Kabi fórum hozzászólásai

Kabi Elküldve: 2017-02-16 09:52 Termosztát

YELLOW írta:
Macska írta:
atus083 írta:
YELLOW írta:
atus083 írta:
YELLOW írta:
atus083 írta: Sziasztok!

Sokakhoz hasonlóan nagyon valószínű, hogy nem jól működik valamelyik termosztát vagy mindkettő az autómban. Bmw E46 2.0 D 2005-évjárat 150 l.

A hiba jelenség: A tegnapi nap folyamán vettem észre, hogy egy hosszabb úton nem áll be középre a mutató, majd a mai napon menetközben folyamatosan mérve a vízhőfokot (ELM327 + telefonon alkalmazás), kb 20 km autózás után a vízhőmérséklet 72°C-nál nem akart feljebb menni, mutató továbbra sincs középen..

Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy ilyen esetben melyik termosztátra jellemző a hibajelenség avagy érdemes kicserélni mindkettőt? Valamint, melyik márkát ajánlanátok?

Köszönöm a segítséget előre is!


az a helyzet, hogy ezt megmondani nem lehet. tipikus az a példa erre, hogy mindegy melyiket cseréled először, tutti a másik lesz a rossz. vagy mindkettő rosszalkodik már.
érdemes egyszerre cserélni mind a kettőt. nem olyan nagy összeg.
illetve megjegyzem, hogy az új is lehet kapásból rossz. számtalan példa van rá. még a jobb minőségekből, márkákból is előfordul. szóval előtte lábasban érdemes tesztelni. jobb ha van olyan elektromos vízforralód, amibe beépített hőmérő van. az sokat segít, hogy hány foknál is nyit.


Okés, rendben van és köszönöm a válaszodat, de annyit azért segítés még légyszíves, hogy a fent leírt jelenség egyértelműen termosztát hibára utal igaz?


valószínűleg igen. viszont nem teljesen kuka még, de csere érett.
ha minden igaz, bár nem írtad, az automata váltósoknál van egy zsalurendszer a hűtőnél. ami alap helyzetben nem járó motornál nyitva van. menet közben bezáródik, és a hőfoknak megfelelően nyit. ez lehet nem tud bezáródni, ha van ilyened. pl elmegy a vákuum, mert ha minden igaz az működteti.
illetve esetleg azt lehet még megnézni, hogy a ventid nem forog-e, mert lehet megy folyamatosan, bár annak hangja volna.


Manuális váltóval van szerelve. Mindenesetre ma megrendeltem mindkét termosztátot biztos ami biztos! Köszönöm a válaszokat!


Nekem ugyan ez volt a jelenség és az Egr termosztát volt rossz!!


én pedig tudom, hogy akinek ez volt a baja és cserélte az EGR termosztátot, annál kiderült a másik volt a rossz. vagy épp fordítva.
ezek is olyan alkatrészek, amik idővel tönkre mennek, elgyengülnek, stb.
tehát párban cserélni igen javallott. mivel árban nem vészes, így ezen agyalni, hogy melyiekt cseréljem, hogy tudok spórolni felesleges.

szerk.: mondjuk azt hozzáteszem, hogy etgyük fel az ember tudja, hogy cserélte mind a kettőt, majd 2 év múlva tönkre megy valamelyik, akkor nem kell cserélni csak a rosszat. de 12-17éves autóknál, amiknél feltételezhető, hogy még gyári van benne, ott ajánlatos.


nekem is hasonló problémám volt, 65 fokig melegedett fel csak a víz. első körben cseréltem a EGR termosztátot, mert ahhoz egyszerűbb volt hozzáférni. természetesen a probléma nem oldódott meg. Azután cseréltem a másikat is, aztán azóta jó a vízhőfok. Más kérdés, hogy ha legközelebb megint tönkremegy valamelyik, akkor hogy derül ki, melyik a ludas...

Kabi Elküldve: 2017-01-19 23:37 Kopog az eleje!!

Doxa320d írta:
YELLOW írta:
Doxa320d írta: Sziasztok!

