Kabi fórum hozzászólásai

Kabi Elküldve: 2016-11-27 17:04 Féktárcsa és fékbetét

jamborj írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
ma kicseréltem a féktárcsákat. Textar-t raktam fel, azonban ugyan úgy megmaradt a 100-120 fölötti fékezésnél a zúgó hang és a kormány rázása. természetesen a kerékagyat megtisztítottam, nem volt rajta semmi lerakódás, ami miatt a tárcsa nem jól kerülne fel a helyére. Valakinek ötlet, hogy mi lehet a probléma?


szerintem inkább két másik dolog lesz.
- lengőkar végén lévő szilentblokk. lehet padon megrángatva sem venni észre. (én így jártam)
- fékmunkahenger be van rágódva, rohadva. vagy az úszónyereg részében keresztbe áll a betét, vagy ott valamelyik csúszka szorul.


ha az úszónyergen a féknyerget érted, akkor azt biztosan mondhatom, hogy ott semmi gond nincs. a csúszkákat megtisztítottam, igaz nem volt rajtuk szennyeződés. a fékbetétek nem koptak ferdén. fékmunkahengert hogyan tudom ellenőrizni? 2 hónapja cseréltem fékolajat (előtte is csinálta ezt a problémát a fék), semmi szennyeződés nem jött ki a régivel. Most ami eszembe jutott, a stabilizátoron (nem a függőleges pálcára gondolok) lévő gumi elfáradása okozat ilyen jelenséget?


szerintem stab rúd nem csinál ilyet.
a fékdugattyút csakúgy tudod megnézni, ha kerék le és pofa ki, dugattyút benyomni. szorul-e, megnézni a kis gumi karmantyú alatt, milyen a dugattyú állapota.
de a lengőkarszilent még mindig ott van, mint lehetséges probléma.


na, az előbb még munkahengert írtál...a fékdugattyúkat megnéztem, amikor leszereltem az egész nyerget. "simán" vissza tudtam tolni a helyére. tehát nem akadt, szépen visszacsúszott. rozsdahalom nem volt rajta. a lengőkarszilentnél meg az lesz a jó,ha az okozza a bajt, hogy eddig csak komplett lengőkart találtam. és ha mégis van csak szilent, akkor azt házilag nem hiszem, hogy ki tudom cserélni és vihetem az "olcsó" német szerelőkhöz


biztos van külön szilentblokk... jah most látom neked jóval másabb a futómű.
itt a képen a 10-es alkatrészre gondolok, de a 15-ös környékén is lehet gond.


igen, közben találtam szilenteket is. de az a baj, lehet pár dolog ami okozhatja a rázkódást és nem akarom a fél futóművet kicserélni a tippelgetésekkel. Most van két 50km-es féktárcsám is, ami fölösleges lett...sajnos nem látok már megoldást, mint elvigyem szerelőhöz...


