Methos fórum hozzászólásai

Methos Elküldve: 2016-01-15 11:55 Motortartó gumibak

Hölgyek Urak,
Megejtettem a motortartó gumibak cserét....
Ég és föld. Mint kiderült a gyári volt benne a lassan 300k-s kocsiban.
Pirosnál biza remegett a kocsi , de sokáig betudtam, hogy Á csak mert dízel.
Lókakit....Hatalmasat változott. 0 rázkódás, mintha új lenne.
Akinek rázkódik, cserélje első körben a gumibakokat, utána gondolkozzon másban....
Én Lemfördert raktam be. Nem látszott, hogy nagyon szakadt lett volna, de mégis nagyon nagyon más
Íme pár kép ami benne volt és ami lett.
Dropbox

Methos Elküldve: 2016-01-11 11:02 alapjárat leesik, ingadozik

Tano írta:
Methos írta: Köszi mindenkinek a lehetséges válaszokat:
- Gyertyák újak augusztusban voltak cserélve.
- Pillangószelep nincs benne, mert kivettem belőle.
- Szívósort szintén augusztusban takarítottam ki alaposan.
- Üzemanyag, csak OMW maxxmotion
- Szoktam hozzá adagolni SPURI-t kéket.
- Nem füstöl a kocsi, inditáskor sem. Füst téli nagy hidegben látszik, de az mindegyiknek.


Mint már említettük korábban is, a dízelnél normális az alapjárat ingadozás hidegen, mert periódikusan megemeli az alapjáratot (50 rpm-mel) mikor működik az elektromos kiegészítő fűtés.


OK, rendben, nagyon köszönöm. Ezt így akkor felfogtam, kicsit belebonyolódtak a népek egymás csesztetésébe, és elvesztettem a fonalat...

Methos Elküldve: 2016-01-11 08:48 alapjárat leesik, ingadozik

Bitu79 írta:
lela írta:
Bitu79 írta:
Methos írta:
YELLOW írta:
Methos írta: Sziasztok,
Olvasom a hszeket de eddig melegen produkált ingadozásról vagy leállásról olvastam.

Az én esetemben: e46 320 2004 150le 204d4 motor.

Hidegben minden reggel az alapjárat ingadozik indítást követően. 800 körül picit föl le, hallható is ahogy a motor hangja változik. HA már járt a motor és melegben volt esetleg, mint mély garász pl. akkor nem tapasztalom ezt.

A kocsi nem áll le, nem makacskodik, azonnal indul reggel -10 ben is ...

Nincs túlfogyasztás, nem füstöl se fehéren se feketén (fekete csak sok város, kevés terhelés után amikor kicsit odalépek.)

Van esetleg ötlet?

Üdv
Szilárd


én úgy tudom ez normális, és a kiegészítő fűtés miatt van, ha jól emlékszem.
viszont nem régen ugyanerre azt írták, hogy ez nem ok, mert a kieg. fűtés nem jó.
pedig korábban, nagyon sokan bólogattak, hogy bizony az övéké is ezt csinálja hidegen.


de jó... akkor induljak valamerre a problémával vagy ne? vajon:
Mivel ráz a kocsi pirosnál d-ben, ezért berendeltem bakokat hátha csak azok adták meg magukat....
De az ingadozás azért kicsit fura és zavaró. Menet közben nyilván semmi csak hidegen alapjáratnál..


Neten írnak még "fuel rail pressure sensor" hibát erre.Ez valami üzemanyag nyomásérzéklő szenzor akar lenni,vagy mi. Aminek komoly ára van Bosch-ból...(130 000 ft)
Hibakódolvasás után több kiderülne.Ha esetleg hibakódmentes,én nem foglalkoznék vele.Persze ha bemelegedés után abbahagyja.Hidegen pici rángatás simán belefér sztem egy dieseltől.Mindenen problémáztok na.

Neten olvastam,hogy ez a szelep sokxor a pillangószelep elkoszolódása miatt szarik be,vagy mér rosszul.Érdemes azzal kezdeni,hogy azt megpucoljátok...izé a szívósort kromofággal mondjuk.Sztem jó kakás lehet.A műanyagokra ne nagyon menjen belőle . Érdemes azokat kiszedni tisztítás előtt.

