Kabi fórum hozzászólásai

Kabi Elküldve: 2016-10-05 14:56 alufelni

Sziasztok,
már egy ideje nézegetek felniket 18" és 19" méretben. Találtam most egy 19-es BBS CH felni garnitúrát a következő méretekben, gumikkal együtt:
8,5x19 et35 235/35/19
9,5x19 et40 265/30/19
Kérdésem az lenne, hogy milyen méretű nyomtávszélesítőket kell felraknom, hogy jól elférjenek a kerekek? A hirdető azt írja, elől 20mm-es, hátul 25mm-es pogácsákat használt az E91-hez, amit én sokallok.

Kabi Elküldve: 2016-10-03 17:04 Generátor

sziasztok
fura hang hallatszik a generátorom felől. gyanítom a benne lévő csapágy lesz a ludas. Tudja valaki hogy mennyire bonyolult kicserélni benne a csapágyakat? és hogy milyen típusú/méretű kell bele? E90 M47N204D4. Persze az is lehet hogy a generátor melletti feszítőgörgő zajong. Még nem szedtem le a szíjat és néztem meg a görgőket, csak felkészülök minden lehetőségre

Kabi Elküldve: 2016-07-28 18:15 Részecskeszûrõ_

hogyan tudnám kipróbálni, hogy a DPF hőmérséklet jeladó működik-e? kiszerelem, melegítem és multiméterrel nézem változik-e az ellenállása? vagy ez másképp működik és így nem tudom ellenőrizni?

Kabi Elküldve: 2016-07-08 20:20 Mi lehet a baj?

Kabi írta:
katonaza írta:
Kabi írta:
abkapos74 írta:
YELLOW írta:
Kabi írta: sziasztok
milyen meghibásodás lehet az, ha egyik napról a másikra eltűnik az erő a kocsiból? Vasárnap este tettem le a kocsit, előtte voltam városban és autópályán is, semmi gond nem volt, ment szépen ahogy kell neki. Ma voltam vele városban és országúton, aztán feltűnt hogy nem húz, nagyon pörgetni kell, hogy menjen. ISTA-D-t rá is dugtam, semmi hibakód nincs. Live adatokat ellenőriztem, nem találtam kifogásolható dolgokat. Holnap talán lesz időm, megnézem a csöveket, EGR-t. Mi mást kellene még ellenőrizni?


nem tankoltál más kúton mint szoktál?
+ súly az autóban?
szembeszél? viccesnek tűnhet, de....
párásabb levegő?
a légtömegmérő által mért levegő hőfokát is érdemes nézni, lehet az intercooler hatásfoka nem jó, pl olaj jutott bele a nagyobb táv alatt.


a csöveket nézd át mindenekelőtt




átnéztem a kocsit, már amennyire a mélygarázsban, nagyobb szerelés nélkül lehetőségem volt rá. ami feltűnt, hogy a turbónál az intercooler csövének csatlakozásának tövében olajos a cső. gondolom nem kellene olyannak lennie. Megnéztem az EGR-t is, nem tűnik nagyon kormosnak, bár decemberben tisztább volt (akkor szedtem le és néztem meg a szívósorral együtt). Azt nem néztem meg, hogy az EGR-t működteti-e a vákuum szelep. Mentem egy kisebb tesztkört. Ami feltűnt, hogy 2000-es fordulat környékén hallom, ahogy elkezd dolgozni a turbó, de azután 2300 környékén el is tűnik a hangja. Ebből arra következtetek, hogy valahol szökik a turbónyomás. Jó a meglátásom, vagy valaki jobban hozzáértő adhatna némi tanácsot. Hétfőn akarok hazautazni, nem tudom a 800km-t bevállaljam-e így. ISTA-D -vel megnéztem a légtömegmérő hőfokát is, 41 fokot mutatott 2km megtétele, majd kb 15 perc leállított motor,majd beindítás után. Nem tudom ez jó vagy rossz. A turbó töltését is néztem, annál két érték volt, "kell" és "aktuális". volt köztük eltérés, az aktuális le volt maradva valamennyivel. Ebből is arra gondolok,hogy elmegy valahol a töltőnyomás. Jó helyen keresgélem a hibát, vagy tök eltévedtem és tök más dolog is lehet?





