Csacsa12 fórum hozzászólásai

Csacsa12 Elküldve: 2012-05-29 13:29 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
Csacsa12 írta:
csbalu írta: Jóreggelt fórumtársak!

Ugye írtam, hogy kigyulladt a kis sárga told a képed a szervízbe betétecserélni lámpám. Na most elment vele a barátnőm hétvégén Celldömölkre meg vissza csinált egy 600km-es karikát autópályán meg főúton és ma reggel ahogy beleültem már nem világított a sárga visszajelző. Tippek?

ui.: Nem tudom a barátnőm hogy vezet de nekem eddig a BC(!!) szerint nem sikerült 4.9-5 alá vinnem a fogyasztást ő 4.6-al (valóban kb 5.1-5.2nek fele meg) hozta vissza...



Szia!
A kopásjelző lemezrugókkal rögzül a helyén némi szabad mozgással a tárcsa síkjára merőlegesen, mely irányban nincs rugós előfeszítés. Elképzelhetőnek tartom, hogy emiatt a parányi szabad mozgás lehetősége miatt eltávolodott a tárcsától és megszűnt az elektromos kapcsolat, ami a kopásjelzést adja. Ha megszűnik az elektromos jelzés, pár kilóméter megétele után törlődik a műszerfali riasztást, akár egy betétcsere esetén. Lehetséges a kopásjelző csúszva érintkező felületének letörése is, főleg ha a tárcsa kopott (személyes tapasztalat), ami miatt távolabb kerül a tárcsától, megszüntetve az elektromos érintkezést. Lehet még egyéb oka is a jelenségnek, de azok nem jellemzőek.

Legjobb volna ránézni a betétre és kopásjelzőre. Pár perc alatt minden kiderülhet, extra szerszámok vagy garázs nélkül is.


most akkor, hogy működik a kopásjelző?
már olvastam itt, hogy akkor jelez be, amikor a jelző hozzáér a tárcsához, ekkor a jelzőben megszakad egy vezeték, mert elpotatja a tárcsa, és ezért jelez be. mármint a rendszer szakadást érzékel (nagy ellenállás) ebből következtet a kopásra. viszont a Te verziódat is hallottam már. de akkor a jelzőben van valami fesz, ami ha a tárcsához ér leföldel ez ad jelzést.


Grafit alapú anyagból van a kopásjelző, ha hozzáér a tárcsához, földjelzést ad az elektronikának, amíg nem ér hozzá addig az egy szép kövér szakadás

Csacsa12 Elküldve: 2012-05-29 08:40 Féktárcsa és fékbetét

csbalu írta: Jóreggelt fórumtársak!

Ugye írtam, hogy kigyulladt a kis sárga told a képed a szervízbe betétecserélni lámpám. Na most elment vele a barátnőm hétvégén Celldömölkre meg vissza csinált egy 600km-es karikát autópályán meg főúton és ma reggel ahogy beleültem már nem világított a sárga visszajelző. Tippek?

ui.: Nem tudom a barátnőm hogy vezet de nekem eddig a BC(!!) szerint nem sikerült 4.9-5 alá vinnem a fogyasztást ő 4.6-al (valóban kb 5.1-5.2nek fele meg) hozta vissza...



Szia!
A kopásjelző lemezrugókkal rögzül a helyén némi szabad mozgással a tárcsa síkjára merőlegesen, mely irányban nincs rugós előfeszítés. Elképzelhetőnek tartom, hogy emiatt a parányi szabad mozgás lehetősége miatt eltávolodott a tárcsától és megszűnt az elektromos kapcsolat, ami a kopásjelzést adja. Ha megszűnik az elektromos jelzés, pár kilóméter megétele után törlődik a műszerfali riasztást, akár egy betétcsere esetén. Lehetséges a kopásjelző csúszva érintkező felületének letörése is, főleg ha a tárcsa kopott (személyes tapasztalat), ami miatt távolabb kerül a tárcsától, megszüntetve az elektromos érintkezést. Lehet még egyéb oka is a jelenségnek, de azok nem jellemzőek.

Legjobb volna ránézni a betétre és kopásjelzőre. Pár perc alatt minden kiderülhet, extra szerszámok vagy garázs nélkül is.

Csacsa12 Elküldve: 2012-05-25 08:32 Féktárcsa és fékbetét

csbalu írta: Sziasztok!

Tegnap elkezdett világítani a cserélj féket te marha lámpám.
Kérdéseim: mennyit lehet még elmenni vele? Hétvégén mennem kell még 5-600km-t és addig eléggé sanszos hogy nem tudom kicserélni.
Ilyenkor kell bele venni kopásjelzőt is? Csak a hátsó fékről van szó.


