Fort fórum hozzászólásai

Fort Elküldve: 2014-08-26 00:26 Turbo

Tano írta:
Fort írta: Ha az autómban vákumos turbo van,akkor indításkor és fordulatszám változáskor látni kellene a tengelyt elmozdulni?Kicsit gyengének érzem alacsonyabb fordulaton az autót.
(1500-2500 között)


Igen, beindítás után alapjáraton látnod kell ahogy behúzza a rudazatot, mert a kiengedett helyzet az alaphelyzet vákum nélkül. Így nem pörög szét a turbó, ha nem működik a szabályzórendszer. Tehát alacsony fordulaton behúz, aztán a fordulat növekedésével enged ki.


Köszönöm a gyors választ,akkor ezt sajnos meg kell nézetnem,mert nem mozdul a rudazat.
Általában ilyenkor a rudazat szorul vagy a szabályzó szelep,esetleg valamilyen vákumcső hibája okozhatja?

Fort Elküldve: 2014-08-25 20:15 Turbo

Ha az autómban vákumos turbo van,akkor indításkor és fordulatszám változáskor látni kellene a tengelyt elmozdulni?Kicsit gyengének érzem alacsonyabb fordulaton az autót.
(1500-2500 között)

Fort Elküldve: 2014-08-03 20:08 Centrálzár vezérlő, grundmodul

szotakdavid írta:
ateszka86 írta:
szotakdavid írta:
ateszka86 írta:

nem kell átprogramozni, a kesztyűtartó mögött található, kicseréled egy másikra , a kulc sújra tanítod és kész is....


Ühüm,mindig tanulok valami újat.


rosszat mondtam? kulcsot újra tanítottam és működött minden. javíts ki,h miben tévedtem, azt írtam le amit én tudtam.



Recoding mindig kell neki h tudja a Te autódban van és már nem egy másikban.


Ha újra kell programozni,azt hol tudom megcsináltatni?BMW szervíz?
Olvastam itt,hogy volt akinek relé csere megoldotta a problémát.Mielőtt veszek másik grundmodult,esetleg nézessem azt is meg előtte?

Fort Elküldve: 2014-07-28 13:05 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Keresnék olyan hozzáértőt,aki Tatabánya vagy Székesfehérvár környékén megnézné,tesztelné a grund modulomat.Távirányító nem zárta az ajtókat,ki lett benne cserélve az elem,de úgy sem működött (tanítás után sem). A távirányító le lett tesztelve,az tökéletesen működik,csak a jelet nem veszi a szerelő véleménye szerint.
Azt mondja hogy grundmodult kell benne cserélni,majd átprogramozni,de ő ehhez már nem ért.
Előre is köszönöm ha tudnátok valakit ajánlani.

Fort Elküldve: 2014-07-22 22:20 Futómû és hibái

Puli írta: Első lengőkar szilent
6. tétel széthullott, cserélnem kell!
Mit érdemes belerakni a Lemförderen kívül? Vagy csak az a tuti?
Az unixnál van:
A.Z. Meister, Coreteco, Hans-Preis, Impergom, Lemförder, Meyle, Moog, Ocap, Optimal, Redalli, Ruville, Sidem, Swag/febi, TRW


Nekem a futóműves a Lemförder mellett még a Moog-ot ajánlotta.Hasonló árban is vannak...A Unix árait elnézve (ha nincs jó kedvezményed) más webshopban majdnem 2 db-ot is kaphatsz azon az áron.

Fort Elküldve: 2014-07-21 22:18 Futómû és hibái

[/quote]

most gondold el, én amikor a téli 195/65 R15-ről visszaállok 225/45 R17-re, egy hétig be van durranva szinte a karom. ennyit jelent az a 2 centi szélesség, nagyobb felület jobban tapad, a döntött út is viszi.[/quote]

Ismerős nekem is,mert előző autómnál 14 téli és 16 nyári között váltogattam én is,de ez az úttartás nekem szokatlan.Mint írtam,nem csak nyomvályúban csinálja,hanem rossz minőségű úton is,de mielőtt cseréltetném a szilenteket egyeztetek egy E46 touring tulajjal hogy próbálja ki az autót és mondjon véleményt.A csapágy helyett úgy néz ki a téli gumi búg elől,mert fékezéskor erősödik a hang... Köszi Yellow

