BMW E46 ABS hiba és javítása

2012. október 12. péntek 22:59, hil


A hibajelenség: Rossz úton, pl. villamos sínen áthaladva időnként felgyulladt az ABS hiba lámpa és napokig úgy is maradt. A hibatörlés általában eredménytelen maradt A jelenség nem mindig jött elő. A hibát Carsoft diaggal kiolvasva a bal első szenzort jelölte meg hibásnak. A szenzort kicseréltem, de a hiba maradt. INPA diaggal viszont az alábbi üzenet jött:

BMW E46 ABS hiba és javítása

képek megtekintése

Nem tudtam melyiknek higgyek, ezért lehúztam a bal első szenzor csatlakozóját, mire az INPA jelezte, hogy ott baj van. Tehát akkor az INPA az igaz.

Korábbi más autómmal megtörtént esetből az ABS vezérlőegységben lévő rossz forrasztásra/forrasztásokra gyanakodtam. A javításra több lehetőség is kínálkozott:
1. aranyárban veszek gyári, új vezérlő egységet
2. veszek bontott vezérlő egységet 30-35K HUF-ért, aminél lehet, hogy hamarosan ismét jelentkezik a hiba.
3. kiszerelem, szétbontom és megjavítom magam, mint ahogyan azt Opel Vectrám esetében is tettem.

Az utóbbi tűnt a leggazdaságosabb lehetőségnek. A javításhoz ki kell szerelni a vezérlő egységet, amit csak röviden írok le:
Szükséges szerszámok:
T30 Torx bit a pollenszűrő ház kiszereléséhez
10 mm dugókulcs hosszabbító szárral a ABS hidraulikus egység rögzítésének kiszedéséhez
E6 dugókulcs a vezérlőegység 2db felső csavarjának oldásához
Speciális, magam gyártott E6 kulcs a vezérlőegység két alsó csavarjának eltávolításához

A spec E6 kulcs:
spec kulcs by hil


A kiszerelés menete:
1. A pollenszűrő házat kiszerelni, majd eltávolítani a válaszfalat az ABS oldalától.
2. A 10mm-es dugókulccsal kicsavarni a hidraulika egység 1 db rögzítő csavarját.
3. A vezérlőegység elektromos csatlakozójának lehúzása.
4. Az E6 kulccsal kicsavarni a vezérlő egység két felső rögzítő csavarját.
5. A speciális E kulccsal kicsavarni a vezérlő egység két alsó rögzítő csavarját. Normál bittel, fogóval, stb nem lehet hozzáférni a válaszfaltól
6. A fékcsövek és az egész hidraulika egység kivétele nélkül, némi ügyeskedéssel ki lehet forgatni a vezérlő egységet.

A vezérlő egység kiszerelve:

BMW E46 ABS vezérlő egység BMW E46 ABS vezérlő egység BMW E46 ABS vezérlő egység BMW E46 ABS vezérlő egység


Ezt követően hosszan elgondolkodtam, hogy a korábban elkövetett (Vectra) módon szét lehet-e bontani a vezérlő egységet úgy, hogy semmi ne sérüljön. (abból kb 20db-ot megjavítottam) Itt majdnem feladtam! Aztán nekiálltam:

A körfürész:
Vágási mélysége a képen látható módon egy tárcsával 3 mm-re van korlátozva

Kis körfűrész Kis körfűrész Kis körfűrész


A fúrógép asztalra tettem a vezérlő egységet, alá papírt a karcolódás elkerülésére, majd a körfűrész magasságát az összeillesztés vonalára állítva kézzel tologatva bevágtam a dobozt. A rögzítő csavaroknál átmenő fém perselyek vannak, azokat nem vágtam át. Azokat a részeket, amiket a körfűrésszel nem értem el kapargatással vágtam szét. A fedél meglepően könnyen szétjött.

