YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2018. szeptember 01. szombat, 09:24


bitterricsi írta: Sziasztok,
Van egy "kisebb problémám" remélem tudtok segíteni. Adott egy BMW e46 316i, azt a jelenséget vettem észre, hogy bármelyik sebességi fokozatba, üresbe is 3800-4000- es fordulatnál az autó "be bólint" a fordulatszám vissza esik 3000-ig és a jelenség kezdődik újra. Válaszotokat előre is köszönöm.
Üdv:Ricsi


minek addig pörgetni?
gyanítom az üzemanyag ellátással lehet gond. injektor, üzemanyagszűrő, pumpa.
ha tele a tank, akkor is csinálja? vagy addig nem sikerült még megtankolni?
én ezen a vonalon gondolkoznék.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 523i
Évjárat: 2009

státusz bitterricsi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. augusztus 31. péntek, 23:58


Sziasztok,
Van egy "kisebb problémám" remélem tudtok segíteni. Adott egy BMW e46 316i, azt a jelenséget vettem észre, hogy bármelyik sebességi fokozatba, üresbe is 3800-4000- es fordulatnál az autó "be bólint" a fordulatszám vissza esik 3000-ig és a jelenség kezdődik újra. Válaszotokat előre is köszönöm.
Üdv:Ricsi

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2018. augusztus 31. péntek, 14:27


bricktopm írta: Sziasztok!

Van egy kis gondom. Feltöltök róla egy videót.

Ami látható.
Alapjáratom stabilan áll, viszont ha picit érintem a gázpedált(vagy meghúzom a bovdent kézzel 1-2mm-re) akkor ez a jelenség történik. A forulad lefelé indul el. mintha beremegne a motor. Viszont ha ennél kicsivel nagyobb gázt adok akkor nem lefelé indul el(mint mikor pl sz r az alapjárati motor) Rendesen felfelé indul.
Nem cisnálja mindig, de minden nap, mikor milyen kedve van.

Alapjárati motort kicseérltem, légtömegmérőt lerhúztam, de csak csinálja. A teljes levegő rendszert szétkaptam (már vagy 4-5 alkalommal) és kitisztítottam, minden csövet átnéztem a szűrőháztól a a nagy pillangóig. Nem tudok rájönni mi lehet a gond.
Kaptam egy tippet, hogy a kartergáz szellőztető szelep környékén nézzek szét. Ha leveszem a betöltő sapkát nem füstöl a motor és szív rendesen...elég rendesen.

Egyébként jól megy, nem torpan, nem kinlódik, fogyasztása se sz r. NEm tudok mire gondolni.
A link neve


Szia!
Gyertyákra rálestél esetleg? Ha jól látom a vized is melegszik kicsit, nem függőleges a mutató hanem már átbillen jobbra.

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2018. augusztus 30. csütörtök, 20:27


Sziasztok!

Van egy kis gondom. Feltöltök róla egy videót.

Ami látható.
Alapjáratom stabilan áll, viszont ha picit érintem a gázpedált(vagy meghúzom a bovdent kézzel 1-2mm-re) akkor ez a jelenség történik. A forulad lefelé indul el. mintha beremegne a motor. Viszont ha ennél kicsivel nagyobb gázt adok akkor nem lefelé indul el(mint mikor pl sz r az alapjárati motor) Rendesen felfelé indul.
Nem cisnálja mindig, de minden nap, mikor milyen kedve van.

Alapjárati motort kicseérltem, légtömegmérőt lerhúztam, de csak csinálja. A teljes levegő rendszert szétkaptam (már vagy 4-5 alkalommal) és kitisztítottam, minden csövet átnéztem a szűrőháztól a a nagy pillangóig. Nem tudok rájönni mi lehet a gond.
Kaptam egy tippet, hogy a kartergáz szellőztető szelep környékén nézzek szét. Ha leveszem a betöltő sapkát nem füstöl a motor és szív rendesen...elég rendesen.

