Csacsa12 Elküldve: 2012-05-29 13:29 Féktárcsa és fékbetét
YELLOW írta:Csacsa12 írta:csbalu írta: Jóreggelt fórumtársak!
Ugye írtam, hogy kigyulladt a kis sárga told a képed a szervízbe betétecserélni lámpám. Na most elment vele a barátnőm hétvégén Celldömölkre meg vissza csinált egy 600km-es karikát autópályán meg főúton és ma reggel ahogy beleültem már nem világított a sárga visszajelző. Tippek?
ui.: Nem tudom a barátnőm hogy vezet de nekem eddig a BC(!!) szerint nem sikerült 4.9-5 alá vinnem a fogyasztást ő 4.6-al (valóban kb 5.1-5.2nek fele meg) hozta vissza...
Szia!
A kopásjelző lemezrugókkal rögzül a helyén némi szabad mozgással a tárcsa síkjára merőlegesen, mely irányban nincs rugós előfeszítés. Elképzelhetőnek tartom, hogy emiatt a parányi szabad mozgás lehetősége miatt eltávolodott a tárcsától és megszűnt az elektromos kapcsolat, ami a kopásjelzést adja. Ha megszűnik az elektromos jelzés, pár kilóméter megétele után törlődik a műszerfali riasztást, akár egy betétcsere esetén. Lehetséges a kopásjelző csúszva érintkező felületének letörése is, főleg ha a tárcsa kopott (személyes tapasztalat), ami miatt távolabb kerül a tárcsától, megszüntetve az elektromos érintkezést. Lehet még egyéb oka is a jelenségnek, de azok nem jellemzőek.
Legjobb volna ránézni a betétre és kopásjelzőre. Pár perc alatt minden kiderülhet, extra szerszámok vagy garázs nélkül is.
most akkor, hogy működik a kopásjelző?
már olvastam itt, hogy akkor jelez be, amikor a jelző hozzáér a tárcsához, ekkor a jelzőben megszakad egy vezeték, mert elpotatja a tárcsa, és ezért jelez be. mármint a rendszer szakadást érzékel (nagy ellenállás) ebből következtet a kopásra. viszont a Te verziódat is hallottam már. de akkor a jelzőben van valami fesz, ami ha a tárcsához ér leföldel ez ad jelzést.
Grafit alapú anyagból van a kopásjelző, ha hozzáér a tárcsához, földjelzést ad az elektronikának, amíg nem ér hozzá addig az egy szép kövér szakadás