TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2017. október 05. csütörtök, 19:02


Énis mostanában cserélek majd olajat, BMW TwinPower Turbot használtam mióta nálam van (35 ezer km) de eddig még semmi gondom nem volt vele, nem is ette, pedig már 231 ezer van a mociba.(N42B18A) Most szerettem volna lecserélni Eneosra, de látva ezt a videót lehet, hogy maradok ennél a gyári olajnál. A szerelőm azt mondta, hogy felejtsem el ezeket a longlife olajokat, hisz úgyis ledobom 10 ezer után, és ő is a Mobil mellett van. Egyébként a filterabc.hu oldalról szoktam rendelni az olajat, elég megbízhatónak tűnnek.





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2017. október 05. csütörtök, 19:03

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. október 04. szerda, 22:30


BarG írta:
YELLOW írta: most megint az olajokon témázok. mert vannak, amiket nem értek.
5w-30 Mobil 1 Super 3000 XE rendelkezik BMW LL-04-gyel, pedig egy régi típus ez az olaj. alig írnak róla fényezős promo szöveget, ami nem feltétlen gond, csak fura.
0w-40 Mobil 1 New life csak BMW LL-01-gyel rendelkezik. ez pedig egy jóval újabb olaj, vagy mindenféle ámításos promo szöveg is, szinte motorgeneráloz is annyira jókat írnak. ha már bevizsgálta a BMW LL-01-re, akkor a 04-re miért nem? Aral, Castrol, meg ki tudja mely olajak ilyen viszkozitású olaján mégis ott szerepel az BMW LL-04.

igazából annyira keveset megyek az autóval, hogy nem tudom megéri-e a jobb, drágább olajért pénzt adnom. nem használom ki a tudását. ha kémiailag nézem, és fizikailag az olaj viselkedését, a kettő között az én használati szempontomból nincs különbség.
a Super 3000 XE olajat sokaknak ajánlottam már, sokaknak bevált, azt fogok venni, csak néha nem értek dolgokat.
eddig bármi olajat használtam, egyikkel sem volt negatív tapasztalatom. még az elején azért évi 6ezer km meg volt, de az utóbbi időben, jó ha 4000 meg van.


A BMW LL01 olaj 2001-től van, az LL04 meg 2004-től. Egyik dátum se ma volt, de tegnap se. A két olaj között az igazi különbség abban van, hogy az LL04 alkalmas részecskeszűrős dízelekhez, mert kevesebb hamuval égő adalék van benne. Emiatt az LL04-nél nagyobb challenge ugyanazt a kopásvédelmet elérni, mert bizonyos "jó" adalékok ki vannak tiltva. Ezért én, ha a motor nem igényli az LL04-et, bizony inkább az LL01-et ajánlanám!
Sőt megnézném az API minősítést, mert az utal valamennyire az olaj fejlettségi szintjére. Mivel a BMW olajszabványai elég régiek, ezért néhány olaj megrekedt SL szinten, mikor ma már vannak SN szintűek is. Ezekből látszik valamennyire a teljesítményszint, meg az, hogy friss fejlesztés-e, vagy tizenéve ugyanaz.


persze ezt vágom, csak az új fejlesztés és nem kapja meg az LL-04-et? mert a new life újabb, meg eleve...
már mindegy lerendeltem a 3000 XE-t. mondjuk erre is írják, hohy hosszú csereperiódus, de valahol azt írják 15ezer km-re. akkor ez hogy kapott LL-04-et, mikor DPF-es dízelekhez való, tehát újabb motorokhoz, amiknek eleve 25-30ezres csereperiódusa van

egyébként találtam egy jó YT csatornát, ahol olajakat tesztelnek. már az új BMW dobozos Shell-es olaj egész jó, sőt nagyon jó. Castrol pedig elég durván rossz. valószínű a váltás sem véletlen volt. hidegen és 100fokon tesztelnek olajakat, ugyanazzal a módszerrel. 1kg-os súly feszíti a teszt darabot, 5 percen keresztül magas fordulaton csapágyat pörgetnek. igaz nem mindenről van meleg és hideg teszt.
de elmondom a nagy LM meg Gulf olajok sem teljesítenek túl jól.

