Ez egy archivált weboldal! bővebben
Csacsa12 fórum hozzászólásai

Csacsa12 Elküldve: 2013-05-14 20:19 Társalgó

tgabor26 írta: Sziasztok!

Pár napja vagyok egy 316-os, e36-os 1895 ccm-es, benzines, 105 lovas 2000es évjáratú compact Bmw tulajdonosa. Nem igazán találtam megfelelő topikot ahová írhatnék, így a társalgót választottam, hátha tud valaki segíteni. A kötelező cseréken kívül még van pár alkatrész, ami csereérett, de a kedvenc alkatrész oldalamon nem találtam meg sajnos hármat hozzá a listáról. Laikusként pedig nekem a képek nem segítenek.Aki hozzáértő és van kedve pár percig nézelődni, az kérem segítsen, mert minnél hamarabb rendbe akarom hozni a hiányosságokat rajta. Előre is köszönöm!! Az oldal ahol nézelődni kellene, az a www.kovacsauto.hu címen fut. Szükségem lenne 2db első lengővilla hátsó szilentjére, egy difi tartó szilentre. Első teljesen homály, difi tartó szilent talán a híd szilent? Illetve egy vezérműtengely jeladóra(én csak főtengely fordulatszám jeladót találtam). Három linkre lenne szükségem, ahol már a konkrét alaktrészek vannak, ahol már csak a gyártók közötti árkülönbségek közül kellene válogatni. Nagyon nagyon köszönöm!


Szervusz!

Üdvözlet köreinkben, gratulálok az autódhoz!
Figyelmedbe ajánlom a www.realoem.com oldalt, sok hasznos alkatrészre vonatkozó infót lelsz itt, vagy egy nagyon jó kiinduló pontként a gyári cikkszámokat. Nézegettem én is az általad említett oldalt, de elment tőlük a kedvem, miután sokadik hívásomat sem fogadták és vissza sem hívtak. Ami alkatrészt én kerestem náluk, elvileg van több féle is azonos gyártótól de zavaró, hogy az árkülönbségen túl nincs több infó. Vajon mi lehet melyik cikkszámuk mögött?
Én sajnos átszoktam a németországbeli beszerzésre. Olcsóbb a legtöbb esetben és van elegendő infó, alaktrész, azonos szállítónál, persze ha van ismerősöd és így kedvezményed, másként fest a dolog.



Csacsa12 Elküldve: 2013-05-12 08:35 Motorolaj

YELLOW írta:
Csacsa12 írta:
tgabor26 írta: Sziasztok!

Csütörtökön életemben először Bmw tulajdonos lettem És bár biztos rengeteg hozzászólás íródott ezzel a témával kapcsolatban, de sajnos nincs időm utánaolvasgatni. Olacsere tippre lenne szükségem. Az én autóm egy 2000es évjáratú, 1.9-es,105 lovas 316-os M pakettes compact. A szervízkönyv szerint 0w-X, illetve 5w-X az ajánlott. Mindenképp Bmw olajat kap, de nem tudom melyik lenne a legideálisabb bele. 5w-40-re gondoltam. Konkrétan erre. http://olajborze.hu/spd/487/BMW_5W40_1_liter
Áldásotok rá, vagy inkább vékonyabb, vastagabb olaj? Elvileg 84e km van benne. Ausztriából lett behozva. Viszont ez vagy igaz, vagy nem. Olaj választás szempontjából sajnos nem mindegy.



Gratulálok! Isten hozott körünkben.

Én megpróbálnám a 0-st. Ha valóban ennyi km-t futott az autód és nem kopott a motor, passzolni fog hozzá. Ha csipegeti / eszi, utántöltéssel kezelhető a helyzet és gazdagabb leszel egy tapasztalattal. Egy biztos, ez a próba nem fogja tünkretetnni a motort. Olaj választásnál nehéz lesz "jót tanácsolni", sok forró vita alakult már ki több fórumon is az olajok miatt, sajna volt belőle "mellreszívás" is. Magadat kell meggyőznöd, melyik olaj is lesz neked a megfelelő.
(Én Castrol-t használok, de van jó személyes tapasztalatom MOL, Fuchs, Aral ... olajokkal is. Termékek közti válaogatón nem győzött egyik sem, így maradtam a motoron lelhető felirat mellett).


Te a ritka esetek egyike vagy, aki azt mondta jó a MOL olaj. nem valami régi zsigulid volt akkor?