Szevasz!
Ha már világít a kopás jelző lámpa, akkor elkopott annyira, hogy a kopásjelző hozzáér a tárcsához (emiatt jelez) és az is tovább kopik a betéttel együtt. Ha sokat használod, koptatod legközelebb "túlkophat" a betét, szélsőséges esetben elfogyhat. Emiatt javasolt a cseréje, amiből csak 1 db kell tengelyenként.
Az az 5-600 km még belefér, főleg ha nem extra terheléssel használod a féket.
Üdv

Csacsa12 Elküldve: 2012-03-29 19:05 Idegesítõ nyikorgások az autóból.

BalaBMW írta: Nekem a Touringban a hátsó "kalaptartó" (??) nyikorog rohadtul. Rossz úton nyekereg, alapjáraton meg zörög. Erre valakinek van ötlete? Teljesen mindegy, hogy ki van-e húzva vagy sem ez a tünet mindig fenn áll.


Két dolgot találtam zörgőnek a kalaptartón, az egyik a toldalék farostlemez betéttel, a másik a fogantyúja.
Ha van ismerősöd a Mosonszolnoki BOS-nél, további tippeket adhat, ők gyártanak.

Csacsa12 Elküldve: 2012-03-29 15:12 Belsõ

lorand007 írta: Sziasztok, az szeretném kérdezni, hogy mivel apoljatok a müszerfalat, kormanyt stb, en má probálkoztam sokmindennel és elkezdet egy egy helyen nagyon érzékeny lenni a gumirozás , pl a szivargyújtó fedélen ilyesmi,kösz


Hello!
Babáknak szánt nedves popsi törlőkendőt használok a beltérben. Még a recékből is kiveszi a piszkot. Bőrre és nem fényes műanyagokra nagyon jónak tartom. Illatmentes, semlegest tartok is a kocsiban kéztisztítás céljára, de ha kell cipőpucolásra is befogom. Ha kipróbálod, ne az "ócsótakarékost" válaszd, azt én megtanítottam kukába repülni.

Csacsa12 Elküldve: 2012-03-10 20:53 Elsõ lámpák

kukxy írta:
Csacsa12 írta:
kukxy írta:
hil írta:
kukxy írta:
Helioport írta: Itt van angolul is, hátha segít. Most már befejeztem


Koszi, megyek és nézem is meg!


Szia! Mailban küldtem magyarul


Koszi,
ez így jó magyarul, de még mindig nincs biztosíték az első lámpákhoz!


Hello!
Nem ismerem a vezérlőt, de az "elektronikában" alkalmazott logika szerint a vezérlőben lesz a biztosíték.
Vezérlő bemeneti oldalát túlfeszültség ellen kell/lehet/szokás védeni (pl: Zéner + biztosíték), a terhelt kimenetet pedig túlterhelés ellen illik védeni egy biztosítékkal.
Ha szétszeditek a vezérlést, ne számíts szokványos autó biztosítékra, inkább felületszereltre (SMD).



a fényszórók vezérlését hol találom?


http://wds.spaghetticoder.org/...6_EA3A.htm

Csacsa12 Elküldve: 2012-03-10 17:48 Elsõ lámpák

kukxy írta:
hil írta:
kukxy írta:
Helioport írta: Itt van angolul is, hátha segít. Most már befejeztem


Koszi, megyek és nézem is meg!


Szia! Mailban küldtem magyarul


Koszi,
ez így jó magyarul, de még mindig nincs biztosíték az első lámpákhoz!


Hello!
Nem ismerem a vezérlőt, de az "elektronikában" alkalmazott logika szerint a vezérlőben lesz a biztosíték.
Vezérlő bemeneti oldalát túlfeszültség ellen kell/lehet/szokás védeni (pl: Zéner + biztosíték), a terhelt kimenetet pedig túlterhelés ellen illik védeni egy biztosítékkal.
Ha szétszeditek a vezérlést, ne számíts szokványos autó biztosítékra, inkább felületszereltre (SMD).

Csacsa12 Elküldve: 2012-03-05 20:31 Valaki segítsen

tompika írta:
szeda írta:
tompika írta: hali!kis segitségre lenne szükségem!nem olyan régóta vagyok egy 2001es 320d tulajdonosa?szeretnék gázolajszűrőt cserélni rajta!!valaki lenne olyan szives elmondani nekem hogy merre találom ezt a szűrőt?előre is köszönöm..



ezt keresed? http://tis.spaghetticoder.org/...1/04/43/47



Nagyon király vagy,köszönöm szépen!még annyi kérdésem lenne hogy ez ugye nem igényel nagy szakértelmet!tehát csak kicsavarom becsavarom és kész??


