Kabi fórum hozzászólásai

Kabi Elküldve: 2016-06-13 19:20 Részecskeszûrõ_

Tano írta:
Kabi írta: pont ez az, hogy a katalizátoron ott a szenzor, és lóg róla a vezeték. szóval valahová csatlakoztatni kellene.


Vagy úgy. A leírásodból úgy értettem, hogy pont a másik oldalról van meg a vezetéked.
Oda a vezeték a DDE-től jön. A WDS-ben ha rákeresel, akkor találsz képeket, de egyébként a kipuff mentén van odavezetve kébeltartókon keresztül.


rendben, keresgélek. köszi. felülről megtalálom egyébként, vagy alá kellene feküdni és úgy nézelődni?

Kabi Elküldve: 2016-06-13 18:54 Részecskeszûrõ_

Tano írta:
Kabi írta: Sziasztok,
ISTA a következő hibát dobta:
DME/DDE
- 0x4030 (16432) (0x61)
DDE: Exhaust temperature sensor upstream of catalytic converter, signal
gondoltam megnézem a jeladó kábelét, jól csatlakozik-e. Nos, rá sincs dugva a csatlakozójára. Ami a nagyobb baj, hogy nem találom sehol, hogy hová kellene dugni. Kerestem tükörrel a kábel hosszának megfelelően, de nem találom. Valakinek van ötlete?
Más kérdés meg az, hogy lehet azért lett lehúzva, mert rossz a jeladó. Ha visszadugom és rossz, befolyásolhatja az autó menettulajdonságát? Van hatással a motorra? Gondolok itt valami leszabályozásra. Igaz, ha visszadugnám a helyére és mennék vele, valószínűleg kiderülne...De nem találom a csatlakozóját.



Hm, elképzelhető, hogy cserélték a katalizátort, és olyan került bele, ami nem tartalmazza ezt az érzékelőt.


pont ez az, hogy a katalizátoron ott a szenzor, és lóg róla a vezeték. szóval valahová csatlakoztatni kellene.

Kabi Elküldve: 2016-06-13 18:43 Részecskeszûrõ_

Sziasztok,
ISTA a következő hibát dobta:
DME/DDE
- 0x4030 (16432) (0x61)
DDE: Exhaust temperature sensor upstream of catalytic converter, signal
gondoltam megnézem a jeladó kábelét, jól csatlakozik-e. Nos, rá sincs dugva a csatlakozójára. Ami a nagyobb baj, hogy nem találom sehol, hogy hová kellene dugni. Kerestem tükörrel a kábel hosszának megfelelően, de nem találom. Valakinek van ötlete?
Más kérdés meg az, hogy lehet azért lett lehúzva, mert rossz a jeladó. Ha visszadugom és rossz, befolyásolhatja az autó menettulajdonságát? Van hatással a motorra? Gondolok itt valami leszabályozásra. Igaz, ha visszadugnám a helyére és mennék vele, valószínűleg kiderülne...De nem találom a csatlakozóját.

Kabi Elküldve: 2016-06-03 08:07 Társalgó

nickname írta:
Kabi írta:
nickname írta:
Kabi írta: sziasztok,
E90 programozással (ISTA-P -vel) kapcsolatban kit kereshetnék meg privátban. Lenne néhány kérdésem, de nem akarom teleszemetelni a fórumot esetleges hülye kérdésekkel. Vagy valakinek van leírása, mire kell figyelni a programozás során?
köszi


Van hozzá megfelelő eszközöd is ? mert hamar lyukra futhatsz vele.


program megvan, kábel megvan. hibaolvasás, törlés miatt már használtam, aztán a programozás részbe is belenéztem. sejtésem szerint elég sok dolgot látott, ami frissítésre várhat, de nem nyomtam rá, hogy végezze is el. ha nem lenne jó a kábel a programozásra, akkor is felismerte volna ezeket a lehetőségeket?


