Összkerékhajtású 1-es BMW várható

2009. július 28. kedd 00:45, Robinson


Az 1-es BMW-rõl készített legfrissebb kémfotók arra engednek következtetni, hogy a 2011-ben érkezõ kompakt bajor a jelenlegi modellel ellentétben összkerékhajtással is rendelhetõ lesz. Az információ még nem hivatalos, de úgy néz ki, hogy a Nürburgring közelében xDrive-os 1-est próbálgattak a tesztelõk.



Már többször is írtunk a két év múlva piacra kerülõ 1-es BMW-rõl, mely a már kissé öreg, jelenleg is futó szériát hivatott leváltani, sõt, az autót a németek már nagyban tesztelik, a lesifotósok pedig nem alszanak, így kémfotókat is tudtunk mutatni olvasóinknak, melyekbõl jól látszik az autó sziluettje és az, hogy az alapvonalak esetén a bajorok nem térnek el lényegesen a jelenlegi modelltõl.

Bizonyos információk a hajtásláncról, illetve a motorpalettáról eddig is ismertek voltak, ám a legfrissebb kémfotók alapján - melyeket a Worldcarfans fotósai készítettek - egy különös dolog figyelhetõ meg az egyelõre erõteljesen álcázott autók kerekein. A keréktárcsák közepére szerelt fura kinézetû korong nem más, mint a Kistler cég RoaDyn nevezetû, a kerekekre ható erõt, illetve nyomatékot mérõ szenzor-rendszere, melyet a hajtott kerekekre szerelve különbözõ fontos információkhoz juthatnak a gyáriak az autó viselkedésérõl. A Nürburgring közelében próbálgatott fekete 1-esen viszont észrevehetjük, hogy mind a négy kerekén ott van a szenzor, mely arra enged következtetni, hogy a BMW épp egy összkerékhajtású 1-est tesztel, melyen valószínûleg az xDrive rendszer viselkedését figyelik. Ez a megállapítás természetesen nem hivatalos, hiszen az sincs kizárva, hogy csak a megtévesztés miatt tették fel a szenzort mind a négy kerékre, ám igen valószínû egy összkerekes 1-es megjelenése, mely az X1 hajtásláncát örökölné. A technika többi része egyébként marad a "régi", bár a 105-326 lóerõig terjedõ teljesítményskálát lefedõ motorok leggyengébbjeihez vélhetõen nem lehet majd rendelni az összkerékhajtást. Az xDrive-os 1-esek viszont természetesen szintén megkapják a márka oly sikeres EfficientDynamics programját, így vélhetõen ezek a modellek is takarékosak lesznek.

Az új bébi-BMW-vel kapcsolatban újdonságként számít még az az információ, hogy állítólag a bajorok a hátsókerekes modellbõl készíteni fognak egy takarékosságra hangolt változatot, melyben vélhetõen az alap dízelmotor fog dolgozni, de különbözõ trükkökkel próbálják majd meg tovább csökkenteni az autó fogyasztását. Az ötajtós 1-es BMW érkezése 2011 elsõ felében várható, majd késõbb egy kupé és egy nyitott változat is piacra kerül.

forrás: a5.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Nagypályások csatája
Nagypályások csatája

A 2012. évi Hell Energy Országos Drift Bajnokság második felvonása következik május 27-én. A helyszín nem más, mint a máriapócsi RabócsiRing, Magyarország első számú drift pályája. A fallal övezett megújult nyomvonal idén új áldozatokat szedhet, azonban hazánk legerősebb drift bajnokságában szereplő profi versenyzők már készen állnak a megmérettetésre. tovább »


Kikacsint a legsportosabb 1-es BMW
Kikacsint a legsportosabb 1-es BMW

Az M Coupé változat kőkemény sportkompaktnak ígérkezik, erősebb motorral, feszesebb futóművel, hatékonyabb fékekkel és látványosabb külsővel, mint bármelyik egyes korábban. tovább »


3G Gokart Kupa – Kedden a rally is főszerepet kap
3G Gokart Kupa – Kedden a rally is főszerepet kap

A jövő heti fordulóra a hazai rallyélet jeles képviselői látogatnak el. Július 27-én a szokásoktól eltérően négy versenyzőt is vendégül lát a G1 Kart Center és a GigaMad közös verseny sorozata. tovább »


BMW modellautók története
BMW modellautók története

Valószínűleg sokan szeretnének egy jó nagy garázst, ami tömve van olyan autókkal, amik iránt leküzdhetetlen birtoklási vágyat érez. Még jobb, ha mindez úgy valósul meg, hogy semmiféle rettenetes adó vagy emelkedő benzinár nem rondít bele az idillbe. A minőségi modellek gyűjtését egy játékbolt kirakatában magányoskodó kanárisárga Lexus IS300-as szabadította rám. Azonnal beleszerettem! Csak semmi paradicsommal dobálózás! tovább »