Fort fórum hozzászólásai

Fort Elküldve: 2015-03-19 22:18 Centrálzár vezérlő, grundmodul

jrtom írta:
Fort írta:
YELLOW írta:
Fort írta: Lassan nem nagyon értem hogy mi lehet a rossz a központi záramban.
Ma próbaképp rákötöttem egy biztosan jó GM-t az autóra.A reakció egyenlő a nullával.
Új elem van a távirányítóban,a kulcsra rá lett mérve,tökéletesen működik.
Kulcscsal az összes ajtó záródik-nyitódik,de a távirányítóval semmit nem akar csinálni.Be sem lehet tanítani...A GM jó az autómhoz,még többet is tud 2 hátsó ablakkal.A relék jók.
Annyi különbséget vettem csak észre hogy a most próbálttal működött a belső központi zár gomb is,azaz zárta az ajtókat.A régebbi valamiért kb 1 hónapja nem működtette ezt a gombot,de a központi zár már régebb óta nem működik.Valakinek valami ötlete hogy mit nézzek még meg?


mint már írtuk. lehet szar a gomb a kulcson. ezért nem is tanul be. nincs tartalék kulcs? vagy ha megnyomod a gombot a belső világítás bekapcsol? bár ahhoz is jelet kellene vennie. na ez nem jó vonal. a régi GM-nél lehet kikapcsolták a funkciót, ha jól emlékszem a távnyitás inaktiválható. ezt kellene diaggal megnézni. nyílván az új GM-nél, ami ment távosan, abban aktív, tehát megint a kulcshibára lyukadunk ki. tehát vagy a nyomógomb nem jó, vagy lepergett valami alkatrész, esetleg a nagy tekercsen sérült valami, ezért nem közvetít jelet. vagy magában az autóban, asszem jobb oldalon "C" oszlopon a vevője nem oké. más lehetőség nem nagyon van.


Köszönöm Yellow! A "nagy tekercs" az pontosabban mit takar,mi a szerepe?A gombok jók,arra rámérettem.Megnézem valami leírásban hogy merre lehet a vevő ,lehet ott lesz akkor a gond!


A csomagtérajtó szpojlere alatt van az antennája, Valszeg annak vezetéke szakadt az átvezetésnél.


Nem találtam semmilyen sérülést az átvezetéseknél sem.Még az antennánál is körbe néztem nem e valami elszakadt,tört stb de szabad szemmel minden jónak tűnt.Holnap viszem autóvillamossági szerelőhöz,ott remélem ki tudják mérni hogy mi a baja.Végső esetben beköttetek egy univerzális vezérlőt.

Nem sikerült kideríteni a hibát így egy másik lett bekötve,de ezáltal eladó vált az autóhoz vásárolt plusz GM-om.Touringhoz való,4 elektromos ablakhoz és napfénytetőshöz jó.
Akit érdekel,írjon üzenetet mert nem nézem minden nap az oldalt.



Fort Elküldve: 2015-03-09 18:46 Centrálzár vezérlő, grundmodul

YELLOW írta:
Fort írta: Lassan nem nagyon értem hogy mi lehet a rossz a központi záramban.
Ma próbaképp rákötöttem egy biztosan jó GM-t az autóra.A reakció egyenlő a nullával.
Új elem van a távirányítóban,a kulcsra rá lett mérve,tökéletesen működik.
Kulcscsal az összes ajtó záródik-nyitódik,de a távirányítóval semmit nem akar csinálni.Be sem lehet tanítani...A GM jó az autómhoz,még többet is tud 2 hátsó ablakkal.A relék jók.
Annyi különbséget vettem csak észre hogy a most próbálttal működött a belső központi zár gomb is,azaz zárta az ajtókat.A régebbi valamiért kb 1 hónapja nem működtette ezt a gombot,de a központi zár már régebb óta nem működik.Valakinek valami ötlete hogy mit nézzek még meg?


mint már írtuk. lehet szar a gomb a kulcson. ezért nem is tanul be. nincs tartalék kulcs? vagy ha megnyomod a gombot a belső világítás bekapcsol? bár ahhoz is jelet kellene vennie. na ez nem jó vonal. a régi GM-nél lehet kikapcsolták a funkciót, ha jól emlékszem a távnyitás inaktiválható. ezt kellene diaggal megnézni. nyílván az új GM-nél, ami ment távosan, abban aktív, tehát megint a kulcshibára lyukadunk ki. tehát vagy a nyomógomb nem jó, vagy lepergett valami alkatrész, esetleg a nagy tekercsen sérült valami, ezért nem közvetít jelet. vagy magában az autóban, asszem jobb oldalon "C" oszlopon a vevője nem oké. más lehetőség nem nagyon van.