YouTube videó

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2017. október 04. szerda, 21:19


YELLOW írta: most megint az olajokon témázok. mert vannak, amiket nem értek.
5w-30 Mobil 1 Super 3000 XE rendelkezik BMW LL-04-gyel, pedig egy régi típus ez az olaj. alig írnak róla fényezős promo szöveget, ami nem feltétlen gond, csak fura.
0w-40 Mobil 1 New life csak BMW LL-01-gyel rendelkezik. ez pedig egy jóval újabb olaj, vagy mindenféle ámításos promo szöveg is, szinte motorgeneráloz is annyira jókat írnak. ha már bevizsgálta a BMW LL-01-re, akkor a 04-re miért nem? Aral, Castrol, meg ki tudja mely olajak ilyen viszkozitású olaján mégis ott szerepel az BMW LL-04.

igazából annyira keveset megyek az autóval, hogy nem tudom megéri-e a jobb, drágább olajért pénzt adnom. nem használom ki a tudását. ha kémiailag nézem, és fizikailag az olaj viselkedését, a kettő között az én használati szempontomból nincs különbség.
a Super 3000 XE olajat sokaknak ajánlottam már, sokaknak bevált, azt fogok venni, csak néha nem értek dolgokat.
eddig bármi olajat használtam, egyikkel sem volt negatív tapasztalatom. még az elején azért évi 6ezer km meg volt, de az utóbbi időben, jó ha 4000 meg van.



A BMW LL01 olaj 2001-től van, az LL04 meg 2004-től. Egyik dátum se ma volt, de tegnap se. A két olaj között az igazi különbség abban van, hogy az LL04 alkalmas részecskeszűrős dízelekhez, mert kevesebb hamuval égő adalék van benne. Emiatt az LL04-nél nagyobb challenge ugyanazt a kopásvédelmet elérni, mert bizonyos "jó" adalékok ki vannak tiltva. Ezért én, ha a motor nem igényli az LL04-et, bizony inkább az LL01-et ajánlanám!
Sőt megnézném az API minősítést, mert az utal valamennyire az olaj fejlettségi szintjére. Mivel a BMW olajszabványai elég régiek, ezért néhány olaj megrekedt SL szinten, mikor ma már vannak SN szintűek is. Ezekből látszik valamennyire a teljesítményszint, meg az, hogy friss fejlesztés-e, vagy tizenéve ugyanaz.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. október 04. szerda, 10:10


most megint az olajokon témázok. mert vannak, amiket nem értek.
5w-30 Mobil 1 Super 3000 XE rendelkezik BMW LL-04-gyel, pedig egy régi típus ez az olaj. alig írnak róla fényezős promo szöveget, ami nem feltétlen gond, csak fura.
0w-40 Mobil 1 New life csak BMW LL-01-gyel rendelkezik. ez pedig egy jóval újabb olaj, vagy mindenféle ámításos promo szöveg is, szinte motorgeneráloz is annyira jókat írnak. ha már bevizsgálta a BMW LL-01-re, akkor a 04-re miért nem? Aral, Castrol, meg ki tudja mely olajak ilyen viszkozitású olaján mégis ott szerepel az BMW LL-04.

igazából annyira keveset megyek az autóval, hogy nem tudom megéri-e a jobb, drágább olajért pénzt adnom. nem használom ki a tudását. ha kémiailag nézem, és fizikailag az olaj viselkedését, a kettő között az én használati szempontomból nincs különbség.
a Super 3000 XE olajat sokaknak ajánlottam már, sokaknak bevált, azt fogok venni, csak néha nem értek dolgokat.
eddig bármi olajat használtam, egyikkel sem volt negatív tapasztalatom. még az elején azért évi 6ezer km meg volt, de az utóbbi időben, jó ha 4000 meg van.

Kabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Kabi

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2016. december 16. péntek, 16:18


lantika írta:
Kabi írta: sziasztok,
mivel esedékes lesz az olajcsere (15e km-nél) gondoltam cserélem a váltóolajat is, mert a kettest akadva veszi (tudom lehet szinkrongyűrű is, de kezdjük az olajjal ). Végigolvastam ezt a topikot és nem igazán jutottam döntésre, melyik típus is lenne jó az autómba. Gyári előírása szerint MTF LT3 kellene bele, de kb sehol nem találok még itt németben sem. Specifikáció szerint Mannol-t találtam, de arról meg fogalmam sincs, hogy jó-e. Szóval segítséget kérnék, milyet tegyek a gyári helyett a váltóba?


A Te autodnak a hasznälati utmutatojäban MTF LT3 olaj van,csakhogy 10 evvel ezelötti az a Bedienungsanleitung. Az ota MTF LT3 megszünt,es lett helyette mäs,ami helyettesiti. BMW Niederlassungban kerdezz utäna.
Egyebkent az alkatreszkatalogus a tiedhez nem is ad ki vältoolajat.



igen, pontosan ezt találtam meg én is, ezért bizonytalanodtam el, hogy akkor most cseréljem-e és ha igen, akkor milyet rakjak bele

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2016. december 14. szerda, 23:47


Kabi írta: sziasztok,
mivel esedékes lesz az olajcsere (15e km-nél) gondoltam cserélem a váltóolajat is, mert a kettest akadva veszi (tudom lehet szinkrongyűrű is, de kezdjük az olajjal ). Végigolvastam ezt a topikot és nem igazán jutottam döntésre, melyik típus is lenne jó az autómba. Gyári előírása szerint MTF LT3 kellene bele, de kb sehol nem találok még itt németben sem. Specifikáció szerint Mannol-t találtam, de arról meg fogalmam sincs, hogy jó-e. Szóval segítséget kérnék, milyet tegyek a gyári helyett a váltóba?


