Kabi fórum hozzászólásai

Kabi Elküldve: 2017-04-26 23:02 Tolató radar

Tano írta:
Kabi írta: sziasztok,
ma reggelre feladta a szolgálatot a jobb első pdc szenzorom. Elkezdtem keresgélni, a rajta lévő szám alapján 6935597 A102 kell bele. Valaki meg tudná mondani mit jelez az A102? Mert ilyet nem találok. Találtam A105, A106-ot is de ilyet nem.


Az ETK-ban keresd meg a szinednek megfelelő cikkszámot és úgy keresgélj.


igen azt már megtettem, és a titansilber-hez a 6935597 tartozik (mint ami rá is van írva a szenzorra). De mi ez az A szám? fontos egyáltalán? Vagy szimplán a cikkszám passzoljon és annyi?

Kabi Elküldve: 2017-04-26 15:55 Tolató radar

sziasztok,
ma reggelre feladta a szolgálatot a jobb első pdc szenzorom. Elkezdtem keresgélni, a rajta lévő szám alapján 6935597 A102 kell bele. Valaki meg tudná mondani mit jelez az A102? Mert ilyet nem találok. Találtam A105, A106-ot is de ilyet nem.

Kabi Elküldve: 2017-04-25 10:08 Alufelni méretek

Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Kicsi segítség kellene, hogy képbe legyek ezekkel a felni méretekkel
Alapból az autón - amit vettem - egy 17-es felnivel volt szerelve (ET számot nem tudom, de majd megnézem) téli gumi van rajta ami 225/45 R17
Vettem egy ugyanilyen nyári gumit is, hogy ideiglenesen rárakjam a mostani felnire aztán majd szeretnék alufelnit venni hozzá.

Tudtok tippet adni mire figyeljek, ha neten keresgélek?
Az tiszta sor, hogy 17"-os 5x120 felni kell (gyármi felnit szeretnék egyébként), de ezen kívül mit nézzek még, hogy
1. rámenjen a már meglévő gumi, mert a téli és a nyári is zsír új
2. és felmenjen az E90-re

Nagyon köszi


ezek az e90 gyári felni méretei 17":

elől: gumik: 225/45 R17 91V - Felni 8Jx17, ET34
hátul: gumik: 225/45 R17 91V - Felni 8Jx17, ET34
vagy ha hátul szélesebb kerék lenne:
elől: gumik 225/45 R17 91V - Felni 8Jx17, ET34
hátul: gumik 255/40 R17 94V - Felni 8,5Jx17, ET37

Kabi Elküldve: 2017-04-05 20:54 Társalgó

sziasztok,
mostanában egyre többet foglalkoztat a téma, hogy kellene venni egy "játszós" autót. zárt pályára vinni, szórakozni, ilyenek. nézegettem e36-ot 325i-t 192Le-vel. Kérdésem az lenne, hogy ha kibelezem a kocsit, kb mennyit csökkenhet a súlya és hogy ez a teljesítmény elég-e beletanulni pl a driftelésbe?(azt, hogy miket kellene majd átépíteni benne, azt egyelőre hagyjuk...)
illetve mivel külföldön vagyok és épp találtam itt a közelben egy viszonylag jó állapotút (még most kapott TÜV-öt is ) és lényegesen olcsóbban, mint amiket otthon találtam, van-e valakinek tapasztalata Németo. > Mo. szállítási árakkal kapcsolatban?

Kabi Elküldve: 2017-04-02 17:54 Service manual

Doxa320d írta:
lajos068 írta:
gyugyo68 írta:
hil írta: Sziasztok!
Én most vettem meg ezt a könyvet, gondoltam bescannelem és felrakom valahová, esetleg Robinsonnak odaadom CD-n, hogy feltegye, de így nem biztos, hogy érdemes dolgoznom vele, bár ebben a képek eléggé hitvány minõségûek, így lehet, hogy mégis megcsinálom, már amennyiben lenne rá érdeklõdés.
hil


Szia!

