Pocses fórum hozzászólásai

Pocses Elküldve: 2013-11-03 08:35 Gumi

YELLOW írta:
Pocses írta:
toki24 írta: Na mindegy körbe 225\40 r18lesz... néztem ujba már van 16500ért ilyen kinai linglong stb..

Valakinek van tapasztalata vele? csak azért mert egy ilyen használtva is ennyi dbja max 1-2 ezerrel olcsóbb.. akkor már csak az ujabb nem?!

Meg hogy ezek hátsó kerekesek... vajon hova jobb rakni a jobb gumikat, előre vagy hátra?:


Kínai gumi felejtős! Akkor inkább használtat márkásban. Mindig a hátsókerekekre tesszük a jobb állapotú gumikat, mert azok csak gurulnak "utánad" nem tudod őket kormányozni. Azok a szép M-es kerekek megérdemelnek jó minőségű gumikat, a biztonságról nem is beszélve. Tartja a mondás:
"Akinek van pénze majomra annak legyen pénze banánra is".


jelen esetben nem gurulnak azok a hátsók, hanem hajtanak. téli esetén valóban jobb hátra tenni, hogy el is tudjál indulni. de nyári dumi esetén normál hazsnálat esetében elől nagyobb szerepe van a jobb guminak, mint írtam visszább, ott van nagyobb fékhatás, ott kell jobban tapadnia, illetve normális esetben az első kerékkel kormányzol.
példa: nekem elől magyar, hátul francia gyártású gumi van, igaz hátul szélesebb, bár most nem az az oka, de esőben jobban betapad a hátsó, így volt olyan, mikor hiába kormányoztam tollta az orrát, mert az első nem tapadt be. nos ugyanez igaz, kopott gumi esetén is. hátul a jobb betapad, az elejét meg nem tudod irányítani.
igazából az a legjobb, ha egyforma lenne elől hátul. ja nekem pl a magyar elől van és jobban is kopik, pedig a hátsónak kellene. pedig ugynaza a márka, típus.


Nekem mind a 4 gumi egyforma, kérlek olvass utána hova tegyük a jobb minőségű gummákat. ( hajtástól független ) De nekem teljesen mindegy nekem mindig egyforma minőségű a gumim minden autón és nemcsak tengelyenként egyforma.

Pocses Elküldve: 2013-11-02 22:52 Gumi

toki24 írta: Na mindegy körbe 225\40 r18lesz... néztem ujba már van 16500ért ilyen kinai linglong stb..

Valakinek van tapasztalata vele? csak azért mert egy ilyen használtva is ennyi dbja max 1-2 ezerrel olcsóbb.. akkor már csak az ujabb nem?!

Meg hogy ezek hátsó kerekesek... vajon hova jobb rakni a jobb gumikat, előre vagy hátra?:


Kínai gumi felejtős! Akkor inkább használtat márkásban. Mindig a hátsókerekekre tesszük a jobb állapotú gumikat, mert azok csak gurulnak "utánad" nem tudod őket kormányozni. Azok a szép M-es kerekek megérdemelnek jó minőségű gumikat, a biztonságról nem is beszélve. Tartja a mondás:
"Akinek van pénze majomra annak legyen pénze banánra is".

Pocses Elküldve: 2013-11-02 22:33 Autóvásárlás

klins írta: Sziasztok !

Tavasszal szeretném megvenni életem első BMW-jét , E46 1.9 105LE benzin 2000-es évjárat, sok jót hallottam erről a típusról ... viszont a tapasztalataitokra lennék kíváncsi mert kissé még tartok a márkától

Fogyasztás , megbízhatóság , kaszni , szerelhetőség , hibák stb.

Előre is köszönöm !

üdv. Klins


Szia!

Jó választás ezzel a motorral, persze ha elég az igényeidhez. 1.9-ben jobb mint az 1.6-ban a nyomaték miatt. Fogyasztása nem több mint egy akármi más márkából egy kis 1.4-nek. Olvasgass itt a fórumokban sok jó segítő márkatárs van közöttünk.....


