Csacsa12 fórum hozzászólásai

Csacsa12 Elküldve: 2014-03-07 13:02 Féktárcsa és fékbetét

jlaci74 írta:
Csacsa12 írta:
rece65 írta:
Csacsa12 írta:
YELLOW írta:
Csacsa12 írta:
Szevasz!

A jobb félni mint megijedni elvet vallom magam is, szerintem Te is valamilyen mértékben. Ezt támasztja alá, hogy kérdezel, felkészülsz. Teljesen jogosan!

Itt a történetem tanulság képpen, ami mögött csakis erkölcsi megközelítés áll, nem a kérdéses cikk ára:

Tegnap kaptam meg a hátsó féktárcsáimat és egyéb fékfelújításához való ATE alkatrészeimet és ma már reklamáltam is a Kovács Autóalkatrész-nél (Szeged). Kifizetni kifizettem a cikket, csak nem volt bent a csomagban. Hosszadalmas telefonos diskurzus után kiderül, hogy védik a mundérjuk becsületét de folyamatosan ellentmondásba kerülnek önmagukkal. Szerintük a készlet az db, ATE 11.8171-008.1 cikkszám esetén, de a szintén ATE 11.0101.5402.2 esetén nem. Lehet, hogy dupla áron vettem, vagy a másikat féláron.?! Mindez történik azután, hogy telefonon felhívtak és figyelmeztettek a tárcsa darabáras mivoltára, és ezt megköszönve rendeltem a tárcsák mellé az összes gumi/műanyag alkatrészt is (szóban), kérve a hátsó tengely féklyeihez szükséges mennyiséget ha már a tárcsából csak egyet rendeltem elsőre(.?!). Ha feltünteti a gyártói cikkszámot a honlapján, akkor elvárható, hogy a gyártó cikkel azonos terméket kapjak, de szerintük ez rájuk nézve és nagykerekre nézve sem kötelező. Érdekes hozzáállás. Gyártó honlapja, KA honlapja és számla nagyon nem tükrözi a kellő tájékoztatásnak való megfelelést.

Így aztán eldöntöttem, ismét németországból vagy angliából fogom rendelni az alkatrészeket, ahol merik vállalni a Pay-Pal rendszer szigorát. Számomra ez most világossá vált, továbbra is csak Pay-Pal, akik ha kell, leállítják a szállítónak való kifizetést a hibás teljesítés miatt. Ott legalább van kényszerítő erő.

Szóval K.ovács A.utó alkatrész jó arai nem is olyan jó árak.


igen ott náluk van valami a cikkszámmal. én rá is kérdeztem, de basztak válaszolni egy korábbi esetleges rendelés miatt. csak azután jött válasz, hogy regisztráltál. szóval vannak a cikkszámok, de mögöttük vanank különböző betük: H, SZ, L meg hasonló. mindegyiknek más az ára. sőt telefonon hiába hívtam őket nem vették fel. sőt most néztem nem si jött válasz, megrendelés után telefonon hívnak vissza, és ott mondta, de pontosan nem emlékszem mit, de állítólag, azt jelenti, hogy honnan vannak a cuccok.
ami még érdekes, hogy néha egyik hátről a másikra csak úgy eltűnik egy márka. mintha egy Outlet lenne az egész. egszer volt Sachs gátló aztán nem volt.
egyébként nekem furcsa, hogy az én esetemben, nem a kovácsék, hanem akit írtam darabra volt a féktárcsa ára megadva, a dobozban mégis 2 volt. viszont ha ezt nézem alapul és az ár mégis párra vonatkozott, akkor nem jártam jól, mert annyiért kaptam, amiről szó volt szóval szerintem sok helyen össze vissza van. az unix oldalán is /db árak vanank megadva, de ha egyszer gyári dobozban egy pár van, akkor hogy? ha valakinek 1 kell, akkor felbontják vagymi?


Hello!

Cikkszámot követő kiegészítő betű a beszállítójukat jelöli, az elmondásuk szerint. A dobozon levő számok sokszor a csomagban levő mennyiséget jelentik a gyártói oldalakon is, nem feltétlen az egységárnyi mennyiséget. Bár szerintük a készlet az egyenlő az egy darabbal . Kifogást követ kifogás, hiába cáfolod őket sorra, akár az öreg zenebohócnál "van mááásik!". Szánalmas a szerénység hiánya. Kiváncsi vagyok, hogy megkapom-e a vásárlói értékelő kérdőívet.?

Szerintetek megkapom?

Mindegy, visszaszokom a korábban említett külföldi beszerzésre, kár volt engednem az ár varázsának. Ez volt az én és remélhetőleg más tanulópénze is velük kapcsolatban.

A helyedben azért még rájuk ijesztenék a fogyasztóvédelemmel,hátha jobb belátásra térnének...(sokan nem akarják a bonyodalmat a nyakukba..)
Az a gond hogy sok minden telefonon zajlott nem e-mailban és nehéz bizonyítani az igazadat de egy próbát megér!!
Sok sikert!


