Más koncepcióval készül a következõ 1-es BMW

2009. március 16. hétfő 22:09, Robinson


Meglehetõsen nagy változás elé néz a bajor márka legkisebb autója. A downsizing mellett megmarad a hathengeres benzines is, és összesen ötféle karosszériaváltozatban készülhet az autó, míg a teljesítményskála 105-tõl 326-ig tart majd.

A világgazdasági válság hatásait a bajorok is érzik a bõrükön, 2008-ban ugyanis az elõzõ évihez képest 90%-kal, 330 millió euróra csökkent a márka nyeresége. A gyártók az ilyen gazdasági környezetben az eladási mutatók javítása miatt olcsóbb árakkal és új modellekkel rukkolnak elõ. A BMW-nél azonban a legnagyobb példányszámban eladott modellek, az 1-es, a 3-as és az 5-ös már nem számít frissnek. A müncheniek ennek megfelelõen gõzerõvel fejlesztik ezen modellek utódát, melyek közül az egyik legfontosabb az 1-es.

A bajorok következõ generációs kompaktjának ötajtós változata 2011 harmadik negyedévében gördülhet le a gyártósorról, majd ezt követné a háromajtós változat 2012-ben, amelybõl a hírek szerint ötféle változat is lesz: A tervek között szerepel egy hagyományos háromajtós változat, egy shooting brake, ami az Audi TT Sportback elképzelésére hasonlítana, egy kombi, továbbá egy magas és hosszabb egyterû-szerû, sõt egy SUV is hatalmas üvegtetõvel. Bevezetõ modellként az 115i-t vetnék be az árérzékeny vásárlók számára. Érkezik továbbá 2012-ben a kupé, és ugyanezen év végére ígérnek egy Supersport változatot is, amelyet az M-divízió készítene. Motorok terén is sok újdonság érkezik, a belépõmodell az 115i, amely 1,3 literes szívómotort kap 105 lóerõvel, míg a 136 lóerõs 116i, és a 177 lóerõs 118i ugyanennek a blokknak a turbós változatai lesznek. Érkezik még egy kétliteres, szintén turbós egység is 218 lóerõvel 120i néven. Nem hiányozhat a BMW-nél a legkisebb autóból a hathengeres erõforrás sem, ezért lesz egy háromliteres erõforrás 272 lóerõvel. Korábban nem lehetett tudni, hogy megmarad-e a 300 lóerõ fölötti csúcsmodell, ám mostanra biztossá vált, hogy lesz, méghozzá 135is néven, amely duplaturbóval 326 lóerõs teljesítményre lesz képes, és a hírek szerint az M divízió készítené. A gázolajos paletta csupán három egységbõl áll majd, mindhárom kétliteres,a 118d 150, a 120d 184, a 123d pedig 211 lóerõs teljesítménnyel.

A következõ modellben a BMW továbbfejleszti az Efficient Dynamics rendszert is, amelyben a súlycsökkentés miatt már az akkumulátor lítium-ionos lesz, és az automata váltós 1-esben az alapfelszereltség része lesz a start-stop automatika is. Az újdonság 2011-ben léphet a nagyközönség elé.

forrás: a5.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Így készül a BMW X3 Dél-Karolinában
Így készül a BMW X3 Dél-Karolinában

Dél-Karolinában közel tizenkétezer négyzetméter területű részleget hoztak létre nagyjából 1 milliárd dollár ráfordítással az új X3 gyártására Spartanburgban. Erről a gyártósorról találtunk néhány jó minőségű képet. tovább »


BMW M Carbon Kerámia féktárcsák az M6 (F12/F13) modellekhez
BMW M Carbon Kerámia féktárcsák az M6 (F12/F13) modellekhez

Az új BMW M6 modell 2013-as megjelenésével együtt debütálnak a már rég várt M Carbon Kerámia Fékek is. Túl sok részletet még nem lehet tudni, de most itt vannak az ismert információk összefoglalva. Az M Carbon Kerámia fékek nagyobb átmérőjű tárcsával kerülnek az első tengelyre (410mm a 400mm-es helyett), ugyanakkor jelentősen csökkentik a rugózatlan tömeget és ellenállóak a fakulással szemben. Az M6 modellek alap féknyergei sötét metálkékre vannak festve, viszont a Carbon Kerámia féknyergek ragyogó arany árnyalatban pompáznak. tovább »


Kilinccsel Előre folytatódik az őrület a 2. fordulóval
Kilinccsel Előre folytatódik az őrület a 2. fordulóval

Elegetek van az orgonaillatból? Hiányzik már a gumifüst semmi mással össze nem téveszthető illata? Akkor van egy jó hírem: folytatódik az őrület, hiszen a legjobb drift pilóták május 19-én és 20-án Máriapócson ismét összemérik tudásukat a Hell Energy Magyar Profi Drift Bajnokság következő fordulójában. Újra itt a Pünkösdi Drift Királyság! tovább »


Tavaszi kedvezmény az ATC-nél
Tavaszi kedvezmény az ATC-nél

A chip tuning díjak árából 20% kedvezmény minden turbódízel személygépkocsira az ATC műhelyében. A BMWfanatics.hu tagokat ezen felül +10% kedvezmény illeti, így összesen 30%-al olcsóbban tuningoltathatod a vasat! tovább »