YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2020-01-21 21:03 Autómata váltó hibakód

bogfeli írta:
YELLOW írta:
bogfeli írta: Sziasztok!

Olyan problémával fordulnék hozzátok, hogy van egy e90 320d-m automata váltóval m47 motoros. 330ezer van benne pár ezer km-el ezelőtt cseréltettem az olajat szűrőt a váltóban. A csere után már szinte egyből éreztem hogy néha váltáskor nagyobbat ránt, volt már hogy érezhetően ütött is illetve felpörgött egy minimálisat a motor. Az új amit észrevettem, hétvégén autópályán kicsit megakartam hajtani és 160-nál mintha leszabájzott volna és csak rángatott. Vinném váltóshoz de nemszeretném hogy csúnyán lehúzzanak ezért is érdekelne a véleményetek hogy ez wandler vagy inkább teljes felújjítás lesz e. Köszi előre is!


az a baj, ha korábban nem volt cserélve, akkor most nem is kellett volna. általában ez jellemző, ha korábban nem volt cserélve. belemegy az új olaj, aztán kész, vége a dalnak. az egészet át kell tisztítani, és van, hogy kel neki 2 olajcsere is. legtöbb automata váltóssal ez a gond, amiben nem cserélnek időben olajat. ami kb 60-80ezer km-t jelent.
ha volt cserélve korábban és biztosan volt, akkor lehet nem jó olaj került bele.
cserekor célszerű egy váltó szoftver frissítést is csinálni, ha nincs rá frissebb program, akkor újrarakni, ami van.


Köszi a választ! Sajnos az előző tulaj azt mondta hogy cseréltette, de hát ezt kitudja... erre a szoftveres dologra már én is gondoltam de elvileg frissítették amikor cserélték az olajat, ha mégis mechanikai a probléma akkor mire lehet számítani,


az szokott lenni, hogy a friss olaj elkezdi feloldani a lerakódásokat és a kis vájatokba, amiben az olaj megy, belekerül és megakadhat. van a YT-on egy videó, egy Audi-t (fekete A8 azt hiszem Totalcar-os videó) csinálnak (biztos van többről) ott jól elmondják a problémát. nem konkrétan ilyen a hiba, de függ hol dugít el, milyen méretű a dugulás, stb.

YELLOW Elküldve: 2020-01-21 17:12 Autómata váltó hibakód

bogfeli írta: Sziasztok!

Olyan problémával fordulnék hozzátok, hogy van egy e90 320d-m automata váltóval m47 motoros. 330ezer van benne pár ezer km-el ezelőtt cseréltettem az olajat szűrőt a váltóban. A csere után már szinte egyből éreztem hogy néha váltáskor nagyobbat ránt, volt már hogy érezhetően ütött is illetve felpörgött egy minimálisat a motor. Az új amit észrevettem, hétvégén autópályán kicsit megakartam hajtani és 160-nál mintha leszabájzott volna és csak rángatott. Vinném váltóshoz de nemszeretném hogy csúnyán lehúzzanak ezért is érdekelne a véleményetek hogy ez wandler vagy inkább teljes felújjítás lesz e. Köszi előre is!


az a baj, ha korábban nem volt cserélve, akkor most nem is kellett volna. általában ez jellemző, ha korábban nem volt cserélve. belemegy az új olaj, aztán kész, vége a dalnak. az egészet át kell tisztítani, és van, hogy kel neki 2 olajcsere is. legtöbb automata váltóssal ez a gond, amiben nem cserélnek időben olajat. ami kb 60-80ezer km-t jelent.
ha volt cserélve korábban és biztosan volt, akkor lehet nem jó olaj került bele.
cserekor célszerű egy váltó szoftver frissítést is csinálni, ha nincs rá frissebb program, akkor újrarakni, ami van.