én meg azt mondom nyárra jó az 5w-40, ha annyit megy az autóval, akkor a hidegek előtt úgyis csere, akkor meg mehet bele a 0w-s. bár szerintem ez pont nem az a konstrukció, ami 0w-sre készült motor. de ha ezt írják, akkor....
legyen BMW minősítése oszt kész. LL-98 már jó hozzá.


Yellow!
Van olyan "X" gyártotta olaj ami az utolsó molekuláig megegyezik "Y" gyártotta olajjal, "Z" és "V" árakon. Nem kell kis gyártókra gondolni, most is vannak ilyenek a polcomon, csak nem hagyom a konzumidiotizmust érvényesülni. Honda motorom speckó olajat kér, amit MOL gyárt, remek párosítás, 5 éven keresztül bizonyít már az adott típusú olaj. Ezek tapasztalatok és kedvezően hatnak a pénztárcámra is.
Lada? az is jó lehet a maga nemében, nekem olyan nem jutott. Ellenben Alfa, BMW, Citroen, Honda, Renault, VW igen.

Csacsa12 Elküldve: 2013-05-11 20:19 Motorolaj

tgabor26 írta: Sziasztok!

Csütörtökön életemben először Bmw tulajdonos lettem És bár biztos rengeteg hozzászólás íródott ezzel a témával kapcsolatban, de sajnos nincs időm utánaolvasgatni. Olacsere tippre lenne szükségem. Az én autóm egy 2000es évjáratú, 1.9-es,105 lovas 316-os M pakettes compact. A szervízkönyv szerint 0w-X, illetve 5w-X az ajánlott. Mindenképp Bmw olajat kap, de nem tudom melyik lenne a legideálisabb bele. 5w-40-re gondoltam. Konkrétan erre. http://olajborze.hu/spd/487/BMW_5W40_1_liter
Áldásotok rá, vagy inkább vékonyabb, vastagabb olaj? Elvileg 84e km van benne. Ausztriából lett behozva. Viszont ez vagy igaz, vagy nem. Olaj választás szempontjából sajnos nem mindegy.



Gratulálok! Isten hozott körünkben.

Én megpróbálnám a 0-st. Ha valóban ennyi km-t futott az autód és nem kopott a motor, passzolni fog hozzá. Ha csipegeti / eszi, utántöltéssel kezelhető a helyzet és gazdagabb leszel egy tapasztalattal. Egy biztos, ez a próba nem fogja tünkretetnni a motort. Olaj választásnál nehéz lesz "jót tanácsolni", sok forró vita alakult már ki több fórumon is az olajok miatt, sajna volt belőle "mellreszívás" is. Magadat kell meggyőznöd, melyik olaj is lesz neked a megfelelő.
(Én Castrol-t használok, de van jó személyes tapasztalatom MOL, Fuchs, Aral ... olajokkal is. Termékek közti válaogatón nem győzött egyik sem, így maradtam a motoron lelhető felirat mellett).

Csacsa12 Elküldve: 2013-05-08 17:34 bluetooth probléma

creon0303 írta: Sziasztok, az lenne a kérdésem, hogy az Iphone 4-et hogyan lehet a az autóval(Bmw320d E91) csatlakoztatni? Kell-e valamit hozzá vásárolni, vagy egyszerűen a Bluetooth-on keresztűl ez megoldható? Ha vásárolni kell valamit - tudom naiv kérdés - akkor mit, hol és mennyiért? Köszönöm a segítséget.
A.


Szevasz!
Ha van beépített BT-d, nem kell venni semmit, csak párosítani a két eszközt. Középkonzolt felhajtva megleled a párosításhoz szükséges gombot, ha nem az is orvosolható.
BT szabványon alapul, nem lehet gond az alap funkciókkal, max a kiegészítő funkciók nem lesznek elérhetők (pl hanghívás, felolvasás..), amit az újabb BT-k tudnak, támogatnak.

Csacsa12 Elküldve: 2013-05-08 17:27 Futómû és hibái

Pistamann írta: Sziasztok

Lenne egy olyan kérdésem, hogy 225/45/17-es gumiknál az úthiba eléggé elrántja a kormányt, szerintetek egy erősített lengőkar hátsó szilent javítana a helyzeten?


