Methos fórum hozzászólásai

Methos Elküldve: 2014-09-12 10:19 utastér, belsőtér hangok, zörejek, jelenségek

Egy kis tapasztalat.

Dízel motor, nyilván hangos, de, ha valakinek tönkre ment már a motortető belső oldalán lévő filc anyag, akkor olcsón lehet varázsolni egy frappáns és még működőképes anyagot oda, méretre vágva.

Én a Hanno Protecto 20 10mm-es verzióját választottam, és csodát nyilván nem vártam, de hozott változást. Tompított, kb 15-20% ot az utastérbe érkező hangokon. Ez persze teljesen csak a saját érzéki csalódásom is lehet, de mindegy mivel jónak tűnik.

Anyag nem szigetel, hanem elnyel. Nem hővisszaverő.

Vastagabbat nem mertem használni, mivel kevés a hely a motorvédő burkolat és a motortető között, és a megfelelő működéshez kell hogy legyen légtér az anyag és a motorvédő burkolat között.

Methos Elküldve: 2014-09-12 10:12 tempomat + kormánycsere

csbalu írta:
Methos írta: Sziasztok,

Egy kis tapasztalat megosztás.
4 ágú multis kormányt cseréltem le multis sport kormányra. Amennyiben van egy nyomatékkulcsod (16os, de nekem csak 17es volt ugy is ment), egy nagyobb fejes torx (4 águhoz a légzsákhoz), és egy szinte akármilyen lapos fejű csavarhúzód (sport kormány légzsákjához), és kb 10 perced, akkor simán ki tudod cserélni a kormányt.

Amennyiben valakiben kétség merülne fel, ne habozzon, mivel nagyon egyszerű megoldani.

Sok sikert


Na a körlégzsák leszedésével mennyit lehet baszakodni. Valahogy sosem sikerül eltalálnom elsőre azt a pöcköt amit kéne


Ez így van, én is telefon led lámpájával világítottam bele, s jó ideig elvoltam vele, mire kiakasztottam, lyukat ütve a tenyerembe a mini csavarhúzóval...

Methos Elküldve: 2014-09-12 08:41 tempomat + kormánycsere

Sziasztok,

Egy kis tapasztalat megosztás.
4 ágú multis kormányt cseréltem le multis sport kormányra. Amennyiben van egy nyomatékkulcsod (16os, de nekem csak 17es volt ugy is ment), egy nagyobb fejes torx (4 águhoz a légzsákhoz), és egy szinte akármilyen lapos fejű csavarhúzód (sport kormány légzsákjához), és kb 10 perced, akkor simán ki tudod cserélni a kormányt.

Amennyiben valakiben kétség merülne fel, ne habozzon, mivel nagyon egyszerű megoldani.

Sok sikert

Methos Elküldve: 2014-09-09 12:43 E46 Visszahívás?

valós a dolog, nekem is menni kell.... okt 20 ra kaptam időpontot....

Methos Elküldve: 2014-09-01 08:27 E46 klíma vezérlő panel

Sziasztok,

Adott egy digit klíma a kocsiban.

Két zónásra cserélném, ha lehetséges, elég hozzá a vezérlőt cserélni, mivel digit?

Methos Elküldve: 2014-09-01 08:20 Egr szelep

Methos írta:
Tano írta:
Methos írta: Szia,
Ötletnek, ötlet, és köszönöm, de ha le lenne zárva akkor nem működne egyáltalán a szelep.
Újra és újra töröltem a hibát, tegnap este a vákumcsőveket ki és bemeneti csöveket teljesen újra cseréltem, most ismét várok, hogy dob-e hibát. Remélem, hogy csak szivárgás volt, mivel a csövek eléggé rossz állapotban voltak. (hiába volt vákum és működött a szelep, kis eltérés is van, hogy nem tetszik a rendszernek)
Meglátjuk.


Tévedés, mivel ha valahol le van zárva a visszavezetés, attól maga az EGR szelep fog működni, mivel a vákum működteti, de nem lesz kipuffgáz visszaáramlás. Így más lesz a mért légtömeg, és emiatt fog a vezérlés hibaüzenetet dobni, hogy nem jó az EGR. Mivel a tényleges működésére csak így közvetett módon következtet a motorvezérlés.


