Krapulax6 fórum hozzászólásai

Krapulax6 Elküldve: 2016-01-10 15:36 Izzítás vezérlõ

YELLOW írta:
Tano írta: Ezt már korábban is leírtam én is, de belinkelem a gyári leírást:

Function
The required heating output is determined by the DDE control unit on the basis of the following operational parameters:
•Coolant temperature
•Vehicle voltage
Two other operational parameters determine the point at which glowplug function is activated and deactivated:
•Engine speed
•Injection volume
The DDE control unit transmits the heating request to the glowplug control unit via the bit serial data interface. The glowplug control unit puts the request into effect by activating the glowplugs by means of a pulse-width modulated signal. In addition, the glowplug control unit sends diagnostic and status information back to the DDE control unit.
En ahhoz a reszehez szolnek hozza,hogy ahogy irtad 1,6-sec ig izzit 0fokon...akkor 12v-ot kapcsol ra a vezerlo?
Preheating
At coolant temperatures below 25°C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25°C.
Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0°C.

After-heating
At coolant temperatures below 30°C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics.

Start preheating
Start preheating takes place for approx. 10 seconds if after the preheating time has elapsed the engine is not started and the ignition remain on.


köszi! de vajon jól értem?

- az izzítógyertya teljítményét DDE vezérli, a hűtőfolyadék és az akkumulétor fesz. alapján.
- viszont utána az van, hogy motorfordulat és a porlasztott üzemanyag emnnyiségtól függ, hogy aktív-e. (vagy ez csak menet közben érvényes?)
- tehát ha jól értem, akkor a hűtővíz +25°C és -25°C között van 0,5 és 2,7sec izzítás, ez azt jelenti, hogy kb 0°C-nál 1,6 sec az izzítás.
- de utána azt írja, hogy csak akkor aktív, ha 0°C alá megy. (???)
- aztán ha mégsem indulna be (30°C-os hűtőközeg alatt), de a gyújtást nem veszi le az emberke, akkor 10sec-ig is izzít.
nem vagyok túl nagy angolos (sem), jól értem? bár nem éppen világos.


Krapulax6 Elküldve: 2016-01-10 15:33 Izzítás vezérlõ

YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta: érdeklődnék, mert érdekel a dolog. akár rá is googlizhatok, de most konkrétan a BMW érdekel. mindjárt kiderül, hogy miért.

korábban olvastam, már nem is tudom, hogy hol, hogy sokan nem tudják (köztük én sem tudtam), hogy kb. 5°C alatt van valójában izzítás, addig nincs rá szükség, legalábbis a korszerűbb dízeleknél.
akkor az izzítás vezérlő, vezérel külső hőfokszenzor alapján is? tehát akkor figyeli a külső hömérsékletet (vagy vízhőfokot) és az alapján határozza meg, hogy maga az izzítás hány sec-ig tartson?


mostanában láttam elég sokszor volt téma az izzítógyertya, és maga az izzításvezérlő reléje is, hogy ha valóban hőfok alapján is van vezérlés, akkor akár azzal a szenzorral is lehet probléma, ha indítási gond van. vagy rosszul gondolom?


Logikus amit irsz... De ha hibas lenne a homerseklet jelado akkor a bc-n is mas homersekletet mutatna mint valojaban.a jo regi higanyos homero vs bc-m kozott kb fel-1 fok kulonbseget mutatott.



ezért íram zárójelben, hogy lehet vízhőfok alapján. mert ha mondjuk van állófűtés, és az üzemel indítás előtt, akkor valószínű nem is kell izzítania, így feleslegesen nem izzít rá. amúgy pont a videód alapján kezdtem el agyalni, hogy azért elég sok sec kell amíg el kezd úgy igazán izzani. aztán mondom a vezérlő valamivel csak szabályozza a izzítgyertyát, menniy ideig és mondjuk mekorra "erővel" izzítson.

Hat passz... A videom 5v-ot kapcsoltam ra...12v-on kb 2sec es izzik vegig.

