Csacsa12 fórum hozzászólásai

Csacsa12 Elküldve: 2013-07-22 06:45 kerékcsapágy

lorand007 írta:
lorand007 írta: Tiszteletem mindenkinek! Hátsó kerélcsapágyat szeretné cserélni? bonyolult? vágjak bele? Féktárcsákat , kézifékdobot már cseréltem rajta meg rugókat és teleszkópot is de jobban nem nyultam meg bele. V.ki tudna segiteni? köszönöm


V.ki tudna segiteni? koszonom


Szevasz!
Én szerelőre bíznám a helyedben. Nem elég ehhez egy jó kulcskészlet és pár alapszerszám, továbbá érhetnek meglepetések is miközben próbálod levarázsolni a csapágy darabjait. Ki tudja mennyire gyógyultak össze az alkatrészek a hátsó fertályban. Youtube videókhoz képest szigorúbb a valóság.

Csacsa12 Elküldve: 2013-07-21 08:20 Futómû és hibái

nickname írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:

most ez olyan, hogy normális szervíznek gondolt helyen is elkezdték a lengőkarról lekalapálni a szilentet. ha szólok is én vagyok a paraszt meg így is az leszek. az ideg kerülgetett, hogy közben mi verődik szét. kirudja nálad is hogy zajlottak a dolgok. azt mondom alá kell menni átnézni. lehet egy csavart nem húztak vissza vagy a difitartó szilent behelyeáskor nem állt be rendesen a diffi. erre tudok gondolni, meg bármi megeshet, ahogyan írod is. egy kerékcserét nézz meg azért, pl a télit rakasd fel, nem-e szálszakadt lett az egyik gumi, valami érdekes módon, nem részletezem mitől.
meg kell kukkantani a diffit, kardánt, féltengelyeket érdekes verések nem láthatóak-e rajta, kalapácsnyom stb.


Yellow, jó lenne ezt befejezni, nem kalapálta senki sem a szilentjeidet, nem vagyunk hülye gyerekek, hogy gumit kalapáljunk (soha nem jönne le, csupán annyi történt, hogy be lett pontozva a lengőkar vége, hogy a lehúzó ne csússzon le. A kézifékköteledet sem szorította senki sehova, a motortartód pedig áll az olajban és hamarosan tönkre fog menni, illetve már látszik rajta, hogy kezd szétfoszlani.

Az meg hogy elküldtünk a munkaterületről, háát egyrészt jogunk van hozzá, másrészt legközelebb ha mész valahová szervizbe, (Hozzánk nem, az biztos!) moss fogat, mert igen nehéz elviselni 2 méteren belül.

Ha meg köcsögösködni akarok mint te, akkor leírom, hogy eltűnt egy szkóp meg egy kulcskészlet aznap amikor ott jártál. - Ez persze nem igaz, de írhatnám, nem?




Hihetetlen, ez a viselkedés már kezd tényleg nagyon káros lenni a fórumra.



Amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten. Nem hiszem, hogy bmw320d4-nek zsebre kellene tenni a pocskondiázást. Talán még gáláns lovagnak is tekinthetnénk amiért ilyen-olyan fórumokon nem kéri, kéreti számon a hitelrontást. Vagy?...

Csacsa12 Elküldve: 2013-07-16 22:07 Stabilizátor pálca "Kutyacsont"

jlaci74 írta:
Csacsa12 írta:
dbtibi írta:
jlaci74 írta:
dbtibi írta:
andree írta:
dbtibi írta:
dbtibi írta: Sziasztok !
Stabilizátorpálcákat kell cserélnem:
Lemförder (1798101)és SWAG (20790047)között gondolkodom.
Van valakinek esetleg tapasztalata ?
Árban szinte ugyanaz.
Üdv,
Tibi


Somebody help mee


Szia,
A Lemförder gyári beszállító, szerintem azzal nem nagyon lőhetsz mellé.
Van aki a Meyle HD ra esküszik, nekem is az van a kocsi alatt szerintem teljesen megfelel.
Ha szavazni kell akkor a Lemförder.

Üdv!


