hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2016. október 13. csütörtök, 18:10


jeas írta:

Akkor kezdjük a világítással, igen én is erre gondoltam, csak nem tudtam mennyire ismered a refis megoldást!
Az első videó alatt legelső hozzászólásban a srác hozzá is tette, hogy ez a mód programozással sosem fog sikerülni, relés megoldással oldotta meg (Gugli fordítóból amit értelmezni tudtam )

Pl. amit írtál ezeket a carly nekem is engedi, így tudod alkalmazni hogy mekkora sebességnél záródjon Igaz, én is ilyen szempontból vettem meg az alkalmazást, hogyha valahol épp nem akarna indulni, de van közelben egy szerelő aki talán orvosolni is tudná a hibát, csak tudjuk mi a gond, hisz gond nélkül beolvas mindent, és tudod küldeni emailben is (PDF verziót csinál, és törölheted a hibát)

Szia!
Nehezen értelmezhető írásod, amiből nekem az jön le, ha az ajtókat zárod nyitod,akkor szeretnéd, hogy villanjon az irányjelződ.
Ehhez NCS ben a car key memoryban ezeket kell engedélyezni:
QUIT OPT ENTSCH optical acknowledge remote un-locking (2 flashes) nyitáskor irányjelző 2x villan
QUIT OPT SCHAERF optical acknowledge remote locking (1 flashes) záráskor irányjelző 1x villan

Az egyik villantás ha nincs gyári riasztó, akkor csak nehezen,vagy BM scanner 1.4-el viszont egyszerűen programozható és nem kell hozzá semmi relé vagy program
bye:hil

lehet, hogy rossz idézethez írtam, de már túl nagy volt a piramis,viszont a lényeget megírtam






Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2016. október 13. csütörtök, 18:15

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2001

státusz jeas

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2016. október 13. csütörtök, 15:35


SaFi írta:
jeas írta:
SaFi írta: Sziasztok!

Egy dologban kérném a megerősítéseteket.

Annyit szeretnék beállítatni, hogy ajtónyitást követően kapcsoljon fel a helyzetjelző ( amit majd szeretnék angel eye-ra kicserélni ). Bezárást követően pedig le.
Ez menet közben úgy marad vagy arra is kel valamit külön állítani?

Ez a funkció ugyan úgy beállítható mint a Car memory-s dolgok?

Esetleg lenne egy lista erről valakinek? ( eddig csak a car & key memory-s dolgokat talátam )

Illetve egy más kérdés, most leletem rá keresgélés közben a Carly for BMW applikációra, erről van valakinek véleménye?

Köszönök előre is minden segítséget!




Hali!

Az első engem is érdekelne, de úgy tudom programozással nem lehet belőni... Ugyanakkor szerintem a COMING HOME funkcióra gondolsz, ez létező fogalom is az E46-nál viszont csak úgy, hogy hátrahúzod az index kart és akkor úgy világít bizonyos ideig, alaphelyzetben 40 mp. Ezt tudod állítani, mint időintervallumot, mind hogy ennél a funkciónál mi világítson, mi nem... Én erről tudok, de konkrétan nyitást-zárást követően tudtommal nem tud felkapcsolódni.

Carly for BMW... Megvettem az alkalmazást, én őszintén az Indexek világítását szerettem volna legfőképp beállítani, sajnos nálam Carly-val ez nem sikerült, a DLR funkciót már ismerte, de sajnos hiába kapcsoltam be a programon keresztül, nem történt semmi... Így maradt ezekre a jó öreg NCS EXPERT... Ezen kívül Coupemon egyszerűen beállítottam, hogyha be is zárom a kocsit, akkor a hátsó ablakokat is húzza vissza, ne csak az elsőket, valamint zárásnál is lehetett egy két dolgot beállítani (szóval az enyémet nézve egy pcit butított NCS EXPERT, de kocsifüggő is gondolom)... Szertintem újabb kocsiknál ez az alkalmazás majd sokkal hasznosabb lesz, így gondoltam arra hogy meg tudom nézni vele a valós km állást későbbi kocsiknál, illetve a hibakódokat egy jó kis tesztkör után, és elég csak előkapni a telót, majd egy cigi elfogyasztása után meg is vannak az adatok

Remélem tudtam segíteni, nyilván amit tud meg van különböző programokban is, viszont kéznél van bármikor, esetleg ha közelbe laksz vagy errefelé jársz (Dabas) be tudom mutatni a te kocsidon épp mit tud mit nem...


Szia!

Nem, nem a Coming Home funkcióra gondolok, azt tudom, hogy van benne.

Hanem úgy mint pl ITT a videón.

Bár ahogy láttam sok trükközés van ezzel kapcsolatban.

Tegnap állították a CKM-t, eddig csinálta, hogy ha hosszan nyomtam akkor nyitotta illetve zárta az ablakokat és napfénytetőt. Még hozzá rakattam, hogy szelektíven nyisson illetve 20 Km/h fölött lezár.
Azt tudom, hogy ha zárt állapotban nyomok egy újra zárást akkor felkapcsol a belső világítás.

Valami plusz modullal talán, láttam olyat is, hogy ha megnyomtad a nyitást akkor egy nyomásra csak helyzetjelző másodikra tompított is felkapcsolt 3-ra pedig a távolság és köd.

Ennyi minden nekem mondjuk nem kellene csak a nyitás utáni világítás. Azt már nem tudom, hogy marad is-e elindulás után mintha nappali fény lenne. ?!


A Carly meg hirtelen megtetszett az egyszerűsége miatt. Meg volt olyan problémám, hogy külfölgön voltam és nem akart indulni, akkor jól jött volna hirtelen, hogy mi is a helyzet. Mert utólag kiolvastuk a hibát.

köszi a lehetőséget!


Szia!