Bocs,ha hosszúra sikeredett.Én tuti kidzsuváznám a szívósort,és megpucolnám a pillangószelepeket is,ha dieselem lenne.Az kormol ezerrel ugye,tuti csupa mocsok ott bennt...Én szánnék erre időt.


















Bitu:
"ez a szelep sokxor a pillangószelep elkoszolódása miatt szarik"
Dieselben nincs pillangószelep!!!

"izé a szívósort kromofággal mondjuk.Sztem jó kakás lehet.A műanyagokra ne nagyon menjen belőle"
A szívósor is műanyag...

Methos:
INPA ba nézzetek egy diagot sztem. Mikor beindítod a kocsit hidegen, nem dob egy pici füstöt, de csak hidegen!!??
Ha csak hidegen csinálja akkor valószínű valamelyik izzítógyertya már nem 100-as és nem tökéletes az égés abban a hengerben, ezért csinálja. Mivel öngyulladós e technika a jéghideg hengerbe belepriccolt gázolaj lecsapódik a hengerfalára, ezért kell előtte bemelegíteni az égésteret. Persze lehet sok más baja is! Csak egy tipp, hátha segít.





Tessék,egy kis okosítás:

https://www.youtube.com/watch?v=1ARgcqVRZaI

Sztem meg egy szívósor tisztítás után megszűnik neki ez.



Köszi mindenkinek a lehetséges válaszokat:
- Gyertyák újak augusztusban voltak cserélve.
- Pillangószelep nincs benne, mert kivettem belőle.
- Szívósort szintén augusztusban takarítottam ki alaposan.
- Üzemanyag, csak OMW maxxmotion
- Szoktam hozzá adagolni SPURI-t kéket.
- Nem füstöl a kocsi, inditáskor sem. Füst téli nagy hidegben látszik, de az mindegyiknek.


Methos Elküldve: 2016-01-08 16:59 alapjárat leesik, ingadozik

YELLOW írta:
Methos írta:
YELLOW írta:
Methos írta: Sziasztok,
Olvasom a hszeket de eddig melegen produkált ingadozásról vagy leállásról olvastam.

Az én esetemben: e46 320 2004 150le 204d4 motor.

Hidegben minden reggel az alapjárat ingadozik indítást követően. 800 körül picit föl le, hallható is ahogy a motor hangja változik. HA már járt a motor és melegben volt esetleg, mint mély garász pl. akkor nem tapasztalom ezt.

A kocsi nem áll le, nem makacskodik, azonnal indul reggel -10 ben is ...

Nincs túlfogyasztás, nem füstöl se fehéren se feketén (fekete csak sok város, kevés terhelés után amikor kicsit odalépek.)

Van esetleg ötlet?

Üdv
Szilárd


én úgy tudom ez normális, és a kiegészítő fűtés miatt van, ha jól emlékszem.
viszont nem régen ugyanerre azt írták, hogy ez nem ok, mert a kieg. fűtés nem jó.
pedig korábban, nagyon sokan bólogattak, hogy bizony az övéké is ezt csinálja hidegen.


de jó... akkor induljak valamerre a problémával vagy ne? vajon:
Mivel ráz a kocsi pirosnál d-ben, ezért berendeltem bakokat hátha csak azok adták meg magukat....
De az ingadozás azért kicsit fura és zavaró. Menet közben nyilván semmi csak hidegen alapjáratnál..


éppen ezért nem érezni nagyobb fordulaton menet közben. én a múltkori eset ótáig úgy tudtam, hogy ez normális. a bal nyulványon van ez a cucc, és ha kinyitod a mocitetőt, akkor lehet is látni, hogy impulzus szerűen ránt egyet. és alapjáraton látni ezt az alapjárat ingadozást is. talán olyan 5-8 másodpercenként ránt egyet talán.

viszont múltkor azt írták, hogy ha diagra is teszed, akkor elvileg kiegészítőfűtés zárlatot fog rá hozni.