YELLOW Elküldve: 2020-01-20 19:19 Akkumulátor csere utáni problémák E91 320d

Gyula852 írta: Sziasztok! Aksi csere előtt állok mert ebben a hidegben nem mindig akar beindulni és unom már töltögetni meg gondolom nem is egészséges ez az egész szóval majd egy agm-es aksit szeretnék a gépbe rakni. Annyi lenne a kérdésem hogy lehet-e tudni így előre hogy meg kell-e tanítani az új aksit a kocsival vagy nem. Esetleges aksi ajánlásokat is elfogadok! (320d, 163le, 2006)


ha ugyanolyat veszel értékre, akkor nem kell. ellentétes esetben igen.

YELLOW Elküldve: 2020-01-20 10:59 xenon próbléma.

isty98 írta: Helló!
Adott egy E46 Facelift Cabrio gyárilag Dynamic (adaptív) Xenonnal ellátva. Az elözö tulajdonos sima, tehát nem adaptív xenon fényszórókra cserélte a gyárit. A jelenlegi a probléma pedig, hogy az autómata magasságállítás nem müködik.

AHL modult olvasva hibakódót dob az SMC modulra, mindkét modul csak adaptívos típusban adott.

Mindkét, ezzel kapcsolatos magasságállító szenzor ad jelet. Fényszóróban található állítómtorról és állapotáról nem rendelkezem infóval.

Kérdésem a következö: Müködhet adaptívval szerelt típus nem adaptív fényszóróval, vagy muszáj lesz beszereznem egy adaptiv fényszórót?


szerintem tutti lehet úgy programozni, hogy jó legyen.

YELLOW Elküldve: 2020-01-20 10:57 Mi lehet a baj?

katyus írta: Sziasztok van egy e90LCI-m ( N43B20 motorkód).
Amióta megvettem, minden hónapban vendég vagyok a márkaszervizben. Sajnos alapjáraton eléggé rángat, néha megtorpan majd elindul. Elméletileg a katalizátor elöregedését hozta hibának. A következőket cserélték: gyertyák, lamda szonda (2db), NOX szenzor, katalizátor, abs jeladó.. Egy kisebb vagyon ráköltöttünk. Gondolhatjátok, hogy mennyire boldog voltam mikor ma reggel ismét kigyulladt a motor hiba lámpa, és elkezdte a fent említett betegségeket újra produkálni..

Van valakinek valami tipp? járt már valaki így, hogy a lényegesebb dolgok ki lettek cserélve és a hiba mégsem szűnt meg?


lehet trafó probléma. ismerősnek volt ilyen motoros, neki injektort is cserélni kellett. viszont ez tud koxolódni is a szelepeknél, ami miatt nem zár jól, szűkül a keresztmetszet a direkt befecskendezés miatt.

YELLOW Elküldve: 2020-01-19 20:13 Kulso tukorfutes

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Igaz a mondás hogy télen jönnek elő a bajok... Nekem a jobbos nem olvaszt egészen eddig jó volt mióta meg van az autó.Kérdésem lényege hogy melyik biztosítéknak kéne a körmére nézni illetve egy biztiről megy a kettő vagy külön külön? Mozogni mozog de nem olvaszta jobbos..


egy bizti van. simán tönkre ment a fűtőszál benne, vagy a csatlakozása oxidos a tükörlapnak.

Köszi.akkor a biztosíték kizárva mert akkor a balos sem fűtene.Ennyiben hátrány hogy Nyáron is fűti feleslgesen gyárilag mert ezért rövidebb az élettartama... Ha enyhül az idő rá mérek multival de fagyban nem szabad mert az üveg rideggé válik és repedhet,hú de utálom a Telet...


