Hondras fórum hozzászólásai

Hondras Elküldve: 2014-03-09 06:32 manuális váltó

szotakdavid írta:
Hondras írta: Sziasztok!

E46 manuális váltót ki szerelt már le?
Kivettem az összes motor-váltó rögzítő csavarokat és kb. 2cm-re tudtam csak lehúzni és ott megállt a művelet.
Segítsen aki már csinált ilyet!

Köszönöm.


Pedig jön az húzzad csak.váltó kulisszát lekötötted?


Igen lekotottem, a kulisszanal kellett szimeringet cserelni, de inkabb megcsinaltam a helyen sajnos a valto nem jott le vissza is nagyon nehezen ment. Neztem videot is rola, 1 mp. alatt lejott az egesz. En igy jartam.


Hondras Elküldve: 2014-03-08 10:28 manuális váltó

Sziasztok!

E46 manuális váltót ki szerelt már le?
Kivettem az összes motor-váltó rögzítő csavarokat és kb. 2cm-re tudtam csak lehúzni és ott megállt a művelet.
Segítsen aki már csinált ilyet!

Köszönöm.

Hondras Elküldve: 2014-02-23 11:00 320d Motor

ZoleeSRB írta:
Hondras írta:
ZoleeSRB írta:
gyurigyuri írta:
valter320d írta:
gyurigyuri írta: Üdv!
M47D01 motorkód , 150Le! Múlt héten kaparintottam meg az autót. Szervízkönyv és óra szerint 165ezer Km.Aztán vagy-vagy....

Minden indítás után kell 10-12 másodperc kell neki mire kisímul a motor járása. Lehet melegen és reggeli hidegindítás is.Abban a 10-12 máspdpercben hangyányit ingadozik az alapjárat is. Meg nem áll, annyira nem vészes és minden indítás sikeres is...

Mikor emelkedőnek haladok pl: 3.ban 45Km/h-val és nem kapcsolok vissza hanem inkább rálépek, akkor finom ciripelés hallatszik a motortérből, de azért megy...

Nagyobb gázadásra, mondjuk 2000rpm-nél még rálépek, akkor rendes mennyiségű fekete füstöt hagyok ott...


Mi lehet ez? Injektor? EGR nem zár le? Turbó nem szállít eleget?

Az a baj hogy láma vagyok. De szívesen vennék értelmes tanácsokat.
Egyébként viszem kedden általános szervízre, de még azt sem tudom hogy mondjam el a "félelmemet" vagyis hogy mit tapasztalok.....





Hát igy elsőre az az elgondolás hogy,uj vagy felujjitott porlasztok vannak benne és nem lett felprogramozva IMA alapján,nem akarok hülyeséget mondani talán megválaszolja valaki hogy beindul e felprogramozás nélkül.Azt tudom ha visszateszik a porlasztókat ahonnan kivették akkor nem kell,csak ha cserélődik a sorrend.
Én a porlasztókra gondolok vagy befecskendezőkre mert ugye ez nagynyomásu



Értem! Hát kedden mindenképp rákérdezek a szerelőmnél.

Azt ő meg tudja nézni hogy fel lettek-e programozva az injektorok? És a számsort honnan fogja tudni megnézni így beépítve?

Egyébként most hogy naponta használom, egyre kevesebbet ír ki átlagfogyasztásra. Mikor átvettem 8 liter/100km írt. 400 Km megtétele után most 6,5l/100Km re csökkent.
Menni megy szépen. Igaz nem is bántom. Még ismerkedünk SZépen megy. Csak induláskor és az első hozzászólásomban említett helyzetekben akad kételyem.Lépni is lép csak idegesít hogy nincs-e valami komolyabb gondja?



semmi gond nincs az autóval nem kell megijedni ez egy dízel autó és néha füstöl.
tiéd még euro3 vákumos turbós teljesen normális a füstölés,valószínű a km állás nem annyi de azzal sem kell törődni ha egyben van az autó.
szóval no para
olajat meg szűrőket cserélj és góól.
isten hozott köztünk.


Saját tapasztalat alapján porlasztó lesz, nekem is ezt csinálta, (igaz én eladtam mielőtt a zsebbe kellett volna nyúlni), gázadásra ciripelt, és nagy füst padló gázon, az alapjárat viszont még jó volt. Havernak ugyanezen motorral szerelt kocsi nem füstölt, szóval nem biztos, hogy jó ez így. Ugye porlasztó hiba miatt hallottunk már lukas dugattyús motorról, ezért inkább jár utána alaposan!



szerintem azért ennyire nem kéne riogatni,használt autót vett biztosan nem újszerűek benne a porlasztók.azt h egy dízel gázadásra füstöl nem jelent semmit.én azt mondom nyomjad bele a km és meglátod,de persze nézzen rá egy szakértő.