Pocses Elküldve: 2013-11-01 12:05 Segítsetek!

toki24 írta: Sziaztok!


amikor a kulcs benne van a kocsiba és kinyitom az ajtot tegyük fel pakolok....

Csipog hogy benne a kucsl ha kiveszem elhallgat... eszméletlenül iritál pláne mikor takaritom minden nyitva van a zene is szól,(muszáj kulcshogy szoljon) feszt csipog.. Ezt kilehet ütni valahogy a comp-ból?

Kiváncsi vagyok nagyon rá, illetve miket lehet még beállitani mint kényelmi funkciókat ? e46osom van.. gondolok arra hogy 15km\h után lezárja az ajtókat meg ilyen kis baromságok


Rengeteg mindet belehet tanítani a kulcsoknak. Nekem pár másodpercig jelez a kulcsért vagy akár a felkapcsolva hagyott helyzetjelzőért, azután elhallgat. Ha jól tudom csak FL-től zár le elindulás után a kp-zár.

Pocses Elküldve: 2013-11-01 11:03 Társalgó

toki24 írta:
Pocses írta: Az imént hívott az ex tulaja az autómnak, még úton voltam azt látott, örömmel konstatálta milyen jó állapotnak örvend a verda, mondta jó kezekbe került ennek örül. Mondtam neki én is, megvagyunk elégedve a kis bimmerrel. Meséltem neki a kisebb javításokat meg ami még hátra van.....



Ez tényleg jó érzés

Én mikor eladtam a 3as golfom amibe belekölöttem az életemet illetve még mütött karral ios dolgoztam rajta hogy minnél szebb és jobb legyen, jött egy srác megvette mondtam neki hogy igérd meg hogy vigyázol rá, oké persze stb, erre 1,5 honap után eladó

Sajnos abból is bontószökevény lesz... megvenném ha lenne fölös 5kilóm


Igen tényleg jó érzés, főleg így, hogy nem "macskazsákot" vettem. Azon nevettünk nejemmel, hogy mindketten elmentettük egymás telszámát. Mikor hívott egyből a keresztnevünkön üdvözöltük nevetve egymást.

Pocses Elküldve: 2013-11-01 10:51 Társalgó

Az imént hívott az ex tulaja az autómnak, még úton voltam azt látott, örömmel konstatálta milyen jó állapotnak örvend a verda, mondta jó kezekbe került ennek örül. Mondtam neki én is, megvagyunk elégedve a kis bimmerrel. Meséltem neki a kisebb javításokat meg ami még hátra van.....

Pocses Elküldve: 2013-11-01 08:29 váltó

YELLOW írta:
Pocses írta:
mrpamacs írta: Sziasztok

E46 320i 99/12-havi Touring kézi váltósnál a váltó alatt van védő műanyag ami a felverődő mocsoktól védené meg a dolgokat? A szerviz szerint lennie kéne, de a bontóban nem találnak. Ha esetleg tudja valaki a számát akkor azt is megköszönném.



A motor alatt tuti van.

Klokkerholm cikkszám:0061796. Váltó alattiról nem tudok, bár lehet én tudom rosszul. Majd jön valaki aki pontosan tudja.


váltó alatt egy merevítő lemez van keresztbe. vagy nekem is hiányzik. én még E46-on nem láttam ott semmit.


Nekem is az van. Én sem láttam még sor6 alatt sem műanyagborítást a váltónál.

Pocses Elküldve: 2013-11-01 08:19 váltó

mrpamacs írta: Sziasztok

E46 320i 99/12-havi Touring kézi váltósnál a váltó alatt van védő műanyag ami a felverődő mocsoktól védené meg a dolgokat? A szerviz szerint lennie kéne, de a bontóban nem találnak. Ha esetleg tudja valaki a számát akkor azt is megköszönném.



A motor alatt tuti van.

Klokkerholm cikkszám:0061796. Váltó alattiról nem tudok, bár lehet én tudom rosszul. Majd jön valaki aki pontosan tudja.