Ha jól néztem az autódat a realoem-en, akkor egyik turbó csöved sem bilincses, ezért olyat ne keress:
http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=11_3658

Az alkalmazott U profilos rögzítő sem bombabiztos.
Tehát a linken látható csatlakozásokat érdemes ellenőrizni.
Én anno beruháztam egy palack szivárgás ellenőrző spray-be.

Kezd az IC előtti résznél.
Ezen felül a 10-es hőmérő tömítésénél is ki tud fújni.

Remélem szerencséd lesz és nem a turbóvezérlő.


meló után majd csinálok fotót, hogy hol olajos, meg megnézem a rögzítését. Egyébként én is olvastam a turbóvezérlőről, hogy okozhat ilyet; meg azt is, hogy külön nem is lehet cserélni.


ma volt időm szerelgetni. Megnéztem leszereltem és letakarítottam azt a részt, ahol olajos volt a turbónál. a tömítésnek semmi baja, nem repedt. leszereltem az EGR-t is. Na az épp nem tudta csinálni a dolgát, mert meg sem bírtam mozdítani. Féktisztító+kefe megoldotta. letakarítottam rendesen, visszaraktam a helyére és utaztam vele egy keveset. Most mintha jobb lenne, de valahogy még mindig nem az igazi a gyorsulás (vagy már csak én beszélem be magamnak). annyi eszem mondjuk nem volt, hogy megnézzem az EGR-t vezérlő vákuumcsövet, hogy dolgozik-e a pumpa. egyébként nem szabályoz le a kocsi, 140-210 között jól ment. Többi tisztogatás (szívósor + ledugózás) már valószínű csak otthon jövőhéten.

Kabi Elküldve: 2016-07-07 16:30 Mi lehet a baj?

katonaza írta:
Kabi írta:
abkapos74 írta:
YELLOW írta:
Kabi írta: sziasztok
milyen meghibásodás lehet az, ha egyik napról a másikra eltűnik az erő a kocsiból? Vasárnap este tettem le a kocsit, előtte voltam városban és autópályán is, semmi gond nem volt, ment szépen ahogy kell neki. Ma voltam vele városban és országúton, aztán feltűnt hogy nem húz, nagyon pörgetni kell, hogy menjen. ISTA-D-t rá is dugtam, semmi hibakód nincs. Live adatokat ellenőriztem, nem találtam kifogásolható dolgokat. Holnap talán lesz időm, megnézem a csöveket, EGR-t. Mi mást kellene még ellenőrizni?


nem tankoltál más kúton mint szoktál?
+ súly az autóban?
szembeszél? viccesnek tűnhet, de....
párásabb levegő?
a légtömegmérő által mért levegő hőfokát is érdemes nézni, lehet az intercooler hatásfoka nem jó, pl olaj jutott bele a nagyobb táv alatt.


