Ez egy archivált weboldal! bővebben
BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2008-02-17 00:26 E46 316i - A BMW öngyógyító rendszere!

peetie írta: BarG megoldása az tuti! Viszont, a márkaszervízben engedik,hogy hozott alkatrészt szereltess be?? Hol? Mert akkor én is oda viszem


Olajat KÖTELEZÕ elfogadniuk, ez már uniós elõírás, de nyilvánvalóan megfelelõnek kell lenni, rajta kell lenni a BMW-s minõsítésnek. Más gépészeti alkatrészeket nem kötelesek beépíteni, de ez ugye nem függ össze a garanciafüzet érvényesítésével - ergo ezt máshol megcsináltathatod.

BarG Elküldve: 2008-02-16 13:36 E46 316i - A BMW öngyógyító rendszere!

Ferko írta: TSzalai !
Nyugalom.
Nekem pont ilyen a kocsim mint a tiéd. Én is újonnan vettem.
Viszont mivel én autószerelõ vagyok ( voltam régen ) megvettem hozzá a javítási kézikönyvet és mivel érzek magamban annyit, hogy a legfontosabb karbantartást, javítást magam is meg tudom csinálni nem voltam még vele szervízben.
Ahogy átvettük a kocsit már az elsõ este gyanús volt, hogy semmit nem látok a lámpákkal. Másnap telefon ( váci út ) igen persze hozza azonnal csináljuk. Ezen felül a jobb és bal hátsó lámpák illesztési hézagai nem voltak egyformák. Magyarul a jobb hátsó lámpát nem jó pozícióban szerelték. ( széria hiba volt akkor. ) Elmentem a szervízbe 1,5 óráig várattak. El nem tudom képzelni mit csináltak eddig. A fényszóró jobb lett, de még mindíg nem volt jó. A hátsó lámpa miatt vissza kell hoznom máskor mert az egy napos mumka, mert szét kell szedni a kárpitot hozzá mondták õk. Na elkeseredve hazamentem és 15 perc alatt helyre raktam a lámpát és 10 perc alatt beállítottam a lámpákat a falra vetítve.
Én azóta nem voltam szervízben. Becsületesen cserélem a szûrõket olajat. A szûrõket csak kizárólag a BMW- nél veszem. Olajat pedig a Castrolnál a gyári elõírtat. Elvittem hibakód kiolvasásra és szervíz kijelzõ törlésre 7000 Ft-ért csinálták meg. Nekem most 44000 km van benne tehát pont olyan kevés mint a Tiédben. Minden évben egyszer kitakarítom a fékeket, gondosan átnézem alul, motortérben stb.. így mûszaki vizsgára csak odagurultam vele és tényleg ahogy írtad pár ezer Ft volt. Én azt javaslom keress egy jó szerelõt és tényleg legyél a kocsi mellett.
Azon meg ne csodálkozz, hogy régen más volt. Minden tipus ilyen és ehhez hasonló elektromos hibákkal küzd.
A Bömit meg szeresd Õ nem tehet arról, hogy így elbántak vele.
Látod próbál neked kedveskedni megjavítja magát.


Teljesen igazad van, az a legjobb, ha magad csinálod , vagy legalább ott vagy, amikor a szervíz történik, de van egy csekélyke probléma: mihelyst eladni próbálod a gépedet, a parannoid piac (paranoiás vevõk) egybõl milliós áreséssel jutalmaz, ha nincs vezetett szervízkönyved, pedig esetleg kétszer gondosabb voltál mint az, aki márkaszervízbe hordja a gépét. Erre azt találtam ki, hogy hordom a gépet 30000-ként márkaszervízbe, de viszem az olajat - harmadáron ugyanazt, amit a szervíz is tenne bele, és közbe 15000-ként csináltatok olajcserét BMW szerelõvel, de maszekba. Így van pöcsétem is, meg nyugalmam is, sõt a szervízzel is jóban vagyok, érdemes, mert info ellátottságban sokkal elõrébb vannak a mezei szerelõknél.

