Totyasrac fórum hozzászólásai

Totyasrac Elküldve: 2014-05-12 09:55 Motorolaj

YELLOW írta:
ehhez nem feltétlen az olajnak van köze, hogy mennyit eszik belőle... ha kopott egy motor, vagy szarok a szimeringek, akkor 5000Ft/l olajat is ethet bele, meg xado-mazo-t vagy akármit...


Persze - akkor kell "vastagabb" olaj (10W-akármi). Viszont tény és való, hogy sokkal szebben jár a motor ezzel, így azt mondom, nekem megérte (nem olcsó a cucc).

Totyasrac Elküldve: 2014-05-10 22:46 Motorolaj

pekka írta: Sziasztok!
Hamarosan olajcsere lesz a gépen / e46,320i, 2000 évjárat, 150 Le, 205000km/.
Mit tanácsoltok olajválasztás terén?
Köszi!


Nekem Liqui Moly TopTec 4200 5W-30 került a kocsiba olajcserénél, eszméletlen jó lett a motor hangja. Mondjuk még csak 3e km-t mentem vele az új olajjal, de eddig nem ette

Tudja a BMW Longlife-04 és Longlife-01/Longlife-01FE ajánlásokat is mellesleg.

Totyasrac Elküldve: 2014-05-10 12:57 Társalgó

Coyote írta:
Utánanéztem a dolognak, elvileg ez szabálysértési eljárás, amire (ahogy a levélben ők is kiemelik) vonatkozik a "közeli hozzátartozós megoldás". Az objektív felelősség körébe tartozó esetekben Határozat érkezne Szombathelyről. Ez nem az.
Viszont azt is olvastam, hogy MUSZÁJ válaszolnom, mert ha nem, az adatszolgáltatás megtagadása, és kivonhatják a kocsit a forgalomból.


Persze - azt válaszolod, hogy közeli hozzátartozó, és nem teszel terhelő vallomást mert nem kötelező. Illedelmes elköszönés, ügy lezárva

Totyasrac Elküldve: 2014-05-10 11:45 Társalgó

Coyote írta: Kaptam a rendőrségtől egy papírt, 2 hónappal ezelőtti (állítólagos) gyorshajtásomról. Semmi fotó, semmi határozat, nem is a szombathelyiektől jött, hanem a helyi rendőrségtől.

Tárgy: írásbeli tanúvallomásra irányuló felszólítás.

Gyakorlatilag arról szól, hogy az én autómmal "valaki" gyorshajtott, és ők feljelentést tettek ismeretlen személy ellen.

A bizonyítási eljárás során meg akarnak hallgatni, erre 8 napon belül írásbeli vallomást kéne tennem, ha ez nem történik meg, behívnak szóbeli meghallgatásra.

Most jól értem, ez az az eset, amikor a "feleségem vezetett"? Természetesen nem ismerem el a szabálysértés tényét, mert nem vagyok hajlandó belebonyolódni mindenféle marhaságba. Ha küldtek volna egy fotót meg egy csekket akkor befizetem "oszt jóvan". De ezt szeretném rövidre zárni.

Mit javasoltok? Volt már ilyennel dolgotok?


Annyi a lényeg, hogy ha szabálysértési papír jött, akkor rokon vezetett akire nem vagy köteles terhelő vallomást tenni.
Ha objektív felelősséges (ami Szombathelyről kellene jöjjön) akkor meg muszáj fizetni.

Rajta kell lenni a papíron, hogy mi ellen vétettél (szab.sértés vagy közigazgatási bírság, bővebben itt pl.), aztán egyértelmű az út.

Totyasrac Elküldve: 2014-05-08 11:44 Mi lehet a baj?

szicsu írta:
Az 1-es.A jobb hátsó kerék mögött találod felcsavarozva.Legalábbis az enyémen ott van.


Úgy látom nem aranyárban mérik azért, egy misét megérhet, a kerék mögött kint (a doblemezt előtt/mögött?) vagy bent a csomagtartó kárpitja alatt lelem meg?