pedig itt csak tippeket tudsz kapni, senki sem távgyógyász.
már leírtam az esetem, de röviden.
mikor megvettem az autót, akkor kicseréltettem a lengőkar szilenteket, ami neked a 10-esnek felel meg, ha minden igaz. már pontosan nem emlékszem, de max 150km-t mentem az új szilentekkel, mikor jött a műszaki. azt mondta a csóka, hogy lóg a jobbos szilentem. (Febi Bilstein került akkor bele). mondom hogy a bélbe, mikor most lett kicserélve, mielőtt idejöttem. mindegy nem buktatta meg az autót. jelzem, hogy 2 év múlva ugyanoda mentem, ugyanazok csinálták, ugyanaz a korábban szerintük rossz szilent volt benne, mégsem találták most rossznak, kb 10-12ezer km-rel később. pedig direkt rákérdeztem, hogy tutti jó? aztán újabb két év helyben műszaki, kamionos cégnél. ott is kérdeztem mizu a szilentekkel, azt mondta tökéletes. ekkor már 20-24ezer volt a szilentben. nem sokkal ezelőtt ha jól emlékszem előjött a fékezésre remegő kormány. ugye nekem ATE PowerDisc van, és arra mondják hajlamos vetemedni, de én azért normálisan vezetek, stb. kezdtem is parázni, hiszmaga a tárcsa még kopott sem volt igazán.
újabb két év eltelt, megint másik közelben lévő műszakiztató helyre vittem. ekkor már 6 éves szilent volt benne, 30-34ezer km-rel. itt sme láttak semmit, pedig 2x is megrángattatam az autót. de jeleztem, hogy lehet nem lesz jó a szilent, mert olykor rázza a kormányt, de pont a műszakihoz képest egy hétre rá volt megbeszélve a csere, csak ugye le is kellett gyártani a szilentet. igen poliuretán szilent került bele. alig bírták leszedni az először rossznak, majd 3 esetben jónak látott szilentet.
bekerült a poliuretán, és a kormányremegésnek nyoma lett.
szóval lehet nem látszik futómű vizsgálatkor, hogy rossza szilent, közben lehet mégis.

neked annyival másabb, hogy neked elől van az a blokk, nekem meg hátul. és ugye amikor fékezel, akkor az erő a lengőkaron is hátrafelé nyomó erőt fejt ki.
emiatt neked akár lehet a 10,13 és 15-ös is, hogy valami gond van vele.

de tényleg az a legjobb ha elviszed valahova. lehet nem veszik észre, de lehet igen.


ez a távgyógyász dolog teljesen világos. nyilván mindenki csak a tapasztalataiból tud itt tippet adni. nekem is power disk volt/van, és olvastam a vetemedésről meg ugye szerelő is mondta, hogy tárcsa lesz a hiba forrása, ezért vettem újat. persze nem az lett...amúgy nem szeretem sehol sem otthagyni a kocsit, mert vagy megtalálják a hibát vagy nem, meg vagy kicserélik az alkatrészt vagy nem - átverhetnek mindenhol. szeretem megoldani saját magamnak a dolgokat és nem is félek egy kis szerelgetéstől.
Még megnézem a szilenteket, gömbfejeket ma délután (meg lehet visszarakom a régi féktárcsákat is - még alig vannak megkopva), aztán majd felkeresek itteni műhelyeket. minden esetre köszi a tanácsokat!


Nekem is volt ilyen gondom, nekem a szilent volt a bűnös...


Tegnap kicseréltem a lengőkar szilenteket és örömmel vettem észre, hogy megszűnt a kormány rázása és a búgó hang fékezés közben! ugyan itt 2 db kb 100km futású Textar féktárcsák eladók

Kabi Elküldve: 2016-11-23 22:16 Termosztát

Tano írta:
Kabi írta: elképzelhető, ennyire nem értek hozzá. Azonban azt gondoltam, hogy mivel nem melegszik fel a víz rendesen, így a hűtőkör folyamatosan nyitva van. Ezt azonban látni kellett volna a termosztáton, amikor kiszereltem. Vagy elképzelhető, ha valóban a hőre érzékeny anyag öregedett el, hogy a gyári 88 fok helyett már hamarabb nyitott és azért nem ment 65 fok fölé?


Pont úgy van megcsinálva failsafe, hogy ha rossz, akkor állandóan nyitva van, ezért nem melegszik be az autó, de így nem is főzi meg a motort. Ekkor a rugó nyitva tartja. Ha működik, akkor a rugó ellenében tartja zárva.


igen, a működésével tisztában vagyok de pont ezért nem értem miért nem melegedett fel a víz, mert amikor kiszereltem, zárva volt, tehát működött. lehet majd ha kedvem lesz,úgy kíváncsiságból megnézem edényben vizet melegítve, hogy mit csinál.