Én úgy látom,hogy gyengébb minõségben is nagy az érdeklõdés,ha ez látványosabb biztosan többünket érdekel.A jó képek nagyobb segítséget jelentenek.


Helló!
Nem tudom megoldható lenne-e, hogy feltöltsd újra, vagy elküld ezt a könyvet, mert nem rég vettem a kocsit, de ezt a könyvet nem tudom sehol beszerezni.Fontos lenne, ha bármi megoldást találnál, megköszönném.


Sziasztok!

Esetleg e90-es modellhez hasonló kéziköny?



nekem ez a service manual van meg pdf-ben. igaz angol nyelvű, de jobb mint a semmi. 200Mb méretű...

Kabi Elküldve: 2017-03-25 10:22 Alufelni méretek

YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta: sziasztok,
felni vásárláson gondolkodom, eléggé tetszik a Styling M640 (M2 F87,M3 F80,M4 F82 F83 felnije), de a méretei miatt nem vagyok biztos benne, hogy jó lenne E90-re.
Jelenleg Style 161-ek vannak az autóhoz:
8x17 et34 - 225/45
8,5x17 et37 - 255/40
A kinézett felni azonban:
8,5x18 et27
9x18 et29
Gumik a fenti szélességgel kb megegyezőek mennének rá, de hiába néztem ET kalkulátort, nem vagyok biztos benne, hogy elférne az új felni anélkül, hogy peremezni kellene a sárvédőket. Akinek több tapasztalata van felnikkel, adhatna tippet. köszi


szerintem el fog férni. ugyanis ami most van az gyári ET. és azzal elvileg eléggé bent vannak a felnik. szóval elől, így fejben számolva a felni széle olyan 1,3-1,4cm-t lesz kintebb, hátul pedig olyan 1,5-1,6 cm-t. kb. ezzel kell számolni.


igen, kb ilyen 1,5 centit számolt az ET kalkulátor is. csak bizonytalan vagyok, hogy elfér-e, főleg mivel gyárilag is ültetett az autó (Sports Suspension Settings). úgy gondolom pont határeset lehet a dolog.


faxom gépelhetem be újra...
szóval egyszerű a dolog. fogsz egy lecet, ami kb 60cm hosszú, vagy valamit ami egyenes, és mondjuk 1,5cm széles vagy vastag. szembe állsz a felnivel berakod középre a lecet, vagy az akármit, hogy a felni középvonalán fusson, majd szemből nézve függőbe állítod egy vízmértékkel, akár egy hosszabb vízmérték is jó lehet erre a célra, kb pont olyan vastag. a lényeg, hogy az 1,5cm szélesség az feléd essen, és feküdjön fel a felni felső és alsó peremén. aztán meglátod hova esik. de egy sima mérőszalag is jó, ha jó a szemmértéked.
de ahogy nézem a képed, ha most az a felni van fent, amiről írsz, akkor simán elfér.


nem, a képen a téli szett van, csak 7x16os et38-al. nem is gyári ráadásul


feltehetnél egy képet a jelenlegi nyáriról akkor, már ha fent van. hasonló szögben fotózva, és akkor szemre meg tudom neked mondani.


nincs még fenn a nyári szett, itt németben az Alpokhoz közel még vicceskedik az időjárás. viszont majd kimérem valahogy, ahogy írtad.

Kabi Elküldve: 2017-03-25 10:19 Alufelni méretek

YELLOW írta:
katonaza írta:
Ha a külső átmérő ugyanaz marad, akkor hasonló helyzetben a négy matematikai alapművelet közül néhány értelemszerű alkalmazásával az alábbi számítást végezném el.

8" helyett 8,5" = 0,5" azaz 12,7 mm
ET34 helyett ET27 = 7 mm
az összesen 19,7 mm, tehát kerekítve 2 cm-rel lesz kijjebb.

8,5" helyett 9" = 0,5" azaz 12,7 mm
ET37 helyett ET29 = 8 mm
az összesen 20,7 mm, tehát kerekítve bő 2 cm-rel lesz kijjebb.