Akkor kezdjük a világítással, igen én is erre gondoltam, csak nem tudtam mennyire ismered a refis megoldást!
Az első videó alatt legelső hozzászólásban a srác hozzá is tette, hogy ez a mód programozással sosem fog sikerülni, relés megoldással oldotta meg (Gugli fordítóból amit értelmezni tudtam )

Pl. amit írtál ezeket a carly nekem is engedi, így tudod alkalmazni hogy mekkora sebességnél záródjon Igaz, én is ilyen szempontból vettem meg az alkalmazást, hogyha valahol épp nem akarna indulni, de van közelben egy szerelő aki talán orvosolni is tudná a hibát, csak tudjuk mi a gond, hisz gond nélkül beolvas mindent, és tudod küldeni emailben is (PDF verziót csinál, és törölheted a hibát)

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz SaFi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2016. október 13. csütörtök, 13:34


jeas írta:
SaFi írta: Sziasztok!

Egy dologban kérném a megerősítéseteket.

Annyit szeretnék beállítatni, hogy ajtónyitást követően kapcsoljon fel a helyzetjelző ( amit majd szeretnék angel eye-ra kicserélni ). Bezárást követően pedig le.
Ez menet közben úgy marad vagy arra is kel valamit külön állítani?

Ez a funkció ugyan úgy beállítható mint a Car memory-s dolgok?

Esetleg lenne egy lista erről valakinek? ( eddig csak a car & key memory-s dolgokat talátam )

Illetve egy más kérdés, most leletem rá keresgélés közben a Carly for BMW applikációra, erről van valakinek véleménye?

Köszönök előre is minden segítséget!




Hali!

Az első engem is érdekelne, de úgy tudom programozással nem lehet belőni... Ugyanakkor szerintem a COMING HOME funkcióra gondolsz, ez létező fogalom is az E46-nál viszont csak úgy, hogy hátrahúzod az index kart és akkor úgy világít bizonyos ideig, alaphelyzetben 40 mp. Ezt tudod állítani, mint időintervallumot, mind hogy ennél a funkciónál mi világítson, mi nem... Én erről tudok, de konkrétan nyitást-zárást követően tudtommal nem tud felkapcsolódni.

Carly for BMW... Megvettem az alkalmazást, én őszintén az Indexek világítását szerettem volna legfőképp beállítani, sajnos nálam Carly-val ez nem sikerült, a DLR funkciót már ismerte, de sajnos hiába kapcsoltam be a programon keresztül, nem történt semmi... Így maradt ezekre a jó öreg NCS EXPERT... Ezen kívül Coupemon egyszerűen beállítottam, hogyha be is zárom a kocsit, akkor a hátsó ablakokat is húzza vissza, ne csak az elsőket, valamint zárásnál is lehetett egy két dolgot beállítani (szóval az enyémet nézve egy pcit butított NCS EXPERT, de kocsifüggő is gondolom)... Szertintem újabb kocsiknál ez az alkalmazás majd sokkal hasznosabb lesz, így gondoltam arra hogy meg tudom nézni vele a valós km állást későbbi kocsiknál, illetve a hibakódokat egy jó kis tesztkör után, és elég csak előkapni a telót, majd egy cigi elfogyasztása után meg is vannak az adatok

Remélem tudtam segíteni, nyilván amit tud meg van különböző programokban is, viszont kéznél van bármikor, esetleg ha közelbe laksz vagy errefelé jársz (Dabas) be tudom mutatni a te kocsidon épp mit tud mit nem...


Szia!

Nem, nem a Coming Home funkcióra gondolok, azt tudom, hogy van benne.

Hanem úgy mint pl ITT a videón.

Bár ahogy láttam sok trükközés van ezzel kapcsolatban.

Tegnap állították a CKM-t, eddig csinálta, hogy ha hosszan nyomtam akkor nyitotta illetve zárta az ablakokat és napfénytetőt. Még hozzá rakattam, hogy szelektíven nyisson illetve 20 Km/h fölött lezár.
Azt tudom, hogy ha zárt állapotban nyomok egy újra zárást akkor felkapcsol a belső világítás.

Valami plusz modullal talán, láttam olyat is, hogy ha megnyomtad a nyitást akkor egy nyomásra csak helyzetjelző másodikra tompított is felkapcsolt 3-ra pedig a távolság és köd.

Ennyi minden nekem mondjuk nem kellene csak a nyitás utáni világítás. Azt már nem tudom, hogy marad is-e elindulás után mintha nappali fény lenne. ?!


A Carly meg hirtelen megtetszett az egyszerűsége miatt. Meg volt olyan problémám, hogy külfölgön voltam és nem akart indulni, akkor jól jött volna hirtelen, hogy mi is a helyzet. Mert utólag kiolvastuk a hibát.

köszi a lehetőséget!


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2001

státusz jeas

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2016. október 13. csütörtök, 11:13


SaFi írta: Sziasztok!

Egy dologban kérném a megerősítéseteket.

Annyit szeretnék beállítatni, hogy ajtónyitást követően kapcsoljon fel a helyzetjelző ( amit majd szeretnék angel eye-ra kicserélni ). Bezárást követően pedig le.
Ez menet közben úgy marad vagy arra is kel valamit külön állítani?

Ez a funkció ugyan úgy beállítható mint a Car memory-s dolgok?

Esetleg lenne egy lista erről valakinek? ( eddig csak a car & key memory-s dolgokat talátam )

Illetve egy más kérdés, most leletem rá keresgélés közben a Carly for BMW applikációra, erről van valakinek véleménye?

Köszönök előre is minden segítséget!


Hali!

Az első engem is érdekelne, de úgy tudom programozással nem lehet belőni... Ugyanakkor szerintem a COMING HOME funkcióra gondolsz, ez létező fogalom is az E46-nál viszont csak úgy, hogy hátrahúzod az index kart és akkor úgy világít bizonyos ideig, alaphelyzetben 40 mp. Ezt tudod állítani, mint időintervallumot, mind hogy ennél a funkciónál mi világítson, mi nem... Én erről tudok, de konkrétan nyitást-zárást követően tudtommal nem tud felkapcsolódni.

