Bevetésre készek a BMW M6 GT3 és BMW M6 GTLM versenyautók

2016. január 26. kedd 20:26, Robinson


A Daytona-i 24-órás megmérettetés január 30-án elrajtoló, immáron 54. felvonása, amely idén is az Észak-Amerikai IMSA WeatherTech SportsCar Championship (WTSCC) versenysorozat szezonnyitó rangadójaként állítja rajtrácsra a pilótákat, történelmi mérföldkőként nyit új fejezetet a BMW Motorsport sikertörténetében: a BMW M6 Coupé műszaki alapjaira épített versenyautók premierjével új korszak veszi kezdetét.

Bevetésre készek a BMW M6 GT3 és BMW M6 GTLM versenyautók

képek megtekintése

Pontosan 40 évvel a BMW első, 1976-os Daytona-i győzelme után két vadonatúj BMW GT versenyautó ünnepli világpremierjét az ikonikus floridai aszfaltcsíkon, amellyel új korszak kezdődik a BMW Motorsport páratlanul sikeres versenysport-történetében. Az Észak-Amerikai IMSA WeatherTech SportsCar Championship (WTSCC) versenysorozat január 30-án elrajtoló szezonnyitó megmérettetésének GTLM kategóriájában a BMW RLL csapat két BMW M6 GTLM versenyautóval áll rajthoz, miközben a Turner Motorsport a GTD versenyosztályban két BMW M6 GT3 gépet küld a pályára. A bajor gyártó vadonatúj versenyautói az észak-amerikai futamokon számos győzelmet elhódító BMW Z4 GTLM és BMW Z4 GT3 versenygépek hivatalos utódjai, amelyeket a BMW M6 Coupé műszaki alapjaira építettek meg a mérnökök.

A BMW RLL csapat immáron nyolcadik versenyszezonját kezdi meg a tengerentúlon a BMW Motorsport színeiben, és mint ilyen, az idei kivételesen emlékezetes idénynek ígérkezik: nem csupán a BMW M6 GTLM versenyautó világpremierje, de a BMW centenáriuma okán is. E nemes alkalomból a két BMW M6 GTLM versenyautó egyike a 100-as rajtszámmal gurul majd fel a rajtrácsokra, és a 25-ös rajtszámú versenyautóval együtt merőben új, jubileumi fényezéssel tűnik majd ki a mezőnyből. A speciális ruhát január 27-én, a Daytona-i versenypályán megrendezett sajtóbemutatón leplezi le a bajor gyártó.

Annak érdekében, hogy a vadonatúj gépezet minden tekintetben versenyképes legyen a rendkívül erős, Chevrolet, Ferrari, Ford és Porsche versenyautókkal tarkított mezőnyben, a BMW RLL csapat mit sem változtatott a pilóták tavalyi névsorán. A 25-ös rajtszámú BMW M6 GTLM versenyautó elsőszámú párosa az amerikai Bill Auberlen és a német Dirk Werner duója, akiket a szezonnyitó Daytona-i 24-óráson Augusto Farfus és Bruno Spengler DTM-pilóták segítik majd. A 100-as rajtszámú versenyautó volánja mögött az amerikai John Edwards és a német Lucas Luhr párosa foglal helyet, ők az amerikai Graham Rahal és a kanadai újonc, Kuno Wittmer támogatását élvezik majd a Daytona International Speedway aszfaltcsíkján.

Akárcsak a BMW RLL csapat, a Turner Motorsport is két BMW M6 versenyautót állít az Észak-Amerikai IMSA WeatherTech SportsCar Championship (WTSCC) tizenkét futamból álló versenysorozatának rajtrácsaira. A 96-os rajtszámú BMW M6 GT3 versenyautó a német Jens Klingmann és az amerikai Bret Curtis duójával, a 97-es rajtszámú gép pedig az amerikai Michael Marsal és a finn Markus Palttala párosával célozza meg a GTD kategória aranyérmét. Előbbieket az amerikai Ashley Freiberg és a DTM-világbajnok, Marco Wittmann, míg utóbbiakat az ugyancsak DTM-ből ismert Maxime Martin és a BMW Motorsport finn újonca, Jesse Krohn egészíti ki a Daytona-i 24-órás megmérettetésen.