Köszönöm a biztatást. Igen a telefon az hátrány most, de a számla az tény, és így makacs dolog. Annak ellenére is, hogy a honlapon más termék név van már (hogy mióta azt nem tudom!). vagyis csak volt, most épp nincs is ilyen alkatrész ott. hú de változékony a dolog!
Amint sikerül, feltöltöm a számláról készített képet, és az alapján meg lehet ítélni a kereskedő hitelességét vagy funkcionális analfabétizmusát vagy amit bele tudtok képzelni.



Picit segítek:
az általad említett ATE cikkszámok:

- " 11.8171-008.1 " ( helyesen 11.8171-0008.1 ) - a csomag 2 db-ot tartalmaz, de általában darabár van megadva ( kivétel uniksz ) , tehát 1 féknyeregre való készlet, azaz 2 db van a csomagban

- " 11.0101.5402.2 " - a csomag 1 féknyeregre való készletet tartalmaz

- féktárcsáknál szinte mindig db ár van megadva, függetlenül attól, hogy párban vannak csomagolva vagy darabra ...

...már leírtam párszor : tudom, hogy sokszor csábítóak a webáruházak árai, de sokszor semmilyen tapasztalat vagy hozzáértés nincs mögötte ...



Szia jlaci74!

Igen, így van ahogy írod. A különbség csak annyi, hogy a webshopban készletként árulták és ez szerepel a számlán is. Továbbá a telefonos beszélgetés során is, kiindulva az alap tárcsa kérdésből, "tengelyre" való mennyiségben egyeztünk meg. Sikerült feltöltenem a számlaképet:


Továbbra is csak az erkölcsi oldalát nézem a dolognak, és írtam le végleg a Kovács Autóalkatrész webáruházat. Bízom benne, hogy mindenki tanul az esetből és talán erkölcsi fejlődésre is lesz hatása.
Szerencsére a hétvégi terv tartható, ma reggel megrendeltem ezeket az alkatrészeket és délután át is vehetem az ígéret szerint.

Kösz és üdv,
Cs.

Csacsa12 Elküldve: 2014-03-06 17:48 Chip tuning

Sziasztok!

Sok vélemény és gondolat mellé tennék egy megjegyzést ami talán más megvilágításba helyezi a chip tuningot.

A másik nagy német nem végez meleg tesztet az összes motorján, legalábbis a győri gyárban nem. Így biztos, hogy nem tudnak megmérni minden, a működésével kapcsolatos paramétert és azokat optimalizálva beállítani a motort, ha egyáltalán van ilyen. Tömeggyártásban alkalmazzák a statisztikai módszereket, még motor beállításnál is, ami nem egyedi beállítást jelent. Miért teszik mindezt? Van tapasztalat és mérési eredmény ami alátámasztja az"átlagolt" beállítás jóságát és így életképességét. Természetesen stabil folyamatokkal a háttérben. Nem kell annyi teszt berendezés >> olcsóbb, nem szükséges annyi teszt idő és tesztrendszert működtető emberi munkaidő >> olcsóbb. Nem kell annyi üzemanyag >> olcsóbb. Nem lesz annyi járulékos megfelelési előírás >> olcsóbb.... Emiatt aztán minden x-edik motort tesztelnek melegen a többit csak hidegen, a főtengelyt megforgatva és így épülget tovább a statisztikai adatbázis.

Ha a fentieket végig gondolom, látom létjogosultságát a chip tuning-nak mint egyedi beállításnak, akkor is előre eldöntve, mire lesz optimalizálva a motor működése. Fogyasztás? Teljesítmény? Szomszéd csaj gerjesztés?....

Szerintem itt jön a nagy kérdés, melyik műhely képes ezt megtenni egy BMW gyár színvonalán vagy a felállított szinvonalon. Ha lelünk ilyen kellő szakértelemmel ellátottat (biztos van ebben az országban is), oda már el merném vinni az autómat.

Csacsa12 Elküldve: 2014-03-06 16:46 Féktárcsa és fékbetét

rece65 írta:
Csacsa12 írta:
YELLOW írta:
Csacsa12 írta:
Szevasz!

A jobb félni mint megijedni elvet vallom magam is, szerintem Te is valamilyen mértékben. Ezt támasztja alá, hogy kérdezel, felkészülsz. Teljesen jogosan!