a csöveket nézd át mindenekelőtt




átnéztem a kocsit, már amennyire a mélygarázsban, nagyobb szerelés nélkül lehetőségem volt rá. ami feltűnt, hogy a turbónál az intercooler csövének csatlakozásának tövében olajos a cső. gondolom nem kellene olyannak lennie. Megnéztem az EGR-t is, nem tűnik nagyon kormosnak, bár decemberben tisztább volt (akkor szedtem le és néztem meg a szívósorral együtt). Azt nem néztem meg, hogy az EGR-t működteti-e a vákuum szelep. Mentem egy kisebb tesztkört. Ami feltűnt, hogy 2000-es fordulat környékén hallom, ahogy elkezd dolgozni a turbó, de azután 2300 környékén el is tűnik a hangja. Ebből arra következtetek, hogy valahol szökik a turbónyomás. Jó a meglátásom, vagy valaki jobban hozzáértő adhatna némi tanácsot. Hétfőn akarok hazautazni, nem tudom a 800km-t bevállaljam-e így. ISTA-D -vel megnéztem a légtömegmérő hőfokát is, 41 fokot mutatott 2km megtétele, majd kb 15 perc leállított motor,majd beindítás után. Nem tudom ez jó vagy rossz. A turbó töltését is néztem, annál két érték volt, "kell" és "aktuális". volt köztük eltérés, az aktuális le volt maradva valamennyivel. Ebből is arra gondolok,hogy elmegy valahol a töltőnyomás. Jó helyen keresgélem a hibát, vagy tök eltévedtem és tök más dolog is lehet?





Ha jól néztem az autódat a realoem-en, akkor egyik turbó csöved sem bilincses, ezért olyat ne keress:
http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=11_3658

Az alkalmazott U profilos rögzítő sem bombabiztos.
Tehát a linken látható csatlakozásokat érdemes ellenőrizni.
Én anno beruháztam egy palack szivárgás ellenőrző spray-be.

Kezd az IC előtti résznél.
Ezen felül a 10-es hőmérő tömítésénél is ki tud fújni.

Remélem szerencséd lesz és nem a turbóvezérlő.


meló után majd csinálok fotót, hogy hol olajos, meg megnézem a rögzítését. Egyébként én is olvastam a turbóvezérlőről, hogy okozhat ilyet; meg azt is, hogy külön nem is lehet cserélni.

Kabi Elküldve: 2016-07-07 09:35 Mi lehet a baj?

abkapos74 írta:
YELLOW írta:
Kabi írta: sziasztok
milyen meghibásodás lehet az, ha egyik napról a másikra eltűnik az erő a kocsiból? Vasárnap este tettem le a kocsit, előtte voltam városban és autópályán is, semmi gond nem volt, ment szépen ahogy kell neki. Ma voltam vele városban és országúton, aztán feltűnt hogy nem húz, nagyon pörgetni kell, hogy menjen. ISTA-D-t rá is dugtam, semmi hibakód nincs. Live adatokat ellenőriztem, nem találtam kifogásolható dolgokat. Holnap talán lesz időm, megnézem a csöveket, EGR-t. Mi mást kellene még ellenőrizni?


nem tankoltál más kúton mint szoktál?
+ súly az autóban?
szembeszél? viccesnek tűnhet, de....
párásabb levegő?
a légtömegmérő által mért levegő hőfokát is érdemes nézni, lehet az intercooler hatásfoka nem jó, pl olaj jutott bele a nagyobb táv alatt.


a csöveket nézd át mindenekelőtt


átnéztem a kocsit, már amennyire a mélygarázsban, nagyobb szerelés nélkül lehetőségem volt rá. ami feltűnt, hogy a turbónál az intercooler csövének csatlakozásának tövében olajos a cső. gondolom nem kellene olyannak lennie. Megnéztem az EGR-t is, nem tűnik nagyon kormosnak, bár decemberben tisztább volt (akkor szedtem le és néztem meg a szívósorral együtt). Azt nem néztem meg, hogy az EGR-t működteti-e a vákuum szelep. Mentem egy kisebb tesztkört. Ami feltűnt, hogy 2000-es fordulat környékén hallom, ahogy elkezd dolgozni a turbó, de azután 2300 környékén el is tűnik a hangja. Ebből arra következtetek, hogy valahol szökik a turbónyomás. Jó a meglátásom, vagy valaki jobban hozzáértő adhatna némi tanácsot. Hétfőn akarok hazautazni, nem tudom a 800km-t bevállaljam-e így. ISTA-D -vel megnéztem a légtömegmérő hőfokát is, 41 fokot mutatott 2km megtétele, majd kb 15 perc leállított motor,majd beindítás után. Nem tudom ez jó vagy rossz. A turbó töltését is néztem, annál két érték volt, "kell" és "aktuális". volt köztük eltérés, az aktuális le volt maradva valamennyivel. Ebből is arra gondolok,hogy elmegy valahol a töltőnyomás. Jó helyen keresgélem a hibát, vagy tök eltévedtem és tök más dolog is lehet?