Szevasz!
Ha masszív acéllal erősíted, az elviseli ezeket a pompás utak adta pofonokat.
Ha épeszű erősítettben gondolkodsz, akkor nem a válasz. Nem véletlenül tettek oda rezgés csillapító elemet valamiféle ruganyos anyagból.
Üdv, Cs

Csacsa12 Elküldve: 2013-03-11 21:22 Társalgó



Jaaaaa hàt ez az info nem volt meg, hogy győri vagy én is le húztam ott 10 évet. Majd ha megyek legközelebb szólok hátha. [/quote]

csak ne Komárom felé gyere, olyan az út mintha lebombázták volna néha már úgy megyek több km az ellenkező sávba, az még néhol járható.[/quote]

Na azért a vadakat se hagyd le a listáról. Ki motorral, ki autóval fürészelt arra őzeket. Nekem is jutott belőlük Gönyű és Komárom közt. Utána már sokkal óvatosabb voltam, így szerencsére, elkerültem a vaddisznókat. Először azok is csak messze-messze gyaloglóknak tűntek, aztán jött a gyors felismerés és az "ujjé elkerültem hangulat".
Nem tudom hol volt a baleset, de van arra némi dombocska is, ami zavaró lehet a útszakasz belátásakor. Meg esetleg jöhetett valaki szembe is, aki elmenetele után fordult a Punto....

Csacsa12 Elküldve: 2013-03-08 19:36 Turbo

valter320d írta:
Voroda írta: Sziasztok!

Volna egy kérdésem, remélem tudtok benne segíteni. Kb 7 ezer km-rel ezelőtt volt az autón felújítva a turbo. felújítás után 3.5-4 ezer kmrel észrevettem, hogy meg-meg torpan az autó, akkor azt hittem, rossz üzemanyagot tankoltam bele, (olcsó kúton voltam franciaországban) és elintéztem egy adalékanyaggal, ami után nem is jelentkezett a probléma egy ideig. Utána jött, viszonylag sűrűbben.
A hibakód: 44CC - Ladedrucksteller (töltőnyomás szabályzó, ilyesmi a fordítása
4530 - Ladedruckregelung, Regelabweichung

Van a motor hátulján egy töltőnyomás szabályzó azt kiszedtem, kitisztítottam, illetve az EGR mellett van egy szabályzó, EGR solenoid valve (7 796 634), amire megy két vákuumcső. Ez az alkatrész összefüggésben lehet a problémával?
Amúgy az olajat nem fogyasztja, a turbónak nincs rossz hangja, úgy gondolom, azzal nincs probléma.

Élőadatot olvastam ki, és ott azt vettem észre, hogy valami nem engedi a turbót felpörögni. Amikor pl az elvárt 2.4 barnak kellene , h legyen, akkor a tényleges olyan 1.3 volt. Megpróbálok feltölteni a galériámba róla egy képet.

Köszi a segítségeteket.

Üdv.: Dávid

Szia mint már irtad val szinü hogy a turbonyomás szabályzó lesz a ludas!

Igen, ez is lehet a ludas. + Angol nyelvterületen leszedik a keresztvizet a tömítéskről (vákuum generátor).

Csacsa12 Elküldve: 2013-03-03 20:59 elektromos üzemanyagszivattyú

BarG írta:
jlaci74 írta:
BarG írta:
BarG írta:
Csacsa12 írta:
Meyle esetén felhívom a figyelmedet arra, hogy jó a név marketingje, de igazi alapja nincs, főleg nem német országbeli gyártása. Még ha a minőségbiztosításukkal büszkélkednek is.


Bakker, hát pont ezért kértem az itteni nagyérdeműt, hogy akinek van, ossza meg a tapasztalatát. Mert hát figyelembe venni, meg megfontolni én is baromira tudok, de a lényeg itt a tapasztalás, ami nekem ebben nincs. De hátha másnak van.

A Meyléről én is sok vegyeset hallottam, sokan dícsérik a futómű alkatrészeiket, de pont az autószerelőm a Vito-jában köpködte, mert alig párezer km alatt gajra ment az állítólag erősített verzió.

OFF2:
a minőségbiztosítás amúgy csodákra képes, még nem hallottam szidni a trehány magyarokat, akik pl majdnem az összes audi motort összerakják - pedig a nyugatiak szemében nem, vagy csak egy mikronnal vagyunk jobbak a törököknél/cigóknál.