A BMW csapatai és pilótái nem csupán magát a szezonnyitót, de a „Daytona újjászületik” („Daytona Rising“) projekt égisze alatt korszerűsített Daytona International Speedway vadonatúj módosításait is epekedve várják. A Daytona-i 24-órás megmérettetés rajtjával január 30-án, szombaton kezdetét veszi az Észak-Amerikai IMSA WeatherTech SportsCar Championship (WTSCC) versenysorozat 2016-os felvonása, helyi idő szerint 14 óra 40 perckor.

"Alig várjuk már, hogy végre ráadhassuk a gyújtást és elrajtoljon a szezon. Rögtön a legkeményebb futammal kezdünk, ami a gyártóknak és a csapatoknak egyaránt hatalmas kihívás, de az elmúlt évek során jó párszor problémamentesen vettük már ezt az akadályt. Ennek ellenére rendkívül nehéz 24 óra áll előttünk, ahol a felkészültség, a megbízhatóság és a bonyodalmak elkerülése kivétel nélkül kulcsfontosságú. Annak ellenére, hogy vadonatúj autóval állunk rajthoz, kiváltképp magabiztos vagyok. Úgy vélem, a BMW M6 GTLM kifinomultabb és tüzesebb, mint eddig bármelyik versenygépünk, és feltétel nélkül bízom a BMW-ben, a pilótáinkban és a csapatban. Hiszem, hogy a várakozásaink, amelyek szerint fergeteges szezon előtt állunk, reálisak" – nyilatkozta Bobby Rahal, a BMW RLL csapat főnöke a szezonnyitó előtt.

(forrás: BMW)




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Mit terveznek a bajorok? Jön a 2-es BMW?
Mit terveznek a bajorok? Jön a 2-es BMW?

Újabb pletykák láttak napvilágot a BMW háza táján, miszerint a jelek szerint piacra akarják dobni a 2-es szériát. A gyártó egyelőre nem erősítette meg, de nem is cáfolta a híreszteléseket. Az biztos, hogy valamire készülnek, az erre utaló jelek pedig egyértelműnek tűnnek. tovább »


BMW EfficientDynamics 2013
BMW EfficientDynamics 2013

A BMW eddig is nagyon sokat foglalkozott a környezetvédelemmel, rohamléptekkel fejleszti az EfficientDyanamics rendszerét és a jövőben sem kívánja ezt a tempót csökkenteni. A gyártó belső embere szerint a következő 3-as széria tekintélyes változásokat fog hozni a CO2 kibocsájtásban. tovább »


Automatikusan sötétedő belső tükör utólagos bekötése BMW E46-ba
Automatikusan sötétedő belső tükör utólagos bekötése BMW E46-ba

A művelet időtartama kb. 15 perc. Akinek nincs és akinek van esőérzékelője, annak is ugyanez a művelet, ugyanennyi ideig tart, mert az esőérzékelőnek nincs köze a sötétítős funkcióhoz. Valamint a tükör fajtája is mindegy, a felfogatás és a csatlakozó is mindegyiknél ugyanaz (a sötétedős tükör jöhet az 5-ösből vagy az X3-ból is). tovább »


Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast

2016. október 27-től pályázható az elektromos autók elterjedését ösztönző állami támogatás, melynek támogatói okiratát egy BMW i3-as modell kapta meg pénteken, az elsők között Magyarországon. Az első támogatói dokumentum ünnepélyes keretek között került átadásra a Nemzetgazdasági Minisztérium előtt, ahol Lepsényi István, gazdaságfejlesztésért és szabályozásért felelős államtitkár, Topa Jenőnek a Kígyó Patika 90 Bt. tulajdonosának adta át a BMW i3-as elektromos autó állami támogatásáról szóló okiratát. tovább »