Köszönöm Yellow! A "nagy tekercs" az pontosabban mit takar,mi a szerepe?A gombok jók,arra rámérettem.Megnézem valami leírásban hogy merre lehet a vevő ,lehet ott lesz akkor a gond!

Fort Elküldve: 2015-03-06 18:58 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Lassan nem nagyon értem hogy mi lehet a rossz a központi záramban.
Ma próbaképp rákötöttem egy biztosan jó GM-t az autóra.A reakció egyenlő a nullával.
Új elem van a távirányítóban,a kulcsra rá lett mérve,tökéletesen működik.
Kulcscsal az összes ajtó záródik-nyitódik,de a távirányítóval semmit nem akar csinálni.Be sem lehet tanítani...A GM jó az autómhoz,még többet is tud 2 hátsó ablakkal.A relék jók.
Annyi különbséget vettem csak észre hogy a most próbálttal működött a belső központi zár gomb is,azaz zárta az ajtókat.A régebbi valamiért kb 1 hónapja nem működtette ezt a gombot,de a központi zár már régebb óta nem működik.Valakinek valami ötlete hogy mit nézzek még meg?

Fort Elküldve: 2015-02-16 16:52 320d Motor

Sky írta:
Tano írta:
Fort írta: "elektromos kiegészítő fűtés" Erről írnátok egy kicsit bővebben?Mikor működik,mit fűt és hogyan?


Ez lényegében egy elektromos vízmelegítő. Melegíti a hűtővizet hogy a motor elöbb bemelegedjen, illetve ha fűtésre van szükség. Külső hőmérséklet és vízhőfok függvényében kapcsol be illetve ki. Pl -5 foknál 86 fokos vízhőfokig működik, míg +10 foknál már csak 50 fokos vízhőmérsékletig. A motorvezérlő működteti négyszögjellel, és a megnövekedett elektromos igénybevétel miatt ilyenkor az alapjárati fordulatot megemeli 930-ra. Röviden ennyi.


Helló!
Ehhez a témához még annyit, hogy azt sem lehet tudni, hogy ez az elektromos kieg. fűtés egyáltalán működik-e, vagy néha igen, néha nem. Ha nem, azt nem jelzi a műszerfalon semmi. Lehet, hogy itt sok autóban nem működik, csak a gazdája nem tud róla. Télen, hidegindítás után kb 500 m megtétele után ha megállsz, felnyitod a motorháztetőt és a kezeddel megnézed a Tano által belinkelt hőcserélő külsejét, hogy mennyire meleg, vagy hideg, abból tudod megállapítani hogy jó, vagy nem. Természetesen egy diag. ellenőrzés is kimutatja (ez elegánsabb, de drágább).
Üdv:Sky


Köszönöm mindkettőtöknek a gyors és pontos választ! Az alapjárat megemelkedik,de megnézni még nem tudtam hogy melegszik e vagy sem a hőcserélő!
Na majd a hétvégén.

Fort Elküldve: 2015-02-10 18:15 320d Motor

Tano írta:
Hausmann írta: Sziasztok!
2000-es évjáratú 320D kocsim van. Alapjárata időnként néhány másodpercre 750-rőlfelpörög 900 körülre, majd visszaáll. Vajon miért csinálja ezt?
Aurél


Hideg időben mikor működik az izzítás illetve az elektromos kiegészítő fűtés, akkor ez normális jelenség.


"elektromos kiegészítő fűtés" Erről írnátok egy kicsit bővebben?Mikor működik,mit fűt és hogyan?

Fort Elküldve: 2015-02-03 20:55 Termosztát

lela írta:
b_imi írta:
Memmaao írta: Üdv! Szerintetek mi lehet a hiba: Termosztát és egr termosztát is cserélve lett, kb egy éve. Amikor minuszok, vagy max 2-3 fok van, autópályán kb 130-140 km/h tempónál elkezd visszahülni a motor, függőlegesből szépen lemegy a mutató kb negyedig. Amint lassítok , kb egy perc alatt újra üzemhőt jelez. Lassabb tempónál gyönyörűen áll középen a mutató, meg sem mozdul. Hideg motor is hamar eléri az üzemhőfokot, városon belül kb 4-6 km alatt. Csak nagy sebesség mellett mozdul lefelé a mutató. Nem zár jól a termosztátom? Valamennyi vizet elenged a hűtő felé?