Itt a történetem tanulság képpen, ami mögött csakis erkölcsi megközelítés áll, nem a kérdéses cikk ára:

Tegnap kaptam meg a hátsó féktárcsáimat és egyéb fékfelújításához való ATE alkatrészeimet és ma már reklamáltam is a Kovács Autóalkatrész-nél (Szeged). Kifizetni kifizettem a cikket, csak nem volt bent a csomagban. Hosszadalmas telefonos diskurzus után kiderül, hogy védik a mundérjuk becsületét de folyamatosan ellentmondásba kerülnek önmagukkal. Szerintük a készlet az db, ATE 11.8171-008.1 cikkszám esetén, de a szintén ATE 11.0101.5402.2 esetén nem. Lehet, hogy dupla áron vettem, vagy a másikat féláron.?! Mindez történik azután, hogy telefonon felhívtak és figyelmeztettek a tárcsa darabáras mivoltára, és ezt megköszönve rendeltem a tárcsák mellé az összes gumi/műanyag alkatrészt is (szóban), kérve a hátsó tengely féklyeihez szükséges mennyiséget ha már a tárcsából csak egyet rendeltem elsőre(.?!). Ha feltünteti a gyártói cikkszámot a honlapján, akkor elvárható, hogy a gyártó cikkel azonos terméket kapjak, de szerintük ez rájuk nézve és nagykerekre nézve sem kötelező. Érdekes hozzáállás. Gyártó honlapja, KA honlapja és számla nagyon nem tükrözi a kellő tájékoztatásnak való megfelelést.

Így aztán eldöntöttem, ismét németországból vagy angliából fogom rendelni az alkatrészeket, ahol merik vállalni a Pay-Pal rendszer szigorát. Számomra ez most világossá vált, továbbra is csak Pay-Pal, akik ha kell, leállítják a szállítónak való kifizetést a hibás teljesítés miatt. Ott legalább van kényszerítő erő.

Szóval K.ovács A.utó alkatrész jó arai nem is olyan jó árak.


igen ott náluk van valami a cikkszámmal. én rá is kérdeztem, de basztak válaszolni egy korábbi esetleges rendelés miatt. csak azután jött válasz, hogy regisztráltál. szóval vannak a cikkszámok, de mögöttük vanank különböző betük: H, SZ, L meg hasonló. mindegyiknek más az ára. sőt telefonon hiába hívtam őket nem vették fel. sőt most néztem nem si jött válasz, megrendelés után telefonon hívnak vissza, és ott mondta, de pontosan nem emlékszem mit, de állítólag, azt jelenti, hogy honnan vannak a cuccok.
ami még érdekes, hogy néha egyik hátről a másikra csak úgy eltűnik egy márka. mintha egy Outlet lenne az egész. egszer volt Sachs gátló aztán nem volt.
egyébként nekem furcsa, hogy az én esetemben, nem a kovácsék, hanem akit írtam darabra volt a féktárcsa ára megadva, a dobozban mégis 2 volt. viszont ha ezt nézem alapul és az ár mégis párra vonatkozott, akkor nem jártam jól, mert annyiért kaptam, amiről szó volt szóval szerintem sok helyen össze vissza van. az unix oldalán is /db árak vanank megadva, de ha egyszer gyári dobozban egy pár van, akkor hogy? ha valakinek 1 kell, akkor felbontják vagymi?


Hello!

Cikkszámot követő kiegészítő betű a beszállítójukat jelöli, az elmondásuk szerint. A dobozon levő számok sokszor a csomagban levő mennyiséget jelentik a gyártói oldalakon is, nem feltétlen az egységárnyi mennyiséget. Bár szerintük a készlet az egyenlő az egy darabbal . Kifogást követ kifogás, hiába cáfolod őket sorra, akár az öreg zenebohócnál "van mááásik!". Szánalmas a szerénység hiánya. Kiváncsi vagyok, hogy megkapom-e a vásárlói értékelő kérdőívet.?

Szerintetek megkapom?

Mindegy, visszaszokom a korábban említett külföldi beszerzésre, kár volt engednem az ár varázsának. Ez volt az én és remélhetőleg más tanulópénze is velük kapcsolatban.

A helyedben azért még rájuk ijesztenék a fogyasztóvédelemmel,hátha jobb belátásra térnének...(sokan nem akarják a bonyodalmat a nyakukba..)
Az a gond hogy sok minden telefonon zajlott nem e-mailban és nehéz bizonyítani az igazadat de egy próbát megér!!
Sok sikert!


Köszönöm a biztatást. Igen a telefon az hátrány most, de a számla az tény, és így makacs dolog. Annak ellenére is, hogy a honlapon más termék név van már (hogy mióta azt nem tudom!). vagyis csak volt, most épp nincs is ilyen alkatrész ott. hú de változékony a dolog!
Amint sikerül, feltöltöm a számláról készített képet, és az alapján meg lehet ítélni a kereskedő hitelességét vagy funkcionális analfabétizmusát vagy amit bele tudtok képzelni.

Csacsa12 Elküldve: 2014-03-06 15:45 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
Csacsa12 írta:
Szevasz!

A jobb félni mint megijedni elvet vallom magam is, szerintem Te is valamilyen mértékben. Ezt támasztja alá, hogy kérdezel, felkészülsz. Teljesen jogosan!