Nem régóta vagyok boldog tulajdonosa egy e90-es 320d (2005) járgánynak!
Az alábbi dolgot vettem észre rajta:

K.b 50-60km/h felett,ha fékezek,akkor kicsit remeg a kormány jobbra-balra.
Az első féktárcsákra gyanakszom,hogy be vannak hullámosodva.
Esetleg első szilent probléma is okozhat ilyet?

Lényeg a lényeg,hogy a komplett első tárcsákat,betéteket,visszajelzőt cserélni fogom,mert az a tuti!

Elég elenyésző a tudásom a szilentekről és magáról a futóművekről,ezért megtudnátok mondani,hogy az első szilenteket hogy hívják és miket érdemes ilyen esetben cserélni!

Köszönöm!


igen, okozhatja szilent. az első lengőkar végén lévő szilentblokk főként. nem feltétlen venni észre. nekem 3 műszakin is átment, pedig rázott. azt hittem az ATE hullámosodott fel. aztán csak a pár ezret futott szilent volt rossz.


Esetleg milyen tárcsa+betét kombót ajánlassz előre?
Hátra Textar+textar betét ment. Előre is ezt gondoltam.

Az első két tárcsára+betétre+visszajelzőre olyan 100-120-at gondoltam+ szerelés.



nekem is ilyen rázós dolog volt, de nekem 120 fölött jelentkezett. Vettem új Textar tárcsákat, kicseréltem, továbbra is rázott. azután cseréltem a lengőkar szilenteket és meg is szűnt a rázás.
Egyébként van két Textar tárcsám eladó, ha érdekel, kb 200km-t mentem vele.

Kabi Elküldve: 2017-01-18 17:00 Társalgó

tud valaki jó fényezőműhelyt ajánlani BP környékén akik jó áron és biztosan olyan színűre fényeznek, mint az autó többi eleme? Gondolok itt spektrofotométerrel történő számítógépes színmérésre. lökhárítót szeretnék fényeztetni.

Kabi Elküldve: 2017-01-01 10:27 Részecskeszûrõ_

nickname írta:
Kabi írta:
lalada írta:
Idézet:
Egyébként mivel lehet kiolvasni a DPF telítettségét?

ISTA -D progival pl.


abban hol? mert sehol nem találom


Akkor ne használd vidd el egy szakemberhez, jobban jársz mint otthon kokányolni, meg az interneten a sok hülyeségen okosodni.

Nem sértegetni akarlak, de ez a száraz racionális tény.


mégis azt teszed. nem vagyok analfabéta a dolgokhoz, attól függetlenül, hogy itt újonc vagyok. egy egyszerű kérdést tettem fel a programmal kapcsolatban, aztán kb lehülyézel.
Nem viszem sehová az autómat, amit tudok, megcsinálok rajta mindent magamnak, mert volt rossz tapasztalatom már. ISTA-D/P-t is használom, több verziót is kipróbáltam már, régebbi verzióban sikerült megtalálni a dpf telítettségét, de a mostaniban egyszerűen nem találom sehol és nem tudom melyiket használtam anno.

Kabi Elküldve: 2016-12-31 17:26 Részecskeszûrõ_

lalada írta:
Idézet:
Egyébként mivel lehet kiolvasni a DPF telítettségét?

ISTA -D progival pl.


abban hol? mert sehol nem találom

Kabi Elküldve: 2016-12-31 16:01 Részecskeszûrõ_

Idézet:
Ekkora baromságot, a tisztítás ideig óráig nyújt megoldást, mivel azt kell megvizsgálni mi az ami miatt nem tud regenerálni. most kb 365.000 van autómba és a DPF szinte gyári optimális értéket mutat, a teszt során.