Carly for BMW... Megvettem az alkalmazást, én őszintén az Indexek világítását szerettem volna legfőképp beállítani, sajnos nálam Carly-val ez nem sikerült, a DLR funkciót már ismerte, de sajnos hiába kapcsoltam be a programon keresztül, nem történt semmi... Így maradt ezekre a jó öreg NCS EXPERT... Ezen kívül Coupemon egyszerűen beállítottam, hogyha be is zárom a kocsit, akkor a hátsó ablakokat is húzza vissza, ne csak az elsőket, valamint zárásnál is lehetett egy két dolgot beállítani (szóval az enyémet nézve egy pcit butított NCS EXPERT, de kocsifüggő is gondolom)... Szertintem újabb kocsiknál ez az alkalmazás majd sokkal hasznosabb lesz, így gondoltam arra hogy meg tudom nézni vele a valós km állást későbbi kocsiknál, illetve a hibakódokat egy jó kis tesztkör után, és elég csak előkapni a telót, majd egy cigi elfogyasztása után meg is vannak az adatok

Remélem tudtam segíteni, nyilván amit tud meg van különböző programokban is, viszont kéznél van bármikor, esetleg ha közelbe laksz vagy errefelé jársz (Dabas) be tudom mutatni a te kocsidon épp mit tud mit nem...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz SaFi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2016. október 13. csütörtök, 07:46


Sziasztok!

Egy dologban kérném a megerősítéseteket.

Annyit szeretnék beállítatni, hogy ajtónyitást követően kapcsoljon fel a helyzetjelző ( amit majd szeretnék angel eye-ra kicserélni ). Bezárást követően pedig le.
Ez menet közben úgy marad vagy arra is kel valamit külön állítani?

Ez a funkció ugyan úgy beállítható mint a Car memory-s dolgok?

Esetleg lenne egy lista erről valakinek? ( eddig csak a car & key memory-s dolgokat talátam )

Illetve egy más kérdés, most leletem rá keresgélés közben a Carly for BMW applikációra, erről van valakinek véleménye?

Köszönök előre is minden segítséget!

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2016. szeptember 22. csütörtök, 18:32


YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: hi,
adott egy FL előtti E46, nem xenon-os (2000)

1. AE lett berakva, helyzetjelzőre kötve + ajtónyitásra. hibát jelez, de csak bal oldalra. Low Beam hidegteszt és a BC kijelzés is kikapcsolva, akkor is jelez. csak akkor nem, ha a tompított figyelése is ki van kapcsolva. érdekesség, hogy csak gyújtáson jelez, járó motornál nem. valamint sem Scanner-rel, sem NCS esetén nincs melegteszt-re utaló állítási lehetőség, miközben pl nekem van a FL-ben.

2. létezik, hogy nem lehet az indexet beállítani 1 klikk-re 3x villanást? CYCL_TI_BLK nincs is benne a kiolvasott adatban.

lehetséges, hogy maga az LSZ buta és nem tudja ezeket? komolyan mondom, eddig egy egyforma programú vezérlőt nem láttam.

thx!



Úgy tudom, hogy a 3x indexet a 4.0-ás és feletti lámpamodulok tudják csak. Kétlem, hogy a 2000-es évjáratban ez lenne, hacsak nem volt utólag kicserélve.


gyári van benne.
csak ugye az a gáz benne, hogy az autó német így TÜV-ös vizsga van, ott pedig kiszedik a tompított izzót és jelezni kell, hogy nincs bent. viszont csak úgy nem jelez ha annak is ki van véve a hideg tesztje. ha meg nem veszed ki, akkor meg azért jelez.
index-en meg azon agyalok, hogy a PSW_FSW fájlba beírom azt a sort, ami ehhez kell.
ha nem jó, akkor NCS úgyis pofázik, hogy olyan karakter van a MAN fájlba, amit nem képes feldolgozni.
mert volt, hogy mást át akartam írni, wert_01-ről pl és semmi mást nem engedett, tehát gondolom én tudta, hogy a hardver sem képes rá. pedig ahol van wert_01 ott válsztható lenne más is elvileg.


Hiäba irod be az SW alacsony hozzä. Ci 37-töl megy a 3 villanäs.
Miert szedik ki a tompitott izzot TÜV-ön? Eddig nekem 1x sem szedtek ki semmit.
Ki kell kapcsolni a tompitott figyelest az ennyi,akkor nem fog jelezni. Vagy vegyen bele egy ujabb LSZ-t. Ci35-ig lehet kb 20€-ert talälni. Ci 37 vagy felette (38,40,45 van) az meg kb 50€ de ki kell fogni,mert ritka. A kinälat.


hát nekem azt mondta, hogy ugye nem lehet jelzés. viszont neki legutóbb úgy volt, hogy kivették a bal tompított izzót, és ugye a műszerfalon jeleznie kellett, hogy hiba van.
legközelebbi műszakija januárban lesz ha minden igaz.
de akkor sem értem, ha low beam ki van kapcsolva, akkor is miért jelez. azt hittem rosszul van bekötve, de nem. na ezért nem kínlódok én AE-val vagy külön tápot kap külön kapcsolóval aztán csókolom


mondjuk azt nem tudom, hogy ez a CI37 már nem FL-ekbe volt? a hátsó lámpával nem fog anomáliákat csinálni vajon? mert ugye más.


Ci 37 vagy ujabb az kb 2004 szeptemberben jelent meg,leginkäbb QP-ban fellelhetö. Semmilyen problemät nem okoz.


ez érdekes, mert nekem tudja a 3x indexet, meg melegteszt is van, és 2002-es autó, és gyári a lámpamodul.