Szia.Próbaképp rá mértem https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be és szemlátomást a hátulja is meg van olvadva és szakadásmérés szerint szakadás van benne de mellé tettem a régi E34 Tds-em tükrét abban nincs szakadás áramot kap és mégsem fűt.Létezhet hogy elutasatja ezt az áramkört szoftveresen?


ha nagyobb az áramfelvétele, minta gyárinak, akkor lehet érzékeli, de nem kellene, az csak egy szál, amire Amper-t ad és attól fűt.
az olvadást hol láttad? Rá kéne adni a gyújtást, amikor fűt a másik, és mérni a csatlakozóban mekkora feszültség van kint. mert lehet máshol is megolvadt vagy el van szakadva. maga a vezetékelés.
próba képpen tedd oda másik oldali működő tűkörlapot, azt fűti-e.

Az olvadást a videón látható maga a tükörlaphátsó fele és már válik el az üveglaptól látszanak a belsőségek ha bele nézek.Meg próbálhatóm át tenni a balost jobbra ha lesz időm rá valamlyik nap és enyhülne a kinit fagy.Azt nem tudod hogy amikor a sarut rá dugjuk a polarításnak mind1 melyik melyik?


bocsi, nem néztem a videót, csak most.
polaritás nem számít, ebben csak egy vezeték szál van, ami az átfolyó áram hatására melegszik fel. mint ahogy az ellenállások. tulajdonképpen az is az, mint a hátsó szélvédőben, csak ez a tükörlapra van felgőzölve vagy más technológiával felrakva.
csak annyira kell áttenni, amíg rádugod, hogy az működik-e. van egy nálam igaz olasz autóból, meg akarom nézni, mert lehet meg lehetne javítani. mondjuk annyira olcsóak ezek a tükörlapok, hogy nem éri meg kínlódni vele.


Szia.Felcseréltem a ké tükröt de előtte rámértem a kivezetésnél egyforma a feszültség tehát nincs szakadás viszont két dolog,az E34 tükröm biztos kuka mert a két lábon mértem ellenállást Multival és 0-Ohm a működö eredeti tükrömön ami fűt azon meg 22 Ohm kb tehát az E34 tartalék tükröm is kuka ráadásul gagyi a betekintési szöge és nem aszférikus látszik hogy elavult már... A másik hogy most hogy felcseréltem őket a működö elvileg eredeti tükröm nem kékes viszont a másik eredeti tükröm kékes ami már nem fűt,gyárilag melyik lehetett benne a szíznezett vagy a nem színezett mert a nem színezett újabb állapotban van mint a kékes ami kissé öregebbnek is néz ki... (Ja és felcserélés után fűt ami eddig is fűtött pedig át tettem a másik oldalra,szóval mindkét oldalon jó a kivezetésben a feszültség )


hogy melyik volt gyárilag, hát ki tudja. jobb a sötétített, este nem vakít annyira. ha jó árban van, vegyél két újat valamilyet, aztán egyforma lesz.
igen az E34 tükörnél a videón nekem is gyanús volt, de azt hittem csak kontakt hiba, hogy hirtelen volt érték, aztán semmi. vagy mondom a multimétered rosszalkodik.

Szakadásmérésre volt állítva,elvileg olyankor csak villan egyet a kijelző ha nincs szakadás de a rossz fűtőszálasnál nem villant csak a tartalék E34 tükörnél elvileg abban nincs szakadás viszont mégsem fűt mert utána másnap nulla
nulla Ohm-ot mértem rajta és Nulla az ellenállása,ellenben a működő fűtőszálasnál kb 22 Ohm-ot mértem (ezt már nem videóztam mert lefagytak a kezeim mert kint bütyköltem,nincs garázs ) legalább van referenciám már.


szakadás vizsgálatnál is kellene mutatnia Ohm-ot, azt hiszem, olyan 50ohm-ig mér olyankor. mármint azt kijelzi. persze műszere válogatja. sokszor, ha nagyon kis értéket kell mérni ellenállásban, akkor szakadásvizsgálatban kell mérni.
a 22 Ohm az reális.