Stabil feszültség biztosítás lemaradt, továbbá ezzel a kábellel ISTA/P frissítés elég nagy szerencsejáték.



a feszültség biztosítása is a kérdéseim között szerepel. Ha nem probléma, akkor megkereslek privátban, és nem szemetelem tele a fórumot.

Kabi Elküldve: 2016-06-02 21:16 Társalgó

nickname írta:
Kabi írta: sziasztok,
E90 programozással (ISTA-P -vel) kapcsolatban kit kereshetnék meg privátban. Lenne néhány kérdésem, de nem akarom teleszemetelni a fórumot esetleges hülye kérdésekkel. Vagy valakinek van leírása, mire kell figyelni a programozás során?
köszi


Van hozzá megfelelő eszközöd is ? mert hamar lyukra futhatsz vele.


program megvan, kábel megvan. hibaolvasás, törlés miatt már használtam, aztán a programozás részbe is belenéztem. sejtésem szerint elég sok dolgot látott, ami frissítésre várhat, de nem nyomtam rá, hogy végezze is el. ha nem lenne jó a kábel a programozásra, akkor is felismerte volna ezeket a lehetőségeket?

Kabi Elküldve: 2016-06-02 09:31 kettõstömegü lendkerék

b_imi írta:
Mikolics írta:
b_imi írta:
Mikolics írta:
szotakdavid írta:
b_imi írta:
Mikolics írta:
b_imi írta:
Mikolics írta: Sziasztok! A kérdésem az volna hogy alapjáraton benyomtam a kuplungot a pedálút felénél elkezd zörögni sem fent sem benyomott állapotban nem csinálja. Leállításnál nem csattan. Mi lehet a gond?


kinyomócsapágy


Megijedtem kissé hogy kettőstömegű és kuplung csere lesz belőle. Köszönöm a gyors választ


Nálam is ez volt a baj de cseréltünk mindent.


Nagyon ritka a kinyomó hiba 6 sebességes dízelnél. Előbb megy tönkre a lendkerék sajnos.


Tudtok javasolni valakit ennek a cseréjére? És milyen márkát ajánlotok. Úgy gondolom ha le kell venni a váltót tényleg érdemes egyben mindent kivenni. Kuplung lendkerék és kinyomócsapágyat is.


Jól gondolod. Ki kell cserélni mindent. Arra figyelj, hogy a csavarokat külön kell megvenni (LUK szettben nincs). Szerelő ügyben nem tudok segíteni. Én egy barátommal cseréltem ki. Nem volt vészes, de 7 óra eltelt vele, bár nem kapkodtunk.


Köszönöm szépen az infót. Egyébként kell valamilyen speckó szerszám a cseréhez?

A megfelelő torx szett, nyomatékkulcs esetleg egy váltó emelő.


ha már lekerül a váltó, érdemes lehet a váltó oldali főtengely szimeringet is kicserélni, ha még nem volt.

Kabi Elküldve: 2016-06-02 09:24 Társalgó

sziasztok,
E90 programozással (ISTA-P -vel) kapcsolatban kit kereshetnék meg privátban. Lenne néhány kérdésem, de nem akarom teleszemetelni a fórumot esetleges hülye kérdésekkel. Vagy valakinek van leírása, mire kell figyelni a programozás során?
köszi

Kabi Elküldve: 2016-04-05 08:08 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
elgeri írta:
Kabi írta: sziasztok,
a hétvégén kicsit hosszabb úton voltam és a német autópálya lehetőségeit kihasználva meg is hajtottam az autót. Egyszer már a téli gumival is hallottam azt a furcsa zajt, amit most is, miszerint ha olyan 140 és fölötti tempóról fékezek erős remegő, búgó zajt hallok és kissé rázza is az autót. Pontosan nem tudom honnan, de olyan mintha a jobb elejétől jönne. Kerékcsapágyra tippelnék, de annak nem csak fékezéskor kellene zúgnia, vagy rosszul gondolom? A fékek és a tárcsák alig kopottak, szóval azokat is kizárnám. Mielőtt szerelőhöz vinném, azért kikérném itt a hozzáértők véleményét is.