Köszi a választ (1pont a Lemförder-nek ), valaki ás esetleg, ki milyen márkára cserélte a kutyacsontot ha esetleg cserélt ?!
Üdv,
Tibi


+ egy pont a Lemfördernek, még a TRW-t ajánlanám de az nincs a beszállítódnak...


Köszi, akkor szerintem holnap megyek meg is veszem a Lemfördert.


TRW elérhető, 5.700,- Ft/db áron. Ugyan ez megy sok más autóba is, Audi, VW, Skoda,....



Én 5000-be tolom, nyugaton minden drágább...


Igazad van, ez napi tapasztalat.

Csacsa12 Elküldve: 2013-07-16 22:04 Autóvásárlás

benkoszabi írta: Olvasgattam a hózzászólásokat a felszereltséggel kapcsolatban, mivel az általam korábban mutatottk E46-ok szerintetek eléggé alapmodellek voltak (manuális klíma, nincs vezérlőgomb a kormányon, hátsó ablaktekerő...)

Nos, egy Laguna 2-t hajtók, kétzónás, automata klímával. Ez nálam úgy néz ki, hogy beállítom a hőfokot, amit nagy melegben általában letekerek 16fokra, venti csutkára, beállítom hogy csak az arcomba nyomja aztán hadd szóljon, az Automatát kikapcsolom....

Hátsó tekerős ablaktekerő nem gond, sőt, időtállóbb mint az elektromos, hátul amúgy se ülnek sokan, ettől persze még lehetne ciki 2013-ban...

Szal ezzel csak azt mondom, hogy ezek az extrák nem is hiányoznak, legyen jó motorikusan, aztán GO!


Szevasz! Volt egy Grandtour Lagunám automata 2 zónás klímával, hatalmas üvegtetővel. Pompásan működött benne a klíma automata üzemmódban, főleg ha a visszapillantó tükörben levő ventillátor is működött a hőmérő mellett. Azért azok az első sorbeli fotelek nagyon bejöttek

Csacsa12 Elküldve: 2013-07-16 21:29 Stabilizátor pálca "Kutyacsont"

dbtibi írta:
jlaci74 írta:
dbtibi írta:
andree írta:
dbtibi írta:
dbtibi írta: Sziasztok !
Stabilizátorpálcákat kell cserélnem:
Lemförder (1798101)és SWAG (20790047)között gondolkodom.
Van valakinek esetleg tapasztalata ?
Árban szinte ugyanaz.
Üdv,
Tibi


Somebody help mee


Szia,
A Lemförder gyári beszállító, szerintem azzal nem nagyon lőhetsz mellé.
Van aki a Meyle HD ra esküszik, nekem is az van a kocsi alatt szerintem teljesen megfelel.
Ha szavazni kell akkor a Lemförder.

Üdv!


Köszi a választ (1pont a Lemförder-nek ), valaki ás esetleg, ki milyen márkára cserélte a kutyacsontot ha esetleg cserélt ?!
Üdv,
Tibi


+ egy pont a Lemfördernek, még a TRW-t ajánlanám de az nincs a beszállítódnak...


Köszi, akkor szerintem holnap megyek meg is veszem a Lemfördert.


TRW elérhető, 5.700,- Ft/db áron. Ugyan ez megy sok más autóba is, Audi, VW, Skoda,....

Csacsa12 Elküldve: 2013-05-30 21:31 Mi lehet a baj?

szajmon írta:
YELLOW írta:
Csacsa12 írta:
szajmon írta: Szevasztok!

Lenne egy kis problémám. Tegnap kb 200km-et mentem a kocsival, a szomszéd városban megálltam, majd mikor újra elindultam 2.-3. sebességi fokozatban, olyan 30-35-ös tempónál úgy éreztem, mintha ki akarna esni a kocsi alól a jobb első kerék. A kormány is mozgott, olyan 1 centiket full sima úton egyenesben (mármint úgy, mintha a holtjátékot néznéd apró mozdulatokkal). Megállok, kiszálltam, nézem a kerekeket elől mozgattam is amerre csak tudtam, de semmi az ég világon. Felnicsavarok is meg vannak és meg is vannak húzva. Úgyhogy passz!!! Aztán hazáig kb 15 km nem is mertem 60-nál gyorsabban menni, nehogy legyen valami gebasz, de aztán már nem éreztem semmit. Otthon szerelő kollégával néztük, próbálgattuk és nem jelentkezett a dolog. Szilentek nem 100%-osak, de amíg új gumikat nem veszek rá, addig azokat sem cserélném, de szerintem/szerintünk nem az a probléma. Ma megnézik nekem, csak éppen dolgozok és nem leszek otthon, de ez akkor is rejtély!
Kérdés: valaki találkozott már hasonlóval? vagy esetleg van valami okos tippje, h mi a bűbánat lehet ez!?