Kabi Elküldve: 2016-07-05 21:23 Mi lehet a baj?

sziasztok
milyen meghibásodás lehet az, ha egyik napról a másikra eltűnik az erő a kocsiból? Vasárnap este tettem le a kocsit, előtte voltam városban és autópályán is, semmi gond nem volt, ment szépen ahogy kell neki. Ma voltam vele városban és országúton, aztán feltűnt hogy nem húz, nagyon pörgetni kell, hogy menjen. ISTA-D-t rá is dugtam, semmi hibakód nincs. Live adatokat ellenőriztem, nem találtam kifogásolható dolgokat. Holnap talán lesz időm, megnézem a csöveket, EGR-t. Mi mást kellene még ellenőrizni?

Kabi Elküldve: 2016-06-23 17:41 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
nickname írta:
YELLOW írta: hi,
valaki tudna mesélni az ISTA-ról? milyen rendszerigénye van (XP elég neki?), milyen interface kell hozzá, létezik-e olcsó alternatíva, pontosan mire is lehet használni?
ami most van nekem cuccok, nem kommunikálnak E90-nel. viszont előfordulhat, hogy váltanék erre, bár még őszintén szólva nem tudott meggyőzni, vagy csak túl leharcoltakat láttam. igazából már akkor E92 lenne az, ami. aztán ha úgy alakul jó lenne valamivel ránézni. bár lehet mire oda kerül a sor, már az F széria is elérhető lesz számomra azokhoz is jó az ISTA?
THX!


INPÁVAL is lehet kommunikálni az EXX szériával

ISTA -bol van P/D
Min 100 GB szabad hely
Legalább Core2 Duo CPU "i7 ajánlott"
Memoria 2 gb ram esetén elketyeg de szereti a sokat.



i7-es proci minek neki? mindegy ehhez új laptop beruházás kellene.
de pl ilyen KKL kábelell tud jó lenni? mintha láttam volna hasonlót, hogy a programot ISTA-t használta, de ilyne natúr kábel, semmi extra.
akkor az INAP-t kell frissíteni, hogy tudja. meg gondolom ha az EdiBias frissítve van, akkor az NCS is jó lehet. E60, E85, van a listában E9x nincs.
ebben az a gáz, hogy az a +40GB-os cucc sem férne fel a mostani laptop-ra, amivel ki lehetne bővíteni a dolgokat.
ISTA-P, ISTA-D így hirtelen nem tudom mi a különbség utána akartam olvasni odabent, csak időm nem volt.
de lehet elvetem én az egészet, vagy csak jó lenne egy jó állapotú, relatíve jó áron....
mert érdekelnek ezek az új dolgok, de ha nincs olyan autó, akkor nehéz gyakorolni, tapasztalni újat.


Én is még most ismerkedek ezzel az ISTA-D/P programokkal....
Az biztos, hogy nem kell neki az i7, nekem egy core2duo 2,4Ghz Dell notin fut. Az tény, hogy tényleg kell neki sok tárhely.
Az ISTA-D hibakód olvasásra/törlésre, live adatok kiolvasására, szerviz intervallumok állítására, stb használható. Ez 10-20Gb-ot foglal.
Az ISTA-P pedig az autó teljes körű programozására való. Ez kb 50-60Gb
K+DCAN kábelen keresztül csatlakozik. Lehet olyan verziót is "beszerezni" ami nem igényel VMware-t, tehát lehet standalone-ként használni, és emulálják a gépen a szükséges kapcsolódást.