Persze a csak folyamatos városi és rövid használat egyértelműen megöli, de eben az esetben nem dízel autó a nyerő választás.


arról gondolom hallottál már, hogy a rgenerelás során a DPF-ben lévő kormot égeti el a rendszer, ami során hamu keletkezik. nos előfordul olyan eset, amikor annyi hamu van már benne, hogy az teljesítménycsökkenést okozhat - kisebb a dpf áteresztőképessége... Ekkor jöhet szóba manuális tisztítás, magas nyomású gőzzel és levegővel. Van persze kémiai tisztítás is, ami jól tönkreteheti a dpf-ben lévő kerámiát.
Örülj neki, hogy a tiéd jó, sajnos nekem rossz volt a dpf hőmérséklet jeladója és a thermosztát is, így nem annyira volt regenerálás, annak ellenére hogy szinte csak GER-HUN útvonalon használtam az autót, van 00480A hibakódom.
Egyébként mivel lehet kiolvasni a DPF telítettségét?

Kabi Elküldve: 2016-12-30 18:08 Részecskeszûrõ_

Norbo20 írta:
Kabi írta:
Norbo20 írta:
cene írta:
jons írta:
Coyote írta:
jons írta: részecskeszűrőért (tudom neked nincs) a fél millát,


fél millát???? Most ez elírás, vagy tényleg ennyibe kerül a részecskeszűrő? Ebből kijön 2 turbó, vagy 4 turbójavítás!

Ez egy 325d 2007-es modell részecskeszűrő ára:
Brutto ár 521 603 Ft. Ez már a kedvezményes ár.
Vagy máshol külföldről: 2285$ = 516000 Ft
vagy idehaza máshonnan

Egyszóval azt hiszem megéri mindent megpróbálni, hogy ki legyen takarítva és ne kelljen venni. Egyébként lehet mókolni rajta újraregisztrálással vagy a megfelelő érzékelők letiltásával(nyomás szenzor), hogy a motorvezérlő ne vegye figyelembe, de 320d4 a szaki én csak láttam már, de nem csináltam.





Én ezt néztem:http://www.schmiedmann.hu/3_se...htm#paging de ez is nagyon drága,
a tisztítás még így is csak a töredéke lenne az összegnek.






Sziasztok!
Itt kint németbe e61 525d hez vettem gyári BMW partikelfiltert 338 €-ért (kb. 100 ezer Ft).
És a többi típushoz is 300-350 € körül mozog. Magyarba borzasztóan lehúzzák az autósokat az alkatrészekkel.



annyiért az valószínűleg olyan DPF volt, ami bár gyári, de vagy új a kerámia filter benne, vagy csak ki lett tisztítva és úgy adták el. Legalábbis én ilyeneket láttam német ebay-en, az általad írt összegre vonatkozóan. Ha tévedek, akkor megoszthatnád, hogy hol sikerült annyiért szerezni én BP-en találtam most két céget, akik foglalkoznak tisztítással, első körben megpróbálkozok velük majd, aztán ha nem segít, akkor nekem is kell szerezni másik DPF-et.



Szia! Elnézést, nem gyári, de zsír új, és szerintem jobban megéri, mint tisztítgatni, mert az kitudja meddig lesz jó megint, nem beszélve arról, hogy megkérik az árát annak is rendesen.
Pl. itt van a tiedhez való nagyon jó áron. Zsír új!
http://www.ebay.de/itm/RUsPART...SwKtlWj5h0




sejtettem Egyébként sok helyen olvastam (külföldi oldalakon is), hogy a tisztítással el lehet érni az eredeti állapot 90%-át. Ebben az esetben ha eddig 230e km-t elment a részecskeszűrő és most kitisztítják 90%-osra, akkor jó ideig renben lesz még az. És az általad linkelt részecskeszűrő árának kb feléért rendbe is teszik. Ha én szerelem ki akkor még olcsóbban

Kabi Elküldve: 2016-12-30 12:24 Részecskeszûrõ_

Norbo20 írta:
cene írta:
jons írta:
Coyote írta:
jons írta: részecskeszűrőért (tudom neked nincs) a fél millát,


fél millát???? Most ez elírás, vagy tényleg ennyibe kerül a részecskeszűrő? Ebből kijön 2 turbó, vagy 4 turbójavítás!

