Diabolica fórum hozzászólásai

Diabolica Elküldve: 2007-04-02 17:43 BMW -be riasztó, lopásgátló.... ki mit használ?

Nekem-8 írta: A fórum címében lévõ kérdésre keresnék választ. 2 fõ dolog érdekel. Egyrészt ki milyen gyári, bolti cuccot használ, másrész ki milyen házi megoldást alkalmaz?
Gondolkodom nyomkövetõn, errõl van valakinek tapasztalata, mibe kerül, esetleg használ valaki ilyet?


Én amikor összeraktam a romjaiból a kocsit 3 napig nem tudtam beindítani. Mivel fél éivig nem volt összerakva annyira nem bosszantott, de kezdtem végül türelmetlen lenni. Miután végignézegettem minden lehetséges hibát, vissazbontottam egy kábelt a kábelkötegben ami nem gyárinak tûnt. Be volt kötve a biztosítéktartóba az egyik szabad helyre. Aki eladta nekem ezt az egy bizit kivette......és azt mondta, hogy a jobb elsõ ablakot húzzam fel, utána a bal hátsót utána indítsak......hát nem volt igaz. Nem értem hogy ez számára vicces volt vagy valami egyéb betegsége van, de ha egyszer összefutunk meghívom majd egy lángosra az biztos.

Én nem féltem annyira a kocsit, hogy védekezek, így kiktattam a bizti-dolgot, de annyi biztos, hogy éjszakai leállításnál hasznos lehet egy-egy ilyen trükk, erre pl, nehéz rájönni.

Amúgy lassan köztudott, hogy legtöbbször a benzinpumpa vezetékébe iktatnak kapcsolót és védelmet a tanknál, így szerintem ezt a profik egybõl csekkolják......szóval ennél biztosan több kell annak aki komoly dolgot szeretne.....

Diabolica Elküldve: 2007-03-24 15:03 Gumiméret-futómû

mboy írta: Sziasztok!320da-m van most vettem rá gumit gyári felnivel elöl 225/45/17 hátul 245/40/17 szerintetek kell futómûvet állítani?Köszi


nekem kellett ugyanilyan az esetben....úgy fogalmaztak, hogy széles gumihoz kérjem a beállítást, mert aki elsõre csinálta az nem vette figyelembe és emiatt csúszkál a feneke. Megcsinálták máshol, csúszkálni csúszkál, de ennek én is oka lehetek (Amúgy érezhetõ különbség nincsen.)

Diabolica Elküldve: 2007-03-22 15:46 nem indul

munson írta: Nos uraim..
A trükknek sajnos semmi baja..
Az öninditó is teker mint az állat,a szikra pedig bazinagy.
Akkor talán nincs anyag,AC pumpa lehet?


mit csináltál elõtte? mióta van meg? most szereltek bele riasztót? elõzõ nap használtad és másnap eygszer csak nem indult be? Mibõl gondolod, hogy a "szikra bazi nagy"?

Diabolica Elküldve: 2007-03-19 20:55 DSC+EML

eml ötmillió dolog miatt kigyulladhat. Nekem spec égett már a folytószelep miatt és gyujtótrafóhiba miatt is. A folytószelep miatt mondjuk én mentem vele 100-al is de ez nyilván egyedileg más és más. Arra figyelj, hogy nekem pl a modic folytószelep hibát jelzett, de egy-két hónap múlva rá kellett jönnöm, hogy csak a csatlakozója ment egy kicsit tönkre és azt kellett javítanom (ezért van most 3 db folytószelepem is.....mire rájöttem....). Katalizátorhiba szerintem sem egyik percrõl a másikra ugrik be.

Diabolica Elküldve: 2007-03-09 20:57 318ia Help!

sempre írta: Koszonom mindenki aggodasat, eszrevettem melyik oldalon van a kormany !

Angliaban eltem eddig, ugyhogy nem ismeretlen a dolog, ugy nez ki mostmar itthon maradok es nekem megfelelne rhd valtozatban is. Kint vezettem balkormanyost is, nem olyan zavaro a rossz oldalon, persze itthon biztos rosszabb lesz a sok 1x1 savos ut miatt.

Persze ezt az arat semmikepp nem adnam meg erte. Talan olyan 2m kornyeken, ha addig nem adjak el. Lattam eloben is, tenyleg nagyon szep allapotban van.