Persze ebben az esetben nem biztos, hogy hatékony tud lenni a távdiagnosztika, de azért láttunk már egy két érdekes esetet, és inkább óvatos legyen a friss Bmw tulaj.
A füstölés témában pedig nem akarok vitát nyitni...

Hondras Elküldve: 2014-02-23 10:21 Szívócsonk-pillangószelep

kanikz írta: Szia! Érdeklődnék,hogy hol lefet ilyen dugót beszerezni?Köszi.


Én popszegeccsel oldottam meg, ezt meg senki nem ajánlotta, de tökéletes lett kb 4FT/db...

Hondras Elküldve: 2014-02-23 09:30 320d Motor

ZoleeSRB írta:
gyurigyuri írta:
valter320d írta:
gyurigyuri írta: Üdv!
M47D01 motorkód , 150Le! Múlt héten kaparintottam meg az autót. Szervízkönyv és óra szerint 165ezer Km.Aztán vagy-vagy....

Minden indítás után kell 10-12 másodperc kell neki mire kisímul a motor járása. Lehet melegen és reggeli hidegindítás is.Abban a 10-12 máspdpercben hangyányit ingadozik az alapjárat is. Meg nem áll, annyira nem vészes és minden indítás sikeres is...

Mikor emelkedőnek haladok pl: 3.ban 45Km/h-val és nem kapcsolok vissza hanem inkább rálépek, akkor finom ciripelés hallatszik a motortérből, de azért megy...

Nagyobb gázadásra, mondjuk 2000rpm-nél még rálépek, akkor rendes mennyiségű fekete füstöt hagyok ott...


Mi lehet ez? Injektor? EGR nem zár le? Turbó nem szállít eleget?

Az a baj hogy láma vagyok. De szívesen vennék értelmes tanácsokat.
Egyébként viszem kedden általános szervízre, de még azt sem tudom hogy mondjam el a "félelmemet" vagyis hogy mit tapasztalok.....





Hát igy elsőre az az elgondolás hogy,uj vagy felujjitott porlasztok vannak benne és nem lett felprogramozva IMA alapján,nem akarok hülyeséget mondani talán megválaszolja valaki hogy beindul e felprogramozás nélkül.Azt tudom ha visszateszik a porlasztókat ahonnan kivették akkor nem kell,csak ha cserélődik a sorrend.
Én a porlasztókra gondolok vagy befecskendezőkre mert ugye ez nagynyomásu



Értem! Hát kedden mindenképp rákérdezek a szerelőmnél.

Azt ő meg tudja nézni hogy fel lettek-e programozva az injektorok? És a számsort honnan fogja tudni megnézni így beépítve?

Egyébként most hogy naponta használom, egyre kevesebbet ír ki átlagfogyasztásra. Mikor átvettem 8 liter/100km írt. 400 Km megtétele után most 6,5l/100Km re csökkent.
Menni megy szépen. Igaz nem is bántom. Még ismerkedünk SZépen megy. Csak induláskor és az első hozzászólásomban említett helyzetekben akad kételyem.Lépni is lép csak idegesít hogy nincs-e valami komolyabb gondja?



semmi gond nincs az autóval nem kell megijedni ez egy dízel autó és néha füstöl.
tiéd még euro3 vákumos turbós teljesen normális a füstölés,valószínű a km állás nem annyi de azzal sem kell törődni ha egyben van az autó.
szóval no para
olajat meg szűrőket cserélj és góól.
isten hozott köztünk.


Saját tapasztalat alapján porlasztó lesz, nekem is ezt csinálta, (igaz én eladtam mielőtt a zsebbe kellett volna nyúlni), gázadásra ciripelt, és nagy füst padló gázon, az alapjárat viszont még jó volt. Havernak ugyanezen motorral szerelt kocsi nem füstölt, szóval nem biztos, hogy jó ez így. Ugye porlasztó hiba miatt hallottunk már lukas dugattyús motorról, ezért inkább jár utána alaposan!

Hondras Elküldve: 2014-02-23 09:22 Motor-váltó

E46 323 manualis váltósnál, a váltó kulissza szimering méretét tudja valaki?
Szivárog az olaj, és tönkretette a hardyt és a gumi bakokat is az olaj, cserélnem kell.

Köszi.

Hondras Elküldve: 2013-06-22 10:31 Hibakód

Padre323i írta:
Hondras írta: Sziasztok!

"Air charge controll" hibakód mire utal, hol keressem a problémát?


Ha minden igaz,akkor ez a turbo nyomás érzékelő.



Értem, köszi, de a diag szerint méri a nyomást.

Hondras Elküldve: 2013-06-22 07:11 Hibakód

Sziasztok!

"Air charge controll" hibakód mire utal, hol keressem a problémát?

Hondras Elküldve: 2013-06-13 21:27 Turbo

ember84 írta:
Hondras írta: E46 320D 2003-as még a vákumos turbót geometria részt hogyan kell összerakni, tud valaki erről leírást?