Egy gyári termosztát kb. 3-4 évet bír utána csere. Lehet belenyúltál egy rosszabb szériába és ennyit tudott. A zsalunak nem sok köze van ehhez. Az csak az autó alá tereli a levegőt.
Alap esetben télen szinte a fűtő radiátor kiszolgálja a motor hűtési igényét.


Igen ezt felejtettem még leírni, hogy simán lehet egy gyártás hibás termosztát.De semmit nem tehet így mondani, ha nincs meg pontos érték a vízhőfokra vonatkozólag.Nem tudom miről beszélsz a zsaluval kapcsolatban.Abszolút nem tereli az autó alá a levegőt.Egy pofonegyszerű szerkezet: a levegő a hűtőn keresztül átáramolva eléri a motort, vagy a zsalu zárása esetén nem tud a hűtőn keresztül áramlani teljes sebességgel mivel a zsaluban megütközik.


Menüből meg tudod nézni a pontos hőfokot menet közben is,a
zsalut meg 1 perc alatt hogy hideg motornál milyen állapotban van.Elvileg az is a szerepe,hogy túlmelegedés esetén kinyisson,így ha folyamatosan nyitva van,akkor talán képes ennyire lehűteni a motorodat nagyobb sebességnél.Talán...

Fort Elküldve: 2015-02-01 20:16 Mi lehet a baj?

toki24 írta: SOS.

Sziasztok.


4-5 napja sokat eszik a 20dm.. ilyen 1,5-2literrel.
nem tustam mi lehet vele.. na tegnap elkezdett razni a kormany huzni balra.. illetve nem is ment ugy... na mondom megnezen mivan futomunel.. felemelem kereket mozgstlm nem csapagy. Megforgatom hopppp meg is all koszorul surlodik. Magyarul fog a bal elso fekem :S holnap szetkapjuk gondolom en a feknyereg dugattyu beszart vagy nem megy vissza teljesen... valaki jart mar igy? Mi a teendo?


Koszonom!!!!


Majdnem szó szerint ugyan így jártam ma Nekem mondjuk nem húzott a kormány,hanem amikor jobbra kanyarodtam enyhén,nyikorgott valami folyamatosan,de ha fékeztem azonnal el is hallgatott.Felni nem melegedett,azt megnéztem már akkor is.Gondoltam ha elolvad a hó,majd aláfekszem...a nagyobb fogyasztást meg a nagy hónak és az alacsony fordulaton való közlekedésnek tudtam be.Ma hazafelé egy váltásnál majdnem megállt az autó,mint ha nyomtam volna a féket folyamatosan.Garázsomnál megnéztem,tűz forró volt a felni.Bal első fék fog nekem is...Neked mi volt a baj??Kedden kellene az autó,így holnap rohangálhatok...

Fort Elküldve: 2015-01-29 13:10 Motorolaj

Pitykoo írta:
Pocses írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
Pitykoo írta: Hali!
A héten volt szerelőnél a kocsi egyéb okok miatt és ott kérdeztem rá az olajokra!
Kérdeztem, hogy az mitől van, hogy ilyen kicsit csattogós-ciripelős hangja van a kocsinak!
Ő egyből azt kérdezte, hogy főleg melegen van e ilyen hangja! És igen!
Erre megkérdezte milyen olajat teszek bele?.( 5w30 )
Azt monta rá, hogy melegen igen elvékonyodik az olaj és nincs megfelelő kenése valamelyik alkatrésznek ( nem emlékszem mit mondott de ti biztos tudni fogjátok ) és azért adja!
Ezért javasolta, hogy tegyek bele nyugodtan 10w-set és semmi baja nem lesz és még nem is fog ciripelni nekem!
Szerintetek?! Én ehhez hülye vagyok!
Vélemény?!


Szia!

Nekem hidegen indításkor volt "ciripelés" 1-2 másodpercig, (5W30) szerelőm 5W40 olajat ajánlott, 10W-t semmiképpen sem. Azóta hidegindításkor sem hallok semmit.