Ami elkedvetlenit az az amit ti is mondtatok, kis motor-automata valto.
Ha manual lenne mar alkudoznek ra, de nem vagyok meg floridai nyugdijas caddysta


sempre


Én is akartam szólni a kormány miatt de gondoltam csak látod, be is jött.

Nekem is volt egy ilyen jobb kormányos volvóm egy héten át kölcsönbe kényszerbõl, de szerintem ez itthon használhatatlan. Az ellenkezõ sávban még csak-csak de pl. egy kamion vagy egy dobozos kisteher mögül kielõzni tiszta horror volt. Mondjuk a nyakam meg a derekam nem meszesedett azon a héten egy nanométert sem annyit mocorogtam az anyósülés felé egy-egy vidéki túrán.... de komolyan azon gondolkoztam, hogy kellene rá egy olyan tükör amibõl elõre látok nem vissza

Diabolica Elküldve: 2007-02-26 14:17 Na ezt fejtse meg nekem valaki!!!

Inkább megkerestem Neked mert nem WRC WRX hanem WTC, de itt van amit írt, a galériájában pedig a képek:
--------------------------------------------------------------------------------

Buzat86 írta:
Hahó!
Tartana nekem egy hozzáértõ "bajtárs" egy kiselõadást az ASC vezérlõegységrõl (1999 528i)??
Nagy valószinûséggel az enyém megadta magát (km óra, ABS, ASC - de néhány sorral ezelõtt már ezt leirtam)...
Egyáltalán hol van ez elrejtve, hogy néz ki, mitõl mehet tönkre, javitható-e, ha nem, akkor mennyiért lehet másikat venni bele, esetleg bontottat érdemes-e beszerelni??

Bocs, hogy ennyire hülye vagyok hozzá, meg hogy ennyit kérdezek, de rohadtul idegesit, hogy fogalmam sincs, mennyivel megyek...


Hali!

Akkor sorjában ...

Hogy néz ki, hol van: Motortérben ( ) Ha kiindulsz a fõfékhengertõl a csöveket követve talar találsz egy kb kocka alakú vasat, amibe egy csomó drót és kb hat csõ van bekötve. Nah õ az ...

A régebbi típusokon a vezérlõ és a hidraulikai egység külön volt , 98'-tól általában olyan t használtak amiben egyben van az egész.
Maga a vezérlõ elég ritkán adja meg magát , jelemzõ inkább a szenzorhiba. Ezt vagy a szezor csatlakozó vezetéként a keréknél széthúzva tudod mérni ( ha induktív a szenzorod, PL TEVES MK 20 ASC-nél ) vagy a vezérlõrõl lehúzott csatlakozón. ( kb 1060 -1200 ohm , a megfelelõ kereket mérés közben megforgatva ennek változnia kell. ) Csatlakozó kiosztáshoz lásd kézikönyv... Itt megadják, hogy hol kell mérni pl 1 és 2 , 5. 6., 19 és 21 , 23 és 22 között ( E36 1998, Teves ASC ). Ha ezeken a potokon megfelelõ a jel , akkor kell csak tovább keresgélni...

Ha jeladót cserélsz a 2. öntesznél ( kb 25 km/h-nál ) javul meg az ABS/ ASC.

A ritka eset amikor a vezérlõ megadja magát :

( Ezeket egy hivatásos szerelõ soha nem fogja megcsinálni, komplett egységet fog cserélni , a BMW márkaszervíz pedig miután ezt csak megemlíted, kisterilizáltatja az épületet és valszeg egy ördögûzõt is ki fog hívni miután elmentél )

A diagnosztikával kiolvasva "szivattyúmotor nem mûködik" az alaphelyzet.

1. Ezt a hibát egy mezei konstrukciós hiba okozza, a vezérlõ NYÁK lemezére merõlegesen két, kb 8 centis fémrúd vezeti át a ménküt a szivattyúmotorhoz. Ezek meg ugye tudják a fizikát és hõtágulnak , jóval nagyobbat mint a NYÁK-lemez 2 milliméteres mûanyag rögzítése. A sok melegedés-hülés ciklus hatására a NYÁK meg görbülget és a forrasztás pedig megadja magát. Szétszedve és újraforrasztva tökéletes...
( ezek okozhatják pl a "csak meleg/hideg motornál van/nincs ABS" jelenséget )

2. Motornál a szénkefe fennakad, cserélni macerás de olcsóbb mint a bontott komplett kütyü ... ( szénkefe kb 300 ft )


Jeladók megmérve jók, mégis "jeladó hiba" jön ki a hibakódot kiolvasva ...

