Methos fórum hozzászólásai

Methos Elküldve: 2014-10-08 08:32 Bentleye E46 szervíz kézikönyv, aki otthon szokott szerelni. Sokaknak nincs még meg.

Pitykoo írta: Itt is letudjátok egy darabig! Remélem tudtam segíteni!

http://www.mammutmail.com/hu/m...70125ca59b

http://www.mammutmail.com/hu/m...d8a42e5bd5


Hálás köszönet a doksikért. (próbálok ebből dolgozni)
320d 150 le verziójoz teljesen véletlenül nincs valami?

Methos Elküldve: 2014-10-06 08:20 Bentleye E46 szervíz kézikönyv, aki otthon szokott szerelni. Sokaknak nincs még meg.

Pitykoo írta:
anubisz írta: Akinek kell,majd írjon levelet. Szüneteltetem a Dropbox linket. Majd adok linket privátba.


Hali! El tudnád nekem küldeni mert egyik linkre se csinál semmit!!?
Köszi!
pity-koo@hotmail.com


Én is letölteném, ha lehet.
nemszilard@gmail.com
Köszönöm előre is.

Methos Elküldve: 2014-09-26 09:00 Adalék dízelbe

jlaci74 írta:
Methos írta: Sziasztok,

Eddig mindig Shell Premiumot tankoltam adalék nélkül. Füstcsíkot bizony tudok húzni vele, ha nagyon kell.

- Átlag fogyasztás város és pálya vegyesen, de többnyire város 6.1 l/100km.

Most próba kedvéért OMW Maxxmotion került bele tele tank, és Spuri Kék.

Kíváncsi vagyok mi lesz az változás. Valakinek van ilyen tapasztalata?


Jó a spuri de elég a piros és az alap üzemanyagokhoz van értelme használni.
Anyagilag is és vegyileg is...
( Van tapasztalat, több kamion és sok ezer km... )


Köszönöm
(Ilyen például egy építő jellegű válasz)

Methos Elküldve: 2014-09-26 08:27 Adalék dízelbe

krissz írta:
Methos írta: Sziasztok,

Eddig mindig Shell Premiumot tankoltam adalék nélkül. Füstcsíkot bizony tudok húzni vele, ha nagyon kell.

- Átlag fogyasztás város és pálya vegyesen, de többnyire város 6.1 l/100km.

Most próba kedvéért OMW Maxxmotion került bele tele tank, és Spuri Kék.

Kíváncsi vagyok mi lesz az változás. Valakinek van ilyen tapasztalata?


Sosem értettem azokat, akik BÁRMILYEN adalékot öntenek olajhoz, üzemanyaghoz.. Többet ártasz vele, mint használsz!


Üzemanyagban szerinted nincs semmilyen adalék (Persze, ha az előírtat belekeverik).
Ezzel kivédhetőek a tipikus magyar lépések, hogy basszuk át a másikat a palánkon.

Mire alapozod, hogy ártok vele? Van konkrét véleményed, vagy csak dobálózol?
Amennyiben van tapasztalatod, vagy bármilyen gépészmérnöki tudásod/tapasztalatod, akkor kérlek írd le, mivel PONT EZÉRT tettem fel a kérdést, hogy tanuljak!!!

Methos Elküldve: 2014-09-26 08:23 Adalék dízelbe

csbalu írta: nyilván lehet haszna ezeknek az adalékoknak de a forgalomban levők 60% a hamis, amit meg okosba szerez a Jóska (nem akarom bántani a Jóskákat) az szinte biztosan az. Erre is egy ugyan olyan hamisító háttérpiac épült mint a parfümökre és a motorolajra. Az ismeretségeben több ex kutas is van és bizony cserélték ki a polcon levő eredetit hamisra, az eredeti meg ment magunknak meg a haveroknak.
Egy hamissal pedig nyilván nem használsz a kocsidnak és jobb esetben nem is ártasz (reméljük).


Egyenesen a Spuri oldaláról rendeltünk kollégámmal. Ő volvo s40 2.0 D-be rakta. Neki hozott változást. Kárt nem okozott, ezért gondoltam, hogy kipróbálom. Pár tankot kipróbálok vele és meglátjuk.

Tapasztalat ezek szerint nincs?