én nem tudom mit csinálj, ezért írtam le, hogy melyik két esetet láttam itt. vannak itt már nagy dízel guruk majd ők megmondják, mert őszintén már én sem tudom. de egyik simerősnek is mikor találkoztam vele, kb 3-4 éve is ilyen volt az autója, és most is, pedig sokat is jár vele, kint dolgozik, és nem panaszkodik semmire.


Nem szőrözök,,, tanulok!

Esetemben az ingadozás fél másodpercenkénti, nem 5-8 mp-s az ingadozás. Ez nem tudom eltérés-e vagy valamit rosszul értelmezek.

Methos Elküldve: 2016-01-08 11:30 alapjárat leesik, ingadozik

YELLOW írta:
Methos írta: Sziasztok,
Olvasom a hszeket de eddig melegen produkált ingadozásról vagy leállásról olvastam.

Az én esetemben: e46 320 2004 150le 204d4 motor.

Hidegben minden reggel az alapjárat ingadozik indítást követően. 800 körül picit föl le, hallható is ahogy a motor hangja változik. HA már járt a motor és melegben volt esetleg, mint mély garász pl. akkor nem tapasztalom ezt.

A kocsi nem áll le, nem makacskodik, azonnal indul reggel -10 ben is ...

Nincs túlfogyasztás, nem füstöl se fehéren se feketén (fekete csak sok város, kevés terhelés után amikor kicsit odalépek.)

Van esetleg ötlet?

Üdv
Szilárd


én úgy tudom ez normális, és a kiegészítő fűtés miatt van, ha jól emlékszem.
viszont nem régen ugyanerre azt írták, hogy ez nem ok, mert a kieg. fűtés nem jó.
pedig korábban, nagyon sokan bólogattak, hogy bizony az övéké is ezt csinálja hidegen.


de jó... akkor induljak valamerre a problémával vagy ne? vajon:
Mivel ráz a kocsi pirosnál d-ben, ezért berendeltem bakokat hátha csak azok adták meg magukat....
De az ingadozás azért kicsit fura és zavaró. Menet közben nyilván semmi csak hidegen alapjáratnál..

Methos Elküldve: 2016-01-08 11:08 alapjárat leesik, ingadozik

Sziasztok,
Olvasom a hszeket de eddig melegen produkált ingadozásról vagy leállásról olvastam.

Az én esetemben: e46 320 2004 150le 204d4 motor.

Hidegben minden reggel az alapjárat ingadozik indítást követően. 800 körül picit föl le, hallható is ahogy a motor hangja változik. HA már járt a motor és melegben volt esetleg, mint mély garász pl. akkor nem tapasztalom ezt.

A kocsi nem áll le, nem makacskodik, azonnal indul reggel -10 ben is ...

Nincs túlfogyasztás, nem füstöl se fehéren se feketén (fekete csak sok város, kevés terhelés után amikor kicsit odalépek.)

Van esetleg ötlet?

Üdv
Szilárd

Methos Elküldve: 2016-01-04 09:28 Hütővízjelző kivillan majd rátöltök és durván melegszik a motor majd letílt.

hil írta:
YELLOW írta:
Pingui írta: Sziasztok!
Olyan problémám van, hogy a napokban nagyon hamar felmelegedett a hűtővizem, normális közlekedés miatt, majd amikor a piros felé ment már a mutató, és világított is pirosan, akkor megálltam, és azt vettem észre, hogy gőzölög keményen az utántöltő sapkánál. Majd mikor lehült, utána töltöttem kb. 3 litert (mert annyit megivott) akkor derült ki hogy valahol keményen megy a vizem..mert az a 3 liter is majdcsak egy nap alatt kiment. Ma este vettem észre járó motornál, hogy a hűtő jobb alsó sarkában csöpög a víz. Lehetséges esetleg, hogy volna valami dugó? (fagydugó?) ..amit lehetne cserélni?!
Nagyon megköszönném a segítségeteket, mit tudok csinálni! És remélem nem kell hűtőt cserélnem :/


hát lehet nem vizet kellene bele rakni télen.
nem füstölsz fehéren, mint egy gőzhajó?

szerk.: ha jól tudom ez a motor hajlamos a vízpumpa mellett elengedni a vizet.