Azért a gravitácót ne hagyd ki a számításból

Csacsa12 Elküldve: 2012-02-29 20:35 Kerékcsere szerszám

wizzaerr írta: Sziasztok!

A segítségetekre lenne szükségem, mert szeretnék a közeljövőben egy légkulcsot vásárolni, kb. arra kell, hogy évente kétszer lecseréljem a kerekeket két autón...(na jó csak 1-en a másik seat )
(ez összesen 2x4x5 csavar fel-le azaz 40lazítás 40 meghúzás)

Ilyen kis kompresszorunk van:
http://www.arukereso.hu/kompre...properties

és ilyen légkulcsot néztem:
http://albaszerszam.hu/levegos...20-nm.html

Teljesítmény 1100 W
Légtartály mérete 24 l
Maximum nyomás 8 bar
Szívóteljesítmény 140 l/min
Kimenő légmennyiség 80 l/min

Elég ez a kompresszor teljesítmény ahhoz, hogy rendesen "meghajtsa" a légkulcsot?
Ha igen, akkor a légkulcson lehet szabályozni, a meghúzási nyomatékot vagy csak a drágábbaknál van ilyen?
Ahogy észrevehető nem sok csavart húztam meg ilyennel, ezért kérdezek...


Hello!
Ahhoz, hogy le és felszereld a kerekeket jó a légkulcs és egy nem F1-es szintű kerékcsere sebességhez a kompresszor is megfelel, DE!
Az ilyen légkulcsokkal nem fogsz tudni adott és előírt nyomatékhatáron belül mozogni, ahhoz még a valamire való szakműhelyek is nyomatékkulcsot használnak (és ha igazán jók, akkor kalibráltat) a légkulcsos játék után. Légkulcs esetén nincs is értelme parametrikus szórásról beszélni, ha csak nem a max értéket akarod kihasználni. A leírásban szereplő 320Nm egy elméleti maximum lesz, egyik vagy mindkét irányban. Illő módon való meghúzáshoz, javaslom, használj Te is nyomatékkulcsot. (Ha mást nem, kalibrált bicepszet )
Üdv

Csacsa12 Elküldve: 2012-02-25 21:38 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

csavitouring írta: Csacsa12

Sajnos, nem müködik ezzel a progival sem

Szia!
Sajnálom, hogy nem jött össze. Keresgettem infókat a lehetséges megoldásokhoz, és megérteni a valóságot. Amit írtál, hogy 2004-től van közös csatlakozó a dieselekre, részben igaz. Az OBDII-vel azonos tekinthető EOBD használata vált kötelezővé 2004-től Európában. Ami előtte készült, lehet ilyen is olyan is (és akár mindkét fajta csatlakozó egy autóban), de biztos, hogy működnie kellene az interface-eddel mivel támogatja mindkét protocol-t.
Viszont a sokféleség miatt elképzelhető, hogy nem mindegyik SW-al hajlandó kommunikálni az OBD-d (!). INPA és BMW DIS amelyeket javasoltak használni. Érdemes lenne kipróbálni egy szervizben, csak kommunikáció erejéig, és vagy PC / DIS + BT csatlakozó felállást.
Üdv

Csacsa12 Elküldve: 2012-02-23 17:53 16:9 - TFT - Navi - TV utólagos beépítés

[quote="csatis1"]
Csacsa12 írta:
-

Remélem tudtam segíteni...


Köszönöm, segítettél!

Egy pontosításnak még örülnék a BT-vel kapcsolatban. Szívesen használnám az eredetit, ha továbbra is működik a fejegység csere után. Ez a fajta működési mód érdekel, ha van róla tapasztalatod.
Kösz előre is.

Csacsa12 Elküldve: 2012-02-23 08:12 16:9 - TFT - Navi - TV utólagos beépítés

Sziasztok!

Szeretném alaposan körbejárni a "kínai csoda ketyere" dolgot, beépíthetőség és működési oldalról.
Leírásaik sok mindent ígérnek, néha azonos termék esetén ellentmondóan is, így a személyes, hazai tapasztalatok érdekelnek a következő kérdésekben:

-mennyire igazak az Alibaba típusú oldalakon található infók?

-csatlakozók típus kompatibilisek vagy valamilyen átalakítóval, ne adj isten kábelbontással építhetők-e be? Kell-e hozzájuk kiegészítő kábelköteg... Ha ismertek olyat, aminek BMW specifikus a csatlakozója, megadhatnátok a gyártmányt, típust.

