YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17592

Elküldve: 2025. május 10. szombat, 19:59


Szabi15 írta: Sziasztok.

A videón látható hibával szenvedek már egy jó ideje. Az alany egy N42-es motorkódú 318i. Full random jelenik meg, nem lehet semmihez sem kötni, sem időjáráshoz, sem üzemanyag szinthez, sem ahhoz, hogy lassan vagy gyorsabban közlekedem az autóval.

Hibaolvasást követően cserélve lett benne vezérműtengely jeladó, valamint folytószelep is, amire panaszkodott az első pillanattól a diag – ebből bontott került az autóba.

A jelenség, ahogy a videón is látható, hogy nem reagál a gázpedálra az autó, vagy a másik eset, hogy reagál, de nagyon lomhán csak. Valamikor vészbe kerül a motor, valamikor pedig az ABS és DSC visszajelzők villognak gázelvételkor. Élő adatból kiolvasva hiába nyomom tövig a gázpedált csak 20-40%-ot jelez ki és csak, amikor a fordulat feljebb pörög, akkor jönnek be a magasabb értékek. A folytószelep szintén így reagál, a nyitása lassú…

Nyilván lehúztuk a csatit alapjárat közben, amikor semmilyen hibakód nem volt és az jelentkezett, mint amikor rossz, vagy előjön a probléma. Visszacsatlakoztatást követően tovább működött az autó.

Mennyire esélyes, hogy a bontóból egy pont ugyanolyan hibával rendelkező folytószelepet sikerült vásárolnom?

Illetve Szigetszentmiklós és Dunaharaszti vonzáskörzetében keresek szerelőt, aki esetleg tudna segíteni a hiba feltárásában, illetve javításában.

Köszönöm, hogy végig olvastad.

Csatolom a két linket a problémámról:

https://youtu.be/XatY_AofEGI?si=aEg--gW-n2O_496u
https://youtube.com/shorts/Cse...mGooWH5xOP


Az első nagyon fontos, hogy fojtószelepnek hívják és nem folytónak.
Ha fojtószelepet cserélsz, akkor kell adaptációtörlés, megfelelő diaggal.
Ez a motor úgy működik, hogy amíg nem melegszik egy bizonyos szintre, addig fojtószelepes módban működik, azaz a Valvetronic inaktív. Ez jellemzően addig tart, amíg a kék mezőt el nem hagyja a hűtővíz, azaz 50-60°C ha jól emlékszem.
Amikor elhagyta, akkor a fojtószelep teljesen kinyílik, és a szelepek nyitási mélységével szabályozza a beszívott levegő mennyiségét.
Simán lehet gázpedál potméter probléma is. Vagy épp Valvetronic probléma, ezért fojtószelepes üzemmódban akar működni. Igen ilyenkor lomhább az autó. Ha vészüzembe kapcsol, akkor valóban fele annyi erőd lesz. Ez lehet Valvetronic hiba miatt. Ez lehet maga a Valvetronic motor hibája, a Valveronic rendszer excenter tengelyének kopása, vagy annak pozícióérzékelője, ami rossz szelepfedéltömítés miatt olaj alá kerülhet és a csatlakozóban kontakt hibát okoz.
Szerintem ne kísérletezz, vidd el egy olyan szerelőhöz, aki foglalkozott már ilyennel. Előfordulhat, hogy húzós lesz a végösszeg.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz Szabi15

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2025. május 10. szombat, 09:21


Sziasztok.

A videón látható hibával szenvedek már egy jó ideje. Az alany egy N42-es motorkódú 318i. Full random jelenik meg, nem lehet semmihez sem kötni, sem időjáráshoz, sem üzemanyag szinthez, sem ahhoz, hogy lassan vagy gyorsabban közlekedem az autóval.

Hibaolvasást követően cserélve lett benne vezérműtengely jeladó, valamint folytószelep is, amire panaszkodott az első pillanattól a diag – ebből bontott került az autóba.

A jelenség, ahogy a videón is látható, hogy nem reagál a gázpedálra az autó, vagy a másik eset, hogy reagál, de nagyon lomhán csak. Valamikor vészbe kerül a motor, valamikor pedig az ABS és DSC visszajelzők villognak gázelvételkor. Élő adatból kiolvasva hiába nyomom tövig a gázpedált csak 20-40%-ot jelez ki és csak, amikor a fordulat feljebb pörög, akkor jönnek be a magasabb értékek. A folytószelep szintén így reagál, a nyitása lassú…

Nyilván lehúztuk a csatit alapjárat közben, amikor semmilyen hibakód nem volt és az jelentkezett, mint amikor rossz, vagy előjön a probléma. Visszacsatlakoztatást követően tovább működött az autó.