Fort Elküldve: 2014-07-21 14:23 Futómû és hibái

YELLOW írta:
Fort írta: Egy olyan problémám lenne a futóművel,hogy rossz úton (általában ahol a kamionok kijárták) az autót alig lehet az úton tartani 90-100-nál!Nyúlik az eleje,ha ez a jó kifejezés és össze-vissza jár.Nem rezeg,nem remeg,jó minőségű úton nem billeg nagyobb sebességnél a kanyarokban,csak alig lehet egyenesben tartani ha nyomvályús az út.
Elvittem egy szerelőhöz,aki azt mondta ki kell cserélni a bal első lengőkart,mert rosszak a szilentek benne.Ki lett cserélve,ugyan az a helyzet Ma elvittem egy futómű ellenőrzésre (rázópados vagy mi a neve) és szerintük mind a két oldali lengőkar szilentet kell cserélni.Akkor most van külön lengőkar,benne a szilentekkel és van külön lengőkar szilent is?? Bocsánat,még új vagyok itt és az autó is,ezért vannak ezek az "értelmes" kérdéseim.
Lehet ettől az alkatrésztől hogy ezt produkálja az autó?Feleslegesen nem szeretnék mindent kicseréltetni.Ha lehet ettől,milyen márkájú szilentet ajánlanátok? A szervízben számomra noname alkatrészek voltak 15000/db áron...
Nagyobb sebességnél a hátulja is mászott ide-oda az úton,de az rázott is ,így 2 napja lecseréltettem rajta a gumikat és kicentíroztattam a kerekeket.Az a probléma megoldódott.
Lehet az első gumikat is le kellett volna cseréltetnem?
Hogy itt ne legyen még vége a problémáknak,valami búgást is hallok az első kerekektől.Ez vagy a téli gumi vagy kerékcsapágy lehet?Csapágy hibát lehet ellenőrizni házilag?


előszőr átcsesztek. a lengőkar és a hátsó szilentje külön cserélhető. szerintem egyik sem okozza ezt a jelenséget. a szar a szilentblokk, akkor kopog rossz úton, vagy fékezésnél ráz a kormány.
ha széles a gumi, akkor rosszabb, jobban viszi. ha jó a futóműbeállítás, akkor is viheti a nyomvájú. a BMW-knek pont úgy van a nyomtávja, hogy szívás. nekem egyenletesen kopnak a gumik, jó a futómű, mégis viszi a nyomvájú. ha sima úton menne félre, akkor kormány összekötő, kormánymű lehetne a gond.
a téli gumi simán búghat.


Köszönöm.Igen,ma lementem az aknába és megnézegettem melyik alkatrészek ezek!Nem értem az első ökör miért nem cserélte ki ezt is egyben a lengőkarral,ha itt meg ennyire rossznak mondták.Na mindegy,nem ez volt az első és az utolsó sem hogy átcsesztek,de tudom hogy ide sem kell többet menni.Próbálok majd keresni egy BMW-hez értő szerelőt vagy csak akkor cserélek alkatrészt ha 3 futóműves is ugyan azt mondja! Nem kopog az biztos,de enyhe fékezésnél érzek egy kis rázkódást,erősebbnél semmit.Itt mondjuk a féktárcsára gondoltam,hogy az nem az igazi már.A gumik 205/55R16-os téli gumik alufelnin jelenleg,semmi extra.Mindjárt megyek egy kört és megnézem hogy mennyire sebesség függő a búgás és hogy kanyarban nem e hallgat el.
Értem én ezt a nyomtáv dolgot,de hogy 90-100-nál küzdeni kell az úton maradásért,ezt nem gondoltam volna...

Fort Elküldve: 2014-07-21 13:17 Futómû és hibái

Egy olyan problémám lenne a futóművel,hogy rossz úton (általában ahol a kamionok kijárták) az autót alig lehet az úton tartani 90-100-nál!Nyúlik az eleje,ha ez a jó kifejezés és össze-vissza jár.Nem rezeg,nem remeg,jó minőségű úton nem billeg nagyobb sebességnél a kanyarokban,csak alig lehet egyenesben tartani ha nyomvályús az út.
Elvittem egy szerelőhöz,aki azt mondta ki kell cserélni a bal első lengőkart,mert rosszak a szilentek benne.Ki lett cserélve,ugyan az a helyzet Ma elvittem egy futómű ellenőrzésre (rázópados vagy mi a neve) és szerintük mind a két oldali lengőkar szilentet kell cserélni.Akkor most van külön lengőkar,benne a szilentekkel és van külön lengőkar szilent is?? Bocsánat,még új vagyok itt és az autó is,ezért vannak ezek az "értelmes" kérdéseim.
Lehet ettől az alkatrésztől hogy ezt produkálja az autó?Feleslegesen nem szeretnék mindent kicseréltetni.Ha lehet ettől,milyen márkájú szilentet ajánlanátok? A szervízben számomra noname alkatrészek voltak 15000/db áron...
Nagyobb sebességnél a hátulja is mászott ide-oda az úton,de az rázott is ,így 2 napja lecseréltettem rajta a gumikat és kicentíroztattam a kerekeket.Az a probléma megoldódott.
Lehet az első gumikat is le kellett volna cseréltetnem?
Hogy itt ne legyen még vége a problémáknak,valami búgást is hallok az első kerekektől.Ez vagy a téli gumi vagy kerékcsapágy lehet?Csapágy hibát lehet ellenőrizni házilag?

