Totyasrac fórum hozzászólásai

Totyasrac Elküldve: 2014-04-22 10:26 Tolató radar

p1tyeszka írta:
hemika írta: Sziasztok!Lenne egy olyan problémám,hogy a napokban a hátsó pdc hátra menetbe kapcsolás után úgy jelez mintha lenne mögötte valami,ez álltalában egymás után egyforma időközönként jelez,olyan 2 másodpercenként!mi lehet a gond?ha hátra megyek mindegyik érzékel!
Köszi!


Ugyanez a hiba. Kábelek átmozgatása pár napig megoldotta a problémát, de most ismét rossz.


Nekem is csinál olyat (10-ből egyszer, mintha jellemzően eső után csinálná?), hogy folyamatosan sípol (mintha 20-30cm-en belül lenne tárgy mögötte). Kontakthibára gondolok én is, kérdés, hogy mi a jellemző problémás hely, ahol érdemes megnézni a kontaktokat/kábelezést?

Köszi előre is

Totyasrac Elküldve: 2014-04-16 21:33 Autóvásárlás

jons írta: Most például honnan tudod hogy viselkedik egy nagy köbcentis automata váltós autó városban?


Azért ehhez nem kell atomfizikusi végzettség...
- a benzines többet eszik, mint a dízel,
- a (hidrodinamikus, vagyis hagyományos) automata váltós többet eszik, mint a kézi
- városban minden kocsi többet eszik, mint kint
- a nagyköbcentis jellemzően többet eszik bárhol, mint a kicsi (kivéve autópálya, nagy tempó)
- az összekerekes többet eszik, mint a 2WD.

Ezekből nyilván a 2WD dízel kéziváltós országúti fogyasztása a legjobb, a nagy benzines automata 4WD meg a legrosszabb.

Akár le is vezethető, de szerintem ez tényleg egyértelmű.

Más kérdés, hogy a sor6-V8 benzines hang a legszebb, az automata a legkényelmesebb, az összkerék a legtutibb... Legalábbis szerintem

(Közben BMW_Noob83 kolléga megelőzött, sokáig gépelek, na )

Totyasrac Elküldve: 2014-04-16 17:34 Autóvásárlás

BMW_Noob83 írta: http://www.hasznaltauto.hu/aut...vi-7729236

Ezzel szemezgetek. Mi a véleményetek róla? Ez az igényeimnek 100%-ban megfelel, túl is teljesíti, csak a dízelsége gond, de ezzel nincs mit tenni. Vigyázok rá, s lehet 2-3 év múlva lecserélem egy E60-ra. (Azok között persze még kevesebb a benzines).

Tényleg kíváncsi vagyok a véleményetekre, hogy szerintetek érdemes-e egyáltalán agyalni rajta. Aztán ha komolyra fordul a dolog, akkor persze úgyis bevizsgáltatom egy független szervizben (ha engedik, de ha meg nem engedik, akkor alapból felejtős, mert ott tuti sáros valami), de előzetesen kíváncsi vagyok a véleményetekre, mielőtt bejelentkeznék megnézni.


Képek alapján zsír (ha nagyon kiugró balhé lett volna korábban, HD-képek sem lennének, de végignézve korrekt darab), ha ilyesmire vágynék, tuti elmennék megnézni.
Költeni valószínűleg kellhet rá (folyadékok cseréje, ilyesmik), ha szépen jár és a váltó is rendben akkor lehet akár tuti vétel is.
(Ettől függetlenül nem akarnék dízelt, de megértelek :roll

Totyasrac Elküldve: 2014-04-15 16:31 Társalgó

duend írta: Van nekem egy 30 eves golfom, amit még telen egy "joakaro" magyar honfitärsam irigysegböl felvizezett, ezert azota rakoncätlankodik, nem indul, mär van is mäsik auto, de ezt haza szeretnem vinni restaurältatni, de a fentiek miatt a sajät läbän nem tud...
Ezert egy olyan megbizhato embert keresek, aki szokott nemetböl autokat hozni, es vällalna egy ilyen fuvart.
Ha van köztetek ilyen, vagy az ismeröseitek közt, kerem szoljatok, meghälälnäm.
Köszönettel:
Endre


Szia!