Methos Elküldve: 2014-09-26 08:20 Adalék dízelbe

csbalu írta:
Prof írta:
Methos írta: Sziasztok,

Eddig mindig Shell Premiumot tankoltam adalék nélkül. Füstcsíkot bizony tudok húzni vele, ha nagyon kell.

- Átlag fogyasztás város és pálya vegyesen, de többnyire város 6.1 l/100km.

Most próba kedvéért OMW Maxxmotion került bele tele tank, és Spuri Kék.

Kíváncsi vagyok mi lesz az változás. Valakinek van ilyen tapasztalata?


Miért nem hiszek én ebben a városi 6,1 L fogyasztásban Pesten


Mert az E46 órája 1 litert csal Lefelé


A többnyire város, DE VEGYES kb 60%..mellette 40% pálya 130-140 es tempoval, semmi száguldás...mintha tojáshély volna a gázpedál....de nem a fogyasztás volt a kérdés

Methos Elküldve: 2014-09-25 15:21 Adalék dízelbe

Sziasztok,

Eddig mindig Shell Premiumot tankoltam adalék nélkül. Füstcsíkot bizony tudok húzni vele, ha nagyon kell.

- Átlag fogyasztás város és pálya vegyesen, de többnyire város 6.1 l/100km.

Most próba kedvéért OMW Maxxmotion került bele tele tank, és Spuri Kék.

Kíváncsi vagyok mi lesz az változás. Valakinek van ilyen tapasztalata?

Methos Elküldve: 2014-09-17 16:36 Napelemes ventillátoros tetõ

csbalu írta:
si3rrabravo írta: Amúgy ez valami kísérletezés miatti hóbort lenne nálad vagy spórolni szeretnél? Utóbbi megtérülhet e egyáltalán a beépítés meg a munka végeztével? Úgy értem 20-30ezerért kapsz egy akksit 3-4-5 évre.

Mi a koncepció?


Gondolom az hogy ha ott áll az autó 1 hétig ne az fogadja hogy 0-ra van merülve a kocsi és ki sem riaszt, de ez csak a saját elgondolásom. Én ezért csinálnám ezt, ami alapjaiban nem rossz ötlet. Nekem Toruingom van, én a kis hátsó műanyag tarakóba tennék be 2db napelemet, belevágnám szépen tömíteném és ott diszkréten ellébecolna, végezné a dolgát.


Ez is egy jó elmélet. Alapvetően, a rövid távok miatt jutott eszembe, mivel most így alakult az élet. Mellette persze a "hóbort" mint móka, kipróbálni, hogy megy-e , jó-e is benne van.

Methos Elküldve: 2014-09-17 16:34 Távirányítós gyári állófűtés e46 20d-hez.

Következő projektem az állófűtés lesz. Néztem hogy bontóból 30 körül simán lehet kompletten kapni. Eddig OK.
Amennyiben bekötésre kerülne, egyből a 16:9 es navi látni fogom, hogy helló itt vagyok állíts be mikor induljak és mikor ne, vagy kell valamit ügyködni szoftveresen?

Methos Elküldve: 2014-09-16 16:53 Napelemes ventillátoros tetõ

YELLOW írta:
Methos írta:
csbalu írta:
Methos írta:
csbalu írta:
Methos írta:
feco7939 írta:
csbalu írta:
Methos írta: Csak itt találtam, helyet, de érdekelne a véleményetek.
Aksira tennék, biztos ami biztos alapon egy "csepptöltő" napelemes egységet, ami folyamatosan rajta lenne.
Oka annyi, csak hogy nagyon rövid távokat teszek meg mostanában, és jó volna, ha valami azért, ha nem is feltöltené, mert ezzel nem lehet, de csepegtetne bele annyit, hogy állagmegóvás azért meglegyen.
1. Van-e reális esélye annak, hogy ez nekem segíthet?
2. Autó fóliás, vajon működik-e azon keresztül is?


segíthet, de nem eléggé nagy napelemet kéne tenned hogy jól működjön és fólián keresztül nem fog menni. Kb 40-50e Ft-os beruházásból szerintem meg lehetne jól csinálni a tetőre.


Ha garázsban áll az autód akkor sokkal olcsóbb és egyszerűbb ha hetente egy éjszakára ráraksz egy normális aksi töltőt.