Krapulax6 Elküldve: 2016-01-10 15:28 Ültetés

Sziasztok..elol -40 hatul nem tudom....-35,-30 mm-el szeretnek ulteni.
Nem szeretnek raketa kulsot es azt sem ,hogy tulzottan ek alak legyen.
Mekkorat tegyek hatra?
Nyari felnim 8x18 coll et38.
Illetve itt mar kell cserelnem elol a kutyacsontot?(20D touring,46)

Krapulax6 Elküldve: 2016-01-10 14:30 Izzítás vezérlõ

YELLOW írta: érdeklődnék, mert érdekel a dolog. akár rá is googlizhatok, de most konkrétan a BMW érdekel. mindjárt kiderül, hogy miért.

korábban olvastam, már nem is tudom, hogy hol, hogy sokan nem tudják (köztük én sem tudtam), hogy kb. 5°C alatt van valójában izzítás, addig nincs rá szükség, legalábbis a korszerűbb dízeleknél.
akkor az izzítás vezérlő, vezérel külső hőfokszenzor alapján is? tehát akkor figyeli a külső hömérsékletet (vagy vízhőfokot) és az alapján határozza meg, hogy maga az izzítás hány sec-ig tartson?


mostanában láttam elég sokszor volt téma az izzítógyertya, és maga az izzításvezérlő reléje is, hogy ha valóban hőfok alapján is van vezérlés, akkor akár azzal a szenzorral is lehet probléma, ha indítási gond van. vagy rosszul gondolom?


Logikus amit irsz... De ha hibas lenne a homerseklet jelado akkor a bc-n is mas homersekletet mutatna mint valojaban.a jo regi higanyos homero vs bc-m kozott kb fel-1 fok kulonbseget mutatott.

Krapulax6 Elküldve: 2016-01-08 19:50 izzítógyertya

Tano írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok...
Tulesett az auto negy izzitogyertya es vezerlo cseren..
A kivett gyertyakon 3ohm koruli ertekeket mertem.
Mi a kulonbseg az 5v es a 11v-s gyertyak kozott?
A kicserelt gyertya 5v-os volt...
11v-os Beru kerult a helyere.
Csinaltam egy videot a regirol 5v-on:
http://youtu.be/yi5PqB66SHE
Szerintem ez eleg gyenge...
12v-on kb ket mp alatt fulra izzott fel.


A TIS-ben megtalálod a paramétereit.


Megneztem... A tablazat alapjan a gyertyak jonak tunnek leszamitva a muszerem tureset...

Krapulax6 Elküldve: 2016-01-08 19:29 izzítógyertya

Sziasztok...
Tulesett az auto negy izzitogyertya es vezerlo cseren..
A kivett gyertyakon 3ohm koruli ertekeket mertem.
Mi a kulonbseg az 5v es a 11v-s gyertyak kozott?
A kicserelt gyertya 5v-os volt...
11v-os Beru kerult a helyere.
Csinaltam egy videot a regirol 5v-on:
http://youtu.be/yi5PqB66SHE
Szerintem ez eleg gyenge...
12v-on kb ket mp alatt fulra izzott fel.

Krapulax6 Elküldve: 2016-01-03 13:56 Hűtővíz..:S

Kabi írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.
Ma megmérettem a fagyállót és -50 fok körüli... Azt mondta a benzinkutas srác.
Olvastam lentebb,hogy 30-35 foknál felesleges a koncentráltabb.
Okozhat-e valamilyen problémát?


nem olvastam még róla, de nem túl célszerű töményen szerintem.
a kérdés, hogy a -72 fokos lett belerakva, aztán korábban deszt. vízzel lett után töltögetve azért hígult? vagy jól mérte egyáltalán a srác?
én azt mondanám, hogy valószínű csökkenhet a szint, ha kell utántölteni, akkor deszt. vizet csak. vagy a kiegyenlítőből leszívod, aztán deszt. vizet raksz bele. csak utána járasd meg, hogy összekeveredjen, és ne fagyjon a tartályba.