Van ilyen ismerősöm. Ha érdekel, dobj egy privát üzenetet.

Totyasrac Elküldve: 2014-04-15 13:05 Autóvásárlás

duend írta:
De a tiedben nincs kettöstömegü... Amugy mit mondanak, mi van benne a 320e-ben?
A tiedben mennyi km van "nagyjäbol"?


Persze, hogy nincs. De a legtöbb újabb benzinesben van (volt 307-esem, 1.6 benzin, abban is az volt...), automatáknál értelemszerűen nincs.
Olyan 200e körül lehet benne, pontosat nem tudni, ~180e km-rel volt utoljára márkaszervizben 2011 végén, a hirdetésben 190e volt (mert állítólag az elmúlt egy-másfél évben max. ovijáratot csinál napi 4-5km-ben), az órájában 177e... Ha ezt elhisszük, akkor ja, 200e körül, talán, max. 250e.

A váltós az olajat/szűrőt megnézve azt mondta, semmi reszelék nincs az öreg olajban, szerinte jócskán van még a váltó élettartamából hátra, a felújítás 320e lenne, erre írtam hogy kéziváltósnál is lehet ennyit ráküldeni egy kuplung-lendkerék-váltó kombinációra, csak abban nem minden cserélsz ki ennyiért, hanem ami rossz; automatánál a nagyfelújítást követően ~0km-es a váltó.

Szerintem a 320-as E46-ban is GM váltó van, itt lehet ellenőrizni alvázszám alapján akár.

Totyasrac Elküldve: 2014-04-15 12:58 Autóvásárlás

YELLOW írta:
nem érted.
azt írta, hogy nem szereti ha állandóüan a váltóhoz kell nyúlni. most ha van egy dugó egy városban, akkor ha megállsz kirakod üresbe nem? tehát oda kell nyúlni a karhoz ugyanúgy. oké kevesebebt mert fokozatoknál nem kell. nem tudom, hogy működnek az újabb automaták, de régebben ha nem akartad kirakni üresbe, akkor a féket nyomni kellett. és ez szerintem nem olyan jó, ha a rendszer folyamatos nyomás alatt van. nem azt mondtam, hogy elromlik a váltó.


De, értem - SOHA nem veszem ki D-ből forgalmi szituáció miatt... Nyomni kell a féket (van kúszás, ~hagyományos hidrodinamikus váltó full elektromos vezérléssel az enyémben lévő GM 5 fokozatú). Korábban volt E280-as Mercim (még régebbi 4 fokozatú automatával), azt sem vettem ki soha, semmi baja nem lett; úgy van kitalálva hogy bírja ezt.

Totyasrac Elküldve: 2014-04-15 11:58 Autóvásárlás

BMW_Noob83 írta:
Mondjuk E65-ben nyugodtan leszállhatsz a gázról, nem kezd el kúszni, nem indul el pirosnál, amíg rá nem lépsz a gázra. Bár lehet ez már modern feature.


"városban az automata váltóhoz kellhet sokat nyúlkálni. mert ha megállsz, szerintem az sem egészséges, ha folyamatosan a féket taposod"

Hogy mi?!?!
Semmi baja nem lesz... Hosszú évtizedek óta működnek ezek, és kiborult volna a bili ha ezt nem bírná.