Sajnos nincs garázs, pont emiatt keresek valamilyen lehetőséget, amivel támogatni tudom az aksit. töltő
Ezt néztem ki, mivel az adatai alapján, elvileg tudna annyi minimális visszatöltést biztosítani, hogy ne jelentsen gondot. A vicc az, hogy van egy jelenség amiből biztosan tudom, hogy az aksi merült-e állásban egy kicsit is vagy sem.
- A rádiómodul meghibásodott végfokok miatt analóg végfokra lett cserélve. Bitang szépen szól, minden tuti, viszont ha merült az aksi (rövid utakat tettem, nincs elég visszatöltés), akkor indítózásnál, a mélynyomóból hallatszik egy pukkanás. Ellenben hosszabb utak megtétele esetén másnap akár, nincs pukkanás (volt elég visszatöltés).
Kb ezt szeretném kibalanszírozni.


Sajnos a végfog pukkanás nem ezért van, valószínűleg állandóan megy a végfok mert az állandó 12V-ra kötötték, szedd szét és nézd meg honnét kapja a tápot a végfok a rendszercsatlakozó mely lábairól.

Üdv
Balu


JKNAVI csinálta, mivel ő is tervezte, gondolom, csak tudja mit csinál .


Akkor nyilván jó, pixelfixesek tudnak kontár munkát végezni 25.000-ért nem tudtam kinél csináltattad


A tárgytól viszont eltértünk.... csepptöltésnek, tényleg csak kiegészítésnek elegendő lehet amit tud, vagy alapból felejtős....?


bocs, hogy bele vau, csak éppen kolléga időjárás állomása miatt, most kicsit benen vagyunk a napelem témában. ugye a panel méretétől függ. a vékony hajlékony lap drága, a másik túl vastag merev, és ugye a mérete határozza meg, hogy mennyit képes tölteni. tetőablakra a fólia lenen a jó, de ha csötétítve van, akkor sokat visszafog. eléggé érzékenyek. én megmondom neked, hogy egy akkora méretben a 12V-os nem sokat ér, mert ha már burós az idő, de nappal van, akkor is kb 35%-al tudna csak tölteni.
ahogy nézem a linken 125mA van, az molyfing. haverral a neten keresztül a mikrovezérlő küldi a folyamatos értékeket és szoktuk nézni, hogy a kb 30x50 centis panel tud napfényes időben olyan nagyon max 830mA tölteni ugye 10W-os, de ezt még nem láttuk és neki van e gy 12V-os kis akksija. ugye ha süt a nap, akkor a mikrovezérlő is a napelemről megy, aminek a legnagyobb fogyasztása, amikor GSM-en kommunikál, meg mindent mér, olyan 400mA. a lényeg, hogy jó időben képes csak ezt a kis akksit szinten tartani. amit este elfogyaszt, azt nappal képes visszatölteni, de ennyi.
szóval ez a 125mA képes lenen neked is szinten tartani, de ha sokat indítózol, és rövideket mész alacsony fordulaton, akkor nem biztos, hogy képes lesz egy iylen kör után visszatölteni, de az adott szinten tudja majd tartani. na és ugye a kérdés, hogy ami szívja le az akksit az vajon menniy áramot vesz fel...


Ez aztán a korrekt válasz .
Magyarán be kell fednem a kocsi tetejét napelemmel, hogy biztosra menjek, és elvből el kell felejtenem a kinder tojás méretű egyszerűbb eszközöket....ok akkor hagyom

Methos Elküldve: 2014-09-16 15:12 Napelemes ventillátoros tetõ

csbalu írta:
Methos írta:
csbalu írta:
Methos írta:
feco7939 írta:
csbalu írta:
Methos írta: Csak itt találtam, helyet, de érdekelne a véleményetek.
Aksira tennék, biztos ami biztos alapon egy "csepptöltő" napelemes egységet, ami folyamatosan rajta lenne.
Oka annyi, csak hogy nagyon rövid távokat teszek meg mostanában, és jó volna, ha valami azért, ha nem is feltöltené, mert ezzel nem lehet, de csepegtetne bele annyit, hogy állagmegóvás azért meglegyen.
1. Van-e reális esélye annak, hogy ez nekem segíthet?
2. Autó fóliás, vajon működik-e azon keresztül is?


segíthet, de nem eléggé nagy napelemet kéne tenned hogy jól működjön és fólián keresztül nem fog menni. Kb 40-50e Ft-os beruházásból szerintem meg lehetne jól csinálni a tetőre.