Köszönöm a helyesbítést.
Ebből a szemszögből nézve, a plusz infó, hogy lehúzott csővel járó motornál, a szelep működése közben, kipuff gáz jön gázadásra. látható füst érkezik a szelep nyitásánál.


Kicseréltem az elosztótól a mágnesszelepig és a mágnesszeleptől az egr szelepig a vákumcsövet, kb 500 forint volt...most nem ír vissza hibát egy ideje....remélem így is marad...

Methos Elküldve: 2014-08-27 14:38 Egr szelep

Tano írta:
Methos írta: Szia,
Ötletnek, ötlet, és köszönöm, de ha le lenne zárva akkor nem működne egyáltalán a szelep.
Újra és újra töröltem a hibát, tegnap este a vákumcsőveket ki és bemeneti csöveket teljesen újra cseréltem, most ismét várok, hogy dob-e hibát. Remélem, hogy csak szivárgás volt, mivel a csövek eléggé rossz állapotban voltak. (hiába volt vákum és működött a szelep, kis eltérés is van, hogy nem tetszik a rendszernek)
Meglátjuk.


Tévedés, mivel ha valahol le van zárva a visszavezetés, attól maga az EGR szelep fog működni, mivel a vákum működteti, de nem lesz kipuffgáz visszaáramlás. Így más lesz a mért légtömeg, és emiatt fog a vezérlés hibaüzenetet dobni, hogy nem jó az EGR. Mivel a tényleges működésére csak így közvetett módon következtet a motorvezérlés.


Köszönöm a helyesbítést.
Ebből a szemszögből nézve, a plusz infó, hogy lehúzott csővel járó motornál, a szelep működése közben, kipuff gáz jön gázadásra. látható füst érkezik a szelep nyitásánál.

Methos Elküldve: 2014-08-27 09:57 Egr szelep

Tano írta:
Methos írta: Működik az EGR szelep, van vákum és mégis visszajön a hiba...újar és újra kiírja...Van ötlet?


Nincs esetleg lefalazva az EGR visszavezető csöved valamelyik csatlakozásnál? Van hogy így oldják meg a lezárását.


Szia,
Ötletnek, ötlet, és köszönöm, de ha le lenne zárva akkor nem működne egyáltalán a szelep.
Újra és újra töröltem a hibát, tegnap este a vákumcsőveket ki és bemeneti csöveket teljesen újra cseréltem, most ismét várok, hogy dob-e hibát. Remélem, hogy csak szivárgás volt, mivel a csövek eléggé rossz állapotban voltak. (hiába volt vákum és működött a szelep, kis eltérés is van, hogy nem tetszik a rendszernek)
Meglátjuk.

Methos Elküldve: 2014-08-26 09:29 Egr szelep

Methos írta:
Methos írta:
Methos írta: Halli,

friss szervíz, gondoltam az EGR is takarításra kerül. Minden jól ment, majd előjött a P0401 hiba.
Tudom tölörni, de visszajön. Átnéztem, minden tisztának tűnik. Van ötlet?


?


Foglalkoztam a kérdéssel, és alapos diagnosztikát, manuális megerősítés követett.
Válukm cső ágára vákumpumpa került órás, és kiderült, hogy simán átereszt. Egr szelep pumpa, így meg se nyekken. Nyilván a membrán kilyukadt. gondoltuk...és úgy lett íme: link

Takarítás természetesen nem árt a kocsinak, de itt jelenelg balul sült el, mivel korábban is biztos már hibás volt a membrán, de a takarítást követően ahogy jobban tudott a szelep működni, tovább rágta a pici lyukat.

A vége egy repedés lett, elég nagy, így csere bontóból egy elég szép állapotú lett, egyenesen kocsiból kiszerelve.


Működik az EGR szelep, van vákum és mégis visszajön a hiba...újar és újra kiírja...Van ötlet?