BarG Elküldve: 2008-02-15 18:23 320d Motor

singletrack írta:
SoundkeY írta:

Mikkel szivtal meg ?
A porlasztocsucsok mennyit birnak kb ?

Olyat mar en is tapasztaltam hogy menet kozbe , lampanal, vagy 50-60nal uresbe kiveve az alapjarat picit ugralt ( 800-1000 korul ) de csak max 2mp ig.
Feher fustot menet kozbe nem latom.... max hidegbe allo helyzetbe


Fog az még többet ugrálni... nekem is így kezdte. Fehér füstöt legjobban akkor lehet látni mikor már kicsit sötétedik, és a mögötted jövõ fényszórója megvilágítja. Olyan 4000 rpm környékén, inkább fölött. A lényeg, hogy meleg motornál is.

Az injektorokra (legalábbis mikor porlasztócsúcsnak hívtam, kijavítottak) ennyit mondtak: van, hogy már 60.000 (!!) környékén elkezdenek bedögleni. nekem 130.000 van benne, ez az elsõ csere. Aztán majd jön a többi is gondolom...

Úgy csekkolták le õket amugy, hogy leszedték a motorburkolatot, és lekötötték az elvezetõcsöveket a csúcsok tetejérõl, majd indítózáskor amelyikbõl kifröccsent felfelé gázolaj, arról lehetett tudni, hogy rossz...


Kicsit sokat fizettél azért a csúcsért!
Nekem is kellett egyet cserélnem, 60-ért vettem, de mint kiderült, ha várok egy visszaszólásra, 45-bõl kijött volna! Itt a fórumon is meg lehet találni kollegákat, akik árulnak gyári alkatrészeket, nem kell egybõl dupla árat fizetni.
Azt a csúcsot kb 95 e-nél cseréltettem, még csak a computer mutatta a kezdõdõ hibát, semmi más jele nem volt. Most 120e-nél is nézettem a kötelezõ szervíznél, mind a 6 alapállapotú. (MOL-nál nem tankolok)

BarG Elküldve: 2008-01-24 23:34 Olajcsere_

collins írta: sajnos most passzolnom kell...

azt tudom, hogy a szerelõm a váltószámát beírja a gépbe, és az megmondja pontosan. sajnos nem tudom milyen, és mennyi. de szerintem 5 liter körül lehet.


Hát, a 3.0d-be 1,7 liter kell, nem hiszem, hogy a 2.0d-be több kellene!

BarG Elküldve: 2008-01-18 18:27 Segítsetek!

Akos318d írta: Azt mingyárt gondoltam hogy relé, méghozzá szép kék színû Csak nem tom mit csinál.


DDE: digital diesel electronics - nagyon úgy néz ki, hogy a motorvezérlõdnek ad áramot - de ez csak tipp

BarG Elküldve: 2008-01-17 22:20 Legjobb nyári gumik...

Estoril írta: Az a baj hogy egyrészt egyikünk sem használt összehasonlítható,
laboratóriumi körülmények között különféle gumikat.
Másrészt olyan bizalmatlanok vagyunk, hogy egyikünk sem bízik a magazinok gumitesztjeinek.
A magyarra vonatkozóan még megértem,
de szerintem egy komolyabb német gumiteszt talán nem áll olyan messze a valóságtól.


Hát általában amire elkopik a garnitúra, addigra jó esetben már azt a mintázatot nem is kapni, ami az elõzõ volt, tehát az összehasonlítás teljesen feleslegessé válik. Kevés sok évig futó minta, anyagminõség van.

Szezonváltáskor minden autós ujság tele van az aktuális gumik tesztjével, amik általában nem teljes körûek, hanem találomra vannak összeválogatva. Szerencsés esetben ugyanazokat a gummatípusokat több újságban is megtalálhatod, több tesztbõl már lehet következtetéseket levonni. Ha valaki gumit akar venni, akkor vagy érdekli, hogy jót vegyen, és akkor elolvassa a teszteket, vagy nem érdekli a gumi minõsége, csak az ára, akkor meg megérdemli, amit kap.