Aztán odasétálnék az autóhoz és megnézném, hogy a növekmény elfér vagy sem.
Ennek során az első kereket célszerű lehet forgatni. Mármint a kormánnyal.


ha már az egyszerű matematikád emlegeted, akkor neked mégsem olyan egyszerű
a felni szélesség növekedést el kell osztani kettővel, ugyanis a felni befelé is szélesedik.
tehát ha a felni szimmetriatengelye megvan és adott, akkor ott 0,5" növekedés, az mindkét irányban fele-fele növekedést jelent. majd ehhez jön hozzá az ET változás. csak úgy jelzem.


kösz, hogy hamarabb kijavítottad a hibás számítását már pont gépeltem én is ezt...

Kabi Elküldve: 2017-03-25 10:17 Alufelni méretek

YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta: sziasztok,
felni vásárláson gondolkodom, eléggé tetszik a Styling M640 (M2 F87,M3 F80,M4 F82 F83 felnije), de a méretei miatt nem vagyok biztos benne, hogy jó lenne E90-re.
Jelenleg Style 161-ek vannak az autóhoz:
8x17 et34 - 225/45
8,5x17 et37 - 255/40
A kinézett felni azonban:
8,5x18 et27
9x18 et29
Gumik a fenti szélességgel kb megegyezőek mennének rá, de hiába néztem ET kalkulátort, nem vagyok biztos benne, hogy elférne az új felni anélkül, hogy peremezni kellene a sárvédőket. Akinek több tapasztalata van felnikkel, adhatna tippet. köszi


szerintem el fog férni. ugyanis ami most van az gyári ET. és azzal elvileg eléggé bent vannak a felnik. szóval elől, így fejben számolva a felni széle olyan 1,3-1,4cm-t lesz kintebb, hátul pedig olyan 1,5-1,6 cm-t. kb. ezzel kell számolni.


igen, kb ilyen 1,5 centit számolt az ET kalkulátor is. csak bizonytalan vagyok, hogy elfér-e, főleg mivel gyárilag is ültetett az autó (Sports Suspension Settings). úgy gondolom pont határeset lehet a dolog.


faxom gépelhetem be újra...
szóval egyszerű a dolog. fogsz egy lecet, ami kb 60cm hosszú, vagy valamit ami egyenes, és mondjuk 1,5cm széles vagy vastag. szembe állsz a felnivel berakod középre a lecet, vagy az akármit, hogy a felni középvonalán fusson, majd szemből nézve függőbe állítod egy vízmértékkel, akár egy hosszabb vízmérték is jó lehet erre a célra, kb pont olyan vastag. a lényeg, hogy az 1,5cm szélesség az feléd essen, és feküdjön fel a felni felső és alsó peremén. aztán meglátod hova esik. de egy sima mérőszalag is jó, ha jó a szemmértéked.
de ahogy nézem a képed, ha most az a felni van fent, amiről írsz, akkor simán elfér.


nem, a képen a téli szett van, csak 7x16os et38-al. nem is gyári ráadásul

Kabi Elküldve: 2017-03-25 10:06 Alufelni méretek

YELLOW írta:
Kabi írta: sziasztok,
felni vásárláson gondolkodom, eléggé tetszik a Styling M640 (M2 F87,M3 F80,M4 F82 F83 felnije), de a méretei miatt nem vagyok biztos benne, hogy jó lenne E90-re.
Jelenleg Style 161-ek vannak az autóhoz:
8x17 et34 - 225/45
8,5x17 et37 - 255/40
A kinézett felni azonban:
8,5x18 et27
9x18 et29
Gumik a fenti szélességgel kb megegyezőek mennének rá, de hiába néztem ET kalkulátort, nem vagyok biztos benne, hogy elférne az új felni anélkül, hogy peremezni kellene a sárvédőket. Akinek több tapasztalata van felnikkel, adhatna tippet. köszi


szerintem el fog férni. ugyanis ami most van az gyári ET. és azzal elvileg eléggé bent vannak a felnik. szóval elől, így fejben számolva a felni széle olyan 1,3-1,4cm-t lesz kintebb, hátul pedig olyan 1,5-1,6 cm-t. kb. ezzel kell számolni.


igen, kb ilyen 1,5 centit számolt az ET kalkulátor is. csak bizonytalan vagyok, hogy elfér-e, főleg mivel gyárilag is ültetett az autó (Sports Suspension Settings). úgy gondolom pont határeset lehet a dolog.