Itt a történetem tanulság képpen, ami mögött csakis erkölcsi megközelítés áll, nem a kérdéses cikk ára:

Tegnap kaptam meg a hátsó féktárcsáimat és egyéb fékfelújításához való ATE alkatrészeimet és ma már reklamáltam is a Kovács Autóalkatrész-nél (Szeged). Kifizetni kifizettem a cikket, csak nem volt bent a csomagban. Hosszadalmas telefonos diskurzus után kiderül, hogy védik a mundérjuk becsületét de folyamatosan ellentmondásba kerülnek önmagukkal. Szerintük a készlet az db, ATE 11.8171-008.1 cikkszám esetén, de a szintén ATE 11.0101.5402.2 esetén nem. Lehet, hogy dupla áron vettem, vagy a másikat féláron.?! Mindez történik azután, hogy telefonon felhívtak és figyelmeztettek a tárcsa darabáras mivoltára, és ezt megköszönve rendeltem a tárcsák mellé az összes gumi/műanyag alkatrészt is (szóban), kérve a hátsó tengely féklyeihez szükséges mennyiséget ha már a tárcsából csak egyet rendeltem elsőre(.?!). Ha feltünteti a gyártói cikkszámot a honlapján, akkor elvárható, hogy a gyártó cikkel azonos terméket kapjak, de szerintük ez rájuk nézve és nagykerekre nézve sem kötelező. Érdekes hozzáállás. Gyártó honlapja, KA honlapja és számla nagyon nem tükrözi a kellő tájékoztatásnak való megfelelést.

Így aztán eldöntöttem, ismét németországból vagy angliából fogom rendelni az alkatrészeket, ahol merik vállalni a Pay-Pal rendszer szigorát. Számomra ez most világossá vált, továbbra is csak Pay-Pal, akik ha kell, leállítják a szállítónak való kifizetést a hibás teljesítés miatt. Ott legalább van kényszerítő erő.

Szóval K.ovács A.utó alkatrész jó arai nem is olyan jó árak.


igen ott náluk van valami a cikkszámmal. én rá is kérdeztem, de basztak válaszolni egy korábbi esetleges rendelés miatt. csak azután jött válasz, hogy regisztráltál. szóval vannak a cikkszámok, de mögöttük vanank különböző betük: H, SZ, L meg hasonló. mindegyiknek más az ára. sőt telefonon hiába hívtam őket nem vették fel. sőt most néztem nem si jött válasz, megrendelés után telefonon hívnak vissza, és ott mondta, de pontosan nem emlékszem mit, de állítólag, azt jelenti, hogy honnan vannak a cuccok.
ami még érdekes, hogy néha egyik hátről a másikra csak úgy eltűnik egy márka. mintha egy Outlet lenne az egész. egszer volt Sachs gátló aztán nem volt.
egyébként nekem furcsa, hogy az én esetemben, nem a kovácsék, hanem akit írtam darabra volt a féktárcsa ára megadva, a dobozban mégis 2 volt. viszont ha ezt nézem alapul és az ár mégis párra vonatkozott, akkor nem jártam jól, mert annyiért kaptam, amiről szó volt szóval szerintem sok helyen össze vissza van. az unix oldalán is /db árak vanank megadva, de ha egyszer gyári dobozban egy pár van, akkor hogy? ha valakinek 1 kell, akkor felbontják vagymi?


Hello!

Cikkszámot követő kiegészítő betű a beszállítójukat jelöli, az elmondásuk szerint. A dobozon levő számok sokszor a csomagban levő mennyiséget jelentik a gyártói oldalakon is, nem feltétlen az egységárnyi mennyiséget. Bár szerintük a készlet az egyenlő az egy darabbal . Kifogást követ kifogás, hiába cáfolod őket sorra, akár az öreg zenebohócnál "van mááásik!". Szánalmas a szerénység hiánya. Kiváncsi vagyok, hogy megkapom-e a vásárlói értékelő kérdőívet.?

Szerintetek megkapom?

Mindegy, visszaszokom a korábban említett külföldi beszerzésre, kár volt engednem az ár varázsának. Ez volt az én és remélhetőleg más tanulópénze is velük kapcsolatban.

Csacsa12 Elküldve: 2014-03-06 15:03 Féktárcsa és fékbetét

[/quote]

Ok, ezekkel nem vitatkozom, mert a "jobb félni mint megijedni" mondás nagyon sokat tud segíteni az életben
De valami konkrét tanács, hogy ne kerüljön az ember ilyen szituba?
Pl. nem márkaszerviz, de valami rendes autós bolt / lánc... abban meg lehet bízni?
Vagy ha nem értek hozzá, akkor nincs mit tennem?[/quote]

Szevasz!

A jobb félni mint megijedni elvet vallom magam is, szerintem Te is valamilyen mértékben. Ezt támasztja alá, hogy kérdezel, felkészülsz. Teljesen jogosan!

