liga86 fórum hozzászólásai
« előző123következő »

liga86 Elküldve: 2017-06-28 18:52 Motor-váltó

Benyo89 írta: Sziasztok!
N42b18-as motornál hátul valahol rácsöpög az olaj a kipufogóra. Így ha pár napot áll az autó Indulás után ahogy leég ŕóla "kellemes"illat lesz az utastérben .
Valakinek van ötlete hol lehet a gond?
Köszönöm!


Hali! Vakum pumpa tömítés!

liga86 Elküldve: 2017-04-14 16:07 Nem tudom mi a baja az autómnak

YELLOW írta:
Vik0417 írta: Sziasztok!

A "Nem indul" topicban már kérdeztem ugyanezzel a problémával kapcsolatban, sajnos nem kaptam választ, viszont azóta volt autószerelőnél a kocsi, sajnos rájönni nem tudott a hibára, viszont szűkült a kör, remélem valakinek így már van tippje.

Szóval a probléma az, hogy hosszabb állás után nem indul az autó, csak 3-4-5-6. próbálkozásra függően attól, hogy mennyi időt állt a kocsi.
AC pumpa OK, akksi új.
A szerelő azért nem tudott mit kezdeni vele, mert nála nem állt fent a hibajelenség. Amikor odavittem, megnézte, próbálta, indult, nyilván akkor nem állt előtte sokat. Aztán másnap indította többször, indult. Utána eltelt két teljes nap és láss csodát, pöccre indult. Már kezdtem reménykedni, hogy meggyógyult, elhoztam, de természetesen ugyanúgy csinálja nálam, mint eddig.
Az autószerelő csak indította többször, nem ment vele, nem melegedett fel a motor, valószínűleg ezért nem produkálta a hibát. (Valahogy úgy éreztem, hogy ő nem is hiszi, hogy bármilyen baja lenne a kocsinak, esetleg dús keverékre gyanakodott, de hiba nélkül mit csináljon vele...)

Ha valakinek lenne ötlete, hogy mi lehet a probléma, akkor szívesen várok minden tippet, hogy merre indulhatnánk. Sajnos napi szinten van szükségem a kocsira, nem nagyon tudom megint több napra otthagyni a szerelőnél úgy, hogy lehet, hogy nem is tud mit b.ni vele, ezért kellene egy támpont, hogy hol is kéne kezdeni.

Köszönöm a válaszokat, és srry, hogy ide is beírtam, de nagyon szeretném, ha megoldódna a gond.

Hozzátenném még, hogy nehéz indulásnál fordulatszámmérő kimozdul. Minél többször próbálom indítani, annál jobban röfög már, indulna szegény, de valamiért nem tud. Aztán egyszer csak beindul nagynehezen, kicsit dadog 1-2 mp.ig, van, hogy kéthenger hang van ezalatt, akár egy traktor. Aztán szépen beáll az alapjárat és fasza minden.


az oké, hogy az AC nyom üzemanyagot, attól hosszas állás után még vissza ejti az üzemanyagot.
hosszabb állás után próbálgasd ezt a módszert:
-> gyújtást ráadod, de nem indítasz -> leveszed a gyújtást, újra ráadod -> majd a 3.-4. után indítasz csak.
ha így minen esetben indult, akkor az az AC nem jó, vagyis a szelep, ami benne van az nem jó. de csak egyben cserélhető ha minden igaz a pumpával.
lehet jeladó hiba is, de arról kellene legyen tárolt hiba.


Na szóval!!! Ha meleg a motor és vissza hűlt egy kicsit akkor indul nehezen???? Hibát nem dob semmit??? a saját tapasztalatom alapján nem vagyok autószerelő de..... köcsög bmw van
Meg kellene nézetni a főtengely jeladót mondjon bárki bármit ezekre a köcsög jeladókra nem b@ssza ki a hibát!!!!!! (hibakód nélkül kicseréltem a vezérműtengely jeladókat és jött a csoda az autó elkezdett kulturáltan járni)
amúgy én ezekkel a hibákkal küszködöm csak még nem volt időm kisakkozni mindent mert lehet lambda szonda is az meg nem két forint!