Üdv.: Pocses


a két olaj márkája azonos volt? ha valóban egyformán tudták az 5w szintet, akkor ugyanúgy kellett volna maradnia. nem a 30 helyett a 40 oldotta meg, hanem az olaj minősége nem azonos volt. bezony.


Nekem liqui moly top tech volt először 5w30 azzal is ciripelt és azt nagyon ette is.
Most Fina 5w30 van ezt nem eszi viszont ugyanúgy ciripel...
Akkor 10w-et nem teszek bele, de akkor mivel próbálkozzak??!


Próbáld 5W40-el (én Castrolt használok), de vitátba nem bocsájtkozom, mindenki olyan olajat vesz amilyet csak akar...


Mivel még csak a 3. olajcserém lesz így próbálgatni kell melyik olaj lesz a tuti ezért minden tippet elfogadok!


Ha melegen ciripel a motor és felhígul az olaj,akkor a szerelőd miért a hideg oldali tényezőt akarja megváltoztatni? 5W helyett 10W-s?Próbálj ki egy 5W-40-es olajat,ami megfelel a BMW előírt követelményeinek.Ha ciripel utána is,akkor csodák nincsenek,valamit meg kell javítani rajta.

Fort Elküldve: 2015-01-23 11:55 320d Motor

toki24 írta:
szotakdavid írta:
lela írta:
Fort írta:
YELLOW írta:
Fort írta:
Köszönöm a gyors választ.Az olajat nem eszi az autó,nem hangosabb tőle a motor.Itthon az új olaj,ha bármi változás lenne lecserélem azonnal,de maximum 15.000-nél.Akkor kiderül hogy a következő csere is 15-nél vagy már 10.000-nél legyen.80%-ban főúton járok napi 100km-t,a légszűrő kivettem,tiszta.Tankolni csak kúton tankolok és negyed tank alá nem nagyon megy a mutató,így bízom benne hogy az üzemanyagszűrővel sem lesz gond ha 30.000-nél cserélem.

A másik dolog a klíma szíja lenne.Ebben a hidegebb párás időben kicsit nyekergett.A fórum olvasgatása után az ajánlott Contitech-et rendeltem,de a régit levettem mert idegesített a hangja.Ha 1-2 napot így járok vele, baj lehet belőle? Szokott ennek a feszítő görgője is nyekeregni vagy általában a szíj használódik el?Szíj levétele után megpörgettem,de úgy nem hallottam rendellenes hangot.

Harmadik dolog (Jó hogy ma eszembe jut minden hülyeség ) a porlasztó üzemanyagcsövek a motor tetején (vagy mi ennek a pontos neve) lennének.Kartergáz szűrő cseréjénél láttam hogy nagyon rossz állapotban vannak és ahogy megmozgattam az egyiket,el is repedt.A helyi autós boltban résolajcsőként árult vászonos gumicsövet kaptam csak.Ideiglenesen erre cseréltem ki mind a 4-et,de sürgősen lecserélném normális résolaj csövekre.Hol tudok ilyet rendelni és milyen minőséget,fajtát válasszak?



lehet csak akkor van a görgőnek hangja, ha feszül rajta a szíj. de szíj nélkül ne menjél, mert se vízpumpa, se szervod nem lesz. habár várjáá csak neked lehet van külön egy másik szíj is. akkor viszont nem gáz, ha az csak a klímára megy..


Igen két szíj van ez a rövidebb,a klímás.Ha nem a szíj okozza mást nem lesz egy tartalék belőle,de azért bízom benne hogy feszítőt nem kell most cserélnem.



Én nem használnám szíj nélkül, mert a főtengely ékszíjtárcsa akkor van jól kiegyensúlyozva ha rajta van.Ha csak az egyik van ráakasztva fél oldalól terheli csak.Le ne szakadjon az ékszíjtárcsád. Egyébként rá is van írva a szíjtárcsa szélére hogy ne használja szíj nélkül.


Akkor a gyàrilag klíma nélküli e46-ok mind gyàrtàdi hibàbasak?!



A csö miatt ne aggodj ha hozzá valót vettél átmérőben és megfelelőt akkor tökéletes, mi is a multkor cseréltük ki mindet az enyémben, biztos ami biztos alapon.. egy kettő elég repedt isvolt már..


Hát ez az,hogy szerintem nem megfelelőt kaptam.
Ilyet adtak,ami sima gumi belül,kívül szövettel
Lehet hogy ilyet kellene keresnem,ami belső szövet erösítéssel van?
Nem lenne túl jó ha rámgyulladna az autó

Tegnap megjött a szíj is,így ma kiderül hogy feszítőt is kell e újat rendelnem.