Amúgy meg mennyi egy kuplungcsere, megfejelve egy váltószinkron-javítással? 200e? Pláne kettőstömegűvel... Az enyémre 320e Ft-ot mondott a szerelő, ha lenne baja, de nincs... Kapott egy olajcserét, és ennyi. Ha meg fel kell újítani, ennyi pénzből lesz egy 0km-es váltóm, szóval én is maradok az automatánál

Totyasrac Elküldve: 2014-04-14 21:39 Tempomat - utólag?

kempelen írta:
Szia,

Budapesti címet nem tudok, de átnézésre javaslom a retrofit pdf-et és talán érzel hozzá affinitást, hogy magad megcsináld.

http://www.kneb.net/bmw/E46/Mu...trofit.pdf



Köszi - régen rengeteg kocsimat szedtem szét mindenféle okból, most már inkább kifizetem, lusta vagyok, meg türelmetlen is... De köszi, a doksi jól jöhet bármikor, elteszem

Totyasrac Elküldve: 2014-04-14 15:37 Szélvédõ

Methos írta:
Ezt választottam. Nagyon gyorsan szépen dolgoztak. Alaposan készítették elő az üveget és a felületet. Végig figyeltem a folyamatot. Tökéletesen ugyanúgy néz ki mint az eredeti üveg, csak a BMW jel nincs benne, helyette Nord Glass.

Jótállási matrica felpattintva.

Linket dobok fel , pár képpel...



Köszi, hasznos - és jók a képek is.

Totyasrac Elküldve: 2014-04-14 15:17 Szélvédõ

Methos írta:
Száradási idő itt is rövid. Meg is van a kocsi...már vissza értem irodába

13:00 ra mentem. 14:30 ra értem vissza....


Végül akkor pontosan melyikhez mentél? Nem látom

Totyasrac Elküldve: 2014-04-14 13:47 Tempomat - utólag?

Sziasztok!

Azt hiszem itt az ideje, hogy bekerüljön a tempomat a kocsiba. 3 küllős a kormányom (kép lejjebb), ahhoz kéne gombsor + kábel + bekötés.
Bp-en kit érdemes ilyennel zaklatni?

Ilyen a kormányom (most lusta vagyok kimenni fotózni, de pont ilyen, bőrös, 3 küllős, csak nincs benne a gombsor):


Előre is köszi!

Totyasrac Elküldve: 2014-04-14 12:31 Szélvédõ

YELLOW írta:

hát de most na... az oké garancia a ragasztásra, de azt ne úgy mondja, hogy garancia az üvegre. hanem a munkára vállal garanciát. most tegyük fel a szomszéd hülye kölke bedobja a szélvédőt a hugija pórkerekes bringájával, akkor ingyen kicserélik? eléggé nem életszerű és nem biznisz. kapnék egy kavicsot, rögtön mennék cseréltetni. megint más, ha egy üveg mondjuk golyóálló és arra vállal garanciát. de az is betörik, vagy reped, de a golyó nem megy át rajta, az agyvelő nem fröccsen ki a tetőkárpitra, vagy az asszonyra melletted. szóval még mindig azt mondom marketing fogás, ezért valaki megveszi a drágább üveget, közben csak a munkára van garancia, hogy nem ázik be, 2 év múlva nem esik ki a szélvédő, egy nagyobb tolatás után magától, meg a lendülettől.
garanciát adok a kiflire örökélet. amíg meg nem eszed. azzal nem tudok mit csinálni, ha elfelezed, meg megeszed. az hogy finom és ehető, arra vállalok, na meg kifli alakja van.
üvegpohár, garancia,örök életre, hogy nem folyik ki belőle a boroskóla. de ha részegen odabaxod a pultra és eltörik, akkor kifolyik, de addig tartott az élete szerencsétlen pohárnak. szóóóóval marketing. az van.
a legjobb a cipő még, ez úgy eszembe jutott. most visszaviheted, hogy elkopott a talpa, de az elkopik mert hazsnálod. hogy idő előtt? hát nem gördeszkázni kellett volna benne. ott is arra válall garanciát, hogy a talpa nem válik le, varrás nem engedi el, vagy kiviteltől függően, miylen egyéb tulajdonságai vannak.
szélvédő, ami hővisszaverős, arra válall garanciát, hogy visszaveri a hőt x%-ban. persze élettartamot vállal erre, mitől is romlana el? max attól, ha betörik az üveg, de ugye ott az üveg életének vége, azaz oda a garancia.


