státusz Adi01

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 229

Elküldve: 2017. január 25. szerda, 00:20


Sziasztok!
Milyen márkájú vezérműláncot ajánlotok 2002 320d 150 LE 204D4-es motorhoz a gyárin kívül?
Ha jól tudom, SWAG a bmw-nek a beszállítója.
Másik kérdésem, hogy hány lánc van most végül is? Egy alsó meg egy felső?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2007

státusz thomeee

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2016. december 29. csütörtök, 15:46


Sziasztok,

Van egy 2007-es BMW E90 318i masinám, 159k km-el. Tegnap kidobta a check lámpát, majd a következő indításnál már nem volt benne a hiba.
A hibát kolvasva/megkeresve ezt találtuk:

1-2 hónapja a hnagja is egy kicsit "csattogósabb" lett szerintem (bár nem értek hozzá).

Szerintetek cserélni kéne a vezérlést?
Mennyibe jön ki egy ilyen csere kb.?

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2016. december 13. kedd, 20:09


Hetfon leadtam a kocsit a Bmwnel, hogy hallgassak meg geppel a lancot. Ma hivtak, mind2 lanc csere. Kervenyet nyujtottak be hogy jotanyossagi alapon kicsereljek. Csutortokon kapok valaszt, hogy ingyen megy vagy fizetos.

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2016. november 11. péntek, 10:56


YELLOW írta:
tusi_ írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
tusi_ írta:
YELLOW írta:

hát ez biztos nem nyúlás. de a legtöbb fénykép a világban így próbálnak hatni. lefotóznak valamit, de nincs magyarázat. egy ilyen laza lánc szétvert volna mindnet már
tutti szét van már bontva!


Gondolom a feszito ki van kapva, mert mintha a motor is meg lenne mar dontve. De ez akkor sem egeszseges. Ha ilyen egy gyari uj lanc, feszitetlenul, akkor igencsak megertem a lanc problemakat.


Ez elugrott!! A feszítő még bent volt,csak lazítva lett minimàlisan.
Ne haragudj yellow,hogy felraktam a képet ígérem többet nem teszek ilyet.
Az új làncot feszítő nélkül sem tudod felemelni!!


én nem haragszom

szerk.: bár személy szerint, ha már érintett vagyok, jobban örültem volna egy olyan képnek, ahol semmi nincs meglazítva.
hogy megugrott, mi mást csinált még?
fogaskereket nem kellett cserélni?


Ugyan BMWben nem, de zsiguliban csereltem mar szemelyesen lancot - vagy 20 eve - de abban az uj lanc is feszes volt. Ha nem lenne, akkor nem kene elvagni es ujra osszeszegecselni, vagy komplett kifüzni - lanckerek levesz- hanem siman csak ralapatolni azt szeva. A feszito kb 1.5-2 cmt tud mozogni, ez van vagy 4. A patron dolga amugysem az, hogy egy ilyen nyulast kifeszitsen, hanem hogy a lanc rezgeseket simitsa ki terheles valtasnal.


nyilván. de ha az új lánc olyan feszes, akkor nem is tud rajta túl sokat simítani.
ez kb olyan lehet, mint egy láncfűrész. beállítod a lánc feszességet, vágsz vele egy párat és utána újra kell ellenőrizni, ha kell állítani.
magyarán a vadi új lánc is, egy 1000km alatt biztos meg fog nyúlni minimálisan és ezt, illetve a későbbi nyúlásnak is utána kell menjen a feszítő.