Ha ujonan vetted a kocsit akkor lehetsz biztos benne. Szedd ki,rajta van a kapcsolon a gyärtäsi dätum.


meg van nézve.
amúgy kérdés. BMW Scanner-rel lehet modult átírni, alvázszámot, km-t? ha venne a srác egy újabb modult át tudom én neki írni. nem csináltam még ilyet, elrontani sem akarom, csak a pötty jelzés miatt írnám át. mert úgy látom ő nagyon akarja, nem tudok rá hatni. nekem annyira nem jön be ez a 3x index, hogy na.


Igen scannerrel ät tudod irni LSZ-ben a km-et,meg alväzszämot.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. szeptember 21. szerda, 19:30


lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: hi,
adott egy FL előtti E46, nem xenon-os (2000)

1. AE lett berakva, helyzetjelzőre kötve + ajtónyitásra. hibát jelez, de csak bal oldalra. Low Beam hidegteszt és a BC kijelzés is kikapcsolva, akkor is jelez. csak akkor nem, ha a tompított figyelése is ki van kapcsolva. érdekesség, hogy csak gyújtáson jelez, járó motornál nem. valamint sem Scanner-rel, sem NCS esetén nincs melegteszt-re utaló állítási lehetőség, miközben pl nekem van a FL-ben.

2. létezik, hogy nem lehet az indexet beállítani 1 klikk-re 3x villanást? CYCL_TI_BLK nincs is benne a kiolvasott adatban.

lehetséges, hogy maga az LSZ buta és nem tudja ezeket? komolyan mondom, eddig egy egyforma programú vezérlőt nem láttam.

thx!



Úgy tudom, hogy a 3x indexet a 4.0-ás és feletti lámpamodulok tudják csak. Kétlem, hogy a 2000-es évjáratban ez lenne, hacsak nem volt utólag kicserélve.


gyári van benne.
csak ugye az a gáz benne, hogy az autó német így TÜV-ös vizsga van, ott pedig kiszedik a tompított izzót és jelezni kell, hogy nincs bent. viszont csak úgy nem jelez ha annak is ki van véve a hideg tesztje. ha meg nem veszed ki, akkor meg azért jelez.
index-en meg azon agyalok, hogy a PSW_FSW fájlba beírom azt a sort, ami ehhez kell.
ha nem jó, akkor NCS úgyis pofázik, hogy olyan karakter van a MAN fájlba, amit nem képes feldolgozni.
mert volt, hogy mást át akartam írni, wert_01-ről pl és semmi mást nem engedett, tehát gondolom én tudta, hogy a hardver sem képes rá. pedig ahol van wert_01 ott válsztható lenne más is elvileg.


Hiäba irod be az SW alacsony hozzä. Ci 37-töl megy a 3 villanäs.
Miert szedik ki a tompitott izzot TÜV-ön? Eddig nekem 1x sem szedtek ki semmit.
Ki kell kapcsolni a tompitott figyelest az ennyi,akkor nem fog jelezni. Vagy vegyen bele egy ujabb LSZ-t. Ci35-ig lehet kb 20€-ert talälni. Ci 37 vagy felette (38,40,45 van) az meg kb 50€ de ki kell fogni,mert ritka. A kinälat.


hát nekem azt mondta, hogy ugye nem lehet jelzés. viszont neki legutóbb úgy volt, hogy kivették a bal tompított izzót, és ugye a műszerfalon jeleznie kellett, hogy hiba van.
legközelebbi műszakija januárban lesz ha minden igaz.
de akkor sem értem, ha low beam ki van kapcsolva, akkor is miért jelez. azt hittem rosszul van bekötve, de nem. na ezért nem kínlódok én AE-val vagy külön tápot kap külön kapcsolóval aztán csókolom


mondjuk azt nem tudom, hogy ez a CI37 már nem FL-ekbe volt? a hátsó lámpával nem fog anomáliákat csinálni vajon? mert ugye más.


Ci 37 vagy ujabb az kb 2004 szeptemberben jelent meg,leginkäbb QP-ban fellelhetö. Semmilyen problemät nem okoz.


ez érdekes, mert nekem tudja a 3x indexet, meg melegteszt is van, és 2002-es autó, és gyári a lámpamodul.


Ha ujonan vetted a kocsit akkor lehetsz biztos benne. Szedd ki,rajta van a kapcsolon a gyärtäsi dätum.


meg van nézve.
amúgy kérdés. BMW Scanner-rel lehet modult átírni, alvázszámot, km-t? ha venne a srác egy újabb modult át tudom én neki írni. nem csináltam még ilyet, elrontani sem akarom, csak a pötty jelzés miatt írnám át. mert úgy látom ő nagyon akarja, nem tudok rá hatni. nekem annyira nem jön be ez a 3x index, hogy na.


lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2016. szeptember 21. szerda, 18:48


YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: hi,
adott egy FL előtti E46, nem xenon-os (2000)

1. AE lett berakva, helyzetjelzőre kötve + ajtónyitásra. hibát jelez, de csak bal oldalra. Low Beam hidegteszt és a BC kijelzés is kikapcsolva, akkor is jelez. csak akkor nem, ha a tompított figyelése is ki van kapcsolva. érdekesség, hogy csak gyújtáson jelez, járó motornál nem. valamint sem Scanner-rel, sem NCS esetén nincs melegteszt-re utaló állítási lehetőség, miközben pl nekem van a FL-ben.

2. létezik, hogy nem lehet az indexet beállítani 1 klikk-re 3x villanást? CYCL_TI_BLK nincs is benne a kiolvasott adatban.

lehetséges, hogy maga az LSZ buta és nem tudja ezeket? komolyan mondom, eddig egy egyforma programú vezérlőt nem láttam.

thx!