Fort Elküldve: 2014-07-15 11:14 320d Motor

[/quote]

Ebben nem lehet külön a szűrőt egyben kell! Én 30 ezreként cserélem.
Ez a tuti: karter

[/quote]

Köszönöm a választ és a linket is! Volt ahol láttam külön is hirdetve,de akkor az másik motorhoz lehetett!

Fort Elküldve: 2014-07-15 00:18 320d Motor

szotakdavid írta:
Fort írta: Üdv Mindenkinek!Pár napja lettem a tulaja egy 320d-nek (136LE)
Castrol Edge Turbo Diesel Titanium 5W-40-et rendeltem bele,levegő,olaj és gázolajszűrővel.
Hamarosan cserélni szeretném a kartergáz szűrőt is hogy ne legyen vele probléma!Egyben kell cserélni,vagy elég csak a szűrőt?
Ha esetleg tudtok jobb olajat a fentinél,holnap még ki tudom cseréltetni!
Előre is köszönöm a válaszokat!


5w 30-as olaj kell bele


Becseréltettem BMW Longlife4 5W-30-ra. Kezdésnek jó lesz kipróbálni,hogy mennyit eszik meg belőle!

Fort Elküldve: 2014-07-13 22:09 320d Motor

Üdv Mindenkinek!Pár napja lettem a tulaja egy 320d-nek (136LE)
Castrol Edge Turbo Diesel Titanium 5W-40-et rendeltem bele,levegő,olaj és gázolajszűrővel.
Hamarosan cserélni szeretném a kartergáz szűrőt is hogy ne legyen vele probléma!Egyben kell cserélni,vagy elég csak a szűrőt?
Ha esetleg tudtok jobb olajat a fentinél,holnap még ki tudom cseréltetni!
Előre is köszönöm a válaszokat!

Fort Elküldve: 2014-07-11 23:31 Motorolaj

Sziasztok! 136LE 320d-be 2 fajta LL-04 minősítéssel rendelkező olajon gondolkodom.
Castrol Magnatec C3 5W-40 vagy BMW Longlife 5W-30.Esetleg tapasztalata valakinek ezekkel kapcsolatban?Vagy melyiket ajánlanátok?

Fort Elküldve: 2014-05-30 20:48 Autóvásárlás

Thony írta:
Fort írta: Ma én is megnéztem ismét 2 db 320d-t!Az egyik csak a képeken nézett ki jól,pedig kérdeztem az eladót telefonon is a karosszériáról...na mindegy!A másik tetszett,igaz nem egy szürke belsőteres BMW volt az álmom,de ezt el tudnám még viselni.A motorja viszont sokkal jobban "remegett" mint az eddig látottaké.Majdnem hogy kifröccsent a szélvédőmosó a tartályból Természetesen szervíz nincs a közelben,ahol átnéznék...Motortartó bakok lehetnek vagy valami komolyabb?




Amit én néztem 320d-t azt nem lehet überelni, masszírozott szinte

Székesfehérváron van egy szép benzines, nem lesed meg? Ha pályázol szinte ott van mint a 320 kevesebb problémával Persze csak ha nem a felső kategóriákat lesed, mert ott lehet szépet találni... vagy van itt Gödöllön egy nagy navis álomkocsi 1.2. plusz regért elhozható, bőrbelsős 320d


Sajnos nem a felső kategóriát 1.5-ből próbálom kihozni a legjobbat (amire értem már hogy miért írták itt többen is hogy szinte lehetetlen) Nem pályázom,főutazom havi szinten,csak melózni 1500-2000km-t,viszonylag új úton és erre jön még rá a privát autózás.Nem ismerem a benzinesen fogyasztását,de gondolom 1-2 literrel a dízel felett van 100-110-nél is.Elküldhetnéd a gödöllöi autó linkjét!