liga86 Elküldve: 2017-03-19 19:45 Mi lehet a baj?_

YELLOW írta:
liga86 írta:
YELLOW írta:
liga86 írta:
YELLOW írta:
liga86 írta: Hali.Ha valaki megnézné a videót hozzá tenném hogy közben a check engine villogott mint a stroboszkóp majd be állt mint a ge.is lepedő hibának gépre téve 2-es 3-as hengert írt, ez vajon gyújtó trafó vagy lehet?(a gyertyák 5 hónapos ngk) a trafótól lehet ilyne zetor kopogós hangja???
https://www.youtube.com/watch?v=kViq5yTS83k
Köszi


nekem gyertyacsere után kb 150km-rel adta be az egyik trafó az unalmas. bár már előtte is volt 2 alkalommal, olyan több hónap különbséggel, hogy hasonlóan indult be. majd a következő indításra semmi probléma. végül megadta magát a gyertyacserét követően.
viszont amikor megy, akkor már nem tűnik úgy, mintha nem menne egy henger. nekem jobban rázkódott és full Subaru-s boxer hangja volt, meg marha büdös a kipuff gáz.
még esetleg azt lehet megnézni, hogy a trafó rendesen rá lett-e nyomva a gyertyára, mert nekem is volt 1, ami fentebb volt. azt hittük, hogy kilőtte a gyertyát. de fura, mert pont ami nem volt jól rárakva, annak a trafónak nem volt baja, hanem a mellette lévőnek.
szóval előbb nézd meg jól rajta vannak-e a trafók. ha igen,. akkor érdemes cserélni mind a négyet. az új gyertya (nekem is NGK van benne) ki fingatja az amúgy is gyárilag problémás trafókat. én a Beru-t ajánlom.

Tudtam én csak nem sejtettem!! igen egyszer csinálja aztán életre kell es minden oké
Pont az a vicc hogy a beru adta meg magát! A kipufogó füstöl de se olaj se más szagnak nem tudtam be azonosítani! Köszi a tippet! Jöhet a banán dobálás a ketrecbe!!


akkor már volt cserélve trafó?
én azért cseréltem mindet, mert nekem 85ezer km környékén volt ez. és nekem még a gyári, kb 100ezer környékén tönkremenő tarfók voltak benne. mivel új gyertya fingatta ki az egyiket, úgy nagy volt rá az esély, hogy megy a többi is később. tehettem volna bele 1db Bosch-t 14-ért akarták adni, de inkább vettem bele Beru-t olyan 7500Ft/db áron nagy kedvezménnyel fanatikus kollégától. aztán cseréltem mind a négyet. azóta ment bele 25ezer km ( ), de nincs gond. jó ha a trafók állapota egységes, nem gyengébb egyik-másik. persze ha most 1db megint tönkre menne, akkor még nem cserélném mind a négyet, csak egyet.

Lehet elviszem villamosagishoz mert kicsit furcsállom hogy csak melegen vagy kék tartomány fölött csinálja! De a trafokat minden fele kép cserelem!


na ez így érdekesebb. mert ugye a kék felett vált át a motor Valvetronic üzemmódra. addig sima fojtószelepes üzemmódban megy, mint bármelyik natúr motor.
Valvetronic üzemmódban ugye a szelepek nyitásmélysével szabályoz, ugye a gázállás azt befolyásolja. nem kizárt, hogy a Valvetronic-kal lesz valami. vagy az állítómotor, vagy a vezérlése, lehet egy SW frissítés kelelne rá. rosszabb esetben az excentertengelye kopott, vagy a köztes himbakarok. ha kopás van, arról nem feltétlen lesz hibaüzenet. ja meg lehet még az excentertengely helyzetérzékelő szenzorja is.