Kabi Elküldve: 2016-06-18 13:55 Ablakzörgés

hil írta:
hil írta:
lalada írta:
hil írta: Sziasztok!
A vezető oldali ajtóból göröngyös úton idegesítő (nem hangos) zörgés hallatszik. Ha akár 1mm-re is lehúzom az ablakot, akkor ez megszűnik. Már mindennel próbálkoztam: ajtókárpit, azon a díszlécek leszedése, rögzítése, üveg körüli gumik kenése mindennel (BMW gumi ápoló is volt), de a zörgés nem szűnt meg. Minden ötletet örömmel fogadok, mert nekem már nincs több és a türelmem is fogytán.


BMW gumiápolót használtam (remélhetőleg eredetit) kb 3-4 hetente le kellett kezelnem az összes ablakkeretet. Nekem mindenhol zörgött sajnos..üdv.



Köszi a választ!
Végigolvastam ezt az egész topikot. Eddig, előző Bimmermnél másológép fixáló (szilikon) olajat használtam teljes sikerrel, úgy évente kentem át a gumikat, zörgés, nyüszögés soha nem volt. Mostani autómnál ez nem vált be. Szilikon lemosóval lemostam ma mindent nagyon alaposan és eredeti BMW gumiápolóval átkentem mindent, még azt is, ami nincs. Holnap pedig várom a csodát! Az előző Bömösömnél az eredeti BMW gumi ápoló nem jött be, teljesen hatástalan volt, ezért használtam a szilikon olajat.


Sziasztok!
Ma nem volt zörgés! (csak, hogy legyen visszajelzés is)
bye:hil



a jobb egy oldali ablak nekem is zörög. Ha picit megmozdítom lefelé, akkor nem csinálja. Beszereztem a gyári BMW gumiápolót. Az lenne a kérdésem, mivel kenjem át a gumikat? Mármint, hogy mivel hordjam fel (ecset? kézzel? stb)? És mennyire kenjem be? Gondolom nem kell, hogy csöpögjön belőle az ápoló a felhordás után.

Kabi Elküldve: 2016-06-15 09:38 Részecskeszûrõ_

juhaszadika írta: nekem is ez a motor van benne, sose kellett tisztitanom. Lehet, csak az autopälyäs hasznälat miatt?


szerintem nálad azért, mert működik az öntisztítás. Nekem a szenzor visszajelzésének ill annak csatlakoztatásának hiánya miatt az nem indul el. szóval nekem manuálisan kell ezt csinálni. Először megpróbálom szoftveresen

Kabi Elküldve: 2016-06-15 08:45 Részecskeszûrõ_

Prof írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
lalada írta:
Kabi írta:
Tano írta:
Kabi írta: ...
szerinted ha beszerzek olyan csatlakozót és visszarakom a helyére, fog működni a DPF öntisztítás? mert így hogy ez a jeladó nem működik, az tisztítási folyamat sem aktiválódik.


Kérdéses hogy mióta megy így, meg miért lett kiiktatva? Lehet már rég tönkrement a DPF emiatt, vagy azért lett így "kikapcsolva"...


milyen jele lehet annak, ha a DPF már tönkrement? Semmi füst nem jön az autóból, teljesítménye is megfelelő. November óta van nálam az autó, szóval még azelőtt lett "kikapcsolva". Azóta kb 7500km-t mentem vele, főleg autópálya (München - MO).


olajszintet nézted?
ha megy tönkre emelkedik folyamatosan...