szajmon

Szevasz!
Lehet fék hiba is. Ha picit is melegszik a felni/féktárcsatárcsa, érdemes lesz ellenőrinzi a munkahenger dugattyúit. Öreg fékfolyadék esetén esélyesebb dolog, tartalmazhat vizet ami rozsdát hozhat létre és így mozgásban akadályozhatja a dugattyút.


csak épp vedd azt észre, hogy elállt vele az út szélére, és csak utána jött elő. esélyesebb, hogy felszedett valamit...


A fékhibát azt kizárnám, mert kb. egy hónapja szedtük szét teljesen, átkezeltünk rajta mindent, dugattyúkat átnéztük és lefestettem a nyergeket, tárcsák közepét.
A jelenség elindulás után volt és ahogy észrevettem azonnal megálltam, megnéztem, majd miután újra elindultam már nem jelentkezett, csak már nem mertem hajtani a kocsit. Mikor hazaértem és próbáltuk, hátha megint előjön a hiba, akkor sem produkálta még egyszer.
Tehát qrva x-akta a dolog, csak az idegesít, hogy holnap mennék vele Győrbe és nem szeretnék elszállni.
Sár.... az látod nem lehetetlen, de az tudna ilyen tünetet okozni?
Remélem este felé már okosabb leszek....
Addig is köszi az eddigieket, de ha valakinek még van valami tippje az ne tartsa magában!


Szevasz!

Legyen jó utad! Nekem is hasonlóan kezdődött és a fentebb írt hiba váltotta ki ezt a jelenséget.

Üdv, Cs

Csacsa12 Elküldve: 2013-05-30 21:27 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
Csacsa12 írta:
szajmon írta: Szevasztok!

Lenne egy kis problémám. Tegnap kb 200km-et mentem a kocsival, a szomszéd városban megálltam, majd mikor újra elindultam 2.-3. sebességi fokozatban, olyan 30-35-ös tempónál úgy éreztem, mintha ki akarna esni a kocsi alól a jobb első kerék. A kormány is mozgott, olyan 1 centiket full sima úton egyenesben (mármint úgy, mintha a holtjátékot néznéd apró mozdulatokkal). Megállok, kiszálltam, nézem a kerekeket elől mozgattam is amerre csak tudtam, de semmi az ég világon. Felnicsavarok is meg vannak és meg is vannak húzva. Úgyhogy passz!!! Aztán hazáig kb 15 km nem is mertem 60-nál gyorsabban menni, nehogy legyen valami gebasz, de aztán már nem éreztem semmit. Otthon szerelő kollégával néztük, próbálgattuk és nem jelentkezett a dolog. Szilentek nem 100%-osak, de amíg új gumikat nem veszek rá, addig azokat sem cserélném, de szerintem/szerintünk nem az a probléma. Ma megnézik nekem, csak éppen dolgozok és nem leszek otthon, de ez akkor is rejtély!
Kérdés: valaki találkozott már hasonlóval? vagy esetleg van valami okos tippje, h mi a bűbánat lehet ez!?

szajmon

Szevasz!
Lehet fék hiba is. Ha picit is melegszik a felni/féktárcsatárcsa, érdemes lesz ellenőrinzi a munkahenger dugattyúit. Öreg fékfolyadék esetén esélyesebb dolog, tartalmazhat vizet ami rozsdát hozhat létre és így mozgásban akadályozhatja a dugattyút.


csak épp vedd azt észre, hogy elállt vele az út szélére, és csak utána jött elő. esélyesebb, hogy felszedett valamit...


Yellow!

Ha kérhetlek, emberi módon kommunikálj és viszonyulj másokhoz, érdemes lenne erőfeszítést tenned.