Kabi Elküldve: 2016-11-23 18:54 Termosztát

Tano írta:
Kabi írta: kösz a tanácsot, de nem volt szükség szerelőre! Megoldottam, kicseréltem mindkét termosztátot, légtelenítettem. Tesztkör (kb 6km) után simán 80 fokos volt a víz. Fűtésem is mintha jobb lenne Hosszab útra majd hétvégén megyek, meglátom minden jó lesz-e. Ami érdekes, hogy nem láttam semmi hibát a kiszerelt termosztátokon...


Nem is mechanikai hibájuk szokott lenni, szerintem a bennük lévő hőre érzékeny anyag fárad/öregszik el.


elképzelhető, ennyire nem értek hozzá. Azonban azt gondoltam, hogy mivel nem melegszik fel a víz rendesen, így a hűtőkör folyamatosan nyitva van. Ezt azonban látni kellett volna a termosztáton, amikor kiszereltem. Vagy elképzelhető, ha valóban a hőre érzékeny anyag öregedett el, hogy a gyári 88 fok helyett már hamarabb nyitott és azért nem ment 65 fok fölé?

Kabi Elküldve: 2016-11-23 13:17 Termosztát

tusi_ írta:
Kabi írta:
Tano írta:
Kabi írta: sziasztok,
úgy tűnik engem is elért a termosztát probléma...gyanús volt, hogy nincs normális fűtésem. Így mivel ma voltam hosszabb autópályás úton, live adatokat nézve kiderült, hogy max 69 fokig megy fel a hőfok. Már utána olvastam, a fő és EGR termosztát cseréjével valószínű megoldódik a probléma. A kérdésem annyi lenne, hogy hogyan tudnám a legkevesebb hűtővízveszteség nélkül kicserélni őket? 1 éve sincs hogy cserélve lett a folyadék. Valahogy le lehet szívni a rendszerből mindenféle speciális eszköz nélkül? az autó alá nem tudok rakni semmi nagy edényt amibe felfogjam a vizet, ha a normál módon akarnám leengedni.


Pedig úgy a legegyszerűbb, ha felfogod a leengedett vizet. A hűtő alján van a leeresztőcsavar. Az autót elég a kézi emelővel megemelni, és alá tudsz rakni kb. 5 literes műanyag balont, olyat amibe desztvizet meg ilyesmiket is árulnak. Abba fel tudod fogni, és akkor nem sok megy veszendőbe a cserénél.


A probléma ezzel a leeresztőcsavarral, hogy tavaly amikor cseréltük a hűtővizet, az intercooler hűtőtől nem fértünk hozzá a hűtő alján lévő leeresztőcsavarhoz. Ami durva, hogy még csak szemmel sem láttuk. Plusz ehhez az egészhez le kell venni az alsó motorburkolatot, ami szintén nem lenne egyszerű ha csak emelővel emelem a kocsit. ezen problémák miatt próbálok más megoldást találni.


Szerintem vidd szerelohoz. Legteleniteni is kell parhelyen utana, ha az nincs megcsinalva akkor melegedesi problemad is lehet.

Tano:köszi, ugy tudtam,hogy csak az utasteret füti. Igy meg jobb is.




kösz a tanácsot, de nem volt szükség szerelőre! Megoldottam, kicseréltem mindkét termosztátot, légtelenítettem. Tesztkör (kb 6km) után simán 80 fokos volt a víz. Fűtésem is mintha jobb lenne Hosszab útra majd hétvégén megyek, meglátom minden jó lesz-e. Ami érdekes, hogy nem láttam semmi hibát a kiszerelt termosztátokon...

Kabi Elküldve: 2016-11-12 19:24 Segítség, beázik az autóm!!!!

Sziasztok,
Butyl szalagból a 6 vagy a 8mm-es hengeres formájú az ajánlott? Ma jobb oldalon felfedeztem némi vizet az ülés előtt (nincs tetőablak).

