Levimester fórum hozzászólásai
« előző12következő »

Levimester Elküldve: 2015-04-30 09:02 Differenciálmû

YELLOW írta:
Tano írta:
Levimester írta: Köszönöm szépen a gyors választ!
Még annyit kérdeznék, hogy ezek alapján a váltók ugyanazok szerinted is?
(áttét szempontból)

Saját:
http://de.bmwfans.info/parts-c...ion_s5d_g/

Donor:
http://de.bmwfans.info/parts-c...ion_s5d_g/


Igen, ugyanaz van mindkettőben, cikkszám is megegyezik.


ezért tűnik lomhának az 1.6-os. az 1.8-as meg jobbnak. viszont mivel az 1.6 gyengébb, tehát elmegy az erő, így az 1.8-as diffivel valószínű legalább egy 20-assal kevesebb lesz a végsebesség, a fogyasztás meg nagyobb lesz. erre vannak számítások.


Köszönöm szépen a válaszokat!
Értem, annyit tennék hozzá, hogy mindkét motor 1.9 8V
Úgy tudom, a 118 lovasban az ECU más kicsit, meg pár dolog a blokknál, ha jól emlékszem szívó oldalon. 130 fölött sose járok

Levimester Elküldve: 2015-04-29 22:41 Differenciálmû

YELLOW írta:
Levimester írta: Sziasztok!
Diffi csere előtt állok és a következőre gondoltam:

Saját: 99-es M43 105 lovas diffi áttétel: 3,23
Donor: 2000-es M43 118 lovas diffi áttétel: 3,38

Visszaolvastam a témában, de nem igazán világos.
(a donor diffi-vel rosszabb lenne a gyorsulás?)
Várhatok számottevő változást?

Előre is köszi a válaszokat!


jobb lesz a gyorsulás, a végsebesség kevesebb. ha váltasz donorra. viszont függ a váltó áttételezése. nem egyszerű, mert akár az is előfordulhat, hogy autólyás tempónál lesz a végsebesség.


Köszönöm szépen a gyors választ!
Még annyit kérdeznék, hogy ezek alapján a váltók ugyanazok szerinted is?
(áttét szempontból)

Saját:
http://de.bmwfans.info/parts-c...ion_s5d_g/

Donor:
http://de.bmwfans.info/parts-c...ion_s5d_g/

Levimester Elküldve: 2015-04-29 21:42 Differenciálmû

Sziasztok!
Diffi csere előtt állok és a következőre gondoltam:

Saját: 99-es M43 105 lovas diffi áttétel: 3,23
Donor: 2000-es M43 118 lovas diffi áttétel: 3,38

Visszaolvastam a témában, de nem igazán világos.
(a donor diffi-vel rosszabb lenne a gyorsulás?)
Várhatok számottevő változást?

Előre is köszi a válaszokat!

Levimester Elküldve: 2015-01-15 15:16 bc

siposattila írta: SZiasztok.Irányjelző kapcsolót csere után kell tanitani?A BC nem müködik.ha kell hogyan?SEGITSETEK!!E46 320I 1999



Hello, fel kell programozni, vidd el szakihoz 10 perces dolog.

Levimester Elküldve: 2015-01-15 09:55 kettõstömegü lendkerék

herrderek írta: Sziasztok!

Tud valaki nekem segíteni abban, hogy a 2001es 170le 320i ben van-e kettőstömegü lendkerék?

A válaszokat előre is köszönöm!



Szia, van benne.

Levimester Elküldve: 2015-01-09 22:00 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
DrManna írta: Sziasztok! Szeretném a segítségeteket/véleményeket kérni: tavaly nyáron vettem az autómat külföldről, használtan. Eddig minden rendben volt vele, több szerelő is átnézte már és nem talált azonnali orvoslásra szoroló problémát. Egy ideje azonban arra lettem figyelmes, hogy egyrészt a váltó induláskor nagyon nehezen veszi be az 1-est és a 2-est (nagyon erősen kell betolni), másrészt a kuplunk a felengedéskor -szintén ezekben a sebességekben- sziszegő hangot ad. Ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor a busz légfékje "kifújja a levegőt". Mi lehet ez és vajon összefügg-e a két furcsaság? Vagy csak fázik a kicsikém? Köszönöm!


enyém is ilyen, igaz csak hidegben és mióta lecseréltem a gyári váltóolajat.
a sziszegés nem tudom milyen mértékű neked, de nekem 1-sbe van egy pici, de nem mindig hallom és elég tompa a hang.