Mintha a szilentek is csinálhatnának ilyet, vagy talán a stabpálcák?
Szóval több minden lehet a futóműben


mindenképp elsőkörben az első lengőkarokon lévő szilentblokkot nézd meg. én sokáig azt hittem a tárcsa rossz, mivel a szilent is új került bele. sokáig mentem így vele, mert műszakin jónak látták a szilentet. majd meguntam és ment bele a poliuretán szilent. azóta semmi ilyen nincs.
meg kellene emelni az autót és úgy pötgetni kézzel a kereket, ha csak kicsit surlódik a tárcsához a betét az nem baj, de ha megszorul rendesen akkor igen. tehát lehet a tárcsa is hullámos, vagy a fékmunkahenger van beszorulva.
de én 75%-ban cirka a szilentet mondanám.


2 hete cseréltem át a nyári kerekeket, akkor nem éreztem semmi súrlódást a fékeknél, pörgött normálisan a kerék. Azért megnézem majd még egyszer. köszönöm a tanácsokat

Kabi Elküldve: 2016-04-04 15:24 Mi lehet a baj?

sziasztok,
a hétvégén kicsit hosszabb úton voltam és a német autópálya lehetőségeit kihasználva meg is hajtottam az autót. Egyszer már a téli gumival is hallottam azt a furcsa zajt, amit most is, miszerint ha olyan 140 és fölötti tempóról fékezek erős remegő, búgó zajt hallok és kissé rázza is az autót. Pontosan nem tudom honnan, de olyan mintha a jobb elejétől jönne. Kerékcsapágyra tippelnék, de annak nem csak fékezéskor kellene zúgnia, vagy rosszul gondolom? A fékek és a tárcsák alig kopottak, szóval azokat is kizárnám. Mielőtt szerelőhöz vinném, azért kikérném itt a hozzáértők véleményét is.

Kabi Elküldve: 2016-03-05 15:56 Akkumulátor

elérkezettnek látom az akkumulátor cseréjét. Ma, 5 nap csillaggarázsban állás után forgatott kettőt, majd elhallgatott. Azt mondja meg nekem valaki, hogy melyik programmal tudom átállítani az akku típusát. Ha teszek bele újat. Jelenleg valami német gyártmányú 85Ah aksi van benne, természetesen ilyet nem is lehet megtanítani neki, 80 v 90Ah-t láttam szerelőnél amikor rá volt dugva gépre, 85 nem volt. 80Ah-s Varta v Exide aksira gondoltam, jók azok?

Kabi Elküldve: 2016-03-04 21:18 Részecskeszûrõ_

szotakdavid írta:
Kabi írta: az alábbi képen az 1-es számú hőmérséklet szenzor cseréjét szeretném elvégezni. Valakinek tippje, hogy honnan férek hozzá legkönnyebben?


Fentről,de nem lesz könnyű ha még nem szedtél ki ilyet.


a szerelő is mondta,ahol legutóbb voltam a futóművet állítani, hogy szopás hozzáférni. a légszűrőházat teljesen le kell bontanom, vagy anélkül is menni fog, csak szenvedve?

Kabi Elküldve: 2016-03-04 15:05 Részecskeszûrõ_

az alábbi képen az 1-es számú hőmérséklet szenzor cseréjét szeretném elvégezni. Valakinek tippje, hogy honnan férek hozzá legkönnyebben?

Kabi Elküldve: 2016-02-15 11:25 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

kzste írta:
Csabika136 írta:
Peti1012 írta: Sziasztok! Tudnátok mondani diag progit okos telefonra ami jó a bmw-hez? Mivel nincs laptop!


