Totyasrac fórum hozzászólásai

Totyasrac Elküldve: 2014-10-14 14:45 Üzemanyag fogyasztás

temekris írta: Hello!

Olyan problémával fordulnék hozzátok hogy van egy 97-es E36 318is-es BMW-m. Mióta ki lett benne cserélve a lambdaszonda a fogyasztása 7,5-ről megnőtt 9,7re. Nekem faterom is és a szerelő is azt mondja hogy ez normális a kocsi korából adódóan, de a szonda cserélés előtt semmi ilyen problémám nem volt, és most mindenki hülyének néz, mert a szerelő nem talál semmi hibát ami ilyen drasztikus fogyasztásbeli nővekedést idézhetne elő. A kocsiban most van 221e km. Példának okáért autópályán a 100at 10literrel tartja, a u0et folyamatosan egyenesben 9literrel, és ez alá akármennyivel is megyek nem tudom levinni. Ha a pillanatnyi fogyasztásmérő 8litert mutat, a kocsi folyamatosan lassul, egyenes szakaszokon is, régen a 100at vígan tartotta 6liter átlaggal. A szerelő szerint az átlagmérő falsot mutat, de a régi 600kmek helyett nost egy teli tankkal elmegyek 400-450-et. Valaki aki ért hozzá tudna nekem tanácsot adni hogy mi lehet a gond ? Vagy valaki aki Pest megyéveb lakik és van egy ismerőse vagy ő maga aki ért hozzá és lenne ideje megköszönném ha rátudna nézni a kocsimra, mert nem hiszem hogy ez így kóser.
Bocsi a hosszú commentert. Segítségeteket előre is Köszönöm!
Üdvözlettel T. Krisztián, egy lelkes BMW rajongó.


Teljesen olyan, mintha rossz szonda került volna bele (rosszul mér, ezért a vezérlés folyamatosan több naftát ad mint kéne). Meg kéne nézni a lambda-értéket üzemmeleg motornál (elvileg sima multiméterrel mérhető ha rácsípteted a szonda vezetékeire), itt a jelleggörbe:



(Az infó innét van, egy jó barátom csinálta, ő a lambdaszonda nélküli autójába telepített ilyet, hogy lássa, mizu. A lényeg, hogy milyen lambda-értékhez a szonda milyen feszültséget ad, ha 0,5 - 1V közt akkor túl dús a keverék, nő a fogyasztás, az ideális a 300mV környékén van fogyasztás szempontjából:


Asszem

Totyasrac Elküldve: 2014-10-08 15:26 Díszlécek

Tirko írta: Sziasztok

E46 sedan 320d- be keresek matt chrome belső díszlecet de csak a világítás kapcsoló feletti darabot! Schmiedmann oldalon láttam de én drágának tartom, ha valaki tud olyan darabot ami nem karcos es nincs felpuposodva kérem írjon privátban!

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv Gábor


Mid van cserében? Nekem szerintem ilyen van, de csak a világítás kapcsolónál meg a váltónál, nekem a fekete (szürke foltos, nem tudom a hivatalos színt) kellene cserében...

Totyasrac Elküldve: 2014-10-03 20:11 Autóvásárlás

tamas32 írta: Sziasztok ! Autót szeretnék vásárolni kinéztem magamnak egyet és szeretném kikérni a véleményeteket. Még az lenne a kérdésem tényleg kijön 6 literből olyan 100-120 as tempónál ? A link neve


Tényleg elég csálé az eleje... Amúgy az én kétliteres automata benzinesem is elvan 100-nál 6 literből (140-nél meg 8-ból), szóval ha csak ez számít, jobban jársz egy 4 hengeres benzinessel, jóval kisebb a meghibásodás esélye.
Az árlista aljáról jó kocsit nem fogsz választani, hidd el.

Totyasrac Elküldve: 2014-10-01 21:41 Autóvásárlás

Prof írta:
Ha ti minden alkatrészt a bárdihoz meg unixhoz azonosítjátok akkor nem irigylem azokat az autókat.


Miért is? Bosch trafóm a Bárdiból van, rosszabb az, mint a márkaszervizes Bosch trafó pl?
Ablaktörlő-lapátom Unixból van, szintén Bosch, abból különb van a BMW-szalonban?

Amúgy meg ezeknél nyilvános alkatrész-árak vannak, összehasonlíthatóak, a legtöbb autóhoz vannak cuccok. Az arányok nyilvánvalóan* ugyanazok, mint gyári alkatrészben, viszont olyanokhoz meg nem sokunknak van hozzáférése... Szóval megköszönném, ha kifejtenéd, mire célzol.