Ha esetleg összezavaróak a tesztek, vagy éppen ellentmondóak, akkor egyszerû és jó módszer valami fórumon feltenni a kérdést, hátha válaszolnak rá néhányan , vagy egyszerûen venni valami prémiumkategóriásat, abban van a legkisebb mellényúlási esély. Ha jól láttam, az eddigi postolók elég kis %-a panaszkodott a gumijára. Lehet, hogy a jó futómû nem tol akkora feladatot a gumira, mint más roncsokon?

Csak az a fránya hátsó kereki kopás ne volna!

BarG Elküldve: 2008-01-17 17:57 Legjobb nyári gumik...

csu2 írta: esetleg valakinek a pilot sport 2 -vel valami tapasztalat?


Szia!

2006 augusztusában cseréltem a gyári szerelésû Pirelli P6000 Powergy-ket kb 50 000 km után - kopás + szálszakadások Michelin PS2 225/45R17 91Y-okra. Akkor augusztustól mentem vele 3 hónapot, majd tavaly végig a szezont, ez kb 30 000 km és a két hátsó gumi kopásjelzõig fogyott. Ócsó volt, kb 36, jól tapadt, de qrva gyorsan elkopott. Az elsõk olyan felesek, ha találok hasonló árban PS2-t, akkor hátra megint ilyen megy, ha nem akkor Pirelli P Zero teljes készlet. Ja én a P6000-rel is, meg a PS2-vel is maxi elégedett voltam, a PS2 talán egy kicsit jobb.
üdv

BarG Elküldve: 2008-01-16 22:12 Üzemanyag fogyasztás

Eapa írta: BarG

Fogadjunk, hogy kék a kupéd))


Misztikusan...
Bár mostanában inkább szürke olyan fehéres kicsapódásokkal

BarG Elküldve: 2008-01-15 18:27 Üzemanyag fogyasztás

Na, hát kavarok egy kicsit

330Cd 204LE, manuál

- város: 10-12 l
- saját átlag: 7-8 l (Miskolc-Tiszaújváros naponta oda-vissza, ha pályázok, akkor inkább 8 - jogsiveszélyes tempóknál, ha kihagyom a pályát, akkor inkább 7, de volt már 6,5 is - nyugodtan)
- szoktam gyúrni arra, hogy mi a legkisebb elérhetõ fogyi - az eddigi egyéni rekordom 4,1 volt - de ebben nem volt motorfelmelegítés, elõzgetés - csak 80-85 km/órás egyenletes gurulászás, hétvégén gyér forgalomban.

Egyébként mindig csurig tankolok, hogy lássam a gázolajszintet a csõben és a kúti számlából számoltam a fogyasztásokat. A kút egyébként szerintem nagyjából pontos, ugyanis OMH köteles és évente(?) hitelesíttetni kell. Szoktam kannába is tankolni, decire egyezik! A board mindig többet mutat a valósnál, télen 1 literrel többet, ahogy melegszik az idõ, a különbség egyre kisebb, kánikulában válik pontossá. Hogy mé'?

BarG Elküldve: 2008-01-12 16:41 Hibajelzés.

smcrampus írta: Sziasztok! Valahol láttam már ezt a kérdést,de nem találom ebben a kavalkádban,igy felteszem megint én is.Ha ráadom a gyújtást,ugye megjelenik az olajcsere esedékessége.Felette van egy pici analóg óra ikon.Na ez mi?
Köszönöm a választ
SMC


Fékolajcsere esedékes. (2 évente)

BarG Elküldve: 2008-01-11 17:29 Érdekes hiba...:(

Tano írta: Tudják azok a szerelõk Az EGR/AGR (gyártól függ hogy hívják) a környezetkímélõbb üzem miatt van benne. A kipuffogógáz egy részét visszavezetik ezen keresztül a szívósorra, és így a még benne lévõ anyagokat újra használják. Persze a benne lévõ koszt is. Egy vákumszelep vezérli.

http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;hl=13

Itt a 11-es elem.

Néhányan már lezártuk itt a fórumon is. Ezt legegyszerûbben Az EGR termosztát alatt lévõ hõcserélõnek a tõmítésének a cseréjével oldható meg.

http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=35

Itt a 10-es alatti hengeres elem, aminek a jobb oldalán van egy tömítés, 2 csavar fogja. Ezt kicseréltem egy rézlapra, és frankón lezárja a visszavezetést.