Ez állítólag nagyon frankó:

Troque

De mindenképp győződj meg valahogy arról, hogy amivel használni szeretnéd, Bluetoot-os vagy Wifis adapter, kommunikál-e a kocsid ECU-jával? Én már próbáltam 2 féle wifis és egy bluetoot-os adaptert az én kocsimban és egyik sem működik. Az a probléma, hogy szerintem a dieseleket nem viszik ezek a cuccok, csak szerintem senki nem árulja el.
Ha az adatlapodat nézem a hsz-ed szélén, akkor neked is dieseled van igaz? Nem okoskodni akarok, hanem segíteni. Nézd meg alaposan az Ebay-es és Aliexpresses hirdetéseket, majdnem az összes típushoz oda van írva hogy teherkocsihoz és dieselhez ne próbáljuk, mert nem támogatja.
Egyenlőre nem találtam olyat, amire konkrétan írják, hogy múködik diesellel is. Pedig jó lenne, mert az Androidos progi legalább tud magyarul is. Illetve találtam egy kábeles-bluetooth-ost is ami magyar, de az kicsit drágább.


Sajnos ezt én is alá tudom támasztani. Eddig egyik bluetoothos olvasóval sem tudott kommunikálni az autóm (320D). Ha valaki talál működőt, feltétlen ossza meg velem is.


Nekem a DashCommand nevű alkalmazás tökéletesen működött live adatok esetén is. Sima elm327 bluetooth adapterrel. Más programot viszont nem sikerült működésre bírni, még a bmw-hez ajánlott Carly for BMW (régen BMWhat) sem kapcsolódott az ECU-hoz.

Kabi Elküldve: 2016-02-12 20:45 izzítógyertya

Tano írta:
Kabi írta: sziasztok,
korábban már kérdeztem, hogy melyik típusú izzásvezérlő jó a kocsimba,választ is kaptam,de csak nem vergődök zöld ágra a különböző oldalakon olvasottakkal.
kaptam némi kupont, amit amazonon tudok levásárolni, így ott keresgéltem és megtaláltam a következőket:
izzítógyertya - ezzel nincs is gond, az oldal is mutatja, hogy jó a kocsimhoz.
izzítás vezérlő - itt már probléma van, ugyanis a leírás szerint nem jó az autómhoz (163Le M47). Írtam az eladónak, ő nem tudta megerősíteni, hogy jó-e ez nekem. De más oldalakon láttam ehhez a szériaszámhoz (igaz E91nél volt feltüntetve ez a motorkód), hogy jó az M47 motorhoz.
Kérdésem az lenne, megvehetem-e ezt a vezérlőt szerintetek?


Izzításvezérlő tekintetében 2005/08 hótól kezdve a 12217801200 cikkszémú vezérlő van, ez való az M47N és M47N2 motorokba is, E46 és E9x esetén is. Az ETK szerint az újabb kerül a régebbi motorba is, ezek szerint kompatibilis kell hogy legyen.
Tehát amit vennél az nagyon régi gyártású lenne ezek szerint, mert az oldalon 2004/09 hó előttire írja?
Inkább a gyertya gyanús, azt 5V-osnak írja.


ugyan ezeket megtalálva csomagban ebay link, fel vannak sorolva a fenti OE és OEM számok, ami alapján, ha jól értelmezem, pont ugyan az. De lehet az lesz inkább, kérdezősködök műhelyeknél, az amazonos kuponjaim meg elköltöm másra...
köszönöm a választ azért

Kabi Elküldve: 2016-02-12 20:06 izzítógyertya

sziasztok,
korábban már kérdeztem, hogy melyik típusú izzásvezérlő jó a kocsimba,választ is kaptam,de csak nem vergődök zöld ágra a különböző oldalakon olvasottakkal.
kaptam némi kupont, amit amazonon tudok levásárolni, így ott keresgéltem és megtaláltam a következőket:
izzítógyertya - ezzel nincs is gond, az oldal is mutatja, hogy jó a kocsimhoz.
izzítás vezérlő - itt már probléma van, ugyanis a leírás szerint nem jó az autómhoz (163Le M47). Írtam az eladónak, ő nem tudta megerősíteni, hogy jó-e ez nekem. De más oldalakon láttam ehhez a szériaszámhoz (igaz E91nél volt feltüntetve ez a motorkód), hogy jó az M47 motorhoz.
Kérdésem az lenne, megvehetem-e ezt a vezérlőt szerintetek?