Üdv, Cs


Csacsa12 Elküldve: 2013-05-30 10:38 Mi lehet a baj?

szajmon írta: Szevasztok!

Lenne egy kis problémám. Tegnap kb 200km-et mentem a kocsival, a szomszéd városban megálltam, majd mikor újra elindultam 2.-3. sebességi fokozatban, olyan 30-35-ös tempónál úgy éreztem, mintha ki akarna esni a kocsi alól a jobb első kerék. A kormány is mozgott, olyan 1 centiket full sima úton egyenesben (mármint úgy, mintha a holtjátékot néznéd apró mozdulatokkal). Megállok, kiszálltam, nézem a kerekeket elől mozgattam is amerre csak tudtam, de semmi az ég világon. Felnicsavarok is meg vannak és meg is vannak húzva. Úgyhogy passz!!! Aztán hazáig kb 15 km nem is mertem 60-nál gyorsabban menni, nehogy legyen valami gebasz, de aztán már nem éreztem semmit. Otthon szerelő kollégával néztük, próbálgattuk és nem jelentkezett a dolog. Szilentek nem 100%-osak, de amíg új gumikat nem veszek rá, addig azokat sem cserélném, de szerintem/szerintünk nem az a probléma. Ma megnézik nekem, csak éppen dolgozok és nem leszek otthon, de ez akkor is rejtély!
Kérdés: valaki találkozott már hasonlóval? vagy esetleg van valami okos tippje, h mi a bűbánat lehet ez!?

szajmon

Szevasz!
Lehet fék hiba is. Ha picit is melegszik a felni/féktárcsatárcsa, érdemes lesz ellenőrinzi a munkahenger dugattyúit. Öreg fékfolyadék esetén esélyesebb dolog, tartalmazhat vizet ami rozsdát hozhat létre és így mozgásban akadályozhatja a dugattyút.

Csacsa12 Elküldve: 2013-05-28 20:46 Autóvásárlás

hil írta: Sziasztok!
Na de vigasztaljon meg, írja már valaki azt, hogy szép autó a kombi!


Szép autó a kombi.

Csacsa12 Elküldve: 2013-05-22 07:35 Lökhárító

[quote="lela"]
Csacsa12 írta:
lela írta:
Csacsa12 írta:
lela írta:
Csacsa12 írta:
lela írta:
kempelen írta:






Üdv!

Köszi a képeket!
Te itt vetted a horgot?
http://www.schmiedmann.hu/hu/t...spx?ppp=10

Szia Lela!

eBay.de volt a bezserzési helyem, lényegesen olcsóbban sikerült megvennem kereskedőtől mint az általad hivatkozott helyről. Ugyanez a vonóhorog van nekem is.

Üdv,
Csacsa12

Csacsa12 Elküldve: 2013-05-21 20:32 Lökhárító

[quote="lela"]
Csacsa12 írta:
lela írta:
Csacsa12 írta:
lela írta:
kempelen írta:









Üdv!

Esetleg csinálnál képeket a feltett fejről hogyan néz ki.
...


Szia Lela!

Készítettem képeket, művészi hatást mellőztem:

http://www.bmwfanatics.hu/gale...636887.jpg
http://www.bmwfanatics.hu/gale...661047.jpg
http://www.bmwfanatics.hu/gale...691650.jpg
http://www.bmwfanatics.hu/gale...726091.jpg
http://www.bmwfanatics.hu/gale...759955.jpg
http://www.bmwfanatics.hu/gale...787789.jpg
http://www.bmwfanatics.hu/gale...817637.jpg

Üdv,
Csacsa12

Csacsa12 Elküldve: 2013-05-20 08:11 Lökhárító

lela írta:
Csacsa12 írta:
lela írta:
kempelen írta: Jah és majd elfelejtettem, itt egy gyári E46 vonóhorog retrofit pdf ->

http://www.gavandkel.co.uk/PDFs/345en.pdf

Minden benne van, hogyan kell úgy, hogy gyárilag nem volt...

(ez teljesen gyári bmw retrofit kit, ebből el lehet indulni, viszont mivel retrofit és cél hogy a user ne legyen halálra szívatva, lehetnek eltérések a teljesen gyári bekötéshez képest.



