YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. december 08. szerda, 17:25


kisskarex írta: Sziasztok fanok!
Kis segitségre lenne szükségem.
Nincs még egy éves az akksim és valami miatt nem indit csak kattog.Igaz ami igaz csúnya esős időben jöttem haza,beálltam a garázsba ez kb másfél hete történt.
Tegnap mentem hogy beinditom de csak kattogott.Nosza gondoltam elő a töltőt és kicsit töltöttem kb 6-8 órát.
Próbálok inditani de csak kattog ismét.Tudom nem elég neki a 6-8 óra de valamit kellett volna csinálnia szerintem a kattogáson kivül.
Lehet valami más baja is esetleg?
Az akksi egyébként 64ah 640A és eddig semmi gondom nem volt vele.
Szerintetek megoldja egy alapos töltés vagy valami más a kinja?
Előre is köszönöm aki segit!


hát ez csak úgy derül ki, ah kipróbálod a töltést. akár totál kuka is lehetett az akksi. előfordul.
esetleg az önindítót érdemes egy kalapáccsal és egy fadarabbal megkocogtatni.
ha az akksi gyenge, akkor a lámpák is villognak indítózás közben.

kisskarex
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 318ti
Évjárat: 2002

státusz kisskarex

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 115

Elküldve: 2021. december 08. szerda, 17:08


Sziasztok fanok!
Kis segitségre lenne szükségem.
Nincs még egy éves az akksim és valami miatt nem indit csak kattog.Igaz ami igaz csúnya esős időben jöttem haza,beálltam a garázsba ez kb másfél hete történt.
Tegnap mentem hogy beinditom de csak kattogott.Nosza gondoltam elő a töltőt és kicsit töltöttem kb 6-8 órát.
Próbálok inditani de csak kattog ismét.Tudom nem elég neki a 6-8 óra de valamit kellett volna csinálnia szerintem a kattogáson kivül.
Lehet valami más baja is esetleg?
Az akksi egyébként 64ah 640A és eddig semmi gondom nem volt vele.
Szerintetek megoldja egy alapos töltés vagy valami más a kinja?
Előre is köszönöm aki segit!

katonaza
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2003

státusz katonaza

Újonc

Elismertség: 12% (10 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2021. november 27. szombat, 10:05


YELLOW írta:
Tibus1 írta: Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, amely a tél beköszöntével talán sok fórumtársnak lehet segítség!
Szóval, van egy 2012-es E90 318d/143 LE-s autóm, melyet télen nem használok ezért ideiglenesen kivonattam fél évre, és bekuckóztam a garázsba.
Első körben (villamossági szerelő javaslatára) a csomagtérben lévő akksiról levettem a negatív sarut.
Mivel nem fogom nagyon (semennyire) elővenni tavaszig a verdát tudomásom szerint az akksival is kéne valamit kezdeni a teljes lemerülés elkerülése miatt.
Vettem egy Bosch C3-as töltőt, melynek van AGM töltési funkciója is.
A napokban rá akarom kötni, majd olyan 2 havonta ezt megismételném, így talán az akksi jobban átvészeli a telet.
A kérdéseim: a motortérben lévő +/- csatikról töltsem vagy a csomagtérben lévő akksiról rácsíptetve a sarukra a töltőt?
Valamint az nem is kérdés talán, hogy akármelyik töltési lehetőséget választom az akksira illik visszakötni a negatív sarut...

Valamint egyéb téli praktikát szívesen veszek a fent leírtak tudatában

Köszönöm előre is!


vagy kiveszed az akksit és úgy töltögeted, vagy rajtahagyod a sarukat és úgy.
bárhonnan töltheted.
ha tud fenntartó töltést, akár rajta is maradhat.
de én azt mondanám 2 hetente, legkésőbb havonta tölteném. ilyenkor egy 24 órát rajta lehet hagyni.
persze sok minden függ az akku állapotától, mennyi idős, korábban hogy volt használva.
szerk.: egyéb praktika? talán fel lehet bakolni, kerekeket levenni. így nem húzza a futóművet annyira le. vagy csak annyira alábakolni, hogy a kerék még ne lógjon a levegőben, de az autó súlya se legyen rajta. egyéb esetben, érdemes meggurítani néha, ne torzuljon el a gumi. ha olyan a garázs, akkor szellőzés céljából, az ablakot is le lehet engedni picit. műanyag tank lévén a teletankolás nem lényeges. szerintem.