Holnap megméretem egy másik kúton is.
Azt nem tudni,hogy mi lett beletéve.
Tavasszal fék,váltó,difiolaj cserét tervezek aztán lehet,hogy cseréltetem ezt is...


az én autómban lévő is -50 fokot mutatott mikor megmértük. De olvastam azt is, hogy attól még elöregedhet a hűtőfolyadék is. Ezért döntöttem úgy, hogy lecserélem az olajcserével egyidejűleg, mivel azt nem tudtam, hogy előtte volt-e már cserélve. Castrol Radicool NF került bele, 50%-ban keverve, így lett -35 fok körüli.



Szerintem lecsereltetem en is..
Koszonom.

Krapulax6 Elküldve: 2016-01-03 13:00 Hűtővíz..:S

YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.
Ma megmérettem a fagyállót és -50 fok körüli... Azt mondta a benzinkutas srác.
Olvastam lentebb,hogy 30-35 foknál felesleges a koncentráltabb.
Okozhat-e valamilyen problémát?


nem olvastam még róla, de nem túl célszerű töményen szerintem.
a kérdés, hogy a -72 fokos lett belerakva, aztán korábban deszt. vízzel lett után töltögetve azért hígult? vagy jól mérte egyáltalán a srác?
én azt mondanám, hogy valószínű csökkenhet a szint, ha kell utántölteni, akkor deszt. vizet csak. vagy a kiegyenlítőből leszívod, aztán deszt. vizet raksz bele. csak utána járasd meg, hogy összekeveredjen, és ne fagyjon a tartályba.


Holnap megméretem egy másik kúton is.
Azt nem tudni,hogy mi lett beletéve.
Tavasszal fék,váltó,difiolaj cserét tervezek aztán lehet,hogy cseréltetem ezt is...

Krapulax6 Elküldve: 2016-01-03 12:47 Hűtővíz..:S

Sziasztok.
Ma megmérettem a fagyállót és -50 fok körüli... Azt mondta a benzinkutas srác.
Olvastam lentebb,hogy 30-35 foknál felesleges a koncentráltabb.
Okozhat-e valamilyen problémát?

Krapulax6 Elküldve: 2016-01-01 17:30 Izzítás vezérlõ

laszlo0918 írta:
Krapulax6 írta: Buek mindenkinek!!!
Van olyan illeto Borsodban aki tudna nekem segiteni az izzitas kerdesben?
Volt diagon nyaron a Kocsi es izzitasvezerlo hibat dobott...
Most allt 48 orat es kint a minusz 5-10-ben es eleg kehesen indult.
E46 320d 110kw 2002...Olvastam ,visszabb ,hogy ebben alulrol konyebb megkozeliteni a vezerlot,viszont en a gyertyakat mernem ki eloszor ha tudnam hol van es hogy nez ki...
Holnap meglesem a kesztyutarto bizti tabla mogott levo biztiket,hatha csak az van kimenve.


A gyertyákhoz sajna le kell venned a szívósort.A vezérlő alulról hozzá férhető az önindító mellett van az autóban ülve bal oldalt.Az enyém is rossz volt de még rossznak írta az összes izzítót is pluszba megjavítottam az izzításvezérlőt sikerült is itt az oldalon van fent pár kép meg kis leírás hogy kell.Utána már csak egy izzítót írt kicseréltem és kész ha van kérdésed írj privát üzenetet üdv Laci



Megnezem... Koszonom szepen.

Krapulax6 Elküldve: 2016-01-01 16:26 Izzítás vezérlõ

Buek mindenkinek!!!
Van olyan illeto Borsodban aki tudna nekem segiteni az izzitas kerdesben?
Volt diagon nyaron a Kocsi es izzitasvezerlo hibat dobott...
Most allt 48 orat es kint a minusz 5-10-ben es eleg kehesen indult.
E46 320d 110kw 2002...Olvastam ,visszabb ,hogy ebben alulrol konyebb megkozeliteni a vezerlot,viszont en a gyertyakat mernem ki eloszor ha tudnam hol van es hogy nez ki...
Holnap meglesem a kesztyutarto bizti tabla mogott levo biztiket,hatha csak az van kimenve.

Krapulax6 Elküldve: 2015-12-05 13:37 Lámpabúra polírozás

YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.
Erre az utangyartott faceiftes 15ezres lampaburara erdemes kiverni a penzt?
Valaki cserelt ilyenre?
Az enyem oldalt meg van repedve... Meg karcos is mar.
Viszont nem parasodik meg.


ha cseréled csak tél után tedd szerintem és ha evszel újat, akkor érdemes rá fóliát huzatni szerintem.


