autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Csabika136

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2016. október 03. hétfő, 15:09


Sziasztok! A 136 lovas M47 d20 motorban külön van az adagoló láncnak és a vezérműtengelyeket hajtó láncnak is a láncfeszítője, vagy egy egységet alkot? Köszönöm!

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2016. szeptember 24. szombat, 12:14


Adam77 írta:
tusi_ írta:
Adam77 írta: Sziasztok!

2011-es 320d BMW-m van. Egy éve vettem 30.000 kilométerrel. Nem otthon, Svájcban élek, itt is vettem hivatalos BMW kereskedőtől, szóval biztos, hogy csak annyi volt benne. Azóta én tettem még bele 13.000-et, felét autópályán. Múlt héten vettem észre, hogy csicsereg valami, mindjárt gondoltam is, hogy a vezérműlánc. Átvittem Németországba, mert ott olcsóbb a szerviz, na és mégiscsak német kocsi. Mindjárt mondta az ember is, hogy vezérműlánc. Kulcs a számítógépbe, hogy mit kell tenni, és azt dobta ki válasznak, hogy 75.000 kilométer alatt ezzel nem kell foglalkozni, csak egy zavaró hang, de se a láncot, se a csapágyakat nem koptatja, nem kell cserélni, szerelni. Még a komolyabb diagnosztika hátravan, holnap csinálják, de nekem elég hihetetlennek tűnik, hogy nem kell hozzányúlni.
Valakinek volt hasonló tapasztalata? Tudnátok tanácsot adni, hogy mit tegyek? Cseréltessem mindenképpen, vagy hagyjam még?
Előre is köszönöm!

Ádám


Szia

http://www.bmw-syndikat.de/bmw...__E93.html

http://www.1erforum.de/threads...en.136698/

En is atolvastam mar, tok veletlenszeru, mikor jon elo a hiba. Nekem is volt Terminem Münchenbe, hogy megmerjek a lancot, de nem volt idom elmenni.
Inkabb megnezetem otthon egy hozzaertovel, a nemetek nem nagyon vannak toppon a temaben es persze "Komfort Problem" lesz a valasz.
Mi a Baujahr? 2011 marcius utan valtoztattak a vezeto sinen, ha csak sziszeg, akkor a sinen csuszik el a lanc, az csinalja a hangot. Ha csattog, akkor lehet lancnyulas is. Altalaban a felso lanc nyulik meg es aztan az also atveszi a terhelest es szakad. Nalad siman Kulanzra kene cserelni, ha vegig BMW-s szervizek voltak rajta. Vannak PUMA dokuk, azok alapjan allapitjak meg a szervizben, hogy mit kell vele csinalni.
2015 decemberig boldog-boldogtalannak csereltek a lancokat, azota kicsit bekemenyitett a BMW.
Probat meger




Köszönöm a választ!

2011 áprilisi az autó. Azért is mertem megvenni, mert azt olvastam, hogy ezekkel már nem lehet baj... Pont a PUMA dobta ki, hogy semmit sem kell vele kezdeni. Nem értem. Eddig csak szakszervizben volt. Kíváncsi vagyok mi lesz a vége, ma nem tudtam felhívni őket. Köszönöm a választ és a linket


Szivesen.
A baj szvsz az, hogy a BMW tulvallalta magat a Kulanzzal es a sok ingyenes lanccserevel es ezert siman azt mondjak, hogy a 2011/3 utaniakkal nincs semmi veszely a szakadasra, csak Komfort problema.
Szorvanyosan volt preoblema a 2011/3 utaniakkal is, de az igaz, hogy kevesbe hajlamaos a szakadasra. Legalabbis amit a nemet forumokon olvastam.
En megprobalom kicsereltetni veluk, ha nem teszik meg, akkor a gari lejarta utan csereltetem otthon egy szakival.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz Adam77

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2016. szeptember 23. péntek, 22:54


tusi_ írta:
Adam77 írta: Sziasztok!

2011-es 320d BMW-m van. Egy éve vettem 30.000 kilométerrel. Nem otthon, Svájcban élek, itt is vettem hivatalos BMW kereskedőtől, szóval biztos, hogy csak annyi volt benne. Azóta én tettem még bele 13.000-et, felét autópályán. Múlt héten vettem észre, hogy csicsereg valami, mindjárt gondoltam is, hogy a vezérműlánc. Átvittem Németországba, mert ott olcsóbb a szerviz, na és mégiscsak német kocsi. Mindjárt mondta az ember is, hogy vezérműlánc. Kulcs a számítógépbe, hogy mit kell tenni, és azt dobta ki válasznak, hogy 75.000 kilométer alatt ezzel nem kell foglalkozni, csak egy zavaró hang, de se a láncot, se a csapágyakat nem koptatja, nem kell cserélni, szerelni. Még a komolyabb diagnosztika hátravan, holnap csinálják, de nekem elég hihetetlennek tűnik, hogy nem kell hozzányúlni.
Valakinek volt hasonló tapasztalata? Tudnátok tanácsot adni, hogy mit tegyek? Cseréltessem mindenképpen, vagy hagyjam még?
Előre is köszönöm!