A proc vezérelt akksi töltőknek rendszerint van un. fenntartó töltés funkciója, az pont erre van: ősszel rácsatlakoztatod, tavasszal lehúzod.
- Pár hetente azért érdemes ránézni, mert ha időközben áramszünet volt, akkor a töltő nem kapcsol vissza automatikusan.

Én valódi prémium üzemanyaggal a tankban tenném el téli álomra.
- Benzinesnél pláne, de talán gázolajnál sem közömbös.

Ha vízszintes helyen tudod tárolni, akkor ne legyen behúzva a kézifék és a váltó ne legyen sebességben.
- Ha nem, akkor sem, old meg másképp.

Kormányzár ne legyen aktív, vagy mechanikailag tökéletesen feszültség mentes állapotban zárjon be.

Garázs min. hőmérséklet fgv-ben az ablakmosó folyadékra is figyelni kell.







Utoljára szerkesztve (6 alkalommal): 2021. november 27. szombat, 10:28

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. november 27. szombat, 07:41


Tibus1 írta: Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, amely a tél beköszöntével talán sok fórumtársnak lehet segítség!
Szóval, van egy 2012-es E90 318d/143 LE-s autóm, melyet télen nem használok ezért ideiglenesen kivonattam fél évre, és bekuckóztam a garázsba.
Első körben (villamossági szerelő javaslatára) a csomagtérben lévő akksiról levettem a negatív sarut.
Mivel nem fogom nagyon (semennyire) elővenni tavaszig a verdát tudomásom szerint az akksival is kéne valamit kezdeni a teljes lemerülés elkerülése miatt.
Vettem egy Bosch C3-as töltőt, melynek van AGM töltési funkciója is.
A napokban rá akarom kötni, majd olyan 2 havonta ezt megismételném, így talán az akksi jobban átvészeli a telet.
A kérdéseim: a motortérben lévő +/- csatikról töltsem vagy a csomagtérben lévő akksiról rácsíptetve a sarukra a töltőt?
Valamint az nem is kérdés talán, hogy akármelyik töltési lehetőséget választom az akksira illik visszakötni a negatív sarut...

Valamint egyéb téli praktikát szívesen veszek a fent leírtak tudatában

Köszönöm előre is!


vagy kiveszed az akksit és úgy töltögeted, vagy rajtahagyod a sarukat és úgy.
bárhonnan töltheted.
ha tud fenntartó töltést, akár rajta is maradhat.
de én azt mondanám 2 hetente, legkésőbb havonta tölteném. ilyenkor egy 24 órát rajta lehet hagyni.
persze sok minden függ az akku állapotától, mennyi idős, korábban hogy volt használva.
szerk.: egyéb praktika? talán fel lehet bakolni, kerekeket levenni. így nem húzza a futóművet annyira le. vagy csak annyira alábakolni, hogy a kerék még ne lógjon a levegőben, de az autó súlya se legyen rajta. egyéb esetben, érdemes meggurítani néha, ne torzuljon el a gumi. ha olyan a garázs, akkor szellőzés céljából, az ablakot is le lehet engedni picit. műanyag tank lévén a teletankolás nem lényeges. szerintem.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2021. november 27. szombat, 07:46

Tibus1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2009

státusz Tibus1

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2021. november 27. szombat, 07:33


Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, amely a tél beköszöntével talán sok fórumtársnak lehet segítség!
Szóval, van egy 2012-es E90 318d/143 LE-s autóm, melyet télen nem használok ezért ideiglenesen kivonattam fél évre, és bekuckóztam a garázsba.
Első körben (villamossági szerelő javaslatára) a csomagtérben lévő akksiról levettem a negatív sarut.
Mivel nem fogom nagyon (semennyire) elővenni tavaszig a verdát tudomásom szerint az akksival is kéne valamit kezdeni a teljes lemerülés elkerülése miatt.
Vettem egy Bosch C3-as töltőt, melynek van AGM töltési funkciója is.
A napokban rá akarom kötni, majd olyan 2 havonta ezt megismételném, így talán az akksi jobban átvészeli a telet.
A kérdéseim: a motortérben lévő +/- csatikról töltsem vagy a csomagtérben lévő akksiról rácsíptetve a sarukra a töltőt?
Valamint az nem is kérdés talán, hogy akármelyik töltési lehetőséget választom az akksira illik visszakötni a negatív sarut...

