Más koncepcióval készül a következõ 1-es BMW

2009. március 16. hétfő 22:09, Robinson


Meglehetõsen nagy változás elé néz a bajor márka legkisebb autója. A downsizing mellett megmarad a hathengeres benzines is, és összesen ötféle karosszériaváltozatban készülhet az autó, míg a teljesítményskála 105-tõl 326-ig tart majd.

A világgazdasági válság hatásait a bajorok is érzik a bõrükön, 2008-ban ugyanis az elõzõ évihez képest 90%-kal, 330 millió euróra csökkent a márka nyeresége. A gyártók az ilyen gazdasági környezetben az eladási mutatók javítása miatt olcsóbb árakkal és új modellekkel rukkolnak elõ. A BMW-nél azonban a legnagyobb példányszámban eladott modellek, az 1-es, a 3-as és az 5-ös már nem számít frissnek. A müncheniek ennek megfelelõen gõzerõvel fejlesztik ezen modellek utódát, melyek közül az egyik legfontosabb az 1-es.

A bajorok következõ generációs kompaktjának ötajtós változata 2011 harmadik negyedévében gördülhet le a gyártósorról, majd ezt követné a háromajtós változat 2012-ben, amelybõl a hírek szerint ötféle változat is lesz: A tervek között szerepel egy hagyományos háromajtós változat, egy shooting brake, ami az Audi TT Sportback elképzelésére hasonlítana, egy kombi, továbbá egy magas és hosszabb egyterû-szerû, sõt egy SUV is hatalmas üvegtetõvel. Bevezetõ modellként az 115i-t vetnék be az árérzékeny vásárlók számára. Érkezik továbbá 2012-ben a kupé, és ugyanezen év végére ígérnek egy Supersport változatot is, amelyet az M-divízió készítene. Motorok terén is sok újdonság érkezik, a belépõmodell az 115i, amely 1,3 literes szívómotort kap 105 lóerõvel, míg a 136 lóerõs 116i, és a 177 lóerõs 118i ugyanennek a blokknak a turbós változatai lesznek. Érkezik még egy kétliteres, szintén turbós egység is 218 lóerõvel 120i néven. Nem hiányozhat a BMW-nél a legkisebb autóból a hathengeres erõforrás sem, ezért lesz egy háromliteres erõforrás 272 lóerõvel. Korábban nem lehetett tudni, hogy megmarad-e a 300 lóerõ fölötti csúcsmodell, ám mostanra biztossá vált, hogy lesz, méghozzá 135is néven, amely duplaturbóval 326 lóerõs teljesítményre lesz képes, és a hírek szerint az M divízió készítené. A gázolajos paletta csupán három egységbõl áll majd, mindhárom kétliteres,a 118d 150, a 120d 184, a 123d pedig 211 lóerõs teljesítménnyel.

A következõ modellben a BMW továbbfejleszti az Efficient Dynamics rendszert is, amelyben a súlycsökkentés miatt már az akkumulátor lítium-ionos lesz, és az automata váltós 1-esben az alapfelszereltség része lesz a start-stop automatika is. Az újdonság 2011-ben léphet a nagyközönség elé.

forrás: a5.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
2012-es 6-os BMW konfigurátor a németeknél
2012-es 6-os BMW konfigurátor a németeknél

A BMW német weboldalán már elérhető az F12-es kabrió konfigurátora. Bár már most összekattintgathatjuk a számunkra legideálisabb összeállítást, az első megrendeléseket 2011-be fogják csak leszállítani. A legolcsóbb (ezen autó esetén még az alap felszereltségre se mondanám, hogy fapados) verzió 94.300 Euro, azaz 26 millió forint. tovább »


Ismered már a BMW Megacity tervét?
Ismered már a BMW Megacity tervét?

Nem újdonság, hogy a BMW új irányvonala a 2013-ra tervezett Megacity, ami az egyik leginnovatívabb jármű lehet a piacon, és komoly futurisztikus dizájnnal büszkélkedhet. Sok korábbi találgatástól eltérően, úgy néz ki, hogy 2 ajtós kupé lesz az autó, 4 utas számára lesz hely benne és körülbelül 4 méter lesz a hossza. tovább »


Drift Gp: Készülődés Tökölre - Galacs Gábor
Drift Gp: Készülődés Tökölre - Galacs Gábor

Tökölre és az idényre is egy E30-as 4000 ccm-es V8-as motorral rendelkező szörnyeteggel fogunk indulni. Nagyjából 330 LE lehet most a szörny szíve....! :) Az autó télen épült és mindent a bátyám, Laci és Én csináltunk, kivéve a kábelezést és a kipufogó rendszert. Még nem debütált a közönség előtt és majd csak a versenyen szeretnénk felfedni a kocsit! :) tovább »


BMW-t nyertek a Vodafone ügyfelei
BMW-t nyertek a Vodafone ügyfelei

A nyertesek a fődíj mellett meghívást kaptak Vodafone székházába, ahol betekintést nyertek a Vodafone működésébe és találkoztak a vállalat vezetőivel is. tovább »