Nagypályások csatája

2012. május 22. kedd 13:03, Robinson


A 2012. évi Hell Energy Országos Drift Bajnokság második felvonása következik május 27-én. A helyszín nem más, mint a máriapócsi RabócsiRing, Magyarország első számú drift pályája. A fallal övezett megújult nyomvonal idén új áldozatokat szedhet, azonban hazánk legerősebb drift bajnokságában szereplő profi versenyzők már készen állnak a megmérettetésre.

Nagypályások csatája

képek megtekintése

Az idei évben első alkalommal látogatnak Máriapócsra a drift szakág legjobbjai. Komoly feladat előtt állnak, hiszen a szervezők a szezon kezdetével egy lényegesen gyorsabb nagy ívekkel teletűzdelt nyomvonalat álmodtak meg. A versenypálya a célegyenestől teljesen megújult, a korábban homokkal lefedett területek jó minőségű aszfaltozást kaptak. Ezáltal gyakorlatilag szinte végig padlógázzal teljesíthető az újonnan kijelölt versenyszakasz, ami a fal közelsége miatt okozhat bőven meglepetéseket.

A RabócsiRing első balos nagykanyarja a drift versenyek során ez idáig kevés alkalommal volt megnyitva. Az első próbálkozás a hosszan elnyújtott ív teljesítésére a holland Paul Vlasblom nevéhez fűződik, aki többszöri próbálkozás után végül tökéletesen abszolválta a feladatot. Rá egy évvel már a magyar pilóták közül is többen megkísérelték a cseppet sem veszélytelen kihívást. Varga Tamás „Puci” még a holland fenegyereken is túltett, mivel hatalmas szögben sokkal szebben autózta végig a nagyívet. Akkoriban az óriási lendület után viszont nagy gondot okozott a célegyenes utáni szakasz, mivel egész egyszerűen fékezés nélkül a drifterek alatt elfogyott volna a talaj. Ezt orvosolta idén tavasszal a pálya tulajdonosa Rabócsi Tibor, aki ígéretet megtartva a drift Mekkájának tartott helyszínen az első lépcsős fejlesztés kivitelezésével elkészült. A célegyenes után a versenyzőknek tehát már nem a fékre, hanem a gázra kell rátaposni, hogy a nyomvonal egyik leggyorsabb döntött jobbos kanyarját is teljesíteni tudják. A feladat tehát adott, itt „nagypályás” versenyzőnek kell ahhoz lenni, hogy a félelmet teljesen kizárva, a falakat jól megközelítve padlógázzal fűzzük le a pályát. Még a szóló kör sem lesz egyszerű, így ha a páros csatákra tovább gondolunk a szakavatott rajongók és a kilátogató nézők felálló szőrrel dobhatnak majd hátast.



A profi kategória éllovasa, a tököli nyitófutam nyertese Lakatos Zoltán „LakyBoy” a jól bevált pickup V8-as BMW-vel áll újra rajthoz, mivel a japán importos Silvia-tól végleg elköszönt. A bömbölő új V8-as szívet kapott, sajnos Tökölön már kellőképpen csörgedezett a korábbi motor. Mielőtt pócson akár az első nagykanyarban végleg kilehelné a lelkét, Zoli inkább biztosra ment, hiszen számára egyértelmű cél az idei bajnokság megnyerése. Persze ehhez lesz egy-két szava a címvédő Tóth „Alapos” Gézának, vagy akár a Hell Racing Team csapatnak, köztük is Grózinger Zsoltnak, aki helyi vagányként tökéletesen ismeri a RabócsiRing összes szegletét.

Ne feledjük azt se, hogy a már jól megszokott belső nyomvonal is használatban lesz május utolsó hétvégéjén, mivel a Street kategória mezőnyének a hagyományos szakaszon kell majd driftelnie. Természetesen a szokásos betétprogramok sem fognak hiányozni, kiállítók, drift taxi, esti buli és csinos hosztesz lányok gondoskodnak mindenről, ami garancia egy remek benzingőzős hétvégére.

További információk: www.drifting.hu


Nagypályások csatája


Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
BMW X6 és X5 teszt a havon
BMW X6 és X5 teszt a havon

Először is boldog új évet mindenkinek! :) És akkor jöhet a 2011-es év első bejegyzése, amin láthatunk egy-két igen meredek mutatványt a címben megjelölt gépsárkányoktól. Rögtön az első emelkedő (amivel a hétköznapokban is könnyen találkozhatunk, ha mondjuk Budán lakunk) kimeríti a húbasszus kategóriát, főleg ha nyári papucsokkal képzeljük el :D Remélhetőleg Ti is mind téligumival jártok! tovább »


Parádsasvár - Vissza a Drift gyökereihez!
Parádsasvár - Vissza a Drift gyökereihez!

A Drift autósport a hazai szakágak közt komoly teret hódított el magának, egy-egy versenyre több ezer néző látogat el, és élvezi a drift által nyújtott egyedi látványvilágot. Sokan azonban nem tudják, hogy a drift gyökerei a japán hegyekből indult el hódító útjára az 1960-as években. Június 25-én a DriftGP Hungary és az Észak-Magyarországi TC sportegyesület visszatér a drift gyökereihez! Magyarországon először rendeznek legális hegyi drift versenyt a Mátrában! tovább »


Exkluzív fényképek a BMW 760i High Security F03-ról Genfből
Exkluzív fényképek a BMW 760i High Security F03-ról Genfből

A 2011-es Genfi Autószalon kiállításon, a BMW berendezett egy "titkos szobát", ahol a bajor cég néhány magas rangú ügyfele megtekinthette a BMW 760i magas biztonsági felszereltségű modellt. A sima 7-es sorozattól nagyban eltérő termelési változtatások miatt, a BMW új jelzéssel látta el az autót, ami így F03 névre halgat. A biztonsági jármű felügyelete átkerült az M osztály parancsnoksága alá. tovább »


Nem új hír, de cseréltesd ki a légzsákodat!
Nem új hír, de cseréltesd ki a légzsákodat!

Nem zárható ki, hogy a magas páratartalmú területeken hosszú időtartamig fennálló hatások miatt, a levegő páratartalma összegyűlhet az első utas légzsák gázgenerátorának házában. Ebben az esetben az utasoldali légzsák kinyílásakor nagymértékben megnövekedhet a belső nyomás. Így szól az utasoldali légzsákok cseréjére felszólító levél első bekezdése. tovább »