Ez egy archivált weboldal! bővebben
Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2011-01-11 14:29 Akkumulátor

balesz írta: erről mit gondoltok?

akku

be fog-e férni?


Háát, előfordulhat hogy nem. Neked a gyári méret az 278x175x190mm, és jobb pozitívos. Hosszra egy picivel nagyobb is be szokott férni, mérd meg a helyét, hogy mekkorát bírsz még belerakni. A 190-es magasságra figyel, annak stimmelnie kell, mert gond lesz a lefogatással.

Tano Elküldve: 2011-01-09 22:53 help:)

Bero írta: Erre még mindig nem kaptam választ Tudtok ajánlani még esetleg jó autófényezőt szolnokon? köszi


Hali!
Én a Kindernay-t tudom ajánlani, a ceglédi utcában van. Itt

Tano Elküldve: 2011-01-09 16:06 Egr szelep

milan873 írta: Hali mindenki érdemes az EGR-t ledugózni vagy hülyeség?Árt vagy használ vagy tök mindegy aki tudja írja meg köszi


Nem szeretjük ismételni magunkat, így ha kicsit veszed a fáradtságot és rászánsz kb 10-15 percet, és elkezded olvasni a topikot az elejétől, akkor választ kapsz a kérdéseidre. Van mellette és ellene is érv, le vannak írva, ez alapján eldöntheted, hogy te melyik megoldást választod.

Tano Elküldve: 2011-01-08 17:15 Termosztát

czellaia írta:
czellaia írta: Egr?Az ha minden igaz ki lett pucolva-tisztítva amikor kikerültek a pillangók,vagy van
másik egr-is?


A kicsit hívják egr-nek?


Az EGR maga a kipuffogogaz visszavezetes, ennek van egy vakumos vezerlesu szelepe, valamint egy hocsereloje. Ezen a hocserelon helyezkedik el az EGR termosztat.
Neked a szelep lett kitakaritva, de a termosztat az attol fuggetlen, es el szokott romlani egy ido utan.

Tano Elküldve: 2011-01-07 14:22 Termosztát

wizzaerr írta: Kösz Tano, erre voltam kíváncsi. Öregurasan fogok vezetni, amíg a problémát meg nem oldom.
"itt megtalálod őket külön is."
Ti innét rendeltek?


Nem onnan rendelünk. Ez csak a gyári alkatrész katalógus online változata. Van egy másik oldalon is. Itt meg tudjuk keresni az alkatrész cikkszámokat, képeket, és ez alapján már mindenki ott rendel ahol szeretne.

Tano Elküldve: 2011-01-06 21:28 320d Motor

djanie46 írta: szia,köszi,a webasto ugy tudom csak nagy minuszokban kapcsol,de nagy probléma odadtam az autot kokány szerelönek most semmi nem stimel,idegesit az egész ünnepek alatt mentem 1300km semmi gond ma mentem 200km-et eltünt kb 3dl fagyálló hátul fehér füst,két honapja cserélte a hengerfej tömitést meg nyomásbroba minden felujitva 200000pénz,ilyen emberek veszik el a kedvem a bmw töl


A kályha nem csak nagy mínuszokban kapcsol be, hanem már magasabb hőmérsékleten is.
Ez a fehér füstölés és vízfogyás együtt nem jó jel...

Tano Elküldve: 2011-01-06 19:36 320d Motor

djanie46 írta: sziasztok,szeretném a segitségeteket kérni,van egy e46 dieselem,szerelőnél volt azt mondta le volt ragadva a turbo geometriája utána ugy ment mint rakéta most megint lomha ?????? nektek minuszokba mennyi idő alatt kezd melegedni a moci ???? üdv jani


Ha megint nem a geometria ragadt be, akkor előfordulhat, hogy az azt állító szelep vagy vákumcsövek valamelyikével van gáz. Érdemes ezt is megnézni.
Melegedni hamar elkezd, 1-2 km alatt kijön a hideg sávból, de míg teljesen üzemmeleg lesz addig kell még néhány km. Valamint lomhaságot okozhat légtömegmérő hiba is.
Ha a tied nem melegszik gyorsan, akkor lehet gond a termosztát vagy pedig a kisegítő fűtés ami 40-ig segíti melegíteni a vizet, hogy előbb bemelegedjen. Neked még a régebbi fajta Webasto van, ennek jellegzetes búgó hangja van.

Tano Elküldve: 2011-01-06 16:34 Termosztát

wizzaerr írta: Sziasztok!

Valószínűleg beszart a nagy termosztátom, mert a hőmérséklet 64-65 C fokon van, a mutató az első fehér vonalnál. Fűtéssel nincs gond, fogyasztás sem számottevően több csak amennyit a hideg indokol... Hétvégén szándékozom ellenőrizni ez EGR termosztátot, aminek az előző hozzászólások alapján hidegen zárva kell lennie. Ha ezt rendben találom akkor kizárásos alapon a nagy termosztáttal van a baj és már rendelhetem is az újat, vagy ellenőrizzek még valamit? A tömítéseket amiről korábban írtatok és várhatóan szintén cserések lesznek, azokat hol tudom megvásárolni? A 65 fokos motor üzemmelegnek számít? Úgy értem lehet küldeni neki(pl.autópályán 160at...néha 4000ig pörgetni) vagy kíméletesen használjam? Nem akarok kinyírni semmit egy hibás termosztát miatt ezért kérdezem. Előre is köszi a választ!


