felülete. mert akkor érdemes azt is cserélni. maga a szíjat, szerint 3-4ezerért meg lehet venni, nem összeg. legalább nem fog nyekeregni a későbbiekben.

Szíjból Cortecot javasolnak ugye.A többivel lehet nyekeregni fog


A szíj szerencsére megúszta, viszont kell új kompresszor. Itt kellene a segítségetek egy kicsit. A szerelő a 64529223694 cikkszámot adta meg (2011/8 a kocsim), viszont 2005/9-tól 2011/12-ig lévő 320d-be más cikkszámon találtam kompresszorokat. Lehetséges, hogy két különböző cikkszámon voltak a kompresszorok? Vagy stimmelhet bele másik cikkszámú kompresszor is? Elvileg 20d-hez való....

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. július 27. kedd, 21:50


Egyik nap meg akarom pucolni a görgőket és a szíjat.Van a feszítőgörgő,csak azt kell kicsit elmozdítani és lejön a szíj ugye?Nincs vele semmi baj,csak szeretném megtakarítani a dolgokat.

https://www.youtube.com/watch?v=8r6_fbiTRI8

N40-es a motorkódom ugye,az enyémen is igy van kialakítva ugye?
Ha jól látom csak a feszítőgörgőt kell arrébbnyomni és lejön a szíj Gondolom elrontani nem tudok semmit
A görgőket egy kis féktisztítós acélgyapjuval akarom megpuckázni,a szíjat meg sima szappanos vízzel áttörölni.Azért kérdem.Az előző téma eszembe juttatta Ilyen csodalötyikkel fujkálni nem akarom,mert össze vissza fröcskölné a motorteret,illetve nem csúszik semmi szerencsére.

https://www.youtube.com/watch?v=mljvdjyR8AQ

Hasonló puckázásra gondolok én is.Ilyen tisztító-csúszásgátló-ragadós spray-ket nem akarok rá használni.Jól írtam a leszerelését a szíjnak?

Utoljára szerkesztve (6 alkalommal): 2021. július 27. kedd, 23:01

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. július 27. kedd, 20:10


YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Szíjból Cortecot javasolnak ugye.A többivel lehet nyekeregni fog

szíjból Conti. Corteco a szíjtárcsa.
Most akartam szerkeszteni láttam h. el**sztam.Én is CONTITECH szíjat rakattam fel 100 000-nél,meg valamelyik görgőt kellett csak cserélni.

Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2021. július 27. kedd, 20:14

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. július 27. kedd, 20:09


Bitu79 írta:
Szíjból Cortecot javasolnak ugye.A többivel lehet nyekeregni fog


szíjból Conti. Corteco a szíjtárcsa.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. július 27. kedd, 20:07


YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Ma egy fura dolog történt a kocsimmal.

Indultam útnak, be akarom kapcsolni a klímát, nem hűt. Igaz hogy órákig kint állt a napon a kocsi, de egy 30 perces út után is csak forró levegőt nyom a klíma. Klímagázra gyanakodtam, mert előtte sem nyomott olyan hű de hideg levegőt. Még mindig a klímagázra gyanakodrtam, majd most este bent a városban, bekapcsolt klímánál egyszer csak kissé megtorpan a kocsi. Félre álltam, semmi hibakód, gond nélkül hazajöttem. Megérkezek, mikor kiszállok a kocsiból figyelmes leszek valami enyhe szagra, kb mint mikor gumit égetnek. Gondolom azért beszagolok a motortérbe, hát onnan jön. Nem nagyon erős, de érezhető, kissé a klíma is nyomatja befele (a forró levegővel). Nem füstöl a motortér meg semmi rendellenességet nem látok a motortérben, egyik ismerősöm szerint csak a nagy hő az oka, de szerintem van itt más is. Talán leégett a klímakompresszor? Vagy valakinek esetleg más ötlete? N47D20 motor.
nézni kellene járó motornál, klíma bekapcs, hogy a klíma szíjtárcsája forog-e. mert gyanús, hogy beállt a kompresszor és az ékszíj elforog a tárcsán.
ha alacsony a gáz, egy idő után nem indul be a kompresszor. de van ott elfagyás szenzor is, ami miatt nem kapcsolhat be.

És így el merjek vele menni lábon a szerelőhöz? Esetleg kikapcsolt klímával?

hát attól függ milyen messze. mert lehet a kuplunggal összegyógyult és akkor nem old el, azaz a szíj csúszni fog. ezt meg kell nézni, hogy tud-e szabadon futni, ha nem megy a klíma. ha igen, akkor mehetsz vele.

Köszi, valóban a klímakompresszor állt be. A kuplung rendben így klíma nélkül nincs gond, azon kívül hogy az évnek pont a "legjobb" időszakában adta meg magát

érdemes lesz megnézni, hogy a hosszbordás szíj milyen állapotba került. nem üvegesedett-e fel a felülete. mert akkor érdemes azt is cserélni. maga a szíjat, szerint 3-4ezerért meg lehet venni, nem összeg. legalább nem fog nyekeregni a későbbiekben.

Szíjból Cortecot javasolnak ugye.A többivel lehet nyekeregni fog

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. július 27. kedd, 18:28


Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Ma egy fura dolog történt a kocsimmal.

Indultam útnak, be akarom kapcsolni a klímát, nem hűt. Igaz hogy órákig kint állt a napon a kocsi, de egy 30 perces út után is csak forró levegőt nyom a klíma. Klímagázra gyanakodtam, mert előtte sem nyomott olyan hű de hideg levegőt. Még mindig a klímagázra gyanakodrtam, majd most este bent a városban, bekapcsolt klímánál egyszer csak kissé megtorpan a kocsi. Félre álltam, semmi hibakód, gond nélkül hazajöttem. Megérkezek, mikor kiszállok a kocsiból figyelmes leszek valami enyhe szagra, kb mint mikor gumit égetnek. Gondolom azért beszagolok a motortérbe, hát onnan jön. Nem nagyon erős, de érezhető, kissé a klíma is nyomatja befele (a forró levegővel). Nem füstöl a motortér meg semmi rendellenességet nem látok a motortérben, egyik ismerősöm szerint csak a nagy hő az oka, de szerintem van itt más is. Talán leégett a klímakompresszor? Vagy valakinek esetleg más ötlete? N47D20 motor.


nézni kellene járó motornál, klíma bekapcs, hogy a klíma szíjtárcsája forog-e. mert gyanús, hogy beállt a kompresszor és az ékszíj elforog a tárcsán.
ha alacsony a gáz, egy idő után nem indul be a kompresszor. de van ott elfagyás szenzor is, ami miatt nem kapcsolhat be.


És így el merjek vele menni lábon a szerelőhöz? Esetleg kikapcsolt klímával?


hát attól függ milyen messze. mert lehet a kuplunggal összegyógyult és akkor nem old el, azaz a szíj csúszni fog. ezt meg kell nézni, hogy tud-e szabadon futni, ha nem megy a klíma. ha igen, akkor mehetsz vele.


Köszi, valóban a klímakompresszor állt be. A kuplung rendben így klíma nélkül nincs gond, azon kívül hogy az évnek pont a "legjobb" időszakában adta meg magát


érdemes lesz megnézni, hogy a hosszbordás szíj milyen állapotba került. nem üvegesedett-e fel a felülete. mert akkor érdemes azt is cserélni. maga a szíjat, szerint 3-4ezerért meg lehet venni, nem összeg. legalább nem fog nyekeregni a későbbiekben.