Viszont egy kérdésem lenene: Milyen négy szelepet vett ki a barátod? Mert EGR szelep csak 1 van. Vagy az EGR-t vette le?


Hát nem teljesen....
Az AGR/EGR-t azért használják, hogy oxigénben kevésbé legyen dús a levegõ kis fordulaton és terhelésnél, így alacsonyabb lesz az égési hõmérséklet és kevesebb NOX keletkezik. (A kipufogógázban nem nagyon van mit hasznosítani!)

Az EGR-t nagyon szívesen ledugóznánk sokan, de az újabb típusokon motorhibát jelez, ha megtesszük. Ha valakinek van ötlete, hogyan lehetne mégis megtenni, sokan befizetnénk rá!!!

Zotyi!
A két vakuumszelepet is cseréltetted? (EGR és turbóvezérlõ)
üdv:BG

BarG Elküldve: 2008-01-09 17:00 M3

bocika írta: Eddig csak az autókiállításon láttam CSL-t!
Tetszik a hírdetés szövege:... F430 Ferrarira 5mp-et ver egy nürburgringi körön...




Azért ez így ebben a formában nem igaz!
Akkor volna igaz, ha az volna írva, hogyha ilyet veszel, és elviszed XY tuningcéghez, akkor néhány millióért ebbõl építhetõ olyan autó, ami 5 másodpercet ver xy Ferrarira a Nürburgringen.

De ez igaz lehet akár egy 318Ci-re is, merthát motorcsere meg.....

BarG Elküldve: 2007-12-30 16:57 Érdekes hiba...:(

Zotyi30d írta:
BarG írta:
Zotyi30d írta:
BarG írta: Nos az izzítógyertyacsere után a motor egyenletesebben jár, bár az egyenetlenséget csak a fordulatszámmérõn lehetett látni, motorhangban nem volt érzékelhetõ. Nálatok a motoron lehetett érezni az ingadozást?

Igen.Nekem a motor hangján is lehet hallani.A ford.mérõn is


Miközben a szerelõ kartárs a szívósort bontotta le az izzítógyertya cseréhez, kedélyesen megjegyezte, hogy így százezer km után idõszerû lesz a két vákuumszabályozó szelepet is cserélni, az egyik a turboé, a másik meg az EGR-é, nagyjából egyidõben szoktak megdögleni, cseréjükhöz le kell bontani megint a szívósort. Ha kezdenek bekrepálni, azok is tudnak alapjárat ingadozást csinálni, ha elõre tudtam volna, vettem volna ilyeneket is és megejtetem a cserét!

Akkor nem lett kicserélve neked a két vákuumszelep?Nem tudod mennyibe kerül?


Még nem, úgy hallottam, hogy tizenezer/db-os költség.

BarG Elküldve: 2007-12-29 23:39 újonc kérdései :)

Zotyi30d írta: Sziasztok!
Esetleg tudja vki,h mennyibe kerül kb. 30d-be(184Le) az izzítógyertya?
Gyárit v. utángyártottat érdemes venni?


Azt nem tudom, hogy a 184 LE-be mennyi az izzítógyertya, de a 204LE-be kb4000 pénz volt, úgyhogy szerintem keresni kéne még! Nem szabad nagy különbségnek lennie! Ja és persze BMW dobozos.

BarG Elküldve: 2007-12-29 12:12 Bemelegedés

zorics írta: Nekem is van 1 kiss probléma a bemelegedéssel.
A termosztátot 2 hónappal ezelött cseréltettem.
Nem ért semmit.
Azóta sem megy fel a vízhõfok a kék fölé ezekbe a hidegekbe,
akkor sem, ha megyek 100 km -t.
Ezáltal a fûtés is pocsék,ha nem lenne üllésfûtés lefagynék.
Ja 99' 320d
valami ötlet :
köszönöm


Mind a két termosztátot?
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=35
a 8-as EGR termosztát is cserélendõ!