Azt írta, a hűtő jobb alsó sarkánál csöpög, akkor az nem lehet vízpumpa.
Sajna nagy valószínűséggel a hűtőt kell cserélni, de lehet, hogy a tágulási tartály van megrepedve és onnan megy el a víz, ami a hűtő mszélén csöpög le. Ezt jobban neg kell nézni.



Első körben a tágulási tartály lecsekkolni, mivel a huncut sok gondot tud okozni.
Másik körben ha az nem akkor egy "gyors segítség" LIqui Moly tömítő folyadékot érdemes lehet kipróbálni, Bajt nem csinálsz vele, de ha nem segít akkor szerviz.

Methos Elküldve: 2016-01-04 09:23 help:)

Methos írta: Sziasztok,
Egy videót szeretnék veletek, meghallgattatni. Bármi ötlet jó lehet.
e46 2001 320i.
görgők jók. Visco vadi új.
A link neve

Köszi!


Ha valaki ilyen hibába futna bele, közben kiderült a para:
- Görgö feszítő okozta a hangot.

Persze tönkre vágott két görgőt és a generátort is kellett felújítani miatta, de a probléma gyökere a feszítő maga volt....

Methos Elküldve: 2016-01-04 09:20 Díszlécek

rece65 írta:
Robin68 írta:
rece65 írta: Sziasztok!

Adott egy 2004-es E46 kombi ami a profilomban is benne van.
Szereztem hozzá króm packett-et az ablakok köré, és a kérdésem az lenne hogy az oldalsó csomagtér ablaknál az alsó betétet hogyan lehet kicserélni?Amit én kaptam oda az csak a króm díszléc a vízzáró gumi nincs hozzá!Nekem úgy tűnik hogy a gyári gumi-műanyag egyben van és nem mertük nagyon feszegetni..
Remélem érthetően írtam le a gondomat...

Fel lehet ezt így tenni?

Előre is köszi a válaszokat!!



Kicsit lapozz vissza mert ha jól emlékszem valaki cserélt már és képeket is rakott fel.


Végig néztem az összes oldalt de nem találtam aki uanígy járt volna mint én.
Sőt,olyat láttam leírva hogy nem is tehető fel így talán nekem oda a króm léc csak ablak cserével??


Sajnos rossz hírem van számodra, Ha nem gyári króm vagy shadow lne akkor bizony vagy kicseréled ablakostól, vagy "gányolsz". A "gányolást is lehet szépen elvégezni, és ha valaki ránéz nem mondja meg a különbséget.

A probléma, hogy a nem króm vagy shadow line szettes kocsikon nincs fém patent amire a díszlécet csak fel kell pattintani, mivel egybe van sajtolva/öntve a léc a gumírozással.

Minden más elem egyszerűen cserélhető akár 1 óra alatt, de a csomagtér ablak alsó lécét csak úgy, hogy levágod szépen tisztán okosan a műanyagot, kreálsz tartó konzolt, csavarokból például, és arra húzod rá a króm léceket. Csak azon az ablakon csak a két lécnél kell ilyen "gányolást" véghezvinni.

Methos Elküldve: 2015-12-16 09:56 Intercooler hűtő kérdések - csere - javítás





Leszedtük a lököst, mert valami gyanús volt...

Egy picit meglepődtem....
(link megynitása új lapon, ugy nyilik a kép ,,, dropbox)

Methos Elküldve: 2015-12-11 11:45 help:)

Sziasztok,
Egy videót szeretnék veletek, meghallgattatni. Bármi ötlet jó lehet.
e46 2001 320i.
görgők jók. Visco vadi új.
A link neve

Köszi!

Methos Elküldve: 2015-12-08 12:30 Fogyasztás 320d

szotakdavid írta:
patrik1120 írta: Sziasztok!
A segítségetekre lenne szükségem, a helyzet a következő: adott egy 2001-es automata 320d, még a 136 lovas motorral. Jelenleg a fogyasztás 13,5-14 liter között alakul papásan vezetve (főleg város, rövidebb távok, de akkor is sok), 90-nél tempomattal is 9 liter egyébként. Az adagoló februárban lett felújítva, mechanikusan biztosan jól van beállítva. Nem füstöl, jól megy, más hibajelenség nincsen, csak a túlfogyasztás. Hibakódot nem írt a kocsi, eddig még nem jött rá egy szaki se a jelekből, hogy mi lehet vele. Adagoló szervizek szerint EGR vagy porlasztó, autószerelő szerint pedig adagoló (de ezek meghibásodásának sincs semmi jele, ha ilyen van egyáltalán). Az előző tulaj szerint (állítólag) van benne valami chiptuning is, ez vajon közrejátszhat?