A Te autodnak a hasznälati utmutatojäban MTF LT3 olaj van,csakhogy 10 evvel ezelötti az a Bedienungsanleitung. Az ota MTF LT3 megszünt,es lett helyette mäs,ami helyettesiti. BMW Niederlassungban kerdezz utäna.
Egyebkent az alkatreszkatalogus a tiedhez nem is ad ki vältoolajat.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. december 14. szerda, 23:54

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. december 14. szerda, 21:07


Kennymayer írta:
Kennymayer írta: Sziasztok!
A következő olajcserénél én is ki akarom cserélni a difi és váltó olajat. E46 316i 1.8 benzin manuális 5 sebességes váltóról lenne szó. Nem igazán szeretnék találgatni inkább tények és tapasztalatok embere vagyok. Lehet nagy kérés és vita forrása leszek de hinni fogok annak aki megfelelő érveket tud felmutatni szóval konkrétan melyik márka melyik olaját javasoljátok és mekkor a feltöltési mrennyisége az autómnak, mind váltó mind difi tekintetében? Ne haragudjatok, hogy ilyen egyszerűen fogalmazok.
Köszönöm a segítséget!



Mivel senki sem reagált...leírom miket néztem ki a következő olajcserére:
Motorolaj: Mannol 5w30 Energy Combi LL
Váltóolaj: Mannol ATF Dexron II-D

a difi olaj még képlékeny...esetleg valaki erre adhatna tanácsot?
Szerintetek megfelelő a választásom?
Köszi


szerintem neked sincs a diffin leengedő csavar. tehát abból csak kiszipolyozni lehet a betöltőn keresztül. én sem cseréltem még benne, nem tudtam mit tegyek bele


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz Kennymayer

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2016. december 14. szerda, 21:01


Kennymayer írta: Sziasztok!
A következő olajcserénél én is ki akarom cserélni a difi és váltó olajat. E46 316i 1.8 benzin manuális 5 sebességes váltóról lenne szó. Nem igazán szeretnék találgatni inkább tények és tapasztalatok embere vagyok. Lehet nagy kérés és vita forrása leszek de hinni fogok annak aki megfelelő érveket tud felmutatni szóval konkrétan melyik márka melyik olaját javasoljátok és mekkor a feltöltési mrennyisége az autómnak, mind váltó mind difi tekintetében? Ne haragudjatok, hogy ilyen egyszerűen fogalmazok.
Köszönöm a segítséget!



Mivel senki sem reagált...leírom miket néztem ki a következő olajcserére:
Motorolaj: Mannol 5w30 Energy Combi LL
Váltóolaj: Mannol ATF Dexron II-D

a difi olaj még képlékeny...esetleg valaki erre adhatna tanácsot?
Szerintetek megfelelő a választásom?
Köszi


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 316i
Évjárat: 2004

státusz Kennymayer

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2016. december 07. szerda, 11:02


Sziasztok!
A következő olajcserénél én is ki akarom cserélni a difi és váltó olajat. E46 316i 1.8 benzin manuális 5 sebességes váltóról lenne szó. Nem igazán szeretnék találgatni inkább tények és tapasztalatok embere vagyok. Lehet nagy kérés és vita forrása leszek de hinni fogok annak aki megfelelő érveket tud felmutatni szóval konkrétan melyik márka melyik olaját javasoljátok és mekkor a feltöltési mrennyisége az autómnak, mind váltó mind difi tekintetében? Ne haragudjatok, hogy ilyen egyszerűen fogalmazok.
Köszönöm a segítséget!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. december 06. kedd, 16:01


liga86 írta:
YELLOW írta:
liga86 írta:
YELLOW írta:
trafordo27 írta:
Kabi írta: sziasztok,
mivel esedékes lesz az olajcsere (15e km-nél) gondoltam cserélem a váltóolajat is, mert a kettest akadva veszi (tudom lehet szinkrongyűrű is, de kezdjük az olajjal ). Végigolvastam ezt a topikot és nem igazán jutottam döntésre, melyik típus is lenne jó az autómba. Gyári előírása szerint MTF LT3 kellene bele, de kb sehol nem találok még itt németben sem. Specifikáció szerint Mannol-t találtam, de arról meg fogalmam sincs, hogy jó-e. Szóval segítséget kérnék, milyet tegyek a gyári helyett a váltóba?