Kabi Elküldve: 2017-03-25 09:34 Alufelni méretek

sziasztok,
felni vásárláson gondolkodom, eléggé tetszik a Styling M640 (M2 F87,M3 F80,M4 F82 F83 felnije), de a méretei miatt nem vagyok biztos benne, hogy jó lenne E90-re.
Jelenleg Style 161-ek vannak az autóhoz:
8x17 et34 - 225/45
8,5x17 et37 - 255/40
A kinézett felni azonban:
8,5x18 et27
9x18 et29
Gumik a fenti szélességgel kb megegyezőek mennének rá, de hiába néztem ET kalkulátort, nem vagyok biztos benne, hogy elférne az új felni anélkül, hogy peremezni kellene a sárvédőket. Akinek több tapasztalata van felnikkel, adhatna tippet. köszi

Kabi Elküldve: 2017-03-23 14:34 Szívócsonk-pillangószelep

joker01 írta:
YELLOW írta:
joker01 írta: Sziasztok!

Honnan tudom meg (leszerelés nélkül) ,hogy az e87es 120d-mben van ez a pillangószelep, vagy nincs? JS86936
Köszi, ha valaki rátalál.


robbantott ábrán nem látszik. de az M47N-ben benen van. neked M47N2 van benne. sajnso nem vagyok benne biztos, csak dereng, mintha lett volna valami módosítás ezzel kapcsolatban, hogy ebből kivették, vagy megerősítették már.
a neten rákeresve képekre, abból azt mondom, hogy van ebben is.
hátha válaszol valaki, aki konkrétan tudja.



Köszi a választ. Hallottam olyant is, hogy ugyan van benn, de nem kell bántani, mert ezek már jók.
Hát nem tudom, most vettem a feleségemnek, szeretnék benn biztos lenni. Van egy 2005-ös x5 30d-m , abban szerencsére nincs benn.
Ezért jó a 740i-m Soha semmi baja.


nekem M47TU2 van az autóban, és volt pillangószelep benne, amíg le nem dugóztam. Ha jól tudom az M47N2 pontosan ugyan az. Amikor kiszedtem őket, nem volt semmi bajuk, de így nem kell aggódni miattuk.

Kabi Elküldve: 2017-02-28 21:35 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

John írta:
ember84 írta:
John írta:
ember84 írta:
John írta:
ember84 írta: Inpa telepítést valaki vállal?Nem ingyen kérem!!Köszi!
Jajj véletlen belájkoltam! Ha Ceglédhez közel laknál segítenék



Esetleg távoli eléréssel hozzáférhetnél a gépemhez!Meghálálnám!!
Bevallom olyant még nemcsináltam,jobb ha előttem van az egész.Egy taktikát tanácsolnék,bárki bármit mond Xp-oprendszerrel használd a laptopod sp3-al (Win7,10 -el is próbáltam de komplikáltabb...)és azt jobban szereti az Inpa (Xp-vel mire elszívsz egy cigit már fel is telepítetted közben .) )



Szia!
Nem cigizek,viszont az inpa telepítéshez sem értek!Win10 -em van,ha lenne valaki zalában,aki megcsinálná,esetleg somogyban!De senki!Ez van...
Szia.Ha Cegléden jársz és xp-t teszel fel a laptopodra felteszem neked de Win 10-el macerássabb... elvileg a kompatiilitási módot kell át tenni sp3 ba meg adminként kell beállítani minden egyes telepítő ikont de annyira ki akasztott hogy mire feltettem az Ncs-nem indult el és vissza xp-és 10 perc alatt felteszem bármikor de találtam neked ízelítőül Win7 verziós telepítést de falramászok a Win-től... https://www.youtube.com/watch?...w&t=3s



most nem azért, de egy kis google használattal simán megoldható mindenféle bonyolult telepítés nélkül. Én is egy komplett vmware image-et szedtem le, így virtuális gépben XP-n fut minden, inpa,ncs stb. Persze senkinek nem akarom ezzel rontani az üzletét...