A forrasztás elengedett a NYÁK lemezen... ( ritkább )



Mennyiért : Lásd Vatera , E-bay ... nem kis összeg, de létezik külön javító-szet is...

Bontott: Zsákban lévõ kistermetû házi ragadozó... , de olcsóbb mint a kb 1000€-s új ....


... és végül ...

Annak viszont nem javaslom a házilagos bütykölést aki nem rendelkezik elektronikai alapismeretekkel, és nem tudja korrektül lelégteleníteni az ABS/ASC egységet, ha arra kerül a sor .... ( elég macerás )

Szal a szakember viszonylag "drága", de azért fizetsz neki, hogy értsen hozzá...

Üdv


WTC


Diabolica Elküldve: 2007-02-26 14:10 Na ezt fejtse meg nekem valaki!!!

paci írta: Én már töröltem párszor, hiába...újra kikapcsolja. Méghozzá elég durván. Rendszerint a bal elsõ kerék satut fog, anélkül, hogy én a gázra lépnék. Dobol az ABS, majd kikapcsol a DSC, és ezután már halott.


az e39.hu van egy villanyász srác, aki szétszedte a sajátját (DSC modul) és fényképekkel mutatta be az oldalon, hogy egyes forrasztások a nyákon tönkrementek. Ezeket megjavította és neki ez bevállt. Állati részletesen leírta, azt hiszem a "Hiba és Megoldás" rovatban találod meg. Azt nem mondom, hogy veszélytelen forasztgatni ezt a lapot, de ha vki ért hozzá meg tudja csinálni. Ha látszik hogy ez a hiba szerintem elviheted ide is: www.autocomputer.hu .
De ez csak egy tipp, neki az volt a gondja, hogy folyamatosan viriított a sárga lámpa középen, nagyon profin megjavította, opedig úgy emlékszem nem is autovillanyász, hanem villamosmérnök vagy vmi hasonló. Az e39 galériában is megtalálod a képeket, azt hiszem WRX, vagy WRC a neve.

Diabolica Elküldve: 2007-02-24 17:51 318ia Help!

sempre írta: Hello mindenkinek!


Elso hozzaszolasom elott megtalaltam ezt a topicot, ugyhogy egy-ket kerdesre mar valaszt is kaptam. Konkreten, hogy a 18i automataval nem tunik jo parositasnak.

Azt viszont valaki megmondana, hogy ebben az autoban milyen automata van:

http://www.hasznaltauto.hu/ker...width=1152

steptronic lenne? sajnos nem tudom a kulonbsegeket..


a kormány nem zavar? vagy nem véletlenül írsz ékezetek nélkül?
magyar rendszámmal egy ilyen kocsi nem tudom mennyit érhet igazán......

Ebben az autoban gondolkozom, de az automata valto elvette a kedvem, pedig amugy pont 318-ast kerestem .

Igaz, hogy kb 11-13 litert eszik varosban ebben a parositasban?



udv, sempre

Diabolica Elküldve: 2007-02-23 14:41 Eladó cuccok

Fanyuvo írta: Fogalmam sincs sajnos. Ajandekba kaptam a tesomtol, hogy tegyem fel a 3-asomra, ha jo ra. Elotte elvittem egy gumishoz, 3-on volt centirozas a 4-et viszont el kellett vinnem gorgoztetni. Utana ujra elvittem gumishoz es megvizsgalta mindet, mert razott. Azt mondta ezeknek semmi bajuk es mint kiderult az volt a baj, hogy mas volt az ET szam.
Ide felraktam nagyobb felbontasu kepeket:
http://www.nyuvo.hu/photo/felnik.zip
55e-re kerek a 4db-ert.


Nekem nagyobb van a 46-oson és nem ráz. Nem lehet, hogy mégsem az ET-vel volt a gond (én hirtelen nem is értem, hogy attól miért rázna, de nem vagyok gumis....)