Szia!
Nekem Mannol-t tettek bele, és semmi gondja nincs.
Kérdeztem a szakit, aki eléggé kente-vágta a témát, hogy mekkora jelentősége van az olaj márkájának....az volt a válasza h "olaj az olaj".
A mai világban tényleg sztem kicsit túl van "hipe"-olva ez az olaj téma....nyílván persze nem teszkó gazdaságos olajat kell bele tenni



az ilyen szaki az, akinek tök mindegy amúgy, csak haladjon a munkával, nem akar témázni sokat felette, legyen kuncsaft, aztán majd lesz valami.
részben igaza lenne, ha valóban úgy működne minden, ahogy kellene.
de minden gyár más-más arányban keveri az olajban található bázisolajon kívüli többi adalékot.
én leírtam már, de röviden. oylan 75ezer km környékén cseréltem váltóban olajat. de kár volt! olyan olajat vettem, amit több olajválasztó oldal is dobott manuális olajat. castrol-t választottam. hidegben eléggé nehezen vett fokozatokat, a váltás sem volt határozott. sokáig húztam, mondom biztos túl új az olaj gondoltam naívan. aztán ugye jöttek a külföldi cikkek, ahol is ATF olajat ajánlottak manuál váltóban. mert a gyári is hasonló volt ahhoz. én is vettem Aral-tól, belement és voala, érezhető a különbség. oké, itt nagy különbség van ATF és sima váltóolaj között. mindkét helyen fogaskerekek is vannak kenve, viszont az ATF nyomásoknak is ellen kell állnia, és közvetítő szerepe van.
E46 esetében, vannak olajak, más gyártóktól, aminek van egy kódszáma, ami megfelelő a gyári olaj helyett, itt biztos olvasni róla.
de gyári olajat BMW szervizben kellene tudniuk kimérni, már ha nem akarnak átverni, igaz vagy 5-6ezer Ft/l áron teszik ezt. amiből az említett kódszámos olaj, kb feléből kijön.
szerintem aki így kezel dolgokat, hogy egyik olaj olyan neki, mint a másik, az egy igazi szakbarbár lehet, olyan, mint akinek egyik autó olyan mint a másik, stb.
elég tapasztalat van már itt, hogy igenis emberek érzik a márkák közti különbséget, halkabb motor, többlet olajfogyasztás, kapcsolási problémák váltók esetében. még nagy márkák esetében is.

Tegyük már helyre a fogalmakat mert nekem is van baj a hidegen sebességbe rakással!
Nem vezettem újnak mondható e46-ot! lehet hogy ez gyerekkorában is ilyen "szutyok váltóval rendelkezett"? az ATF olaj nem vékonyabb viszkozitású? ami eredményezheti hogy nem lesz megfelelő kenése a rudazatnak amin csuszkálnak a fogaskerekek? Mivel nincs hangja feltételezem nem károsodhatnak az alkatrészek a váltón belül?! szar érzés mikor még nem melegedett be minden aminek be kell és én vagyok az első a lámpánál és a "raj BMW-s" nem tud elindulni kicsit gáz!
Ha a gyár előír egy olajat miért is nem működik tökéletesen? Amúgy hallottam dextron-ról talán III-as!? Erről vélemény? Jó lenne ha gond nélkül tudnék váltani hogy ne nekem fájjon mikor érzem hogy valami nem jó mikor egyesbe próbálom tenni majd kisebb erő feszítéssel talán a kettest veszi először.


nekem nem volt váltás problémám a gyári oaljjal, ezért bánom, de azt hittem jobb lesz, meg mondom biztos érdemes cserélni. Castrol SMX-S manuális váltó olajjal, nekem az 1-es akadt, hidegben nem vette, csak ha előtte áthúztam 2-esbe, vagy többször rápróbáltam.
ATF óta (nekem Dexron II van benne) nincs 1-es akadás, a rükit nagyon ritkán, de tényleg ritkán csak másodjára veszi. viszont a többi fokozattal nincs gond. sőt menet közben a váltások is határozottabbak, szebbek úgy veszem észre.