YELLOW Elküldve: 2020-01-19 18:54 Kulso tukorfutes

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Igaz a mondás hogy télen jönnek elő a bajok... Nekem a jobbos nem olvaszt egészen eddig jó volt mióta meg van az autó.Kérdésem lényege hogy melyik biztosítéknak kéne a körmére nézni illetve egy biztiről megy a kettő vagy külön külön? Mozogni mozog de nem olvaszta jobbos..


egy bizti van. simán tönkre ment a fűtőszál benne, vagy a csatlakozása oxidos a tükörlapnak.

Köszi.akkor a biztosíték kizárva mert akkor a balos sem fűtene.Ennyiben hátrány hogy Nyáron is fűti feleslgesen gyárilag mert ezért rövidebb az élettartama... Ha enyhül az idő rá mérek multival de fagyban nem szabad mert az üveg rideggé válik és repedhet,hú de utálom a Telet...


Szia.Próbaképp rá mértem https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be és szemlátomást a hátulja is meg van olvadva és szakadásmérés szerint szakadás van benne de mellé tettem a régi E34 Tds-em tükrét abban nincs szakadás áramot kap és mégsem fűt.Létezhet hogy elutasatja ezt az áramkört szoftveresen?


ha nagyobb az áramfelvétele, minta gyárinak, akkor lehet érzékeli, de nem kellene, az csak egy szál, amire Amper-t ad és attól fűt.
az olvadást hol láttad? Rá kéne adni a gyújtást, amikor fűt a másik, és mérni a csatlakozóban mekkora feszültség van kint. mert lehet máshol is megolvadt vagy el van szakadva. maga a vezetékelés.
próba képpen tedd oda másik oldali működő tűkörlapot, azt fűti-e.

Az olvadást a videón látható maga a tükörlaphátsó fele és már válik el az üveglaptól látszanak a belsőségek ha bele nézek.Meg próbálhatóm át tenni a balost jobbra ha lesz időm rá valamlyik nap és enyhülne a kinit fagy.Azt nem tudod hogy amikor a sarut rá dugjuk a polarításnak mind1 melyik melyik?


bocsi, nem néztem a videót, csak most.
polaritás nem számít, ebben csak egy vezeték szál van, ami az átfolyó áram hatására melegszik fel. mint ahogy az ellenállások. tulajdonképpen az is az, mint a hátsó szélvédőben, csak ez a tükörlapra van felgőzölve vagy más technológiával felrakva.
csak annyira kell áttenni, amíg rádugod, hogy az működik-e. van egy nálam igaz olasz autóból, meg akarom nézni, mert lehet meg lehetne javítani. mondjuk annyira olcsóak ezek a tükörlapok, hogy nem éri meg kínlódni vele.


Szia.Felcseréltem a ké tükröt de előtte rámértem a kivezetésnél egyforma a feszültség tehát nincs szakadás viszont két dolog,az E34 tükröm biztos kuka mert a két lábon mértem ellenállást Multival és 0-Ohm a működö eredeti tükrömön ami fűt azon meg 22 Ohm kb tehát az E34 tartalék tükröm is kuka ráadásul gagyi a betekintési szöge és nem aszférikus látszik hogy elavult már... A másik hogy most hogy felcseréltem őket a működö elvileg eredeti tükröm nem kékes viszont a másik eredeti tükröm kékes ami már nem fűt,gyárilag melyik lehetett benne a szíznezett vagy a nem színezett mert a nem színezett újabb állapotban van mint a kékes ami kissé öregebbnek is néz ki... (Ja és felcserélés után fűt ami eddig is fűtött pedig át tettem a másik oldalra,szóval mindkét oldalon jó a kivezetésben a feszültség )


hogy melyik volt gyárilag, hát ki tudja. jobb a sötétített, este nem vakít annyira. ha jó árban van, vegyél két újat valamilyet, aztán egyforma lesz.
igen az E34 tükörnél a videón nekem is gyanús volt, de azt hittem csak kontakt hiba, hogy hirtelen volt érték, aztán semmi. vagy mondom a multimétered rosszalkodik.