Hiba üzenet van: 2-3 henger gyújtás kimaradás! Viszont az idő haladtával egyre erőteljesebb a dolog ráz a kasztni es nem megy egy biztos de lehet 2 henger se! Ha valvetronic remelem nem csak 2 hengerre írna hibát!?

liga86 Elküldve: 2017-03-19 18:44 Mi lehet a baj?_

YELLOW írta:
liga86 írta:
YELLOW írta:
liga86 írta: Hali.Ha valaki megnézné a videót hozzá tenném hogy közben a check engine villogott mint a stroboszkóp majd be állt mint a ge.is lepedő hibának gépre téve 2-es 3-as hengert írt, ez vajon gyújtó trafó vagy lehet?(a gyertyák 5 hónapos ngk) a trafótól lehet ilyne zetor kopogós hangja???
https://www.youtube.com/watch?v=kViq5yTS83k
Köszi


nekem gyertyacsere után kb 150km-rel adta be az egyik trafó az unalmas. bár már előtte is volt 2 alkalommal, olyan több hónap különbséggel, hogy hasonlóan indult be. majd a következő indításra semmi probléma. végül megadta magát a gyertyacserét követően.
viszont amikor megy, akkor már nem tűnik úgy, mintha nem menne egy henger. nekem jobban rázkódott és full Subaru-s boxer hangja volt, meg marha büdös a kipuff gáz.
még esetleg azt lehet megnézni, hogy a trafó rendesen rá lett-e nyomva a gyertyára, mert nekem is volt 1, ami fentebb volt. azt hittük, hogy kilőtte a gyertyát. de fura, mert pont ami nem volt jól rárakva, annak a trafónak nem volt baja, hanem a mellette lévőnek.
szóval előbb nézd meg jól rajta vannak-e a trafók. ha igen,. akkor érdemes cserélni mind a négyet. az új gyertya (nekem is NGK van benne) ki fingatja az amúgy is gyárilag problémás trafókat. én a Beru-t ajánlom.

Tudtam én csak nem sejtettem!! igen egyszer csinálja aztán életre kell es minden oké
Pont az a vicc hogy a beru adta meg magát! A kipufogó füstöl de se olaj se más szagnak nem tudtam be azonosítani! Köszi a tippet! Jöhet a banán dobálás a ketrecbe!!


akkor már volt cserélve trafó?
én azért cseréltem mindet, mert nekem 85ezer km környékén volt ez. és nekem még a gyári, kb 100ezer környékén tönkremenő tarfók voltak benne. mivel új gyertya fingatta ki az egyiket, úgy nagy volt rá az esély, hogy megy a többi is később. tehettem volna bele 1db Bosch-t 14-ért akarták adni, de inkább vettem bele Beru-t olyan 7500Ft/db áron nagy kedvezménnyel fanatikus kollégától. aztán cseréltem mind a négyet. azóta ment bele 25ezer km ( ), de nincs gond. jó ha a trafók állapota egységes, nem gyengébb egyik-másik. persze ha most 1db megint tönkre menne, akkor még nem cserélném mind a négyet, csak egyet.

Lehet elviszem villamosagishoz mert kicsit furcsállom hogy csak melegen vagy kék tartomány fölött csinálja! De a trafokat minden fele kép cserelem!

liga86 Elküldve: 2017-03-19 12:21 Mi lehet a baj?_

YELLOW írta:
liga86 írta: Hali.Ha valaki megnézné a videót hozzá tenném hogy közben a check engine villogott mint a stroboszkóp majd be állt mint a ge.is lepedő hibának gépre téve 2-es 3-as hengert írt, ez vajon gyújtó trafó vagy lehet?(a gyertyák 5 hónapos ngk) a trafótól lehet ilyne zetor kopogós hangja???
https://www.youtube.com/watch?v=kViq5yTS83k
Köszi


nekem gyertyacsere után kb 150km-rel adta be az egyik trafó az unalmas. bár már előtte is volt 2 alkalommal, olyan több hónap különbséggel, hogy hasonlóan indult be. majd a következő indításra semmi probléma. végül megadta magát a gyertyacserét követően.
viszont amikor megy, akkor már nem tűnik úgy, mintha nem menne egy henger. nekem jobban rázkódott és full Subaru-s boxer hangja volt, meg marha büdös a kipuff gáz.
még esetleg azt lehet megnézni, hogy a trafó rendesen rá lett-e nyomva a gyertyára, mert nekem is volt 1, ami fentebb volt. azt hittük, hogy kilőtte a gyertyát. de fura, mert pont ami nem volt jól rárakva, annak a trafónak nem volt baja, hanem a mellette lévőnek.
szóval előbb nézd meg jól rajta vannak-e a trafók. ha igen,. akkor érdemes cserélni mind a négyet. az új gyertya (nekem is NGK van benne) ki fingatja az amúgy is gyárilag problémás trafókat. én a Beru-t ajánlom.