Úgy tudom, hogy a 3x indexet a 4.0-ás és feletti lámpamodulok tudják csak. Kétlem, hogy a 2000-es évjáratban ez lenne, hacsak nem volt utólag kicserélve.


gyári van benne.
csak ugye az a gáz benne, hogy az autó német így TÜV-ös vizsga van, ott pedig kiszedik a tompított izzót és jelezni kell, hogy nincs bent. viszont csak úgy nem jelez ha annak is ki van véve a hideg tesztje. ha meg nem veszed ki, akkor meg azért jelez.
index-en meg azon agyalok, hogy a PSW_FSW fájlba beírom azt a sort, ami ehhez kell.
ha nem jó, akkor NCS úgyis pofázik, hogy olyan karakter van a MAN fájlba, amit nem képes feldolgozni.
mert volt, hogy mást át akartam írni, wert_01-ről pl és semmi mást nem engedett, tehát gondolom én tudta, hogy a hardver sem képes rá. pedig ahol van wert_01 ott válsztható lenne más is elvileg.


Hiäba irod be az SW alacsony hozzä. Ci 37-töl megy a 3 villanäs.
Miert szedik ki a tompitott izzot TÜV-ön? Eddig nekem 1x sem szedtek ki semmit.
Ki kell kapcsolni a tompitott figyelest az ennyi,akkor nem fog jelezni. Vagy vegyen bele egy ujabb LSZ-t. Ci35-ig lehet kb 20€-ert talälni. Ci 37 vagy felette (38,40,45 van) az meg kb 50€ de ki kell fogni,mert ritka. A kinälat.


hát nekem azt mondta, hogy ugye nem lehet jelzés. viszont neki legutóbb úgy volt, hogy kivették a bal tompított izzót, és ugye a műszerfalon jeleznie kellett, hogy hiba van.
legközelebbi műszakija januárban lesz ha minden igaz.
de akkor sem értem, ha low beam ki van kapcsolva, akkor is miért jelez. azt hittem rosszul van bekötve, de nem. na ezért nem kínlódok én AE-val vagy külön tápot kap külön kapcsolóval aztán csókolom


mondjuk azt nem tudom, hogy ez a CI37 már nem FL-ekbe volt? a hátsó lámpával nem fog anomáliákat csinálni vajon? mert ugye más.


Ci 37 vagy ujabb az kb 2004 szeptemberben jelent meg,leginkäbb QP-ban fellelhetö. Semmilyen problemät nem okoz.


ez érdekes, mert nekem tudja a 3x indexet, meg melegteszt is van, és 2002-es autó, és gyári a lámpamodul.


Ha ujonan vetted a kocsit akkor lehetsz biztos benne. Szedd ki,rajta van a kapcsolon a gyärtäsi dätum.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. szeptember 21. szerda, 18:30


lantika írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: hi,
adott egy FL előtti E46, nem xenon-os (2000)

1. AE lett berakva, helyzetjelzőre kötve + ajtónyitásra. hibát jelez, de csak bal oldalra. Low Beam hidegteszt és a BC kijelzés is kikapcsolva, akkor is jelez. csak akkor nem, ha a tompított figyelése is ki van kapcsolva. érdekesség, hogy csak gyújtáson jelez, járó motornál nem. valamint sem Scanner-rel, sem NCS esetén nincs melegteszt-re utaló állítási lehetőség, miközben pl nekem van a FL-ben.

2. létezik, hogy nem lehet az indexet beállítani 1 klikk-re 3x villanást? CYCL_TI_BLK nincs is benne a kiolvasott adatban.

lehetséges, hogy maga az LSZ buta és nem tudja ezeket? komolyan mondom, eddig egy egyforma programú vezérlőt nem láttam.

thx!



Úgy tudom, hogy a 3x indexet a 4.0-ás és feletti lámpamodulok tudják csak. Kétlem, hogy a 2000-es évjáratban ez lenne, hacsak nem volt utólag kicserélve.


gyári van benne.
csak ugye az a gáz benne, hogy az autó német így TÜV-ös vizsga van, ott pedig kiszedik a tompított izzót és jelezni kell, hogy nincs bent. viszont csak úgy nem jelez ha annak is ki van véve a hideg tesztje. ha meg nem veszed ki, akkor meg azért jelez.
index-en meg azon agyalok, hogy a PSW_FSW fájlba beírom azt a sort, ami ehhez kell.
ha nem jó, akkor NCS úgyis pofázik, hogy olyan karakter van a MAN fájlba, amit nem képes feldolgozni.
mert volt, hogy mást át akartam írni, wert_01-ről pl és semmi mást nem engedett, tehát gondolom én tudta, hogy a hardver sem képes rá. pedig ahol van wert_01 ott válsztható lenne más is elvileg.


Hiäba irod be az SW alacsony hozzä. Ci 37-töl megy a 3 villanäs.
Miert szedik ki a tompitott izzot TÜV-ön? Eddig nekem 1x sem szedtek ki semmit.
Ki kell kapcsolni a tompitott figyelest az ennyi,akkor nem fog jelezni. Vagy vegyen bele egy ujabb LSZ-t. Ci35-ig lehet kb 20€-ert talälni. Ci 37 vagy felette (38,40,45 van) az meg kb 50€ de ki kell fogni,mert ritka. A kinälat.


hát nekem azt mondta, hogy ugye nem lehet jelzés. viszont neki legutóbb úgy volt, hogy kivették a bal tompított izzót, és ugye a műszerfalon jeleznie kellett, hogy hiba van.
legközelebbi műszakija januárban lesz ha minden igaz.
de akkor sem értem, ha low beam ki van kapcsolva, akkor is miért jelez. azt hittem rosszul van bekötve, de nem. na ezért nem kínlódok én AE-val vagy külön tápot kap külön kapcsolóval aztán csókolom


mondjuk azt nem tudom, hogy ez a CI37 már nem FL-ekbe volt? a hátsó lámpával nem fog anomáliákat csinálni vajon? mert ugye más.


