Csacsa12 fórum hozzászólásai

Csacsa12 Elküldve: 2012-10-07 20:59 Műszerfal kijelzés

[quote="hil"]
vikti írta:
szotakdavid írta:
vikti írta: Aha,lehet h hogy igazad lesz megis próbálom majd,köszi
És még olyan gondom is van hogy a fékbetétek elkopását jelző lámpa se gyullad ki amikor ráteszem a gyújtást. Az lehet kábelszakadás vagy inkább valami más ok?


Hát most megfogtál h annak fel kell-e gyulladnia..azt tudom h nálam azt is kitakarták. Nézzd meg a kopásjelzőket ha frankó mind akkor jó ha nincsenek a helyükön és nem ég a lámpa akkor azt is kitakarták.

A kopásjelzők a helyén vannak mert lett cserélve komplett fék elől hátul de az öregeket se mutatta h ellettek volna kopva pedig már kevés volt rajtuk.Meg láttam több ilyen E46-osba is h ráteszik a gyújtást és kivilágít. De igen lehet h h kitakarták.
Amugy esetleg olyan nemlehet h hogy kiég a műszerfalon az égő?


Szia!
Azért annyit hozzátennék Dávid műszeregység szétszedéséhez, hogy mielőtt leveszed a burkolatot, előtte a napi Km számláló (bal oldali) és az óra állító (jobb oldali) gombokat előre felé érdemes kihúzni a törések elkerülése miatt.


Sziasztok!
Én az izzó kiégését ki merem zárni. Nagyon sokat kell annak világítania ahhoz, hogy kiégjen, ami egy kopsájelző esetén nem életszerű.
Nem kell szétszedni a műszeregységet az izzó kitakarás ellenőrzéséhez. Ha belépsz a szervíz menübe (valahol van egy anyag róla ezen az oldalon is), lehetőséged van ellenőrzésre. Abban a manüpontban az összes visszajelző lámpát bekapcsolja az elektronika és a mutatókat is megjáratja végállásig majd vissza. Ha tudod hova nézz a kijelzők garmadájában, elsőre megállapíthatod, hogy működik e a kopásjelző lámpája. Igaz a fő-fő gányt nem mutatja, amikor egy foglalatra van kötve két izzó. Ott már csak a szétszerelést követő szemrevételezés segít.

Csacsa12 Elküldve: 2012-10-05 22:26 elektromos üzemanyagszivattyú

jrtom írta: Nekem is elég hangos már a küszöbpumpa én is tervezem a cserét. Én valszeg Pierburgot fogok venni, 33 ezer körül kapom meg.
BarG írta: Úgy látom, jó régen nem akadt senkinek problémája az üzemanyag szivattyúval!

Délután, ahogy kiszálltam a gépből, éktelen zúgást hallottam a vezető ülés alól, úgy hallik, engem is elért a kórság, 257e km-nél.
Még éppen volt időm egy kis péntek délutáni kutatásra és elég durva dolgokat láttam. 60-70 táján gyári minőségűnek tűnő Pierburg, Bosch pumpák vannak, de van Meyle 34-ért, meg Valeo nem tudom mennyiért.

A kérdésem az lenne, hogy vett-e közületek valaki Meylét meg Valeo-t és mik a tapasztalatok? Valaki sz@rnak tartja őket, de valóban azok-e?

Amilyen zúgást hallottam, hétfőn lóhalálában rendelek valamit!




Nekem is zúg már vagy 40.000 km óta, hol hangosabban, hol halkabban.
Meyle esetén felhívom a figyelmedet arra, hogy jó a név marketingje, de igazi alapja nincs, főleg nem német országbeli gyártása. Még ha a minőségbiztosításukkal büszkélkednek is.

Csacsa12 Elküldve: 2012-10-04 20:56 angel eye

koxyy írta:
Csacsa12 írta:
YELLOW írta:
koxyy írta:
BalaBMW írta:
koxyy írta: Sziasztok!Még új vagyok ezen z oldalon és kis s.o.s kellene ha valaki tud!!??Csináltam magamnak angel karikát nem részletezném jó lett meg szép is DE DE a ha felkapcsolom a parkírt VILÁGÍT A JOBBOS INDEXEM!!!!igaz nem fullon de VILÁGÍT!!a 4 karikában 8 db 20.000mcd-s led van 560ohm os ellenálásokkal(ledenként 1 db!Remélem nem túl nyakatekert a kérdés és valaki már találkozott a problémával!

