- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 316i
- Évjárat: 2002
Elküldve: 2014. március 19. szerda, 07:01
BarG írta:YELLOW írta:si3rrabravo írta:YELLOW írta:
nem okoz gondot a nagyobb indítóáram. sőt télen csak jó. azért egy 30d-nek kell, főleg ha agyon van extrázva. lehet nincs benne kiegészítő fűtés vagy ilyesmi akkor elképzelhető, hogy kisebbet raktak bele. attól függ hol jársz az autóval. ha sokat mész hosszútávot (30d-vel illő), akkor mehet bele 100Ah-s is, ha viszont a rövidtáv a sok, akkor inkább kisebb, vagy mehet a nagyobb csak télen érdemes töltőre rakni. szóval én 90-100Ah-sat választanék.
Nincs se kiegészítő fűtés, sem egyéb fogyasztót nem használok álló motornál, még riasztó sincs.
Olvastam valahol, hogy programozni kell újabb bmw-ket ha más kapacitású akksit teszünk bele. Van bennük ez az intelligent battery sensor, ha jól olvastam. De mint kiderült ilyen nincs az E46ban.
így van. én mondjuk mindenképp nagyobbat akartam az enyémbe, meg eleve a gyári 55-ös volt, MonBat Premium-ban nem volt csak 50-es meg 65-ös a legközelebb, kisebb mondom kizárt.
egy korábbi linken néztem a MB 65Ah-s 18ezer körül van, a többi nagyobb márka, meg 22-23ezer. hát csak ennél maradok ha cserélni kell, de szerintem egy 2 év még simán van benne, és akkor már az is 7 évet ment. sok Bosch meg 2-3 év után kuka.
mondjuk az tényleg durva, hogy a gyári BMW-akksik mint nekem is bő 7 évet bírt, meg sokaknak 10-et is, apám GM-es (amúgy nem tom ki gyárja) akksija meg 2-3 év után kuka. neki is a MonBat Premium van benne és tökéletes. viszont a BMW gyári akksija nem biztos, hogy ennek fényében ér ~45ezret, mert annyival nem bír többet.
Nekem 6 éves korában kellett cserélni a gyári akksit. Az Exide prémium se volt sokkal több 30-nél, 100Ah-ban, csak szét kellett nézni a vásárlás előtt.
És nagy kapacitású meg nagy indítóáramú akksi pont a rövid távú közlekedésekhez kell, amikor nehezebben töltődik vissza az indításokra elment energia.
jogos