YELLOW Elküldve: 2020-01-19 18:46 Hibajelzés.

Rikoca94 írta: Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni, hogy mi lehet a probléma? Bmw 116i tip. autó.Eddig csak a fekfyadék jelző jelzett, mivel ebben a hónapban esedékes a csere. A mai napon viszont menetkozben bevillant a DSC jelzes is a kezifek jellel együtt narancssárgán. Köszi a segítséget előre is.


nem írja a könyve? valószínű a szint is alacsony a fékfolyadéknak. vagy valamelyik ABS szenzor, esetleg kormányszögjeladó, vagy annak kalibrálása, valami motorvezérlés hiba, esetleg kontakt hiba. ki kell olvasni a hibát BMW spec eszközzel, ami hozzáfér az ABS, DTC modulhoz.

YELLOW Elküldve: 2020-01-19 18:43 Biztonsági öv visszajelzõ lámpa

Roland1229 írta:
Roland1229 írta:
YELLOW írta:
Roland1229 írta:
YELLOW írta:
Roland1229 írta: Sziasztok!
Megtudá nekem mondani valaki, hogy a biztonsági öv visszajelző, miért világít folyamatosan?


csak az világít? lehetséges, hogy az övfeszítőt jelzi. ki kellene olvasni a hibát a légzsákvezérlőből.


Légzsák visszajelő is világít, de szerintem az a ülésfglalás miatt...esetleg bmw scannerrel ki lehet olvsni a hibát vagy valami más cucc kell hozzá?


scannerrel ki lehet... nem biztos. övfeszítő miatt is világíthat. a légzsákvisszajelző ikonja azt jelzi, hogy az AIRBAG modulban hiba van eltárolva. ebbe minden beletartozik, aminek köze van ehhez a modulhoz. mindenképp olvasni kell, majd törölni a hibát, aztán megnézni visszaírja-e, és újra kiolvasni.


Értem, köszönöm a választ...

Kilettek olvasva a hibakódok, övfeszítőt írta hibának, kilettek cserélve , hibakód nincs de a biztonsági öv visszajelzó még mindíg világít...mi lehet még a probléma?


lehet idővel elalszik. így nincs más tippem, ha nincs hibakód.

YELLOW Elküldve: 2020-01-19 18:41 Beázik?

Zolie90 írta: Sziasztok, e90 320d facelift, 2011-es autó. a problémám az, hogy minden mosás után víz van az első ajtóknél, az első részen, alul, vezetőoldalál pont a lábtartó alatt, látszik, hogy az ajtó aljától folyik be a víz, anyósoldalon ugyanez. a gumikérdenek látszólag kutya baja, nem is egy túl öreg autó, valakinek valami ötlet, tipp esetleg, hogy mi okozhatja?


ha visszaolvasol biztos olvastál volna tippet.
az ajtó párazáró "fóliája" elengedte magát. az üvegről befolyik a víz, az ajtó belsejébe, de a párazáró nem zár, ezért jut az utastérbe. vagy az ajtó alján lévő rések vannak eltömődve. ha már volt szétszedve az ajtó, akkor jellemzően nem fog úgy ragadni a párazáró.

YELLOW Elküldve: 2020-01-17 20:24 Benzin adalékok

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Nem tudom volt-e téma de Januártól már csak E10 kapható és kérdésem hogy ez a 10% alkoholtartalom tönkre fogja tenni a motoromat? (Tervezik az E25-öt is bevezetni akkor mi lesz...)


elvileg nem lesz gond. csak sokáig ne álljon a tankba az anyag, vagy kevesebbet tankolj, amit tutti kijársz. vagy marad a prémium üzemanyag.
E25? na akkor lesz baj.
szerk.: amúgy mire E25 lesz, addigra lehet nem is lesznek meg az autóink.

