Ez egy archivált weboldal! bővebben

Nagypályások csatája

2012. május 22. kedd 13:03, Robinson


A 2012. évi Hell Energy Országos Drift Bajnokság második felvonása következik május 27-én. A helyszín nem más, mint a máriapócsi RabócsiRing, Magyarország első számú drift pályája. A fallal övezett megújult nyomvonal idén új áldozatokat szedhet, azonban hazánk legerősebb drift bajnokságában szereplő profi versenyzők már készen állnak a megmérettetésre.

Nagypályások csatája

képek megtekintése

Az idei évben első alkalommal látogatnak Máriapócsra a drift szakág legjobbjai. Komoly feladat előtt állnak, hiszen a szervezők a szezon kezdetével egy lényegesen gyorsabb nagy ívekkel teletűzdelt nyomvonalat álmodtak meg. A versenypálya a célegyenestől teljesen megújult, a korábban homokkal lefedett területek jó minőségű aszfaltozást kaptak. Ezáltal gyakorlatilag szinte végig padlógázzal teljesíthető az újonnan kijelölt versenyszakasz, ami a fal közelsége miatt okozhat bőven meglepetéseket.

A RabócsiRing első balos nagykanyarja a drift versenyek során ez idáig kevés alkalommal volt megnyitva. Az első próbálkozás a hosszan elnyújtott ív teljesítésére a holland Paul Vlasblom nevéhez fűződik, aki többszöri próbálkozás után végül tökéletesen abszolválta a feladatot. Rá egy évvel már a magyar pilóták közül is többen megkísérelték a cseppet sem veszélytelen kihívást. Varga Tamás „Puci” még a holland fenegyereken is túltett, mivel hatalmas szögben sokkal szebben autózta végig a nagyívet. Akkoriban az óriási lendület után viszont nagy gondot okozott a célegyenes utáni szakasz, mivel egész egyszerűen fékezés nélkül a drifterek alatt elfogyott volna a talaj. Ezt orvosolta idén tavasszal a pálya tulajdonosa Rabócsi Tibor, aki ígéretet megtartva a drift Mekkájának tartott helyszínen az első lépcsős fejlesztés kivitelezésével elkészült. A célegyenes után a versenyzőknek tehát már nem a fékre, hanem a gázra kell rátaposni, hogy a nyomvonal egyik leggyorsabb döntött jobbos kanyarját is teljesíteni tudják. A feladat tehát adott, itt „nagypályás” versenyzőnek kell ahhoz lenni, hogy a félelmet teljesen kizárva, a falakat jól megközelítve padlógázzal fűzzük le a pályát. Még a szóló kör sem lesz egyszerű, így ha a páros csatákra tovább gondolunk a szakavatott rajongók és a kilátogató nézők felálló szőrrel dobhatnak majd hátast.



A profi kategória éllovasa, a tököli nyitófutam nyertese Lakatos Zoltán „LakyBoy” a jól bevált pickup V8-as BMW-vel áll újra rajthoz, mivel a japán importos Silvia-tól végleg elköszönt. A bömbölő új V8-as szívet kapott, sajnos Tökölön már kellőképpen csörgedezett a korábbi motor. Mielőtt pócson akár az első nagykanyarban végleg kilehelné a lelkét, Zoli inkább biztosra ment, hiszen számára egyértelmű cél az idei bajnokság megnyerése. Persze ehhez lesz egy-két szava a címvédő Tóth „Alapos” Gézának, vagy akár a Hell Racing Team csapatnak, köztük is Grózinger Zsoltnak, aki helyi vagányként tökéletesen ismeri a RabócsiRing összes szegletét.

Ne feledjük azt se, hogy a már jól megszokott belső nyomvonal is használatban lesz május utolsó hétvégéjén, mivel a Street kategória mezőnyének a hagyományos szakaszon kell majd driftelnie. Természetesen a szokásos betétprogramok sem fognak hiányozni, kiállítók, drift taxi, esti buli és csinos hosztesz lányok gondoskodnak mindenről, ami garancia egy remek benzingőzős hétvégére.

További információk: www.drifting.hu


Nagypályások csatája


Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Végső Összecsapás
Végső Összecsapás

Az idei év utolsó nagyszabású autós rendezvénye következik most hétvégén a tököli reptéren. A drift, gymkhana és a gyorsulási szakág Országos Bajnokságának végső megmérettetésén több mint 100 versenyző fogja összemérni tudását. A kétnapos eseményen igazi kuriózumként egy ezer lóerős dragtor munkagépet is láthatunk a 402 méteres kifutón, míg a drift arénában autópálya tempóban fűzik majd kilinccsel előre hazánk legjobb pilótái. tovább »


Videó: Sabine Schmitz, a világ leggyorsabb taxisofőrje.
Videó: Sabine Schmitz, a világ leggyorsabb taxisofőrje.

A nők rossz sofőrök. A volán a sör és a távirányító miénk, férfiaké. Legalábbis szeretünk ebben a hitben élni. Közben Sabine Schmitz M5-ösökkel furikázik a Nordschleife-n. Sőt fizetnek is neki, hogy keresztbe rakja a verdát, mi meg elfehéredő arccal kapaszkodjunk közben az anyósülésen. Mi, akiké a volán. tovább »


Öt éven belül sorozatgyártásba kerülhet az önvezető BMW
Öt éven belül sorozatgyártásba kerülhet az önvezető BMW

A közös jövőkép jegyében a három vállalat egy szabványosított, nyitott platformra építve váltja valóra a járműgyártás következő generációját, a valaha fejlesztett legbiztonságosabb önvezető autó így még gyorsabban az utcákra kerülhet. A nagyvárosi környezetbe tervezett vadonatúj mobilitási szolgáltatások eközben már a teljes mértékben automatizált járművezetés műszaki alapjaira készülnek. tovább »


Háttérképek: Az új F10-es BMW M5
Háttérképek: Az új F10-es BMW M5

Biztos vagyok benne, hogy ebben a fényképalbumban - ami egyébként kifejezetten háttérkép gyűjtemény a BMW AG kiadásában - mindenki talál olyat, ami megdobogtatja a szívét. Függetlenül attól, hogy szemellenzős "régi BMW" fanatikus, aki szerint az E46 / E39 szériánál megállt az élet vagy sem. Mindenképpen érdemes megnézni, és ha már ott vagy, ne felejtsd el lájkolni oldalunkat a Facebook-on is! tovább »