Üdv!

Csak kizárólag a kábelköteget meg a műanyag cuccokat venném meg a lököshöz....
...a vonóhorogra kikapcsolja.Illetve nem tudom hogy a műszerfalon milyen lámpa világít és az meg van e nekem ez sem szerepel a bekötésen.Mert állítólag vizsgán ezt is nézik.

Köszönöm a segítséget!


Sziasztok!

De jó lett volna ...
..., eddig nem éreztem a fedél hiányát.




Üdv!
Köszönöm a képeket!

Azt nem értem hogyan tudod a fejet bedugni?Mert a lökös aljánál elvileg kell több kivágás (lökös szélét is pl ezen a képen lehet látni ha nincsen kivágva a lökös "diffuzor" akkor fel sem fér a fej http://www.yatego.com/dfs-shop...lektrosatz" target="_blank">http://www.yatego.com/dfs-shop...lektrosatz) mert a vonófej felfelé áll és nem fér el.Ezek szerint neked nem ilyen típusú vonófejed van.Ilyen a tied?http://www.yatego.com/dfs-shop...lektrosatz


Sziasztok!

A feltett vonófej hozzáér a lökhárító aljához, azt, kb 5-10 mm-et nyomja felfelé. Számomra az volt a fontosabb, a lökhárítón a legkevésbbé látszódjon, hogy vonóhoroggal szerelt az autó. Elég rugalmas a műanyag ahhoz, hogy a fej levétele után pár perccel már semmi "ív" nem látszik az alsó élen.
Lehet, hogy nem a "legmérnökibb" megoldás, de számomra így megfelelő volt, és ha kell továbbépíthetem.
A beszerelést követően nekem nem kapcsolja ki a PDC-t az elektronika, lehet ezt a funkciót is programozni kellene (majdcsak eljutok ehhez is egyszer), így tűnik logikusnak. Talán Tanonak van információja erről.

Csacsa12 Elküldve: 2013-05-19 20:05 Lökhárító

lela írta:
kempelen írta: Jah és majd elfelejtettem, itt egy gyári E46 vonóhorog retrofit pdf ->

http://www.gavandkel.co.uk/PDFs/345en.pdf

Minden benne van, hogyan kell úgy, hogy gyárilag nem volt...

(ez teljesen gyári bmw retrofit kit, ebből el lehet indulni, viszont mivel retrofit és cél hogy a user ne legyen halálra szívatva, lehetnek eltérések a teljesen gyári bekötéshez képest.



Üdv!

Csak kizárólag a kábelköteget meg a műanyag cuccokat venném meg a lököshöz.A vonóhorgot bontottan.Látom neked is ugyan az a vasad van?Esetleg neked van rajta vonóhorog?Megköszönnék egy két képet a lökös aljáról, illetve a kábelezésről a vezérlő pontos helyéről.Nekem hátul a padló alatt a hátsó üléssor mögött van jobb oldalon a PDC vezérlője, mellette a Navinak a vezérlője.Kiváncsi lennék a gyári megoldásnál hová teszi ezt a VDO modult.Illetve a lökösnél hiába vágom meg ha nem tudom rögzíteni a Cikkszám: AHK46TOU elemeket.Mert ezen http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=17 a 6-os és 8-as elem külön van. Nem tudom ezt hozzá tudom e rögzíteni az én lökösömhöz.
Amit linkeltél rajz azon meg nem szerepel a PDC bekötés.Úgy tudom ha rákötök valamit a vonóhorogra kikapcsolja.Illetve nem tudom hogy a műszerfalon milyen lámpa világít és az meg van e nekem ez sem szerepel a bekötésen.Mert állítólag vizsgán ezt is nézik.

Köszönöm a segítséget!


Sziasztok!