Ugyan ez az enyém is! szóval Dextron II-est? köszi


tehetsz DIII is. én azért választottam a DII-t, mert ugye a váltómba 1,1 liter kell. tehát 2 litert kell venni. és a DIII dupla annyiba került. Megnéztm milyen viszkozitása van, milyen hőfokon miket tud, és nem sok különbség volt. igazából a két olaj között, inkább a detergensek, diszpergensek, stb, amiben másabb. mondjuk úgy a DIII tovább bírja. illetve a váltó anyagösszetételétől függően mondjuk kíméletesebb, nem károsítja az anyagot. zehát mondjuk ez akkor gáz, ha olyan váltó van, amiben DIII az előírás, és DII-t teszel bele, akkor lehet gondot fog okozni. LEHET!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz liga86

Újonc

Elismertség: 6% (2 pont) | Hozzászólások: 33

Elküldve: 2016. december 06. kedd, 15:27


YELLOW írta:
liga86 írta:
YELLOW írta:
trafordo27 írta:
Kabi írta: sziasztok,
mivel esedékes lesz az olajcsere (15e km-nél) gondoltam cserélem a váltóolajat is, mert a kettest akadva veszi (tudom lehet szinkrongyűrű is, de kezdjük az olajjal ). Végigolvastam ezt a topikot és nem igazán jutottam döntésre, melyik típus is lenne jó az autómba. Gyári előírása szerint MTF LT3 kellene bele, de kb sehol nem találok még itt németben sem. Specifikáció szerint Mannol-t találtam, de arról meg fogalmam sincs, hogy jó-e. Szóval segítséget kérnék, milyet tegyek a gyári helyett a váltóba?


Szia!
Nekem Mannol-t tettek bele, és semmi gondja nincs.
Kérdeztem a szakit, aki eléggé kente-vágta a témát, hogy mekkora jelentősége van az olaj márkájának....az volt a válasza h "olaj az olaj".
A mai világban tényleg sztem kicsit túl van "hipe"-olva ez az olaj téma....nyílván persze nem teszkó gazdaságos olajat kell bele tenni



az ilyen szaki az, akinek tök mindegy amúgy, csak haladjon a munkával, nem akar témázni sokat felette, legyen kuncsaft, aztán majd lesz valami.
részben igaza lenne, ha valóban úgy működne minden, ahogy kellene.
de minden gyár más-más arányban keveri az olajban található bázisolajon kívüli többi adalékot.
én leírtam már, de röviden. oylan 75ezer km környékén cseréltem váltóban olajat. de kár volt! olyan olajat vettem, amit több olajválasztó oldal is dobott manuális olajat. castrol-t választottam. hidegben eléggé nehezen vett fokozatokat, a váltás sem volt határozott. sokáig húztam, mondom biztos túl új az olaj gondoltam naívan. aztán ugye jöttek a külföldi cikkek, ahol is ATF olajat ajánlottak manuál váltóban. mert a gyári is hasonló volt ahhoz. én is vettem Aral-tól, belement és voala, érezhető a különbség. oké, itt nagy különbség van ATF és sima váltóolaj között. mindkét helyen fogaskerekek is vannak kenve, viszont az ATF nyomásoknak is ellen kell állnia, és közvetítő szerepe van.
E46 esetében, vannak olajak, más gyártóktól, aminek van egy kódszáma, ami megfelelő a gyári olaj helyett, itt biztos olvasni róla.
de gyári olajat BMW szervizben kellene tudniuk kimérni, már ha nem akarnak átverni, igaz vagy 5-6ezer Ft/l áron teszik ezt. amiből az említett kódszámos olaj, kb feléből kijön.
szerintem aki így kezel dolgokat, hogy egyik olaj olyan neki, mint a másik, az egy igazi szakbarbár lehet, olyan, mint akinek egyik autó olyan mint a másik, stb.
elég tapasztalat van már itt, hogy igenis emberek érzik a márkák közti különbséget, halkabb motor, többlet olajfogyasztás, kapcsolási problémák váltók esetében. még nagy márkák esetében is.

Tegyük már helyre a fogalmakat mert nekem is van baj a hidegen sebességbe rakással!
Nem vezettem újnak mondható e46-ot! lehet hogy ez gyerekkorában is ilyen "szutyok váltóval rendelkezett"? az ATF olaj nem vékonyabb viszkozitású? ami eredményezheti hogy nem lesz megfelelő kenése a rudazatnak amin csuszkálnak a fogaskerekek? Mivel nincs hangja feltételezem nem károsodhatnak az alkatrészek a váltón belül?! szar érzés mikor még nem melegedett be minden aminek be kell és én vagyok az első a lámpánál és a "raj BMW-s" nem tud elindulni kicsit gáz!
Ha a gyár előír egy olajat miért is nem működik tökéletesen? Amúgy hallottam dextron-ról talán III-as!? Erről vélemény? Jó lenne ha gond nélkül tudnék váltani hogy ne nekem fájjon mikor érzem hogy valami nem jó mikor egyesbe próbálom tenni majd kisebb erő feszítéssel talán a kettest veszi először.


nekem nem volt váltás problémám a gyári oaljjal, ezért bánom, de azt hittem jobb lesz, meg mondom biztos érdemes cserélni. Castrol SMX-S manuális váltó olajjal, nekem az 1-es akadt, hidegben nem vette, csak ha előtte áthúztam 2-esbe, vagy többször rápróbáltam.
ATF óta (nekem Dexron II van benne) nincs 1-es akadás, a rükit nagyon ritkán, de tényleg ritkán csak másodjára veszi. viszont a többi fokozattal nincs gond. sőt menet közben a váltások is határozottabbak, szebbek úgy veszem észre.