Termeszetesen kell utanfeszitenie, azert van 1-2 cm jatek benne.
A regi lancok elmentek 4-500e km-t, persze kozelrol sem voltak ilyen korulmenyeknek kiteve, mint a maiak. Gondolok itt foleg a modern dizelekre.. Ott is eleg volt az 1-2 cm. Az, hogy ma a minoseguk, vagy az olajok, terheles, vagy mind3 miatt ilyen szarok, az mar kerdeses. Az M47-ben is volt 163 lo, mint az N47 Fleet Editionban, megsem szakadtak a lacok. A turbok viszont igen... Occo nemdraga kinai szar.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. november 11. péntek, 09:22


tusi_ írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
tusi_ írta:
YELLOW írta:

hát ez biztos nem nyúlás. de a legtöbb fénykép a világban így próbálnak hatni. lefotóznak valamit, de nincs magyarázat. egy ilyen laza lánc szétvert volna mindnet már
tutti szét van már bontva!


Gondolom a feszito ki van kapva, mert mintha a motor is meg lenne mar dontve. De ez akkor sem egeszseges. Ha ilyen egy gyari uj lanc, feszitetlenul, akkor igencsak megertem a lanc problemakat.


Ez elugrott!! A feszítő még bent volt,csak lazítva lett minimàlisan.
Ne haragudj yellow,hogy felraktam a képet ígérem többet nem teszek ilyet.
Az új làncot feszítő nélkül sem tudod felemelni!!


én nem haragszom

szerk.: bár személy szerint, ha már érintett vagyok, jobban örültem volna egy olyan képnek, ahol semmi nincs meglazítva.
hogy megugrott, mi mást csinált még?
fogaskereket nem kellett cserélni?


Ugyan BMWben nem, de zsiguliban csereltem mar szemelyesen lancot - vagy 20 eve - de abban az uj lanc is feszes volt. Ha nem lenne, akkor nem kene elvagni es ujra osszeszegecselni, vagy komplett kifüzni - lanckerek levesz- hanem siman csak ralapatolni azt szeva. A feszito kb 1.5-2 cmt tud mozogni, ez van vagy 4. A patron dolga amugysem az, hogy egy ilyen nyulast kifeszitsen, hanem hogy a lanc rezgeseket simitsa ki terheles valtasnal.


nyilván. de ha az új lánc olyan feszes, akkor nem is tud rajta túl sokat simítani.
ez kb olyan lehet, mint egy láncfűrész. beállítod a lánc feszességet, vágsz vele egy párat és utána újra kell ellenőrizni, ha kell állítani.
magyarán a vadi új lánc is, egy 1000km alatt biztos meg fog nyúlni minimálisan és ezt, illetve a későbbi nyúlásnak is utána kell menjen a feszítő.

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2016. november 11. péntek, 08:21


YELLOW írta:
szotakdavid írta:
tusi_ írta:
YELLOW írta:

hát ez biztos nem nyúlás. de a legtöbb fénykép a világban így próbálnak hatni. lefotóznak valamit, de nincs magyarázat. egy ilyen laza lánc szétvert volna mindnet már
tutti szét van már bontva!


Gondolom a feszito ki van kapva, mert mintha a motor is meg lenne mar dontve. De ez akkor sem egeszseges. Ha ilyen egy gyari uj lanc, feszitetlenul, akkor igencsak megertem a lanc problemakat.


Ez elugrott!! A feszítő még bent volt,csak lazítva lett minimàlisan.
Ne haragudj yellow,hogy felraktam a képet ígérem többet nem teszek ilyet.
Az új làncot feszítő nélkül sem tudod felemelni!!


én nem haragszom

szerk.: bár személy szerint, ha már érintett vagyok, jobban örültem volna egy olyan képnek, ahol semmi nincs meglazítva.
hogy megugrott, mi mást csinált még?
fogaskereket nem kellett cserélni?


