Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 3162 találat


fux22 Elküldve: 2022-01-17 14:37 Inditozásra nem inditt a kocsi !

fux22 írta:
YELLOW írta:
fux22 írta:
YELLOW írta:
fux22 írta: Üdv mindenkinek!
Következő problémával állok szemben:
Másfél hónappal ezelőtt vettem egy 316-os E46-ost (1.8, 2002, N42B18A). A probléma az autóval az, hogy hideg indításnál (szinte csak mínusz fokokban) elsőre elindul az autó, majd 1-2 mp múlva megáll. Ilyenkor indítózok és nagyon nehezen indul el utána. Melegen nem áll le, nincs ilyen gond. Egyik autószerelő ismerősöm rárakta gépre, kitörölte a hibakódokat, majd elvittem haza, hogy ha megint nehezen indul, vigyem el és rárakja megint gépre. A következőek voltak a hibakódok:
-vezérműtengely szenzor, kipufogás
-oxigén érzékelő fűtéskatalizátor után, hengersor 2
-2 hengersor hátsó lambda szenzor, jel
Vezérműtengely jeladót kicseréltem, de a hiba továbbra is fennáll.
Írtatok AC pumpáról, hogy az is lehet a hibaokozó. Erre nekem azt mondták, hogy akkor miért csak hidegen produkálja a jelenséget. Ma reggel annyira nehezen indult, hogy majdnem lemerítettem az akksimat. Délutáni indításamkor nem volt már olyan hideg, elindult és majdnem leállt megint (visszaesett a fordulat) majd egy pillanatra felvillant a DSC és az ABS visszajelző.
Tud valaki nekem ez ügyben segíteni?
Előre is köszönöm!:roll:


az AC-t úgy tudod kizárni, hogy mielőtt indítanál reggel, indítás előtt 3x ráadod a gyújtást, és minden gyújtás ráadásnál vársz legalább 5 másodpercet. vissza leveszed a gyújtást, aztán megint. És a 3. ilyen után indítasz. ha ezek után nem csinálja a leírtakat, akkor az AC-ban lévő visszacsapó szelep ment tönkre, egyben cserélhető.
de szerintem nem ez lesz nálad. mert erre nem nagyon ír be hibakódot. mivel hidegen a lambdaszondák se szólnak bele a dolgokba, talán kizárnám azt is. viszont lehet valami zárlat esetleg, ami bekavar. a DSC-ABS alacsony töltés, vagy akku szint miatt jelezhet be, mivel azok elég nagy fogyasztók, és nekik biztonsági szempontból kell a stabil feszültség. viszont neked kat. előtt és utáni szondát is beírja. ha rövid távokat mész,lehet sok a kondenzvíz a kipuf rendszerben, esetleg a katalizátor összeszakadt.
a check engine nem villog? gyújtáskimaradást nem írt be? mert kicsit trafó hibára is utal a jelenség. az a baj, én biztos nem mondom meg távolról konkrétan mi a baja. a lambdaszondákat oszcilloszkópos és multiméteres vizsgálattal ellenőrizni kell.
de még eszembe jutott testkábel kontakt hiba. van egy pár, ami a kasznihoz csatlakozik. motorról is, önindítóról is, meg kellene nézni az összeset. a hideg miatt lehet fellazulnak a kötések és nincs rendes kontakt, és ez okozhat feszültség esést.

Köszönöm a gyors választ! Ma indítottam egyet úgy, ahogy írtad/írtátok (többszöri gyújtásráadással, várással) és indult, nem állt le. Viszont nem is volt “olyan” hűvös (-1 fok). Legközelebb ha leáll, megpróbálom megint ezt a többszöri gyújtásráadásos indítást. Ha az sem, akkor megkocogtatom a AC pumpát. Írok mindenképpen a fejleményekről!
Ez lehet, hogy hülyén hangzik, de örülnék neki, ha a szivattyúval lenne a gond…:hulyevagyok:
Köszönöm mégegyszer!:iszunkra:


a motortérben van egy szelep, amin lehet mérni nyomást. legelső gyújtásnál kellene nézni, hogy a cirka 3bar nyomás meg van-e.
a kocogtatás nem sokat ér amúgy. ha a visszacsapó szelep a rossz a pumpában, annak nem a hideghez van inkább köze, hanem az állás hosszához. szokták nézni a nyomásmérővel, mikor kezdi el ejteni a nyomást leállítás után. ugye spéci mérők LOG-olnak is.