Ugyan ez az enyém is! szóval Dextron II-est? köszi



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. december 06. kedd, 14:59


liga86 írta:
YELLOW írta:
trafordo27 írta:
Kabi írta: sziasztok,
mivel esedékes lesz az olajcsere (15e km-nél) gondoltam cserélem a váltóolajat is, mert a kettest akadva veszi (tudom lehet szinkrongyűrű is, de kezdjük az olajjal ). Végigolvastam ezt a topikot és nem igazán jutottam döntésre, melyik típus is lenne jó az autómba. Gyári előírása szerint MTF LT3 kellene bele, de kb sehol nem találok még itt németben sem. Specifikáció szerint Mannol-t találtam, de arról meg fogalmam sincs, hogy jó-e. Szóval segítséget kérnék, milyet tegyek a gyári helyett a váltóba?


Szia!
Nekem Mannol-t tettek bele, és semmi gondja nincs.
Kérdeztem a szakit, aki eléggé kente-vágta a témát, hogy mekkora jelentősége van az olaj márkájának....az volt a válasza h "olaj az olaj".
A mai világban tényleg sztem kicsit túl van "hipe"-olva ez az olaj téma....nyílván persze nem teszkó gazdaságos olajat kell bele tenni



az ilyen szaki az, akinek tök mindegy amúgy, csak haladjon a munkával, nem akar témázni sokat felette, legyen kuncsaft, aztán majd lesz valami.
részben igaza lenne, ha valóban úgy működne minden, ahogy kellene.
de minden gyár más-más arányban keveri az olajban található bázisolajon kívüli többi adalékot.
én leírtam már, de röviden. oylan 75ezer km környékén cseréltem váltóban olajat. de kár volt! olyan olajat vettem, amit több olajválasztó oldal is dobott manuális olajat. castrol-t választottam. hidegben eléggé nehezen vett fokozatokat, a váltás sem volt határozott. sokáig húztam, mondom biztos túl új az olaj gondoltam naívan. aztán ugye jöttek a külföldi cikkek, ahol is ATF olajat ajánlottak manuál váltóban. mert a gyári is hasonló volt ahhoz. én is vettem Aral-tól, belement és voala, érezhető a különbség. oké, itt nagy különbség van ATF és sima váltóolaj között. mindkét helyen fogaskerekek is vannak kenve, viszont az ATF nyomásoknak is ellen kell állnia, és közvetítő szerepe van.
E46 esetében, vannak olajak, más gyártóktól, aminek van egy kódszáma, ami megfelelő a gyári olaj helyett, itt biztos olvasni róla.
de gyári olajat BMW szervizben kellene tudniuk kimérni, már ha nem akarnak átverni, igaz vagy 5-6ezer Ft/l áron teszik ezt. amiből az említett kódszámos olaj, kb feléből kijön.
szerintem aki így kezel dolgokat, hogy egyik olaj olyan neki, mint a másik, az egy igazi szakbarbár lehet, olyan, mint akinek egyik autó olyan mint a másik, stb.
elég tapasztalat van már itt, hogy igenis emberek érzik a márkák közti különbséget, halkabb motor, többlet olajfogyasztás, kapcsolási problémák váltók esetében. még nagy márkák esetében is.

Tegyük már helyre a fogalmakat mert nekem is van baj a hidegen sebességbe rakással!
Nem vezettem újnak mondható e46-ot! lehet hogy ez gyerekkorában is ilyen "szutyok váltóval rendelkezett"? az ATF olaj nem vékonyabb viszkozitású? ami eredményezheti hogy nem lesz megfelelő kenése a rudazatnak amin csuszkálnak a fogaskerekek? Mivel nincs hangja feltételezem nem károsodhatnak az alkatrészek a váltón belül?! szar érzés mikor még nem melegedett be minden aminek be kell és én vagyok az első a lámpánál és a "raj BMW-s" nem tud elindulni kicsit gáz!
Ha a gyár előír egy olajat miért is nem működik tökéletesen? Amúgy hallottam dextron-ról talán III-as!? Erről vélemény? Jó lenne ha gond nélkül tudnék váltani hogy ne nekem fájjon mikor érzem hogy valami nem jó mikor egyesbe próbálom tenni majd kisebb erő feszítéssel talán a kettest veszi először.