Fort Elküldve: 2015-01-21 15:44 320d Motor

YELLOW írta:
Fort írta:
Köszönöm a gyors választ.Az olajat nem eszi az autó,nem hangosabb tőle a motor.Itthon az új olaj,ha bármi változás lenne lecserélem azonnal,de maximum 15.000-nél.Akkor kiderül hogy a következő csere is 15-nél vagy már 10.000-nél legyen.80%-ban főúton járok napi 100km-t,a légszűrő kivettem,tiszta.Tankolni csak kúton tankolok és negyed tank alá nem nagyon megy a mutató,így bízom benne hogy az üzemanyagszűrővel sem lesz gond ha 30.000-nél cserélem.

A másik dolog a klíma szíja lenne.Ebben a hidegebb párás időben kicsit nyekergett.A fórum olvasgatása után az ajánlott Contitech-et rendeltem,de a régit levettem mert idegesített a hangja.Ha 1-2 napot így járok vele, baj lehet belőle? Szokott ennek a feszítő görgője is nyekeregni vagy általában a szíj használódik el?Szíj levétele után megpörgettem,de úgy nem hallottam rendellenes hangot.

Harmadik dolog (Jó hogy ma eszembe jut minden hülyeség ) a porlasztó üzemanyagcsövek a motor tetején (vagy mi ennek a pontos neve) lennének.Kartergáz szűrő cseréjénél láttam hogy nagyon rossz állapotban vannak és ahogy megmozgattam az egyiket,el is repedt.A helyi autós boltban résolajcsőként árult vászonos gumicsövet kaptam csak.Ideiglenesen erre cseréltem ki mind a 4-et,de sürgősen lecserélném normális résolaj csövekre.Hol tudok ilyet rendelni és milyen minőséget,fajtát válasszak?



lehet csak akkor van a görgőnek hangja, ha feszül rajta a szíj. de szíj nélkül ne menjél, mert se vízpumpa, se szervod nem lesz. habár várjáá csak neked lehet van külön egy másik szíj is. akkor viszont nem gáz, ha az csak a klímára megy..


Igen két szíj van ez a rövidebb,a klímás.Ha nem a szíj okozza mást nem lesz egy tartalék belőle,de azért bízom benne hogy feszítőt nem kell most cserélnem.

Fort Elküldve: 2015-01-21 12:00 320d Motor

bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
Fort írta: Olajcsere óta 11.000km-t mentem az autóval.BMW Longlife 5W-30 van benne.
Megrendeltem az új olajat és úgy gondoltam hogy 15.000km-nél cserélném.
Több helyen is olvastam a fórumon hogy 10.000km-ként jobb ha cserélve van a dízelnél.Akkor mi ebben a "hosszú periódus"? Lehet hogy ez már valahol ki lett tárgyalva,de nem találtam.A kérdés hogy 15.000-nél nem késő e még cserélni,vagy fő a biztonság és 10.000-nél cserélve legyen?A másik kérdésem a levegőszűrő és üzemanyag szűrő csereperiódusa.Milyen intervallumonként kell ezeket ennél a motornál cserélni?


az a bibi, hogy sok olaj, hiába longlife, már 10ezer alatt megrottyan. vannak amik elmennek 20ezret. dízelnél ez rizikósabb ezért célszerű cseréni.
levegőszűrőre 2 év / 40ezer km van írva, vagyis azt hiszem 2 inspekcióként. üzemanyagszűrőt is így szoktak, van, aki 20ezrenként.


A levegőszűrő csere szerintem nincs kötve km-hez, de lehet, hogy tévedek.


lehet, nekem régről ez maradt meg.
munkatársam off autójában, 1.9 dízel, 200ezernél cserélt üzemanyagszűrőt. új kora óta nála van. furcsa, hogy a szervízben sem cserélték. szétvágta fűrésszel, és azt mondta, hogy patyolat tiszta volt. a tankban lécő szűrő jól működik neki. mondom biztos amit meg kellett volna fogni bekerült a motorba de azt mondja, teljesen jó állípotban volt. érdekes ez is.


Nekem meg az maradt meg, hogy állapottól függően kell cserélni. Egyébként Magyarországon az a szokás, hogy minden olajcserénél légszűrőcsere is van. És indokolt is.