Ci 37 vagy ujabb az kb 2004 szeptemberben jelent meg,leginkäbb QP-ban fellelhetö. Semmilyen problemät nem okoz.


ez érdekes, mert nekem tudja a 3x indexet, meg melegteszt is van, és 2002-es autó, és gyári a lámpamodul.

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2016. szeptember 21. szerda, 18:24


lantika írta:

Müködik. Nemet BMW forumrol ismerem a sräcot.


Azt mondta egy srác facen az e46 fanatics csoportban hogy csak a motorola chipsetest lehet flashelni, illetve hogy a 4.5 nél nem működik a xenon automata szintezés, meg tudod ezt erősíteni?



lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2016. szeptember 21. szerda, 18:15


lela írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: hi,
adott egy FL előtti E46, nem xenon-os (2000)

1. AE lett berakva, helyzetjelzőre kötve + ajtónyitásra. hibát jelez, de csak bal oldalra. Low Beam hidegteszt és a BC kijelzés is kikapcsolva, akkor is jelez. csak akkor nem, ha a tompított figyelése is ki van kapcsolva. érdekesség, hogy csak gyújtáson jelez, járó motornál nem. valamint sem Scanner-rel, sem NCS esetén nincs melegteszt-re utaló állítási lehetőség, miközben pl nekem van a FL-ben.

2. létezik, hogy nem lehet az indexet beállítani 1 klikk-re 3x villanást? CYCL_TI_BLK nincs is benne a kiolvasott adatban.

lehetséges, hogy maga az LSZ buta és nem tudja ezeket? komolyan mondom, eddig egy egyforma programú vezérlőt nem láttam.

thx!



Úgy tudom, hogy a 3x indexet a 4.0-ás és feletti lámpamodulok tudják csak. Kétlem, hogy a 2000-es évjáratban ez lenne, hacsak nem volt utólag kicserélve.


gyári van benne.
csak ugye az a gáz benne, hogy az autó német így TÜV-ös vizsga van, ott pedig kiszedik a tompított izzót és jelezni kell, hogy nincs bent. viszont csak úgy nem jelez ha annak is ki van véve a hideg tesztje. ha meg nem veszed ki, akkor meg azért jelez.
index-en meg azon agyalok, hogy a PSW_FSW fájlba beírom azt a sort, ami ehhez kell.
ha nem jó, akkor NCS úgyis pofázik, hogy olyan karakter van a MAN fájlba, amit nem képes feldolgozni.
mert volt, hogy mást át akartam írni, wert_01-ről pl és semmi mást nem engedett, tehát gondolom én tudta, hogy a hardver sem képes rá. pedig ahol van wert_01 ott válsztható lenne más is elvileg.


Hiäba irod be az SW alacsony hozzä. Ci 37-töl megy a 3 villanäs.
Miert szedik ki a tompitott izzot TÜV-ön? Eddig nekem 1x sem szedtek ki semmit.
Ki kell kapcsolni a tompitott figyelest az ennyi,akkor nem fog jelezni. Vagy vegyen bele egy ujabb LSZ-t. Ci35-ig lehet kb 20€-ert talälni. Ci 37 vagy felette (38,40,45 van) az meg kb 50€ de ki kell fogni,mert ritka. A kinälat.


hát nekem azt mondta, hogy ugye nem lehet jelzés. viszont neki legutóbb úgy volt, hogy kivették a bal tompított izzót, és ugye a műszerfalon jeleznie kellett, hogy hiba van.
legközelebbi műszakija januárban lesz ha minden igaz.
de akkor sem értem, ha low beam ki van kapcsolva, akkor is miért jelez. azt hittem rosszul van bekötve, de nem. na ezért nem kínlódok én AE-val vagy külön tápot kap külön kapcsolóval aztán csókolom


mondjuk azt nem tudom, hogy ez a CI37 már nem FL-ekbe volt? a hátsó lámpával nem fog anomáliákat csinálni vajon? mert ugye más.


Ci 37 vagy ujabb az kb 2004 szeptemberben jelent meg,leginkäbb QP-ban fellelhetö. Semmilyen problemät nem okoz.


Kiváncsi lennék hogy ez működik e?
Én már írtam neki korábban, de nem válaszolt. Mondjuk angolul..



Müködik. Nemet BMW forumrol ismerem a sräcot.

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2016. szeptember 21. szerda, 17:50


lantika írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: hi,
adott egy FL előtti E46, nem xenon-os (2000)

1. AE lett berakva, helyzetjelzőre kötve + ajtónyitásra. hibát jelez, de csak bal oldalra. Low Beam hidegteszt és a BC kijelzés is kikapcsolva, akkor is jelez. csak akkor nem, ha a tompított figyelése is ki van kapcsolva. érdekesség, hogy csak gyújtáson jelez, járó motornál nem. valamint sem Scanner-rel, sem NCS esetén nincs melegteszt-re utaló állítási lehetőség, miközben pl nekem van a FL-ben.

2. létezik, hogy nem lehet az indexet beállítani 1 klikk-re 3x villanást? CYCL_TI_BLK nincs is benne a kiolvasott adatban.

lehetséges, hogy maga az LSZ buta és nem tudja ezeket? komolyan mondom, eddig egy egyforma programú vezérlőt nem láttam.

thx!



Úgy tudom, hogy a 3x indexet a 4.0-ás és feletti lámpamodulok tudják csak. Kétlem, hogy a 2000-es évjáratban ez lenne, hacsak nem volt utólag kicserélve.


gyári van benne.
csak ugye az a gáz benne, hogy az autó német így TÜV-ös vizsga van, ott pedig kiszedik a tompított izzót és jelezni kell, hogy nincs bent. viszont csak úgy nem jelez ha annak is ki van véve a hideg tesztje. ha meg nem veszed ki, akkor meg azért jelez.
index-en meg azon agyalok, hogy a PSW_FSW fájlba beírom azt a sort, ami ehhez kell.
ha nem jó, akkor NCS úgyis pofázik, hogy olyan karakter van a MAN fájlba, amit nem képes feldolgozni.
mert volt, hogy mást át akartam írni, wert_01-ről pl és semmi mást nem engedett, tehát gondolom én tudta, hogy a hardver sem képes rá. pedig ahol van wert_01 ott válsztható lenne más is elvileg.


