autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz imici85

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 86

Elküldve: 2011. január 04. kedd, 14:08


Hello
Hallott valaki az actia pass thrue interfac-ről.Azt írják,hogy az ista/p viszi meg még kb 6-7 autógyártó gyári programjait.na most az a kérdés,hogy akkor viszi-e a dist meg a progmant is.Az ista/p online működteti.Akkor elvileg a gépre feltelepített dist/progmant is vinnie kéne.

SirToma
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz SirToma

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (19 pont) | Hozzászólások: 306

Elküldve: 2011. január 03. hétfő, 11:01


hil írta:
SirToma írta: Sziasztok.

Szoftverrel lehet nézni porlasztó, turbó, illetve motor állapotot?
Nem siekrült még kábelt vennem.
Valakinél nem lennék jó egy szoftveres állapotfelmérésre?? Persze, nem ingyen gondolom...

Lehet sacc/kábé szinten.
Ha titokban tartod tartózkodási helyedet, akkor ki tud segíteni Neked???



Gödöllő, Budapest

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. január 02. vasárnap, 21:53


SirToma írta: Sziasztok.

Szoftverrel lehet nézni porlasztó, turbó, illetve motor állapotot?
Nem siekrült még kábelt vennem.
Valakinél nem lennék jó egy szoftveres állapotfelmérésre?? Persze, nem ingyen gondolom...

Lehet sacc/kábé szinten.
Ha titokban tartod tartózkodási helyedet, akkor ki tud segíteni Neked???



SirToma
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz SirToma

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (19 pont) | Hozzászólások: 306

Elküldve: 2011. január 02. vasárnap, 19:21


Sziasztok.

Szoftverrel lehet nézni porlasztó, turbó, illetve motor állapotot?
Nem siekrült még kábelt vennem.
Valakinél nem lennék jó egy szoftveres állapotfelmérésre?? Persze, nem ingyen gondolom...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2010. december 21. kedd, 08:58



Tano írta: Emlegetett szamár itt vagyok
Akinek inpa ionstall leírás kell, az ITT talál. Ez német doksi, de képekkel illusztrált, így érthető szerintem annak is, aki nem tud németül. Aki angol verziót akarja telepíteni, az a "rectification program uk"-t válassza. Hirtelen ezt leltem, kb 1 perc volt. Tudom ajánlani a guglit mindenkinek.
A porlasztók állapotára az első kép alapján lehet következtetni, de pontosan meghatározni csak rendes műszeres méréssel lehet. A képen a négy hengerbe egyenként befecskendezett üzemanyagmennyiség elméleti szükséges értékétől való eltérés(más néven adaptáció) látható. Itt látható, hogy 3 henger viszonylag egyforma értékeket mutat, de a 4. jobban eltér tőlük, ráadásul a pozitív irányba, vagyis abba a hengerbe több nafta megy. De még tűrésen belül van. Persze ezt érdemes megnézni nagyob terhelés alatt is mint alapjárat.
Arról, hogy a kiolvasott adatoknál beleesik-e a tűrésbe a sávok jelölik az INPA-ban, meg ha eltér, akkor felkiáltójel is van. Valamint ha már kívül esik a határon, akkor általában hibatárolóba is kerül.


köszi Tano!! Megnézem majd nagyobb terhelésnél is, aztán valszeg az új év elején kiszerelem és elviszem beméretni. Ahol mérni tudják ott általában felújítani is...de még körülnézek az árakban, hogy újat/bontottat vásárolni vagy felújítattni érdemes.
A google-ben én is megtaláltam amit belinkeltél, de ahogy te is írtad az installhoz volt ami nem egy nagy mutatvány inpánál. Persze aki még előtte van annak segíthet.
Ha rálelek vmi dianosztikai leírásra kifejezetten newgamereknek majd én is beírom. Még egyszer köszi a pontos magyarázatot!