De jó lett volna nekem is egy ilyen leírás, így már tetszik a kiegészítő műanyag burkolat a kiegészító tartókkal.
Megnéztem a saját beszerzésem és a jelenlegi árakat, meg is leődtem. Nagyjából 100-110 € csak a kábelköteg az eBay.de-n, nekem 335€ volt a Westfalia vonóhorog és kábelköteg együtt. Szlovákiában gyártják a kábelköteget (JAEGER márkanév alatt) állítólag ott olcsóbban is beszerezhető.
Én javaslom az újat, van a kötegben vékony vezeték, pici csatlakozóval. Ha azt megterhelik a kiszerelés során (pl. világításkapcsoló csatlakozójánál), nem lesz egyszerű javítani megfelelő fém csatlakozó betét nélkül.
Készítettem pár képet, hogy néz ki az enyém, műanyag fedél nélkül, 2,5 éve van ebben az állapotban, eddig nem éreztem a fedél hiányát.



Bocs, csak ilyet sikerült gyorsan készíteni.

Csacsa12 Elküldve: 2013-05-19 07:57 Lökhárító

kempelen írta:
lela írta: Üdv!

Szeretnék gyári westfalia vonóhorgot feltenni a vasamra.Az lenne a kérdésem hogy a hátsó lököst át lehet e alakítani olyanra mint a gyári és mit kell hozzá megvennem és hogy áll ez össze?
http://www.schmiedmann.hu/hu/T...=10#paging
http://www.ebay.de/itm/BMW-3er...0887285014
http://kleinanzeigen.ebay.de/a...1-223-7219
Ezek közül konkrétan miket?Sajnos nem találtam a neten ezzel kapcsolatban képeket amin jól látszik.Én erre a cikkszámra gondolnék: AHK46TOU
vagy erre:71-60-0-007-024 ez kábelszettel együtt.
Illetve ha megveszem a kábelszettet akkor kell e húzni előre kábelt vagy hátul csak összedugok mindent a helyére ,tehát elő van e készítve?Mert úgy tudom hogy ha becsatlakoztatok vmit akkor elől kigyújt egy lámpát a műszerfalon, de lehet azt Can buszon tolja.(siemens VDO modul)

Köszönöm a segítséget!




Szia!

Kempelen nagyon jól összefoglalta a bekötéssel kapcsolatos tennivalókat , nekem is jól jött volna annak idején egy ilyen szösszenet.
Pár dologgal egészíteném ki az Ő irását.
Ha jó minőségű kábelköteget veszel, a kábelvégeken azok a csatlakozókat fogod találni, amik egy az egyben passzolnak az előírt csatlakozási pont csatlakozójához és a vezetékhosszak is megfelelnek az autó típusának.
Ha eredeti BMW vonóhoroggal azonos a választásod (Westfália név alapján feltételezem, az) akkor a következő rajz 7-es elemére van csak szükséged, az erdetei lökhárító maradhat, én nem cseréltem ki, csak alkalmassá tettem egy dekopírfürész segítségével. Gondolkoztam ezen a 7-es számú takaró elemen, de inkább óvatosan vágtam többszöri próbával, így parányi kompromiszummal de megúsztam a beszerzést. Így legalább nem látszik hátulról a vonóhorog lét, míg a takaróelem látszana.
Vas felszerelése megvolt 1 óra alatt, de a vezetékek előrevitele és az ahhoz szükséges burkolatbontások, fűzögetések elvittek 3-4 órámat. Leírások szerint ez is kb 1-1,5 óra kellett volna, hogy legyen de nekem így jött ki.

Csacsa12 Elküldve: 2013-05-16 13:39 Társalgó

pmathe írta: Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni, E46 320d fogyasztás korrekciós tényezőt nem találom a titkos menüben, illetve diagnosztikai szoftverekkel is próbálkoztam, de ott sem találtam megfelelő menüpontot. A fogyasztást öt liter körül írja, pedig hat fél körül lehet, ezt szeretném beállítani. Valamint egy régi problémám is van, tankoláskor teljes keresztmetszetben nem jön az anyag, ugyanis a pisztoly állandó jelleggel lekattan. Próbálkoztam már több kúton is, de a probléma ugyanaz. A két tank közötti átemelő szivattyúra tippelnék így elsőre vagy a túlnyomás szelep koszolódhatott el? Ha valakinek van tapasztalata szívesen várom az infót, köszi.


Szevasz!
Nekem is "lekattan", de van megoldásom rá. Picikét elfordítom a töltőpisztolyt az óramutató járásával megegyező irányba (ha a függőleges állás a "6 óra", akkor kb "7-re" fordítva) és mehet a teljes áram.