minden más rendben van az autóval. nincs fogyasztásnövekedés (5-5,5l München-Mo) teljesítménycsökkenés, megfelelően gyorsul az autó. BC nem jelez hibát, ISTA is csak a DPF-re dobja ki a hibakódot.
Közben tegnap még olvasgattam elég sokat. Gondolkodom, hogy kicseréljem-e az egész motor kábelköteget. Azt nem tudom, hogy akkor kell-e programozni az autót. Mást nem tudok elképzelni, mint hogy csak azért vágták le a csatlakozót, mert zárlatos volt, vagy valami hiba volt vele, ha rá volt dugva a szenzor.
Másik dolog, hogy ha nem cserélem ki a kábelköteget, hanem marad így, és az automatikus regeneráció nem kapcsol be, milyen sűrűn kellene ISTA-val manuálisan aktiválni a regenerálást?
Illetve a DPF tisztítás mennyire javasolt házilag? Német fórumokon sokan csinálták, ki DPF tisztítófolyadékkal, ki épp leszerelve magasnyomásúval is. Szerintetek?
Más szerepe van ennek a kipufogógáz-hőmérséklet jeladónak, mint a regenerálás vezérlése?


volt itt egy srác régen, azt hiszem Hajdúszoboszlói, ő foglalkozott ezzel, mármint DPF kiiktatással. VTS_Tibi vagy valami ilyesmi volt a neve. kollégám off autóját is csinálta.
csak ebből jut eszembe, hogy lehet a tiédet is kiszedték, kiherélték. lehet a programból nem tudták kiírni. lehet hogy maga a regenerálás nem megy végbe, viszont hibát dob rá. sajnos nem olyan egyszerű. bár jó pénzért lehet venni típusonként programot, amit csak fel kell tölteni, már ha bízik az ember az ilyenekben. sokszor ott hagyják a csatit, hogy műszakin ne tűnjön fel. azt hiszem kollégám mazdájában is jelzi egyszerűen nem tudták kiírni belőle, viszont nem hajtja végre a tisztítást, de nincs benne a bele a DPF-nek. lehet valami ilyesmi lehet nálad is.
a házi tisztítást csinálgatják, hát nem tudom. ez az egész DPF egy nagy baromság, meg a 4 turbó, meg sorolhatnám. felesleges dolgok, amiktől még többet kell az ember szervizben hagyjon. abba nem gondolnak bele, hogy nem az fog ennyit költeni rá, aki újonnan megveszi 10-15 millába, hanem az aki hazsnáltan 3-4 ért veszi meg, csak marhára nem lesz rá pénze.


ez a "kibelezős" dolog nekem is megfordult a fejemben. Találtam is pont az enyémhez egy leírást, képekkel illusztrálva, hogyan kell megcsinálni és hogy kell programozni! is, hogy jó legyen. Itt a mélygarázsban sem lehetőségem sem eszközeim nincsenek meg, hogy nagyobb szerelgetésbe kezdjek, de otthon majd átnézem. Addig meg marad így. Ránézésre nem látom rajta, hogy javított (kibelezett) volna a DPF. Meg ha nincs benne a szűrő, akkor azért kellene koromfüstöt eregetnie néha, nem?


Ha kiheréled a DPF -et készülj turbó cserére is elég intenzíven.


nem arra gondoltam, hogy én fogom átalakítani, hanem hogy lehet előttem megcsinálták. Tegnap ránéztem, nem láttam, hogy utólagos hegesztés lenne a DPF-en, szóval szerintem eredeti, nincs kibelezve.
Valamiért csak egyszerűen a kábelkötegről levágták azt a csatlakozót. Hozzáteszem, rohadtul bosszant
ISTA-val nézegettem tegnap, bekapcsoltam a regenerálást, töröltem a hibakódot a dpf-re. majd ma megyek kocsikázok, és meglátom végez-e tisztítást.

Kabi Elküldve: 2016-06-14 11:00 Részecskeszûrõ_

YELLOW írta:
Kabi írta:
lalada írta:
Kabi írta:
Tano írta:
Kabi írta: ...
szerinted ha beszerzek olyan csatlakozót és visszarakom a helyére, fog működni a DPF öntisztítás? mert így hogy ez a jeladó nem működik, az tisztítási folyamat sem aktiválódik.