Odáig eljutott a dolog, hogy már azt a finom búgó hangot sem lehet hallani, amikor ráadom a gyújtást. Nem is indul egyáltalán, de nem is erőltettem. Gondolom így már biztos, hogy AC Pumpa, megadta magát. Melyik gyártótól érdemes venni? Pierburgról olvastam itt a fórumban, hogy az a tuti.


Javítva: kicsivel kédőbb megpróbáltam megint, elsőre elindult, majd megállt. Búgott a szivattyú. Párszor próbálkoztam vele és elindult. Viszont most már van egy motor embléma figyelmeztetőm is a műszerfalon (check engine, amit kérdeztél is) ami nem tűnik el. Eleinte csak villogott, most már fixen ott maradt. Lehet, hogy tényleg lambda szonda miatt szórakozik? Kérdezted, hogy rövid távokat megyek-e az autóval. Hosszabb távokat is megyek vele, de furcsálltam már, mikor megvettem, hogy álló helyzetben alapjáraton is bugyog ki a víz a kipufogó rendszerből. Azt mondták, hogy ez teljesen normális.

BobaFett Elküldve: 2022-01-06 15:47 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok!

Egy 2009-es 116i 2.0-hoz milyen hibakód kiolvasót, illetve diagnosztizálót tudnátok ajánlani? Olyan kellene, ami az alap dolgokon felül kicsit mélyebben is tud diagnosztizálni, hibakódot törölni, pl a hpfp nyomásértékeit is ki tudja olvasni, szenzor állapotot nézni, stb. De nem kell tudni semmit se programozni, csak diagnosztizálni, és otthonra kellene.
Jó, ha a programjában van adatbázis arról, hogy mik a szabványértékek, milyen határértékek között kell lennie pl. a nyomásértékeknek, és mondjuk egy egyszerű grafikont is tud rajzolni az időbeli változásáról. Ilyet mintha láttam volna az ISTA-D-nél.

Azért kellene ilyen funkció, mert van egy furcsa hiba, ami nem mindig jön elő. Hidegindításkor néha nagyon elkezd rázni, ami pár perc járatás után elmúlik, melegen nem csinálja. Először felvezérli az alapjáratot 1000 fölé, ez ugye ok, majd elkezd leesni 600-ig, ekkora kezd el rázni, ha a gázra lépek, és tartom 1000 körül, akkor alig ráz, és kell neki pár perc járatás, utána már mintha semmi baja nem lett volna előtte, beáll az alapjáratra.
Volt, hogy kicsit más jellegű rángatása volt, a gyújtótekercs okozta, ekkor a műszerfalon a motorkontroll visszajelző lámpa kigyulladt, szerelő Delphivel kiolvasta, és ki is írta, hogy egyik gyújtótekercs hibás (Bosch), amit kevesebb mint 1 éve már cseréltünk, akkor is hibás volt (ez még a gyári BMW-s volt), és alig 5 ezer km-t mentünk azóta, más hiba nem volt. De azóta is néha csinálja ezt a rángatást, egyszer kigyulladt nemrég a motorkontroll is.

Külföldi fórumon írták (https://www.e90post.com/forums...amp;page=2), hogy a hpfp-nek a nyomásváltozása lehet talán az oka a rángatásnak, beesik az alsó határ alá, illetve okozhatja a szenzor hibája is. Ebben a posztban a végére kiderült, hogy a hpfp-ből volt letörve egy darab, de előtte injektort is cserélt, ami nem oldotta meg, viszont ennek több hibakódja is volt. Az enyémnél a Delphi meg nem dobott ki más hibakódot amikor nézte a szerelő. Szóval ezt kellene kideríteni, hogy mi okozza.

Az ISTA-D-n kívül olvastam még a Delphit, amit a szerelő is használt. Nem tudom, hogy az utóbbi is tud ilyet BMW-re specifikáltan kiolvasni, vagy inkább ISTA-D lenne a jobb?
Ha ISTA, akkor abból melyik változat, ISTA-D? Milyen kábel kell hozzá, honnan lehet beszerezni gyorsan és persze olcsón, illetve magát a szoftvert honnan lehet megszerezni?