Ádám


Szia

http://www.bmw-syndikat.de/bmw...__E93.html

http://www.1erforum.de/threads...en.136698/

En is atolvastam mar, tok veletlenszeru, mikor jon elo a hiba. Nekem is volt Terminem Münchenbe, hogy megmerjek a lancot, de nem volt idom elmenni.
Inkabb megnezetem otthon egy hozzaertovel, a nemetek nem nagyon vannak toppon a temaben es persze "Komfort Problem" lesz a valasz.
Mi a Baujahr? 2011 marcius utan valtoztattak a vezeto sinen, ha csak sziszeg, akkor a sinen csuszik el a lanc, az csinalja a hangot. Ha csattog, akkor lehet lancnyulas is. Altalaban a felso lanc nyulik meg es aztan az also atveszi a terhelest es szakad. Nalad siman Kulanzra kene cserelni, ha vegig BMW-s szervizek voltak rajta. Vannak PUMA dokuk, azok alapjan allapitjak meg a szervizben, hogy mit kell vele csinalni.
2015 decemberig boldog-boldogtalannak csereltek a lancokat, azota kicsit bekemenyitett a BMW.
Probat meger




Köszönöm a választ!

2011 áprilisi az autó. Azért is mertem megvenni, mert azt olvastam, hogy ezekkel már nem lehet baj... Pont a PUMA dobta ki, hogy semmit sem kell vele kezdeni. Nem értem. Eddig csak szakszervizben volt. Kíváncsi vagyok mi lesz a vége, ma nem tudtam felhívni őket. Köszönöm a választ és a linket

státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2016. szeptember 23. péntek, 14:32


Adam77 írta: Sziasztok!

2011-es 320d BMW-m van. Egy éve vettem 30.000 kilométerrel. Nem otthon, Svájcban élek, itt is vettem hivatalos BMW kereskedőtől, szóval biztos, hogy csak annyi volt benne. Azóta én tettem még bele 13.000-et, felét autópályán. Múlt héten vettem észre, hogy csicsereg valami, mindjárt gondoltam is, hogy a vezérműlánc. Átvittem Németországba, mert ott olcsóbb a szerviz, na és mégiscsak német kocsi. Mindjárt mondta az ember is, hogy vezérműlánc. Kulcs a számítógépbe, hogy mit kell tenni, és azt dobta ki válasznak, hogy 75.000 kilométer alatt ezzel nem kell foglalkozni, csak egy zavaró hang, de se a láncot, se a csapágyakat nem koptatja, nem kell cserélni, szerelni. Még a komolyabb diagnosztika hátravan, holnap csinálják, de nekem elég hihetetlennek tűnik, hogy nem kell hozzányúlni.
Valakinek volt hasonló tapasztalata? Tudnátok tanácsot adni, hogy mit tegyek? Cseréltessem mindenképpen, vagy hagyjam még?
Előre is köszönöm!

Ádám


Szia

http://www.bmw-syndikat.de/bmw...__E93.html

http://www.1erforum.de/threads...en.136698/

En is atolvastam mar, tok veletlenszeru, mikor jon elo a hiba. Nekem is volt Terminem Münchenbe, hogy megmerjek a lancot, de nem volt idom elmenni.
Inkabb megnezetem otthon egy hozzaertovel, a nemetek nem nagyon vannak toppon a temaben es persze "Komfort Problem" lesz a valasz.
Mi a Baujahr? 2011 marcius utan valtoztattak a vezeto sinen, ha csak sziszeg, akkor a sinen csuszik el a lanc, az csinalja a hangot. Ha csattog, akkor lehet lancnyulas is. Altalaban a felso lanc nyulik meg es aztan az also atveszi a terhelest es szakad. Nalad siman Kulanzra kene cserelni, ha vegig BMW-s szervizek voltak rajta. Vannak PUMA dokuk, azok alapjan allapitjak meg a szervizben, hogy mit kell vele csinalni.
2015 decemberig boldog-boldogtalannak csereltek a lancokat, azota kicsit bekemenyitett a BMW.
Probat meger




autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz Adam77

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2016. szeptember 22. csütörtök, 19:03


Sziasztok!