Üdv Gellért


Mivel a LED-eknek kisebb az áramfelvétele így a comp. úgy érzékeli, hogy a helyzetjelződ ki van égve. Ezért égeti az indexet. Tudom nem egy doktori tanulmány a magyarázatom, de ennyit tudok hozzátenni. Amúgy nekem is világít és nagyon tetszik! USA STYLE


Értem és köszi!csak az a baj hogy az 1ik és nem mind2ő:Valami megoldás esetleg???



plussz ellenállást kell sorba kötni. értéket nem tudok mondani, számolnikellene, vagy kísérletezni.


Jobb lesz az az ellenállás párhuzamosan kapcsolva a LED-es cuccal. Nagyobb terhelésként közelebb áll majd az izzó áramfelvételéhez.
Az a 8 led csekélyke áramfelvétel egy izzóhoz képest.


Úhh magasodik a dolog!! hozzá!Mármint az elektronyossághoz sajna ez van!Vidiről megcsináltam meg minden de a többi


Ne aggódj, nem nagy dolog. Ha magad csináltad az angyalszemeket, akkor ez is menni fog. Ki kell derítenünk, miképp mér a lámpa okoska és mekkora áramfelvételnél mondja az izzót jónak/rossznak. Ez az áramhatár és a jelenlegi LEd-es terhelés megadja majd a szükséges ellenállás érték kiszámításához az alapadatokat. Ha ez meglesz, már csak párhuzamosan kell forrasztani a LED-ekkel.
Tano és Kempelen fórumtársak szoktak ilyen specifikus adatokat tudni (én így tapasztalom), Őket kell megkérdezni erről az értékről. A többit kiszámítani gyerekjáték lesz.
Időközben leltem egy ilyen BMW-s grafikont, csak sajna a főfényszórórhoz van. Ilyesmi kell a helyzetjelzőről.
http://www.bmwfanatics.hu/foru...tes=94370#

Csak így sikerül a képet csatolnom.




Csacsa12 Elküldve: 2012-10-04 20:40 angel eye

YELLOW írta:
koxyy írta:
BalaBMW írta:
koxyy írta: Sziasztok!Még új vagyok ezen z oldalon és kis s.o.s kellene ha valaki tud!!??Csináltam magamnak angel karikát nem részletezném jó lett meg szép is DE DE a ha felkapcsolom a parkírt VILÁGÍT A JOBBOS INDEXEM!!!!igaz nem fullon de VILÁGÍT!!a 4 karikában 8 db 20.000mcd-s led van 560ohm os ellenálásokkal(ledenként 1 db!Remélem nem túl nyakatekert a kérdés és valaki már találkozott a problémával!

Üdv Gellért


Mivel a LED-eknek kisebb az áramfelvétele így a comp. úgy érzékeli, hogy a helyzetjelződ ki van égve. Ezért égeti az indexet. Tudom nem egy doktori tanulmány a magyarázatom, de ennyit tudok hozzátenni. Amúgy nekem is világít és nagyon tetszik! USA STYLE


Értem és köszi!csak az a baj hogy az 1ik és nem mind2ő:Valami megoldás esetleg???



plussz ellenállást kell sorba kötni. értéket nem tudok mondani, számolnikellene, vagy kísérletezni.


Jobb lesz az az ellenállás párhuzamosan kapcsolva a LED-es cuccal. Nagyobb terhelésként közelebb áll majd az izzó áramfelvételéhez.
Az a 8 led csekélyke áramfelvétel egy izzóhoz képest.

Csacsa12 Elküldve: 2012-09-22 20:57 AUX

kisg325 írta: Először marad a másik töltő próbája,majd a kondi értékének csökkentése,csak kezdem unni a szét és össze szerelést.
Azt végképp nem értem,hogy másoknak hogyan felel meg a 0.22-es kondikkal a hangzáskép?! Próbáltam telefont is rákötni és azzal is ugyanolyan gyengus a dinamika a kis értékű kondikkal.
Érdekes módon találtam olyan AUX kábelt is,amiben abszolút nem volt sem kondi,sem pedig ellenállás. /DIETZ gyártmány/


Valszeg emiatt elégedettek az emberek a 220 nanós kondikkal:
http://www.bmwfanatics.hu/foru...tes=93975#

Csacsa12 Elküldve: 2012-08-07 13:53 Tetöcsomagtartó_

petermover írta: Gondoltam feljövök fórumra, és rákeresek kenuszállítás témára.
Erre főoldalon a tetőcsomagtartó téma pont erről szól
Szezon van, na.

Van tetőcsomagtartóm, igaz valami kerékpártartós megoldás, még nem használtam, a kocsival kaptam, de gondolom valahogy fel lehetne tenni rá egy kenut vagy kajakot is.