Ugyan BMWben nem, de zsiguliban csereltem mar szemelyesen lancot - vagy 20 eve - de abban az uj lanc is feszes volt. Ha nem lenne, akkor nem kene elvagni es ujra osszeszegecselni, vagy komplett kifüzni - lanckerek levesz- hanem siman csak ralapatolni azt szeva. A feszito kb 1.5-2 cmt tud mozogni, ez van vagy 4. A patron dolga amugysem az, hogy egy ilyen nyulast kifeszitsen, hanem hogy a lanc rezgeseket simitsa ki terheles valtasnal.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. november 10. csütörtök, 19:29


szotakdavid írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
tusi_ írta:
YELLOW írta:

hát ez biztos nem nyúlás. de a legtöbb fénykép a világban így próbálnak hatni. lefotóznak valamit, de nincs magyarázat. egy ilyen laza lánc szétvert volna mindnet már
tutti szét van már bontva!


Gondolom a feszito ki van kapva, mert mintha a motor is meg lenne mar dontve. De ez akkor sem egeszseges. Ha ilyen egy gyari uj lanc, feszitetlenul, akkor igencsak megertem a lanc problemakat.


Ez elugrott!! A feszítő még bent volt,csak lazítva lett minimàlisan.
Ne haragudj yellow,hogy felraktam a képet ígérem többet nem teszek ilyet.
Az új làncot feszítő nélkül sem tudod felemelni!!


én nem haragszom

szerk.: bár személy szerint, ha már érintett vagyok, jobban örültem volna egy olyan képnek, ahol semmi nincs meglazítva.
hogy megugrott, mi mást csinált még?
fogaskereket nem kellett cserélni?


Szerencséje volt mert csak elugrott,màs kàrt nem okozott. Gyàri lànc plusz vezető és feszítő csere. Jobb mint új korában


és a gyári lánc jó, nem fog megnyúlni ugyanúgy? vagy ez módosított már?
ha már szét volt szedve nem került be "lánc átugrás gátló"?


Felesleges az ugrás gátló,átugrik úgy is. Az a lánc már túléli azt a motort


tényleg mennyi km volt a motorban? már amit sejteni lehet, vagy látni.


szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2016. november 10. csütörtök, 19:28


YELLOW írta:
szotakdavid írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
tusi_ írta:
YELLOW írta:

hát ez biztos nem nyúlás. de a legtöbb fénykép a világban így próbálnak hatni. lefotóznak valamit, de nincs magyarázat. egy ilyen laza lánc szétvert volna mindnet már
tutti szét van már bontva!


Gondolom a feszito ki van kapva, mert mintha a motor is meg lenne mar dontve. De ez akkor sem egeszseges. Ha ilyen egy gyari uj lanc, feszitetlenul, akkor igencsak megertem a lanc problemakat.


Ez elugrott!! A feszítő még bent volt,csak lazítva lett minimàlisan.
Ne haragudj yellow,hogy felraktam a képet ígérem többet nem teszek ilyet.
Az új làncot feszítő nélkül sem tudod felemelni!!


én nem haragszom

szerk.: bár személy szerint, ha már érintett vagyok, jobban örültem volna egy olyan képnek, ahol semmi nincs meglazítva.
hogy megugrott, mi mást csinált még?
fogaskereket nem kellett cserélni?


Szerencséje volt mert csak elugrott,màs kàrt nem okozott. Gyàri lànc plusz vezető és feszítő csere. Jobb mint új korában


és a gyári lánc jó, nem fog megnyúlni ugyanúgy? vagy ez módosított már?
ha már szét volt szedve nem került be "lánc átugrás gátló"?


Felesleges az ugrás gátló,átugrik úgy is. Az a lánc már túléli azt a motort

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. november 10. csütörtök, 19:22


szotakdavid írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
tusi_ írta:
YELLOW írta:

hát ez biztos nem nyúlás. de a legtöbb fénykép a világban így próbálnak hatni. lefotóznak valamit, de nincs magyarázat. egy ilyen laza lánc szétvert volna mindnet már
tutti szét van már bontva!


Gondolom a feszito ki van kapva, mert mintha a motor is meg lenne mar dontve. De ez akkor sem egeszseges. Ha ilyen egy gyari uj lanc, feszitetlenul, akkor igencsak megertem a lanc problemakat.