nekem nem volt váltás problémám a gyári oaljjal, ezért bánom, de azt hittem jobb lesz, meg mondom biztos érdemes cserélni. Castrol SMX-S manuális váltó olajjal, nekem az 1-es akadt, hidegben nem vette, csak ha előtte áthúztam 2-esbe, vagy többször rápróbáltam.
ATF óta (nekem Dexron II van benne) nincs 1-es akadás, a rükit nagyon ritkán, de tényleg ritkán csak másodjára veszi. viszont a többi fokozattal nincs gond. sőt menet közben a váltások is határozottabbak, szebbek úgy veszem észre.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. december 06. kedd, 15:00

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz liga86

Újonc

Elismertség: 6% (2 pont) | Hozzászólások: 33

Elküldve: 2016. december 06. kedd, 14:34


YELLOW írta:
trafordo27 írta:
Kabi írta: sziasztok,
mivel esedékes lesz az olajcsere (15e km-nél) gondoltam cserélem a váltóolajat is, mert a kettest akadva veszi (tudom lehet szinkrongyűrű is, de kezdjük az olajjal ). Végigolvastam ezt a topikot és nem igazán jutottam döntésre, melyik típus is lenne jó az autómba. Gyári előírása szerint MTF LT3 kellene bele, de kb sehol nem találok még itt németben sem. Specifikáció szerint Mannol-t találtam, de arról meg fogalmam sincs, hogy jó-e. Szóval segítséget kérnék, milyet tegyek a gyári helyett a váltóba?


Szia!
Nekem Mannol-t tettek bele, és semmi gondja nincs.
Kérdeztem a szakit, aki eléggé kente-vágta a témát, hogy mekkora jelentősége van az olaj márkájának....az volt a válasza h "olaj az olaj".
A mai világban tényleg sztem kicsit túl van "hipe"-olva ez az olaj téma....nyílván persze nem teszkó gazdaságos olajat kell bele tenni



az ilyen szaki az, akinek tök mindegy amúgy, csak haladjon a munkával, nem akar témázni sokat felette, legyen kuncsaft, aztán majd lesz valami.
részben igaza lenne, ha valóban úgy működne minden, ahogy kellene.
de minden gyár más-más arányban keveri az olajban található bázisolajon kívüli többi adalékot.
én leírtam már, de röviden. oylan 75ezer km környékén cseréltem váltóban olajat. de kár volt! olyan olajat vettem, amit több olajválasztó oldal is dobott manuális olajat. castrol-t választottam. hidegben eléggé nehezen vett fokozatokat, a váltás sem volt határozott. sokáig húztam, mondom biztos túl új az olaj gondoltam naívan. aztán ugye jöttek a külföldi cikkek, ahol is ATF olajat ajánlottak manuál váltóban. mert a gyári is hasonló volt ahhoz. én is vettem Aral-tól, belement és voala, érezhető a különbség. oké, itt nagy különbség van ATF és sima váltóolaj között. mindkét helyen fogaskerekek is vannak kenve, viszont az ATF nyomásoknak is ellen kell állnia, és közvetítő szerepe van.
E46 esetében, vannak olajak, más gyártóktól, aminek van egy kódszáma, ami megfelelő a gyári olaj helyett, itt biztos olvasni róla.
de gyári olajat BMW szervizben kellene tudniuk kimérni, már ha nem akarnak átverni, igaz vagy 5-6ezer Ft/l áron teszik ezt. amiből az említett kódszámos olaj, kb feléből kijön.
szerintem aki így kezel dolgokat, hogy egyik olaj olyan neki, mint a másik, az egy igazi szakbarbár lehet, olyan, mint akinek egyik autó olyan mint a másik, stb.
elég tapasztalat van már itt, hogy igenis emberek érzik a márkák közti különbséget, halkabb motor, többlet olajfogyasztás, kapcsolási problémák váltók esetében. még nagy márkák esetében is.