A Totalcar-os Dániel mondta hogy E25 is tervben van https://www.youtube.com/watch?v=wvXQgz6yKpY Viszont erre vissszavezethető a gőzőlgő kipufogóm? (Még ami kimaradt hogy az Ac Pumpa is hamarabb mehet tönkre mert nem lesz kenése,nagyszerű,pont az a gyenge pontja az egész autónak,legalább is nálam )


veszel ilyet bele. egy tankhoz 2 kupaknyi kell. olcsóbban kijön, mint a spuri. és olcsóbb, mintha prémium anyagot tankolnál. állítólag jó. vagy mint írtam tankolod a prémiumot. OMW-nél van 95 prémium, az nem annyival drágább, de E5-ös legalább.

Köszi.Az a szitu hogy Tanyán lakom egy benzinkút van az is maszek,nincs prémium,csak 15 Km-el arrébb van de kitaláljuk még és kösz az adalékot.


én is 10-15km-re járok tankolni, pedig helyben van 4 benzinkút is. mondjuk az egyik útba esik. de régen a másikra is átjártam. vagy úgy intéztem legyen arra dolgom.


Igaz. (De a Totalcar-os Dániel azt mondta a Prémium 40-50 Ft-al drágább literje )


igen a 100-as annyival drágább. de az OMV 95 MaxxMotion kb. 15-20Ft-tal. És az E5-ös, de adalékolt. ezért mondtam, hogy az utólagos adalékos, mert az 50 literenként +400ft, azért az üzemanyagban is több, ha prémiumot tankolsz.

YELLOW Elküldve: 2020-01-17 19:12 Benzin adalékok

John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Nem tudom volt-e téma de Januártól már csak E10 kapható és kérdésem hogy ez a 10% alkoholtartalom tönkre fogja tenni a motoromat? (Tervezik az E25-öt is bevezetni akkor mi lesz...)


elvileg nem lesz gond. csak sokáig ne álljon a tankba az anyag, vagy kevesebbet tankolj, amit tutti kijársz. vagy marad a prémium üzemanyag.
E25? na akkor lesz baj.
szerk.: amúgy mire E25 lesz, addigra lehet nem is lesznek meg az autóink.

A Totalcar-os Dániel mondta hogy E25 is tervben van https://www.youtube.com/watch?v=wvXQgz6yKpY Viszont erre vissszavezethető a gőzőlgő kipufogóm? (Még ami kimaradt hogy az Ac Pumpa is hamarabb mehet tönkre mert nem lesz kenése,nagyszerű,pont az a gyenge pontja az egész autónak,legalább is nálam )


veszel ilyet bele. egy tankhoz 2 kupaknyi kell. olcsóbban kijön, mint a spuri. és olcsóbb, mintha prémium anyagot tankolnál. állítólag jó. vagy mint írtam tankolod a prémiumot. OMW-nél van 95 prémium, az nem annyival drágább, de E5-ös legalább.

Köszi.Az a szitu hogy Tanyán lakom egy benzinkút van az is maszek,nincs prémium,csak 15 Km-el arrébb van de kitaláljuk még és kösz az adalékot.


én is 10-15km-re járok tankolni, pedig helyben van 4 benzinkút is. mondjuk az egyik útba esik. de régen a másikra is átjártam. vagy úgy intéztem legyen arra dolgom.

YELLOW Elküldve: 2020-01-17 18:11 Benzin adalékok

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Nem tudom volt-e téma de Januártól már csak E10 kapható és kérdésem hogy ez a 10% alkoholtartalom tönkre fogja tenni a motoromat? (Tervezik az E25-öt is bevezetni akkor mi lesz...)


elvileg nem lesz gond. csak sokáig ne álljon a tankba az anyag, vagy kevesebbet tankolj, amit tutti kijársz. vagy marad a prémium üzemanyag.
E25? na akkor lesz baj.
szerk.: amúgy mire E25 lesz, addigra lehet nem is lesznek meg az autóink.