Azt nem értem miért te szeded szét a turbót?egyébként ezeknek a turbóknak a csere szokott segíteni,sokuk felújítás után sem túl hosszú életű,beszarik.Garettet kell venni,és újat.


Tökéletes a turbó, csak ugye van az a fütyülő hangja, ezért vettem le és elvittem egy turbóshoz aki azt mondta, hogy rendben van, csak ugye előtte lehúztam a hátulját vissza is raktam és ezért kérdezem ki csinált ilyet, mert lehet ott van valami gáz.

Hondras Elküldve: 2013-06-13 06:56 Turbo

E46 320D 2003-as még a vákumos turbót geometria részt hogyan kell összerakni, tud valaki erről leírást?

Hondras Elküldve: 2013-06-12 18:00 Porlasztó

bbali81 írta:
SirToma írta:
Hondras írta: Sziasztok!

Az alábbi résolajveszteségeket írta a diag. alapjáraton 1h.0,41; 2h.-0,94; 3h-0.56;4h 1,14. 2000-es fordulaton 1h.0,57; 2h.-1,49; 3h 0,17; 4h 0,77. A kocsi füstöl a kigyorsítás pillanatában, alapjárat szép egyenletes. Melyik csúcs a hibás?


Szia.

A 2-es, és a 4-es a sanszos, vagy csak az 1ik a kettő közül.De ezek már magas értékek.

Tomi


cseréltesd mind a 2-es tuti gyenge, de ezek az értékek és a füstölés csak úgy fog gyógyulni ha cseréled mind. Felújítottba nem akkora tétel már...
"alapjárat szép egyenletes" - még igen..

üdv:
BBali


Köszi a válaszokat.

Van egy hibakódom is "air charge controll", lehet vákumcső, esetleg légmennyiségmérő is, hozzá lett nyúlva a turbóhoz, lehet ott szúrtam el valamit.
A változó geometriát hogyan kell összerakni?


Üdv. Hondras

Hondras Elküldve: 2013-06-12 06:08 Porlasztó

Sziasztok!

Az alábbi résolajveszteségeket írta a diag. alapjáraton 1h.0,41; 2h.-0,94; 3h-0.56;4h 1,14. 2000-es fordulaton 1h.0,57; 2h.-1,49; 3h 0,17; 4h 0,77. A kocsi füstöl a kigyorsítás pillanatában, alapjárat szép egyenletes. Melyik csúcs a hibás?

Hondras Elküldve: 2013-03-04 19:47 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok!

Óracsoport csere után az azonosítókat kellene átírnom gyárira, mert abs hibakódot generált a csere darab, a valóságban nincs gond. Bmw scanner 1.3.6 nem tudja módosítani, (legalábbis az én tudásom alapján). Erre kérek segítséget valakitől.

Köszönöm előre is.

Hondras Elküldve: 2013-02-21 20:19 Kopog az eleje!!

sumi20 írta: Üdv!
Olyan dologban kérnék segítséget, hogy e46-ban az első lengőkarok belső csavarját hogyan lehet leszedni. Le kell csavarni a bölcsőt, vagy a motor felől kell megpróbálni.
Előre is köszönöm a segítséget.


Nem kell levenni, felülről hozzáférsz 3db fél colos dugókulcs hajtószár hosszabbítással.

Hondras Elküldve: 2013-02-16 11:06 Turbo

si3rrabravo írta:
Hondras írta: Turbo témában tanácstalan vagyok, segítsetek!

A kocsibol (e46 320d 150LE) nem éles, süvítő, huhogó hang hallatszik, gázadásra, kezdődő turbo hibára gondoltam, a kocsi egyébként erős. Tegnap elvittem a leszerelt egységet Magyar Turbó Kft.-hez (www.magyarturbo.hu) ahol azt mondták tökéletes állapotban van tengely nem lóg lapátok épek, ha gondolom vehetek másikat tőlük de nem ajánlják. Ezek után hogy tudom megtalálni a hibát, esetleg járt már valaki így?


Nekem 30d van! Cirka 3 éve használom az autót, azóta ott van benne a bagoly és huhog! Turbót tavaly felújítattam, huhogás, sípolás ugyanúgy megmaradt! Aki eddig látta hallotta, az mind azt mondta éljek együtt a dologgal, sok sok tulajnál fenáll ez a "probléma". Télen idegesítőbb, nyáron szinte észre sem veszem. Meleg állapotban "szinte" megszűnik a jelenség. Persze ettől függetlenül lehet neked más huhog! Kipufogórendszert, flexi csöveket átnézettem, az nekem sehol nem szelel, talán ez okozhat még hasonló hanghatást!
Good luck!


Köszi, ez is egy megoldás, sajnos eladósorba kerül a kocsi, és mint hibaforrást nem akartam így hagyni, de nyomozok még.