Itt a történetem tanulság képpen, ami mögött csakis erkölcsi megközelítés áll, nem a kérdéses cikk ára:

Tegnap kaptam meg a hátsó féktárcsáimat és egyéb fékfelújításához való ATE alkatrészeimet és ma már reklamáltam is a Kovács Autóalkatrész-nél (Szeged). Kifizetni kifizettem a cikket, csak nem volt bent a csomagban. Hosszadalmas telefonos diskurzus után kiderül, hogy védik a mundérjuk becsületét de folyamatosan ellentmondásba kerülnek önmagukkal. Szerintük a készlet az db, ATE 11.8171-008.1 cikkszám esetén, de a szintén ATE 11.0101.5402.2 esetén nem. Lehet, hogy dupla áron vettem, vagy a másikat féláron.?! Mindez történik azután, hogy telefonon felhívtak és figyelmeztettek a tárcsa darabáras mivoltára, és ezt megköszönve rendeltem a tárcsák mellé az összes gumi/műanyag alkatrészt is (szóban), kérve a hátsó tengely féklyeihez szükséges mennyiséget ha már a tárcsából csak egyet rendeltem elsőre(.?!). Ha feltünteti a gyártói cikkszámot a honlapján, akkor elvárható, hogy a gyártó cikkel azonos terméket kapjak, de szerintük ez rájuk nézve és nagykerekre nézve sem kötelező. Érdekes hozzáállás. Gyártó honlapja, KA honlapja és számla nagyon nem tükrözi a kellő tájékoztatásnak való megfelelést.

Így aztán eldöntöttem, ismét németországból vagy angliából fogom rendelni az alkatrészeket, ahol merik vállalni a Pay-Pal rendszer szigorát. Számomra ez most világossá vált, továbbra is csak Pay-Pal, akik ha kell, leállítják a szállítónak való kifizetést a hibás teljesítés miatt. Ott legalább van kényszerítő erő.

Szóval K.ovács A.utó alkatrész jó arai nem is olyan jó árak.

Csacsa12 Elküldve: 2014-01-02 21:55 bluetooth probléma

Tibu írta: Sziasztok!
Tudja valaki, hogy 2004-es E46 Touring-ban hol van az ULF modul? Nem indul el a párosítás, pedig a BT telefon gyárilag van a fedélzeten. Második tulaj vagyok, egy cégtől vettem, és aki utoljára használta a kirúgását hírêre egy nap alatt mindén mozdíthatót kikopott az autóból PCD, MK4, Telefon aljzat, pótkilcsok stb....
Most próbálom szépen lassan pótolni a hiányzó cuccaiimat, és lehet a Bluetooth modul is a pitiáner kis akciózásának esett az áldozatául.

Köszi, előre is!

T.


Hello!
Csomagtér bal oldalsó takart rekeszben leled. Vedd le az oldalfali takaróelemet, ott lesz a BT egység. Ha már ilyen helyzetben vagy, nézd át a vezetékeket is. Van pár belőlük és a hozzájuk tartozó csatlakozókból is. Ellenőrizheted a rögzítőfék kar környékén is a vezetékeket, illetve azok csatlakozásait.
Üdv, Cs

Csacsa12 Elküldve: 2013-11-23 20:06 Társalgó

feco7939 írta:
Bero írta: Én egyszer csak azt álmodtam,hogy a bömös helyett egy régi öreg opel állt kint az udvaron.. Mondom nem az enyém,nekem bmw-m van! Erre mindenki nevetett,hogy dehogyis! Neked opeled van! Na mondom ilyen nincs.... Jó volt utána felkelni


Miket nem álmodtok Ti
Én anno míg egy öreg Fordom volt, párszor azt álmodtam, hogy ellopták
De kinek kéne egy öreg Ford?


Pl.: nekem. Főleg ha T.
Ahogy ismerős mondta a céges Opeljéről: "It is not a car, it is a temporary condition!"
Igaz a garázsban vigyorog nála 2 db sor 6 BMW.

Csacsa12 Elküldve: 2013-11-23 20:00 Autóvásárlás

gzu11 írta:
YELLOW írta:
gzu11 írta:
Mikor vége lett (az eladó közben annyira korrekt volt, de tényleg, hogy el is ment kajálni addig, hogy nyugodtan kérdezzek a kocsiról bármit a műhelyben, így ő ne befolyásolja, vagy visszatartsa a mestereket az igazság vallásban), és megkérdeztem a szervizeseket, hogy nekik mi a véleményük!?
Azt mondták, hogy korához képest igen kifogástalan és megbecsült állapotban van!
Ha tehetnék, és ha ilyet szeretnének (Coupé), ők nem haboznának a vásárlással!



az a fránya üldözési mániám.
egy kérdés! az eladónak mondtad korábban, hogy lebveszélted az A1-gyel, hogy viszed állapotfelmérésre?
nyílván igen, mivel veled ment. tehát direkt volt rá szabad ideje. a szöveg amit bent hagytam az idézetből nem véletlen, kb az jön le, elmegyek kajéálni kérdezz nyugodtan, úgyis le van zsírozva a szerelőkkel. (gond akkor lenne, ha előjönne hirtelen valami, vagy elvinnéd debibe egy szervízve és ott más lenne az eredmény )
nem azt mondom, hogy így volt, de inkább vinnék magammal valakit, mint az eladó környezetében lévő szervízbe vigyem el az autót, főleg ha tud róla, hogy oda akarod vinni.
reméljük nem így volt, és sok élvezetet örömöt fog okozni! gratula!