Tudtam én csak nem sejtettem!! igen egyszer csinálja aztán életre kell es minden oké
Pont az a vicc hogy a beru adta meg magát! A kipufogó füstöl de se olaj se más szagnak nem tudtam be azonosítani! Köszi a tippet! Jöhet a banán dobálás a ketrecbe!!

liga86 Elküldve: 2017-03-18 11:05 Mi lehet a baj?_

Hali.Ha valaki megnézné a videót hozzá tenném hogy közben a check engine villogott mint a stroboszkóp majd be állt mint a ge.is lepedő hibának gépre téve 2-es 3-as hengert írt, ez vajon gyújtó trafó vagy lehet?(a gyertyák 5 hónapos ngk) a trafótól lehet ilyne zetor kopogós hangja???
https://www.youtube.com/watch?v=kViq5yTS83k
Köszi

liga86 Elküldve: 2017-03-16 12:34 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

maestro006 írta: Sziasztok!

Vajon ez a méret elfér e46 alatt?

225/40 r18 et37 8x18

255/35 r18 et35 9x18


a hátsó talán egy kicsit necces de lehet kell majd peremezni elől jó hátul ha tudod egy 235/... rámegy!

liga86 Elküldve: 2017-03-08 11:07 Mi lehet a baj?_

Üdv mindenki! Kérdéssel fordulok a csoport tagjaihoz! N42/ 100bol 99* pöc röff az autó hidegen! Bemelegedett állapotban ha 20perc után indulnék dadogva indul illetve felpörög 1200ig vissza esik 500ra es gyötrelmesen épül az alapjárat ha nem fullad le egyből! A gyertyák újak a motor nem jár szépen mert nagy a rezonancia (új váltó es motor tartó bak bent vannak) és vákum van a motorban aminek nem kellene állítólag (nagyon erősen rántja vissza a sapkát)! Diaggal hiba mentes! Féléves karter gáz szűrő van benne! Illetve a fogyasztásom most jobb időben is 10.6
Valakinek valami ötlet?

liga86 Elküldve: 2017-02-27 18:08 Mi lehet a baj?_

Babuci1987 írta:
liga86 írta:
Babuci1987 írta: Hali Mindenki !

A következő lenne a kérdésem ! Van nekem egy 2000 évjáratú 320 d e46 touringom manuális váltóval következőt produkálja , nyugottan megyek vele egy 90-es tempút majd amikopr előzni szeretneék / kis gázt adok / akkor a fordulat szám mérőm 2000- ről felpörög 2300 -ra ott megtartja a fordulatot a kocsi addig gyorsul majd utánna vissza esik a fordulat és folyamatosan gyorsul tovább / olyan mintha automata lenne / és közben egy nagyon csúnya morgó rázkódó hang jön ki belőle hátsó tájékról valamint középről !!

Ez mi lehet ???

MIlán

szerintem kuplung lesz a ludas ( csere esedékes) és olyan mint ha a kerék pörögne ki de persze nem pörög az ki csak a kuplung csúszik



Az király lesz !
De vajaon mi lehet a morgó hang ???

Ha minden igaz abban a tartományban adja le a nyomatékot ott még nem tapadt meg a kuplung es elkezd csúszni! Ahogy a tárcsa es a szerkezet csúszik attól van az a morgás!
De egy konzultáció a szerelovel nem árt

liga86 Elküldve: 2017-02-27 14:25 Mi lehet a baj?_

Babuci1987 írta: Hali Mindenki !

A következő lenne a kérdésem ! Van nekem egy 2000 évjáratú 320 d e46 touringom manuális váltóval következőt produkálja , nyugottan megyek vele egy 90-es tempút majd amikopr előzni szeretneék / kis gázt adok / akkor a fordulat szám mérőm 2000- ről felpörög 2300 -ra ott megtartja a fordulatot a kocsi addig gyorsul majd utánna vissza esik a fordulat és folyamatosan gyorsul tovább / olyan mintha automata lenne / és közben egy nagyon csúnya morgó rázkódó hang jön ki belőle hátsó tájékról valamint középről !!