Kabi Elküldve: 2016-11-12 18:23 Termosztát

Tano írta:
Kabi írta: sziasztok,
úgy tűnik engem is elért a termosztát probléma...gyanús volt, hogy nincs normális fűtésem. Így mivel ma voltam hosszabb autópályás úton, live adatokat nézve kiderült, hogy max 69 fokig megy fel a hőfok. Már utána olvastam, a fő és EGR termosztát cseréjével valószínű megoldódik a probléma. A kérdésem annyi lenne, hogy hogyan tudnám a legkevesebb hűtővízveszteség nélkül kicserélni őket? 1 éve sincs hogy cserélve lett a folyadék. Valahogy le lehet szívni a rendszerből mindenféle speciális eszköz nélkül? az autó alá nem tudok rakni semmi nagy edényt amibe felfogjam a vizet, ha a normál módon akarnám leengedni.


Pedig úgy a legegyszerűbb, ha felfogod a leengedett vizet. A hűtő alján van a leeresztőcsavar. Az autót elég a kézi emelővel megemelni, és alá tudsz rakni kb. 5 literes műanyag balont, olyat amibe desztvizet meg ilyesmiket is árulnak. Abba fel tudod fogni, és akkor nem sok megy veszendőbe a cserénél.


A probléma ezzel a leeresztőcsavarral, hogy tavaly amikor cseréltük a hűtővizet, az intercooler hűtőtől nem fértünk hozzá a hűtő alján lévő leeresztőcsavarhoz. Ami durva, hogy még csak szemmel sem láttuk. Plusz ehhez az egészhez le kell venni az alsó motorburkolatot, ami szintén nem lenne egyszerű ha csak emelővel emelem a kocsit. ezen problémák miatt próbálok más megoldást találni.

Kabi Elküldve: 2016-11-12 16:42 Termosztát

sziasztok,
úgy tűnik engem is elért a termosztát probléma...gyanús volt, hogy nincs normális fűtésem. Így mivel ma voltam hosszabb autópályás úton, live adatokat nézve kiderült, hogy max 69 fokig megy fel a hőfok. Már utána olvastam, a fő és EGR termosztát cseréjével valószínű megoldódik a probléma. A kérdésem annyi lenne, hogy hogyan tudnám a legkevesebb hűtővízveszteség nélkül kicserélni őket? 1 éve sincs hogy cserélve lett a folyadék. Valahogy le lehet szívni a rendszerből mindenféle speciális eszköz nélkül? az autó alá nem tudok rakni semmi nagy edényt amibe felfogjam a vizet, ha a normál módon akarnám leengedni.

Kabi Elküldve: 2016-10-23 10:38 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
ma kicseréltem a féktárcsákat. Textar-t raktam fel, azonban ugyan úgy megmaradt a 100-120 fölötti fékezésnél a zúgó hang és a kormány rázása. természetesen a kerékagyat megtisztítottam, nem volt rajta semmi lerakódás, ami miatt a tárcsa nem jól kerülne fel a helyére. Valakinek ötlet, hogy mi lehet a probléma?


szerintem inkább két másik dolog lesz.
- lengőkar végén lévő szilentblokk. lehet padon megrángatva sem venni észre. (én így jártam)
- fékmunkahenger be van rágódva, rohadva. vagy az úszónyereg részében keresztbe áll a betét, vagy ott valamelyik csúszka szorul.


ha az úszónyergen a féknyerget érted, akkor azt biztosan mondhatom, hogy ott semmi gond nincs. a csúszkákat megtisztítottam, igaz nem volt rajtuk szennyeződés. a fékbetétek nem koptak ferdén. fékmunkahengert hogyan tudom ellenőrizni? 2 hónapja cseréltem fékolajat (előtte is csinálta ezt a problémát a fék), semmi szennyeződés nem jött ki a régivel. Most ami eszembe jutott, a stabilizátoron (nem a függőleges pálcára gondolok) lévő gumi elfáradása okozat ilyen jelenséget?