A kérdésem az, hogy esetleg van -e valaki itt, aki járt már hasonló cipőben, vagy tudtok -e valami tippel/tanáccsal szolgálni.

Előre is köszönöm szépen a segítségeteket, és a válaszokat!


Porlasztókat be kell méretni.


Plusz lehetőségek:

- EGR
- légtömegmérő
- termosztát
Ezek mindegyike okozhat fogyasztás változást sajnos...(nem vagyok szaki, csak tapasztalt és ötlet)

Methos Elküldve: 2015-12-04 11:38 Eltűnik a hűtővíz!

Attila8805 írta:
Attila8805 írta:
szotakdavid írta:
Attila8805 írta: Sziasztok!
Teljesen új vagyok a fórumon és Bmw tulaj is csak 2 napja
A Peugeot 406 Coupemat cseréltem egy E46 321 I coupera a cserét félúton ejtettük meg.
Visszafelé megtettem autópályán kb 500 km-t minden gond nélkül.
Tegnap arra lettem figyelmes hogy jelezi a masina hogy alacsony a vízszint.
A hőfokmérő felment középig és nem tovább.
Ha szembe állok az autóval a bal oldalon a tűzfal felől látok csöpögést.
Mi van ott ami ereszthet?
Ja és az általatok említett bugyogást is lehet hogy hallottam
Nem vagyok benne biztos mert akkor még nem tudtam erről a jelenségről és annyira nem figyeltem de most hogy olvastam rémlik mintha hallottam volna bugyogás szerűt
Bocsi a hosszú írásért a válaszokat előre is köszönöm.


Szia!

Erre senki nem fog tudni így biztosat mondani.
Vidd el szerelőhöz.
Hol laksz??

Dávid


Értem köszönöm.
Gondoltam van ott vmi alkatresz vagy cso ami azon a tajekon van es vagy tonkre szokott menni.
Münchenben lakom

Álló helyzetben nem folyik a víz.
nem tudom hogy ez segít-e valamit esetleg.


Enyémben nem volt sehol jele, felhúztam magam, és a Liqui MOly terméket benyomtam tegnap esete... most tesztidőszak megy, hátha megoldja.

Te esetedben sok minden lehet, de ha nem nagy a gond, a folyékony hűtőtömítő: Liqui Moly talán segít...Szerelők ellene, használók mellette... Meglátjuk, már benne van....

Methos Elküldve: 2015-12-01 11:11 Eltűnik a hűtővíz!

hil írta:
Methos írta:
hil írta:
Methos írta: Sziasztok,
Nekem is van némi fogyásom, töltögetem. Természetesen sehol nem találok semmi problémát, de a csavarra eddig még nem gondoltam.
A kódszám alapján kidobja hogy van szép sárga fémből, gondolom réz, vagy csak színezett alumínium, passz, de jópofa. Könnyebb is volna megtalálni későbbiekben HA kell a légtelenítő pontokat.
Mi a vélemény a fém megoldásról?


Szia!
A fémcsavar tök jó, mert a műanyag szeret eltörni. Én is le akarom cserélni mindet, bár semmi bajuk. Hol lehet megvenni és mennyiért???



Ebay. Coolant brass screw.... simán kidob, de sajna drága. Eddig 8 dollár volt a legolcsóbb... darabja amit találtam, de az amerika, és szállítási ktsg sok...szóval még keresem a tuttit.. Lehet inkább legyártatom itthon cncsekkel...

Mennyi is kell e46 320d nek 5 darab azt hiszem?