Pocses Elküldve: 2013-11-01 07:22 Féktárcsa és fékbetét

ignasow írta:
Pocses írta:
ignasow írta: Sziasztok!

Ma este, ahogy megálltam a ház előtt látom, hogy pirosan izzik a bal hátsó féktárcsa. Hozzáteszem nincs fél éves a 4db tárcsa plusz betétek. Hirtelen a munkahengerre gondolok de majd holnap kiderül A kérdésem az lenne, hogy kiolvadhatott ott valami a nagy hőtől? gumi karmantyú stb. esetleg fékfolyadék elfolyhat reggelig? már rémeket látok..... Üdv.


Nekem is mikor megszorult a bal hátsó munkahenger, füstölt, a felnihez hozzá sem lehetett érni olyan meleg volt, de nem volt semmi más gondom nem folyt el az olaj és nem olvadt el semmi.


Köszi az infót! Hát megpróbálok alkotni vele valamit az ünnepek miatt ugye mindenki zárva, ha meg nem sikerül akkor világít majd mint a töklápmás hétfőig


Ha nem kerámiabetétes a fékbetéted akkor tuti megfognak égni azokat akkor kukázhatod. Nekem is elrepedtek a hőtől, így vettem bele újakat.

Pocses Elküldve: 2013-10-31 22:24 Féktárcsa és fékbetét

ignasow írta: Sziasztok!

Ma este, ahogy megálltam a ház előtt látom, hogy pirosan izzik a bal hátsó féktárcsa. Hozzáteszem nincs fél éves a 4db tárcsa plusz betétek. Hirtelen a munkahengerre gondolok de majd holnap kiderül A kérdésem az lenne, hogy kiolvadhatott ott valami a nagy hőtől? gumi karmantyú stb. esetleg fékfolyadék elfolyhat reggelig? már rémeket látok..... Üdv.


Nekem is mikor megszorult a bal hátsó munkahenger, füstölt, a felnihez hozzá sem lehetett érni olyan meleg volt, de nem volt semmi más gondom nem folyt el az olaj és nem olvadt el semmi.

Pocses Elküldve: 2013-10-31 11:43 320d Motor

tibee01 írta: Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék, 150lovas EU4-es motor esetében, milyen intervallumonként javasoljátok az olajak és szűrők cseréjét, mert pl az olajra a gyári futást én sokallom. Vagy mi a helyzet a kartergáz-szűrővel?

Kinek milyen a tapasztalatai vannak?

Előre is köszi!


Szerelőm ajánlata: mind111 dízel & benyás 10ezer km után cserélj olajat, ha esetleg annyira kicsi a futásteljesítmény akkor természetesen évente.

Pocses Elküldve: 2013-10-30 08:13 Chip tuning

zoliika írta:
YELLOW írta:
zoliika írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.


Érdekesen állsz ehhez a motor tuning témához. A Vőmmel kellene elbeszélgetned, mint láttam fent vagy Te is a Carstylingon:

http://www.carstyling.hu/car_s...amp;type=3

Ültem pár épített autójába, amikor kész a blokkal és kap még egy "chip" tuningot ráadásként, nagyon is érezhető és padon is mérhető.


Soha nem volt chip-es autóm eddig,de........Történt januárban,hogy feleségemnek vettem egy 1,9 tdi 4×4 golf-ot az Ifához tudtam volna hasonlítani a menetteljesítményét lomha szar volt és 7,5 lityi volt gázolajból a fogyija.Van 1 VW "homokos" ismerősöm 30 e huf-ért valami "csipsz tuning " félét ajánlott.Belementem 3 óra alatt kész volt.A különbség az beszarás 6 max.6,5 liter/100km a gyorsulása az meg alázó az Én 20d-m melett!!10 e km van azóta benne semmi baja,de ha lesz leszarom ,mert a bontóból 50 e huf kapok bele másik motortEzzel csak akartam mondani van és létezik olyan "csipsz" ami tényleg csökkenti a fogyit és növeli a teljesítményt.A bajorba viszont nem fogok tenni,fogyasztás nagyon jó,teljesítmény is megfelel.


na valószínű ez az a blokk ami 105LE-re lett visszabutítva, amit fentebb írtam


Tévedsz..........Nem, pumpe düse diesel-ről beszélek.Gyári 90 le-s TDI az asszony autója.