Kabi Elküldve: 2017-02-17 19:57 Részecskeszûrõ_

zlatan23 írta:
hil írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
zlatan23 írta: Sziasztok
a részecskeszűrő piktogram megjelenése után "mennyi ideje" van még hátra?
A kiégetéshez mekkora utat kell megtenni, és mekkora fordulaton, hogxy az használjon, és ne még rosszabb legyen?
Köszi


lehet rosszul tudom, de a regeneráció nem jár hibajelzéssel. tulajdonképpen észre sem veszed.
ha világít a piktogramja, akkor vagy rossz a rendszerben valami, nem tudja végrehajtani a regenerációt, pl folyamatosan rövidtávokat mész, vagy már ol an szinten el van dugulva, hogy nagyon.
maga a regeneráció kb 10 km alatt lezajlik. ezt átlagban mondom, részecskeszűrős autók esetében. persze függ az állapottól.
ezekhez nem kell autópálya, elég főút is, csak mondjuk 5. helyett 4-esben mész egy nagyobb távot, hogy legyen fordulat. ez egyébként benzins és sima dízel autóknál is ajánlott, hogy a kipuff rendszer át legyen járatva rendesen.


Valóban nem jár semmi jelenséggel a regenerálás. Azonban kicsit több dologn
ak kell teljesülni, mint 5. helyett 4.ben közlekedni: vízhőfok min 74 fok, DPF hőmérséklete 600 fok. Ajánlott autópályán folyamatosan kb 120-130as tempót menni, 2500-as fordulat körül olyan kb 20 percet (a Rheingold program menüje szerint fél óra, de bőven hamarabb is megvan a regenerálás). Nekem pont két dolog miatt nem regenerált, rossz volt a termosztát (max 65 fokra ment fel a víz) és a DPF hőmérséklet jeladó vezetéke le volt vágva. Kijavítottam, azóta semmi gond.
Az hogy "mennyi ideje" van még hátra...jó kérdés. Első körben megnézetném, hogy a feltételek teljesülnek-e egyáltalán, ha igen, akkor egy kis autópályát neki. Ha nem javul, akkor én tuti nem kínoznám, mert hazavágja a turbót is a túlságosan nagy ellennyomás.


ennyire nem akartam leírni, reménykedtem, hogy azért egyértelmű pár dolog.
nyilván egyértelmű, hogy nem 10 km-en csinálja meg. de amikor elkezdi, amikor adott a feltétel, onnantól kb 10 km. de mondom én japán típusnál hallottam ezt. vagy olyan autó lehetett, amiknél eleve rendszeres a tisztítás, és sikeres, akkor hamar meg van.
de az autópálya nem kötelező, hisz nem kényszeríthetek a vásárlót, hogy csak úgy vegyen DPF-es dízelt, ha x időnként autópályázik is. tehát azért 80km-es út elég kell legyen. főút az a baj, hogy közben lehetnek települések, így ha városba ér az ember és közben megy a regenerálás, akkor ott nem megy vége, csak ha választ alacsonyabb fokozatot. bár lehet ezt a rendszer kezeli, és majd folytatja.


mint írtam, ajánlott az autópálya...nem úgy mondtam, hogy kötelező. itt egy kis ábra ami szemléleti, mikor milyen hőfokon működik a DPF:
http://www.motor-talk.de/bilde...13180.html
szóval mehetsz te 90el, ha nem éri el a dpf a szükséges hőmérsékletet, akkor nem fog regenerálni. Olyan meg sajnos nincs, hogy félig kipucolja, aztán folytatja, ez egy processz, ami vagy végbemegy vagy nem. a computer 1-essel és 0-ással dolgozik, tehát ha nem fejeződik be a regenerálás, nem érzékeli úgy hogy jó a DPF. Aztán jön hibakód, meg a warning. szerintem.....