Nálam is mióta bejött a hidegebb idő, 1-2-est nehezebben veszi, váltóolaj cserélve volt, még tavasszal, ha bemelegszik a gép akkor már jól kapcsolható. Valaki nem tudja, hogy ennek köze lehet-e a váltóstiftnek vagy valami hasonlónak?

Levimester Elküldve: 2015-01-08 16:00 Megvegyem? Vegyek ilyet?

szakimaci írta: Sziasztok!

Új vagyok itt, és még BMW-m sincs. Nyáron szeretném megvenni az elsőt, amihez segítséget szeretnék kérni. A kiszemeltem egy E46 318i lenne. A keret kb.: 1,5 millió.
1. Ebből az összegből lehet-e már jót venni?
2. Mikre kell odafigyelni vásárláskor?
3. Ennek is megvan a 320d pillangószelep hibája?
4. Mennyire megbízható, vagy melyik évjárat vagy motor ajánlott?
Sajnos nincs időm végigolvasni a fórumot, ezért elnézést kérek ha már pár kérdésre válaszoltatok.

Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget!


1. Lehet, de vigyél olyat aki ismeri a típust.
2. Vidd el egy átvizsgálásra, futómű főleg ( ne kopogjon mint állat, lengőkarok), hibakódot olvastass.
3. Az csak a dízeleknél.
4. Ha nem facelift akkor 118 Le-set, M43 motorcsalád, nagyon megbízható, ha teheted 2000.05-utánit, ha facelift ott valvetronic miatt több hibalehetőség merülhet fel, ott az 1.8-as 116 Le a 2.0 143 Le, ezek is 4 hengeresek.

Levimester Elküldve: 2014-11-19 21:16 Autóvásárlás

wassabika írta: Hello BMW-T szeretnék vásárolni egy 318i 2000-2002 es év járatút mire kell figyelni vásárlásnál ? és persze véleményeket is kérnék hogymilyen a 318i első bmw-m lesz


Hali, ha küldesz egy emailt, elküldök egy segédletet, abban a fő dolgok benne vannak,mire kell figyelni autóvásárlásnál, de az a lényeg hogy vigyél olyat aki már látott párat, meg te is legalább 2-3-at próbálj ki, hogy tudj összehasonlítani. A 118 lovas 1-9-es, normális használatra teljesen elég,(nekem 105 lovas van, de normálisan hajtva elég) a facelift után meg 116 lovas 1.8-as kb ugyanez, motor egy fokkal bonyolultabb, ha teheted 2000-es évjárat közepétől- vagy ha belefér akkor facelift, motorokkal-váltókkal nem szokott gond lenni, a 118 lovas egyszerűbb, kevesebb lehet a gond vele. Futóműre időszakonként kell költeni, nézzétek meg mennyire újak a stabilizátorpálcák, lengőkarok, szilentek. Kormányművet nézzétek át,rosszabb úton ne kopogjon a futómű, mint állat, váltáskor ne legyen huppanó, döbbenő, klattyanó hang. A lényeg szerelőt vigyél!
De ha linkelsz ide HAHU-ról biztos a többiek is segítenek majd.

Levimester Elküldve: 2014-11-08 11:07 Kuplung__

halihoooo írta: Sziasztok!
Kuplung cserén gondolkozom,nézegettem a lehetőségeket. (sach/luk)
Nekem laikusként a sach szimpatikusabb.Viszont valaki azt mondta,hogy az sem mindegy,hogy a kettős tömegű lendkerék milyen.(sach vagy luk állítólag mindkettővel szerelték)Viszont lendkereket nem szeretnék cserélni.
Azt szeretném tudni,hogy ez valóban számít-e? Az illető ugyanis azt mondta,hogy előfordulhat,hogy a két márka nem kompatibilis. (nem igazán tudom elképzelni)
99-es 318i-ről van szó 118LE
Előre is köszönöm a segítséget.