Kérdéses hogy mióta megy így, meg miért lett kiiktatva? Lehet már rég tönkrement a DPF emiatt, vagy azért lett így "kikapcsolva"...


milyen jele lehet annak, ha a DPF már tönkrement? Semmi füst nem jön az autóból, teljesítménye is megfelelő. November óta van nálam az autó, szóval még azelőtt lett "kikapcsolva". Azóta kb 7500km-t mentem vele, főleg autópálya (München - MO).


olajszintet nézted?
ha megy tönkre emelkedik folyamatosan...


minden más rendben van az autóval. nincs fogyasztásnövekedés (5-5,5l München-Mo) teljesítménycsökkenés, megfelelően gyorsul az autó. BC nem jelez hibát, ISTA is csak a DPF-re dobja ki a hibakódot.
Közben tegnap még olvasgattam elég sokat. Gondolkodom, hogy kicseréljem-e az egész motor kábelköteget. Azt nem tudom, hogy akkor kell-e programozni az autót. Mást nem tudok elképzelni, mint hogy csak azért vágták le a csatlakozót, mert zárlatos volt, vagy valami hiba volt vele, ha rá volt dugva a szenzor.
Másik dolog, hogy ha nem cserélem ki a kábelköteget, hanem marad így, és az automatikus regeneráció nem kapcsol be, milyen sűrűn kellene ISTA-val manuálisan aktiválni a regenerálást?
Illetve a DPF tisztítás mennyire javasolt házilag? Német fórumokon sokan csinálták, ki DPF tisztítófolyadékkal, ki épp leszerelve magasnyomásúval is. Szerintetek?
Más szerepe van ennek a kipufogógáz-hőmérséklet jeladónak, mint a regenerálás vezérlése?


volt itt egy srác régen, azt hiszem Hajdúszoboszlói, ő foglalkozott ezzel, mármint DPF kiiktatással. VTS_Tibi vagy valami ilyesmi volt a neve. kollégám off autóját is csinálta.
csak ebből jut eszembe, hogy lehet a tiédet is kiszedték, kiherélték. lehet a programból nem tudták kiírni. lehet hogy maga a regenerálás nem megy végbe, viszont hibát dob rá. sajnos nem olyan egyszerű. bár jó pénzért lehet venni típusonként programot, amit csak fel kell tölteni, már ha bízik az ember az ilyenekben. sokszor ott hagyják a csatit, hogy műszakin ne tűnjön fel. azt hiszem kollégám mazdájában is jelzi egyszerűen nem tudták kiírni belőle, viszont nem hajtja végre a tisztítást, de nincs benne a bele a DPF-nek. lehet valami ilyesmi lehet nálad is.
a házi tisztítást csinálgatják, hát nem tudom. ez az egész DPF egy nagy baromság, meg a 4 turbó, meg sorolhatnám. felesleges dolgok, amiktől még többet kell az ember szervizben hagyjon. abba nem gondolnak bele, hogy nem az fog ennyit költeni rá, aki újonnan megveszi 10-15 millába, hanem az aki hazsnáltan 3-4 ért veszi meg, csak marhára nem lesz rá pénze.


ez a "kibelezős" dolog nekem is megfordult a fejemben. Találtam is pont az enyémhez egy leírást, képekkel illusztrálva, hogyan kell megcsinálni és hogy kell programozni! is, hogy jó legyen. Itt a mélygarázsban sem lehetőségem sem eszközeim nincsenek meg, hogy nagyobb szerelgetésbe kezdjek, de otthon majd átnézem. Addig meg marad így. Ránézésre nem látom rajta, hogy javított (kibelezett) volna a DPF. Meg ha nincs benne a szűrő, akkor azért kellene koromfüstöt eregetnie néha, nem?