A Totalcar-os Dániel mondta hogy E25 is tervben van https://www.youtube.com/watch?v=wvXQgz6yKpY Viszont erre vissszavezethető a gőzőlgő kipufogóm? (Még ami kimaradt hogy az Ac Pumpa is hamarabb mehet tönkre mert nem lesz kenése,nagyszerű,pont az a gyenge pontja az egész autónak,legalább is nálam )


veszel ilyet bele. egy tankhoz 2 kupaknyi kell. olcsóbban kijön, mint a spuri. és olcsóbb, mintha prémium anyagot tankolnál. állítólag jó. vagy mint írtam tankolod a prémiumot. OMW-nél van 95 prémium, az nem annyival drágább, de E5-ös legalább.

YELLOW Elküldve: 2020-01-17 16:17 Benzin adalékok

John írta: Sziasztok.Nem tudom volt-e téma de Januártól már csak E10 kapható és kérdésem hogy ez a 10% alkoholtartalom tönkre fogja tenni a motoromat? (Tervezik az E25-öt is bevezetni akkor mi lesz...)


elvileg nem lesz gond. csak sokáig ne álljon a tankba az anyag, vagy kevesebbet tankolj, amit tutti kijársz. vagy marad a prémium üzemanyag.
E25? na akkor lesz baj.
szerk.: amúgy mire E25 lesz, addigra lehet nem is lesznek meg az autóink.

YELLOW Elküldve: 2020-01-17 16:14 Mi lehet a baj?

lupusforsure írta:
YELLOW írta:
lupusforsure írta: Sziasztok!

E46 320Ci M52B20TU motorral rendelkező autóm sajnos rosszalkodik és a segítségeteket kérném.

Pár hónapja bajlódom a szívó oldali vezérműtengely szenzorral és már nem tudom mit tegyek.

A történet szerint, az első hiba a kipufogó oldali szenzorral indult, kicsit érződött vezetés közben (4000-es fordulatnál néha picit megtorpant). Kicseréltem, Febi, azóta nem volt gond. Néhány hónappal később kicsit erőtlennek érződött a motor és néha sokáig kell indítoznom. Újra diagnosztika, most szívó oldali szenzor defekt code 65. Kicseréltem. Febi-t rendeltem Delphi volt a dobozban de a szám stimmelt szóval beépítettem. A hiba megszűnt egy hétig majd újra előjött(Néha indítózás, néha egyszerűen mintha felére csökkent volna a teljesítmény). Olvasgattam kicsit, sok helyen írták hogy a Delphi, Febi stb. el kell felejteni, vagy HELLA vagy gyári. Hellára esett a döntés, beépítettem egy napig jól ment semmi baj, ma újra előjött indítózásnál.

Sajnos itt megállt nálam a tudomány, remélem tudtok segíteni. Igen, egy egyszerű megoldás lehet még,hogy veszek egy gyári szenzort, de ha lehet járjuk körbe a dolgot. Előre a is köszönöm a válaszokat.


én megpróbálnám újra széthúzni, majd összerakni. ha megint 1 napig jó, akkor a csatlakozásnál lehet valami.
a hibát okozhatja a Vanos rendszer is. jó lenen gyári diaggal olvasni, mert amit írsz abból nem látszik, hogy a vez.tengely jeladó a rossz. lehet a szívó oldali VANOS a problémás? lehet rossz olaj, de lehet a VANOS-ban szokás szerint tönkre menő tömítések a problémásak és nem működik rendesen.


Az előzőnél megpróbáltam szét húzni, össze dugni akkor egy ideig megint jó volt. VANOS ba még nem kontárkodtam bele, de majd ránézek, de ha ott a probléma gondolom zsebbe nyúlós a dolog. Köszönöm válaszod. Sajnos sehol nem találtam erre a hibára megoldást, csak a szenzor cserét, vagy akkumulátor csere.


a tömítés nem drága. ha csak annyi a baja.