Nos, megvan a saját tapasztalat is
Mivel senki semmi használhatót nem írt, ezért végigtúrtam a hazai alkatrészforrásokat és elég széles spektrumon találtam dolgokat. Mivel a gyári küszöb alatti szivattyú Pierburg, ezért ilyet kerestem. Szinte mindenhol találtam is, nagyon különböző árakon. A legdrágábban 80e környékén, a legolcsóbban meg 27e-ért. Telefonon értekeztünk, az eladó megesküdött, hogy gyári bmw csomagolású a cucc. 1 év garancia, meg minden. Megrendeltem, megjött, kibontottam - szépen belegravírozva a Pierburg cimke, meg a bmw logo is. Elvittem a szerelőmhöz, aki amikor meglátta, elkezdte csóválni a fejét, hogy ez szép, csak nem hasonlít a gyárira! Beszerelte, hát, ami kijött, az tényleg nem olyan, mint ami berakódott. De most jön a lényeg: az új szivattyú is zúg. Nem annyira, mint a régi, de bizony nem zajtalan, mint a gyári volt jó korában. Az autó rendben megy, semmi hibajel nincs. Kutatásaim során volt, aki mesélt olyan történetet, hogy valójában a tankban lévő ac pusztult meg nála, a küszöb alatti meg azért hangosodott meg neki, mert szívnia kellett. Hiába cserélte a küszöb alattit, az maradt zúgós, csak a tanki pumpa cseréje hozott megnyugvást. Viszont ennél a problémánál ha a tankban lévő üza szint 15 liter alá csökkent, akkor a középső szivattyú már nem tudta átszívni a dízelolajat és az autó megállt. Én már kétszer 8 liter alá vittem a szintemet és nem álltam le, tehát remélem, hogy a tankszivattyúmnak nincs baja. Most használom így, de nálam van a régi szivattyúm, hogyha megállnék valahol, akkor betéve a régi, még működő, de zajos szivattyút, tovább tudjak menni kicsi szerelői segítséggel.
Az új szivattyúm műanyag zacskóban érkezett, amire kék pecséttel volt rátéve a bmw logó, a feliratok gravírozottak, a szerelőm szerint a gyári szivattyú dobozos, ja és automotiv felirat van rajta, a feliratok mélyen bele vannak ütve az alumínium hengerbe.
És igen, volt már rá példa, hogy valódi gyári bmw dobozos alkatrészt kaptam harmadáron. És ezután törekedni fogok az alkatrész megnézésére, ha ismeretlen helyről veszem.



Üdv. Gábor!
Azt hiszem mi ismerjük egymást ...
Csodák nincsenek, egy listaáron 80 ezres szivattyút nem lehet megvenni 27e.-ért.
( 46-ért igen, nálam ... )
Pláne ha hangja is van akkor valószínűleg valami kínai hamisítványba futottál bele.
A Meyléről meg annyit, hogy elektromos AC-t nem gyárt csak csomagolja azt.
Nem egyszer kerestek ügyfelek, hogy nemrég cseréltek AC-t ( Meyle ) de ismét gond van vele. A Pierburg megoldotta a problémát hosszútávon.
AC tekintetében még a VDO-Siemens -el szabad foglalkozni , a tank AC-t pl. ő gyártja a BMW-nek.


Hello, igen, be vagy progizva a telómba!
Sok alkatrészed fut most is a gépemben, nem is nagyon értettem, hogy miért nem fejtesz ki nagyobb aktivitást ezen az oldalon, vagyis értem, ha akarom. A múltkoriban jól jött volna a PU szilent!
Az a szép ebben a rühes szivattyúban, hogy szerintem a 27e is túl sok érte, 8e-ért haszonnal adnak Bosch általános ac-t, ami pont annyit tud, mint a nevezett Pierburg kreálmány. A szivattyúm azóta is rendben üzemel, sőt időnként a hangja is elmegy. A kérdés, hogy meddig? A másik kérdés meg, hogy az a bolt, ahonnan vettem, tudja-e, hogy nagy valószínűséggel hamisítvány, amit árulnak, vagy ők is áldozatok. Vagy van még egy groteszk gondolatom, mi van akkor, ha valóban Pierburg, amit vettem, csak egy válogatottan gyengébb széria?!
De aki bmw-t vett, az copjon csak a 2-3*-os alkatrész árakkal, az amúgy is túlárazott egyéb autóalkatrészekhez viszonyítva.



Sziasztok!