ja igen, én is full M-pack mellett lennék, de amikor én vettem az autót még az első "válság" előtti időszak volt, akkor m-pack-os autók csak 2.2 felett voltak, én max 2.2 akartam volna (bár nem bánom, hogy nem az lett), de azok 1,2-2 millával drágábbak voltak. nekem annyit nem ért akkor. most már szinte mindegy nem látszik meg az árakban a különbség. igen lehet nehezebb eladni, ha csak 1-.2 dolgo van lecserélve M-esre, de pl a gyári kormány meg van légzsákkal, az gyári lökösről van kép, hogy nem azért lett lecserélve, mert törve volt, igaz azt eladtam, egy ismi elcsapott egy vadat, aztán kisegítettem, úgy voltam vele egy gyári lökös hély bontóból amúgy sem drága. minden más amit cseréltem megvan, a gyári fékbetétek, tárcsák, a lámpkat megtartanám, ha cserélném, váltógomb, fékkar, minden megvan, fel van írva mikor mit cseréltem. pl nekem az m-pack hátsó lökös nem jön be. ezé nem is vettem. nekem valahogy így jobban egybe van, majd egyszer megmutatom miért gondolom így, a vonalakkal.



Ájjj, Yellow!
Gondoltam, hogy nem bírod ki kukacoskodás nélkül...
Az igazság az, hogy az eladó mondta, hogy az édesapjának a műhelyében átnézhetem, mivel vihetek magammal szerelőt és nem kell érte 32eFt-ot fizetnem, vagy az Ő munkahelyén is átnézhetjük, de én ragaszkodtam az A1-hez.

A vicc az, hogy mikor megérkeztünk az A1-hez, pont egy olyan szervizes emberke vitt hátra egy 120d-t, akit ismert az eladó, mert hozzájuk jár gumiért...
A szervizes srác poénból még meg is kérdezte, hogy az övét (eladóét) kell majd bevizsgálni? És, hogy csinálják úgy, hogy jó legyen?

Akkor kicsit furcsáltam a dolgot, de mikor bementünk és mindent előttem csináltak és az a srác, aki poénkodott még a szalon előtt, végigmérte előttem a kocsit, és azt mondta, hogy itt meg itt van kavicsfelverődés, meg a hátsó lökös elképzelhető, hogy volt fújva, de az egész kasztni 120-180 mikron közötti értéket mutat.
Utána már nem volt kérdésem, mert ha minden gyári érték, akkor nem volt megnyomva/törve sehol, és nekem ez volt a lényeg!

Tudom, hogy mindenki a könnyű pénzre utazik, de ha mindenhez így állnék hozzá, mint Te, még zacskós jégrémet is alig mernék venni, max. fakockát...

Megnyugtatás végett, hétfőn viszem a szerelőmhöz, az állapotfelmérés eredményével és Ő, szintén át fogja nézni a BMW tájékoztatója alapján, valamint Ő már meg is bontja, mert indul a kötelező 120ekm-es szerviz!!!
Ha valamivel átvágtak volna, ő bizonyosan észreveszi, de nem állhatok hozzá így egy autóvásárláshoz, hogy ha valami gyanúsat látok otthagyom a p.csába...
Inkább kérdezek tovább...

Kb. 3-4 éve keresek már egy ilyen állapotú autót, mert eddig is volt mivel közlekednem és nem a DKV-ra gondolok, tehát nem siettem el a vásárlást úgy gondolom.
Nekem 4 alapkritériumom volt: E46 Coupé, grafit/titánium szürke szín, gyári M-Packet és leellenőrizhető szervizmúlt...
4-ből 3 összejött, mivel fekete lett!

Ma az egész napom benne töltöttem, de mikor megfelelő melegítés után letapostam, minimális fehér füstöt köpött, de semmi más, váltó mint, ha fokozatmentes lenne, meg sem éreztem a fokozatváltásokat, egyenletesen húzott egészen 385 km/h-ig, utána elfárad...

Egyszóval: Állat!!!

Jövőhéten pedig megtudok mindet róla, de a BMW-nél is azt mondták, hogy ilyen állapotút, ilyen felszereltséggel nem lehet az országban találni még egyet, tehát ha egy jó autót akarok, akkor hajrá! Meglátjuk...
Napfény tetőn kívül, az akkor (2004-ben) rendelhető összes extra megvan benne és minden működik is!

Röviden ennyi...


Gratulálok az autódhoz!
Halkan, csndben, lábujjhegyen teszem hozzá, az összes eddigi autómat a Te vételedhez hasonlóan adtam el. Én hiszek, és hinni akarok.
Üdv, Cs.