A vőmnek is gyári TDI 90 LE volt a 4-es Golfja. Még a villanygázt is átszerelte hagyományos bowdenesre mert nem szereti. Most örül az új gazdája neki. Aki megvette tőle, a 2-es Golfját is ő vette meg anno azzal + a neje jár.



A 2-es különdíjat nyert "labancoknál" Whörthersee-n a 3-ast sajna ellopták nagyfaluba asszem Hungexpón a parkolóból.

Pocses Elküldve: 2013-10-29 12:11 Chip tuning

YELLOW írta:
Sparta írta: Lenne egy olyan kérdésem a chip tuningal kapcsolatban, hogy most akkor ártalmas a motornak vagy sem?
Mert hallottam hogy ez a tuning optimalizálja a motor működését, és így nem árt neki.
De hallottam olyant is hogy a motor be van állítva egy gyári értékre, és ez ugyebár rátesz, így károsítja a motort..
Meg ugye hogy akkor kevesebbet fogyaszt??
Most akkor mi az igazság?


mint mindig. akinek van, az dícsérni fogja. akinek nincs, annak vagy azért mert rájött, vagy eleve okos.
egy motorban, mindig van 25-50%-nyi plussz, amit ki lehet belőle hozni pluszban, ami nem károsít. a gyárban nem véletlen hangolják így az autókat, hisz nem akarják, hogy 70-100ezer alatt cserélni kelljen egy csomó dolgot. az értelmes chip, vagy box, nevezzük bárminek, az nem 100ezres kategóra alatta, csak humbuk az egész, és legtöbbször adott autóra írják, nem univerzális programmal dolgoznak. még a jó progival is, sokkal hamarabb kell cserélni dolgokat, nem azért mert szar az autó, vagy a progi, csak nem arra van tervezve. egy normális motortuning 500ezer -1milla ahol dugókat, karokat, lendkerék könnyítés, nagyobb turbo, erősített ez meg az, sorolhatnám van benne. azok simán bírják jóval tovább a 100%-is teljesítmény növelést is normál hazsnálatban. ha versenyezni akarsz, akkor ott is hamarabb tönkre mennek.
nincs olyan hogy optimalizálás, plussz erő kevesebb fogyasztás. hülyeség, aki elhiszi ezeket az egyen szövegeket, az meg is érdemli. minden teljesítmény többlet nagyobb foygasztást jelent, nagyobb igénybevételt. ha normál tempóban mész, akkor meg nincs értelme, mert akkor te tudod, meg kiírhatod fórumok adatlapjára, hogy így ennyi, úgy annyi, de kihazsnálni nem fogod. ahhoz, hogy néha könnyebb legyen az előzés, meg tök felesleges, max kivársz. én személy szerint feleslegesnek tartom, annak ellenére, hogy régen szerelmese voltam ennek, de túl sokat olvastam, beszélgettem.
itt pl kiemelnék egy konkrét típust, off autó 1.9 PDTDI motor, amiket egyéb dolgok miatt a biztonságos 130 lóról 105-re folytottak vissza, ami autókat később úgy árultak itthon, hogy a kereskedés autómatice a vásárló igénye esetén visszacsináltál 130 lóra, persze a forgalmi maradt 105-ről. így aki 105-ből csinál, 130-at, az totál jó, mert az az eredeti, tulajdonképpen csak a 130-as progiját kell feltölteni, semmi más. nem véletlen amik maradtak 105 lóban mocik, elnyűhetetlenek, mert még a biztonságos szintről is gyengébbre lettek csippelve.
akinek kevés az erő az vegyen nagyobb motorost. tudom ha van egy jó autód, akkor egy kétes eredetűre nehéz becserélni, így egyszerűbb lenne a chip, csak hosszútávon lehet nem jobb. aki meg veri magát, hogy neki ennyi meg annyi ideje van chip, és 50ezer volt, és semmi baja nincs, az meg magának sem képes beismerni, hogy 50ezret fizetett a semmiért, és csak beképzeli a lóerőket. részemről ennyi.