Egyébként jól megy, nem torpan, nem kinlódik, fogyasztása se sz r. NEm tudok mire gondolni.
A link neve

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2018. augusztus 22. szerda, 20:57


Asi írta:
Asi írta:
hil írta:
YELLOW írta:
Asi írta: Sziasztok ! E46 330 Ci Kicseréltem egy kilóméterórát egy angol autóbol való szép gyári kilóméterórára,tudja valaki hogy mit hogyan kell csinálni hogy az eredeti kilómétert és a mérfőld helyett km ill mpg helyett litert mutasson..meg a kis apróság hogy se a kipörgésgátló se a menetstabilizátor nem megy azóta..természetesen ha visszateszem a régit akkor ezek a hibák nem állnak fent csak a török dizájn nem jön be..Előre is köszi aki tud valami okosat


hát ezt leírni....
meg eleve megfelelő program, kábel kell hozzá. át kell programozni az órát. meg pár dolgot átírni, hogy ne legyen semmi gubanc.
vidd el olyanhoz, aki már csinált ilyet.

Szia,
sok bajt vettél a nyakadba! Az ajtónyitva jelzés pont a másik oldalra fog jelezni.Mivel kipörgésgátló probléma is van (ez programozható, ugyanúgy mint a Km/mérföld ügy), ezért valószínű, hogy Fl. előtti/ Fl. probléma lehet. Az tüzelőanyag szintmérő is hülyeséget fog jelezni, mert a 2. tank érzékelője a csatlakozó más lábára van téve. Valszeg a töltés jelzővel és az alacsony olajszint jelzéssel is lesznek gondok. A sebességmérő is rosszat fog mutatni, ami viszont programozással állítható. Mindezt tapasztalatból írom, mert végigjátszottam az egészet: Fl. autóba tettem EU. Fl. előttit, majd Angol Fl. műszeregységet, rengeteg megoldhatatlannak tűnő gond jött elő, amik ugyan sorra megoldódtak, de a tüzelőanyag jelzés, töltés, olajszint jelzés maradt, így vissza a sajátja.
Bye: hil
ui: nem értem mire gondolsz "török design" alatt? A kettő egyforma. A pillanatnyi fogyasztás jelző az angolnál bután van skálázva, zavaró a sebmérő skáláján a mérföld beosztás, ugyan kicsiben van Km/h is, de készülj, sok büntit kaphatsz majd gyorshajtás miatt





Köszönöm...a tank műszer jó,alacsony olaj nem jelez,láttam már én is ilyet..a Török dizájnn meg ez a palazma óra számlap..katsztrófa..este elmegy..de nappal fehér...meg össze van gányolva belülröl az öra...azt hiszem ebből kombinált müszer lesz ..Panel marad...számlap meg új,remélem az járható út !


De azt se bánnám ha valaki írna valami elérhetőségetr arra vonatkozóan hogy kihez is vigyem,mert tippem nincs...s már a Wallist is megjártam,ott mondták hogy ide nézzek be..tt mindig van aki tudja a tutit


Szia,
Scanner 1.4-el mindent meg lehet csinálni, ami Neked kéne! Van más diagom is, de lusta voltam elővenni, ezzel sikerült minden, mert nálam valamitől az eredeti óra (semmi baja nem volt) mindene átíródott, miután beleraktam az angolt és az FL. előttit.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2002

státusz Asi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2018. augusztus 22. szerda, 20:11


[quote="YELLOW"]
Asi írta: Sziasztok ! E46 330 Ci Kicseréltem egy kilóméterórát egy angol autóbol való szép gyári kilóméterórára,tudja valaki hogy mit hogyan kell csinálni hogy az eredeti kilómétert és a mérfőld helyett km ill mpg helyett litert mutasson..meg a kis apróság hogy se a kipörgésgátló se a menetstabilizátor nem megy azóta..természetesen ha visszateszem a régit akkor ezek a hibák nem állnak fent csak a török dizájn nem jön be..Előre is köszi aki tud valami okosat


Köszi....végre megtaláltam hogy neked hogy írjak...na szóval valami tipp arra hogy ki az aki már látott ilyet ?? Bmwnél azt mondták,hogy gyári gép kell hozzá ami épp nem online

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2002

státusz Asi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2018. augusztus 22. szerda, 20:09


Asi írta:
hil írta:
YELLOW írta:
Asi írta: Sziasztok ! E46 330 Ci Kicseréltem egy kilóméterórát egy angol autóbol való szép gyári kilóméterórára,tudja valaki hogy mit hogyan kell csinálni hogy az eredeti kilómétert és a mérfőld helyett km ill mpg helyett litert mutasson..meg a kis apróság hogy se a kipörgésgátló se a menetstabilizátor nem megy azóta..természetesen ha visszateszem a régit akkor ezek a hibák nem állnak fent csak a török dizájn nem jön be..Előre is köszi aki tud valami okosat


hát ezt leírni....
meg eleve megfelelő program, kábel kell hozzá. át kell programozni az órát. meg pár dolgot átírni, hogy ne legyen semmi gubanc.
vidd el olyanhoz, aki már csinált ilyet.

Szia,
sok bajt vettél a nyakadba! Az ajtónyitva jelzés pont a másik oldalra fog jelezni.Mivel kipörgésgátló probléma is van (ez programozható, ugyanúgy mint a Km/mérföld ügy), ezért valószínű, hogy Fl. előtti/ Fl. probléma lehet. Az tüzelőanyag szintmérő is hülyeséget fog jelezni, mert a 2. tank érzékelője a csatlakozó más lábára van téve. Valszeg a töltés jelzővel és az alacsony olajszint jelzéssel is lesznek gondok. A sebességmérő is rosszat fog mutatni, ami viszont programozással állítható. Mindezt tapasztalatból írom, mert végigjátszottam az egészet: Fl. autóba tettem EU. Fl. előttit, majd Angol Fl. műszeregységet, rengeteg megoldhatatlannak tűnő gond jött elő, amik ugyan sorra megoldódtak, de a tüzelőanyag jelzés, töltés, olajszint jelzés maradt, így vissza a sajátja.
Bye: hil
ui: nem értem mire gondolsz "török design" alatt? A kettő egyforma. A pillanatnyi fogyasztás jelző az angolnál bután van skálázva, zavaró a sebmérő skáláján a mérföld beosztás, ugyan kicsiben van Km/h is, de készülj, sok büntit kaphatsz majd gyorshajtás miatt





Köszönöm...a tank műszer jó,alacsony olaj nem jelez,láttam már én is ilyet..a Török dizájnn meg ez a palazma óra számlap..katsztrófa..este elmegy..de nappal fehér...meg össze van gányolva belülröl az öra...azt hiszem ebből kombinált müszer lesz ..Panel marad...számlap meg új,remélem az járható út !


De azt se bánnám ha valaki írna valami elérhetőségetr arra vonatkozóan hogy kihez is vigyem,mert tippem nincs...s már a Wallist is megjártam,ott mondták hogy ide nézzek be..tt mindig van aki tudja a tutit


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2002

státusz Asi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2018. augusztus 22. szerda, 20:06


hil írta:
YELLOW írta:
Asi írta: Sziasztok ! E46 330 Ci Kicseréltem egy kilóméterórát egy angol autóbol való szép gyári kilóméterórára,tudja valaki hogy mit hogyan kell csinálni hogy az eredeti kilómétert és a mérfőld helyett km ill mpg helyett litert mutasson..meg a kis apróság hogy se a kipörgésgátló se a menetstabilizátor nem megy azóta..természetesen ha visszateszem a régit akkor ezek a hibák nem állnak fent csak a török dizájn nem jön be..Előre is köszi aki tud valami okosat


hát ezt leírni....
meg eleve megfelelő program, kábel kell hozzá. át kell programozni az órát. meg pár dolgot átírni, hogy ne legyen semmi gubanc.
vidd el olyanhoz, aki már csinált ilyet.

Szia,
sok bajt vettél a nyakadba! Az ajtónyitva jelzés pont a másik oldalra fog jelezni.Mivel kipörgésgátló probléma is van (ez programozható, ugyanúgy mint a Km/mérföld ügy), ezért valószínű, hogy Fl. előtti/ Fl. probléma lehet. Az tüzelőanyag szintmérő is hülyeséget fog jelezni, mert a 2. tank érzékelője a csatlakozó más lábára van téve. Valszeg a töltés jelzővel és az alacsony olajszint jelzéssel is lesznek gondok. A sebességmérő is rosszat fog mutatni, ami viszont programozással állítható. Mindezt tapasztalatból írom, mert végigjátszottam az egészet: Fl. autóba tettem EU. Fl. előttit, majd Angol Fl. műszeregységet, rengeteg megoldhatatlannak tűnő gond jött elő, amik ugyan sorra megoldódtak, de a tüzelőanyag jelzés, töltés, olajszint jelzés maradt, így vissza a sajátja.
Bye: hil
ui: nem értem mire gondolsz "török design" alatt? A kettő egyforma. A pillanatnyi fogyasztás jelző az angolnál bután van skálázva, zavaró a sebmérő skáláján a mérföld beosztás, ugyan kicsiben van Km/h is, de készülj, sok büntit kaphatsz majd gyorshajtás miatt





Köszönöm...a tank műszer jó,alacsony olaj nem jelez,láttam már én is ilyet..a Török dizájnn meg ez a palazma óra számlap..katsztrófa..este elmegy..de nappal fehér...meg össze van gányolva belülröl az öra...azt hiszem ebből kombinált müszer lesz ..Panel marad...számlap meg új,remélem az járható út !


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2018. augusztus 20. hétfő, 08:17


YELLOW írta:
Asi írta: Sziasztok ! E46 330 Ci Kicseréltem egy kilóméterórát egy angol autóbol való szép gyári kilóméterórára,tudja valaki hogy mit hogyan kell csinálni hogy az eredeti kilómétert és a mérfőld helyett km ill mpg helyett litert mutasson..meg a kis apróság hogy se a kipörgésgátló se a menetstabilizátor nem megy azóta..természetesen ha visszateszem a régit akkor ezek a hibák nem állnak fent csak a török dizájn nem jön be..Előre is köszi aki tud valami okosat


hát ezt leírni....
meg eleve megfelelő program, kábel kell hozzá. át kell programozni az órát. meg pár dolgot átírni, hogy ne legyen semmi gubanc.
vidd el olyanhoz, aki már csinált ilyet.

Szia,
sok bajt vettél a nyakadba! Az ajtónyitva jelzés pont a másik oldalra fog jelezni.Mivel kipörgésgátló probléma is van (ez programozható, ugyanúgy mint a Km/mérföld ügy), ezért valószínű, hogy Fl. előtti/ Fl. probléma lehet. Az tüzelőanyag szintmérő is hülyeséget fog jelezni, mert a 2. tank érzékelője a csatlakozó más lábára van téve. Valszeg a töltés jelzővel és az alacsony olajszint jelzéssel is lesznek gondok. A sebességmérő is rosszat fog mutatni, ami viszont programozással állítható. Mindezt tapasztalatból írom, mert végigjátszottam az egészet: Fl. autóba tettem EU. Fl. előttit, majd Angol Fl. műszeregységet, rengeteg megoldhatatlannak tűnő gond jött elő, amik ugyan sorra megoldódtak, de a tüzelőanyag jelzés, töltés, olajszint jelzés maradt, így vissza a sajátja.
Bye: hil
ui: nem értem mire gondolsz "török design" alatt? A kettő egyforma. A pillanatnyi fogyasztás jelző az angolnál bután van skálázva, zavaró a sebmérő skáláján a mérföld beosztás, ugyan kicsiben van Km/h is, de készülj, sok büntit kaphatsz majd gyorshajtás miatt





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. augusztus 20. hétfő, 08:21

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2018. augusztus 19. vasárnap, 20:09


Asi írta: Sziasztok ! E46 330 Ci Kicseréltem egy kilóméterórát egy angol autóbol való szép gyári kilóméterórára,tudja valaki hogy mit hogyan kell csinálni hogy az eredeti kilómétert és a mérfőld helyett km ill mpg helyett litert mutasson..meg a kis apróság hogy se a kipörgésgátló se a menetstabilizátor nem megy azóta..természetesen ha visszateszem a régit akkor ezek a hibák nem állnak fent csak a török dizájn nem jön be..Előre is köszi aki tud valami okosat


hát ezt leírni....
meg eleve megfelelő program, kábel kell hozzá. át kell programozni az órát. meg pár dolgot átírni, hogy ne legyen semmi gubanc.
vidd el olyanhoz, aki már csinált ilyet.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2002

státusz Asi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2018. augusztus 19. vasárnap, 19:52


Sziasztok ! E46 330 Ci Kicseréltem egy kilóméterórát egy angol autóbol való szép gyári kilóméterórára,tudja valaki hogy mit hogyan kell csinálni hogy az eredeti kilómétert és a mérfőld helyett km ill mpg helyett litert mutasson..meg a kis apróság hogy se a kipörgésgátló se a menetstabilizátor nem megy azóta..természetesen ha visszateszem a régit akkor ezek a hibák nem állnak fent csak a török dizájn nem jön be..Előre is köszi aki tud valami okosat

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 530xd
Évjárat: 2009

státusz gabor78

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. július 30. hétfő, 19:52


Sziasztok! Fél éve vagyok egy e61 lci 530xd tulajdonos. Nagyon hálás lennék ha valaki tudna segíteni osztómű javítás ill felújítás témakörben. Egyes műhelyek foglalkozna ezzel konkrétan mások azt mondják nemis lehet felújítani. Vagy ha lehet is nem fogja sokáig bírni. Saját tapasztalat valakinek?? Köszönöm előre is!

autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 120d
Évjárat: 2008

státusz kapicsabi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. július 28. szombat, 20:47


Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Tegnap vettem egy E81-es 120d-t, 2008-as évjáratú. Mikor elindultam vele elkezdett villogni a kipörgésgátlónak a jele, pedig semmi oka nem volt rá. Hogy haza tudjak jönni a kocsival Németországból kikapcsoltam teljesen a DTC-t (hosszan nyomtam). Ezek után a műszerfalam olyan lett, mint a Karácsonyfa. Világított rajta a kézifék jele, a kipörgésgátló jele és az ABS jele és középre naggyal pedig szintén az ABS-t jelenített meg.
Ezek még a kisebbik problémák voltak, egyik barátom azt mondta, hogy valamelyik ABS jeladót kell kicserélni a keréknél.

Egész éjszaka jöttem, már majdnem otthon voltam, mikor megálltam tankolni. Leállítottam az autót, megtankoltam és utána nem akart beindulni. Kiírt még rengeteg hibát.
Ezeket: - ABS Control systems
- Transmission fault
- Fuel pump
- Steering assistance faulty

Nagy nehezen (magam sem tudom, hogy hogy) sikerült valahogy beindítanom. Elindultam és éreztem, hogy nincs szervó, meg olyan furán ment a kocsi. Nem csak nehéz volt a kormány, hanem olyan volt, mintha nem is nagyon lehetne tekerni. Próbáltam fordítani jobbra és alig bírtam utána visszafordítani balra. Nagy nehezen hazaevickéltem a kocsival. Leállítottam és azóta sem indul be!

Itt vannak a képek, amiket csináltam a kijelzőről:
http://keptarhely.eu/view.php?...e96bk.jpeg
http://keptarhely.eu/view.php?...y1ff0.jpeg
http://keptarhely.eu/view.php?...sf868.jpeg
http://keptarhely.eu/view.php?...e3wbk.jpeg
http://keptarhely.eu/view.php?...2xgo5.jpeg
http://keptarhely.eu/view.php?...o84dg.jpeg
http://keptarhely.eu/view.php?...w9l7o.jpeg
http://keptarhely.eu/view.php?...yc2lt.jpeg
http://keptarhely.eu/view.php?...zjg8o.jpeg

Esetleg találkozott már valamelyikőtök ezzel a hibával?
Vagy tudja valaki, hogy mi lehet a gond?

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv: Csabi

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2007

státusz tibixx2

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. július 25. szerda, 10:48


Üdv!

Az lenne a gondom hogy elkezdett rezgő hang jönni a műszerfalbol... motortérbe semmi zugás, recseegés.. szépen jár.. de belül ha elindulok egy bizonyos fordulatig rezeg a műszerfal baal vagy közép táj... probaltam kitapogatni hogy hátha találok valami törést vagy bármit de semmi... valakinek esetleg volt már ilyen vagy hol keressem a hibát? Válaszért előre is köszi!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 325xi
Évjárat: 2009

státusz lenartimre

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. július 21. szombat, 13:50


Sziasztok,

Nemrég vettem egy 2009-es E90-es (325 iXdDive) BMW-t, ami a 2FAB hibakódot dobja. A szerelők tanácstalanul állnak előtte csak vaktában találgatnak. A tünetek a következők.

Elindulok hideg motorral, kb. 5-10 perc után kezdődik, hogy minden sebességi fokozatban 1000-2000 fordulatszám tartományban halkan, de hallhatóan fütyül a motor, melynek magassága/intenzitása függ a gázadástól. Majd kb. 15-30 percnyi városi araszolgatás után, a pirosnál megállva dob egy motorhibát, és lecsökkenti a teljesítményt, melynek hatására a fütyülés teljesen megszűnik. Ha leállítom az autót, és a gyújtást is leveszem, akkor újraindítás után visszaáll a motorteljesítmény, és azzal a fütyülés is, de a sárga motorhibajelző lámpa továbbra is világít. Eddigi tapasztalatok szerint a magas fordulatszám egyáltalán nem zavarja, mert 3 óra autópályán megtett út során semmi hibát nem írt, majd a városba érve az első pirosnál már jött is a hibajelzés.

Találkozott már bárki hasonlóval, tud esetleg valaki tanáccsal szolgálni?

Előre is kösz,
Imre