Foliara en is gondoltam...
Viszont az erdekelne,hogy mennyire illeszkedik ,parasodas stb...
Na meg hogy nem-e szorja szanaszet a fenyt?

Krapulax6 Elküldve: 2015-12-05 13:09 Lámpabúra polírozás

Sziasztok.
Erre az utangyartott faceiftes 15ezres lampaburara erdemes kiverni a penzt?
Valaki cserelt ilyenre?
Az enyem oldalt meg van repedve... Meg karcos is mar.
Viszont nem parasodik meg.

Krapulax6 Elküldve: 2015-11-25 23:09 Felni csere

YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
Pocses írta:
Krapulax6 írta: Jo reggelt!
Egy bbs cf 014 et szemeltem ki nyarra.
Kerdesem az lenne,hogy honnan tudom felismerni,hogy replica vagy eredeti?


A felni belső oldalán középen a csavarlyukak mellet találod az összes infót ET szám stb itt keresd a gyári logo-t is.


Ennel a kullokre van nyomatva es a logot nem is latom...
http://kepfeltoltes.hu/151125/...es.hu_.jpg
Akkor ez masolat lenne?


így van ez replica. vagy szériaszámnak kell lenni, vagy BMW logo-nak, vagy BMW feliratnak legalább. az, hogy a küllőben van, az nem jelent semmit. ahova van hely oda kerül.


Lefotoztam... Errol lenne szo.se bmw felirat sem made in germany...
http://kepfeltoltes.hu/view/15...es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/15...es.hu_.jpg
Akkor ez is hamis?


közben rájöttem f@szságot írtam valamiért elfelejtettem, hogy BBS-ről van szó, BMW felnire gondoltam. tehát amit írtam arra igaz.
van ott a felniben egy hosszabb számsor. ha az a BBS gyári száma, akkor eredeti lehet. mivel benne van az ötvözet anyag jelölése így azt mondanám eredeti. biztos van itt BBS fanatikus, majd megmondja a tuttit.



Ertem...
Itt egy kep szembol ill. A gyartasi datum :
http://kepfeltoltes.hu/view/15...es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/15...es.hu_.jpg


előlről ott van benne a BBS felirat. eredeti ez.



Viszont h germany vagy made in Ibrany az nincs sehol..holnap begurulok egy gumishoz hatha okosabbak mint en.

Krapulax6 Elküldve: 2015-11-25 22:37 Felni csere

YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
Pocses írta:
Krapulax6 írta: Jo reggelt!
Egy bbs cf 014 et szemeltem ki nyarra.
Kerdesem az lenne,hogy honnan tudom felismerni,hogy replica vagy eredeti?


A felni belső oldalán középen a csavarlyukak mellet találod az összes infót ET szám stb itt keresd a gyári logo-t is.


Ennel a kullokre van nyomatva es a logot nem is latom...
http://kepfeltoltes.hu/151125/...es.hu_.jpg
Akkor ez masolat lenne?


így van ez replica. vagy szériaszámnak kell lenni, vagy BMW logo-nak, vagy BMW feliratnak legalább. az, hogy a küllőben van, az nem jelent semmit. ahova van hely oda kerül.


Lefotoztam... Errol lenne szo.se bmw felirat sem made in germany...
http://kepfeltoltes.hu/view/15...es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/15...es.hu_.jpg
Akkor ez is hamis?


közben rájöttem f@szságot írtam valamiért elfelejtettem, hogy BBS-ről van szó, BMW felnire gondoltam. tehát amit írtam arra igaz.
van ott a felniben egy hosszabb számsor. ha az a BBS gyári száma, akkor eredeti lehet. mivel benne van az ötvözet anyag jelölése így azt mondanám eredeti. biztos van itt BBS fanatikus, majd megmondja a tuttit.



Ertem...
Itt egy kep szembol ill. A gyartasi datum :
http://kepfeltoltes.hu/view/15...es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/15...es.hu_.jpg