de ha alacsonyabb fokozatban mész ugyanolyan sebességgel, akkor jobban melegedik a rendszer. tudod a motort is meg lehet főzni.
minden autónak, minden motortípusnak az autópálya a legjobb. a hosszútáv.
én egy alternatívát javasoltam, aminek működnie kell
amúgy meg ott rothadjon meg, amelyik kitalálta a DPF-et, ahol van
ezt nem most kellett volna kitalálni, hanem évekkel ezelőtt, 20-30 éve. vagy valami hasonlót. jó katalizátor ott volt. de továbbra is azt mondom, hogy a legnagyobb gondot nem ez jelenti. mármint az autók. nyilván egy kínai városban, igen, sok köze lehet az ottani levegőminőséghez. amit meg elcsesztünk már nem lehet visszafordítani, csak minimálisan lassítani a folyamaton.


Erőművet meg minek építenek, mikor a konnektorban ott van a villany......? (DDDD)


Hát mentem 2szer 30kmt, 2000 alá nem ment a fordulat, de 3000 fölé sem huzamosan. A változás csupán annyi hogy hazafele nem 3-4km elteltével írta ki hanem 8km után. Ennek lehet jelentősége?



lehet történt valami, de nem biztos. mindenképp keresnék a helyedben valakit, aki INPA-val ki tudja olvasni a dpf telítettségét, ill hogy mikor regenerált utoljára. plusz ha már gépen van, akkor lehetne ellenőrizni a vízhőfokot is (nem-e amiatt nincs regenerálás). Egyébként a lényeg nem pont a fordulatszám, hanem az egyeletes tempó folyamatosan. ezért ajánlottam az autópályát. tehát pl fix 120 kmh 20 percig. de az is lehet, hogy ha ennyire hamar jelenkezik a warning, akkor már nem is tudja regenerálni. Ekkor vagy DPF csere vagy tisztítás (persze ebben sokan nem hisznek).

Kabi Elküldve: 2017-02-17 11:47 Részecskeszûrõ_

YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
zlatan23 írta: Sziasztok
a részecskeszűrő piktogram megjelenése után "mennyi ideje" van még hátra?
A kiégetéshez mekkora utat kell megtenni, és mekkora fordulaton, hogxy az használjon, és ne még rosszabb legyen?
Köszi


lehet rosszul tudom, de a regeneráció nem jár hibajelzéssel. tulajdonképpen észre sem veszed.
ha világít a piktogramja, akkor vagy rossz a rendszerben valami, nem tudja végrehajtani a regenerációt, pl folyamatosan rövidtávokat mész, vagy már ol an szinten el van dugulva, hogy nagyon.
maga a regeneráció kb 10 km alatt lezajlik. ezt átlagban mondom, részecskeszűrős autók esetében. persze függ az állapottól.
ezekhez nem kell autópálya, elég főút is, csak mondjuk 5. helyett 4-esben mész egy nagyobb távot, hogy legyen fordulat. ez egyébként benzins és sima dízel autóknál is ajánlott, hogy a kipuff rendszer át legyen járatva rendesen.


Valóban nem jár semmi jelenséggel a regenerálás. Azonban kicsit több dolognak kell teljesülni, mint 5. helyett 4.ben közlekedni: vízhőfok min 74 fok, DPF hőmérséklete 600 fok. Ajánlott autópályán folyamatosan kb 120-130as tempót menni, 2500-as fordulat körül olyan kb 20 percet (a Rheingold program menüje szerint fél óra, de bőven hamarabb is megvan a regenerálás). Nekem pont két dolog miatt nem regenerált, rossz volt a termosztát (max 65 fokra ment fel a víz) és a DPF hőmérséklet jeladó vezetéke le volt vágva. Kijavítottam, azóta semmi gond.
Az hogy "mennyi ideje" van még hátra...jó kérdés. Első körben megnézetném, hogy a feltételek teljesülnek-e egyáltalán, ha igen, akkor egy kis autópályát neki. Ha nem javul, akkor én tuti nem kínoznám, mert hazavágja a turbót is a túlságosan nagy ellennyomás.