Ha garázsban áll az autód akkor sokkal olcsóbb és egyszerűbb ha hetente egy éjszakára ráraksz egy normális aksi töltőt.


Sajnos nincs garázs, pont emiatt keresek valamilyen lehetőséget, amivel támogatni tudom az aksit. töltő
Ezt néztem ki, mivel az adatai alapján, elvileg tudna annyi minimális visszatöltést biztosítani, hogy ne jelentsen gondot. A vicc az, hogy van egy jelenség amiből biztosan tudom, hogy az aksi merült-e állásban egy kicsit is vagy sem.
- A rádiómodul meghibásodott végfokok miatt analóg végfokra lett cserélve. Bitang szépen szól, minden tuti, viszont ha merült az aksi (rövid utakat tettem, nincs elég visszatöltés), akkor indítózásnál, a mélynyomóból hallatszik egy pukkanás. Ellenben hosszabb utak megtétele esetén másnap akár, nincs pukkanás (volt elég visszatöltés).
Kb ezt szeretném kibalanszírozni.


Sajnos a végfog pukkanás nem ezért van, valószínűleg állandóan megy a végfok mert az állandó 12V-ra kötötték, szedd szét és nézd meg honnét kapja a tápot a végfok a rendszercsatlakozó mely lábairól.

Üdv
Balu


JKNAVI csinálta, mivel ő is tervezte, gondolom, csak tudja mit csinál .


Akkor nyilván jó, pixelfixesek tudnak kontár munkát végezni 25.000-ért nem tudtam kinél csináltattad


A tárgytól viszont eltértünk.... csepptöltésnek, tényleg csak kiegészítésnek elegendő lehet amit tud, vagy alapból felejtős....?

Methos Elküldve: 2014-09-16 10:47 Napelemes ventillátoros tetõ

csbalu írta:
Methos írta:
feco7939 írta:
csbalu írta:
Methos írta: Csak itt találtam, helyet, de érdekelne a véleményetek.
Aksira tennék, biztos ami biztos alapon egy "csepptöltő" napelemes egységet, ami folyamatosan rajta lenne.
Oka annyi, csak hogy nagyon rövid távokat teszek meg mostanában, és jó volna, ha valami azért, ha nem is feltöltené, mert ezzel nem lehet, de csepegtetne bele annyit, hogy állagmegóvás azért meglegyen.
1. Van-e reális esélye annak, hogy ez nekem segíthet?
2. Autó fóliás, vajon működik-e azon keresztül is?


segíthet, de nem eléggé nagy napelemet kéne tenned hogy jól működjön és fólián keresztül nem fog menni. Kb 40-50e Ft-os beruházásból szerintem meg lehetne jól csinálni a tetőre.


Ha garázsban áll az autód akkor sokkal olcsóbb és egyszerűbb ha hetente egy éjszakára ráraksz egy normális aksi töltőt.


Sajnos nincs garázs, pont emiatt keresek valamilyen lehetőséget, amivel támogatni tudom az aksit. töltő
Ezt néztem ki, mivel az adatai alapján, elvileg tudna annyi minimális visszatöltést biztosítani, hogy ne jelentsen gondot. A vicc az, hogy van egy jelenség amiből biztosan tudom, hogy az aksi merült-e állásban egy kicsit is vagy sem.
- A rádiómodul meghibásodott végfokok miatt analóg végfokra lett cserélve. Bitang szépen szól, minden tuti, viszont ha merült az aksi (rövid utakat tettem, nincs elég visszatöltés), akkor indítózásnál, a mélynyomóból hallatszik egy pukkanás. Ellenben hosszabb utak megtétele esetén másnap akár, nincs pukkanás (volt elég visszatöltés).
Kb ezt szeretném kibalanszírozni.


Sajnos a végfog pukkanás nem ezért van, valószínűleg állandóan megy a végfok mert az állandó 12V-ra kötötték, szedd szét és nézd meg honnét kapja a tápot a végfok a rendszercsatlakozó mely lábairól.