Nézd, értem a dolgot, viszont hallottam már az élet más területén is olyasmiről, hogy anyaghiba. Képzeljük el, hogy kavics(ok) miatt ki kell cserélni, megtörténik, majd egy év múlva egy padkára felálláskor végigreped. Ha nem volt előtte sérülés (a repedés környékén), visszamegy az ember, és ingyen kap újat - legalábbis én így értelmezem és persze tuti kihajtanám, hiszen élettartam-gari alapján ez jogos.
Gumira is volt régen valamelyik gyártónál, ahol ha szálszakadt lett, vagy rendellenesen kopott, állítólag kicserélték, mondjuk olyanom nem volt...

Totyasrac Elküldve: 2014-04-14 11:40 Szélvédõ

YELLOW írta:
mi az az üveg élettartam garancia? nem karcolódik? ha törik, akkor újat adnak ingyen? nem tudom milyen garanciát lehet vállalni magára az üvegre. élettartam garancia? úgy értelmezem, amíg az üveg be nem törik. de akkor meg tulajdonképpen nincs is garancia semmire, csak marketing fogás, mert jól hangzik. max a beragasztási munkára lehet garanciát vállalni, de egy üvegre mit?
a váltóba is az olaj "örökélet", azaz amíg a váltó szét nem megy. persze főleg mikor az olajcsere hiánya miatt megy szét. végülis nem hazudak, mert az olaj bírta, addig amíg a váltó. csak épp az ok okozat nem mindegy. nem kötekedek, csak nem értem mi garanciát tudnak üvegre vállalni.


Erre rákérdeztem, mert én sem értettem teljesen - mondjuk volt már olyan esetem, hogy beázott a ragasztás, meg akár meg is repedhet kőfelverődés nélkül is...
Ez volt a válasz: "Mindenre vonatkozik. Bármi baj van vele, hozza vissza, ingyen kicseréljük"

Gondolom ilyesmikre gondolnak, mint én is...

Totyasrac Elküldve: 2014-04-14 11:20 Szélvédõ

Methos írta:


Rákérdeztem a carglass.hu-nál, ilyen árakat mondanak E46-ra (több verzió van, ráncfelvarrás előtti/utáni, csíkkal vagy anélkül, hővédős - az ár tartalmazza a munkadíjat, ÁFA-t, mindent):

Nem sávos árak:
- 1998-2002 közötti: 60,769.- Ft
-2002 utáni: 67,987.- Ft

Sávos üveg: 70,385.- Ft
Hővisszaverős: 110,495.- Ft

Kiszállási díj: 3,000.- Ft
Szerdán ki tudnak szállni, pesti szervizpontban (Váci út) ma és holnap is tudnak fogadni.

Az üvegre élettartam garanciát vállal a Carglass!
Egyedi fejlesztésű, saját ragasztót használ, melyet a Belron (maga a cégcsoport) fejlesztett ki a SIKA-val együtt!
1 óra alatt megszárad! Behajtástól számítva 2,5 óra múlva lehet használni a gépkocsit.



Vagyis ez drágább opció, viszont élettartam-garancia van, és nincs 24 órás száradási idő.

Totyasrac Elküldve: 2014-04-09 15:33 Társalgó

Neo954 írta:
Legjobb védelem az átugrás ellen, ha leállítás után soha nem teszed sebességbe a váltót, hanem csak kéziféket használsz. Járó motornál nem valószínű, hogy elugrik a vezérlésed.

Üdv.:Neo


Mondjuk én ki sem tudom venni a kulcsot, ha nem P-ben van a váltó, szóval itt nincs ilyen opció
(Más kérdés, hogy P-ben a rögzítés nem olyan, mint kézi váltósok esetén sebességben hagyva.)