mbwrestling írta:
Sziasztok. Egy 2010es E90 320d-vel rendelkeem, amibe 135ezer km van jelenleg. A gépet külföldről hoztam be, és a külföldi szervizelesek alapján 118ezer-nél volt olajcsere és szűrő csere benn. De a fedélzeti computer-em azt mutatja, hogy csak 12ezer km múlva vigyem szervizelni. Kérdésem, az lenne hogy a gépem által mutatott infókat mennyire vegyem figyelembe? Vagy ne törődjek vele és vigyem olaj cserére? Mertha a gép jól érzékeli és még jó úgy az olaj ahogy van akkor addig nem csereltetem...Egyébként a fedélzeti szerint még semmi nem szorul cserére, de azér mégis belement 20ezer már. Ti mit javasoltok? Mit tegyek? Előre is köszi a válaszokat!
Hello, grat a géphez!
Nem én vagyok a legrelevánsabb szaki, de általánosságban azt szoktam hallani, hogy 15-20e km / 1 egy év lejárta után (bármelyiket eléred, akkor már) aktuális az olajcsere, ha vigyázni akarsz a gépre.
Azt hiszem a fedélzeti kb. 30e-ről számol vissza, bár nem lineárisan, hanem függ attól is, hogy miként használod. De a lényeg, hogy sokkal tágabb intervallumot ad meg, mint amit egy jóérzésű tulaj hagyna.
A másik arany igazság, hogy használtató vásárlás után minél hamarabb szerintem érdemes egy olaj / szűrű / miegymás cserét megejteni. Nem szabad megbízni az előző tulajban.