Az a Pierburg szerintem az univerzális lesz, a mai trendeknek megfelelően (7.50051.60.0) több helyen is alkalmazható, így aztán nem csoda, hogy megjelenésben eltér az eredetitől. Katalógus szerint, BMW, Opel, Rover több modelljébe passzol. A gyártó felhívja a figyelmet arra, hogy a szűrő (főleg ne eltömődött) ne előtte hanem utána legyen, mivel kell az üzemanyag a kenéséhez. Ilyen galiba nem csak egy eltömődött szűrő miatt lehet, az áramlási rendszer előbb elhelyezkedő "dugulása" is hasonlót okozhat. >> Nincs kenés, lesz zaj és extra kopás.
Milyen gyártmányú volt a kicserélt eredeti?

Csacsa12 Elküldve: 2013-01-15 20:10 Vicces :)

anubisz írta: Szerintetek van ilyen hülye birka a világon? Ez is csak nő lehetett, biztos nem egy Atomfizikus!!!!
http://www.technet.hu/hir/2013...gps-edben/


Nem atomfizikus, Ő agysebész!

Csacsa12 Elküldve: 2012-12-17 06:49 Mi lehet a baj?

Sanka írta: Sziasztok!A segítségetekre lenne szükségem mert van egy E36-om 318tds és röpke 10litert kajál, teljesen normális vezetési stílus mellett!!!!Tényleg kímélve használom, nem csak írom!Elvégre nem egy versenyautó, ezért is nem értem a miértjét!!!Mi lehet a baj?Hol kezdjem a probléma felkutatását?


Szevasz!
Kezd a termosztátokkal. Még ha jónak tűnő értéket is mutat a hőfokmérő, lehet azokkal gond és hideg időben látványossá válik a hibájukból fakadó többletfogyasztás. Műszer mutatója 72-74 °C esetén is állhat függőlegesen. Mindkét termosztátot érdemes cserélni egyszerre.

Csacsa12 Elküldve: 2012-12-05 14:35 Gyári telefonkihangosító

juhika írta: Sziasztok!

Elkallódott a középkonzolról a gyári telefontartóm ( ami valami 20003-as Siemens csodát tudott fogadni) és a kormányon lévő "beszélő fej" és/vagy R/T gombot nyomva a gyújtáskulcsot elfordítva nem tudom elindítani a Bluetooth pairinget...

Ötlet, hogy hogyan lehet ezt megcsinálni?

Köszi,
Juhi


Szevasz!

Legolcsóbb és legegyszerűbb: Kézifékkar mögötti csatlakozó 1 és 2 pontja közé kötsz egy 220kOhm-os ellenállást (ellenállás lábát told bele a csatlakozón levő lyukacskákba, ami amúgy nem több 20 Ft-nál). Ha indítani akarod a párosítást, zárd rövidre ezt az ellenállást (csavard el, hogy összeérjenek a lábai). Ez szimulálja a konzolban levő nyomógombot. Minderre csak a párosítás idején van szükség, akció végén vedd ki és tedd el emlékbe.

Csacsa12 Elküldve: 2012-11-19 09:29 Centrálzár vezérlő, grundmodul

norci1979 írta: Sziasztok!
Nekem ez a panel van.
Nekem a bekarikázott két relét kel kicserélni?





Ha a reléket kicserélteted, kerüljenek átforrasztásra némi forrasztóón hozzáadásával a csatlakozók is. Nem fog ártani nekik és csak 5-10 perc plusz munka. Még egy rezgőkör is képes forrasztást gallyratenni, nem egy rezgésekben tobzódó autó a fizikailag is terhelt pontokon.

Csacsa12 Elküldve: 2012-11-17 23:15 Társalgó

jrtom írta: A Busines CD nem tudja az Mp3-at csak a Professional, az meg elég ritka volt e46-ban.

Alesi írta:
medveborke írta: Sziasztok!

Mp3 lejátszásra melyik a legjobb megoldás? Gyári 6 cd táras lejátszóm van, de az nem viszi az mp3-at... a gyárit nem akarom lecserélni, kiszerelni, mert szerintem elég ergyán néz ki az utólag beépített usb-s lejátszó.

Esetleg FM transmitter? Vagy más megoldás?

Köszi!!

Szerk.: Igazság szerint írhattam volna jobb forum témába is, de mivel törölni nem lehet, inkább hagyom itt, bocsi.


Van gyari Business CD is MP3-lejatszassal, de szerintem meg hasznaltan is eleg huzos ara van.




Azért óvatosan a Professional-lal. Van amelyik nem támogatja az MP3-at. A beleszerelt mechanikától és az azt vezérlő elektronika programozásától/programozhatóságától függ.