Mennyire esélyes, hogy a bontóból egy pont ugyanolyan hibával rendelkező folytószelepet sikerült vásárolnom?

Illetve Szigetszentmiklós és Dunaharaszti vonzáskörzetében keresek szerelőt, aki esetleg tudna segíteni a hiba feltárásában, illetve javításában.

Köszönöm, hogy végig olvastad.

Csatolom a két linket a problémámról:

https://youtu.be/XatY_AofEGI?si=aEg--gW-n2O_496u
https://youtube.com/shorts/Cse...mGooWH5xOP


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz Csota

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2025. április 28. hétfő, 05:34


YELLOW írta:
Csota írta: Sziasztok! E46 2003 Touring, 1.8 benzin.

Fékrásegítő olaj probléma: Két vákuum szivattyú cserélve, (használt) jön az új.

Pozitív nyomás nincs, olajbetöltőnél, olajszint jelzőnél sem. Vákuumot mértem alapjáraton, -0.8, az jónak tűnik, hacsak nem menet közben köpi teli a fékrásegítőt, motorféknél. Pcv cserélve, új. Valakinek ötlete? Köszönöm előre is.


Nem teljesen értem. A fékrásegítő vákuumpumpájába nem kerülhet olaj. Motorféktől függetlenül, a vezérműtengely hajtja. PCV szelepnek (már ha egyről beszélünk) szintén nem kellene, hogy köze legyen ehhez. Vagy mit értesz az alatt, hogy teleköpi olajjal. Ott max fékfolyadék lehet. És a fékrásegítő is simán lehet lukas. itt inkább a főfékmunkahenger lesz a ludas én azt mondanám.


A német mérnöki munka eredménye, és igen, valóban így van, pcv/ccv (kartergáz szellőztető) hibánál, motorolaj kerül a rásegítőbe, ez addig folytatódik amíg meg nem telik, és előbb-utóbb eljut oda, hogy benyomhatatlan a pedál (az olaj ugye összenyomhatatlan) . Ez tapasztalat.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17592

Elküldve: 2025. április 27. vasárnap, 19:40


Csota írta: Sziasztok! E46 2003 Touring, 1.8 benzin.

Fékrásegítő olaj probléma: Két vákuum szivattyú cserélve, (használt) jön az új.

Pozitív nyomás nincs, olajbetöltőnél, olajszint jelzőnél sem. Vákuumot mértem alapjáraton, -0.8, az jónak tűnik, hacsak nem menet közben köpi teli a fékrásegítőt, motorféknél. Pcv cserélve, új. Valakinek ötlete? Köszönöm előre is.


Nem teljesen értem. A fékrásegítő vákuumpumpájába nem kerülhet olaj. Motorféktől függetlenül, a vezérműtengely hajtja. PCV szelepnek (már ha egyről beszélünk) szintén nem kellene, hogy köze legyen ehhez. Vagy mit értesz az alatt, hogy teleköpi olajjal. Ott max fékfolyadék lehet. És a fékrásegítő is simán lehet lukas. itt inkább a főfékmunkahenger lesz a ludas én azt mondanám.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz Csota

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2025. április 27. vasárnap, 13:58


Sziasztok! E46 2003 Touring, 1.8 benzin.

Fékrásegítő olaj probléma: Két vákuum szivattyú cserélve, (használt) jön az új.

Pozitív nyomás nincs, olajbetöltőnél, olajszint jelzőnél sem. Vákuumot mértem alapjáraton, -0.8, az jónak tűnik, hacsak nem menet közben köpi teli a fékrásegítőt, motorféknél. Pcv cserélve, új. Valakinek ötlete? Köszönöm előre is.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robiez

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2025. január 09. csütörtök, 18:48


Sziasztok
Kb 2 napja van egy furcsa hang a motor felöl,segiséget tippet szeretnék kérni mi is lehet a baj..e46 316i 1.9 motoros
Csatolok egy videot ahol hallani a jelenséget,nem saját de ugyan ez a hang teljesen! Üzemmeleg motornál nincs jelen!