szerintem stab rúd nem csinál ilyet.
a fékdugattyút csakúgy tudod megnézni, ha kerék le és pofa ki, dugattyút benyomni. szorul-e, megnézni a kis gumi karmantyú alatt, milyen a dugattyú állapota.
de a lengőkarszilent még mindig ott van, mint lehetséges probléma.


na, az előbb még munkahengert írtál...a fékdugattyúkat megnéztem, amikor leszereltem az egész nyerget. "simán" vissza tudtam tolni a helyére. tehát nem akadt, szépen visszacsúszott. rozsdahalom nem volt rajta. a lengőkarszilentnél meg az lesz a jó,ha az okozza a bajt, hogy eddig csak komplett lengőkart találtam. és ha mégis van csak szilent, akkor azt házilag nem hiszem, hogy ki tudom cserélni és vihetem az "olcsó" német szerelőkhöz


biztos van külön szilentblokk... jah most látom neked jóval másabb a futómű.
itt a képen a 10-es alkatrészre gondolok, de a 15-ös környékén is lehet gond.


igen, közben találtam szilenteket is. de az a baj, lehet pár dolog ami okozhatja a rázkódást és nem akarom a fél futóművet kicserélni a tippelgetésekkel. Most van két 50km-es féktárcsám is, ami fölösleges lett...sajnos nem látok már megoldást, mint elvigyem szerelőhöz...


pedig itt csak tippeket tudsz kapni, senki sem távgyógyász.
már leírtam az esetem, de röviden.
mikor megvettem az autót, akkor kicseréltettem a lengőkar szilenteket, ami neked a 10-esnek felel meg, ha minden igaz. már pontosan nem emlékszem, de max 150km-t mentem az új szilentekkel, mikor jött a műszaki. azt mondta a csóka, hogy lóg a jobbos szilentem. (Febi Bilstein került akkor bele). mondom hogy a bélbe, mikor most lett kicserélve, mielőtt idejöttem. mindegy nem buktatta meg az autót. jelzem, hogy 2 év múlva ugyanoda mentem, ugyanazok csinálták, ugyanaz a korábban szerintük rossz szilent volt benne, mégsem találták most rossznak, kb 10-12ezer km-rel később. pedig direkt rákérdeztem, hogy tutti jó? aztán újabb két év helyben műszaki, kamionos cégnél. ott is kérdeztem mizu a szilentekkel, azt mondta tökéletes. ekkor már 20-24ezer volt a szilentben. nem sokkal ezelőtt ha jól emlékszem előjött a fékezésre remegő kormány. ugye nekem ATE PowerDisc van, és arra mondják hajlamos vetemedni, de én azért normálisan vezetek, stb. kezdtem is parázni, hiszmaga a tárcsa még kopott sem volt igazán.
újabb két év eltelt, megint másik közelben lévő műszakiztató helyre vittem. ekkor már 6 éves szilent volt benne, 30-34ezer km-rel. itt sme láttak semmit, pedig 2x is megrángattatam az autót. de jeleztem, hogy lehet nem lesz jó a szilent, mert olykor rázza a kormányt, de pont a műszakihoz képest egy hétre rá volt megbeszélve a csere, csak ugye le is kellett gyártani a szilentet. igen poliuretán szilent került bele. alig bírták leszedni az először rossznak, majd 3 esetben jónak látott szilentet.
bekerült a poliuretán, és a kormányremegésnek nyoma lett.
szóval lehet nem látszik futómű vizsgálatkor, hogy rossza szilent, közben lehet mégis.

neked annyival másabb, hogy neked elől van az a blokk, nekem meg hátul. és ugye amikor fékezel, akkor az erő a lengőkaron is hátrafelé nyomó erőt fejt ki.
emiatt neked akár lehet a 10,13 és 15-ös is, hogy valami gond van vele.