2011-es 320d BMW-m van. Egy éve vettem 30.000 kilométerrel. Nem otthon, Svájcban élek, itt is vettem hivatalos BMW kereskedőtől, szóval biztos, hogy csak annyi volt benne. Azóta én tettem még bele 13.000-et, felét autópályán. Múlt héten vettem észre, hogy csicsereg valami, mindjárt gondoltam is, hogy a vezérműlánc. Átvittem Németországba, mert ott olcsóbb a szerviz, na és mégiscsak német kocsi. Mindjárt mondta az ember is, hogy vezérműlánc. Kulcs a számítógépbe, hogy mit kell tenni, és azt dobta ki válasznak, hogy 75.000 kilométer alatt ezzel nem kell foglalkozni, csak egy zavaró hang, de se a láncot, se a csapágyakat nem koptatja, nem kell cserélni, szerelni. Még a komolyabb diagnosztika hátravan, holnap csinálják, de nekem elég hihetetlennek tűnik, hogy nem kell hozzányúlni.
Valakinek volt hasonló tapasztalata? Tudnátok tanácsot adni, hogy mit tegyek? Cseréltessem mindenképpen, vagy hagyjam még?
Előre is köszönöm!

Ádám

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2016. szeptember 19. hétfő, 17:06


zsozseszka írta: Üdv!
182.000Km van a motorban(N42B20A). Mikor gondolkodjak el a lánccserén?
Köszönöm!


Ha nem szeretsz aggódni, akkor most



zsozseszka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2002

státusz zsozseszka

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 50

Elküldve: 2016. szeptember 19. hétfő, 09:37


Üdv!
182.000Km van a motorban(N42B20A). Mikor gondolkodjak el a lánccserén?
Köszönöm!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. szeptember 19. hétfő, 09:38


státusz MrKopu

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2016. szeptember 08. csütörtök, 14:31


tusi_ írta:
MrKopu írta: Sziasztok,

egy jóbarátom nemrég vette egy 2011-es évjáratú F10-es 530d-t, manuális váltóval. A motor ez a tipus: N57D30O0

Azt szeretnénk megtudni, hogy vezérműláncot milyen futásteljesítmény után kell cserélni, vagy van-e esetleg valami tipushiba ennél a motornál, amire oda kell figyelni?

Előre is köszönöm a segítségeteket.

off: látom, hogy ez a 3-as széria topicja, de mivel nem tudtam új topicot létrehozni, így ide írom a kérdésem, reméllem az admin-ok elnézik ezt az apróságot.


Hali.

Ez nem 3-as topik, szvsz sima BMW Vezermulanc topik.
Ha tudsz nemetul, itt egy nagyon jo leiras egy "BMW_Örülttöl".
http://www.motor-talk.de/faq/b...l#Q3793080
Nem egy uj bejegyzes, jo par eves, de az M57-eshez hasonlitja, amivel volt mar akkor is tapasztalat. Ezek alapjan eleg megbizhato, esetleg a szivosor tomitetlensege lehet baj, ha nem orvosolta a gyar az N57ben.
Mivel en is n57t akartam venni anno - 325d UL - ezert utanaolvastam sokat, de annak alapjan nem egy problemas motor. Lanc ott is szakadt par peldanynal, de az szakad az osszes fritz autoban. (stutgarti, ingolstadti, wolfsburgi)Nem kell 30et varni az olajcserevel



Szia,

köszi szépen a linket, át fogom olvasni, tudok németül

Köszönöm mégegyszer. És ja, 30e km-s olajcsere meg jó lesz a mesekönyvbe


státusz tusi_

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 152

Elküldve: 2016. szeptember 08. csütörtök, 12:58


MrKopu írta: Sziasztok,

egy jóbarátom nemrég vette egy 2011-es évjáratú F10-es 530d-t, manuális váltóval. A motor ez a tipus: N57D30O0

Azt szeretnénk megtudni, hogy vezérműláncot milyen futásteljesítmény után kell cserélni, vagy van-e esetleg valami tipushiba ennél a motornál, amire oda kell figyelni?

Előre is köszönöm a segítségeteket.

off: látom, hogy ez a 3-as széria topicja, de mivel nem tudtam új topicot létrehozni, így ide írom a kérdésem, reméllem az admin-ok elnézik ezt az apróságot.


Hali.

Ez nem 3-as topik, szvsz sima BMW Vezermulanc topik.
Ha tudsz nemetul, itt egy nagyon jo leiras egy "BMW_Örülttöl".
http://www.motor-talk.de/faq/b...l#Q3793080
Nem egy uj bejegyzes, jo par eves, de az M57-eshez hasonlitja, amivel volt mar akkor is tapasztalat. Ezek alapjan eleg megbizhato, esetleg a szivosor tomitetlensege lehet baj, ha nem orvosolta a gyar az N57ben.
Mivel en is n57t akartam venni anno - 325d UL - ezert utanaolvastam sokat, de annak alapjan nem egy problemas motor. Lanc ott is szakadt par peldanynal, de az szakad az osszes fritz autoban. (stutgarti, ingolstadti, wolfsburgi)Nem kell 30et varni az olajcserevel



státusz MrKopu

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2016. szeptember 08. csütörtök, 10:11


Sziasztok,

egy jóbarátom nemrég vette egy 2011-es évjáratú F10-es 530d-t, manuális váltóval. A motor ez a tipus: N57D30O0

Azt szeretnénk megtudni, hogy vezérműláncot milyen futásteljesítmény után kell cserélni, vagy van-e esetleg valami tipushiba ennél a motornál, amire oda kell figyelni?