Csacsa12 Elküldve: 2013-11-13 06:52 Termosztát

Neo954 írta:
Pocses írta:
Neo954 írta:
Pocses írta:
Neo954 írta: Lenne egy kérdésem hozzátok!
Szerintetek megkenjem a termosztátházat körbe valami loctite tömítővel összerakáskor?
Vagy elég az új gumigyűrű?
Előre is köszi a választ!
Üdv.:Neo





Gyári alkatrész jó lesz, ne az után gyártottat válaszd.


Vahler gyári minőség, de nem ez volt a kérdés!


Értem, és az elnézése kérem. Én vagyok a hule. Nálam a fékjavításnál is elég volt, hogy a gyári javítókészlet tömítései lett használva, nem beszállítóé, és nem szivárog.


Szerintem fiatalabb vagyok mint te szóval tegezhetsz nyugodtan!
A fék azért az kicsit komolyabb dolog minthogy esetlegessen cseppenik egy kis hűtőfolyadék. Szerintem összerakom simán az új gumigyűrűvel, aztán ha cseppenik max leveszem és megkenem tömítőmasszával.
Bár szépen bedugták a vákumpumpa alá szóval élmény lesz leszedni. Ráadásul műanyag a könyök ami a termosztát háza is egyben.

Ui.:Már akartam írni, hogy majd valamikor összefuthatnánk egyet személyesen dumálni, mert nem vagyunk olyan messze.


Szevasz!

Elég lesz az új gumigyűrű. Sőt ne tegyél bele Loctite tömítőt, az másképp működik, tapad-ragad..., egy esetleges ismételt szétszereléskor gondot okozhat (ha csak nem pontosan erre az alkalmazási területre készült). A tömítőgyűrűk idővel elveszítik a rugalmasságukat, nem lesznek képesek alkalmazkodni az új pozícióból származó hézagokhoz. Ez új és jó (minimum átlagos) minőségű gyűrűnél nem lesz gond.

Üdv,
Cs.

Csacsa12 Elküldve: 2013-10-01 13:21 Mi lehet a baj?

Danibattya írta: Sziasztok,
olyan kérdésem lenne hogy az autómba a hátsó ablakban lévő fűtőszálakból a legfelső 3 nem működik! Azzal mit lehet csinálni? Amikor bekapcsolom a rádió is elkezd recsegni
Köszönöm
Dani


Ha csak 2 vezeték csatlakozik az ablakhoz egyértelműen szálszakadás lesz. Recsegéskor figyeld meg azt a 3 csíkot, valószínűleg a szakadás helyénél hamarabb kezd eltűnni a pára, vagy pontszerűen szárad le. Ha így van akkor a szakadásnál levő elektromos átütés "áthúzás" miatt recseg a rádiód, mindaddig míg meg nem szűnik a nedvesség okozta átütés (vezetés). Hibától függően lehet javítani, létezik hozzá "javítófesték". Kívülről vizsgáld végig a vezetékeket (barna csíkok), jó szemmel vagy nagyítólencsével észre lehet venni a szakadásokat. A szakadásokat kell belül "átfesteni", maszkolószalaggal egész szép eredményt érhetsz el.

Csacsa12 Elküldve: 2013-08-30 22:15 Lengéscsillapitó

YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
há ezt mondom, hogy nem összenyomható... ezt hoztam összefüggésbe a teló szárával, hogy hogyan lehetne magasabb. de ahhoz pont a foyladék tartaná az autó súlyát nem a rugó. és ha így lenne, emiatt lenne magasabb, akkor le nem lehetne nyomni az autót a telónál.
erre írtam, hogy a rugótányér van máshol, és ebben különböznek a sport szettek a gyáritól. mert korábban írták, meg mondták, hogy tudnak telószárat rövidíteni, de annak semmi értelme nincs, attól nem ül meg az autó, csak a teló működési munkapontja megy el.


Nem ezt mondtad. Téged idézve: "mert az olaj full összenyomódott benne tulajdonképpen az olaj tart"
Szerintem nincs máshol a rugótányér. És a teló is emel az autón. Ha veszel egy új csillapítót, az összenyomott állapotban rögzítve van. Ha leveszed a rögzítést, a teleszkóp szára megindul kifelé. (az a nyomás bőven elég 10-20mm emeléshez)
Szerintem fogalmad sincs a modern lökésgátlók működéséről, és a fórum nem alkalmas arra, hogy elmagyarázza valaki akinek esetleg iskolában több órán keresztül tanították. (ezért szerettem volna befejezni, mert nem értem az összefüggéseidet)


olaj összenyomódik. igen ameddig tud. igen megindul kifelé a teló, de az egy autó negyed súlyát nem bírja el, ha negyeddel számolunk gátlónként...
nagyjából sejtem milyen lehet egy gátló, akár egy bringában. ott is van szimplán levegős teló, igaz ott kisebb súly van, meg picit más a rendszer. nem is nagyon valók sokra, csak könnyű bringához könnyű terepre. a keményebb telókban belül, vagy egy szárban, vagy mindkettőben rugó is van. plussz lehet mellette olaj csillapítás, vagy levegő.