de tényleg az a legjobb ha elviszed valahova. lehet nem veszik észre, de lehet igen.


ez a távgyógyász dolog teljesen világos. nyilván mindenki csak a tapasztalataiból tud itt tippet adni. nekem is power disk volt/van, és olvastam a vetemedésről meg ugye szerelő is mondta, hogy tárcsa lesz a hiba forrása, ezért vettem újat. persze nem az lett...amúgy nem szeretem sehol sem otthagyni a kocsit, mert vagy megtalálják a hibát vagy nem, meg vagy kicserélik az alkatrészt vagy nem - átverhetnek mindenhol. szeretem megoldani saját magamnak a dolgokat és nem is félek egy kis szerelgetéstől.
Még megnézem a szilenteket, gömbfejeket ma délután (meg lehet visszarakom a régi féktárcsákat is - még alig vannak megkopva), aztán majd felkeresek itteni műhelyeket. minden esetre köszi a tanácsokat!

Kabi Elküldve: 2016-10-23 10:02 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
ma kicseréltem a féktárcsákat. Textar-t raktam fel, azonban ugyan úgy megmaradt a 100-120 fölötti fékezésnél a zúgó hang és a kormány rázása. természetesen a kerékagyat megtisztítottam, nem volt rajta semmi lerakódás, ami miatt a tárcsa nem jól kerülne fel a helyére. Valakinek ötlet, hogy mi lehet a probléma?


szerintem inkább két másik dolog lesz.
- lengőkar végén lévő szilentblokk. lehet padon megrángatva sem venni észre. (én így jártam)
- fékmunkahenger be van rágódva, rohadva. vagy az úszónyereg részében keresztbe áll a betét, vagy ott valamelyik csúszka szorul.


ha az úszónyergen a féknyerget érted, akkor azt biztosan mondhatom, hogy ott semmi gond nincs. a csúszkákat megtisztítottam, igaz nem volt rajtuk szennyeződés. a fékbetétek nem koptak ferdén. fékmunkahengert hogyan tudom ellenőrizni? 2 hónapja cseréltem fékolajat (előtte is csinálta ezt a problémát a fék), semmi szennyeződés nem jött ki a régivel. Most ami eszembe jutott, a stabilizátoron (nem a függőleges pálcára gondolok) lévő gumi elfáradása okozat ilyen jelenséget?


szerintem stab rúd nem csinál ilyet.
a fékdugattyút csakúgy tudod megnézni, ha kerék le és pofa ki, dugattyút benyomni. szorul-e, megnézni a kis gumi karmantyú alatt, milyen a dugattyú állapota.
de a lengőkarszilent még mindig ott van, mint lehetséges probléma.


na, az előbb még munkahengert írtál...a fékdugattyúkat megnéztem, amikor leszereltem az egész nyerget. "simán" vissza tudtam tolni a helyére. tehát nem akadt, szépen visszacsúszott. rozsdahalom nem volt rajta. a lengőkarszilentnél meg az lesz a jó,ha az okozza a bajt, hogy eddig csak komplett lengőkart találtam. és ha mégis van csak szilent, akkor azt házilag nem hiszem, hogy ki tudom cserélni és vihetem az "olcsó" német szerelőkhöz


biztos van külön szilentblokk... jah most látom neked jóval másabb a futómű.
itt a képen a 10-es alkatrészre gondolok, de a 15-ös környékén is lehet gond.


igen, közben találtam szilenteket is. de az a baj, lehet pár dolog ami okozhatja a rázkódást és nem akarom a fél futóművet kicserélni a tippelgetésekkel. Most van két 50km-es féktárcsám is, ami fölösleges lett...sajnos nem látok már megoldást, mint elvigyem szerelőhöz...