Köszönöm a gyors választ.Az olajat nem eszi az autó,nem hangosabb tőle a motor.Itthon az új olaj,ha bármi változás lenne lecserélem azonnal,de maximum 15.000-nél.Akkor kiderül hogy a következő csere is 15-nél vagy már 10.000-nél legyen.80%-ban főúton járok napi 100km-t,a légszűrő kivettem,tiszta.Tankolni csak kúton tankolok és negyed tank alá nem nagyon megy a mutató,így bízom benne hogy az üzemanyagszűrővel sem lesz gond ha 30.000-nél cserélem.

A másik dolog a klíma szíja lenne.Ebben a hidegebb párás időben kicsit nyekergett.A fórum olvasgatása után az ajánlott Contitech-et rendeltem,de a régit levettem mert idegesített a hangja.Ha 1-2 napot így járok vele, baj lehet belőle? Szokott ennek a feszítő görgője is nyekeregni vagy általában a szíj használódik el?Szíj levétele után megpörgettem,de úgy nem hallottam rendellenes hangot.

Harmadik dolog (Jó hogy ma eszembe jut minden hülyeség ) a porlasztó üzemanyagcsövek a motor tetején (vagy mi ennek a pontos neve) lennének.Kartergáz szűrő cseréjénél láttam hogy nagyon rossz állapotban vannak és ahogy megmozgattam az egyiket,el is repedt.A helyi autós boltban résolajcsőként árult vászonos gumicsövet kaptam csak.Ideiglenesen erre cseréltem ki mind a 4-et,de sürgősen lecserélném normális résolaj csövekre.Hol tudok ilyet rendelni és milyen minőséget,fajtát válasszak?

Fort Elküldve: 2015-01-17 13:03 320d Motor

Olajcsere óta 11.000km-t mentem az autóval.BMW Longlife 5W-30 van benne.
Megrendeltem az új olajat és úgy gondoltam hogy 15.000km-nél cserélném.
Több helyen is olvastam a fórumon hogy 10.000km-ként jobb ha cserélve van a dízelnél.Akkor mi ebben a "hosszú periódus"? Lehet hogy ez már valahol ki lett tárgyalva,de nem találtam.A kérdés hogy 15.000-nél nem késő e még cserélni,vagy fő a biztonság és 10.000-nél cserélve legyen?A másik kérdésem a levegőszűrő és üzemanyag szűrő csereperiódusa.Milyen intervallumonként kell ezeket ennél a motornál cserélni?

Fort Elküldve: 2015-01-12 16:41 Akkumulátor

tonet64 írta: Sziasztok!
A vadi új akkumulátor leállított motornál 12,3V-ot mutat, alapjáraton pedig 14,8V-ot.
Az üzletben, ahol beszerelték azt mondták, hogy a 14,8V túl sok, tönkre fog tőle menni.
Tudja valaki mennyinek kell lennie a töltőfeszültségnek?
Köszi előre is a választ.
Tóni


Én úgy tudom hogy 13,8 - 14,4 között.Leállított motornál pedig 12,6 - 12,9.

Fort Elküldve: 2015-01-02 23:33 Termosztát

dani00 írta: Sziasztok!
Sajnos nekem is cserélnem kell a termosztátokat, 60 fok fölé nem melegszik a gépezet. Egr termosztátot veszek a Bárdiban Behr-t, viszont másikat raktáron nem találtam, így oda gyárit veszek. Hol tudok normális áron hozzájutni?


M_Attila -t keresd itt a forumon,én is tőle vettem mind a kettőt és tökéletes.Gyári Behr...

Fort Elküldve: 2014-11-29 17:21 Motorolaj

anubisz írta:
Fort írta:
anubisz írta:
Fort írta:
elgeri írta:
Fort írta:
elgeri írta:
csbalu írta:
mihalycoko89 írta: Sziasztok!

Én is olajcsere előtt állok. (jelenlegi km állás : 227e)

Lenne egy pár kérdésem, remélem ti tudtok segíteni!
Milyen olajat és szűrőket érdemes vennem, illetve hány litert? Mekkora lehet az olaj tartálya?

Egyébként ezt néztem ki "Castrol 5W-40 Magnatec (4 L)-kb 7-8e ft lenne".

Üdv,
mihalycoko89


gyári BMW-t tegyél bele Nem tudom miért gondolkozik mindig mindenki másban, amikor a gyári ára sem horror! Mi értelme próbálkozni?