https://youtu.be/yodGiTFq2pI?si=OoTlKx40A-c9mWYQ

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17592

Elküldve: 2024. november 10. vasárnap, 20:15


Balint123 írta: Sziasztok olyan problemaja lett az autonak e90 320d: megtisztitottam a map illetve maf senzorokat.De utanna az autonak elment a ereje, a fordulatszam nagyon lassan megy fel.. check engine is kivilagitott, szet szedtem ujra mind2 megtisztittotam de hiaba,nincs semmi elrepedve se kabel se erzekelo, Nem tudom mi tortenhetett, vegyek uj map senzort?
Koszonom a segitsegeket!!


kell neki egy adaptációtörlés. mert az ECU valószínű hozzátanult a koszos szenzorokhoz.


státusz Balint123

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2024. november 10. vasárnap, 19:26


Sziasztok olyan problemaja lett az autonak e90 320d: megtisztitottam a map illetve maf senzorokat.De utanna az autonak elment a ereje, a fordulatszam nagyon lassan megy fel.. check engine is kivilagitott, szet szedtem ujra mind2 megtisztittotam de hiaba,nincs semmi elrepedve se kabel se erzekelo, Nem tudom mi tortenhetett, vegyek uj map senzort?
Koszonom a segitsegeket!!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Krapulax6

Fórumlakó

Elismertség: 1% (4 pont) | Hozzászólások: 237

Elküldve: 2024. szeptember 15. vasárnap, 11:21


YELLOW írta:
Istvanka1983 írta: Sziasztok, segítséget szeretnék kérni!
E46 20d 2002 touring elektromos ablakok nem működnek, központizár nem működik csak a vezető ajtó nyitható,ablaktörlő nem működik. Biztosítékok jók megnéztem! Járt már így valaki? Megköszönném ha valaki segítene!
Üdv: István.


ezt mindet a GM (grundmodul, komfortmodul) vezérli. ott lesz a bibi. vagy elhalt, vagy valami csatlakozás kilazult. kesztyűtartó mögött van, ki kell venni.


Vagy letestelt a kormanylegzsak mogott egy vezetek mi t nalam,csak nekem meg a klima ,ablaktorlo sem indult

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17592

Elküldve: 2024. szeptember 03. kedd, 22:06


Istvanka1983 írta: Sziasztok, segítséget szeretnék kérni!
E46 20d 2002 touring elektromos ablakok nem működnek, központizár nem működik csak a vezető ajtó nyitható,ablaktörlő nem működik. Biztosítékok jók megnéztem! Járt már így valaki? Megköszönném ha valaki segítene!
Üdv: István.


ezt mindet a GM (grundmodul, komfortmodul) vezérli. ott lesz a bibi. vagy elhalt, vagy valami csatlakozás kilazult. kesztyűtartó mögött van, ki kell venni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Istvanka1983

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2024. szeptember 03. kedd, 21:43


Sziasztok, segítséget szeretnék kérni!
E46 20d 2002 touring elektromos ablakok nem működnek, központizár nem működik csak a vezető ajtó nyitható,ablaktörlő nem működik. Biztosítékok jók megnéztem! Járt már így valaki? Megköszönném ha valaki segítene!
Üdv: István.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17592

Elküldve: 2022. augusztus 21. vasárnap, 07:51


Vekky írta: Üdv segítségeteket szeretném kérni
Autó 2009 1 es BMW, 123d 1995 cm3 N47D20 150 KW
Egyszer húz egyszer nem.Véletlenszerű indításnál, ha meleg ha hideg a motor nem húz az autó ,viszont ha egy darabig pl.: pirosnál állok vagy ha csak félre állok az autóval és berreg pár percig utánna mindig megjavul magától ,Diag. nem mutat semmit , Légtömegmérő-re gyanakszok ,ez van tervbe hogy lecserélem viszont azért beírok ide előtte hátha valaki valamit tud mondani.
Amúgy is már annyi minden le lett cserélve rajta és még mindig fennál ez a hiba.