Hello!
A te motorodban nincs kettős tömegű lendkerék, csak 6 hengereseknél, alváz szám alapján vagy vin kód alapján ( alvázszám utolsó 7 karaktere)-ből meg tudják nézni a boltokban.
Mindkettő jó minőség. Ha keverni nem akarod, akkor érdemes komplett szettet választani.

Levimester Elküldve: 2014-10-29 17:21 320d Motor

toki24 írta:
bmw320d4 írta:
toki24 írta: Hali

Most lesz vizpumpa csere a kocsin, és szeretném kérdezni hogy a kis 20D-be milyen fagyálló való illetve hány liter?!

értem ezalatt,hogy nyilván nem tescos zöld lötyit akarok hütöfoyladéknak hanem honnan lehet beszerkálni az eredetit ami bele való illetve na értitek..

köszi!


Gyári, -38 fokosra keverve.


Köszi! akkor -38 fok zsir, már csak az a kérdésem honnan lehet beszerványolni gyárit?! bmw-be menjek be vagy ?! meg hány liter kell 5,5 körül? köszi!


320d-be 7 liter kell

Levimester Elküldve: 2014-10-20 22:15 Motorolaj

hld írta: Hello,

110e km-es 23d-be (dupla turbó, dpf-el), castrol 5w30 vagy 5w40? Mindkettőt ajánlja a kézikönyv. Illetve Castrolból is van legalább jópár fajta (Magnatec, Magnatec Diesel, Edge FST, Edge Titanium FST, Edge Titanium FST Turbo Diesel) mindegy hogy melyiK?

Olajszűrőt minden olajcserénél, levegő és pollenszűrőt minden 2-3-nál olajcserélnél, gázolajszűrőt 3-4-nél elég? Fékolaj pedig 2évente?! Valamit kihagytam?

15.000 km intervallum mellett.

Jó a teóriám?

Köszi a válaszokat!


Hello!
Olajhoz nem tudok hozzászólni, nagyot nem hibázol, ha olyat választasz amit a kézikönyv ír, levegőszűrőt-pollenszűrőt évente 1x javasolt minimum, fékolaj 2 év, gázolajszűrőt dízeles valaki megmondja, de nem érdemes sokáig húzni szerintem.
Kartelgáz szűrőt is ajánlott cserélni/ellenőrizni, okozhat gondot azt olvastam.

Levimester Elküldve: 2014-10-15 14:06 Motor-váltó

Igor1885 írta:
Ocsi0621 írta:
Igor1885 írta: Sziasztok. Uj vagyok a forumon ès a BMW tulajodonos között is 1 hete vàsàroltam egy 320i coupe-t. M54 motorkòdù, 2001 èv vègi. Lecserèltettem az oljat benne, biztos, ami biztos alapon. Semmi bajàt nem èrzekelni, de èrdeklödnèk, hogy kell e valamire figyelni, eszi-e az olajat, ès minden èpítö jellegü hozzàszòlàst èrtèkelnèk. Köszönöm.

U.i. Bocsànat az èkezetekèrt, de sok hosszù èkezet hiànyzik a telomròl


Szia!
Én is új vagyok itt,nemrég regisztráltam erre az oldalra!Én is nemrég vásároltam egy e46 320i-t és rögtön cseréltem olajat.Már kb 3-4 ezer km mentem vele,de meglepetésemre nem eszi az olajat! Pont ott áll a szint ahol feltöltöttem!Régebben több bömösöm is volt és mindegyik csipegette az olajat!Tehát az olajszintet és a vízet időnként nézd és ha rendben van,kimegy a világból! !Még ami az e46 sorozathibája,hogy a hátsó felfüggesztés a kasztnihoz gyenge!Rengeteg e46 ot visszarendeltek és megerősítették!Az enyém az alváz anyagával van megerősítve,úgyhogy bírja! Mondjuk ez a probléma csak a nagyobb motorosoknál jelentkezik 325i,330i
Nem hinném hogy a 170 le széttekerné!
Üdv: Öcsi


Köszönöm az infot Voltam vele állapotfelmérésen es két szilentet kell cserélnem, amúgy azt mondták rendben van az auto


Hello! A te autódat nem érint már a hátsó futómű "kiszakadásos" probléma, olajat csipegetni fogja, M54-es motornál előfordul. Kézi váltó-benzin párosítás jól bírja, futóműre kell néha költeni.