-csere után működik-e továbbra is az eredeti BT kihangosító vagy csak a beépítetté használható? Illetve a belső tükör feletti mikrofon működik-e vele, vagy csak a saját beépített?

-GPS antenna, amit ha adnak hozzá (már ha), mennyire működik jól? Vagy érdemesebb-e külön vásárolni hozzá?

-tolató kamerával való kiegészítésről tapasztalatok érdekelnek? Lehetséges-e extra programozói varázslások nélkül, tolatási határokat paraméterezni a kijelzőre?

-mennyire programozható szabadon a készülék Win CE alatt? Alkalmazások telepítésére és azok megbízható működésére gondolok.

-van-e a csomagban hivatalos navigációs SW és térkép adatbázis, vagy az csak telepíthető, ahoyg egyik másik leírásból kisejlik?

Minden a témát érintő választ, és idevonatkozó infót szívesen veszek.

Köszönöm előre is.

Csacsa12 Elküldve: 2012-02-20 14:31 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

csavitouring írta:
Csacsa12 írta:
csavitouring írta:
Csacsa12 írta:
csavitouring írta:
Csacsa12 írta:
csavitouring írta: Jó reggelt kívánok,








Melyik alkalmazással sikerült Neked?


alOBDScanner -el sikerült "életrekeltenem", utána a másik kettővel is működött már a kiolvasás. Üdv


Csacsa12 Elküldve: 2012-02-20 09:18 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

csavitouring írta:
Csacsa12 írta:
csavitouring írta:
Csacsa12 írta:
csavitouring írta: Jó reggelt kívánok,

Használt már valaki ilyet, működik?
http://budavill.hu/products/EL...zAodnDMwPw


Hello!

Igen, működik.
Igaz az enyém 1.5-ös verzió és kb 7e Ft-ból megvolt szállítással együtt (e-Bay). Sajna a Torque csak demo verzió van Android-on nekem.
Üdv.


Köszönöm, hogy válaszoltál. Miben különbözik az 1.4-es verziótól? Nekem ez van és letöltöttem a Torque Pro-t. Nekem egy e39 25d 2001.09 van, de sajnos nem kommunikál vele. Szerinted mit kéne tennem, hogy működjön?

Hello!
Amennyire én tudom nem jelentős a különbség a kettő közt, működnie kell az 1.4-essel is E39-ben. Mit jelent az, hogy nem kommunikál vele? Sikerült párosítani a két eszközt?
(Nekem van még 'OBD II Reader' és 'alOBDScanner' is, igaz nem olyan látványosak mint a Torque, de több infót adnak, annak ellenére, hogy ezek is Demo változatok.)


Igen, minden működik, megtalálja az eszközt, bluetooth kapcsolat van, csak a ECU-ba nem képes be menni Amit még olvastam róla, hogy a 2004 utáni diesel autókkal képes kommunikálni, mert akkor volt OBD csatlakozó egyesítése. Kipróbáltam más autókkal diesel, és benzinessel egyaránt működik igaz, hogy 2008-as autók voltak.



Nekem is ílyen volt a kezdet, először nem látta a Torque, annak ellenére, hogy sikeres volt a párosítás és csatlakozás. Automatikus protokoll keresés (másik alkalmazásban) után volt hajlandó rendesen kommunikálni az OBD-vel, pedig ez nem túl logikus.
De ha Győr felé jársz kipróbálhatjuk a variációkat.

Csacsa12 Elküldve: 2012-02-17 21:20 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

csavitouring írta:
Csacsa12 írta:
csavitouring írta: Jó reggelt kívánok,

Használt már valaki ilyet, működik?
http://budavill.hu/products/EL...zAodnDMwPw


Hello!

Igen, működik.
Igaz az enyém 1.5-ös verzió és kb 7e Ft-ból megvolt szállítással együtt (e-Bay). Sajna a Torque csak demo verzió van Android-on nekem.
Üdv.


Köszönöm, hogy válaszoltál. Miben különbözik az 1.4-es verziótól? Nekem ez van és letöltöttem a Torque Pro-t. Nekem egy e39 25d 2001.09 van, de sajnos nem kommunikál vele. Szerinted mit kéne tennem, hogy működjön?

Hello!
Amennyire én tudom nem jelentős a különbség a kettő közt, működnie kell az 1.4-essel is E39-ben. Mit jelent az, hogy nem kommunikál vele? Sikerült párosítani a két eszközt?
(Nekem van még 'OBD II Reader' és 'alOBDScanner' is, igaz nem olyan látványosak mint a Torque, de több infót adnak, annak ellenére, hogy ezek is Demo változatok.)