*: Hiába kell hasonló mennyiségű alapanyag/munka hasonló termékekhez, ha gyáriban az egyik 2x annyiba kerül, az utángyártottban is drágábban adják...

Totyasrac Elküldve: 2014-10-01 15:59 Autóvásárlás

Weiland írta: Sziasztok!
Korban igen nagy a szórás és ezért is bizonytalanodtam el. Ennyivel "kevesebbet tudna" egy fiatal 1-es, vagy E90, mint egy E46 pl.? Ugyanakkor azt gondolom - lehet, hogy rosszul - hogy egy 5-6 éves autó fenntartása kevesebbe kerül, mint egy 10-12 évesé, modernebb, stb.
Nektek mi erről a véleményetek, tapasztalatotok? A fent említett típusok, hogyan viszonyulhatnak egymáshoz élmény/fenntartás/megbízhatóság terén?
Bocs, ha túl hosszúra sikeredett.. és köszi előre is a válaszokat.

Üdv.,
Zoli


Nos, egy kocsi árát több dolog határozza meg, nem csak a kor...
- Állapot (futásteljesítmény, törések száma/súlyossága - pl. 3 év alatt láttam már 8e km-t és 200e km-t is autóban, nem mindegy...)
- Felszereltség (motor, extrák)
- Fenntartási költség (egy E46-hoz sokkal olcsóbb a gumi, féktárcsa, kasztnielemek stb., tehát ezt szerintem rosszul látod, kivéve ha az új /5-6 éves/ jelentősen kevesebbet futott, mint a régebbi /10-12 éves/:!
- Általános megítélés (megbízhatóság főleg, de pl. a ritkasága is értéknövelő tényező lehet).

Szóval ha csak azt nézed, hogy vétel után cserélnél 4db gumit, első féktárcsákat betétekkel, vezérlés, olajak-szűrők, az mennyibe kerül listaáron valamely webshopban (Bárdi/Láng/Unix/InterCars/stb.) egy E46-ra, és mennyibe E90-ra vagy E39-re stb. anyagárban, lesz eltérés...

Totyasrac Elküldve: 2014-10-01 13:11 Kipufogó

negativ0001 írta:
ans777 , persze azt is megteheted, hogy kiveszed a katalizatort, de akkor a masodik lambda szonda helyett egy szimulatort kell betegyel es a katalizatort ugy vetesd ki, hogy a 2 eves muszaki vizsga elott, te magad tudd vissza tenni. Na, de az igazi az lenne, ha uj leomloket , kozepdobot, hatsodobot es bizony egy kis fojtot is betennel, de mindez 100-200ezer korul lenne.....tehat nem eri meg. Na, de ennek ellenere en eppen ezt fogom megtenni...., de maskeppen, mert a lenyeg az lesz, hogy katalizator ki, de a fust erteke ne valtozzon, viszont a motor mukodese es ereje maradjon ugyan az. Na majd meglatjuk....


Ha kérhetem, ne bátorítsunk már senkit a katalizátor kiherélésére... Nem véletlenül van az ott. A versenyautók versenypályán mennek évente párszáz-párezer km-t, és ott a teljesítmény a legfontosabb; egy személyautó meg több tízezret a városokban, lakott területeken.
A környezetvédelemben elég sokat számít azért a személyautók szennyezése, a gyári állapot fenntartására meg illik rászánni a pénzt (ha nem futja, akkor másik autót kell venni amire futja).

Ez az én álláspontom.

Totyasrac Elküldve: 2014-09-27 15:13 Kipufogó

YELLOW írta:
ans777 írta:
Az én autómoz (e46 318i) van akkor bármi gyári kipufogó megoldás, ami jobb lenne a mostaninál (ne legyen ennyire lefojtva)?

én nem tudok róla. kipuff rendszer gyártó cégek által kínált biztos van, persze arany árban.


Gondoljátok, hogy a BMW-nél a fejlesztők, tervezők, mérnökök nem értenek annyira a dolgokhoz, mint a sarki kipuffos? Hogy ha 20e Ft-ből büntetlenül plusz lovakat lehetne kicsalni a kocsiból, nem tennék meg?
Nagyon remélem, hogy nem ilyen "kapjuk ki a katalizátort mert feleslegesen fojtja a motort" megoldásra gondol bárki is...