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. december 21. kedd, 00:16


Tano írta: Emlegetett szamár itt vagyok
Akinek inpa ionstall leírás kell, az ITT talál. Ez német doksi, de képekkel illusztrált, így érthető szerintem annak is, aki nem tud németül. Aki angol verziót akarja telepíteni, az a "rectification program uk"-t válassza. Hirtelen ezt leltem, kb 1 perc volt. Tudom ajánlani a guglit mindenkinek.
A porlasztók állapotára az első kép alapján lehet következtetni, de pontosan meghatározni csak rendes műszeres méréssel lehet. A képen a négy hengerbe egyenként befecskendezett üzemanyagmennyiség elméleti szükséges értékétől való eltérés(más néven adaptáció) látható. Itt látható, hogy 3 henger viszonylag egyforma értékeket mutat, de a 4. jobban eltér tőlük, ráadásul a pozitív irányba, vagyis abba a hengerbe több nafta megy. De még tűrésen belül van. Persze ezt érdemes megnézni nagyob terhelés alatt is mint alapjárat.
Arról, hogy a kiolvasott adatoknál beleesik-e a tűrésbe a sávok jelölik az INPA-ban, meg ha eltér, akkor felkiáltójel is van. Valamint ha már kívül esik a határon, akkor általában hibatárolóba is kerül.

na akkor nem jól tudtam, viszont így már világos, h a mértékegysége mg/munkaütem (vagy befecskendezés) ha jól sejtem


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. december 21. kedd, 00:12


Emlegetett szamár itt vagyok
Akinek inpa ionstall leírás kell, az ITT talál. Ez német doksi, de képekkel illusztrált, így érthető szerintem annak is, aki nem tud németül. Aki angol verziót akarja telepíteni, az a "rectification program uk"-t válassza. Hirtelen ezt leltem, kb 1 perc volt. Tudom ajánlani a guglit mindenkinek.
A porlasztók állapotára az első kép alapján lehet következtetni, de pontosan meghatározni csak rendes műszeres méréssel lehet. A képen a négy hengerbe egyenként befecskendezett üzemanyagmennyiség elméleti szükséges értékétől való eltérés(más néven adaptáció) látható. Itt látható, hogy 3 henger viszonylag egyforma értékeket mutat, de a 4. jobban eltér tőlük, ráadásul a pozitív irányba, vagyis abba a hengerbe több nafta megy. De még tűrésen belül van. Persze ezt érdemes megnézni nagyob terhelés alatt is mint alapjárat.
Arról, hogy a kiolvasott adatoknál beleesik-e a tűrésbe a sávok jelölik az INPA-ban, meg ha eltér, akkor felkiáltójel is van. Valamint ha már kívül esik a határon, akkor általában hibatárolóba is kerül.



vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. december 20. hétfő, 22:52


jano írta:
vsop14 írta:
wizzaerr írta:
vsop14 írta: második képen:
1 a bekomprimált levegő nyomása (mennyivel tőt a turbó)
2 sztem a nyomócsőben mért nyomás
3 beszívott légtömeg
bal oldalt az elméleti értékek , jobb oldalt a számított.

ilyen diag témában sztem keresd bmw320d4-et, ő hivatalból ért hozzá
de Tano és az e39 oldalról Jackson is nagyon kenik a témát.
ha esetleg hozzájutottál vmi inpa leíráshoz, akkor azt légyszi tedd közkinccsé, mert sztem másokat is érdekelhet


köszi!Remélem ők is olvassák majd és talán tudnak majd segíteni, vagy irodalmat ajánlani. Ha találok valamit persze mindenképp megírom, de egyelőre nem túl bíztató a helyzet. TIS-t nézegettem, de abban sem találtam referenciaértékeket, tűréshatárokat. Mivel a szerelő a diagnosztika(inpa) után mondta, hogy az egyik porlasztót kell majd cserélni érdekelne,hogy ezt melyik adatból állapította meg. Hallottam már olyanról, hogy résolajveszteség meg ilyenek, de ehhez szerintem ki kell szerelni a porlasztót és bemérni...azt meg akkor szokták amikor már olyan sz.r hogy hibakódot generál...vagy lehet látni ezekből az adatokból?

na ezt most meg nem mondom, h hol van benne, de van ilyen menüpont, ahol a porlasztócsúcsokat tudod mérni.
emlékszem, mert próbáltuk soundkey kocsiját nézni, meg is találtuk csak éppen nem indult be az e60, ha rá volt dugva a diag....
ezúton is kérdem a hozzáértőket, h vajon mitől lehetett ez?


Elősször inditsd be az autót és utána az inpát akkor meg tudod nézni a porlasztó korrekcios értékeit.