Ez egy 325d 2007-es modell részecskeszűrő ára:
Brutto ár 521 603 Ft. Ez már a kedvezményes ár.
Vagy máshol külföldről: 2285$ = 516000 Ft
vagy idehaza máshonnan

Egyszóval azt hiszem megéri mindent megpróbálni, hogy ki legyen takarítva és ne kelljen venni. Egyébként lehet mókolni rajta újraregisztrálással vagy a megfelelő érzékelők letiltásával(nyomás szenzor), hogy a motorvezérlő ne vegye figyelembe, de 320d4 a szaki én csak láttam már, de nem csináltam.





Én ezt néztem:http://www.schmiedmann.hu/3_se...htm#paging de ez is nagyon drága,
a tisztítás még így is csak a töredéke lenne az összegnek.






Sziasztok!
Itt kint németbe e61 525d hez vettem gyári BMW partikelfiltert 338 €-ért (kb. 100 ezer Ft).
És a többi típushoz is 300-350 € körül mozog. Magyarba borzasztóan lehúzzák az autósokat az alkatrészekkel.



annyiért az valószínűleg olyan DPF volt, ami bár gyári, de vagy új a kerámia filter benne, vagy csak ki lett tisztítva és úgy adták el. Legalábbis én ilyeneket láttam német ebay-en, az általad írt összegre vonatkozóan. Ha tévedek, akkor megoszthatnád, hogy hol sikerült annyiért szerezni én BP-en találtam most két céget, akik foglalkoznak tisztítással, első körben megpróbálkozok velük majd, aztán ha nem segít, akkor nekem is kell szerezni másik DPF-et.

Kabi Elküldve: 2016-12-21 13:31 E90 vásárlás

YELLOW írta: ízléseken kár vitatkozni


félreértettél, nem vitának szántam. csupán a véleményem volt

Kabi Elküldve: 2016-12-21 13:15 E90 vásárlás

YELLOW írta:
Nekem8 írta:
YELLOW írta:
Nekem8 írta: Amikor kijött az e90-91-es,akkor nem tetszett. Akkor az e46 és mindig úgy voltam vele,hogy majd olyat fogok venni..
4 éve ahol dolgoztam, ott a nőnek e46-os komija van,szép szürke én is abban a színben akartam.
Eltelt pár év, 1-2 utcával odébb vettek egy e91-et, utaztam benne és akkor jutottam oda,hogy e91-es kell. Kombit soha nem választottam volna,de kifejezettet jobban tetszik,mint a sedan.. Ha sedan,akkor inkább e60.
Oda jutottam,hogy a 3-as Bmw elég,jó, nem kell 5-ös meg 7-es.

Megkérdeztem,hogy milyen a fenntartása.. Azt mondta, drága,de az élményért megéri. A nő úgy elkezdett mesélni meg ugy bele élte nagát,mint egy gyerek.2,6 millioért vették,szavaiból nem vettem ki,hogy több 100 000-et kellett volna rá költeni.
Van ott egy e46-os is. Engem os elragad az ápolt e46-amikre több lett fordítva.. csak amondó vagyok,hogy 2+ milliot nem akarok e46-ra fizetni,akkor inkább újabb modell..de ezt bármilyen márkánál igy gondolom. Elfogadnék egy kezelt,szép e46-ot is,ha ugy lenne.

Utána oda jutottam.hogy 1-es Bmw.. Az minden szempontból jó,csak oda jutottam,hogy a Ford C maxunkban több olyan dolog van,ami 10 átlagos 1-es Bmw-ben nincs. Így visszatértem a 3-asra.
mivel nincs a Bmw-ről tapasztaltom,csak a " ne vedd meg,mert drága" így jutottam a passathoz.. Tetszik meg minden,de ha meg is venném,nem lennék olyan boldog,mintha a 3-as bmwt vettem volna..csak felszínes boldogság lenne egy a-b-be elhozó eszköz lenne és ha már 2-3 milliót fizetek,akkor olyanért,ami 100%-ban jo.
Így ragadtam le a Bmw-nél és igazából nem is nézegetekmáskocsit.
Az x3-as is tetszik,de akkora már tényleg nem kell,mert nem lenne kihasználva.

Esetleg az e91-es fenntartása melyik nem prémium autóval vetekszik?