Hiäba irod be az SW alacsony hozzä. Ci 37-töl megy a 3 villanäs.
Miert szedik ki a tompitott izzot TÜV-ön? Eddig nekem 1x sem szedtek ki semmit.
Ki kell kapcsolni a tompitott figyelest az ennyi,akkor nem fog jelezni. Vagy vegyen bele egy ujabb LSZ-t. Ci35-ig lehet kb 20€-ert talälni. Ci 37 vagy felette (38,40,45 van) az meg kb 50€ de ki kell fogni,mert ritka. A kinälat.


hát nekem azt mondta, hogy ugye nem lehet jelzés. viszont neki legutóbb úgy volt, hogy kivették a bal tompított izzót, és ugye a műszerfalon jeleznie kellett, hogy hiba van.
legközelebbi műszakija januárban lesz ha minden igaz.
de akkor sem értem, ha low beam ki van kapcsolva, akkor is miért jelez. azt hittem rosszul van bekötve, de nem. na ezért nem kínlódok én AE-val vagy külön tápot kap külön kapcsolóval aztán csókolom


mondjuk azt nem tudom, hogy ez a CI37 már nem FL-ekbe volt? a hátsó lámpával nem fog anomáliákat csinálni vajon? mert ugye más.


Ci 37 vagy ujabb az kb 2004 szeptemberben jelent meg,leginkäbb QP-ban fellelhetö. Semmilyen problemät nem okoz.


Kiváncsi lennék hogy ez működik e?
Én már írtam neki korábban, de nem válaszolt. Mondjuk angolul..



lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2016. szeptember 21. szerda, 08:38


YELLOW írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: hi,
adott egy FL előtti E46, nem xenon-os (2000)

1. AE lett berakva, helyzetjelzőre kötve + ajtónyitásra. hibát jelez, de csak bal oldalra. Low Beam hidegteszt és a BC kijelzés is kikapcsolva, akkor is jelez. csak akkor nem, ha a tompított figyelése is ki van kapcsolva. érdekesség, hogy csak gyújtáson jelez, járó motornál nem. valamint sem Scanner-rel, sem NCS esetén nincs melegteszt-re utaló állítási lehetőség, miközben pl nekem van a FL-ben.

2. létezik, hogy nem lehet az indexet beállítani 1 klikk-re 3x villanást? CYCL_TI_BLK nincs is benne a kiolvasott adatban.

lehetséges, hogy maga az LSZ buta és nem tudja ezeket? komolyan mondom, eddig egy egyforma programú vezérlőt nem láttam.

thx!



Úgy tudom, hogy a 3x indexet a 4.0-ás és feletti lámpamodulok tudják csak. Kétlem, hogy a 2000-es évjáratban ez lenne, hacsak nem volt utólag kicserélve.


gyári van benne.
csak ugye az a gáz benne, hogy az autó német így TÜV-ös vizsga van, ott pedig kiszedik a tompított izzót és jelezni kell, hogy nincs bent. viszont csak úgy nem jelez ha annak is ki van véve a hideg tesztje. ha meg nem veszed ki, akkor meg azért jelez.
index-en meg azon agyalok, hogy a PSW_FSW fájlba beírom azt a sort, ami ehhez kell.
ha nem jó, akkor NCS úgyis pofázik, hogy olyan karakter van a MAN fájlba, amit nem képes feldolgozni.
mert volt, hogy mást át akartam írni, wert_01-ről pl és semmi mást nem engedett, tehát gondolom én tudta, hogy a hardver sem képes rá. pedig ahol van wert_01 ott válsztható lenne más is elvileg.


Hiäba irod be az SW alacsony hozzä. Ci 37-töl megy a 3 villanäs.
Miert szedik ki a tompitott izzot TÜV-ön? Eddig nekem 1x sem szedtek ki semmit.
Ki kell kapcsolni a tompitott figyelest az ennyi,akkor nem fog jelezni. Vagy vegyen bele egy ujabb LSZ-t. Ci35-ig lehet kb 20€-ert talälni. Ci 37 vagy felette (38,40,45 van) az meg kb 50€ de ki kell fogni,mert ritka. A kinälat.


hát nekem azt mondta, hogy ugye nem lehet jelzés. viszont neki legutóbb úgy volt, hogy kivették a bal tompított izzót, és ugye a műszerfalon jeleznie kellett, hogy hiba van.
legközelebbi műszakija januárban lesz ha minden igaz.
de akkor sem értem, ha low beam ki van kapcsolva, akkor is miért jelez. azt hittem rosszul van bekötve, de nem. na ezért nem kínlódok én AE-val vagy külön tápot kap külön kapcsolóval aztán csókolom


mondjuk azt nem tudom, hogy ez a CI37 már nem FL-ekbe volt? a hátsó lámpával nem fog anomáliákat csinálni vajon? mert ugye más.


Ci 37 vagy ujabb az kb 2004 szeptemberben jelent meg,leginkäbb QP-ban fellelhetö. Semmilyen problemät nem okoz.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. szeptember 20. kedd, 18:51


YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: hi,
adott egy FL előtti E46, nem xenon-os (2000)

1. AE lett berakva, helyzetjelzőre kötve + ajtónyitásra. hibát jelez, de csak bal oldalra. Low Beam hidegteszt és a BC kijelzés is kikapcsolva, akkor is jelez. csak akkor nem, ha a tompított figyelése is ki van kapcsolva. érdekesség, hogy csak gyújtáson jelez, járó motornál nem. valamint sem Scanner-rel, sem NCS esetén nincs melegteszt-re utaló állítási lehetőség, miközben pl nekem van a FL-ben.