Fort Elküldve: 2014-05-30 19:16 Autóvásárlás

Ma én is megnéztem ismét 2 db 320d-t!Az egyik csak a képeken nézett ki jól,pedig kérdeztem az eladót telefonon is a karosszériáról...na mindegy!A másik tetszett,igaz nem egy szürke belsőteres BMW volt az álmom,de ezt el tudnám még viselni.A motorja viszont sokkal jobban "remegett" mint az eddig látottaké.Majdnem hogy kifröccsent a szélvédőmosó a tartályból Természetesen szervíz nincs a közelben,ahol átnéznék...Motortartó bakok lehetnek vagy valami komolyabb?

Fort Elküldve: 2014-05-26 21:59 Autóvásárlás

Prof írta:
Fort írta:
szotakdavid írta:
Fort írta:
YELLOW írta:
Fort írta:
YELLOW írta:
Fort írta: Sziasztok!Autóvásárlással kapcsolatban szeretném kérni a véleményeteket és tanácsaitokat!
Pár hete kezdtem el autókat nézegetni és úgy döntöttem hogy egy faceliftes 320d-t szeretnék venni.2 hétvégét autónézegetéssel töltöttem,de 16 autó és 600km után 2 darab maradt,amit említésre méltó állapotban találtam.(Egy olasz import és egy osztrák) A régebbi 320-asok rozsdásak voltak sajnos egytől egyig,de a faceliftes modellek között is volt,amit 2 perc után otthagytam.A lényeg hogy dízelt szeretnék,mert sokat használnám (főleg főúton) és ha már nincs nagy árkülönbség a felszereltségükben,akkor legyen a lehetőségekhez képest jól felszerelt is.Mire kell odafigyelnem jobban a 150LE-s modellnél a pillangószelep és a kartergázszűrőn kívül?Lehetnek úgymond "típushibák"?Futómű,felszereltség?
Ebben a verzióban mindegyik felszereltségűben van fedélzeti computer?
Lehetséges az,hogy 4 elektromos ablak van az autóban,de a váltókonzolon csak két darab kapcsoló?Előre is köszönöm a segítségeteket!


futómű, kormánymű mindig kritikus.
oylan 4 el. ablak nincs, ahol a hátsók nem vezérelhetők előlről a váltó mellől. szóval az valami utólagos, de hogy pont azt a részét hagyta ki, ami már filléres... vagy cserélve lett a kárpit belül, és ajtókárpitban nem tekerős volt. működik is hátul az el. ablak? ha nem, akkor cserés volt a bele, ami gyanús, hogy miért... esetleg a sok futott km miatt. érdemes a befecskendezőket is megnézetni.


Köszönöm!A futóművet majd menet közben tudom jobban szemügyre venni,mert kell rá egy próbarendszám,de akkor arra jobban odafigyelek.Befecskendezőket hogyan lehet ellenőrizni?Kérjek egy diagnosztikát valahonnan?


nem biztos, hogy a futóművet rendesen észre tudod venni menet közben.
a másik pedig diaggal is lehet, de az sem pontos. résolaj mérést kell csinálni. van erre speciális eszköz, de magad is meg tudod csinálni. neten sok videó van erről. ebből láthatod melyik befecskendező állapota milyen. sok szervízben meg tudják mérni.


Megnéztem a videókat!Nem hiszem hogy ezt engedné az eladó! Jobb ha keresek az autó közelében egy normális műhelyet,ahol a futóművet is át tudják nézni és résolaj veszteség mérést is végeznek.! Köszönöm mégegyszer,lehet hogy még zaklatnálak egy-két kérdéssel!


Mondjuk ha leírnád hol van az autó,lehet tudnánk valakit ajánlani!


Nagykőrös,Kiskunfélegyháza és 1,5M forint környékén nézegettem.

1
2



Ebben az árban sok jóra ne számíts itthon.



Öcsém kint dolgozik,de amiket megnézett a kérésemre sem voltak sokkal olcsóbbak vagy jobb állapotúak.Mondjuk ott nem rejtik el a hibákat,hogy tökéletesként adjanak el egyet.
Bár azt nem értem hogy lehet árulni 1,3M-ért egy mind a 4 ajtaján tiszta rozsdás autót...(mert ilyet is találtam)
Szívesen veszem a tanácsaitokat hogy milyen árkategóriában találnék jobb állapotúakat vagy hogy milyen típusokat nézegessek a 1,5M-os árban.A facelift előttiek,amiket megnéztem,mind rozsdásak voltak az első sárvédőnél,ajtónál.Esetleg ha tudtok ismerős autót,azt is megnézném.