Methos Elküldve: 2014-08-21 16:36 Egr szelep

Methos írta:
Methos írta: Halli,

friss szervíz, gondoltam az EGR is takarításra kerül. Minden jól ment, majd előjött a P0401 hiba.
Tudom tölörni, de visszajön. Átnéztem, minden tisztának tűnik. Van ötlet?


?


Foglalkoztam a kérdéssel, és alapos diagnosztikát, manuális megerősítés követett.
Válukm cső ágára vákumpumpa került órás, és kiderült, hogy simán átereszt. Egr szelep pumpa, így meg se nyekken. Nyilván a membrán kilyukadt. gondoltuk...és úgy lett íme: link

Takarítás természetesen nem árt a kocsinak, de itt jelenelg balul sült el, mivel korábban is biztos már hibás volt a membrán, de a takarítást követően ahogy jobban tudott a szelep működni, tovább rágta a pici lyukat.

A vége egy repedés lett, elég nagy, így csere bontóból egy elég szép állapotú lett, egyenesen kocsiból kiszerelve.

Methos Elküldve: 2014-08-15 14:47 Egr szelep

Methos írta: Halli,

friss szervíz, gondoltam az EGR is takarításra kerül. Minden jól ment, majd előjött a P0401 hiba.
Tudom tölörni, de visszajön. Átnéztem, minden tisztának tűnik. Van ötlet?


?

Methos Elküldve: 2014-08-14 16:09 Egr szelep

Halli,

friss szervíz, gondoltam az EGR is takarításra kerül. Minden jól ment, majd előjött a P0401 hiba.
Tudom tölörni, de visszajön. Átnéztem, minden tisztának tűnik. Van ötlet?

Methos Elküldve: 2014-08-01 15:06 Akkumulátor

Akkumulátor cserére szorultam, pár szóban írok, hátha valakinek segít

Régi Akksi: Banner 80AH 700A (viszonylag pici akksi, előző tulaj tette bele)
Új akksi: Gigawatt 95AH 800A (Bosch hibrid technológia, teljesen megegyezik a belseje, csak nem csillóg mint az S5 , de olcsóbb jó 10K-val )

Tünetek:
- Ingadozó fordulatszámmérő, ha néhány rövid táv és állás volt pár napig
- Nehezebben nyíló centrálzár
- Hülye hibakódok diagon (viszonylag gyakran nézem, mivel van havernak)
- Önindítózáskor pukkanó hang a mélynyomóban
- És még amiket nem vetetm észre

Tény:
- Akksi 54%-os volt kivételkor
- Akksi 11,3 V volt leállított motornál, generátor töltötte, de hiába...
- Akksi önindítózáskor 9 V ig leugrott simán

Eredmény:
-Problémák megszűntek

Tényleg ne tessék sokat vacilálni akksi cserével. Kell a jó akksi BMW-nek és kész

Methos Elküldve: 2014-08-01 14:58 Hangszóró infó

[quote="kempelen"]
Methos írta:
csbalu írta:
Methos írta:
Methos írta:
Methos írta:
Methos írta: Sziasztok,
Szeretnék segítséget kérni hangszóró témában.
az autóban előző tulaj kicserélte e teljes hangrendszert, de a fejegység a16:9 es maradt.
Csomiba egy szép nagy mély került, beépített erősítővel.

A hiba:
- Normál "beszélgetős" hangerőn nem jelentkezik a hiba csak hangosabb tartományban.
- Pár perc/másodperc (változó) elteltével elnémulnak az első hangszórók (ajtóban lévő két magas és a két közép) és csak a jobb hátsó hangszóró szól tovább valamint a mély láda.
- Amint leállítom a kocsit, kulcs ki majd vissza, újra szól minden mintha mi se történt volna.
- Azonos eredmény, de más hiba, miszerint elnémulnak a hangszórók elöl szól a jobb hátsó és a mély, de "gerjedő" hang hallatszik elöl.