Szia!
Ennyiért jó drága, akkor már inkább magam megesztergálom aluból. Meg kéne próbálni a Polltomékat, mert nekem, amikor előző autómban cserélték a hűtőt, mindjárt alu légtelenítőt tettek bele. Valszeg gyártattak belőle jó sokat és mindig azt alkalmazzák, elképzelhető, hogy eladásra is van nekik.
bye:hil



Érdemes volna beszélni velük hátha

Methos Elküldve: 2015-11-30 15:26 CarPC beszerelése E46-ba

Bitu79 írta:
Methos írta:
YELLOW írta:
Methos írta: Gyári 16:9es navi Tv modullal. Eddig jó, de valahogy kéne csatlakozni. Ez is megoldódott, mivel rendeltem ebayről egy kábel ami adja a video in, bal és jobb hang és kamera bekötést.

A probléma onnan kezdődik, hogy tartalmat kéne adni.

- Raspberry PI 2 + XMBC + Resler USB V6 ?

Jó megoldásnak tűnik, de azért nem egy olcsó móka.

Erre jó a Resler féle USB ? XMBC fog kommunikálni vajon a navi gombjaival?


Arduino kapcsán felmerült ez a Raspberry PI 2 is, nem rossz cucc. már itthon is kaphatü 14ezer körül. nem mondanám drágának. az eredeti Arduino is drága, de van klón változata, ami negyed annyiba kerül kb. lehet van ennek is, vagy vannak "noname" cuccok is. de a 14ezret sem tartanám soknak. néztem most ebay-en is a legolcsóbb 12ezer, szóval itthonról még jobb a gari miatt rendelni. érdekes megoldás lehet.
Tano ennek a bolondja, kíváncsi vagyok én is mi hozható ki.


A kellemetlen rész, hogy nem igazán olcsó mégse:
- Tv modul 5k
- Y kábel 15K
- RCA kimenetek bekötő plusz kábele: 10 k
- USB IBUS adapter a Rolf Resler féle: 10K (hogy a fej egység gombjait lehessen használni)
- XMBC szofvter 0 ft (csak a teljesség igénye miatt)
---------------------------------------------------
- Raspberry PI2 15K
- Raspberry PI2 szünetmentes kiegészítő 12K (ne haljon le az sd a ki be kapcsolásoktól, mert esetleg nem kap ugy áramot.)
- Raspberry DC -DC átalakító 3890 Ft + 1290 dc-micro usb átalakító (hogy mindig meg legyen a rendes V a raspberry számára)
- 4pólusu 3,5 jack av rca másik végén (pár százas, de kell)

Eddig jutottam el eddig a vonalig, az alatta lévő a kérdés, hogy erre menjek e tovább vagy valami egyszerűbb megoldást keressek....
Vagy is még 37K a PI2 felszerelve kocsira készen szoftverrel

Van ettől olcsóbb de jobb vagy azonos megoldás?



Épitessz te egy car pc-t,olyan cuccokból,amit te építesz össze.
Úgy mint Tano.
Procit,alaplapot,memóriát,gépházat te is kiválaszthatod pl.Ezeken tuti lehet spórolni.
De ez sem drága,amit írtatok. Sztem ennyi pénzt megér összesen ez a projekt.
Én inkább vettem egy ablakra cuppantható gps-t.Mondjuk a legközelebbi az lesz,hogy veszek egy okostelefont,és arról megy a navi is majd.A mai világban feleslegesnek tartom ezt a car pc-s dolgot.Csak csicsa.Autódiagnosztikát nézegetni menet közben....esetleg filmezni...Inkább magammal viszem a laptopom
De a lényeg,hogy szerintem megéri az árát,ha neked ez bejön.Ennyit megér sztem.



Tano projektje kiváló szerintem, de számomra nagy méretű, nekem a cél a kevés mókolás, apró méret volt az elsődleges. Meglátjuk mi sül ki belőle.

Minthogy nem találtam jobb megoldást, megrendeltem az összes kelléket.
Ezen a héten valószínű megérkezik minden.
Már csak be kell kötni és kész. Készítek képeket majd meg egy teljes ktsg infót, ha valaki ilyenben gondolkozik.
Industrial kártyát kihagyom, mert nem érzem a M.O.-i viszonyokat annyira oroszosnak, hogy félni kéne a -40 foktól....