Előre is köszönöm a segítségeteket.

off: látom, hogy ez a 3-as széria topicja, de mivel nem tudtam új topicot létrehozni, így ide írom a kérdésem, reméllem az admin-ok elnézik ezt az apróságot.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. szeptember 04. vasárnap, 16:22


liga86 írta:
szotakdavid írta:
viktor írta:
liga86 írta: Sziasztok! Hírhedt 318i n42b20. Igen 4 henger meg stb de erre futotta a vezérlés ha kínálom neki hamarabb megadja magát vagy mindegy a láb méret így is úgy csere? Első BMW-m szereti ez az autó ha dinamikusan vezetek? Bocs ha valakit megbotránkoztat a kérdés de nem vagyok még hozzáértő ehhez az autóhoz! Köszi mindenki



A dinamikus vezetést, Te szereted az autód csak bírja valameddig. Ha gyilkolod előbb tönkremegy. De ez mindegyikkel így van.


N42 nem szereti a gyilkolàst! A lànc meg cserés mindegyikbe!



Igen igen kb rendben is van.... tiszteltem én az összes autómat de gondoltam ha már van egy hátsó kerekes számomra álom autóm talán egy kicsit lehet perverzkedni de köszi a válaszokat!!


ne erőltesd szárazon el lehet forgatni, de csak nyírod a kasztnit, meg a motort.
inkább télen hóban, akkor viszont kellemesen dodgem-es a dolog.
a pirossal kiemelt dolog azért fontos, mert sokan így gondolják egy 1.6-os BMW esetén is, aztán persze, hogy megnyúlik a lánc, kiszakad a futómű, stb. ez nem arra való. egy kis E30 kasztnival ez a motor simán jó lenne, de nem E46 kasztniban.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz liga86

Újonc

Elismertség: 6% (2 pont) | Hozzászólások: 33

Elküldve: 2016. szeptember 04. vasárnap, 16:17


szotakdavid írta:
viktor írta:
liga86 írta: Sziasztok! Hírhedt 318i n42b20. Igen 4 henger meg stb de erre futotta a vezérlés ha kínálom neki hamarabb megadja magát vagy mindegy a láb méret így is úgy csere? Első BMW-m szereti ez az autó ha dinamikusan vezetek? Bocs ha valakit megbotránkoztat a kérdés de nem vagyok még hozzáértő ehhez az autóhoz! Köszi mindenki



A dinamikus vezetést, Te szereted az autód csak bírja valameddig. Ha gyilkolod előbb tönkremegy. De ez mindegyikkel így van.


N42 nem szereti a gyilkolàst! A lànc meg cserés mindegyikbe!



Igen igen kb rendben is van.... tiszteltem én az összes autómat de gondoltam ha már van egy hátsó kerekes számomra álom autóm talán egy kicsit lehet perverzkedni de köszi a válaszokat!!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. szeptember 04. vasárnap, 14:57


TomyMU írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
N42 nem szereti a gyilkolàst! A lànc meg cserés mindegyikbe!


mikor cserés? egyik autó sem szereti, ha gyilkolják...



Igen, ez engem is érdekelne mikor cserés, nekem is N42 (B18A) van. 210 ezer van benne, nincs még hangja a láncnak, szerelőm azt mondta 250ig el szoktak menni.


engem csak azért is érdekelne, mert lassan elérem a 110ezer km-t
aztán állítólag ilyenkor már cserélni kell. de amikor látok egy 350ezret futott N42-t, aminek a motorja még nem volt megbontva, akkor mindig elfog a kétely. kell-e izgulni?
mert N40-ről tudok egy párról, aminek 100-150ezer között kellett cserélni valóban.

TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2016. szeptember 04. vasárnap, 14:31


YELLOW írta:
szotakdavid írta:
N42 nem szereti a gyilkolàst! A lànc meg cserés mindegyikbe!


mikor cserés? egyik autó sem szereti, ha gyilkolják...



Igen, ez engem is érdekelne mikor cserés, nekem is N42 (B18A) van. 210 ezer van benne, nincs még hangja a láncnak, szerelőm azt mondta 250ig el szoktak menni.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. szeptember 04. vasárnap, 13:46


szotakdavid írta:
N42 nem szereti a gyilkolàst! A lànc meg cserés mindegyikbe!


mikor cserés? egyik autó sem szereti, ha gyilkolják...