A tömítések normális esetben az új alkatrésszel együtt jönnek. De ha mégsem, akkor
itt megtalálod őket külön is.
A 65 fokos motor nem üzemmeleg, az üzemmeleg tartomány az, amikor a mutató is már középen áll. Ez 75 foktól 1xx fokig tart. Szóval szerintem ne pörgesd 4000-ig ilyenkor.

Tano Elküldve: 2010-12-29 16:47 Segítsetek!

marko93 írta: Üdv! Lenne egy olyan kérdésem hogy a BC kapcsolót be lehetne -e kötni a BC nélküli autóba??? ha igen hogyan van hozzá valami bekötési rajz


Igen, be lehet. Kapcsolási rajzot megtalálod a WDS-ben.

Tano Elküldve: 2010-12-29 16:41 Elsõ lámpák

hil írta:
YELLOW írta:

de manuális állításnak akkor is kellene benne lenni. ez előírás úgy tudom.
ami automata az csak az, hogy nem kell odabent kézzel tekergetni ha hátra beülnek.



Abban bizony nincs manuális állítási lehetőség!


Szerintem ő a lámpán lévő állító csavarokra gondol, amivel be lehet állítani a lámpa pozicióját. Végülis az is manuális állítás

Tano Elküldve: 2010-12-25 16:36 Boldog Karácsonyt

Ezúton kívánok én is minden ismerős és ismeretlen fórumtársnak Békés Boldog Karácsonyt és kellemes ünnepeket!

Tano Elküldve: 2010-12-23 00:15 Fûtés - Klíma

LaciCRM írta: Tsá evribádi!

Nagy gond! Vagy lehet nem de az is lehet hogy igen

vásároltam 523as Bömbit( 98 körüli) és a fűtő motor megy folyamatosan akár mit csinálok. Kiveszem a kulcsot és pörög elhalkul-pörög elhalkul össze vissza, meg az a kis venti is megy ami a belső levegőt nyomja be az érzékelőbe. Mi lehet a gond?
nagyon zavaró, mert az akksim a végét járja és szerintem még ez is rátesz hogy lehúzza


A korai gyártású Webasto kályháknál fordul elő ez a hiba, hogy akkor is megy néha, amikor nem kellene neki. Pl ajtónyitásnál. Ezt írják a TIS-ben is. Sajnos ott megoldásnak a cserét írja, ami nem kis összeg. De ha megkeresel ilyen Webasto-s kályhával foglalkozó szervízt/szerelőt, lehet hogy ők tudnak megoldást a cserén kívül is.
A kis ventire nincs ötletem...

Tano Elküldve: 2010-12-21 17:43 Fûtés - Klíma

davech írta: Voltam hibakiolvasáson, ne is ecseteljem, mindenben volt hiba... (rakoncátlan aksi miatt)
Hiba törlés, majd autó beindítás, majd újra olvasás:
Egy hiba marad, a klíma automatikában: állófűtésnél test/zárlat hiba
Nincs állófűtésem, így nem értem a hibát sem.? Ötlet? thx


Állófűtésed lehet hogy nincs, de kisegítő fűtésed van, ott keressétek a hibát. Neked már valószínűleg nem a nagy Webastó kályha van az ablak előtti rekeszben jobb oldalt, hanem a kissebb elektromos fűtés a jobb lámpa mögött-alatt.

Tano Elküldve: 2010-12-21 00:12 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Emlegetett szamár itt vagyok
Akinek inpa ionstall leírás kell, az ITT talál. Ez német doksi, de képekkel illusztrált, így érthető szerintem annak is, aki nem tud németül. Aki angol verziót akarja telepíteni, az a "rectification program uk"-t válassza. Hirtelen ezt leltem, kb 1 perc volt. Tudom ajánlani a guglit mindenkinek.
A porlasztók állapotára az első kép alapján lehet következtetni, de pontosan meghatározni csak rendes műszeres méréssel lehet. A képen a négy hengerbe egyenként befecskendezett üzemanyagmennyiség elméleti szükséges értékétől való eltérés(más néven adaptáció) látható. Itt látható, hogy 3 henger viszonylag egyforma értékeket mutat, de a 4. jobban eltér tőlük, ráadásul a pozitív irányba, vagyis abba a hengerbe több nafta megy. De még tűrésen belül van. Persze ezt érdemes megnézni nagyob terhelés alatt is mint alapjárat.
Arról, hogy a kiolvasott adatoknál beleesik-e a tűrésbe a sávok jelölik az INPA-ban, meg ha eltér, akkor felkiáltójel is van. Valamint ha már kívül esik a határon, akkor általában hibatárolóba is kerül.

Tano Elküldve: 2010-12-20 23:53 Fûtés - Klíma

davech írta:
YELLOW írta:
a "süni"-vel van probléma, azaz a szabályzó végfoka rossz.

kiszedem az egész vezérlést, és abban pontosan hol van a "süni"? ha tudnál leírást, képet küldeni azt megköszönném! Vagy hogy mire keressek rá


Ha a kesztyűtartót kiveszed, akkor onnan hozzáférsz. És valami ilyesmit keress: