
- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 316i
- Évjárat: 2002
Elküldve: 2025. május 10. szombat, 19:59
Szabi15 írta: Sziasztok.
A videón látható hibával szenvedek már egy jó ideje. Az alany egy N42-es motorkódú 318i. Full random jelenik meg, nem lehet semmihez sem kötni, sem időjáráshoz, sem üzemanyag szinthez, sem ahhoz, hogy lassan vagy gyorsabban közlekedem az autóval.
Hibaolvasást követően cserélve lett benne vezérműtengely jeladó, valamint folytószelep is, amire panaszkodott az első pillanattól a diag – ebből bontott került az autóba.
A jelenség, ahogy a videón is látható, hogy nem reagál a gázpedálra az autó, vagy a másik eset, hogy reagál, de nagyon lomhán csak. Valamikor vészbe kerül a motor, valamikor pedig az ABS és DSC visszajelzők villognak gázelvételkor. Élő adatból kiolvasva hiába nyomom tövig a gázpedált csak 20-40%-ot jelez ki és csak, amikor a fordulat feljebb pörög, akkor jönnek be a magasabb értékek. A folytószelep szintén így reagál, a nyitása lassú…
Nyilván lehúztuk a csatit alapjárat közben, amikor semmilyen hibakód nem volt és az jelentkezett, mint amikor rossz, vagy előjön a probléma. Visszacsatlakoztatást követően tovább működött az autó.
Mennyire esélyes, hogy a bontóból egy pont ugyanolyan hibával rendelkező folytószelepet sikerült vásárolnom?
Illetve Szigetszentmiklós és Dunaharaszti vonzáskörzetében keresek szerelőt, aki esetleg tudna segíteni a hiba feltárásában, illetve javításában.
Köszönöm, hogy végig olvastad.
Csatolom a két linket a problémámról:
https://youtu.be/XatY_AofEGI?si=aEg--gW-n2O_496u
https://youtube.com/shorts/Cse...mGooWH5xOP
Az első nagyon fontos, hogy fojtószelepnek hívják és nem folytónak.

Ha fojtószelepet cserélsz, akkor kell adaptációtörlés, megfelelő diaggal.
Ez a motor úgy működik, hogy amíg nem melegszik egy bizonyos szintre, addig fojtószelepes módban működik, azaz a Valvetronic inaktív. Ez jellemzően addig tart, amíg a kék mezőt el nem hagyja a hűtővíz, azaz 50-60°C ha jól emlékszem.
Amikor elhagyta, akkor a fojtószelep teljesen kinyílik, és a szelepek nyitási mélységével szabályozza a beszívott levegő mennyiségét.
Simán lehet gázpedál potméter probléma is. Vagy épp Valvetronic probléma, ezért fojtószelepes üzemmódban akar működni. Igen ilyenkor lomhább az autó. Ha vészüzembe kapcsol, akkor valóban fele annyi erőd lesz. Ez lehet Valvetronic hiba miatt. Ez lehet maga a Valvetronic motor hibája, a Valveronic rendszer excenter tengelyének kopása, vagy annak pozícióérzékelője, ami rossz szelepfedéltömítés miatt olaj alá kerülhet és a csatlakozóban kontakt hibát okoz.
Szerintem ne kísérletezz, vidd el egy olyan szerelőhöz, aki foglalkozott már ilyennel. Előfordulhat, hogy húzós lesz a végösszeg.