Kabi Elküldve: 2016-10-23 09:48 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
ma kicseréltem a féktárcsákat. Textar-t raktam fel, azonban ugyan úgy megmaradt a 100-120 fölötti fékezésnél a zúgó hang és a kormány rázása. természetesen a kerékagyat megtisztítottam, nem volt rajta semmi lerakódás, ami miatt a tárcsa nem jól kerülne fel a helyére. Valakinek ötlet, hogy mi lehet a probléma?


szerintem inkább két másik dolog lesz.
- lengőkar végén lévő szilentblokk. lehet padon megrángatva sem venni észre. (én így jártam)
- fékmunkahenger be van rágódva, rohadva. vagy az úszónyereg részében keresztbe áll a betét, vagy ott valamelyik csúszka szorul.


ha az úszónyergen a féknyerget érted, akkor azt biztosan mondhatom, hogy ott semmi gond nincs. a csúszkákat megtisztítottam, igaz nem volt rajtuk szennyeződés. a fékbetétek nem koptak ferdén. fékmunkahengert hogyan tudom ellenőrizni? 2 hónapja cseréltem fékolajat (előtte is csinálta ezt a problémát a fék), semmi szennyeződés nem jött ki a régivel. Most ami eszembe jutott, a stabilizátoron (nem a függőleges pálcára gondolok) lévő gumi elfáradása okozat ilyen jelenséget?


szerintem stab rúd nem csinál ilyet.
a fékdugattyút csakúgy tudod megnézni, ha kerék le és pofa ki, dugattyút benyomni. szorul-e, megnézni a kis gumi karmantyú alatt, milyen a dugattyú állapota.
de a lengőkarszilent még mindig ott van, mint lehetséges probléma.


na, az előbb még munkahengert írtál...a fékdugattyúkat megnéztem, amikor leszereltem az egész nyerget. "simán" vissza tudtam tolni a helyére. tehát nem akadt, szépen visszacsúszott. rozsdahalom nem volt rajta. a lengőkarszilentnél meg az lesz a jó,ha az okozza a bajt, hogy eddig csak komplett lengőkart találtam. és ha mégis van csak szilent, akkor azt házilag nem hiszem, hogy ki tudom cserélni és vihetem az "olcsó" német szerelőkhöz

Kabi Elküldve: 2016-10-23 09:10 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
Kabi írta:
ma kicseréltem a féktárcsákat. Textar-t raktam fel, azonban ugyan úgy megmaradt a 100-120 fölötti fékezésnél a zúgó hang és a kormány rázása. természetesen a kerékagyat megtisztítottam, nem volt rajta semmi lerakódás, ami miatt a tárcsa nem jól kerülne fel a helyére. Valakinek ötlet, hogy mi lehet a probléma?


szerintem inkább két másik dolog lesz.
- lengőkar végén lévő szilentblokk. lehet padon megrángatva sem venni észre. (én így jártam)
- fékmunkahenger be van rágódva, rohadva. vagy az úszónyereg részében keresztbe áll a betét, vagy ott valamelyik csúszka szorul.


ha az úszónyergen a féknyerget érted, akkor azt biztosan mondhatom, hogy ott semmi gond nincs. a csúszkákat megtisztítottam, igaz nem volt rajtuk szennyeződés. a fékbetétek nem koptak ferdén. fékmunkahengert hogyan tudom ellenőrizni? 2 hónapja cseréltem fékolajat (előtte is csinálta ezt a problémát a fék), semmi szennyeződés nem jött ki a régivel. Most ami eszembe jutott, a stabilizátoron (nem a függőleges pálcára gondolok) lévő gumi elfáradása okozat ilyen jelenséget?