Furcsaság:
- Fejegységen 16:9 es, van "tone" állítgatási lehetőség, melyen belül, van jobb-bal illetve elöl hátul állítás.
- Érdekes módon , ha jobbra elhúzom csak jobb hátul szólal meg, ha balra, akkor csak elöl, de ha középütt akkor mindegyik szól
- ELöl hátul próbálkozás hasonlóan működik. Tehát nem tökéletesen

Plusz infó:
Amennyire jól tudom a kábelek maradtak és csak a hangszórók lettek cserélve.
A mély ládához érkezik két kábel melyek lehúzhatóak. (hang és táp)
Egyéb plusz egységet a csomagtartóban nem találtam, ami a hangrendszerhez kapcsolódna.

Ötletek?


Az én esetemre okulásból írnék ,még pár dolgot, ha valaki hasonlóba futna bele:

- Hnagszóró zárlat
- Rádió modul végfok IC hiba

Ezek jöttek elő mint lehetséges problémák, most jönnek majd a kimérések
Amennyiben megvan a hiba oka, még jelzek!


A történetem folytatódik.
Megelégeltem, hogy nem haladok vele, ezért elvittem a sokak által említett Attila kollégánkhoz aki a 13. kerületben lakik. Beül, meghallgat....mondja:végfok. Hmm, és a hangszórók...modja: valami kókányolás...
Mindkettőben igaza volt. Először is a kókányolás: A jobb első hangszóró kábelét a rádió modul mögött elvágták és hozzáforrasztották a bal hangszóró kábeléhez, mint kiderült azért, mert a végfok már korábban elszállt és így kiküszöbölték. Csakhogy így a bal elsőért felelős végfok lett túlterhelve és lett leamortizálva.

Kókányolást, szépen helyretette, és a modul javításának nekiesett. Pár nap múlva készen is lesz az analóg végfokkal felvértezett modul..
Majd még jelzek, hogy mi, hogy....




Iszonyat miket le tudnak művelni autóhifi szerelés címszóval... Rengeteg nagy hülyeséggel találkoztam már én is... De ez a hangszórók átkötése mert elment a végfok egyik oldala ez tipikus "javítási" módszer.


Készen lett a műremek. JKNAVI Kollega kitett magáért. Nem tudom, hogy kik mások javíttatták vele még a BM54 vagy BM24 rádió moduljukat, de aki végfok hibával küzd, bizony megelégedéssel tudom javasolni, hogy tessék Őt keresni. Digitális Pwm helyett analóg végfok került bele, és igaz nem vagy vájtfülü, de hallható a pozitív különbség. A modul visszahelyezését követően, hazáig bömböltettem a zenét amit, kb az autó megvétele óta nem tehettem meg...Bitang jól szól. Otthon a sztereó híve vagy erősítő bakelit miegymás, tehát meghallom ha valami nem ok, de ez OK, nagy betűkkel. Mivel ő nem autó szervíz, ugye, ezért itt osztanám meg veletek, hogy:
- Gyorsan reagált a megkeresésemre
- Nagyon alaposan körbejárta a hibát
- Nagyon segítőkész volt, és a modul hibán kívül a kábelezés hibáját is gyorsan megoldotta (számomra ez bizony feladat lett volna, főleg mert nagyon nem értek hozzá)
- Alapos, igényes a saját munkájára
- Már az összeállított működő rendszerre is rámért, hogy mi hogy, minden okés-e.
- Nem utolsó sorban garit is vállal a munkájára

Hangszórós, problémám ezzel a múlté, Köszi Attila! (mobilszámát priviben megadom, ha valakit komolyan érdekel)


Volt téma a BM54 MP3 képessé tétele is, bár nem ebben a topicban.
JKNAVI ha jól tudom át tudja alakítani a hagyományos BM54-et MP3 képessé.

Emiatt is érdemes nála érdeklődni.



Még egy plusz Infóval szolgálnék a történethez, hogy teljes legyen a kép.

Mint kiderült Akkumulátor, ha régi legalább annyi galibát tud okozni. Több tünet is volt, de ami a hangszórókat érinti:
- Régi akkuval, önindítózáskor pukkanó hang volt hallható a mélynyomóból. Új akksival ilyen nincs.

Methos Elküldve: 2014-07-25 15:03 Tolatókamera

csbalu írta: Sziasztok!