Ez elugrott!! A feszítő még bent volt,csak lazítva lett minimàlisan.
Ne haragudj yellow,hogy felraktam a képet ígérem többet nem teszek ilyet.
Az új làncot feszítő nélkül sem tudod felemelni!!


én nem haragszom

szerk.: bár személy szerint, ha már érintett vagyok, jobban örültem volna egy olyan képnek, ahol semmi nincs meglazítva.
hogy megugrott, mi mást csinált még?
fogaskereket nem kellett cserélni?


Szerencséje volt mert csak elugrott,màs kàrt nem okozott. Gyàri lànc plusz vezető és feszítő csere. Jobb mint új korában


és a gyári lánc jó, nem fog megnyúlni ugyanúgy? vagy ez módosított már?
ha már szét volt szedve nem került be "lánc átugrás gátló"?

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2016. november 10. csütörtök, 19:14


YELLOW írta:
szotakdavid írta:
tusi_ írta:
YELLOW írta:

hát ez biztos nem nyúlás. de a legtöbb fénykép a világban így próbálnak hatni. lefotóznak valamit, de nincs magyarázat. egy ilyen laza lánc szétvert volna mindnet már
tutti szét van már bontva!


Gondolom a feszito ki van kapva, mert mintha a motor is meg lenne mar dontve. De ez akkor sem egeszseges. Ha ilyen egy gyari uj lanc, feszitetlenul, akkor igencsak megertem a lanc problemakat.


Ez elugrott!! A feszítő még bent volt,csak lazítva lett minimàlisan.
Ne haragudj yellow,hogy felraktam a képet ígérem többet nem teszek ilyet.
Az új làncot feszítő nélkül sem tudod felemelni!!


én nem haragszom

szerk.: bár személy szerint, ha már érintett vagyok, jobban örültem volna egy olyan képnek, ahol semmi nincs meglazítva.
hogy megugrott, mi mást csinált még?
fogaskereket nem kellett cserélni?


Szerencséje volt mert csak elugrott,màs kàrt nem okozott. Gyàri lànc plusz vezető és feszítő csere. Jobb mint új korában


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. november 10. csütörtök, 18:39


szotakdavid írta:
tusi_ írta:
YELLOW írta:

hát ez biztos nem nyúlás. de a legtöbb fénykép a világban így próbálnak hatni. lefotóznak valamit, de nincs magyarázat. egy ilyen laza lánc szétvert volna mindnet már
tutti szét van már bontva!


Gondolom a feszito ki van kapva, mert mintha a motor is meg lenne mar dontve. De ez akkor sem egeszseges. Ha ilyen egy gyari uj lanc, feszitetlenul, akkor igencsak megertem a lanc problemakat.


Ez elugrott!! A feszítő még bent volt,csak lazítva lett minimàlisan.
Ne haragudj yellow,hogy felraktam a képet ígérem többet nem teszek ilyet.
Az új làncot feszítő nélkül sem tudod felemelni!!


én nem haragszom

szerk.: bár személy szerint, ha már érintett vagyok, jobban örültem volna egy olyan képnek, ahol semmi nincs meglazítva.
hogy megugrott, mi mást csinált még?
fogaskereket nem kellett cserélni?

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. november 10. csütörtök, 18:46

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2016. november 10. csütörtök, 18:27


tusi_ írta:
YELLOW írta:

hát ez biztos nem nyúlás. de a legtöbb fénykép a világban így próbálnak hatni. lefotóznak valamit, de nincs magyarázat. egy ilyen laza lánc szétvert volna mindnet már
tutti szét van már bontva!


Gondolom a feszito ki van kapva, mert mintha a motor is meg lenne mar dontve. De ez akkor sem egeszseges. Ha ilyen egy gyari uj lanc, feszitetlenul, akkor igencsak megertem a lanc problemakat.