Tegyük már helyre a fogalmakat mert nekem is van baj a hidegen sebességbe rakással!
Nem vezettem újnak mondható e46-ot! lehet hogy ez gyerekkorában is ilyen "szutyok váltóval rendelkezett"? az ATF olaj nem vékonyabb viszkozitású? ami eredményezheti hogy nem lesz megfelelő kenése a rudazatnak amin csuszkálnak a fogaskerekek? Mivel nincs hangja feltételezem nem károsodhatnak az alkatrészek a váltón belül?! szar érzés mikor még nem melegedett be minden aminek be kell és én vagyok az első a lámpánál és a "raj BMW-s" nem tud elindulni kicsit gáz!
Ha a gyár előír egy olajat miért is nem működik tökéletesen? Amúgy hallottam dextron-ról talán III-as!? Erről vélemény? Jó lenne ha gond nélkül tudnék váltani hogy ne nekem fájjon mikor érzem hogy valami nem jó mikor egyesbe próbálom tenni majd kisebb erő feszítéssel talán a kettest veszi először.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. december 06. kedd, 13:54


trafordo27 írta:
Kabi írta: sziasztok,
mivel esedékes lesz az olajcsere (15e km-nél) gondoltam cserélem a váltóolajat is, mert a kettest akadva veszi (tudom lehet szinkrongyűrű is, de kezdjük az olajjal ). Végigolvastam ezt a topikot és nem igazán jutottam döntésre, melyik típus is lenne jó az autómba. Gyári előírása szerint MTF LT3 kellene bele, de kb sehol nem találok még itt németben sem. Specifikáció szerint Mannol-t találtam, de arról meg fogalmam sincs, hogy jó-e. Szóval segítséget kérnék, milyet tegyek a gyári helyett a váltóba?


Szia!
Nekem Mannol-t tettek bele, és semmi gondja nincs.
Kérdeztem a szakit, aki eléggé kente-vágta a témát, hogy mekkora jelentősége van az olaj márkájának....az volt a válasza h "olaj az olaj".
A mai világban tényleg sztem kicsit túl van "hipe"-olva ez az olaj téma....nyílván persze nem teszkó gazdaságos olajat kell bele tenni



az ilyen szaki az, akinek tök mindegy amúgy, csak haladjon a munkával, nem akar témázni sokat felette, legyen kuncsaft, aztán majd lesz valami.
részben igaza lenne, ha valóban úgy működne minden, ahogy kellene.
de minden gyár más-más arányban keveri az olajban található bázisolajon kívüli többi adalékot.
én leírtam már, de röviden. oylan 75ezer km környékén cseréltem váltóban olajat. de kár volt! olyan olajat vettem, amit több olajválasztó oldal is dobott manuális olajat. castrol-t választottam. hidegben eléggé nehezen vett fokozatokat, a váltás sem volt határozott. sokáig húztam, mondom biztos túl új az olaj gondoltam naívan. aztán ugye jöttek a külföldi cikkek, ahol is ATF olajat ajánlottak manuál váltóban. mert a gyári is hasonló volt ahhoz. én is vettem Aral-tól, belement és voala, érezhető a különbség. oké, itt nagy különbség van ATF és sima váltóolaj között. mindkét helyen fogaskerekek is vannak kenve, viszont az ATF nyomásoknak is ellen kell állnia, és közvetítő szerepe van.
E46 esetében, vannak olajak, más gyártóktól, aminek van egy kódszáma, ami megfelelő a gyári olaj helyett, itt biztos olvasni róla.
de gyári olajat BMW szervizben kellene tudniuk kimérni, már ha nem akarnak átverni, igaz vagy 5-6ezer Ft/l áron teszik ezt. amiből az említett kódszámos olaj, kb feléből kijön.
szerintem aki így kezel dolgokat, hogy egyik olaj olyan neki, mint a másik, az egy igazi szakbarbár lehet, olyan, mint akinek egyik autó olyan mint a másik, stb.
elég tapasztalat van már itt, hogy igenis emberek érzik a márkák közti különbséget, halkabb motor, többlet olajfogyasztás, kapcsolási problémák váltók esetében. még nagy márkák esetében is.

státusz trafordo27

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2016. december 06. kedd, 08:27


Kabi írta: sziasztok,
mivel esedékes lesz az olajcsere (15e km-nél) gondoltam cserélem a váltóolajat is, mert a kettest akadva veszi (tudom lehet szinkrongyűrű is, de kezdjük az olajjal ). Végigolvastam ezt a topikot és nem igazán jutottam döntésre, melyik típus is lenne jó az autómba. Gyári előírása szerint MTF LT3 kellene bele, de kb sehol nem találok még itt németben sem. Specifikáció szerint Mannol-t találtam, de arról meg fogalmam sincs, hogy jó-e. Szóval segítséget kérnék, milyet tegyek a gyári helyett a váltóba?


Szia!
Nekem Mannol-t tettek bele, és semmi gondja nincs.
Kérdeztem a szakit, aki eléggé kente-vágta a témát, hogy mekkora jelentősége van az olaj márkájának....az volt a válasza h "olaj az olaj".
A mai világban tényleg sztem kicsit túl van "hipe"-olva ez az olaj téma....nyílván persze nem teszkó gazdaságos olajat kell bele tenni