Már pár napja tolatókamera projektben vagyunk kedves cimborámmal. Gondoltam megosztom Veletek a tapasztalataimat.

BBali kolléga csinált már itt tolatókamerát magának, én rendeltem neki e-bayről, de ő touringba tette bele, ami fokozottan kevesebb szopás mint egy coupe! De ez az egész tolatókamera projekt egy irtó nagy szívás!

Kezdjük ott hogy az az elképzelés, hogy megrendeled az e-bayről a rendszámtábla világítás helyére bepattintható kamerát, bepattintod és kész, az egy kósza ábránd, egy utópisztikus elképzelés.

Kezdjük ott hogy egyik a kínaiak által 3-ashoz specifikált kamera sem jó 3-as BMW-be!!
Sejtettem, hogy faragni kell vagy a kocsin, vagy a kamerán, de hogy ennyit?!
Na végül is mivel már Bali kolléga tapasztalataira alapozva egy vékonyabb kialakítású ügyesebb kis kamerát vettem. Ilyet:


Ez valószínűleg touringba kevesebb faragással betehető, de nem garantálom.

Egyenlőre hanyagolnám azt a részét a projektnek hogy ehhez kell TV modul meg hova mit kell kötni, mert az elhanyagolható meló, csak csavarozás és forrasztás. A lényeg a kamera beszerelése!

1: Szereld le a csomagtérajtóról a díszlécet amiben a rendszámtábla világítás és az ajtónyitás van.

2: Ezt most szedd szét! Na ez nekünk netto 2 óra volt szétszedni, úgy hogy összerakható állapotban is maradjon és nem azért mert analfabéták vagyunk

Ennél a pontnál szembesültünk azzal, hogy ez az egész egy irtó vékony kis dolog, amibe nagyon nagy kihívás lesz beletenni a kamerát, ez így is volt!

Ez egészet darabokra kell szedni, kifűzni azt a kis panelt amire a rendszámtáblavilágítás izzójának a foglalata van rögzítve.

Ebben a másodpercben jön a következő fejlövés, hogy a kamera kábele nem fér át semmiféle lyukon. Gondolom itt rutinos karosszérialakatosok már fogják bele az állványos fúróba a körvágót, de mi villamos kocsogok vagyunk ezért küzdünk, ezen a kapun majd akkor megyünk át ha már bent lesz a kamera a díszléc másik felében

3:
A Világítás helyére betenni a kamerát!
Nem fér el maga az átlátszó műanyag belógása miatt! Mivel coupenal az egész díszléc a "karosszérián kívül" van, ezért ennek megvágása nem opció mint mondjuk egy touringnál. A kamera műanyagján kellett alakítani, fűrésszel és reszelővel. Szerencsére a kamerát 2 csavar fogja ehhez a műanyaghoz úgyhogy ezt biztonságba tudtuk.

Miután a kamera már bemegy a helyére, derül ki hogy aminek be kéne pattannia annak köze sincs a bepattanáshoz. Egyrészt a léc anyagvastagsága nagyobb mint amire a bepattanós fül tervezve lett, másrészt kisebb.

A kamera rögzítését ezért nagyon erős kétoldalas ragasztóval oldottuk meg, olyannal amit rendszám rögzítésre is szoktak használni. (2000Ft - 1,5m, 10kg/m terhelhetőség) Reméljük tartani fog!

4:Vezetékek kivezetése!
Mivel ebben a díszlécben hangyafasznyi hely van csak, illetve még annyi sem, ha a gyárilag benne levő kábeleket a nem megfelelő módon vezeted el nem tudod összepattintani. Ebből kifolyólag kamera kábelét elvezetni benne MŰVÉSZET! Könyörtelen módon el kell vágni! Tudom sokan félnek a videó vezeték elvágásától, de meg kell mindenkit nyugtassak a kínai kollégák nem annyira alaposak mint gondolnánk, egy sima kutya közönséges árnyékolás nélküli vezetéken viszik a video jelet (ezen a kis szakaszon) úgyhogy a szart már szarabbá nem teszed, nyugodtan vágj (ha utána össze is tudod szépen forrasztani a lehelet vékony vezetéket!)!