Köszönöm

Adriano98 Elküldve: 2021-12-21 15:41 Fûtés - Klíma

[quote="Robi1990"]
Seresdani írta:
Adriano98 írta:
peti9577 írta: Sziasztok adott egy 2007 es e90
Abban kérnek segítséget hogy mitől van az hogy csak a bal oldalon jön a meleg levegő a jobb oldalon pedig hideg! (Kétzónás digit klima)


Helló. Én ugyan ezzel a problémával szenvedek. Kicseréltem a segéd vízpumpát. Lecseréltem a hűtő folyadékot. A műszerfalon lévő hideg meleg állító rész. Kicseréltem a fűtőmotornál lévő ellenállást és még mindig ugyan úgy szar. Valaki megtaláltam már az okát esetleg?




Hali nekem ugyan ez a hiba e60! Esetleg valaki tudja mi lehet a hiba?


Nekem közben úgy néz ki megoldódott magától, szóval elég fura. Lehet tényleg csak meghülyül az automatika.


Robi1990 Elküldve: 2021-12-19 11:52 Fûtés - Klíma

[quote="Seresdani"]
Adriano98 írta:
peti9577 írta: Sziasztok adott egy 2007 es e90
Abban kérnek segítséget hogy mitől van az hogy csak a bal oldalon jön a meleg levegő a jobb oldalon pedig hideg! (Kétzónás digit klima)


Helló. Én ugyan ezzel a problémával szenvedek. Kicseréltem a segéd vízpumpát. Lecseréltem a hűtő folyadékot. A műszerfalon lévő hideg meleg állító rész. Kicseréltem a fűtőmotornál lévő ellenállást és még mindig ugyan úgy szar. Valaki megtaláltam már az okát esetleg?




Hali nekem ugyan ez a hiba e60! Esetleg valaki tudja mi lehet a hiba?

Seresdani Elküldve: 2021-12-18 12:38 Fûtés - Klíma

[quote="Adriano98"]
peti9577 írta: Sziasztok adott egy 2007 es e90
Abban kérnek segítséget hogy mitől van az hogy csak a bal oldalon jön a meleg levegő a jobb oldalon pedig hideg! (Kétzónás digit klima)


Helló. Én ugyan ezzel a problémával szenvedek. Kicseréltem a segéd vízpumpát. Lecseréltem a hűtő folyadékot. A műszerfalon lévő hideg meleg állító rész. Kicseréltem a fűtőmotornál lévő ellenállást és még mindig ugyan úgy szar. Valaki megtaláltam már az okát esetleg?



Adriano98 Elküldve: 2021-10-25 21:39 Fûtés - Klíma

YELLOW írta:
Adriano98 írta: Na én ma voltam diagnosztikán, két hibát dobott:
-9C53 Elektromos fűtés növelő - szakadás
-9C6E Nap érzékelő - szakadás

Eddig valahogy fel sem tűnt (navitól nem látszik), hogy a műszerfalon lévő nap szenzor egyszerűen nincs ott, a helyén tátong a nyílása, szóval ide jönne az első kérdésem. Ez alapfelszereltség az E9X szériában, vagy plusz extra volt, programozással megoldható-e ez a hiba?
Illetve a másik kérdésem, hogy (ahogy külföldi fórumokról kibogarásztam) az elektromos fűtés növelő tulajdonképpen egy elektromos fűtőradiátor a műszerfalban? Mert ha az ment tönkre akkor cumi van.


én úgy tudom az automata digitklíma része a napérzékelő.
a kiegészítő fűtés olyasmi. bár én más megoldást is tudok, mármint mást is jelenthet.
de már most én is zavarban vagyok. mert kiegészítő fűtés körrel kapcsolatban, nekem is dob hibát, de nekem tuti nincs ilyen benne. hanem inkább kiegészítő fűtés pumpa, vagy másodlagos pumpa.
már 3 hónapja várok klímarendszer tréningre, nem tudom idén meg lesz-e. utána biztos okosabb leszek. :D vagy nem.


Amúgy ezzel a témával kapcsolatban a külföldi fórumokon sem bőszavúak, szóval érdekes lesz a megoldása:D




YELLOW Elküldve: 2021-10-25 21:15 Fûtés - Klíma

Adriano98 írta: Na én ma voltam diagnosztikán, két hibát dobott:
-9C53 Elektromos fűtés növelő - szakadás
-9C6E Nap érzékelő - szakadás

Eddig valahogy fel sem tűnt (navitól nem látszik), hogy a műszerfalon lévő nap szenzor egyszerűen nincs ott, a helyén tátong a nyílása, szóval ide jönne az első kérdésem. Ez alapfelszereltség az E9X szériában, vagy plusz extra volt, programozással megoldható-e ez a hiba?
Illetve a másik kérdésem, hogy (ahogy külföldi fórumokról kibogarásztam) az elektromos fűtés növelő tulajdonképpen egy elektromos fűtőradiátor a műszerfalban? Mert ha az ment tönkre akkor cumi van.