Kabi Elküldve: 2016-10-22 19:58 Féktárcsa és fékbetét

elgeri írta:
hil írta:
jamborj írta:
b_imi írta:
Kabi írta: sziasztok
100km/h fölötti fékezésnél rázkódik a kormány és hangos a bal eleje. Megnézettem szerelővel, szerinte a féktárcsa szar (csapágy szerintem sem lehet, mert csak fékezésnél hallatszik hang + a lengőkart is megnézték). Ate powerdisc 2 éves. Telefonáltam pár helyre, hogy vállalják-e a felszabályozását, de nem vállalták sehol. Úgy döntöttem így veszek másikat, de nem akarok ATE-t újra, mert olvastam, hogy hajlamos a deformálódásra. Kérdésem az lenne, mit ajánlanátok helyette? Csak a tárcsát cserélném, a betétekben (ATE ceramic) még van 35e km a computer szerint.


Gyárit betéttel együtt. Az nem fog rázkódni.


Ate a gyári? Ki a beszállító?

ATE, Jurid tudomásom szerint)



Én egyszer hallottam egy olyat, hogy a tárcsákat maga a BMW gyártja, nem külső beszállítótól van. Ezért is esküsznek sokan a GYÁRI tárcsákra.

De lehet hogy ez nettó baromság, nem tudom


ma kicseréltem a féktárcsákat. Textar-t raktam fel, azonban ugyan úgy megmaradt a 100-120 fölötti fékezésnél a zúgó hang és a kormány rázása. természetesen a kerékagyat megtisztítottam, nem volt rajta semmi lerakódás, ami miatt a tárcsa nem jól kerülne fel a helyére. Valakinek ötlet, hogy mi lehet a probléma?

Kabi Elküldve: 2016-10-18 15:11 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
Kabi írta: sziasztok
a hétvégén cseréltem ki a hosszbordás szíjat (Contitech), a feszítőkart görgővel (INA), a vezetőgörgőt (INA) és a szervó elasztikus szíjat(ebből is bár Contit rendeltem, de Dayco-t küldtek...online vásárlás csodája...).
A csere óta azonban indításkor egy pici nyikkanást hallok. azt még nem tudtam megfigyelni melyik szíj csinálja, de nem örülök. Ez normális új szíjaknál? Csak mert nem gondolnám


én kb. megmondom, hogy Dayco csinálta.
nem szabad lett volna átvenni, meg feltenni. hanem jelezni nekik, és küldtek volna másikat, azt meg visszaviszik. így szokás.


valahogy sejtettem, hogy az lesz a ludas. de nem volt időm variálni. pénteken este cseréltem ki őket, szombaton délelőtt már jöttem vissza münchenbe. most már így marad. Vagy elmúlik vagy ha rosszabb lesz és nagyon zavar, akkor kidobom a szemétbe és veszek Contit. kösz a választ!

Kabi Elküldve: 2016-10-18 14:49 Mi lehet a baj?

sziasztok
a hétvégén cseréltem ki a hosszbordás szíjat (Contitech), a feszítőkart görgővel (INA), a vezetőgörgőt (INA) és a szervó elasztikus szíjat(ebből is bár Contit rendeltem, de Dayco-t küldtek...online vásárlás csodája...).
A csere óta azonban indításkor egy pici nyikkanást hallok. azt még nem tudtam megfigyelni melyik szíj csinálja, de nem örülök. Ez normális új szíjaknál? Csak mert nem gondolnám

Kabi Elküldve: 2016-10-16 08:56 Féktárcsa és fékbetét

sziasztok
100km/h fölötti fékezésnél rázkódik a kormány és hangos a bal eleje. Megnézettem szerelővel, szerinte a féktárcsa szar (csapágy szerintem sem lehet, mert csak fékezésnél hallatszik hang + a lengőkart is megnézték). Ate powerdisc 2 éves. Telefonáltam pár helyre, hogy vállalják-e a felszabályozását, de nem vállalták sehol. Úgy döntöttem így veszek másikat, de nem akarok ATE-t újra, mert olvastam, hogy hajlamos a deformálódásra. Kérdésem az lenne, mit ajánlanátok helyette? Csak a tárcsát cserélném, a betétekben (ATE ceramic) még van 35e km a computer szerint.