Üdv
Balu


JKNAVI csinálta, mivel ő is tervezte, gondolom, csak tudja mit csinál .

Methos Elküldve: 2014-09-15 15:08 Napelemes ventillátoros tetõ

feco7939 írta:
csbalu írta:
Methos írta: Csak itt találtam, helyet, de érdekelne a véleményetek.
Aksira tennék, biztos ami biztos alapon egy "csepptöltő" napelemes egységet, ami folyamatosan rajta lenne.
Oka annyi, csak hogy nagyon rövid távokat teszek meg mostanában, és jó volna, ha valami azért, ha nem is feltöltené, mert ezzel nem lehet, de csepegtetne bele annyit, hogy állagmegóvás azért meglegyen.
1. Van-e reális esélye annak, hogy ez nekem segíthet?
2. Autó fóliás, vajon működik-e azon keresztül is?


segíthet, de nem eléggé nagy napelemet kéne tenned hogy jól működjön és fólián keresztül nem fog menni. Kb 40-50e Ft-os beruházásból szerintem meg lehetne jól csinálni a tetőre.


Ha garázsban áll az autód akkor sokkal olcsóbb és egyszerűbb ha hetente egy éjszakára ráraksz egy normális aksi töltőt.


Sajnos nincs garázs, pont emiatt keresek valamilyen lehetőséget, amivel támogatni tudom az aksit. töltő
Ezt néztem ki, mivel az adatai alapján, elvileg tudna annyi minimális visszatöltést biztosítani, hogy ne jelentsen gondot. A vicc az, hogy van egy jelenség amiből biztosan tudom, hogy az aksi merült-e állásban egy kicsit is vagy sem.
- A rádiómodul meghibásodott végfokok miatt analóg végfokra lett cserélve. Bitang szépen szól, minden tuti, viszont ha merült az aksi (rövid utakat tettem, nincs elég visszatöltés), akkor indítózásnál, a mélynyomóból hallatszik egy pukkanás. Ellenben hosszabb utak megtétele esetén másnap akár, nincs pukkanás (volt elég visszatöltés).
Kb ezt szeretném kibalanszírozni.

Methos Elküldve: 2014-09-15 10:42 Napelemes ventillátoros tetõ

Csak itt találtam, helyet, de érdekelne a véleményetek.
Aksira tennék, biztos ami biztos alapon egy "csepptöltő" napelemes egységet, ami folyamatosan rajta lenne.
Oka annyi, csak hogy nagyon rövid távokat teszek meg mostanában, és jó volna, ha valami azért, ha nem is feltöltené, mert ezzel nem lehet, de csepegtetne bele annyit, hogy állagmegóvás azért meglegyen.
1. Van-e reális esélye annak, hogy ez nekem segíthet?
2. Autó fóliás, vajon működik-e azon keresztül is?

Methos Elküldve: 2014-09-12 10:21 tempomat + kormánycsere

YELLOW írta:
Methos írta:
csbalu írta:
Methos írta: Sziasztok,

Egy kis tapasztalat megosztás.
4 ágú multis kormányt cseréltem le multis sport kormányra. Amennyiben van egy nyomatékkulcsod (16os, de nekem csak 17es volt ugy is ment), egy nagyobb fejes torx (4 águhoz a légzsákhoz), és egy szinte akármilyen lapos fejű csavarhúzód (sport kormány légzsákjához), és kb 10 perced, akkor simán ki tudod cserélni a kormányt.

Amennyiben valakiben kétség merülne fel, ne habozzon, mivel nagyon egyszerű megoldani.

Sok sikert


Na a körlégzsák leszedésével mennyit lehet baszakodni. Valahogy sosem sikerül eltalálnom elsőre azt a pöcköt amit kéne


Ez így van, én is telefon led lámpájával világítottam bele, s jó ideig elvoltam vele, mire kiakasztottam, lyukat ütve a tenyerembe a mini csavarhúzóval...


ami azt illeti elég hülyén van megoldva...


A 4 ágúnak a 2 torx csavarja miért nem volt jó a sport kormánynál is? Francért kell a jó megoldást elvetni... Pofon egyszerű, kb 20sec-es csere