Az ET az "A" értéke
Kicsit durva elképzelni, hogy azért rázott mert nem ült fel rendesen az agyra és ennek ellenére felrakta a gumis.

Diabolica Elküldve: 2007-02-20 18:52 Egyedi logó MK3-as MK4-es navira

bvanko1 írta: Hello!

Hogy kell a galériából belinkelni ide képet?


Galéria:

jobb gomb, tulajdonságok, kijelölöd és másolod az elérési útvonalat, utána visszajössz ide

a fenti kis négyzetek közül megnyomod az Img-t, mmajd jobb gomg beillesztéssel bevágod az elõbbi útvonalat és utána ismét megbnyomod az Img-t.

ha így leküldöd a hozzászólást megjelenik benne a kép

Diabolica Elküldve: 2007-02-19 14:27 Na ezt fejtse meg nekem valaki!!!

paci írta: Tudja valaki esetleg, hogy a km óra jeladó, a BMW-nél, a váltóról, vagy a kerékagyon lévõ rotációs forgásérzékelõrõl veszi a jelet???


milyen kerékagyad van Neked? :

Diabolica Elküldve: 2007-02-16 15:37 Na ezt fejtse meg nekem valaki!!!

Viktor_E46 írta: Hali mindenki!

Szerintem vágjátok már, én vagyok az, aki folyamatosan a légtömegmérõjével szenved (2002-es 320D).
Tehát odáig jutottam, hogy szereztem, Globe Motors mondta, hogy nem jó stb. Azonban itt jön a furcsaság: a kocsit egy jó 3 hétig mégis otthagytam náluk, mert egy tényleg apró fényezési meló volt rajta, meg 2 szilent csere. (még nyáron elémkanyarodott egy Suzukis, nem lett szinte semmi baja az enyémnek, csak esztétikailag nem volt 100%- os, mert csinált az elsõ lökõsömre egy díszcsíkot! Mostanra jutott a dolog odáig, hogy a rendõrség megküldte a határozatot.)
A lényeg az, hogy mondtam nekik, ha tudják cseréljék ki a légtömegmérõt. Amikor elhoztam azt mondták, hogy nem cserélték ki, mert mint ahogy azt már mondták, nem ebbe való! A furcsaság az, hogy mióta elhoztam, a légtömegmérõ mégsem produkálja a hibát, nem torpan a kocsi, viszont a menetstabilizátor visszajelzõje folyamatosan világít, mintha ki lenne kapcsolva!

Szerintetek ez meg mi lehet már megint???????


nézd meg elsõként a jeladókat

Diabolica Elküldve: 2007-02-13 14:25 Egyedi logó MK3-as MK4-es navira

Adi01 írta: Sziasztok!
Egy ilyen TV/NAVI mennyibe kerül?? Nekem sima cd-s fejegységem van abba egyáltalán belehet ilyet szuperálni?


16:9-re nekem ugyanilyen alapokra mint a Tiéd 300e Ft-os ajánlatom van...

Diabolica Elküldve: 2007-02-08 14:21 Alufelni krómozás

Szili írta: Sziasztok!

Vettem felniket, igazából a formája tetszett meg nagyon. A szine elég STAR WARS-os sötétszürke ami szerintem a szürkemetál gépen nem rossz,de krómba elég komoly lenne. Tud valaki 1 címet mondani ahol alut krómoznak? GY-M-S esetleg B.pest

40/225/17 Gumit milyet, hol érdemes nézni????????????

Ausztriába átlagba 90-190 Euro között mozognak márkától,tipustól függõen.


www.cromkontakt.hu

Diabolica Elküldve: 2007-02-03 19:13 Kipuf. rendszer

ute107 írta: Segítsetek.

Ha a 2000-es évj. E46-ból 320d kiveszem a katalizátort, és egy felxibilis csövet, vagy akár egy savállót rakok a helyére. Elméletileg az teljesítméynnövekedést, és egy kicsi kipufogás hang változást fogok érzélelni. Arra vagyok kiváncsi, hogy ezzel a projektel nem vágom haza a motort?

Azt tudom, hogy egy kicsit füstölni fog, a zöldkártyát megoldom.

Segítséget elõre is köszönöm


A computerrel mit csinálsz? Vagy azzal nem kell semmit tenni?