Miután ezzel megvoltunk az izzófoglalatot le kell vágni és a helyére forrasztani a kamera beépített ledes világítását. Ezt érdemes még ilyen szétszedett állapotban aztán tesztelni a kocsin, mert garantálom bárkinek hogy miután beépítette nem lesz kedve még egyszer szétszedni megjavítani és örök élet világítás nélkül fog mászkálni.

Ha ezzel megvoltunk akkor szépen át kell vezetni azon a roppant pici lyukon a kamera vezetékét amin a kis díszlécből a karosszériába mennek át a vezetékek. Itt reszelni kell egy picit a műanyagon mivel nagyon passzentos.

5: összeszerelés!
A kábeleket szépen el kell rendezgetni a díszlécben amire mm-es helyek állnak csak rendelkezésre, mivel enélkül nem lehet összepattintani. Ha ez megvan és sikerült összerakni akkor jön ennek a szopás fázisnak az utolsó eleme a fényezett burkolat visszatétele ami fizikai képtelenség és szerintem a gyárban is ufók rakják rá. Ennek a kis peremét mi letörtük, mivel csak minimális összetartást ad az egységnek, majd kétoldalassal pótoljuk alatta, de egyenlőre így marad, mivel 95%-os így is.

6:Forrasztás!
Miután összeállt a díszléc már csak a kamera csatlakozóit kell visszaforrasztani

7:Autóba szerelés!
Szépen óvatosan vissz a karosszériába a vezetékeket, csavarok a helyükre, kábel átvezet (éppen átfér a karosszérián vágott gyári lyukon). Csatlakoztató összedug!

8:Rendszámtáblavilágítás!
Mivel az 1ik oldal ledes lett így a másik oldalt is ledesíteni kell! Ehhez kedves kollégám vásárolt 2500Ft-ért egy kis ledes "izzó" ami legalább tökéletesen illik a helyére.
Miután ezt is bevarázsoltuk lecsuktuk a csomagtartót és megnéztük a végeredményt szembesültünk vele hogy az egész konstrukció úgy szar ahogy van mert a világítás helyére szerelt kamera kitakarja az 1ik odali világítás felét és így a 3. betű a rendszámon nincs megvilágítva!
Mondjuk azt hogy ez csak minket zavar mert maximalisták vagyunk, de éjfélkor ez éppen elég volt arra hogy az összes kínait elküldjük az összes anyjába


Szopás VOL 2, következik!
A díszléc benne van, most már csak a csomagtér kábelátvezetőjén kellene átfűznünk a videó vezetéket, ami ugye jelen formájában lehetetlen hiszen annak mind 2 felén egy RCA csatlakozó van. Ezt majd szépen le kell vágni és valahogy odajuttatni az átvezetőig amin át kell fűzni, ami szinte lehetetlen.
Ezen az ajtón még nem mentünk át!

Ami még ezek után következik:
-kamera bekötése a csomagtartóajtóban
-TV modul bekötése
-TV modul kábelköteg elkészítése (már egy demo darab van, ez kapható lesz majd nálam, mivel gyári horror, utángyártott nincs, nem véletlenül.....)
-TV modul kódolósa 16:9-re
-Relé beszerelése (habár nem ez a gyári megoldás, fogunk erre találni jobbat is) Ez azért kell hogy letestelje a TV modul 1ik bemeneti pontját, ezzel jelezve hogy rükvercben van az autó. Így automatikusan fog kapcsolni a kamera.

Fontos info hogy a kamera NTSC úgyhogy a TV modult át kell állítani minden esetben!

Egy picit hosszúra sikerült ez az első fejezet, de remélem hasznos infókkal szolgáltam azoknak akik ezen a projekten gondolkoznak.

Nem annyira egyszerű de nem lehetetlen!


Ebayen találtam kábelt, amit csak a modul és a navi y-kábelje közé kell tenni és van dvd, vagy tolató kamera csatlakozás....hátha segít... valamit..
Avagy az y kábel hiányt is meg tudjátok oldani? egy kábellel egyben?