Ez mi lehet ???

MIlán

szerintem kuplung lesz a ludas ( csere esedékes) és olyan mint ha a kerék pörögne ki de persze nem pörög az ki csak a kuplung csúszik


liga86 Elküldve: 2017-02-20 11:11 Klímavezérlõ hiba

Tano írta:
mbalazs82 írta: Köszönöm! Az itt a 7-es számű?

A link neve


Igen az.


Az nem a kisegítő vízpumpa? nekem az kelepel mintha muszáj lenne neki. viszont a fűtésem (még) tökéletes

liga86 Elküldve: 2017-02-15 10:54 BMW318i E46

Pocses írta:
rup677 írta: Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék.143 lovas 18i, múlt héten tankolásnál ellenőriztem az olajszintet és kicsit benzin szagú volt, most így 400 km után egy literrel több lett benne, és mivel olajat nem öntöttem bele gondolom benzinből.A kérdésem az lenne hogy ennél a motornál ez csakis a gyűrűnél keveredhet? magyarul kopott motorról van szó, vagy esetleg más vonalon is el lehet indulni?


Ezt sajna nem tudom, de arra figyelj 200ezer futott km-nél a vezérműlánc az cserés mert már lóghat nem kicsit!


Hali. megkérdezhetem hogy miből állapítod meg hogy egy literrel több?( nivopálca min.max. között van 1 liter) a fogyasztásod drasztikusan meggkellene hogy nőjön ahoz hogy a motorba annyi benzin kerüljön! a benzin szag a motorban lehet akár magassabb fogyasztás ( légtömeg mérő vagy lambdaszonda hiba) ha tankolásnál ellenőrizted feltételezem nem hagytad hogy az olaj rendesen vissza folyon ahova kell neki(nem két perc)?! ebben a motorban az olaj inkább eltűnik mintsem több legyen

liga86 Elküldve: 2016-12-06 15:27 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

YELLOW írta:
liga86 írta:
YELLOW írta:
trafordo27 írta:
Kabi írta: sziasztok,
mivel esedékes lesz az olajcsere (15e km-nél) gondoltam cserélem a váltóolajat is, mert a kettest akadva veszi (tudom lehet szinkrongyűrű is, de kezdjük az olajjal ). Végigolvastam ezt a topikot és nem igazán jutottam döntésre, melyik típus is lenne jó az autómba. Gyári előírása szerint MTF LT3 kellene bele, de kb sehol nem találok még itt németben sem. Specifikáció szerint Mannol-t találtam, de arról meg fogalmam sincs, hogy jó-e. Szóval segítséget kérnék, milyet tegyek a gyári helyett a váltóba?


Szia!
Nekem Mannol-t tettek bele, és semmi gondja nincs.
Kérdeztem a szakit, aki eléggé kente-vágta a témát, hogy mekkora jelentősége van az olaj márkájának....az volt a válasza h "olaj az olaj".
A mai világban tényleg sztem kicsit túl van "hipe"-olva ez az olaj téma....nyílván persze nem teszkó gazdaságos olajat kell bele tenni