Valamint egyéb téli praktikát szívesen veszek a fent leírtak tudatában

Köszönöm előre is!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. október 28. csütörtök, 19:02


joezeyoutube írta: Köszi.
Hátul van.
2 percet vártam csak. 20mA volt a Vectra C is 3 perc mulva, nem vártam 20 percet.
Vezetékeljem ki, mert a csomagtér nyitva volt, csak a zárat kattintottam be, hogy ne világítson.

YELLOW írta:
joezeyoutube írta: E46 M47204D4 Compact azaz 320D be milyen akkut vegyek? Rövid utak szeptembertől májusig, nyáron van használva hétvégente 2x100km t.
Igazábol minek autó kategória.
Melyik gyártó akkuja kis önkisülésű? 103mA nyugalmi áramfogyasztás az autónak normális?
Csomagtérzár bekattint, kp zár zárva, se bent se a csomagtérben nem megy a világítás, szivargyujtóban nincs semmi.
Ha normális akkor egy 72Ah akkut 720óra alauu nulára merír, de ugye elég ha 72Ah ból 55-60Ah nyi energia hiányzikmár nem indít, azaz 600 óra parkolóban és a full jó új telitöltött akku indításképtelen, 720 óra alatt mélykisülés, kuka.
103mA normális, mérte valaki?

Gyujtáskulcs 10 m re el volt cipelve 10 perc multán is ennyi.


mivel ha minden igaz elől van az akksi, így sokkal nagyobb nem fér be, talán 75Ah-s van, aminek a külső méretei, még beférnek. de lehet van már 85-ös is, amit összezsugorítottak
amikben hátul van az akksi, oda 90 feletti is elfér, és gyárilag van, a nagyon extrásokban. mondjuk mivel 20d, lehet hátul van az akksi... bár mivel compact... ezt nem is tudom.
ha gyárilag 75-ös volt benen mondjuk, akkor 85-ös simán mehet bele.
hogy mi fogyaszt? 100mA-t? hát ne rögtön nézd meg. hanem vagy 20 perccel leállítás után. és jobb ha az ajtók is zárva vannak, mármint távossal. kivéve, ha hátul van az akksi. ugyanis "nyitott" ajtóknál néha feléleszti magát az autó, és csekkolgat vezérlőket. de ha utólag került valami beszerelésre, az is fogyaszthat. a 100mA sok. pontosan nem tudom,de 20mA alatt kellene lennie kb.



most csak mondtam valamit. de ha pl megy a rádió az is kb 20 perc környékén kapcsol le. amire minden vezérlő sleep mode-ba megy, annak idő kell. azért írtam 20 percet. lehet 5 perc alatt is lemennek, de a 20 a biztos.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2001

státusz joezeyoutube

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2021. október 28. csütörtök, 15:03


Köszi.
Hátul van.
2 percet vártam csak. 20mA volt a Vectra C is 3 perc mulva, nem vártam 20 percet.
Vezetékeljem ki, mert a csomagtér nyitva volt, csak a zárat kattintottam be, hogy ne világítson.

YELLOW írta:
joezeyoutube írta: E46 M47204D4 Compact azaz 320D be milyen akkut vegyek? Rövid utak szeptembertől májusig, nyáron van használva hétvégente 2x100km t.
Igazábol minek autó kategória.
Melyik gyártó akkuja kis önkisülésű? 103mA nyugalmi áramfogyasztás az autónak normális?
Csomagtérzár bekattint, kp zár zárva, se bent se a csomagtérben nem megy a világítás, szivargyujtóban nincs semmi.
Ha normális akkor egy 72Ah akkut 720óra alauu nulára merír, de ugye elég ha 72Ah ból 55-60Ah nyi energia hiányzikmár nem indít, azaz 600 óra parkolóban és a full jó új telitöltött akku indításképtelen, 720 óra alatt mélykisülés, kuka.
103mA normális, mérte valaki?

Gyujtáskulcs 10 m re el volt cipelve 10 perc multán is ennyi.


mivel ha minden igaz elől van az akksi, így sokkal nagyobb nem fér be, talán 75Ah-s van, aminek a külső méretei, még beférnek. de lehet van már 85-ös is, amit összezsugorítottak
amikben hátul van az akksi, oda 90 feletti is elfér, és gyárilag van, a nagyon extrásokban. mondjuk mivel 20d, lehet hátul van az akksi... bár mivel compact... ezt nem is tudom.
ha gyárilag 75-ös volt benen mondjuk, akkor 85-ös simán mehet bele.
hogy mi fogyaszt? 100mA-t? hát ne rögtön nézd meg. hanem vagy 20 perccel leállítás után. és jobb ha az ajtók is zárva vannak, mármint távossal. kivéve, ha hátul van az akksi. ugyanis "nyitott" ajtóknál néha feléleszti magát az autó, és csekkolgat vezérlőket. de ha utólag került valami beszerelésre, az is fogyaszthat. a 100mA sok. pontosan nem tudom,de 20mA alatt kellene lennie kb.





YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. október 27. szerda, 23:01


joezeyoutube írta: E46 M47204D4 Compact azaz 320D be milyen akkut vegyek? Rövid utak szeptembertől májusig, nyáron van használva hétvégente 2x100km t.
Igazábol minek autó kategória.
Melyik gyártó akkuja kis önkisülésű? 103mA nyugalmi áramfogyasztás az autónak normális?
Csomagtérzár bekattint, kp zár zárva, se bent se a csomagtérben nem megy a világítás, szivargyujtóban nincs semmi.
Ha normális akkor egy 72Ah akkut 720óra alauu nulára merír, de ugye elég ha 72Ah ból 55-60Ah nyi energia hiányzikmár nem indít, azaz 600 óra parkolóban és a full jó új telitöltött akku indításképtelen, 720 óra alatt mélykisülés, kuka.
103mA normális, mérte valaki?

Gyujtáskulcs 10 m re el volt cipelve 10 perc multán is ennyi.


mivel ha minden igaz elől van az akksi, így sokkal nagyobb nem fér be, talán 75Ah-s van, aminek a külső méretei, még beférnek. de lehet van már 85-ös is, amit összezsugorítottak
amikben hátul van az akksi, oda 90 feletti is elfér, és gyárilag van, a nagyon extrásokban. mondjuk mivel 20d, lehet hátul van az akksi... bár mivel compact... ezt nem is tudom.
ha gyárilag 75-ös volt benen mondjuk, akkor 85-ös simán mehet bele.
hogy mi fogyaszt? 100mA-t? hát ne rögtön nézd meg. hanem vagy 20 perccel leállítás után. és jobb ha az ajtók is zárva vannak, mármint távossal. kivéve, ha hátul van az akksi. ugyanis "nyitott" ajtóknál néha feléleszti magát az autó, és csekkolgat vezérlőket. de ha utólag került valami beszerelésre, az is fogyaszthat. a 100mA sok. pontosan nem tudom,de 20mA alatt kellene lennie kb.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2001

státusz joezeyoutube

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2021. október 27. szerda, 11:01


E46 M47204D4 Compact azaz 320D be milyen akkut vegyek? Rövid utak szeptembertől májusig, nyáron van használva hétvégente 2x100km t.
Igazábol minek autó kategória.
Melyik gyártó akkuja kis önkisülésű? 103mA nyugalmi áramfogyasztás az autónak normális?
Csomagtérzár bekattint, kp zár zárva, se bent se a csomagtérben nem megy a világítás, szivargyujtóban nincs semmi.
Ha normális akkor egy 72Ah akkut 720óra alauu nulára merír, de ugye elég ha 72Ah ból 55-60Ah nyi energia hiányzikmár nem indít, azaz 600 óra parkolóban és a full jó új telitöltött akku indításképtelen, 720 óra alatt mélykisülés, kuka.
103mA normális, mérte valaki?

Gyujtáskulcs 10 m re el volt cipelve 10 perc multán is ennyi.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E93
Kivitel: Cabrio
Modell: 325d
Évjárat: 2008

státusz Andras6800

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2021. június 25. péntek, 13:45


Sziasztok,

kicsit viszaolvasgattam, de inkább csak problémamegoldásokat találtam. Van egy elég general kérdésem.
2008as gyártású E93 325d-ben szeretnék akkumulátort cserélni. Keveset használom az autót, de nagyon gyorsan merül. Gondolom a gyári aksi kezdi megadni magát.
Egyrészt nem tudom eldönteni, hogy AGM-es akku kell-e bele. Elvileg sima kell, mert nincs benne lámpánál leállós Start/ stop rendszer, de gombos indítás van (nem a kulcselforgatós).

Másrészt a csere folyamata érdekel. Néztem tutorial videót és a fizikai csere része nem is kihívás, de utána kell valami programozás? Volt ahol rádugtak ODB-re gépet újrakalibrálni az akksit, volt ahol nem.
Mennyire baj, ha nincs külső power? Azon kívül, hogy óra meg rádióállomások elfelejtődnek, szétmegy-e valami szervó beállítás vagy akármi?