Az e46-nál sincs aggodalmam,hogy mi lesz ha megveszem..de amikor nézegetem az jut eszembe,hogy nekm úgy sem ez kell,hanem az e91 és vissza jutok oda. Szóval tudom,hogy igazán,ezt akarom. Egy e91 320d touring.


minden 200ezret futott dízel rizikós. az e9x 20d meg igazi szopóroller tud lenni, ha csak a elgkevésbbé rossz motorral tudod venni, talán van esély, ezt azt hiszem a korai 163 lovas motorosok.
ha nem régi egyszerű szívó, vgy turbó dízelt veszel, szívnifogsz vele, mindegy milyen márka. az újakat ha nem újonnan veszed, mindegyik rizikós.
akinek gond mentes autó kell, az a VW konszern 1.9-es adagolós dízeleit veszi, vagy a régi merci 5 hengeres dízeleket.
minél több a felszerektség, úgy négyzetesen nő a meghibásodás lehetősége is. mindennek meg van az ára.
én 13 évesen, 97-ben döntöttem úgy, hogy nekem lesz egy BMW-m. nem rögtön első autónak akartam, de így hozta a sors. szerencsém volt, mert fiatal autó volt, és relatíve kevés km-rel. de így is volt bajai, előző tulajok miatt. tehát így is nehéz kivédeni a dolgot.
az E9x szériák jobban tartják az árukat. igaz 2007 óta sokat gyengült a Ft is, de amikor annyiért 4-5 évs BMW-t vehettél, most 9-10 éveseket adnak pl e9x szériákból. sokkal öregebbek, sokkal többet futottak. érted?
ha jó autót akarsz, öregebbet kell venned, kevesebb extrával. ha kell az extra, és a fiatalság, akkor rizikót kell vállalni, lehet, hogy szívni fogsz, ennek aze sélye, nyilván több mint 50% sajnos.
tényleg olyat vegyél amilyet akarsz, csak te lehetsz úgy a hibás
én is vezettem E90-et, de engem nem győzött meg. illetve bból is csak a coupe tetszene kívül, vagy esetlegy FL-es sedan, de belül ugyanolyan semmiylen mind, nincs már meg az a feeling-je a belső térnek, amitől másabb volt, mint sok más autó.
az 1-es BMW kevés extrával hasonlat sem helytálló. BMW-nél nem jellemző az, hogy egy kisebb modelben kevesebb extra lenne. max a vásárlók szándékosan nem kérnek hozzá többet.



Akkor azt gondolom,hogy itt véget ér az e91-es " karrier". 163 lóerőset akartam. Esetleg melyik az a motor,amelyikkel vállalható?
Maradjak még is az e46-nál vagy 1-es-nél?


félre értettél, pont azt mondtam, hogy a 163 lovas a legkevésbbé rossz. azzal tudsz a legjobban járni.


Nekem az M47TU2-es motorral van E90, ez talán megbízhatóbb mint a későbbi N47. Olaj és szűrőkön kívül, első lengőkar szilenteket vettem bele, a bluetott modul haldoklott (tipikus E9x betegség) így belekerült az újabb verziós MULF2, amivel már van USB is az autóban, így a prof navi mp3at is játszik és vezérelhető az iDrive-ról. Mindkét thermosztátot is cseréltem nemrég. Most a részecskeszűrőt kell kitisztíttatnom, mert valószínűleg el van dugulva, így most kicsit gyengébbnek tűnik az autó (bár az is lehet csak megszoktam a 163Le-t). Kiszereltem a bajos pillangószelepeket is egy éve. Ezeken kívül semmire nem kellett költeni. Nincs gondom vele. Nekem igen is jobban tetszik ez az E90 mint az E46. Nagy navi, félbőr sportülésel, gyári sportfutómű. igaz 230e km van most benne, de még egy ideig biztosan megtartom. jövőre lehet kettőstömegűt is cserélek, bár még nem csattog.