Kérdés, hogy nektek mi a tapasztalatok kenuszállítással kapcsolatban? Úgy értem kényelmes, vagy nagyon túllóg az autón?
Nem néz ki hülyén egy sedan 3-as egy 5 méteres kenuval a tetején?
Van egy Megane kombink is, de azon csak a gyári sín van, most már nem akarok rá venni, mert hamarosan elmegy a háztól.


Én két kereszttartóra rögzítem a 480 cm-es kenut, 60-80 km/h-s tempónál is szilárdan áll a helyén. Valószínűnek tartom a kerékpártartód is kereszttartóra van felszerelve, rászerelve.
"Vizes oldalakon" gyakran látni vonóhorgos, vonószemes kiegészítő rögzítést, a billegés ellen. Ezt nem akarom alkalmazni, mert "előre" kellene vinni a kenu tömegközéppontját a keresztlécek középvonalától, de ha kell bevetem ezt a módszert is majd (ha majd 2 kenut szállítok).

Csacsa12 Elküldve: 2012-08-06 21:40 Tetöcsomagtartó_

frizo írta: ki tudja?
- hány kg-al lehet terhelni a tetőt?
(cél: 1 túrakenu avagy, 2 kajak szállítása)


Az én túrakenum kényelmesen elfér, és súlyban sem nagy teher neki. Igaz, könnyű építésű.
Tetőcsomagtartón 75 kg a megengedett legnagyobb terhelés.

Csacsa12 Elküldve: 2012-08-03 10:35 klíma tisztítás

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta: ha valakit érdekel ózonos belsőtér és klíma tisztítás, és a közelemben lakik, vagy átutazóban erre jár, akkor tudok segíteni a dologban. akár lakóterek tisztítása is megoldhatóak nagy teljesítményú géppel.


Szia Yellow!
Eleged lett az átverésből és vettél egy gépet?



őőő jó volt a gép, csak gyenge. ez beltérre is használható, jóval erősebb 6x olyan erős. 15 perces működéssel is 3x jobbhatást érek el vele, mint amazok 30 perc alatt. kevesebb üzemanyag is fogy ezáltal. ha majd erre jársz ugorj be


Yellow!
Megadnád ennek a gépnek a pontos típusát?

Csacsa12 Elküldve: 2012-08-01 06:48 Társalgó

YELLOW írta: ez mi durva már
kardános birigli


Közel 20 éve gyártottak kardános bringát Győrszentivánon.

Csacsa12 Elküldve: 2012-07-25 19:32 Valaki segítsen

bbubbuka írta: Azért még nem sokat, mert a fő szerelőm semmit nem kért a pár hét kísérletezgetés után.
Pont az a baj, hogy az ő szaktudása se az a maszek szerelő aki valamit konyít a témához típusú.. Szervizük full felszerelt, még külön bmw-s diaguk meg szoftverük is van.
Ezért kételkedek.. a márkaszervizbe.
Nem tud valaki azzal kapcsolatban infot, ha pl A1-Győrbe elviszem és megmondom, hogy nekem csak mondják meg azt, hogy ezt konkrétan mi okozza tehát hibakeresés azért milyen összegeket kérhetnek el??



Ha Győr, akkor Lendvai Attila lesz az embered, nem az A1 (~37.000,- Ft-ért megmondták a semmit és rosszat is). Tapasztalat

Csacsa12 Elküldve: 2012-07-06 07:47 Társalgó

Coyote írta:
Csacsa12 írta:
Tudatos a magasabb sebesség mutatása, ez is EU-s előírásokból fakad.
Ha lekéred a jármű sebességet az autó agyából (pl.: hidden menu), meglepően pontos értéket mutat (akár GPS-el ellenőrizve is). A mutatott sebességtöbblet meg programozástól is függ.


Meg józan paraszti ésszel is könnyen látható, hogy a km órák nem nulláról, hanem 5 km/h-ról indulnak




Azért a kettő különbözik, nem azonos az alapjuk. Amit írtál annak méréstechnikai bizonytalanság az alapja (abból is egy fajta pontatlanság a sok közül), ami 10-15-20 km/h sebességtől elhanyagolhatóvá válik. Mennél nagyobb sebsséggel halad a jármű, annál pontosabban lehet mérni a sebességét, az ezt kiváltó bizonytalanság válik elhanyagolhatóvá. Biztos láttál már olyan sebességmérőt amelyik "gyalogos" sebességnél rendesen leng, akár 0-30 tartományban, az is ez, szélsőséges megnyilvánulással.