"olaj összenyomódik" >> hát az nem fog, semeddig, legalábbis ebben a naprendszerben. Nem kéne ekkora tévinformációkkal szórakoztatni a nagyérdeműt.

Csacsa12 Elküldve: 2013-07-31 21:13 Levegõszûrõ, pollenszûrõ

nemethgeza írta:
Csacsa12 írta:
nemethgeza írta: Sziasztok!! 320d e46 2004.. üzemanyagszűrő cserénél kell odafigyelni valamire??
köszi aválaszokat!!


Szevasz!
Pár apróságra csak. Tisztaságra, szűrő irányára, legyen 2 bilincsed ha még a trükkös gyáriak vannak fent és ha aknából cseréled, ne follyon üzemanyag a nyakadba.
Üdv, Cs.


köszönöm válaszod! hmm ezekkel mind tisztában vagyok, de láttam a youtubon egy videót róla és valamelyik biztosítékot kivették elötte, majd mikor végeztek vissza... Ezért kérdeztem csak

Én biztosítékkal való játszadozás nélkül cseréltem. Logikailag nem tartom (tartottam) szükségesnek az elektromos rendszerhez való nyúlást, hiszen nem érinti egyik elektromos eszközt sem a munka, illetve nem jár ESD veszéllyel.

Csacsa12 Elküldve: 2013-07-31 06:50 Levegõszûrõ, pollenszûrõ

nemethgeza írta: Sziasztok!! 320d e46 2004.. üzemanyagszűrő cserénél kell odafigyelni valamire??
köszi aválaszokat!!


Szevasz!
Pár apróságra csak. Tisztaságra, szűrő irányára, legyen 2 bilincsed ha még a trükkös gyáriak vannak fent és ha aknából cseréled, ne follyon üzemanyag a nyakadba.
Üdv, Cs.

Csacsa12 Elküldve: 2013-07-24 21:16 Futómû és hibái

valter320d írta:
anubisz írta:
AteszE46 írta:
anubisz írta:
AteszE46 írta: Sziasztok!

Most vettem egy E46 320D-t, 1999-es. Alulról iszonyú rázkódást lehetett hallani, ezért felemeltük az autót. A bal hátsó futómű felfogatás ki van szakadva a kaszniból

Utánaolvasva, ez típushiba. Számíthatók egyéb meglepetésekre? Az első szilenteken már túl vagyok

Attila

Vidd vissza, mert csak szívni fogsz vele. 1999 évjáratnál ez típushiba, ha előbb utána olvasol akkor megnézted volna. Ha későbbi évjáratot veszel ott már ez nem gond.
Te voltál könnyelmű.


Nem tudom visszavinni, mert Svájci a verda. Már a nevemen van.


Akkor marad a javítás, van erre valami javító lemez oda,múltkor itt írták, nemtom meik téma az, de nem olcsó, 100 az biztos van, ha jól emlékszem


Hogy néz ki ez a lemez?Lehet tudok segíteni!

Szevasz!
Mail ment teljes leírással.

Csacsa12 Elküldve: 2013-07-24 21:13 Füstprobléma!

BarG írta:
zolibmw írta: Sziasztok!
Észrevettem, hogy amikor egy kis ideig nem vezetek dinamikusan vagy magas fokozatban alacsony fordulatról gyorsulok és azután rányomok a gázra, akkor egy pillanat alatt fekete füstfelhő jön ki a kipufogón keresztül. Viszont azután nem tapasztalható semmi, ha húzatom vagy ha nem. Viszont ha megint egy ideig kis a fent leírtak szerint vezetek akkor megint ez történik.

Mitől lehet ez? Régen nem volt? Mit kell kicserélni vagy kitisztítani? (olaj, szűrők, kartelágáz... volt cserélve) Tisztító adalékanyagot tegyek bele? Ha igen milyen?

Köszi!


Hello,
Az enyém is pont így működik! Ha sokat megyek kis gázpedál nyomással, akkor ha jól rálépek a gázra, szép fekete füstfelhőt lövelek ki. Ilyenkor a computer alacsonyabb turbónyomást állít (én ezt látom V Checker-rel)majd a nagyobb gázpedál nyomásokra megemeli a turbónyomást és akkor már nem füstöl, tőgázra sem. Új korától így megy, kicsit lehet befolyásolni prémium üzemanyagokkal, néhány üza adalékkal.



Sziasztok!

Ennek így kell működnie! Még ha röhejes is, de így tartja magát karban, tisztán. Pillanatnyi és megelőző időszak terhelésétől függően, időnként egy plusz adag üzemanyag segítségével, ami persze füstel jár, tisztítja magát a motort+kipufogó rendszert. Különösen a DPF-el szerelteknél látványos a jelenség (húha, pont ennél!). "Nesze neked marketing és rakás előírás." Sok minden más sincs leírva a katalógusokban, marketing kiadványokban.