ennyire nem akartam leírni, reménykedtem, hogy azért egyértelmű pár dolog.
nyilván egyértelmű, hogy nem 10 km-en csinálja meg. de amikor elkezdi, amikor adott a feltétel, onnantól kb 10 km. de mondom én japán típusnál hallottam ezt. vagy olyan autó lehetett, amiknél eleve rendszeres a tisztítás, és sikeres, akkor hamar meg van.
de az autópálya nem kötelező, hisz nem kényszeríthetek a vásárlót, hogy csak úgy vegyen DPF-es dízelt, ha x időnként autópályázik is. tehát azért 80km-es út elég kell legyen. főút az a baj, hogy közben lehetnek települések, így ha városba ér az ember és közben megy a regenerálás, akkor ott nem megy vége, csak ha választ alacsonyabb fokozatot. bár lehet ezt a rendszer kezeli, és majd folytatja.


mint írtam, ajánlott az autópálya...nem úgy mondtam, hogy kötelező. itt egy kis ábra ami szemléleti, mikor milyen hőfokon működik a DPF:
http://www.motor-talk.de/bilde...13180.html
szóval mehetsz te 90el, ha nem éri el a dpf a szükséges hőmérsékletet, akkor nem fog regenerálni. Olyan meg sajnos nincs, hogy félig kipucolja, aztán folytatja, ez egy processz, ami vagy végbemegy vagy nem. a computer 1-essel és 0-ással dolgozik, tehát ha nem fejeződik be a regenerálás, nem érzékeli úgy hogy jó a DPF. Aztán jön hibakód, meg a warning. szerintem.....

Kabi Elküldve: 2017-02-17 10:53 Részecskeszûrõ_

YELLOW írta:
zlatan23 írta: Sziasztok
a részecskeszűrő piktogram megjelenése után "mennyi ideje" van még hátra?
A kiégetéshez mekkora utat kell megtenni, és mekkora fordulaton, hogxy az használjon, és ne még rosszabb legyen?
Köszi


lehet rosszul tudom, de a regeneráció nem jár hibajelzéssel. tulajdonképpen észre sem veszed.
ha világít a piktogramja, akkor vagy rossz a rendszerben valami, nem tudja végrehajtani a regenerációt, pl folyamatosan rövidtávokat mész, vagy már ol an szinten el van dugulva, hogy nagyon.
maga a regeneráció kb 10 km alatt lezajlik. ezt átlagban mondom, részecskeszűrős autók esetében. persze függ az állapottól.
ezekhez nem kell autópálya, elég főút is, csak mondjuk 5. helyett 4-esben mész egy nagyobb távot, hogy legyen fordulat. ez egyébként benzins és sima dízel autóknál is ajánlott, hogy a kipuff rendszer át legyen járatva rendesen.


Valóban nem jár semmi jelenséggel a regenerálás. Azonban kicsit több dolognak kell teljesülni, mint 5. helyett 4.ben közlekedni: vízhőfok min 74 fok, DPF hőmérséklete 600 fok. Ajánlott autópályán folyamatosan kb 120-130as tempót menni, 2500-as fordulat körül olyan kb 20 percet (a Rheingold program menüje szerint fél óra, de bőven hamarabb is megvan a regenerálás). Nekem pont két dolog miatt nem regenerált, rossz volt a termosztát (max 65 fokra ment fel a víz) és a DPF hőmérséklet jeladó vezetéke le volt vágva. Kijavítottam, azóta semmi gond.
Az hogy "mennyi ideje" van még hátra...jó kérdés. Első körben megnézetném, hogy a feltételek teljesülnek-e egyáltalán, ha igen, akkor egy kis autópályát neki. Ha nem javul, akkor én tuti nem kínoznám, mert hazavágja a turbót is a túlságosan nagy ellennyomás.