az ilyen szaki az, akinek tök mindegy amúgy, csak haladjon a munkával, nem akar témázni sokat felette, legyen kuncsaft, aztán majd lesz valami.
részben igaza lenne, ha valóban úgy működne minden, ahogy kellene.
de minden gyár más-más arányban keveri az olajban található bázisolajon kívüli többi adalékot.
én leírtam már, de röviden. oylan 75ezer km környékén cseréltem váltóban olajat. de kár volt! olyan olajat vettem, amit több olajválasztó oldal is dobott manuális olajat. castrol-t választottam. hidegben eléggé nehezen vett fokozatokat, a váltás sem volt határozott. sokáig húztam, mondom biztos túl új az olaj gondoltam naívan. aztán ugye jöttek a külföldi cikkek, ahol is ATF olajat ajánlottak manuál váltóban. mert a gyári is hasonló volt ahhoz. én is vettem Aral-tól, belement és voala, érezhető a különbség. oké, itt nagy különbség van ATF és sima váltóolaj között. mindkét helyen fogaskerekek is vannak kenve, viszont az ATF nyomásoknak is ellen kell állnia, és közvetítő szerepe van.
E46 esetében, vannak olajak, más gyártóktól, aminek van egy kódszáma, ami megfelelő a gyári olaj helyett, itt biztos olvasni róla.
de gyári olajat BMW szervizben kellene tudniuk kimérni, már ha nem akarnak átverni, igaz vagy 5-6ezer Ft/l áron teszik ezt. amiből az említett kódszámos olaj, kb feléből kijön.
szerintem aki így kezel dolgokat, hogy egyik olaj olyan neki, mint a másik, az egy igazi szakbarbár lehet, olyan, mint akinek egyik autó olyan mint a másik, stb.
elég tapasztalat van már itt, hogy igenis emberek érzik a márkák közti különbséget, halkabb motor, többlet olajfogyasztás, kapcsolási problémák váltók esetében. még nagy márkák esetében is.

Tegyük már helyre a fogalmakat mert nekem is van baj a hidegen sebességbe rakással!
Nem vezettem újnak mondható e46-ot! lehet hogy ez gyerekkorában is ilyen "szutyok váltóval rendelkezett"? az ATF olaj nem vékonyabb viszkozitású? ami eredményezheti hogy nem lesz megfelelő kenése a rudazatnak amin csuszkálnak a fogaskerekek? Mivel nincs hangja feltételezem nem károsodhatnak az alkatrészek a váltón belül?! szar érzés mikor még nem melegedett be minden aminek be kell és én vagyok az első a lámpánál és a "raj BMW-s" nem tud elindulni kicsit gáz!
Ha a gyár előír egy olajat miért is nem működik tökéletesen? Amúgy hallottam dextron-ról talán III-as!? Erről vélemény? Jó lenne ha gond nélkül tudnék váltani hogy ne nekem fájjon mikor érzem hogy valami nem jó mikor egyesbe próbálom tenni majd kisebb erő feszítéssel talán a kettest veszi először.


nekem nem volt váltás problémám a gyári oaljjal, ezért bánom, de azt hittem jobb lesz, meg mondom biztos érdemes cserélni. Castrol SMX-S manuális váltó olajjal, nekem az 1-es akadt, hidegben nem vette, csak ha előtte áthúztam 2-esbe, vagy többször rápróbáltam.
ATF óta (nekem Dexron II van benne) nincs 1-es akadás, a rükit nagyon ritkán, de tényleg ritkán csak másodjára veszi. viszont a többi fokozattal nincs gond. sőt menet közben a váltások is határozottabbak, szebbek úgy veszem észre.

Ugyan ez az enyém is! szóval Dextron II-est? köszi

liga86 Elküldve: 2016-12-06 14:34 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

YELLOW írta:
trafordo27 írta:
Kabi írta: sziasztok,
mivel esedékes lesz az olajcsere (15e km-nél) gondoltam cserélem a váltóolajat is, mert a kettest akadva veszi (tudom lehet szinkrongyűrű is, de kezdjük az olajjal ). Végigolvastam ezt a topikot és nem igazán jutottam döntésre, melyik típus is lenne jó az autómba. Gyári előírása szerint MTF LT3 kellene bele, de kb sehol nem találok még itt németben sem. Specifikáció szerint Mannol-t találtam, de arról meg fogalmam sincs, hogy jó-e. Szóval segítséget kérnék, milyet tegyek a gyári helyett a váltóba?