Kabi Elküldve: 2016-06-14 09:53 Részecskeszûrõ_

lalada írta:
Kabi írta:
Tano írta:
Kabi írta: ...
szerinted ha beszerzek olyan csatlakozót és visszarakom a helyére, fog működni a DPF öntisztítás? mert így hogy ez a jeladó nem működik, az tisztítási folyamat sem aktiválódik.


Kérdéses hogy mióta megy így, meg miért lett kiiktatva? Lehet már rég tönkrement a DPF emiatt, vagy azért lett így "kikapcsolva"...


milyen jele lehet annak, ha a DPF már tönkrement? Semmi füst nem jön az autóból, teljesítménye is megfelelő. November óta van nálam az autó, szóval még azelőtt lett "kikapcsolva". Azóta kb 7500km-t mentem vele, főleg autópálya (München - MO).


olajszintet nézted?
ha megy tönkre emelkedik folyamatosan...


minden más rendben van az autóval. nincs fogyasztásnövekedés (5-5,5l München-Mo) teljesítménycsökkenés, megfelelően gyorsul az autó. BC nem jelez hibát, ISTA is csak a DPF-re dobja ki a hibakódot.
Közben tegnap még olvasgattam elég sokat. Gondolkodom, hogy kicseréljem-e az egész motor kábelköteget. Azt nem tudom, hogy akkor kell-e programozni az autót. Mást nem tudok elképzelni, mint hogy csak azért vágták le a csatlakozót, mert zárlatos volt, vagy valami hiba volt vele, ha rá volt dugva a szenzor.
Másik dolog, hogy ha nem cserélem ki a kábelköteget, hanem marad így, és az automatikus regeneráció nem kapcsol be, milyen sűrűn kellene ISTA-val manuálisan aktiválni a regenerálást?
Illetve a DPF tisztítás mennyire javasolt házilag? Német fórumokon sokan csinálták, ki DPF tisztítófolyadékkal, ki épp leszerelve magasnyomásúval is. Szerintetek?
Más szerepe van ennek a kipufogógáz-hőmérséklet jeladónak, mint a regenerálás vezérlése?

Kabi Elküldve: 2016-06-13 21:53 Részecskeszûrõ_

Tano írta:
Kabi írta: ...
szerinted ha beszerzek olyan csatlakozót és visszarakom a helyére, fog működni a DPF öntisztítás? mert így hogy ez a jeladó nem működik, az tisztítási folyamat sem aktiválódik.


Kérdéses hogy mióta megy így, meg miért lett kiiktatva? Lehet már rég tönkrement a DPF emiatt, vagy azért lett így "kikapcsolva"...


milyen jele lehet annak, ha a DPF már tönkrement? Semmi füst nem jön az autóból, teljesítménye is megfelelő. November óta van nálam az autó, szóval még azelőtt lett "kikapcsolva". Azóta kb 7500km-t mentem vele, főleg autópálya (München - MO).

Kabi Elküldve: 2016-06-13 20:58 Részecskeszûrõ_

Tano írta:
Kabi írta: rendben, keresgélek. köszi. felülről megtalálom egyébként, vagy alá kellene feküdni és úgy nézelődni?


Ha lent nem látod, akkor nagyobb az esélye, hogy fentről könnyebben megleled, lehet ott dugták el valahol, vagy ha nincs szerencséd akkor elvágták.


WDS alapján keresgéltem a csatlakozót. Találtam képet így, hogy tudtam hol kell keresni, megnéztem az autót. Sajnos igazad lett, a csatlakozó helyén kábelkötegből csak két kilógó vezetékdarab van...levágták jó lenne tudni ki és miért tette. persze ez sosem fog kiderülni. Azt gondoltam a németek nem kókányolnak és hogy magánembertől biztosabb venni kocsit. Hát ezek szerint nem. Igaz, ezen kívül nincs baja az autónak.
szerinted ha beszerzek olyan csatlakozót és visszarakom a helyére, fog működni a DPF öntisztítás? mert így hogy ez a jeladó nem működik, az tisztítási folyamat sem aktiválódik.