Köszi előre is a választ!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2021. június 25. péntek, 13:46

kisskarex
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 318ti
Évjárat: 2002

státusz kisskarex

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 115

Elküldve: 2021. január 04. hétfő, 19:18


YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok.
Ugy néz ki megadta magát az akkumulátorom.Töltöm ugyan mielőtt mennék vele akkor beindul de félek hogy elmegyek és nem tudok haza jönni mert letérdel.
Annyi kérdésem lenne hogy célszerű ugyan olyan akksit venni bele (55Ah 5000A)jelen pillanatban.Csak kiveszem és be a másikat és ennyi volt vagy van még vmi amit nem tudnék
és elb.....k valamit?
Előre is köszönöm!


5000A? az oszt bika... 500 lesz az.
55Ah-s elég, de tehetsz bele 62-65Ah-sat is. A fizikális méretekre figyelj. kiveszed és beteszed. csak a BC-t nullázza le és az időt. illetve ha kódolt a gyári rádió, akkor kódot fog kérni.
alapjáraton a sarukon milyen értéket lehet mérni, mennyi a feszültség?
jó lenne utána járni, az akksit is megmérni terhelővillával. ezt egy akármilyen szervizben meg tudják, esetleg autóalkatrész boltos is, vagy akksi kis/nagyker.

Szia szia.
Először is boldog új esztendőt kivánok!
Igen bocsánat elirtam valóban csak 500A van az akksin.
Alapjáraton a feszültség 14,2-14,6 között váltakozik tehát gondolom a generátor jó.
Sajna terhelő villám nincs valószinűleg el kell gurulnom egy elektromoshoz
aki majd beméri de ha a töltéssel minden rendben akkor csak az akksi lesz a ludas.
A rádió kódja ha minden igaz a szervizkönyvben meg van tehát max azt kell kódolni a BD
adatok meg újra indulnak gondolom.
Lenne még egy kérdésem de azt inkább a műszer jelzéseinél fogom feltenni.
Köszönöm!


milyen idős lehet az akksid? nálam jellemzően 6-7 évet bírnak, pedig nem ideális a használat az akksi számára. mondjuk már most leszívni sem tudja semmi.
terhelővillás mérést érdemes megcsinálni. ha az 500A-ből nem tud csak 250-et, akkor lehet cserélni. mert ez kb 2x tudja beindítani az autót ilyen hidegebb időben. és ha rövidet mész, nem tölt vissza eleget. nyáron még jó lehetne esetleg. de ha bejön a nagy hideg, akkor kevés már.

Köszönöm!
Pontos korát nem tudom ezzel az akksival vettem a szekeret már két éve.
Terhelő villás teszt lesz de majdnem biztos hogy kakika az akksi.
A használat nem teljesen ideális mert ritkán gurul akkor 50-60 km és bent áll a garázsban fűtés nincs de mindig van bent 5-10fok.Egy évvel ezelőtt nem szórakozott csak mostanában és igen két inditás és annyi lemerül.
Köszi a segitséget!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. január 03. vasárnap, 21:52


kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok.
Ugy néz ki megadta magát az akkumulátorom.Töltöm ugyan mielőtt mennék vele akkor beindul de félek hogy elmegyek és nem tudok haza jönni mert letérdel.
Annyi kérdésem lenne hogy célszerű ugyan olyan akksit venni bele (55Ah 5000A)jelen pillanatban.Csak kiveszem és be a másikat és ennyi volt vagy van még vmi amit nem tudnék
és elb.....k valamit?
Előre is köszönöm!


5000A? az oszt bika... 500 lesz az.
55Ah-s elég, de tehetsz bele 62-65Ah-sat is. A fizikális méretekre figyelj. kiveszed és beteszed. csak a BC-t nullázza le és az időt. illetve ha kódolt a gyári rádió, akkor kódot fog kérni.
alapjáraton a sarukon milyen értéket lehet mérni, mennyi a feszültség?
jó lenne utána járni, az akksit is megmérni terhelővillával. ezt egy akármilyen szervizben meg tudják, esetleg autóalkatrész boltos is, vagy akksi kis/nagyker.