Szia!
Nekem Mannol-t tettek bele, és semmi gondja nincs.
Kérdeztem a szakit, aki eléggé kente-vágta a témát, hogy mekkora jelentősége van az olaj márkájának....az volt a válasza h "olaj az olaj".
A mai világban tényleg sztem kicsit túl van "hipe"-olva ez az olaj téma....nyílván persze nem teszkó gazdaságos olajat kell bele tenni



az ilyen szaki az, akinek tök mindegy amúgy, csak haladjon a munkával, nem akar témázni sokat felette, legyen kuncsaft, aztán majd lesz valami.
részben igaza lenne, ha valóban úgy működne minden, ahogy kellene.
de minden gyár más-más arányban keveri az olajban található bázisolajon kívüli többi adalékot.
én leírtam már, de röviden. oylan 75ezer km környékén cseréltem váltóban olajat. de kár volt! olyan olajat vettem, amit több olajválasztó oldal is dobott manuális olajat. castrol-t választottam. hidegben eléggé nehezen vett fokozatokat, a váltás sem volt határozott. sokáig húztam, mondom biztos túl új az olaj gondoltam naívan. aztán ugye jöttek a külföldi cikkek, ahol is ATF olajat ajánlottak manuál váltóban. mert a gyári is hasonló volt ahhoz. én is vettem Aral-tól, belement és voala, érezhető a különbség. oké, itt nagy különbség van ATF és sima váltóolaj között. mindkét helyen fogaskerekek is vannak kenve, viszont az ATF nyomásoknak is ellen kell állnia, és közvetítő szerepe van.
E46 esetében, vannak olajak, más gyártóktól, aminek van egy kódszáma, ami megfelelő a gyári olaj helyett, itt biztos olvasni róla.
de gyári olajat BMW szervizben kellene tudniuk kimérni, már ha nem akarnak átverni, igaz vagy 5-6ezer Ft/l áron teszik ezt. amiből az említett kódszámos olaj, kb feléből kijön.
szerintem aki így kezel dolgokat, hogy egyik olaj olyan neki, mint a másik, az egy igazi szakbarbár lehet, olyan, mint akinek egyik autó olyan mint a másik, stb.
elég tapasztalat van már itt, hogy igenis emberek érzik a márkák közti különbséget, halkabb motor, többlet olajfogyasztás, kapcsolási problémák váltók esetében. még nagy márkák esetében is.

Tegyük már helyre a fogalmakat mert nekem is van baj a hidegen sebességbe rakással!
Nem vezettem újnak mondható e46-ot! lehet hogy ez gyerekkorában is ilyen "szutyok váltóval rendelkezett"? az ATF olaj nem vékonyabb viszkozitású? ami eredményezheti hogy nem lesz megfelelő kenése a rudazatnak amin csuszkálnak a fogaskerekek? Mivel nincs hangja feltételezem nem károsodhatnak az alkatrészek a váltón belül?! szar érzés mikor még nem melegedett be minden aminek be kell és én vagyok az első a lámpánál és a "raj BMW-s" nem tud elindulni kicsit gáz!
Ha a gyár előír egy olajat miért is nem működik tökéletesen? Amúgy hallottam dextron-ról talán III-as!? Erről vélemény? Jó lenne ha gond nélkül tudnék váltani hogy ne nekem fájjon mikor érzem hogy valami nem jó mikor egyesbe próbálom tenni majd kisebb erő feszítéssel talán a kettest veszi először.

liga86 Elküldve: 2016-12-05 19:34 Akkumulátor

John írta:
John írta:
liga86 írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok (más topicban is érdeklődtem már)Hogy lehet megszüntetni ezt a tiltást,új akksim van pedig és hajnali fagyban ha csak fél voltal kevesebb az áram máriss csak kattog.... https://www.youtube.com/watch?...s&t=3s


de nem érted? azét nem indít, mert nem akarja teljesen tönkre vágni az akksid, azért, mert mondjuk csak nincs normálisan feltöltve.
tedd fel a töltőre legalább egy 24 órát azt az akksit, aztán kész. ha normális töltőd van, processzorvezérelt, akkor több napot is lehet rajta.
ha utána sem fog indítani, akkor vagy rossz az akksi és nemtartja meg a töltést, pl egyik cella kilátszik, nincs lében, vagy van valami vámpírfogyasztód, ami leszívja az akksit.
ha nem szívja le valami, akkor rossz az akksi, cseréltetni kell garanciában.
terhelővillával rámérnek. nekem a rossz akksit előtte töltöttem, ráterheltek, és fele anniyt nem tudott, mint amit kellett volna. 1x tudta indítani az autót.
ez ilyen egyszerű, nem kikapcsolgatni kell dolgokat, mert nem leszel előrébb vele, ha rossz az akksid, vagy valami szívja ájszaka az akksid.

az előző akksimnál 4 évig töltőre sem raktam, pedig rövideket jártam vele, sok indítással, sosem csinálta ezt. mert jó volt az akksi, nem volt vámpír fogyasztóm. 4 év után is csak azért tettem rá ősszel, vagy télen, mert 4 év után minden nap ajándék, és nem tesz jót az akksinak, ha lemerült állapot közelében van sokáig.