2. létezik, hogy nem lehet az indexet beállítani 1 klikk-re 3x villanást? CYCL_TI_BLK nincs is benne a kiolvasott adatban.

lehetséges, hogy maga az LSZ buta és nem tudja ezeket? komolyan mondom, eddig egy egyforma programú vezérlőt nem láttam.

thx!



Úgy tudom, hogy a 3x indexet a 4.0-ás és feletti lámpamodulok tudják csak. Kétlem, hogy a 2000-es évjáratban ez lenne, hacsak nem volt utólag kicserélve.


gyári van benne.
csak ugye az a gáz benne, hogy az autó német így TÜV-ös vizsga van, ott pedig kiszedik a tompított izzót és jelezni kell, hogy nincs bent. viszont csak úgy nem jelez ha annak is ki van véve a hideg tesztje. ha meg nem veszed ki, akkor meg azért jelez.
index-en meg azon agyalok, hogy a PSW_FSW fájlba beírom azt a sort, ami ehhez kell.
ha nem jó, akkor NCS úgyis pofázik, hogy olyan karakter van a MAN fájlba, amit nem képes feldolgozni.
mert volt, hogy mást át akartam írni, wert_01-ről pl és semmi mást nem engedett, tehát gondolom én tudta, hogy a hardver sem képes rá. pedig ahol van wert_01 ott válsztható lenne más is elvileg.


Hiäba irod be az SW alacsony hozzä. Ci 37-töl megy a 3 villanäs.
Miert szedik ki a tompitott izzot TÜV-ön? Eddig nekem 1x sem szedtek ki semmit.
Ki kell kapcsolni a tompitott figyelest az ennyi,akkor nem fog jelezni. Vagy vegyen bele egy ujabb LSZ-t. Ci35-ig lehet kb 20€-ert talälni. Ci 37 vagy felette (38,40,45 van) az meg kb 50€ de ki kell fogni,mert ritka. A kinälat.


hát nekem azt mondta, hogy ugye nem lehet jelzés. viszont neki legutóbb úgy volt, hogy kivették a bal tompított izzót, és ugye a műszerfalon jeleznie kellett, hogy hiba van.
legközelebbi műszakija januárban lesz ha minden igaz.
de akkor sem értem, ha low beam ki van kapcsolva, akkor is miért jelez. azt hittem rosszul van bekötve, de nem. na ezért nem kínlódok én AE-val vagy külön tápot kap külön kapcsolóval aztán csókolom


mondjuk azt nem tudom, hogy ez a CI37 már nem FL-ekbe volt? a hátsó lámpával nem fog anomáliákat csinálni vajon? mert ugye más.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. szeptember 20. kedd, 12:46


lantika írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: hi,
adott egy FL előtti E46, nem xenon-os (2000)

1. AE lett berakva, helyzetjelzőre kötve + ajtónyitásra. hibát jelez, de csak bal oldalra. Low Beam hidegteszt és a BC kijelzés is kikapcsolva, akkor is jelez. csak akkor nem, ha a tompított figyelése is ki van kapcsolva. érdekesség, hogy csak gyújtáson jelez, járó motornál nem. valamint sem Scanner-rel, sem NCS esetén nincs melegteszt-re utaló állítási lehetőség, miközben pl nekem van a FL-ben.

2. létezik, hogy nem lehet az indexet beállítani 1 klikk-re 3x villanást? CYCL_TI_BLK nincs is benne a kiolvasott adatban.

lehetséges, hogy maga az LSZ buta és nem tudja ezeket? komolyan mondom, eddig egy egyforma programú vezérlőt nem láttam.

thx!



Úgy tudom, hogy a 3x indexet a 4.0-ás és feletti lámpamodulok tudják csak. Kétlem, hogy a 2000-es évjáratban ez lenne, hacsak nem volt utólag kicserélve.


gyári van benne.
csak ugye az a gáz benne, hogy az autó német így TÜV-ös vizsga van, ott pedig kiszedik a tompított izzót és jelezni kell, hogy nincs bent. viszont csak úgy nem jelez ha annak is ki van véve a hideg tesztje. ha meg nem veszed ki, akkor meg azért jelez.
index-en meg azon agyalok, hogy a PSW_FSW fájlba beírom azt a sort, ami ehhez kell.
ha nem jó, akkor NCS úgyis pofázik, hogy olyan karakter van a MAN fájlba, amit nem képes feldolgozni.
mert volt, hogy mást át akartam írni, wert_01-ről pl és semmi mást nem engedett, tehát gondolom én tudta, hogy a hardver sem képes rá. pedig ahol van wert_01 ott válsztható lenne más is elvileg.


Hiäba irod be az SW alacsony hozzä. Ci 37-töl megy a 3 villanäs.
Miert szedik ki a tompitott izzot TÜV-ön? Eddig nekem 1x sem szedtek ki semmit.
Ki kell kapcsolni a tompitott figyelest az ennyi,akkor nem fog jelezni. Vagy vegyen bele egy ujabb LSZ-t. Ci35-ig lehet kb 20€-ert talälni. Ci 37 vagy felette (38,40,45 van) az meg kb 50€ de ki kell fogni,mert ritka. A kinälat.


hát nekem azt mondta, hogy ugye nem lehet jelzés. viszont neki legutóbb úgy volt, hogy kivették a bal tompított izzót, és ugye a műszerfalon jeleznie kellett, hogy hiba van.
legközelebbi műszakija januárban lesz ha minden igaz.
de akkor sem értem, ha low beam ki van kapcsolva, akkor is miért jelez. azt hittem rosszul van bekötve, de nem. na ezért nem kínlódok én AE-val vagy külön tápot kap külön kapcsolóval aztán csókolom