Szia szia.
Először is boldog új esztendőt kivánok!
Igen bocsánat elirtam valóban csak 500A van az akksin.
Alapjáraton a feszültség 14,2-14,6 között váltakozik tehát gondolom a generátor jó.
Sajna terhelő villám nincs valószinűleg el kell gurulnom egy elektromoshoz
aki majd beméri de ha a töltéssel minden rendben akkor csak az akksi lesz a ludas.
A rádió kódja ha minden igaz a szervizkönyvben meg van tehát max azt kell kódolni a BD
adatok meg újra indulnak gondolom.
Lenne még egy kérdésem de azt inkább a műszer jelzéseinél fogom feltenni.
Köszönöm!


milyen idős lehet az akksid? nálam jellemzően 6-7 évet bírnak, pedig nem ideális a használat az akksi számára. mondjuk már most leszívni sem tudja semmi.
terhelővillás mérést érdemes megcsinálni. ha az 500A-ből nem tud csak 250-et, akkor lehet cserélni. mert ez kb 2x tudja beindítani az autót ilyen hidegebb időben. és ha rövidet mész, nem tölt vissza eleget. nyáron még jó lehetne esetleg. de ha bejön a nagy hideg, akkor kevés már.

kisskarex
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 318ti
Évjárat: 2002

státusz kisskarex

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 115

Elküldve: 2021. január 03. vasárnap, 20:08


YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok.
Ugy néz ki megadta magát az akkumulátorom.Töltöm ugyan mielőtt mennék vele akkor beindul de félek hogy elmegyek és nem tudok haza jönni mert letérdel.
Annyi kérdésem lenne hogy célszerű ugyan olyan akksit venni bele (55Ah 5000A)jelen pillanatban.Csak kiveszem és be a másikat és ennyi volt vagy van még vmi amit nem tudnék
és elb.....k valamit?
Előre is köszönöm!


5000A? az oszt bika... 500 lesz az.
55Ah-s elég, de tehetsz bele 62-65Ah-sat is. A fizikális méretekre figyelj. kiveszed és beteszed. csak a BC-t nullázza le és az időt. illetve ha kódolt a gyári rádió, akkor kódot fog kérni.
alapjáraton a sarukon milyen értéket lehet mérni, mennyi a feszültség?
jó lenne utána járni, az akksit is megmérni terhelővillával. ezt egy akármilyen szervizben meg tudják, esetleg autóalkatrész boltos is, vagy akksi kis/nagyker.

Szia szia.
Először is boldog új esztendőt kivánok!
Igen bocsánat elirtam valóban csak 500A van az akksin.
Alapjáraton a feszültség 14,2-14,6 között váltakozik tehát gondolom a generátor jó.
Sajna terhelő villám nincs valószinűleg el kell gurulnom egy elektromoshoz
aki majd beméri de ha a töltéssel minden rendben akkor csak az akksi lesz a ludas.
A rádió kódja ha minden igaz a szervizkönyvben meg van tehát max azt kell kódolni a BD
adatok meg újra indulnak gondolom.
Lenne még egy kérdésem de azt inkább a műszer jelzéseinél fogom feltenni.
Köszönöm!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. január 03. vasárnap, 17:47


kisskarex írta: Sziasztok.
Ugy néz ki megadta magát az akkumulátorom.Töltöm ugyan mielőtt mennék vele akkor beindul de félek hogy elmegyek és nem tudok haza jönni mert letérdel.
Annyi kérdésem lenne hogy célszerű ugyan olyan akksit venni bele (55Ah 5000A)jelen pillanatban.Csak kiveszem és be a másikat és ennyi volt vagy van még vmi amit nem tudnék
és elb.....k valamit?
Előre is köszönöm!


5000A? az oszt bika... 500 lesz az.
55Ah-s elég, de tehetsz bele 62-65Ah-sat is. A fizikális méretekre figyelj. kiveszed és beteszed. csak a BC-t nullázza le és az időt. illetve ha kódolt a gyári rádió, akkor kódot fog kérni.
alapjáraton a sarukon milyen értéket lehet mérni, mennyi a feszültség?
jó lenne utána járni, az akksit is megmérni terhelővillával. ezt egy akármilyen szervizben meg tudják, esetleg autóalkatrész boltos is, vagy akksi kis/nagyker.

kisskarex
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 318ti
Évjárat: 2002

státusz kisskarex

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 115

Elküldve: 2021. január 03. vasárnap, 16:37


Sziasztok.
Ugy néz ki megadta magát az akkumulátorom.Töltöm ugyan mielőtt mennék vele akkor beindul de félek hogy elmegyek és nem tudok haza jönni mert letérdel.
Annyi kérdésem lenne hogy célszerű ugyan olyan akksit venni bele (55Ah 5000A)jelen pillanatban.Csak kiveszem és be a másikat és ennyi volt vagy van még vmi amit nem tudnék
és elb.....k valamit?
Előre is köszönöm!