De miért az autó dönti el az ember helyett mikor jó az akksi? Érdekes módon az e34-em-ben nemvolt ilyen tiltás pedig 2.5-ös diesel motor volt benne és még ha csak félig volt az akksi akkor is engedte forgatni,ami a benzinesnek pont elég lenne hogy beröffenjen.... A másik pedig az lenne hogy Garanciába hova tudnám vinni az akksit amit ott kell hagyni és nincs csere akksim és mire bevizsgálnák az hetekbe telne,itt lakom Cegléd után a pusztában...


addigra biztosítson csere akksit. de én most is azt mondom, hogy csak fel kellene rendesen tölteni.
sajnos nem tudom hol kell állítani, így ebben nem tudok segíteni.
de nekem még ilyen problémám csak rossz akksi esetén volt.
ha nem rossz az akksid, akkor töltsd fel, vagy derítsd ki nincs-e valami ami meríti.
ez ilyen, itt az autó dönti el. de a 11,8V az nem megfelelő és kész, hiába lovagolsz ezen.
Rendben,értelek de ismerd be hogy ez a tiltás egy elbaszott funkció és a Tds-be se volt ilyen

Utolsó kérdésem lenne még,megtaláltam a blokkot idén Augusztus 7.-én vettem az akksit a számla szerint (Bosch akksi pedig)ha nem szervízben hanem magamnak szereltem be az akksit,akkor megtagadhatják a garanciát és a bevizsglást? (Érdemes egyáltalán visszavinni?)


ez nézőpont kérdése. szerintem nem hülye funkció, pedig szívtam miatta már nem egyszer, de legalább a második akksi cserénél már kínlódtam vele annyit, hanem pár napon belül vettem újat. az, hogy régi autókba nem volt ilyen egy dolog.

nem tagadhatja meg a garnciát, hisz beüzemelés után vitted vissza, tehát jól be lett szerelve. max anniyt csinál, hogy rámér a generátorra, ha az jól tölt, akkor nem mondhat semmit.
attól, hogy Bosch nem jelent semmit. a silver akksijai egy rakat sz.rok. ahonnan vetted, kitudja ott is mióta állt. gyártás után fél évnél többet nem célszerű tárolni, nagy akksi kerskedésekben is töltögetik őket, mert az állás, ha nem zajlik le benne a kémiai folyamat, az a halála. nyilván zajlik benne folyamat, hiszen önkisülés megy végbe szépen lassan.
Köszönöm,akkor holnap viszem is vissza,ha mégse akarják átvenni mire hivatkozzak? (am kezdek rájönni hogy a Bosch már tényleg nem ugyanaz mint régen,csak rá teszik a nevüket a termékre...)


Hali
Csak kíváncsiságból milyen amperórás az aksi?

55-ös, de már vissza vették és oda adták az árát,elvileg kifoghattam egy hibás terméket

(a mocim 1.6-os benya,abba bőven elégnek kellett volna lennie)


Persze elég.... optimális körülmények között (nyáron, folytonos használatban az autó)
Télen se perc alatt leszopja a hideg az aksit annyira hogy csak tekerjen az önindító ( ha teker) nekem 2.0 facelift 318 és ugyan így jártam 45 percet volt magára hagyva a drága helyzet jelzővel meg bekacsolt rádióval ugy hogy nem szólt a zene. 62-es aksi van benne de kevés legalább 70-est mondanak vagy nagyobb ha be fér a helyére.
Amúgy a generátorra is rámérettem hátha bajos de semmi baja és az aksi is új exide
« előző123következő »