Ui.:Leggyakrabban ha meleg idő van olyankor nem szok menni az autó ,azt vettem észre.


hát ezt senki nem mondja meg konkrétan, max beletrafálhat. diag, élőadat. szenzoroktól jó hőmérséklet, jó nyomások (levegő/üzemanyag) érkeznek-e be, turbo geo állítás nem szorul-e, porlasztók értékei, bár azokat porlasztós padon mérve lehetne a legjobban megmérni.
aztán amit cseréltek eddig, nem tudom mi volt, de valóban kicserélték-e?
ezt el kell vinned valakihez, aki ért hozzá, és a megfelelő eszközök rendelkezésre állnak nála.

autója adatai
Széria: 1
Típus: E87 LCI
Kivitel: 5ajtos
Modell: 123d
Évjárat: 2009

státusz Vekky

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2022. augusztus 20. szombat, 22:05


Üdv segítségeteket szeretném kérni
Autó 2009 1 es BMW, 123d 1995 cm3 N47D20 150 KW
Egyszer húz egyszer nem.Véletlenszerű indításnál, ha meleg ha hideg a motor nem húz az autó ,viszont ha egy darabig pl.: pirosnál állok vagy ha csak félre állok az autóval és berreg pár percig utánna mindig megjavul magától ,Diag. nem mutat semmit , Légtömegmérő-re gyanakszok ,ez van tervbe hogy lecserélem viszont azért beírok ide előtte hátha valaki valamit tud mondani.
Amúgy is már annyi minden le lett cserélve rajta és még mindig fennál ez a hiba.

Ui.:Leggyakrabban ha meleg idő van olyankor nem szok menni az autó ,azt vettem észre.

státusz Tomi15

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2021. szeptember 03. péntek, 01:38


Noked írta: Sziasztok!
Auto: 2003-as, 3-as BMW, E46 2200cm3, sor 6,
Lassan 1 éve szenvedek az alábbi jelenséggel.
- A nap első indulásakor minden rendben zajlik, az autó úgy megy, ahogy kell. Mindegy, hogy 1km vagy 1000km megyek, 2 percet vagy 4 órát vezetek.
- A következő induláskor kezdődnek a gondok. Alapjáraton az első gázpedál érintésre hajlamos lefulladni az autó.
- Kitolatsz a parkolóból, kuplung 1-esbe, közben lefullad az autó.
- Stoptáblánál megállsz, lefullad az autó
- 90-es tempónál, nagyobb kanyar jön, ezért lassítok majd visszaváltás, közben beesik a fordulat és lefullad az autó (ritkán, de előfordul)
- továbbá gáz adásra lomha, erőtlen az autó, alig gyorsul. 3000 fordulat felett megindul az autó, de még ekkor se olyan mint szokott
Nagyából ezek a tünetek

Amiket már csináltam:
- Légtömegmérő cserélve
- 3-4 lyukas cső kicserélve
- teljes kartelgáz rendszer cserélve (csövek, szűrő stb..)
- Diagnosztikában semmi olyan hibajel nincs, ami ezekre a jelenségekre adna magyarázatot
- Gyertyák. trafók ellenőrizve.

Esetleg valaki találkozott hasonló jelenséggel, vagy netán van ötlet hogy mi lehet még a gond?
A jelenség annak tűnik, mintha nem jól mérnél az anyagokat és ezáltal az égés nem megfelelő. Ezért is cseréltük a légtömegmérőt, majd a teljes kártelgáz rendszert. Amikor a kartelgáz rendszer cseréltük, akkor fél évre 95%-ban megszűntek a hibajelenségek, de azóta megint kezdenek újra előjönni.

Előre is köszi a segítséget!


Szia!
Esetleg neked már meglett mi a hiba?
Nagyon hasonlítanak a jelenségek az enyémhez

státusz Tomi15

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2021. szeptember 03. péntek, 01:31


Lzoli írta: Sziasztok. Lenne egy m52tub20 motorral szerelt autóm, ami menet közben fullad. Végigjártam vagy 10 szerelőt, de nem tudják mi lehet.
80km/h 2-2200rpm fordulatig jó az autó. 90km/h felett 2500rpm- felfele ha egy gázon megyek vele befullad. Gyorsításkor viszont hibátlan. Érzésre mintha elvenném a gázt (tartom egyhelybe) ilyenkor a fogyasztásmérőm felmegy 20 literre, 4-5mp ott áll, majd elindul visszafele, ránt az autó és megy tovább. nem gyullad fel semmi a műszerfalon.
Nincsen semmi hibakódja. Nem kell levennem a gyújtást és újraindítanom. Vezérműtengely jeladó cserélve, főtengely jeladó cserélve, légtömegmérő cserélve. Lambdaszondák élőadatba nézve, illetve a befecskendezés is, szerelő szerint jók. Találkozott esetleg valaki ilyennel?

Előre is köszi!


Szia!
Esetleg meglett már a hiba?
Ugyan ebben a cipőben járok