Kabi Elküldve: 2016-12-17 17:38 Társalgó

YELLOW írta:
Kabi írta: Sziasztok,
szerintetek egy nagy hype az egész, vagy van értelme a külön DPF jelzéssel ellátott motorolajat használni?


azt mondom, hogy van!
egyébként nagyon nehéz már más milyet venni. ha valaki egy komolyabb olajat néz ki benzineshez is, még arra is rá van írva, hogy DPF-es autókhoz is ajánlott.
viszont ha a DPF ki van iktatva, akkor nem kell. mondom csak nehéz olyat találni, ami nincs rá felkészítve. olyan olcsó olajakat meg eleve nem öntenék bele.
annyi, hogy vannak kifejezetten DPF-hez használandó olajak. az ebben a fura, hogy mint DPF egy nagy kamunak tartom, az olaj meg mégis fontos hozzá. a kamut én úgy értem, hogy jó a koromcsapda, viszont nem gondolom, hogy annyit ér, mint amennyi nyűgöt jelent később.
a regenerálás során, főként ha nem is éppen jó már a DPF, és kopottabb is a motor, akkor sok gázolaj kerülhet le a dugók mellett is, és erre az olajat fel kell készíteni, hogy ekkor is ellássa a kenőképességét. nyilván egy eltömődött DPF miatt nem szívesen motor generálozni senki.


köszi. Tudom, hogy akkor az olajos témába kellene írni, de ha már ide megkezdtem...Akkor a Castrol Magnatec Diesel 5W-40(amely BMW Longlife 04 minősítésű) jó választás lenne?

Kabi Elküldve: 2016-12-17 11:00 Társalgó

Sziasztok,
szerintetek egy nagy hype az egész, vagy van értelme a külön DPF jelzéssel ellátott motorolajat használni?

Kabi Elküldve: 2016-12-16 16:18 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

lantika írta:
Kabi írta: sziasztok,
mivel esedékes lesz az olajcsere (15e km-nél) gondoltam cserélem a váltóolajat is, mert a kettest akadva veszi (tudom lehet szinkrongyűrű is, de kezdjük az olajjal ). Végigolvastam ezt a topikot és nem igazán jutottam döntésre, melyik típus is lenne jó az autómba. Gyári előírása szerint MTF LT3 kellene bele, de kb sehol nem találok még itt németben sem. Specifikáció szerint Mannol-t találtam, de arról meg fogalmam sincs, hogy jó-e. Szóval segítséget kérnék, milyet tegyek a gyári helyett a váltóba?


A Te autodnak a hasznälati utmutatojäban MTF LT3 olaj van,csakhogy 10 evvel ezelötti az a Bedienungsanleitung. Az ota MTF LT3 megszünt,es lett helyette mäs,ami helyettesiti. BMW Niederlassungban kerdezz utäna.
Egyebkent az alkatreszkatalogus a tiedhez nem is ad ki vältoolajat.



igen, pontosan ezt találtam meg én is, ezért bizonytalanodtam el, hogy akkor most cseréljem-e és ha igen, akkor milyet rakjak bele

Kabi Elküldve: 2016-12-05 18:58 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

sziasztok,
mivel esedékes lesz az olajcsere (15e km-nél) gondoltam cserélem a váltóolajat is, mert a kettest akadva veszi (tudom lehet szinkrongyűrű is, de kezdjük az olajjal ). Végigolvastam ezt a topikot és nem igazán jutottam döntésre, melyik típus is lenne jó az autómba. Gyári előírása szerint MTF LT3 kellene bele, de kb sehol nem találok még itt németben sem. Specifikáció szerint Mannol-t találtam, de arról meg fogalmam sincs, hogy jó-e. Szóval segítséget kérnék, milyet tegyek a gyári helyett a váltóba?

Kabi Elküldve: 2016-11-27 17:07 Nyomtáv szélesítő

Sziasztok,
a téli kerekemhez szeretnék hátra nyomtávszélesítőt tenni, mivel ahogy a profil képen is látszik, igen szarul néz ki a háta az autónak
a felni adatai: 7Jx16 ET38. A kérdésem annyi lenne, hogy az oldalankénti 15mm elfér-e még rendesen, vagy elég a 10mm?