úgy meg az inpa nem működött


jano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz jano

Újonc

Elismertség: 8% (1 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2010. december 20. hétfő, 22:35


vsop14 írta:
wizzaerr írta:
vsop14 írta: második képen:
1 a bekomprimált levegő nyomása (mennyivel tőt a turbó)
2 sztem a nyomócsőben mért nyomás
3 beszívott légtömeg
bal oldalt az elméleti értékek , jobb oldalt a számított.

ilyen diag témában sztem keresd bmw320d4-et, ő hivatalból ért hozzá
de Tano és az e39 oldalról Jackson is nagyon kenik a témát.
ha esetleg hozzájutottál vmi inpa leíráshoz, akkor azt légyszi tedd közkinccsé, mert sztem másokat is érdekelhet


köszi!Remélem ők is olvassák majd és talán tudnak majd segíteni, vagy irodalmat ajánlani. Ha találok valamit persze mindenképp megírom, de egyelőre nem túl bíztató a helyzet. TIS-t nézegettem, de abban sem találtam referenciaértékeket, tűréshatárokat. Mivel a szerelő a diagnosztika(inpa) után mondta, hogy az egyik porlasztót kell majd cserélni érdekelne,hogy ezt melyik adatból állapította meg. Hallottam már olyanról, hogy résolajveszteség meg ilyenek, de ehhez szerintem ki kell szerelni a porlasztót és bemérni...azt meg akkor szokták amikor már olyan sz.r hogy hibakódot generál...vagy lehet látni ezekből az adatokból?

na ezt most meg nem mondom, h hol van benne, de van ilyen menüpont, ahol a porlasztócsúcsokat tudod mérni.
emlékszem, mert próbáltuk soundkey kocsiját nézni, meg is találtuk csak éppen nem indult be az e60, ha rá volt dugva a diag....
ezúton is kérdem a hozzáértőket, h vajon mitől lehetett ez?


Elősször inditsd be az autót és utána az inpát akkor meg tudod nézni a porlasztó korrekcios értékeit.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. december 20. hétfő, 22:18


wizzaerr írta:

köszi!Remélem ők is olvassák majd és talán tudnak majd segíteni, vagy irodalmat ajánlani. Ha találok valamit persze mindenképp megírom, de egyelőre nem túl bíztató a helyzet. TIS-t nézegettem, de abban sem találtam referenciaértékeket, tűréshatárokat. Mivel a szerelő a diagnosztika(inpa) után mondta, hogy az egyik porlasztót kell majd cserélni érdekelne,hogy ezt melyik adatból állapította meg. Hallottam már olyanról, hogy résolajveszteség meg ilyenek, de ehhez szerintem ki kell szerelni a porlasztót és bemérni...azt meg akkor szokták amikor már olyan sz.r hogy hibakódot generál...vagy lehet látni ezekből az adatokból?


A porlasztócsúcsok állapotát a diaggal csk közelítőlegesen lehet megállapítani. A valós állapotot kiszerelés után lehet ellenőrizni. A diag nem képes arra, hogy megnézze milyen a fúvóka szórásképe, aminek megváltozása végzetes károsodást okoz a motorban (pl: dugattyú átégés, stb). Ez lehet kokszosodás által is, ami városi araszolgatás miatt, a gyakori alapjáratú üzem következményeként fordulhat elő. Ismereteim szerint (lehet, rosszul tudom) a dizel motor egyik problémája a gyakori terhelés nélküli alapjárat





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. december 20. hétfő, 22:23

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. december 20. hétfő, 22:15


wizzaerr írta:
vsop14 írta: második képen:
1 a bekomprimált levegő nyomása (mennyivel tőt a turbó)
2 sztem a nyomócsőben mért nyomás
3 beszívott légtömeg
bal oldalt az elméleti értékek , jobb oldalt a számított.

ilyen diag témában sztem keresd bmw320d4-et, ő hivatalból ért hozzá
de Tano és az e39 oldalról Jackson is nagyon kenik a témát.
ha esetleg hozzájutottál vmi inpa leíráshoz, akkor azt légyszi tedd közkinccsé, mert sztem másokat is érdekelhet


köszi!Remélem ők is olvassák majd és talán tudnak majd segíteni, vagy irodalmat ajánlani. Ha találok valamit persze mindenképp megírom, de egyelőre nem túl bíztató a helyzet. TIS-t nézegettem, de abban sem találtam referenciaértékeket, tűréshatárokat. Mivel a szerelő a diagnosztika(inpa) után mondta, hogy az egyik porlasztót kell majd cserélni érdekelne,hogy ezt melyik adatból állapította meg. Hallottam már olyanról, hogy résolajveszteség meg ilyenek, de ehhez szerintem ki kell szerelni a porlasztót és bemérni...azt meg akkor szokták amikor már olyan sz.r hogy hibakódot generál...vagy lehet látni ezekből az adatokból?