Köszi!

Totyasrac Elküldve: 2014-05-08 10:49 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
na ezt én nem olvastam... dikk
jah hogy neked a végén nem megy bele folyamatosan... uhh


Bizony... A szellőztető szűrőről valaki valamit? Ezen hányas lehet?

Totyasrac Elküldve: 2014-05-08 09:55 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:

ezt írtam, de köszönöm, hogy figyelmesen elolvastad...
az elején ne dugd be tövig a pisztolyt (és nem a szexre gondoltam), aztán addig kézzel nyomd, aztán olyan 10 liter után beakaszthatod neki, meg tövig nyomhatod. próbáld ki, ha nem működik, akkor szellőző szűrő csere.



Elolvastam, válaszoltam is rá, mégpedig ezt: "Amúgy a végén mindegy, mennyire tolom be a csövet, vagy mennyire nem - ugyanúgy csak csepegtetni tudom bele az utolsó 20 litert", mindenki nyugodjon le

A szellőztető szűrőt viszont most látom először, ilyesmire tippeltem én is, köszi - azt merre találom, mekkora macera a cseréje?

Totyasrac Elküldve: 2014-05-08 09:28 Mi lehet a baj?

toki24 írta:

Biztos erölteti a szivattyút,de ha 1 hónapba egyszer felvillan a sárga szerintem semmi gond. Én megvárom mig felvillan aztán gó kut csurig lököm és megint sárga megitn csurig szerintem ezzel sincs semmi gond ha valaki igy csinálja nem?


Nekem mondjuk úgy ~hetente, max. kéthetente felvillan (használom a kocsit :mrgreen, akkor telelököm, csak sokáig tart a leírt ok miatt... Erre van megoldási javaslat?

Totyasrac Elküldve: 2014-05-07 18:24 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:

ezt rosszul csinálod... én általában felénél tankolok, csak néha megyek le sárgáig. ezzel csak kínzod a szivattyút.


Nem mondod, hogy ez "kínzás" neki
És nem szándékozom 300km-enként benzinkútra járni, így is hetente megyek, a végén veszek valami takarékosabbat
Utoljára a céges 1.6-os Swift volt ami ~400km-enként kutat keresett, de ez egy ~utazóautó... Nem tudom elfogadni, hogy fél tankonként telerakjam

Totyasrac Elküldve: 2014-05-07 18:19 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
troooger írta: Sziasztok!
Mi lehet a baj, hogy ha meleg a motor, nehezen indul újra ha leállítom?


én a gyertyát mondanám, más főtengely, vagy vez.tengely jeladót fog mondani valószínű.


Mondjuk 4 gyertya plusz a csere nem a világ vége, és amúgy is ritkán jut eszébe az embereknek, pedig legalább ~60e km-enként erősen ajánlott a benzineseknél.

Totyasrac Elküldve: 2014-05-07 18:18 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
van olyan. ez főleg akkor fordulhat elő, ha nagyon kis anyag van a tankba. nem kell a pisztolyt tövig benyomni az elején. hogy mellette tudjon kijönni a levegő. nekem csak akkor iylen, ha nagyon keves anyag marad benne tankolás előtt. lehet a szellőztető dugult, nem tudom.


Persze, hogy viszonylag kevés van, azért megyek kútra - olyan 54-55 liter szokott belemenni, megvárom míg világít a lámpa és utána amikor kút felé járok, teletankolok. Nem szeretek sokszor menni ugyanis
(Apropó: 60 vagy 65 literes a tank? Mert ilyenkor ~70km szokott lenni a megtehető táv a fedkomp szerint...)