én úgy tudom az automata digitklíma része a napérzékelő.
a kiegészítő fűtés olyasmi. bár én más megoldást is tudok, mármint mást is jelenthet.
de már most én is zavarban vagyok. mert kiegészítő fűtés körrel kapcsolatban, nekem is dob hibát, de nekem tuti nincs ilyen benne. hanem inkább kiegészítő fűtés pumpa, vagy másodlagos pumpa.
már 3 hónapja várok klímarendszer tréningre, nem tudom idén meg lesz-e. utána biztos okosabb leszek. :D vagy nem.

Adriano98 Elküldve: 2021-10-25 18:58 Fûtés - Klíma

Na én ma voltam diagnosztikán, két hibát dobott:
-9C53 Elektromos fűtés növelő - szakadás
-9C6E Nap érzékelő - szakadás

Eddig valahogy fel sem tűnt (navitól nem látszik), hogy a műszerfalon lévő nap szenzor egyszerűen nincs ott, a helyén tátong a nyílása, szóval ide jönne az első kérdésem. Ez alapfelszereltség az E9X szériában, vagy plusz extra volt, programozással megoldható-e ez a hiba?
Illetve a másik kérdésem, hogy (ahogy külföldi fórumokról kibogarásztam) az elektromos fűtés növelő tulajdonképpen egy elektromos fűtőradiátor a műszerfalban? Mert ha az ment tönkre akkor cumi van.

hil Elküldve: 2021-10-13 14:51 Műszerfal kijelzés

Sziasztok,
a műszerfal fogyasztás mérője (nem a pillanatnyi, mutatós) 0,7 literrel kevesebbet mutat a valóságosnál (két tele tankolásnál a megtett út alapján számolva). Ezt hol tudom beállítani? (e46 fl)
A válaszokat előre is köszönöm: hil

Adriano98 Elküldve: 2021-10-10 21:46 Segítsetek!

YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Esetleg tudja valaki, hogy E91 20d faceliftből létezett olyan verzió amelyikben nincs fűtéscsap? Úgy tudom és képeken is úgy láttam eddig hogy bal oldalt kell lennie, de ott nekem csak a folytonos cső van, fűtés csapot sehol sem találom. Létezhet ilyen, vagy valahová máshová szerelték az utószériás példányokban?


pedig van benne. nem hiszem, hogy nem raktak bele, mert olyan változat, ami olyan országba készült, ahova mindig kell fűtés vagy épp soha. :D


szerk.: N47N motornál valóban van olyan változat, ahol nincs.


Igen, ezt az ábrát én is néztem, alvázszám alapján is be hozta nekem, viszont ha N47N-ben nem volt akkor valóban nincs az enyémben. Bár akkor cumi, mert nem a fűtéscsap döglött be hanem - gondolom én - az állítómotor a műszerfalban :? Utasoldalra nem akarja nyomni a meleget, csak ha maxra tekerem azon az oldalon is a hőmérsékletet.


mondjuk én nem értem, hogy nincs. arra kíváncsi lennék én is.


Mondjuk ha fel tekerem maxra mindkét oldalon a hőfokot akkor van fűtés ahogy kell. Csak ha konkrét hőmérsékletre állítom pl 22 fokra akkor csinálja ezt. Facebook csopikban mondták már azt is hogy csak újra kell tanítani a klímapanelt diaggal esetleg resetelni. Javasolták már a termosztát cserét is. Aztán egyszer történt olyan, hogy a kocsi erősen balra dőlve volt leparkolva a ház előtt, következő indítás után be jelzett hogy alacsony a hűtőfolyadék szintje. Vízszintbe parkoltam és hidegen ellenőríztem, maxon volt a hűtőfolyadék, ekkor vetették fel hogy talán levegős a rendszer, bár erre meg azt írták hogy automata a légtelenítése. Na mindegy, nemsokára talán már lesz időm elvinni szerelőhöz hogy nézzen utána, remélem meg úszom a műszerfal szétbombázása nélkül.

Mód.: Úgy látszik meg lett a "hiba". A középkonzolon ugye van az a tekerő a kék-piros üzemmód között vagy minek nevezzem. Hátul a kéken maradt, úgy látszik ez miatt nem fűtött annyira jobb elől.