Totyasrac Elküldve: 2014-09-21 23:02 Mi lehet a baj?

negativ0001 írta:
Furcsa en meg nem lattam szurobe epitett nyomasszabalyozot, de annak is ugyan a lenyege. A szabalyozorol jovo cso a szivotorokba meg, ahonnan eros vakumot kap igy az uzemi benzin-nyomas 2.5Bar, ha pedig beletaposol, akkor a vakum leesik 0 korulire, igy a szabalyozo nem kap vakumot es a rugo jobban ellentart a benzinfolyasnak s igy a nyomas megno 3 bar-ra, tehat tobb benzint adagolnak az injektorok.



A linkelt képen az 1-es alkatrészre nyomásszabályzást is ír - az én N46B20A-mnál is van a benzinszűrőben.

Totyasrac Elküldve: 2014-09-03 10:07 Ékszíj tárcsa

Tano írta:
Az ékszíjtárcsa inkább cicergő éles hangot ad mikor már rossz.


No, nekem ilyesmi hang kezd előjönni, viszont csak terhelés alatt (közepes gyorsítás), olyan 2000-2500 közti fordulatnál. Ez lehet-e emiatt, vagy máshol kell keresni? Terhelés nélkül nem hallani, így nem tudok álló kocsinál hallgatózni...
(N46B20A a motor amúgy.)

Totyasrac Elküldve: 2014-08-29 14:36 Elsõ lámpák

david01 írta:
Csak búra kellene valami használható állapotban


Az mindegy akkor, hogy xenonos vagy sima, nem túl drága újban a búra, ez a bal oldali, a jobb oldali cikkszáma egyel nagyobb.
Én kicseréltem az enyémen mert nagyon repedezett volt, így sokkal több fény jut a megfelelő helyre éjjel

Totyasrac Elküldve: 2014-08-28 16:30 E46 Visszahívás?

kempelen írta:
Megyek majd én is... rajta vagyok nyuszika listáján.


Publikus amúgy az alvázszám-lista? Ha elérhető valahol, megnézném hogy egyáltalán fárasszam-e magam a témával...

Köszi!

Totyasrac Elküldve: 2014-08-23 15:33 gyári cd-és rádió

Pitykoo írta:
Aham... ez a dension gateway cuccal meg szépen tisztán szól majd?!
Érdemesebb akkor egy ilyenre befizetni?!


Az FM-transzmitterek hangja irgalmatlan pocsék, az szóra sem érdemes. Amit linkeltem, az hátul a gyári bemenetre küld jelet (bármiről, amúgy egy elfogadható mp3 lejátszóba raksz egy 4-8GB-os SD-t és az egész nem kerül 10e-nél többe, azt rádugod és kész), olcsón a gyári fejegység/hangszórók tudásának megfelelő hangot fogsz kapni korrekt áron.
Egy ilyen Dension cucc már drágább, és amit kapsz bónuszként vele (SD meg USB bemenetek) szerintem annyival többet nem adnak mint amennyivel drágább megoldás. Szerintem.

Totyasrac Elküldve: 2014-08-23 11:28 gyári cd-és rádió

Pitykoo írta:
Pitykoo írta: Hali!
Nézegettem Youtubon egy csomó videót amin a gyári cd-s fejegységet megcsinálják úgy, hogy jack dugóval tabletet vagy telefont lehet rákötni!
A baj az, hogy angolul magyarázzák és azt nem vágom!
A kérdésem az lenne, hogy ez akkor lehetséges van ilyen bemenet rajta csak valami átalakító kábel kell hozzá vagy csak simán rá lehet kötni egy jack-et??!
Vagy hogy lehet ezt össze hozni?!
Előre is köszönöm!




Esetleg nézz körül az apróhirdetések közt, hátha ott a válasz a kérdésedre

Totyasrac Elküldve: 2014-08-22 15:57 világításmodul programozása

leroyclub írta:
jons írta:
leroyclub írta:
Ezek szerint be lehetne programozni hogy ne 1-et villanjon az index hanem 3at. Ezt valaki be tudná nekem programozni pesten és környékén vagy csak szervíz tudja?


CI37 Coding indexű LCM kell hozzá. Kései E46 tudhatja ezt a funkciót.


és azt hol tudom megnézni hogy nekem milyen van?



No ez engem is érdekelne (2004 márciusi a kocsim )

Totyasrac Elküldve: 2014-08-11 13:37 Segítsetek!

YELLOW írta:
szerintem sima diffinél ez nemgond, hisz pont az a lényege a diffinek, hogy a forgákülönbséget kiegyenlítse. viszont sperr-es diffinál már gond.


Persze, az a dolga - csak nem folyamatosan, hanem amikor szükség van rá (kanyarodáskor), máskülönben nem fogja sokáig bírni.