Érdekesen állsz ehhez a motor tuning témához. A Vőmmel kellene elbeszélgetned, mint láttam fent vagy Te is a Carstylingon:

http://www.carstyling.hu/car_s...amp;type=3

Ültem pár épített autójába, amikor kész a blokkal és kap még egy "chip" tuningot ráadásként, nagyon is érezhető és padon is mérhető.

Pocses Elküldve: 2013-10-29 07:52 kézifék állítás

YELLOW írta:
MattM325 írta:
zoliika írta:
jons írta:
szotakdavid írta:
hancurozo írta:
MattM325 írta:
Ha arra gondolsz, hogy nem tudsz kézifékkel kanyarodni, akkor ezzel nem is fogsz tudni a büdös életben soha, mert hátul tárcsás autónál csak egy oldalt van fékpofa ami CSAK rögzítőfékként funkcionál sokkal kisebb erővel...


Azt azért tudod, hogy hülyeség amit írtál?




Ez igen


De,hülye vagyok akkor Én tavaly ezek szerint 2 garnitúrát cseréltem!Holnap ki is veszem az egyik oldalról


Tényleg hülyeséget írtam!

Nem tudom miből gondoltam, hogy csak egy oldalt van pofa, most írhatnám, hogy kíváncsi voltam figyeltek-e, de tényleg komolyan gondoltam!
Na mindegy legközelebb igyekszem nem hülyeséget írni!
Yellow-nak próbáltam választ adni, hogy miért nem olyan erős ezeken a kézifék, de akkor passz!


nekem műszakin mondtak, hogy a BMW-k ilyenek szoktak lenni, aztán itt is sokszor olvasom. logikusan gondolva, elképzelném, hogy ez jó így, menet közben minek fogjon, mikor rögzítés a szerepe, azaz álló autót kell. melyik BMW-s fordul kézivel?
pl a 7-es elektromos fékes bömcinél, menet közben nem is működik, pedig az elv azonos csak egy kis motor mozgatja a bovdent. műszakin azt nem tom, hogy mérik, de ha az ABS jeladótól jel megy, hogy forog, az nem működik. vagy motorleállítással lehet megy.
vannak olyan autók, most nem is tupm melyik, talán lexus aminél hátul egy oldalon 2 féknyereg van, az egyik az üzemi féké a másik a rögzítöjé. ugyanazon a tárcsén fognak. audi a8-ban a kézi ugynaaz, mint az üzemi, csak, ott egy elektromos egység közvetlen a pofánál dolgozik és nyomja oda a betéteket.
valaki mégis volt már, hogy írta, hogy totál beállította a féket, vagyis fogott menet közben normálisan...


Én menet közben nem próbáltam és nem is fogom, de álló helyzetben fog mint a satu. Írtad Te is Yellow, hogy gyengén fog a kéziféked, nekem nagyon jól fog.

Pocses Elküldve: 2013-10-29 07:24 Hűtővíz..:S

ganja71 írta: Sziasztok.

Lecseréltem a hűtővizet (e-46 1.6),lelégtelenítettem nagy nehezen,de a desztvíz-fagyálló
arányát sikerült elszámolnom :oopsgyenge lett az elegy). Szerintetek ha a kiegyenlítő
tartályból leengedek vizet,majd utánatöltöm fagyállóval,összekeveredik a benntmaradt cuccal? Vagy a kiegyenlítőböl csak lassan keveredik a hűtővel a folyadék,és jobb ha kezdem
előlröl az egész cserét?
Előre is köszi.

Üdv: Ganja71




Engedj le belőle, önts hozzá tömény koncentrátumot, ha nyit a termosztát összefog keveredni. Természetesen a légtelenítésre ügyelj.