Ezt most olajszűrőre íród?

Mert a gyári olaj nem is egyértelműen beazonosítható NEKEM, plusz ha ezen tudás hiányába márkaszervizbe vitetem, akkor pedig igenis horror. Nekem a 4L BMW szervizes olajár kb. 30-40e Ft volt + a szerelés, kiegészítők.
Tapasztalat! Mondjuk legalább nyugodt vagyok, mert a magán szerelők meg ha kérem se akarnak gyárit beleönteni


Gyári olajra,azaz BMW olajra gondolt szerintem.Nem sokkal drágább mint a Castrol.
ITT van például egy 5W-s olaj belőle.



Hm, ha ez eredeti, akkor miért kerül 3-4x ennyibe az ANYAGKÖLTSÉG a márkaszervizben?
Meg az a poén, hogy ott sem BMW olajként adták el, hanem Castrol x-y, még Castrol matricát is nyomtak a motortérbe.


A márkaszerviz ha jól tudom csak az általa forgalmazott termékekre vállal garanciát,így ha olajat akarsz cseréltetni,"ott veszed meg" azon az áron.Meg van 8000-9000 Ft-os órabér.Így hamar összejön a 30-40ezer.A tapasztalatom szerint a nagy olajcsere akciónál nem nézik a minősítést,a legolcsóbb gyári olajat (10W-40) rakják bele ha tetszik,ha nem. A BMW olaj pedig nem Castrol,a kettő nem ugyanaz.Van BMW olaj és BMW-be való olaj,ami a Castrol.Azt meg hogy miért Castrol olajat kaptál, ide kattintva elolvashatod.



Ajjaj. Sok Márkaszervizt járhattál te meg......hagyjuk inkább a legendákat,rémhíreket, kitalációkat. mikor előttem töltik bele a flakonos 5-30 as BMW olajat. Miről beszélsz. És nem 30 40 ezer jön össze, hanem 70,90. Lehet számolni: olajszűrő, pollenszűrő, levegő szűrő, 6,8 liter olaj literje 6,8 ezer a márkaszervizbe,munkadíj, apróanyak költség,legyen az alátét,vagy 3 fújat valamilyen spray, + áfa meg az apró.... ahova te jársz ott biztos van olajos hordó, ahova én jártam ott papír kartonból kiszedet olajos flakonokból töltenek olajat.


Ha ezt a hozzászólásodat nekem írtad,akkor hozzátenném hogy Off autónkkal sajnos sok márkaszervízt jártam meg a garancia leteltéig.Mint írtam,gyári olajat adnak és kaptam,de nem az előírt 0W-30,5W-30-at,hanem az olcsóbb 10W-40-et mindenhol.Ez egy márkafüggetlen szervízben derült ki,amikor rákérdeztem hogy most miért 5W-30-as olajat raktak bele.Biztos hogy nem minden helyen csinálják így,de én sajnos ezt tapasztaltam több helyen is.A lényeg hogy ha van időd rá és magadnak veszed meg az olajat és szűrőket,akkor biztos az is fog belekerülni.



Én olyan szervizbe nem járok ahol nem látom mi történik. A BMW Leier be is bejártam hátra míg sokan csak kint várhatták meg amíg kész a kocsi. ( természetesen kivéve ha nem fél napos munka van rajta ) hozzá állás kérdése. Ha hagyod magad,ez van. Miért nem szóltatok mást tegyenek bele. Te vagy az ügyfél, te mondod meg mi legyen. Ott aki mutyizik azonnal ki van rúgva. Míg de jártam kirúgtak vagy 5 embert minimum. Még szerviz vezetőt is. Más szervizről nem tudok nyilatkozni.


Azért írtam hogy biztos hogy nem mindenhol csinálják így.Anno fogalmam sem volt hogy milyen olaj kell az autóba,ezért is hordtam szervízekbe az olajcserére.Azt hittem azt rakják bele,ami kell. Azért azt gondolom belátod te is hogy elég gáz ha ott kell a szerelő mellett állni és felügyelni a munkáját hogy ne b...szon át.

BMW 5W-30-ból nekem 10.000 km után 4 decit kellett utána tölteni.Szerintem ez elfogadható.
Az olajfogyasztásról és a 10W-40-es olajokról találtam régebben egy jó cikket.Ha valakit érdekel ITT A LINK Vannak benne érdekes dolgok...