BMW ABS vezérlőegység belülről BMW ABS vezérlőegység belülről


Elgondolásomban igazam lett, több ehhez hasonló gyatra forrasztás leledzett az áramkörön. Az áramkört fogkefével és Loctite IS Quick Cleannal megtisztítottam a jó láthatóság és forraszthatóság érdekében. Órás lupeval végignéztem a teljes áramkört. A hibás forrasztásokat 24V50W Weller pákával, vékony 7-es heggyel átforrasztottam. Az általam használt forrasz anyag: FLUX 24swq 056mm volt, de megfelel bármilyen jó minőségű ón is. Fontos: 220V-os pákát nem javasolt használni!

Ezt követően ismét átmostam az áramkört (hogy szép legyen), majd ellenőriztem munkámat. A már megszáradt áramkörre visszaraktam a fedelet, aminek tömítéséhez, összeragasztásához Wacker A33 sziloplasztot használtam. Bármi más ecetsav mentes sziloplaszt is megfelel. Az ecetszagú azért ellenjavallt, mert az összezárt dobozban az ecetsav gőzök idővel mindent szétmarnak! A tömítés megszáradása után a vez egység vissza a helyére és ÖRÜL!

Remélem, ezzel a kis írással másnak is segítségére leszek hasonló bajságának gyógyításában!


BMW E46 ABS hiba és javítása BMW E46 ABS hiba és javítása BMW E46 ABS hiba és javítása BMW E46 ABS hiba és javítása BMW E46 ABS hiba és javítása BMW E46 ABS hiba és javítása BMW E46 ABS hiba és javítása BMW E46 ABS hiba és javítása BMW E46 ABS hiba és javítása BMW E46 ABS hiba és javítása


Komment írása



ficsur 2013. január 04. 17:10
Elismerésem a hiba nálam is van szinte ugyanigy de nekem nincs türelmem stb már megszoktam bár igaz csak ritkán van.
szotakdavid 2012. október 15. 07:56
Szép írás köszönjük
szotakdavid
jons 2012. október 13. 16:13
Nagyon jó leírás! Köszönjük a hasznos információkat!
jons
Milan 2012. október 13. 13:01
Aztamindenségét.
Ez szép munka, minden elismerésem.
Milan


Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Megható BMW-s összefogás karácsonykor
Megható BMW-s összefogás karácsonykor

Hárman meghaltak a Rakamaz és Nyírtelek között történt balesetben Novemberben. Akkor még kiemelték a médiában, hogy a balesetben egy BMW volt az egyik érintett. Ahogy az lenni szokott. Hiszen az olvasókat hoz, és erősíti az emberekben a sztereotípiát. Megbotránkoztat, és egy jól meghatározott csoportra lehet mutogatni. Később kiderült, hogy a balesetet egy 20 éves próbaidős rendőr okozta, aki elhajtott a helyszínről. tovább »


Aukción hozzájuthatsz: BMW M1 by Frank Stella
Aukción hozzájuthatsz: BMW M1 by Frank Stella

A BMW M1 még mindig úgy néz ki, mint egy modern új autó, pedig már igen régen, 1979-ben festette ilyenre Frank Stella, Peter Gregg autóversenyző kérésére. Tudjátok, aki a Gymkhana sportágban kezdett. Köze lehet ahhoz, hogy maga a sport is mai napig nagy népszerűségnek örvend? :) tovább »


A BMW Múzeum bemutatja: 100 Mestermű...
A BMW Múzeum bemutatja: 100 Mestermű...

BMW Group – az innováció iránti szenvedély és a bátor vállalkozói szemlélet 100 éves története. A BMW Group centenáriumának emléket állító időszakos kiállítás rendkívül egyedi megközelítésből szemlélteti a vállalatcsoport dinamikusan fejlődő, egy évszázadon átívelő történelmét. tovább »


BMW kényelmes maffiózóknak
BMW kényelmes maffiózóknak

Orosz tunerek munkája a BMW 760 kínai üzletembereknek szánt változatára épült XLI High Security. A több mint négytonnás, páncélozott autóról titkolni is kár, hogy az alvilág szereplőit célozzák meg vele. Az Armortech orosz tuningcég készítette ezt a nem mindennapi BMW-t. Az 5,21 méter hosszú XLi kialakításának köszönhetően 40-50 centiméter lábtér jut a hátul ülőknek. tovább »