na ezt most meg nem mondom, h hol van benne, de van ilyen menüpont, ahol a porlasztócsúcsokat tudod mérni.
emlékszem, mert próbáltuk soundkey kocsiját nézni, meg is találtuk csak éppen nem indult be az e60, ha rá volt dugva a diag....
ezúton is kérdem a hozzáértőket, h vajon mitől lehetett ez?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2010. december 20. hétfő, 22:11


vsop14 írta: második képen:
1 a bekomprimált levegő nyomása (mennyivel tőt a turbó)
2 sztem a nyomócsőben mért nyomás
3 beszívott légtömeg
bal oldalt az elméleti értékek , jobb oldalt a számított.

ilyen diag témában sztem keresd bmw320d4-et, ő hivatalból ért hozzá
de Tano és az e39 oldalról Jackson is nagyon kenik a témát.
ha esetleg hozzájutottál vmi inpa leíráshoz, akkor azt légyszi tedd közkinccsé, mert sztem másokat is érdekelhet


köszi!Remélem ők is olvassák majd és talán tudnak majd segíteni, vagy irodalmat ajánlani. Ha találok valamit persze mindenképp megírom, de egyelőre nem túl bíztató a helyzet. TIS-t nézegettem, de abban sem találtam referenciaértékeket, tűréshatárokat. Mivel a szerelő a diagnosztika(inpa) után mondta, hogy az egyik porlasztót kell majd cserélni érdekelne,hogy ezt melyik adatból állapította meg. Hallottam már olyanról, hogy résolajveszteség meg ilyenek, de ehhez szerintem ki kell szerelni a porlasztót és bemérni...azt meg akkor szokták amikor már olyan sz.r hogy hibakódot generál...vagy lehet látni ezekből az adatokból?

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. december 20. hétfő, 21:45


második képen:
1 a bekomprimált levegő nyomása (mennyivel tőt a turbó)
2 sztem a nyomócsőben mért nyomás
3 beszívott légtömeg
bal oldalt az elméleti értékek , jobb oldalt a számított.

ilyen diag témában sztem keresd bmw320d4-et, ő hivatalból ért hozzá
de Tano és az e39 oldalról Jackson is nagyon kenik a témát.
ha esetleg hozzájutottál vmi inpa leíráshoz, akkor azt légyszi tedd közkinccsé, mert sztem másokat is érdekelhet

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. december 20. hétfő, 21:38


wizzaerr írta:
hil írta:
wizzaerr írta:

Én is szívesen segítek a telepítésben, csak valaki nekem is segítsen értelmezni a kapott dolgokat plííz!
Yellow, elsőként töltsd le a köv. oldalról az első (win/x86) virtualbox programot.
http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

Én ezt használom vmware helyett. Ha inkább vmware-t szeretnél, akkor vsop14 vagy Jackson-t kérdezd.





Na mielőtt teljesen egymásnak estek, pontosítsuk a dolgot kicsit: az írásokban az INPA kábelről és az INPA diag progiról van/volt szó, már amennyiben jól értelmeztem Yellow írását. Ahhoz semmiféle virtuálbox nem kell. Az a DIS-hez kell, aminek telepítése nem kis mutatvány. Abban valóban az említett Jackson kell, de Tano is nagyon járatos benne, nekünk is ők segítettek nem keveset. Nélkülük nem ment volna, hiába a sok oldalas leírás.
Mivel a DIS install leírása 12Mb és 5-öt tudok küldeni, az elküldés nem fog sikerülni



Igaz, inpa-hoz valszeg nem szükséges virtuális környezet csak nekem win7 alatt valami win32 hibaüzeneteket dobált, meg 100%-on használta a processzort, azt inkább nem tököltem vele, de biztos meg lehet oldani win7-el is...
Hil az eredeti kérdésben esetleg nem tudnál valamit segíteni?


az első képen hengerenként látod a beszívott légtömeget

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17591

Elküldve: 2010. december 20. hétfő, 21:36


hil írta:
YELLOW írta:

oda nem vagyok regisztrálva, így nem tudom letölteni. esetleg ha valakinek meglenne, akkor e-mail-ben elpattinthatná. kössz neked nem kell fáradnod, se komment írással, hogy lusta vagyok regisztrálni, meg stb dumával.
ha valaki lesz kedves majd elküldi nekem. én bizakodom.



Küldés folyamatban, 3 részletben megy a teljes leírás



köszi! rád számítottam!