Csacsa12 Elküldve: 2012-07-05 12:05 Társalgó

YELLOW írta:
Coyote írta:
BarG írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:
BarG írta: Nagyon sokan nincsenek tisztában azzal, hogy városban ugyan 50 a limit, de a traffipaxok 68-ra vannak állítva, ugyhogy nyugodtan mehetnének akár úgy is, hogy a sebességmérőjük 70-et mutat. A kocsi sebességmérője kb 5-öt garantáltan csal felfelé ebben a sebességtartományban. Dehát az emberek finoman szólva nem okosak.

Meg akit egyszer levettek 30 rongyra - vagy többre, az azután már szinte csak rükvercbe mer menni.


Igaz, hogy 68-ra vannak állítva (ez a fotókon is olvasható). Viszont az óra csalásában ne legyél biztos. (mértük trafival, gps-el, és amit néztünk e46-ot mind pontos volt 120-ig)


érdekes... titkos menüben ha nézem, akkor kerékmérettől függetlenül pontos GPS-hez mérve. viszont a mutatós az csal, pl 50-nél 46-47 asszem. én eddig, ami digitális órás autó, az kb mind ennyit csalt.


Én is néztem több navival is, meg gps-szel is és az órám mindig felfelé csalt, igaz nem sokat, 120 környékén 6-ot, lejjebb-feljebb kevesebbet. És a titkos menümben levő érték is 1! -gyel különbözött csak a navis értékektől. Sőt vettem egy V-checker nevű ketyerét, ami obd-ből olvas, az 2! km/órával különbözik a navis értéktől. Szóval csal az óra, kötelező jelleggel.


Sajnos kötekednem kell:
1. Az én órám 3 km/h-val mutat csak többet, és ezt konstansan tartja, 140-nél a GPS 137-et mutat, stb.
2. 58-ért már simán kapsz helyszíni bírságot. Volt már rá példa. Ne felejtsétek el azt sem, amikor 137-ért kaptam 10ezres csekket az autópályán!
Felejtsétek el ezeket a határokat: szabálysértésre valóban alkalmazható még a 65, 108 és 150-es határ, de az alatt helyszínit kell fizetned (max 20k huf). Zéró tolerancia van.


nekem is konstans az a 3-4 km/h diffi... ha a téli van fent ha a nyári. 210-nél is ugyanennyi.
az meg igaz, hogy tényleg vannak rendőrök, akik 65 felett lőnek, de erre alapozni.........
engem nem érdekel kit zavar a tötymörgésem, de nem vagyok hajlandó fizetni sarcot, fizetek eleget az államnak, minden után.


Tudatos a magasabb sebesség mutatása, ez is EU-s előírásokból fakad.
Ha lekéred a jármű sebességet az autó agyából (pl.: hidden menu), meglepően pontos értéket mutat (akár GPS-el ellenőrizve is). A mutatott sebességtöbblet meg programozástól is függ.

Csacsa12 Elküldve: 2012-06-24 17:24 Tükör

[/quote]

A modulok közül is a memóriamodul, ami az SA459A-hoz jár.

[/quote]

Szevasz Kempelen!

Szeretném megtudni, hogy az autómban van-e az általad említett memória modul. Tudsz segíteni benne?

Kösz előre is.

Csacsa12 Elküldve: 2012-06-19 20:39 Hogyan lehet nullázni ,a szervíz Km számlálót?

dakocoupe írta:

Sziasztok!

99-es e46 323ci-m van és olajcsere nullázás érdekelne egy nagyon mert az olajcsere már megtörtént

Próbáltam már 1-2 variációt amit láttam neten itt ott de nem ment,kellene egy biztos hogy én csináltam e rosszul valamelyiket vagy nem jó az enyémhez...

Előre is köszönöm.....


Angol nyelvű, gyárinak tűnő leírást tudok küldeni ha megfelel.

Csacsa12 Elküldve: 2012-06-12 22:30 Féktárcsa és fékbetét

hancurozo írta:
Csacsa12 írta:
YELLOW írta:
Csacsa12 írta:
csbalu írta:





Műanyagból van, benne vezetékkel (minden elromlott/cserélt alkatrészt szétszedek, mert szeretem tudni mi van belül)
Nekem jelzett, cseréltem betétet, viszont nem jött meg időre az új kopásjelző. Összezártam a 2 vezetéket és nem jelzett (csak mert zavart a lámpa, de már bent van az új kopásjelző)


Mea culpa! Igazad van, megnéztem az enyémet ami nem elkopott, de a csatlakozó tűk közül az egyik ki volt törve.