Ez elugrott!! A feszítő még bent volt,csak lazítva lett minimàlisan.
Ne haragudj yellow,hogy felraktam a képet ígérem többet nem teszek ilyet.
Az új làncot feszítő nélkül sem tudod felemelni!!

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2016. november 10. csütörtök, 08:13


YELLOW írta:

hát ez biztos nem nyúlás. de a legtöbb fénykép a világban így próbálnak hatni. lefotóznak valamit, de nincs magyarázat. egy ilyen laza lánc szétvert volna mindnet már
tutti szét van már bontva!


Gondolom a feszito ki van kapva, mert mintha a motor is meg lenne mar dontve. De ez akkor sem egeszseges. Ha ilyen egy gyari uj lanc, feszitetlenul, akkor igencsak megertem a lanc problemakat.

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2016. november 10. csütörtök, 08:07


elgeri írta:
tusi_ írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta: Ma olvastam egy Facebook csoportban (nem álltam le vele diskurálni), hogy bizony 80-90e kilométerenként cserélni kell/ene a vezérlést.

Tudom, hogy sajnos már egy ideje vannak ilyen problémái a BMWnek, sok sztorit lehet olvasni. Egy konkrét rokonom alatt is szétszakadt a lánc. De azért alapból ez a csereperiódus túlzásnak találom!

Nyugtassatok meg, hogy nem én vagyok a hülye


az aki ez ügyben diskurált, valószínű BMW-je sincs!!! sajnos csoportok tele vannak ilyenekkel.
ez a km szíjas vezérlésű autók esetében korrekt. 90-120ezrenként márkától, típustól függően kb. így adják meg, vagy 6-10 év.
nyilván vannak BMW típusok, amiknél könnyebben pattanhat a lánc. vannak sok mendemondák.
én továbbra is azt mondom, hogy lehet van valóban rossz szériás lánc, konstrukció, de sokan nem képesek normálisan vezetni, össze vissza váltanak, tapossák. nem csoda ha megadja magát a szerkezet, bárhol az autóban.


Szegény apósom alatt, a piros lámpánál állva szakadt el pár hónapja a kb. 5 éves 320d lánca (és vele MINDEN). Ugye az dízel, eleve nagyobb nyomatékokról beszélünk, plusz automata volt (ami gondolnám inkább előny, mint hátrány ez ügyben), de ő egyáltalán nem nyomta neki.

Viszont elvileg 150e körül volt benne (1 éve vette), de lelakottabbnak tűnk. Így szerintem sokkal több lehetett benne, vagy szarul használták előtte.


Netes forumok alapjan a lancszakadasok elsodlesges oka az elgtelen olajnyomas miatti lanckopas. Ezt a csodalatos 30es csere periodusnak koszonhatjuk.
Mar bmw is visszaallt a 15esre, audi meg kiadott egy cdt is egy tanulmannyal,hogy milyen karos az elnyujtott csere intervallum.


Hát igen!

Én betartom az évenkénti, na jó 13 havontai olaj (és szűrük) cserét, ami nálam olyan 7-8e km-t jelent

Viszont a szervizkönyv szerint előttem nem nagyon foglalkoztak vele Az első 6 évében / 80e km-ben volt összesen 3 (vagy max 4, nem emlékszem) olajcsere




Benzinesnek sem tesz jot, de ott nincs Turbo, meg annyi korom, mint a dizelnel. Most csereltettem olajat es mar tiszta fekete.
Rabeszelt a szerelom, hogy 10, max 12 legyen az intervallum. Hallgatok ra..


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. november 10. csütörtök, 08:05


tusi_ írta:
szotakdavid írta: N42





Nehogymar ez Neked laza legyen
(Csoda, hogy nem ugrott meg at)


hát ez biztos nem nyúlás. de a legtöbb fénykép a világban így próbálnak hatni. lefotóznak valamit, de nincs magyarázat. egy ilyen laza lánc szétvert volna mindnet már
tutti szét van már bontva!