Amúgy a végén mindegy, mennyire tolom be a csövet, vagy mennyire nem - ugyanúgy csak csepegtetni tudom bele az utolsó 20 litert

Totyasrac Elküldve: 2014-05-07 17:59 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

Feltűnt, hogy elég nehezen tudom tankolni a kocsit - most, hogy már több kút több oszlopát is kipróbáltam, ideje rákérdeznem (mert valószínűleg a betöltőnél lesz a hiba). Szóval az van, hogy az első 20-30 literig a legkisebb átfolyású kattanási pontba be tudom a pisztolyt akasztani, majd onnét azonnal lekattan állandóan, tehát kézzel kell tartanom a pisztoly adagoló karját és minimális átfolyással tudom a maradék 20-30 litert belecsorgatni... Időm épp szokott erre lenni, de kényelmesebb lenne 2 perc alatt telefolyatni és menni fizetni, így eltart vagy tíz percig (meg hát ott is kell állnom mellette és tartani a kart).

Gondolom a tankszellőző lehet eldugulva kicsit (ahol kitolná az üzemanyag helyéről a levegőt)? Van ebben ilyen? Merre? Mennyire tipikus ez? Nekiálljak itthon vagy szakembert/szerszámokat igényel?

Előre is köszi!

Totyasrac Elküldve: 2014-04-24 10:29 Segítség!!!

Ami a legjobban zavar, az a hibakód (olvasása a kis BT-os olvasóval és a "váltóSW-hiba", vagyis helyette a valószínűbb 4-es henger égéskimaradás).
Szereztem INPA-t, kérdés, hogy ehhez milyen kábel kell? Bármilyen olcsó OBD-kábel jó? USB-s is vagy csak soros?
E46 2004-eshez melyik verzió kell, mert látom van mindenféle, K+CAN, K+D-CAN... Vagy mindegy?
Ez pl. jó lehet nekem?

Totyasrac Elküldve: 2014-04-23 21:55 Segítség!!!

Na hali, akkor az első probléma a kocsival (remélem az utolsó is )
Előzmények: múlt pénteken olaj-, gyertyák, szűrők cseréje. Azóta ~400km-t mentem vele, minden szép, gyönyörű hang, szépen megy stb.

Ma hazajöttem melóból fél5 körül, most este 9-kor indulnék tovább (közben garázsban állt): nem indult a kocsi - illetve indult, csak épp nem az összes henger...

Feljöttem a BT-s OBD-olvasóért, az azt mondta, hogy "u0304 - software incompatibility with Gear Shift Control Module".

Ráguglizva ez inkább (másoknál is hasonló tünetekkel) p0304, ami a 4-es henger gyújtás-problémája...

Kérdés: melyik a 4-es henger, a külső vagy a belső? Aztán lekaptam a burkolatot, a gyertyákhoz menő kábelek a helyükön, kihúztam/bedugtam őket, semmi változás, 3 hengerrel megy a kocsi (a garázsban, így nem indultam el vele).

Lehet, hogy valamelyik új gyertya beszart? Vagy lehet lánc-átugrás is? Csak feltűnt volna ha ugrik a lánc... Hogyan kéne ezt detektálni? Mármint hogy mi a túró a baja?

Köszi a tippeket előre is!

Totyasrac Elküldve: 2014-04-22 16:59 BMW autókulcs

Astenos írta: Sziasztok!

Egy '95-ös e36 318 tds-em van.
Elejtettem a hozzá tartozó egyetlen kulcsot, azóta nem indul az autó.
Gondolom az EWS transzpondere adta meg magát, az zöröghetett a kulcs belsejében...
Nem nagyon értek hozzá, tudnátok segíteni, hogy ilyenkor mik a lehetőségeim? Márkaszervíz mennyi idő alatt tud rendelni kulcsot? Mennyibe kerül?
Vagy érdemes esetleg bontottat venni? Mi kell a szettbe?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Szilvi


Márkaszerviz nekem 60-70e Ft közt mondott árakat (~50e a kulcsért, a többi a programozás meg ilyesmik), 2-3 nap míg megjön; tulaj kell a kocsival és a forgalmival az átvételhez.