Csacsa12 Elküldve: 2012-11-03 08:06 Valamiért nem szól jól a zene.....Miért????

sticky írta: Sziasztok!

Nem tudom, hogy Ti találkoztatok olyan jelenséggel, hogy ha gyorsabban megy az autó, az autórádió hangosodik, és amint lassabban megyek, visszahalkul?
Lehet ezt valahol szabályozni? Amúgy E46-ba sima TV+Navi egységem van.
Segítségeteket előre is köszönöm.


Szevasz!
Örülj neki, hogy így működik a rádiód, minden rendben van vele. Sebességfüggő hangerő szabályozás, amit lehet paraméterezni a rádió beállítással. Rádiótól függ, miképp és mely paramétereket lehet állítani (pl.: be/ki, küszöbsebesség(ek), hangerő váltás...)
Rádiód, fejegységed leírásában bent kell, hogy legyen a beállítás leírása.

Csacsa12 Elküldve: 2012-10-22 22:09 Gyári telefonkihangosító

jrtom írta: Igen az. Próbáld meg, vedd le a negatív sarut egy 20 percre. Hátha csak ennyi a baja.

xxx3 írta:
jrtom írta: Szia!
Az én Nokia N8-asomat simán kezeli az E46-asom meg már volt X3-ashoz is párosítva és zokszó nélkül vette az is. A másik amit mondtál, hogy átalakítani fix telósra szerintem nemérné meg mer elég körülményes is lenne mert az másik tel.modul megint.

xxx3 írta: Urak!

Autóm egy 2007-es X3 Lci. (Azért ide írok, mert tudomásom szerint a fedélzeti elektronika nagy része megegyezik az e46-tal.)
Gyárilag bluetooth kihangosítóval és Nokia 6233i snap-in adapterrel rendelkezik. Sajnos az újabb telefonokat már nem tudjuk párosítani a bluetooth kihangosítóval (Samsung Galaxy SII, Nokia C3, Nokia Lumia 800), így a kihangosítót nem tudjuk használni. Van egy Nokia 6230i készülékem, amellyel prímán működik, de sajnos ez a készülék már elég elavult, így nem szívesen használnám.

Kérdésem, hogy hogyan tudnék olyan konfigurációt előállítani, hogy mai, modern telefonkészülékekkel használni tudjam az autó kihangosítóját, komoly anyagi ráfordítás nélkül?

Azt ugyanis már kiderítettem, hogy a telefonmodul ebben a kocsiban még nem programozható, így az új készülékekkel kommunikálni tudó modul cseréje segíthet, de ott csak a modul ára nettó 120 ezertől indul.
Beszereztem egy autóskártyát a SIM kártyámhoz, amit betettem a 6230i-be, azt pedig a könyöklő alatti adapterbe, de úgy nem tudom beállítani a telefont, hogy csak akkor kapcsoljon be, ha gyújtást adok a kocsira és így a telefon töltődik. Következésképpen a Nokia mindig bekapcsolva van, így az összes bejövő hívás oda fut be.

Esetleg kicserélhetném a Nokia snap-in adaptert egy olyan régi típusú, gyári BMW telefonra, ami a könyöklő alá volt építve a régebbi típusokban? Az e39-emben olyan volt; azt, illetve annak kihangosítóját faszán lehetett használni autós kártyával! És ilyen cuccot talán ésszerű áron lehetne szerezni bontóból. Csak nem tudom, hogy ez a csere megoldható-e?

Tanácstalan vagyok, pedig könnyebb és kevésbé veszélyes lenne az élet kihangosító használatával. A közlekedési szabályokról már nem is beszélve...




Érdekes, pedig az N8 igencsak új típus. Az már Symbian, ugye?




Sziasztok!
Op rendszernek nincs köze a jelenséghez (amúgy Symbian-on belül van több paltform is).
Az biztos, hogy működnie kell a jelenlegi konfogurációnak, hardware csere nélkül is, az akkusaru levételes reset segíthet. Ha az nem segít próbáld meg a "snap in cradle" levétele után csatlakoztatni és szinkronizálni az eszközt. Ha kellő inteligencia van az adapterben, bezavarhat a csatlakoztatásba.
A jelenlegi BT-k felülről kompatibilisek a régiekkel, okosabb eszköz alkalmazkodik a kevesebbet tudóhoz a szabvány adta korlátokig. Előfordulhat, hogy bizonyos unkciók nem, vagy csökkentett módban működnek, de az alapfunkcióknak mennie kell (csatlakoztatás, hívás...).