Levimester Elküldve: 2014-10-05 21:28 Autóvásárlás

fueszje írta: Sziasztok!
bmwfan vok már egy ideje de bmwm még nem volt és ezt néztem ki magamnak.
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ve-8310298
Azt akarom kérdezni hogy ez még facelift előtti és gond lehet a hátsó futóművel ha jól emlékszem. Kell ettől félni? Vagy javítható ez vhogy?
Választotokat előre is köszi.


Hy! Ezeket olvasd végig, benne van a válasz a kérdésre, meg pár hasznos tanács.
Igazából, pont a nagyobb nyomatékú motorokat említik meg. Német oldalon írták, hogy 2000.03-05. hónál kezdték a hibát korrigálni, plusz lemezekkel. Gondolom látszik, hozzáértő megmondja.
http://www.bmwfanatics.hu/kere...pcsolat=es

Levimester Elküldve: 2014-10-04 16:40 Motorolaj

DrAkeATC írta: Sziasztok!

A kocsi (2004-es évjárat 320i) eszi az olajat, de csak 120-130 fölött. Elvileg nincs sehol szivárgás, és valami tömítés is ki lett cserélve (nem lett szétszedve a motor...bocs, nem értek hozzá ) szerelő által.

Van valakinek tippe, hogy mitől lehet ez?
Válaszokat előre is köszönöm!


Hali! Ha minden igaz akk M54B22-es motorod van, km állás mennyi?
Többször olvastam, hogy szereti csipegetni az olajat. Konkrétan ezt:
"Olvasom pár ítéletben, hogy másoknál az autó "eszi az olajat". Ez így is van....A 320i-ben levő M54B22-es motor, az "olajérzékeny" motorok családjába tartozik. Egy teljesen rendben levő motor az "intenzív" autózás és nem megfelelő olaj használatával akár 5 ezer kilóméterenként is megehet egy liter olajat. Létezik azonban egy olaj, amit kifejezetten ehhez a motorhoz fejlesztettek ki, és használatával minimálisra csökkenthető az olajfogyasztás (kb. 1 liter/25.000 km). Ez az olaj nem más, mint a gyári BMW Quality Longlife-04 5w/30-as (egy picit módosított Castrol) olaj, ami ugyan drága (majd 6.000 Ft/liter), de megéri használni. Segítségével nemcsak az olajfogyasztás-problémák szűnnek meg, de a motor élettartalma is nagy mértékben növelhető."

Levimester Elküldve: 2014-10-04 15:08 gumis tapasztalatok

gabi87 írta: Valahol korábban olvastam egy tesztet, ahol azt tapasztalták, hogy 4 éve után már kimutatható a gumik teljesítményének romlása. Személyes tapasztalat szerint nagyon is számít a gumi kor. Szálltam már el nedves úton mély profilú, nem szétrepedezett, ám mint utólag kiderült 11 éves gumi miatt.
Öreg Ladámon is 9 éves Debica van hátul és nem erőssége már a tapadás. Korábban még egész jó fogott, de mára már csak csapatni jó, minden nap nem kockáztatnék vele.
Szóval ezek alapján nem hiszem el, hogy a gumi nem "romlandó" áru. Meg hát más gumi alkatrész is elöregszik idővel...



Előző off kocsimon mikor megtudtam a DOT szám jelentését, kiderült h 11 éves Continental gumik voltak, prof mélység bőven jó volt még, a kor látszott rajta viszont.
Nagy melegben iszonyat nyúlós-nyikorgós volt.
Szerintem 5-6 évnél tovább nem éri meg, akinél ennyi alatt nem kopik el, nem érdemes tovább használni.
« előző12következő »